Ačiū LTV!

Ne kasdien dalyvauju tiesioginėse TV laidose, tai negaliu atsikratyti noro padiskutuoti dėl vakarykštės laidos „Teisė žinoti“! Ačiū Ritai Miliūtei, kad pakvietė. Turėjau galimybę pasakyti keletą replikų. Nustebau, kiek mažai galima pasakyti per valandos trukmės laidą. Žinoma, mes buvom keturi, kiti irgi norėjo pakalbėti… Pagyriau ir vėl pagirsiu savo Viceministrą V. Bacį – šį kartą kaip niekad man patiko jo teiginiai, pavyzdžiai. Būtų gerai, jei jį išgirstų visi, kurie privalo išgirsti…

***

Bet pasiguosiu, kad daugybė esminių švietimo klausimų liko „už kadro“. Tai bent čia trumpai paminėsiu, ką būčiau norėjęs pasakyti:

  1. Sunaikinkite vadovėlių ir pratybų sąsiuvinių leidybos mafiją!

  2. Tėvai nežino, iš kurių grūdų gaminamos perlinės kruopos. Tėvai nebemoka pasitikrinti, ko moko, kaip moko ir kiek išmoko jų vaikus. Padėkime tėvams sužinoti tikrąją tiesą – ji gali būti šokiruojanti. KTU gimnazija moka tai padaryti…

  3. Mokykla negali būti prieglauda, šalpos organizacija blogai dirbantiems, kitokio darbo susirasti negalintiems mokytojams, direktoriams ir jų pavaduotojams. Mes negalime už tai mokėti vaikų gyvenimų kaina!

  4. Mokytojus reikia ne atestuoti, o egzaminuoti. Tai lengvai galėtų padaryti NEC. Siūlau: kas penkeri metai mokytojas privalo išlaikyti tris egzaminus iš keturių: dėstomo dalyko (privalomas), lietuvių kalbos (ne literatūros!), užsienio kalbos ir IT. Egzamino rezultatai negali būti pagrindas atleisti, bet gali būti pagrindas svarstyti atleidimo klausimą. Mokytojas, kurio egzaminų įverčių vidurkis yra bent 8 (iš 10), kitą kartą turi būti egzaminuojamas tik po 10 metų.

  5. Reikia palengvinti sąlygas atleisti blogus mokytojus ir ypač – blogus direktorius, tokius niekšus kaip B.B., – anot kai kurių komentatorių.

  6. Dėl moksleivių pašalinimo – grėsmė turi būti reali! Man visada buvo labai reali grėsmė gauti nuo mamos į kailį! Dabar mušti negalima…

  7. Mokyklų reikia tiek ir tokių, kiek ir kokių reikia moksleiviams ir jų tėvams. Kaprizingi tėvai už kaprizus turi užsimokėti.

  8. Ministerijoje nėra, niekada nebuvo ir niekada nebus tų, kurie galėtų atestuoti mane ir mano mokytojus!

***

Sąrašas nepabaigiamas…

Atsakymai

Burgis, 2011-03-31 09:39:39

Problemų reitingams… 🙂

Jolanta, 2011-03-31 10:00:18

Labai patiko Jūsų išdėstytos mintys. Televizija, deja, vis rečiau suteikia progos šmėkštelėti blaivaus proto apraiškoms. Pasiklausiusi kaip mąstote, supratau, kodėl Jūsų vadovaujama gimnazija ugdydama moksleivius pasižymi bene geriausiais rezultatais Lietuvoje. Sėkmės Jums:) Būtų mano valia skirčiau Jus ministru.

Lėlys, 2011-03-31 10:18:54

  1. Žinome abu apie grucę, bet ko moko vaikus – tikrinti tenka vis dažniau. Ir kartais su siaubu/nusivylimu. 🙂

  2. Visiška teisybė. Turim kitoje mokykloje anglistę (variantas “nieko neradome geresnio”). Siaubas yra ne tai, kad AŠ geriau už ją moku anglų. Siaubas yra tai, kad mano 12-metis už ją moka geriau!!! Kokius jausmus ji sukelia mano vaikui, “nuvertindama” į pievas? Kaip jį guosti už nepelnytą “9”? Tenka mokinti vaiką, kad ne visi mokytojai yra super-gudrūs, ir kad lai pakenčia – svarbiausia, kad AŠ žinau, jog būtent jis teisingai parašė, o ne mokytoja teisingai “ištaisė klaidą”.

  3. Čia tai išvis, betvarkė. Banditukus laikys suoluose, kai jiems vieta kolonijose. Deja.

  4. ? :)))

Aš, 2011-03-31 10:25:30

Neteko matyt laidos, buvo kitų darbų, bet esu kažkada sėdėjęs tarp žiūrovų laidoje “Frontas” (Valinskas su Oželytė vesdavo, dabar jau tokios laidos nebėra). Tai tikrai kad ten sėdint studijoje laikas praeina greičiau negu žiūrint tą patį per televizorių.

O šiaip dar ir apie problemas norėčiau papunkščiui padiskutuot 🙂 :

  1. Man irgi niekada nepatikdavo vadovėliai (tarkime matematikos). Aišku, per septynis metus gal ir viskas pasikeitė, tačiau pas mus būdavo bent jau vadovėlyje daug teorijos, ir beveik jokių uždavinių sprendimų, ale uždavinius spręsdavom iš uždavinyno (kuris būdavo kaip atskira knyga). Po to net ir kontrolinius iš jo duodavo. Bet gi uždavinyno gale visada būdavo atsakymai! Ir visi stengdavos iki jų pritempti…. Cirkas. Tas pats ir su “Skaitiniais”, niekada aš nesuprasdavau kaip jie ten parenka ištraukas, pvz “Altorių šešelyje” tiek 12 klasės kartojime, tiek 10 berods klasėje visada įdėdavo ištrauką apie tai, kaip jis jau rašo pareiškimą kad nebenori būti kunigų (bet tai juk knygos pabaiga!) Aišku, jeigu moksleiviui įdomu, tai būk mielas perskaityk visą, bet iš principo, kam dėti tiek daug autorių ir tik kelias ištraukas? Tas pats buvo ir su daugeliu kitų autorių kūrinių (“Musių valdovu”, Škėmos “Balta drobule”) ir t.t Beje, o mokyklos bibliotekoje tokių knygų beveik nebūdavo, tai maždaug jeigu nori pirk knygyne. O tais laikais nebuvo taip kad Dievų mišką nusipirkt gali nusipirkt už 9,99 lt (kaip dabar Vagoj)…. Nors čia jau labai daug išsiplėčiau… reiktų eiti prie kito punkto…

  2. Man irgi kelią nuostabą žiūrint į tragikomediją, kaip tėvai net negali pasižiūrėti vaikų pažymių 🙂 Kalbu apie elektroninius dienynus, pasikeičia vaikas passwordą ir niekas ten negali pasijungti, o dar yra ir tokių kurie iš viso net nemokama įeiti ten. O vaikai šiais laikais visokie, gali užsispirt ir tiesiog nerodyti. O į mokyklą atvažiuot tėvai neturi laiko/tingi ir pan. Aišku čia nevienintelė problema, bet ne blogą gi rašau…

  3. Visiškai sutinku… Buvo pas mus toks pavaduotojas (kurio jau nebėra, seniai seniai, išėjo į savivaldybę), kuris pirko muzikinį centrą (savo kabinete), dulkių siurblį (kaip visi juokavo savo kabineto kilimui siurbti) ir dar kažką. O dėstė pilietinį ugdymą. Aš turėjau iš šito dalyko 10…, bet išvadas kiekvienas blaivai mąstantis žmogus gali pasidaryt pats 🙂

  4. Dėl mokytojų egzamino ar atestavimo tai aš nuomonės visiškai neturiu, bet faktas kad mokytojas kuris prastuminėja savo parašytas knygas, pratybų sąsiuvinius, o puse pamokos užsiima ne dalyko mokymu, o kažkokiu populizmu tikrai turėtų būti išmestas. Aš čia kategoriškas, bet mane jau nuo mažens nervuoja kalturčikai, kenkiantis ne sau, o visiems aplinkui. 🙁

  5. Dėl direktorių ilgaamžiškumo, sakoma senas arklys vagos negadina… bet pvz mano baigtai mokyklai vadovaujančią direktorę seniai jau reikėjo pakeisti… Bet čia gal nesiplėsiu, po to dar kas nors į teismą paduos 🙂

  6. Dėl moksleivių šalinimo, už mokslą, kad reikia šalinti tai aš nesutinku… Už elgesį tai visom rankom ir kojom už…. Aišku jeigu mokinys turi daugiau neigiamų, negu teigiamų reik jį palikt antriems metams (o tokių dalykų, aš dar bent savo mokykloje negirdėjau), bet ten jį mesti nereikia, nes išmetus tai kažin ar eis į mokyklą daugiau… geriausiu atveju sėdės biliardinėse, kompiuterinėse ir pan, blogiausiu ką nors prie mokyklos nudurs… Mokykla kaip ten bebūtų dar kažkiek prilaiko, arba bent jau prilaikydavo…

  7. Kad čia visur Lietuvoj taip… ne tik mokyklų yra kur už pinigus galima mokslą gauti, bet ir universitetų (pvz kad išmestų iš Romerio reikia būti debilu, o iš ISM – bankruotuoti), bet vėl, jau labai aš čia išsiplėsiu…

  8. Visiškai sutinku ir neturiu ką pridurti.

O taip, tai kodėl aš čia parašiau tokią “paklodę”. Tiesiog mano nuomone švietimas važiuoja ne į tą pusę, ir jeigu to važiavimo niekas nesustabdys, mokinių kurie nori kažką išmokti nebeužteks ir Lietuvos mokslo vežimas sustos – nukris visi keturi ratai…

Evaldas, 2011-03-31 10:35:13

Burgiui: nesiryžtu reitinguoti, kol iki galo nežinau dviejų dalykų.

Pirma, kas yra/kaip Jūs suprantate “vadovėlių ir pratybų sąsiuvinių leidybos mafija”? Kadangi teko šioje srityje suktis gerą dešimtmetį (dabar jau tik domiuosi ir stebiu iš šono), mačiau visą kaitą, suprantu dabartinę sistemą, todėl man nėra labai aiškus Jūsų pareiškimas.

Antra, kaip Jūsų siūlomi privalomi mokytojų egzaminai dera su vakar Jūsų pareikšta teze, kuri man asmeniškai patiko: “Mokytojo nereikia mokyti”? Juk jeigu priimam į darbą Mokytoją, kurio nereikia mokyti, tai privalomais egzaminais tarsi pripažįstame jo deprofesionalizaciją mokykloje?

P.S. Man tikrai buvo įdomi Jūsų nuomonė apie vakarykštį viceministro pasisakymą.

Andrius, 2011-03-31 10:50:14

Evaldui: mokymas nelygu egzaminavimui 😉

Evaldas, 2011-03-31 11:01:28

Andriui: nesiginčiju. Tik koks egzaminavimo tikslas šiuo konkrečiu atveju? Jeigu Mokytojas jau formaliai dar universitete išlaikė egzaminus ir, nori jis to ar nenori, tikrai IŠMOKO, pagilino savo žinias jau dirbdamas mokytoju…

Burgis, 2011-03-31 12:01:05

Evaldui: 1) jei kas 2-3 metai ministerija palaimina naujus trijų keturių vadovėlių komplektus lietuvių kalbai, istorijai mokyti – ar tai ne mafija!? Jei pilietinio ugdymo (kas tai per chimera?!) vadovėlis kainuoja 50 Lt – ar tai ne mafija?!

  1. Per penkmetį mokytojas gali patobulėti, bet gali ir degraduoti. Ypač lietuvių k. ir IT srityse. Reikia pasitikrinti, reikia… Kaip sveikatą.

Evaldas, 2011-03-31 12:28:49

Burgiui: kategoriškai nenoriu sutikti.

  1. Mafija galėtume įvardyti faktą, jei ministerija “palaimintų” VIENĄ VIENINTELĮ vadovėlį. Dabar ji kuo toliau, tuo daugiau “nusiplauna rankas”, palikdama BEVEIK laisvą rinką. Juk Ministerija NELIEPIA ir net NEREKOMENDUOJA (tiesiogine to žodžio prasme) pirkti vieną ar kitą vadovėlį. Puikiai žinote, kad galima išsiversti ir visai be vadovėlio, arba pasigaminti net savo mokyklos reikalams tinkamą. Juo labiau, kalbant apie pratybų sąsiuvinius, kurių pagrįstumą daugelio mokyklų direktoriai reikalauja iš norinčių šia chaltūra naudotis mokytojų įrodyti per didžiausias kančias… Kur čia Jūs įžvelgiate valstybės struktūrų susiliejimą su privačiu kapitalu, arba privataus kapitalo įtaką valstybės politikai šioje srityje? Tad kur čia MAFIJA?

  2. Tai kaip ir pripažįstat, kad mokykla gali sugadinti mokytoją? Retorinis klausimas – kur tada žiūri direktorius, kad leidžia tokį skandalą?

Dominykas, 2011-03-31 12:30:04

Negaliu susilaikyt nepasakęs… bet dėl trečio punkto – kad mokyklose nedirbtų tie, kurie niekur negauna darbo, visų pirma reikia, kad į Pedagoginį neįstotų tie, kur niekur kitur neįstojo.

Iškart geriau jaučiuos pasakęs.

Darth Vader, 2011-03-31 13:12:02

Mafijos nėra, mafija – išvis labai aiški sąvoka, kai organizuotas nusikalstamumas suauga su teisėsauga ir valdžia. Vadovėlių atveju to nematau. Kaip nematau neskaidrumo: jei sugeba parengti 4-5 normalesnius, ką padarysi.

8 punktas – kažkas jau iš…ligų srities. Ministerijoje (kuriai gali vadovautio genijus) nebus specialistų (nors ji gali samdyti Kembridžo akademikus), kurie MANO gimnazijos talentus galėtų atestuoti. Ar tikrai per visą LR istoriją nebuvo nė vieno specialisto? Ar tikrai iki pasaulio – nebus? Ne ne, nereikia tokio kategoriškumo. Taip gali sakyti sektantai, kad mes vieni su Jėzumi skapinamės, todėl JŪSŲ bevertė ministerija negali spręsti ar mus registruoti. To negali sakyti gimnazijos vadovas.

petras, 2011-03-31 15:02:07

įdomi laida. lrt archyve galima pasižiūrėt, kas nematėt.

visi gražiai ir “teisingai” kalba, matosi kad nori gero moksleiviams. bet kiekvienas pašnekovas iš savo varpinės žiūri ir tiem valdininkam gal ir sudėtingiau, nes turi tiek mokinių, tiek mokytojų tiek valstybės interesus derint, o tai nėra paprasta. iš šalies žiūrint įstatymas turi ir pliusų ir minusų, tai belieka laukt ir žiūrėt kas bus 🙂 aišku blogas dalykas būtų, jei šitas įstatymas bus, kaip Burgis sakė, dūmų užsklanda, kai kito įstatymo gerinančio mokyklinį švietimą reiks poto laukt n metų, ir niekas nesikeis iš vidaus 🙂

petras, 2011-03-31 15:04:54

iš esmės, t.y.

šiaip ir pasikeitimų didelių nematau, nes panaši sistema ir iki šiol buvo, jeigu steigsis taip įvardintos ilgosios gimnazijos, tai tada niekas kaip ir nesikeis išvis.

Burgis, 2011-03-31 16:15:08

Dėl mafijos: taip, tai verslo ir valdžios sąjunga! Ir dar tokia, kad pasipriešinti jai neįmanoma. Kelioms savo knygoms mes bandėme gauti grifą „Ministerijos rekomenduota“, apie teisę vadinti vadovėliu nė nesvajojome. Negavome. Yra kam duoti. Ir čia jau ne kartą įrodinėjau, kokie pasibaisėtini yra kai kurie vadovėliai. Bet tokie komentarai tik įpila alyvos į ugnį – jais ministerija grindžia poreikį keisti vadovėlius, leisti kitus. Bet ir vėl juos rašo tie patys! Pavyzdžiui, Kauno matematikos mokytoja, kuri TV laidoje nesugebėjo pasakyti, ką dešimtainiame skaičiuje amerikiečiai skiria kableliu, o ką – tašku.

*

O mokykloms reikia išleisti krepšelių pinigus būtent ministerijos patvirtintiems vadovėliams. O jūs sakote – ne mafija…

D., 2011-03-31 16:50:04

Štai kaip vertinami vadovėliai – http://www.bakonis.lt/2010/09/17/naujasis-vadoveliu-vertinimas-cirkas-ar

O štai ką kalba lietuvininkai – http://www.lrytas.lt/-12759005891275730305-ger%C4%97ja-lietuvi%C5%A1k%C5%B3-vadov%C4%97li%C5%B3-kalba.htm Kažin ar negalima būtų išleisti vienus, be gramatinių ir ne gramatinių klaidų, vadovėlius. Žinoma kai tiek jų leidžiama kažkas turi darbo.

Evaldas, 2011-03-31 17:15:39

Burgiui: atrodo, kad Jūs iš vieno asmeninio (gal?) skaudulio darote toli apibendrinančias išvadas… Gaila… Jeigu aš galvočiau, kad vieno vadovėlio “stabdymas” yra mafijos požymis, liktų tik … nusišaut. Pats diegiau sąžiningesnę vadovėlių vertinimo sistemą, iki tol pats buvau vadovėlių vertinimo ekspertas, ir net dviejų gerų vadovėlių nesugebėjau išleisti. Ir ką? Vis vien nedrįsčiau kalbėti apie MAFIJĄ, net žodžiu KORUPCIJA nedrįsčiau įvardyt…

Štai, jeigu tuos matematikos vadovėlius leistų viena vienintelė leidykla, tada sutikčiau, kad Jūs teisus. Tačiau matau, kad taip nėra. Bent aš matau dvi dėl matematikos besirungiančias “iki paskutinio kraujo lašo” leidyklas. Lygiai tas pats, jeigu pažiūrėsit į istorijos, geografijos, lietuvių kalbos ir t.t. ir pan. vadovėlius leidžiančių leidyklų skaičių. Jų tikrai net ne po dvi… Tad vieno vadovėlio “stabdymas” pagal Jus, jau – MAFIJA? Labai platus žodžio reikšmės traktavimas…

Tiesa, o kada ši istorija buvo? Prieš kiek metų? Kodėl atmetė? Jums atrodo, kad tai geras vadovėlis turėjo būti, o gal jis formalių kriterijų neatitiko? Pabandykit dabar. Tvarka tokia suprastinta, kad jau bile ką gali leisti… Svarbu, kad tik “kriminalo nebūtų”.

Evaldas, 2011-03-31 17:17:16

Oi, praleidau svarbiausią dalyką: ŠMM žymas teikia TIK vadovėliams. Visai kitai produkcijai žymos neteikiamos… Tad, kur problemos? Ar Jūs norėjot išimties?

dominykas, 2011-03-31 18:15:28

…o kodėl kiekvienam mokytojui privalomos IT žinios? Tiksliųjų, gamtos mokslų pedagogams (na, ir informatikams, be abejo…) – dar ganėtinai suprantama. Tačiau muzikams? Etikos mokytojams? Istorikui? Lituanistei?

Ir šiaip, antri metai studijuoju matematiką ir fiziką – galiu drąsiai teigt, jog kuo daugiau dėstytojas paskaitos metu kliaujasi visokia IT pagalba, tuo mažiau į jo paskaitas verta eiti… Geriausiesiems užtenka kreidos ir juodlentės… 🙂

Lėlys, 2011-03-31 18:17:08

Aš’ui:

  1. Kaip tai pasikeičia passwordą? Kaip tai “gali užsispirti, ir tiesiog nerodyti”? O tai kokie santykiai su vaiku? Galų gale, jei visai prasti – tai poveikio priemonių sugalvoti jau fantazija neleidžia? 🙂

Ir antras klausimas – o popierinį dienyną tai jau jie nepaslėps niekaip? Prie ko čia elektroninis? Ar vaikų pažymių knygeles tikrinate naktimis, vogčia lendant į kuprinę? 🙂

Evaldui:

  1. Dėl leidybos – o man smalsu visąlaik buvo – kaip čia taip yra, kad vieni mokytojai mokina pagal vienokias knygas, kiti – pagal kitokias. Pastoviai kai tik naujas mokytojas – neįmanoma sužinoti iš anksto, pagal ką mokins.

Čia mūsų švietimas taip prižiūri, kad mokslas būtų nuoseklus ir vienodas? Visas šitas verslas kaip du lašai panašus į gydytojų/vaistininkų sandėrius – kokius vaistus pirkti, ir kokio leidėjo knygas/pratybas susipirkti.

Čia yra asmeninė mano, tėvo, nuomonė. Tėvo, kuris jau X metų tą ir tedaro – pirkinėja vis kitokius vadovėlius, vis įdomesnes knygas. Kuo jos skiriasi – nežinau. Žinau tik “mokytoja sakė reikia va tokias žalias pratybas su pilku kraštu pirkti”. Kaina 12-40Lt. Ir taip kiekvienam dalykui.

Aj, jei to mažai – tai vienas pratybas BŪTINA padalinti į 2 šūdpopierinius sąsiuvinukus, po 12-40Lt vienas. Jei galima paimti 2x daugiau – kodėl gi imti mažiau??? Ir jokio (JOKIO) pasirinkimo tėvelis neturi – taigi dvejetus supils mokytoja, jei vaikas be pratybų sėdės.

Apie kokybę nepradėsiu – kiek subjektyvoka.

Aš, 2011-03-31 18:25:09

Leliui:

Kad neturiu aš vaikų, todėl nei tikrinu, nei problemų sprendžiu, aš sakau apskritai kaip būna. O ką tu gali padaryti vaikui jeigu jis tiesiog nerodo ir viskas? Su diržu auklėt – pasiskųs vaikų teisių kontrolierei… Rėksi? Rėkimas dar niekada nepadėjo. Laikai tokie, tamsta, laikai tokie 🙂

sonata, 2011-03-31 18:26:01

dominykui: IT žinios yra būtinos, kaip kažkada atsirado rašto būtinybė. Kiek giliai – kitas klausimas. Bet kai paprašiau gerbiamos mokytojos, turinčios ekspertės kategoriją, jos e-pašto adreso informacijos persiuntimui, nuoširdžiai nustebau, kai buvo atsakyta :”Atspausdinkit man, nes neturiu e-pašto. Kompiuterio irgi.” (Nurimkit p. Burgi, mokytoja ne iš KTUG:))

Evaldas, 2011-03-31 18:36:54

Lėliui: nesiginčysiu, Jūs pats paklausėte – pats ir atsakėte:-)

Beveik laisvoje VADOVĖLIŲ (t.y. turinčių ŠMM žymą kaip vadovėlių) rinkoje situacija yra kaip turguje (kas įtikinamiau įsiūlys?), arba kaip vaistinėje (būdinga užsienio kalbų vadovėliams)… Teoriškai, beje, Burgis vakar teisingai akcentavo: “Nėra vienodų mokinių, jų negalima mokyti vienodai… Pratęsiu: “Jiems reikalingi skirtingi vadovėliai”…

Bet apverskim šitą reikalą aukštyn kojom… Tarkim ŠMM prižiūri ir nustato, kad tegali būti vienas vienintelis privalomas vadovėlis visiems. Įsivaizduokit, kiek bus kažkam pagundų ministerijoje siekti, kad būtent tas vadovėlis yra vienintelis ir nepakartojamas? Kiek “otkatams” išeitų pinigėlių, kurie įsiskaičiuotų į savikainą? O kiek nepatenkintų, ir dar pagrįsčiau, nei kartą žymos negavęs šios svetainės Šeimininkas?

Dėl pratybų: nors ir pats rašiau jas, bet tai yra CHALTŪRA, kurią (99%) naudoja arba pernelyg uolūs arba pernelyg pritingintys mokytojai. Kur žiūri tokių mokytojų valdžia? :-)))))

Burgis, 2011-03-31 19:41:58

Oi, jūs taip greitai komentuojate, aš nespėsiu atsakinėti… 🙂 Labai ačiū ir atsiprašau – atsakysiu tik trumpai:

  1. Evaldui: iš leidybos verslo mes (aš…) pasitraukėme prieš pusantrų metų, asmeninių skaudulių neturiu – neišleidę vadovėlių mes tik pralobome… :-). Bet aš ilgus metus irgi buvau IT ir matematikos vadovėlių ekspertas, padėtį žinau, vadovėlius matau – teks ir jums šiek tiek nusileisti… Be to, kai pats prekiavau su maždaug 60 knygynų – žinojau ir tos pusės nuomonę apie leidybą. Galite to nevadinti mafija, bet aš kito pavadinimo nerandu… Būtinai perskaitykite D. nurodytą straipsnį! Būtinai pasidomėkite istorijos, lietuvių kalbos ir matematikos vadovėliais. Bet stropiai!

  2. Dominykui: dėl to ir parašiau, kad iš keturių egz., gali rinktis tris – IT gali atmesti. Bet ar gražu?

  3. Vaderiui. Ne, ministerijoje niekada nebuvo ir nebus tinkamų ekspertų! Jei yra sisteminė klaida, pirma ją reikia ištaisyti, pakeisti sistemą, tik tada tikėtis rezultato. Nemune nėra krokodilų, pingvinai negyvena Arktyje, ekspertai nedirba ministerijoje. Įrodymų per 22 metus sukaupiau tiek, kad galiu parašyti disertaciją.

Evaldas, 2011-03-31 20:30:15

Burgiui: atrodo, nusileidote :-))) Mafija lyg ir netikslus terminas… Interesų, įtakų, be abejo, yra įvairių. Jie dažnai veikia įvairiomis kryptimis, bet ne tik ŠMM kaip institucija kalta. Yra ir asmeniniai faktoriai. Na, į kitus klausimus, galite ir neatsakinėti.

O D. nurodytų straipsnių neskaitysiu, nes … ten visos aprašytos problemos dar prieš porą metų buvo mano “duona kasdieninė”. Vieną iš nurodytų – internetinį – straipsnelį, beje, pats ir parašiau. :))) Jo ir komentarų pagrindinė mintis – ekspertai dabar tik “žaidžia” vertinimą, ir pro ekspertų INSTITUCIJĄ su palaiminimu šiuo metu praeina praktiškai viskas, kas tik pakliūna…

Agnė, 2011-03-31 21:11:57

Atleisti tokių direktorių, kaip jūs NEREIKIA! 🙂 Reikia daugiau tokių direktorių kaip Jūs, kurie myli savo darbą, gimnaziją ir vaikus ir kurie betarpiškai bendrauja su vaikais. Jūsų dėka, gimnazija yra nuostabi 🙂

surskis, 2011-03-31 22:01:48

Pernai pakeičiau darbovietę – iš pagrindinės į gimnaziją (beje, turinčią neblogus reitingus pagal mokinių įstojimą į aukštąsias). Darbo sąlygos prastesnės nei prasčiausioj pagrindinėj mokykloj – multimedija tik vienoj klasėj, pagrindiniai darbo įrankiai – knyga, kreida, lenta. Viduramžiai!Mokinių egzaminų rezultatai – korepetitorių nuopelnas. Aš už mokytojų egzaminavimą iš tų 4 dalykų, nes kiti ir į pensiją išeis išmokę tik tekstą vordu surinkt…

Evaldas, 2011-03-31 22:32:28

Rizikuoju likti nesuprastas (ar bent užsidirbti rekordinį skaičių minusų), bet net susijuokiau, padaręs išvadą, kad šios svetainės Šeimininkas bando mus paegzaminuoti panašiai kaip ir aštuntokus…

Taigi,

“… aš ilgus metus irgi buvau IT ir matematikos vadovėlių ekspertas”

ir

“… ministerijoje niekada nebuvo ir nebus tinkamų ekspertų”.

Jūsų sprendimai? :)))

D., 2011-03-31 23:51:53

Evaldui: kad tai jūsų rašytas tekstas pamačiau tik vėliau :), bet tai esmės nekeičia. Pavyzdžių galima surasti daugiau – http://www.lrytas.lt/-12951619271293569484-u%C5%BEsienie%C4%8Diai-lietuvi%C5%B3-kalbos-mokosi-i%C5%A1-rasistiniais-pie%C5%A1iniais-pagra%C5%BEinto-vadov%C4%97lio-nuotraukos.htm

Regina A., 2011-04-01 00:57:35

Dėl vadovėlių verslo. Juk ir pagrindinio ugdymo programos ATNAUJINTOS, kad prireiktų kuo daugiau vadovėlių.

Pavyzdžiui, IT pagrindinio ugdymo programa buvo 2005-aisiais patvirtinta. Vadovėliai rašyti (2006, 2008 m.) protingai – esmė, principai, o ne kokį kada mygtuką spausti (keičiantis taikomosioms programoms ekrane “vaizdzelis” juk nuolat keičiasi).

Atnaujintoje programoje sukeitė vietomis keletą temų.

Dabar pasipils nauji vadovėliai.

Burgis, 2011-04-01 08:46:34

Evaldui: aš niekada nedirbau (NEDIRBAU!) ministerijoje! O jie siunčia mums dirbančius…

julius, 2011-04-01 17:34:28

@surskis

Kartais multimedija kaip tik nepadeda. Kiek prisimenu iš studijų, tai tiesiog rašant ant lentos kreida dalykas išdėstomas nuosekliau. Viena vertus, dėstytojui neišeina peršokti per tarpinius dalykus, pvz., įrodymo dalis, taigi automatiškai akcentuojasi kaip kas daroma. Antra vertus, dėstymo tempą apriboja tai, kaip greitai dėstytojas atgamina informaciją. Todėl klausytis yra lengviau, nei kada viena po kitos verčiamos skaidrės su tuntais formulių, kurių kartais net nespėji normaliai peržvelgt, ne tai kad įsigilint.

Smulkmenos čia, vienintelis tikrai svarbus dalykas yra aiškiai dėstyti ir daug mokytis 🙂

dominykas, 2011-04-01 18:25:38

Gerb. sonata, tai galbūt ir šios svetainės Šeimininkas netinkamas būti mokyklos direktoriumi, nes neturi ir, kiek supratau, neketina turėti feisbuko? Juk koks didis tai nepažangumas!:)

Tiesiog mano manymu, žmogus turi valdyti IT, o ne atvirkščiai. O mokytojo užduotis – asmenybių ugdymas, ir elektroninio pašto neturėjimas čia tikrai nelabai trukdo.

Žydrūnas, 2011-04-01 18:28:59

Stebėjau laidą, viskas normaliai ten 🙂

tik kažkaip p.Burgio balsas kažkaip labai švelniai skambėjo…ar man taip pasirodė…

p.s.

nors man tos problemos ir nerūpi visai.. 🙂

sonata, 2011-04-01 21:31:03

dominykui: gerbiamasis, o ar neatrodo, kad asmenybes ugdome tik tokias, kokie patys esame? Jei atmetinėsime tai, kas pažengusiai visuomenei elementaru, ar visuomenė neatmes mūsų? Galima didžiuotis, kad mokame (dar vis?) skaičiuoti skaitliukais, bet kalkuliatorium juk paprasčiau ir greičiau. Galima susirašinėti pašto karveliais, bet aš tikrai neturiu, kur juos laikyti… kompiuteris nei lest prašo, nei teršia:) o feisbuko aš irgi neturiu;)

dominykas, 2011-04-02 14:11:40

Taip, tik kas yra toji pažengusi visuomenė? Vienose sferose sparčiai žingsniuojam priekin, kitur – lygiai taip pat atgal. O visi vaizduojasi, kad ten baisiai vystomės, visapusiškai pranašesni tampame. Nė velnio. Ir va būtent to suvokimui vienas kitas “atsilikęs” mokytojas tikrai nepakenks. Be to, negi taip ilgai ten užtruko Jums tą vieną kitą popierėlį išspausdint? O dažai kvepia juk.)