Algirdas Brazauskas

Šiomis dienomis apie tą žmogų Lietuvoje bus kalbama daugiau nei apie bet kurį kitą. Tuo įrodymą, kas buvo Algirdas Brazauskas, galėčiau ir baigti. Asmenybė. Istorijos auka ir didvyris. Žmogus, kuris galėjo pasirinkti ir negalėjo pasirinkti. Žmogus, kurį pasirinko žmonės ir likimas. Žmogus, kuris galėjo būti geras tik būdamas blogas, nes Postas ir Žmogus beveik niekada nesuderinami.

***

Istorija šimtus kartų jį aukštins ir smerks. Lygiai taip, kaip buvo jam gyvam esant. Istorija bus perrašinėjama, bet tai bus tik vertininimų perrašinėjimas. Faktų nepakeisi. Tam Žmogui – jau viskas nesvarbu. Bet mums svarbu. Jis mums leido pamatyti, kokie mes esame: čia pat prakeikėme, čia prieš tokius, kaip jis kovojome, čia jau išsirinkome savo vedliu. Menkystos negalėjo pakęsti, kad jis išmano, mato, gali daugiau už juos. Bet ir jis nemokėjo istorijai palikti orumo pamokos. Milijonai tautiečių niekuomet nesužinos, ką pagal anuometines pareigas tiesiog privalėjo žinoti Jis. Tai neteisinga.

*

Jo šeima buvo visą laiką snaiperių taikiklyje, gal todėl net du į tą postą paskui pateko visai neturintys šeimų… Bet gal todėl dabar jau niekam nebesvarbu, kiek kartų kuris politikas vedęs ir metęs…

*

Pavadinti gyvo žmogaus vardu mokyklą buvo bene labiausiai tipiškas laikmečio faktas… Bet – jau praėjusio laikmečio. Dabar jau – viskas į praeitį, į nebūtį.

Ir vėl čia tinka mano refrenas:

Bet man tai nerūpi visai!

Man rūpi tik tai, kad ji myli mane.

Atsakymai

V.R., 2010-06-27 01:13:08

Kažkodėl galvojau, kad šita svetainė išvengs nekrologų… bent šį kartą.

komunistas, 2010-06-27 08:07:18

puikus seimos zmogus buvo, nes kokius turtus jis paliko zmonai ir giminems!….rupestingas …nes labai tauta rupindamasis, niekada nepamirso turtus kaupti!

Darth Vader, 2010-06-27 08:09:06

Šiaip jau nuėjo ė Amžinybę ne tik žmogus – visa epocha su savo ydom ir privalumais, su pagalba Atgimimui ir kolaboravimu. Didi epocha su savo didžiausiu atstovu. Koks jis buvo – įvertins tik po kokių 75-100 metų, ne anksčiau, nes mes, kaip tų įvykių liudininkai, negalime objektyviai vertinti. Gaila jo artimųjų; gaila kairiųjų, kuriems Brazauskas tapo simboliu; netgi Landsbergio gaila – po Brazausko mirties jis netenka sau lygaus oponento ir pasmerktas vienišumui: kairieji negali pasiūlyti adekvastaus oponento. Žodžiu, visi kažko netekome. Nors, aišku, gyventi reikia toliau, galų gale visi mes mirtingi.

Burgis, 2010-06-27 08:18:45

V.R.: aš nekrologų niekada nerašau… Bet prisipažinkite, apie kurį žmogų vakar popiet daugiausia galvojote? Nesvarbu kaip – pozityviai, negatyviai… Aš rašau šioje temoje apie mus.

NiekurNeiva, 2010-06-27 13:42:11

Nepavyks apeiti ir dar vieno Kampo. Gal būt, didžiausio – tai palyginimo su prof. V. Landsbergiu…

Burgis, 2010-06-27 14:16:42

Mildutė miega, galiu vėl parašyti…

Dabar paskelbs gedulą… Kam? Ar taip nurodė Algirdas Brazauskas?

*

Taigi aš jums jau ne pirmą kartą šioje svetainėje sakau – nežiūrėkite į praeitį, apsidairykite, įsiklausykite – praeitis kalba dabar. Ir apie partizanus, ir apie tremtinius, ir apie prezidentus… Pamenu, vaikystėje keletas žmonių keikė Antaną Smetoną. Jau tada galvodavau – kuo galima pasitikėti? Vadovėliais? Straipsniais? Ar žmonėmis, kurie visa tai matė, jautė, žmonėmis, kuriais tu linkęs pasitikėti visada, visais klausimais? Žinoma, žmonėmis!

Taigi dabar stebėkite šias dienas, skaitykite, klausykite ir stenkitės perprasti – kam tas šamanizmas naudingas? Kodėl šiomis dienomis jie tai daro? Ir klausykite įvairių žmonių, kurie prieš dvidešimt metų jau buvo bent trisdešimtmečiai. Išgirsite įvairiausių versijų, bet dažniausiai ne tokių, kurios bus pateiktos viešumoje, kurios bus ritualo dalis. Tada ir paklauskite savęs – kodėl mes taip keistai gyvename ŠIANDIEN?

Burgis, 2010-06-27 14:19:43

NiekurNeiva: žinoma, nepavyks! Pasakysiu trumpai: kuo didingiau, pompastiškiau bus palydėtas, paminėtas, įamžintas Algirdas Brazauskas, tuo dar didingiau, pompastiškiau bus atkeršyta laidojant Vytautą Landsbergį…

NiekurNeiva, 2010-06-27 15:37:24

O kaip paprastai ir gražiai galėjo baigtis “Dviejų Epocha” – būtų pakakę V.L. aplankyti (…pagerbti, paguosti, …) beviltiškai sergantį ligonį. Atrodo, tai taip žmogiška, jei nepriimtinos tokios kategorijos, tai būtų net politiškai tikslinga. Ale kažkodėl daugelis žmonių įsitikinę, kad “nulinio mato” aibė yra tuščia…

tikras lietuvis, 2010-06-27 16:39:30

Burgiui.

Kodėl mes taip keistai gyvename šiandien?

Todėl, kad rinkimus pradeda ir laimi, už ką bebalsuotum, savo pinigais žulikai.

Kas tokią tvarką įvedė? Landsberginiai.

Kas atėmė iš kiekvieno rajono galimybę turėti savo rajono atstovą seime? Landsberginiai.

Tad ko norėti?

jul, 2010-06-27 16:45:58

Man iškalbingiausias vienas reportažas iš dabar nuolat kartojamo filmo aie Brazauską. Klaipėdos uoste vyksta vyriausybės posėdis, Brazauskas viską paaiškina, nurodo, pamoko ir t. t. Vienoje vietoje Šleževičius įterpia vienintelį žodį – “dinamizuoti” – ir po kelių minučių jau rodomas Brazausko teikimas atstatytindi Šleževičių… O visi šneka apie beribę toleranciją, pakantumą.

Burgis, 2010-06-27 16:47:25

Рабочего

громады класса враг —

он враг и мой,

отъявленный и давний.

Велели нам

идти

под красный флаг

года труда

и дни недоеданий.

Мы открывали

Маркса

каждый том,

как в доме

собственном

мы открываем ставни,

но и без чтения

мы разбирались в том,

в каком идти,

в каком сражаться стане.

giedrius m, 2010-06-27 21:16:18

Ai, Brazauskas tikrai nebuvo idealus prezidentas. Bet jis buvo toks, kokį tuo metu turėjome. Ir retrospektyvoje, ne toks ir blogas.

Tikras lietuvi: rekomenduoju pasiskaityti apie valdymo formas. Aš kažkaip norėčiau, kad rajono “atstovų” išvis seime nebūtų, o būtų Lietuvos atstovai.

tikras lietuvis, 2010-06-28 01:40:19

Giedriui.

Tautos atstovai niekam neatstovauja, o rajonai pirmuose (Sąjūdžio išrinkimo) rinkimuose turėjo galimybes, o po to atstovų, galima sakyti, kaip ir nebėr. Tik paskirstyta taip, kad ne visiems.

Beje, visose šalyse yra ne deputatai aplamai, o nuo kokio tai regiono. Taip, kad nebūtų nieko naujo – tik būtų atstovaujami VISI rajonai. O ne kažkurie, kurie kažkam gal patiko ar įtiko.

Kaip tik partijų atstovai, dažniausiai, grybą pjauna.

neringa, 2010-06-28 08:15:15

Pagarba Brazauskui,jis buvo vienas drasiausiu,iskyliausiu ir ryztingiausiu Lietuvos politiku.Manau,kad Burgis teisingai padare parasydamas apie ji.O kodel gi ne?tikrai apie si zmogu bus kalbama,nes jis padare zyme istorijoje,aisku,nenoriu piesti picture perfect,vieniems jo vykdoma politika nepatiko,kitiems asmeniskai neitiko,bet sis zmogus buvo tikrai atviras ir paprastas,stengiantis kazka pakeist,o ne sedintis ir trinantis seimo suola,kaip dabartiniai lodoriai besmegeniai.

Tai va, uzuojauta seimai…

Smokas, 2010-06-28 09:21:02

prisiminiau vieną seną multfilmą, kur ežiukas keitė kailinius. Nepatiko jam jo spygliuoti, pabandė zuikio, lapės, vilko ir nei su vienais jam nebuvo ramybės gyvenime. Apsivilko savo senus ir viskas stojosi į vietą. Galvoju, kad A.Brazausko mielumas žmogiukui yra tame, kad už jo nugaros jis jautės su “savo kailiniais” – kumečio kailiniais. Tuo metu kai V.Landzbergis įnirtingai aiškino jam, kad tu dabar buk nebe tas kas esi. Kam mus tas vamzdis į priešingą pusę, kam mums tas elektros kabelis į priešingą pusę, kam mums tas geležinkelio bėgis į kitą pusę. Kumetynui reikia dvaro – štai jums ir Valdovų Rūmai. Iki šiol nesuprantu kokios mėnulio pilnaties pasėkmė buvo tas naftos terminalas.

ech… bet atsiprašymas Izraelyje už holokaustą rodo žmogaus išminį ir sąžinę.

Smokas, 2010-06-28 09:23:02

kaip visada su klaidomis… atsiprašau. 🙂

V.R., 2010-06-28 11:14:57

neringai

Na ir naivuolė jūs. Taip, atviras ir paprastas, ir dar vagis: kai blokados metu net greitukės neturėjo kuro, jis state namus savo dukterims prie ežerų. “Veido” žurnalas susekė, nufotografavo, parašė – tai iš kioskų spėjo surinkt, o aš gavau, nes buvau užsiprenumeravęs…

Nedera velionio nusikaltimų skaičiuot, bet kuri bufetininkė uždirba tiek, kad tokį viešbutį nusipirktų?

Taigi neidealizuokite. Sočiai pagyveno žmogelis, tegu ilsisi.

giedrius m, 2010-06-28 11:47:14

Tikras Lietuvis: Rajonų atstovai, kurie dabar seime, ir moka daugiausiai už tą išrinkimą. Ypač prieš rinkimus… pradedant nuo to pačio A. Butkevičiaus, pramušusio visų mūsų lėšas Vilkaviškiui, ir t.t.

Regionų problemos – pirmoje eilėje savivaldos reikalas. Tam jos ir yra.

tikras lietuvis, 2010-06-28 17:17:05

Giedriui.

Netiesa – regionų problemos yra visos valstybės reikalas, nes jei silpnos provincijos, tai silpna ir pati valstybė. Tiesiog, dažniausiai, niekas tų problemų nebesistengia pašalinti. Ir tai nėra koks vienai vietai naudingų projektų ar lėšų prastūminėjimas, nes, dažniausiai, tos pačios problemos yra visur.

giedrius m, 2010-06-28 17:24:30

Yra, yra. Pasidomėkite, kaip prieš 2009 metus, 2008 metais buvo dalinamos krizinio fondo lėšos.

tikras lietuvis, 2010-06-28 17:26:13

Smokui.

Kaip tik tas jo atsiprašymas, mano manymu, buvo klaida, nes tauta už atskirų žmonių poelgius nėra atsakinga.

Va čia ir pasimatė jo charakteris – su visais kaip tai sugyventi. O juk, jei nori, kad tvarka būtų, reikia ne vienam ir per sprandą užvažiuoti. Vaizdžiai sakant. O ne demokratiją žaisti su vagimis.

Kad ir tas Landsbergis. Nei mū, nei be apie ekonomiką, todėl ir pridirbo visokio š. Ir dabartinė jų komanda tokia pat. Ko verti vien jų seimo naktiniai posėdžiai? Jau tada matėsi, kad tokio glušumo žmonelių dar pasaulis nematė.

Gerai sako V.R. – gal jis (AMB), kadangi įsitraukė į turto žaidimą, tai ir negalėjo kitiems to uždrausti. Tas viešbutis visada liks minusu. Visur kitur jis teigiamas – pilna šalis jo pristatytų gamyklų, o ir prezidentas bei premjeras jis buvo geras.

tikras lietuvis, 2010-06-28 17:27:38

Giedriui.

Vėl tą patį šneki. O aš ne apie lėšas, o apie problemas.

Tai yra žymiai rimtesnis dalykas nei paskirstyti lėšas į kairę ir į dešinę.

Smokas, 2010-06-28 17:45:45

tikram lietuviui. Sutinku, kad Brazauskas prezidentas buvo geras. Ne veltui ji Medvedevas apdovanojo. Idomu ar Jus pats jauciates nepriklausomas labiau kiek nors ? Gal dviraciu minate ir genetuojate elektra savo kompiuteriui ? 🙂

tikras lietuvis, 2010-06-28 17:49:38

Smokui.

Jei kalbėti apie Lietuvą, tai ji, mano supratimu, dabar yra mažiau nepriklausoma, nei būdama TSRS. Ekonomine prasme. Nes kaip tik tai ir yra valstybės esmė.

Dabar gi yra tik rėmai tvarkos, bet pačios tvarkos tai tikrai yra mažiau.

Smokas, 2010-06-28 19:42:47

tipiskam lietuviui. Galima paidomauti ? O kokius Jusu asmeninius lukescius ispilde sis Jusu teigiamai ivertintas lyderis ?

Burgis, 2010-06-28 22:27:21

Pripažįstu – pradėdamas šią temą nemaniau, kad Lietuva man vis dar tokia nepažįstama… Kodėl jie taip elgiasi?

Nepris, 2010-06-28 22:52:16

Nes kai kam tiesiog patinka rietis. Sužalotos dūšios tame randa kažką panašaus į malonumą.

tikras lietuvis, 2010-06-28 23:09:00

Smokui.

Niekada nesvarsčiau tokio klausimo, tik viena aišku – be AMB jokios nepriklausomybės nebūtų buvę. Ir ne kovo 11 ji buvo paskelbta, o dar vasario 7d., kada savo nutarimu AT pasakė, kad Lietuvos inkorporacija į TSRS buvo neteisėta, todėl įstojimo sutartį panaikino.

O kur ūkiniai klausimai? Juk konseveriai visada nuvaro šalį ir gyventojus į minusą. O AMB sugebėdavo Lietuvos ekonomines galias po jų vis pakelti. Todėl mano supratimu jis yra panašus į Aleksandrą Stulginskį – irgi ūkininką, irgi pakėlusį Lietuvą, o smetoniniai asilai ją nusmukdė, o galiausiai ir išdavė, pabėgdami tada, kada būtinai reikėjo kovoti. Kaip tai darė suomiai.

tikras lietuvis, 2010-06-28 23:11:21

Burgiui.

Įdomu, apie ką jūs čia (Lietuva nepažįsta, kodėl jie taip elgiasi)?

tikras lietuvis, 2010-06-28 23:11:58

Lietuva nepažįstama.

tikras lietuvis, 2010-06-28 23:13:12

Nepriui?

Ir jums tas pats klausimas (kas tie jie ir kas riejasi?).

grazina, 2010-06-29 00:48:11

O varge ! Maniau, kad “tikrų lietuvių” čia nesutiksiu. Ale -akurat! Ir čia kaip delfyje: žūt-būt iškišti tą “nuostabią”, “nepakartojamą”, “teisingių-teisingiausią” nuomonę…

Ir būtinai nužeminant kitus. Lietuvi, tu lietuvi, eik į delfį, ką?

V.R., 2010-06-29 01:20:49

“tikras lietuvis” yra ne tikras lietuvis, o tik tipinė sovietinės propagandos auka. Galime jį tik užjausti.

Burgis, 2010-06-29 08:39:47

Visokių čia reikia, visokių! Tik labai norėčiau sužinoti, pamatyti tuos aršiuosius komentatorius… Tai ir yra Lietuva, kurios nepažįstu.

Ką jie daro? Kas tie „jie“? Tai tie, kuriems būtinai reikia trijų dienų gedulo. Tai ir tie, kurie neleidžia įnešti karsto į šventyklą, kurią jis jiems atidavė (tai ne mano žodžiai, tai „jų“…). Kam visa tai? Kol kas stebiu šalį ir turiu dvi prielaidas:

  1. Viskas turi būti padaryta taip, kad, laidojant V. Adamkų, V. Landsbergį, visa tai dukart galėtų būti viršyta ir niekas nieko negalėtų pasakyti.

  2. Mes dirbame Rusijai, mes dirbame tinklui, kuris TSKP priesaika sulydytas ir niekada, kol ši karta išmirs, negalės būti suardytas. Jei atvažiuos V.Putinas arba D. Medvedevas, antroji prielaida bus akivaizdžiai patvirtinta, bet manau, kad jiedu to nedarys… Juk V.Putinas dirbo KGB ir darbo principus žino.

Keistokas sutapimas: kaip tik šiomis dienomis JAV sugavo 10 rusų šnipų. Jūs žinote, kad beveik visi šnipai visoms valstybėms visą laiką yra žinomi, bet juos „sugauna“ tada, kai to reikia politikai. Bet gal čia atsitiktinis sutapimas?

tikras lietuvis, 2010-06-29 10:12:19

Gražinai.

Gal pradėk mokslus nuo gramatikos?

tikras lietuvis, 2010-06-29 10:13:40

V.R.

Kadangi savo teiginių nesugebi pagrįsti, tai pats ir esi toks. Su kuo ir sveikinu.:)

tikras lietuvis, 2010-06-29 10:16:49

Burgiui.

Gal ir taip.

O gal viskas yra paprasčiau ir vertybių karas, prasidėjęs kadaise, tęsiasi ir dabar: vienoje pusėje tie, kuriems Lietuva – brangus dalykas, o kitiems svarbu tik tai ką jie gavo sučiupti sau?

tikras lietuvis, 2010-06-29 10:24:03

Dėl bažnyčios.

Dar kartą įsitikinome, kad tai – priešiškas lietuvių tautai dalykas. Atėjusi į Lietuvą su kardais ir sėdama kraują bei ugnį, to kovojimo prieš Lietuvą nepamiršta ir dabar.

Žinia, ne visi – ir bažnytininkų tarpe visada buvo ir yra tikrų Žmonių.

Smokas, 2010-06-29 11:10:55

tikram lietuviui. Kartais labai sveika pasikartoti savo pacio mintis. Cituoju Jus:

“mano supratimu, dabar yra mažiau nepriklausoma, nei būdama TSRS”

“tik viena aišku – be AMB jokios nepriklausomybės nebūtų buvę”.

Ar Jums paciam cia viskas logiskai sugula ?

Jei norite gincytis vien tam, kad gincytis, tai is karto pasakau. Sutinku, sutinku… Duodu kelia…

Indrė, 2010-06-29 11:30:01

užsukdavau čia, kad dieną pradėčiau gražiai, nuo apmąstymų prie veiklos, kad paskaityčiau kažką išgryninto, svarbaus ar tiesiog gražaus, juk rytas protingesnis už vakarą. Bet yra kas moka sugadinti.

Burgis, 2010-06-29 11:34:58

tikram lietuviui – geltona kortelė! Dar vienas toks kartas – ir visiems laikams pašalinsiu iš aikštės. Čia galima ginčytis, bet negalima įžeidinėti. Atsiprašau kitų lankytojų.

giedrius m, 2010-06-29 12:18:14

tikras lietuvis: Rekomenduoju išsitraukti ~1987-1992 brazausko pasisakymus. Aš tuo metu buvau paauglys, bet dar prisimenu:

  1. Estijos nepriklausomybės išvadinimą vienadieniu drugeliu.

  2. Atsisakymą kalbėti mitinge, kur buvo iškelta Lietuvos trispalvė tol, kol kabos “tas skuduras” ir t.t.

Ir eilę kitų iki tol, kol Lietuvos nepriklausomybė tapo realiu ir negražinamu faktu. Maždaug 1992. Galbūt to reikėjo. Galbūt Brazauskas žaidė atsargiai.

Manau, Lietuva būtų nepriklausoma ir be Brazausko, nors… jo indelis į ekonomiką (kokią ją turim dabar) yra didelis.

Kalbant apie Lietuvos nustekenimą prie konservatorių… na truputi perdėta. Kadangi ekonominis jų valdymas niekuomet netruko ilgai, tai kalbėti apie pilnai įvykdytą jų programą nėra tikslo. Visų reformų rezultatai pasirodo ne iš karto, o po kelių metų. Ir net manau, kad su dabartine krize kažin ar kas nors geriau susitvarkytų negu atpirkimo ožys aka Kubilius. Pagarba, kad nesutiko aukoti silpniausių: pensininkų ir dirbančių biudžetinėse įstaigose, nes realiomis sąlygomis tie žmonės sau darbo nesusirastų.

tikras lietuvis, 2010-06-29 19:00:05

Smokui.

Žiūrėkite į esmę ir suprasite: vadinamės nepriklausomi, o gyvename blogiau (per 20 metų iš Lietuvos išnyko milijonas lietuvių – išvyko, mirė, negimė). Tad taip ir išeina – formaliai esam nepriklausomi, o iš tikrųjų antiek surišti, kad nieko pasiekti nagalim.

Žydrūnas, 2010-06-29 19:04:26

Kalbėkit vienaskaita tamsta lietuvi, aš tarkim kol kas patenkintas ir jaučiuosi gan laisvas (kiek man reikia šiuo metu) būtų kitaip varyčiau iš čia kuo toliau. Pasiekti viską galima noro tik reikia…

tikras lietuvis, 2010-06-29 19:07:05

Giedriui.

Pinate pinate, bet daug neieškokime ir sakykime tiesiai – konserrvatoriai su liberalais yra kalti už dabartinę Lietuvos ekonomikos padėtį. Pvz., praeitoje kadencijoje, kada Sodra turėjo plius milijardą, primąstė jie ir prastūmė seime visokias išmokas (gimdyvių išmokų beribius padidinimus, ir t.t., ir pan.), kad iš pliuso padarė minusą. O paskui sako – mes paveldėjom. Tai, kad jūs tą Sodros išeikvojimą ir padarėte.

Va čia ir pasimato AMB darbas – prie jo tie milijardai Sodrai ir visai ekonomikai buvo surenkami.

tikras lietuvis, 2010-06-29 19:15:11

Žydrūnui.

Nesi teisus – ne vieno žmogaus, o visuomenės daugumos padėtis yra svarbu.

Nes jei tik vienas blogai gyvens, tai visuomenė, kuri gerai gyvena, tokiam žmogui visada sugebės padėti ir padės.

Žydrūnas, 2010-06-29 19:17:04

Na man tai neįdomu 🙂 man svarbu … 🙂

Žydrūnas, 2010-06-29 19:24:09

lietuvi, kad tu labai jau paprastas 🙂 net neįdomu..Eik alaus išgert geriau, koks tikslas viskam prieštaraut kam tik galima, juokinga 🙂

Žydrūnas, 2010-06-29 19:28:05

Na va nesuprantat paprastų dalykų ir nežinot kas jum svarbu..

Žydrūnas, 2010-06-29 19:34:12

Na tas savo žinias gali nukreipt gi kur kas geriau nei ginčui su manim 😉 Susikurk savo tinklalapį ir pranešk, gal užsuksiu 😉

p.s. koks tikslas čia įrodinėt tau kažką…

Burgis, 2010-06-29 19:47:57

Ačiū Žydrunui, atsakė už mane: nieko aš Jums, tikras lietuvi, neaiškinsiu ir neįrodinėsiu. Čia mano svetainė, aš esu vyr. teisėjas…

Rasa, 2010-06-29 19:51:51

Tikram lietuviui: na, branguti, aš ne chuliganišku žodžiu tave išvadinau, o grynu gražiu lietuvišku, apibūdinančiu tam tikrą (atitinkantį tavo) charakterio tipą 😛

tikras lietuvis, 2010-06-29 19:58:37

Žydrūnas, beje, visiškai nieko esminio nepasakė. Jei tokie šiknabirbiai tinka Burgiui, tai man Burgio gaila.

Žydrūnas, 2010-06-29 20:13:18

lietuvi, take it easy 🙂 galvojot kažką įveiksit čia kalbom? 🙂 nesinervuokit 😉

NiekurNeiva, 2010-06-30 11:34:52

VISAIP APIE TĄ PATĮ:

” …Juk jei žmogus niekada nevaikščiojo į bažnyčią, netikėjo Į Dievą, gyveno antroje santuokoje be santuokos sakramento, tai kam reikalingos iškilmingos, pamaldos. Jei buvo bedievis komunistas tai kam jam laidojimas su bažnyčia. Tiesiog būtų žmogaus išniekinimas, laidoti ateistą su bažnyčia…”

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-06-30-algirdas-patackas-isterija/46917

Algirdas Patackas. Isterija

http://www.15min.lt/naujiena/ziniosgyvai/brazauskas/velionio-prezidento-ambrazausko-karstas-i-baznycia-nebus-nesamas-del-jo-seimines-padeties-188-105426

Velionio prezidento Algirdo Mykolo Brazausko karstas ketvirtadienį nebus nešamas į Vilniaus arkikatedrą dėl to, kad jis su antrąja žmona Kristina gyveno be bažnytinės santuokos, BNS antradienį sakė su laidotuvių organizavimu susiję šaltiniai.

http://politika.atn.lt/straipsnis/58599/dar-ne-viskas-o-gal-ir-ne-taip

Algirdas Brazauskas yra savotiška jungtis tarp dviejų epochų. Sovietinės ir laisvos Lietuvos. Tiltas, siūlantis švelnų ir atsargų perėjimą.

Galima pasakyti dar kitaip: Algirdo Brazausko buvo tiek, kiek lietuviams jo reikėjo. Reikėjo daug. Jis – didelis mūsų pačių veidrodis.

„…Kodėl visi žiūri, kad tik į bažnyčią neštų, kad tik kuo iškilmingiau būtų, kad tik kuo iškiliau. Tai tuštybių tuštybė, geriau, tegul pakviečia namiškiai giedorius ir maldas pagieda vakarais už Brazausko vėlę, tegul pasimeldžia kuo daugiau, te visi žmonės eidami lankyti velionio palaikus, po to nueina į Bažnyčią, atlieka išpažintį, paaukoja Šv.sakramentą už mirusiojo vėlę, tegul žmonės meldžiasi, tegul visose Lietuvos bažnyčiose užperka mišias už Algirdo vėlę. To labai reikia dabar mirusiojo vėlei, o jau tos žemiškos šlovės jam nebereikia. Tos šlovės mums reikia, gyviesiems. Tai geriau neliekime pykčio ir pasimelskime nors savo kambarėlyje už gerb.Brazausko vėlę, todėl nekaltinkime ir nebūsmte kaltinami, nekeikime ir nebūsime keikiami, laiminkime ir būsime palaiminti. Te Dievas mirusiajam atleidžia jo kaltes, tenuveda i Dangaus karalystę. Amen …“

Nepris, 2010-06-30 12:32:24

Pritariu pastarajai minčiai — tegu visi neabejingi širdyje ar mintyse ką nors gero palinki išėjusiajam, kas gali tegu maldoje užtaria, o ne paskui tą grabelį laksto susivėlę.

giedrius m, 2010-06-30 15:04:59

tikras lietuvis: Nu nu.. Kad taip paprastai butu imanoma Sodros problemas isspresti 🙂

Beje, mano isitikinimai visiskai ne konservatyvus, taciau manau, kad jus puolate juos tik is idejos. Visi norėjo tada gerai pasirodyti. Ir net sumažinus išmokas iki 2007 lygio, niekas per daug nepasikeistų – dirbančių žmonių yra per mažai, darbo vietų per mažai.

nv, 2010-06-30 21:43:23

Išmintingiausias komentaras,kokį esu skaitęs. ,,Aš aplamai manau, kad Brazauskas praleido progą padaryti savo geriausią darbą Lietuvai. Galbūt netgi vienintelį. Jei jis iš tikrųjų būtų mylėjęs Tėvynę, o ne save tribūnose, tai galėjo paprašyt giminių: būkit žmonės, palaidokit mane be jokios pompastikos paprastose kaimo kapinaitėse, kur mano tėvai ir seneliai, kur aš pats laksčiau basas ir kur noriu sugrįžti amžinai. Ir pasakykit visiems, kad eitų po velnių su savo tuščiom veidmainiškom kalbom, aš jų prisiklausiau užtektinai. Išeidamas noriu, kad su manimi būtų žmonės, kuriuos aš mylėjau ir kuriems liksiu svarbus. Nenoriu būt joks simbolis, kaip Užgavėnių iškamša tampomas gatvėmis iš vienos vietos į kitą. Mano darbai baigti. Gal tai būtų galėjusi būti naujos epochos pradžia? Mažai kam pavyksta nusipelnyti, kad galų gale ant tavęs uždėtų akmeninę plytą vien tik su vardu ir keturiais skaičiais. Be komentarų.”

Angelas, 2010-07-01 14:32:08

na negalvojau, kad ir cia bus apie tai uzsiminta. lyg is kitur negalime suzinoti apie mirti. Juk spauda, televizije sekame…

Burgis, 2010-07-01 18:52:43

Žmogus palaidotas, galima užbaigti temą…

Padariau dvi išvadas:

  1. Vidinė šalies reakcija buvo aiškiai perdėta palyginus su išorine. Žiūrėkite, kas dalyvavo laidotuvėse iš JAV, Rusijos, Prancūzijos, Vokietijos ir kt.

  2. Tokia dabartinės valdžios pozicija buvo dėl to, kad žinojo – žmonės keršys dabartinei valdžiai už blogėjantį gyvenimą, sūpuoklės vėl svyra „buvusiųjų“ pusėn, todėl reikia parodyti solidarumą su masėmis…

***

Bet man tai nerūpi visai!

Man rūpi tik tai, kad ji myli mane.

Burgis, 2010-07-01 18:53:28

Puikus nv perspausdintas komentaras! 100 proc. pritariu.

NiekurNeiva, 2010-07-01 19:20:40

Dėl 1 išvados.

Galvoju, kad kaip BUVUSIO, o ne einančio pareigas, pagerbime dalyvavo NEĮPRASTAI DAUG, įskaitant ir Apaštališkąjį palaiminimą, ir Anglijos karalienės užuojautą.

O dar ta intriga su Vatikano atstovais, kurie net per daug stengėsi ištaisyti skriaudą p.Kristinai. Kaip ir kiti Bažnyčios hierarchai.

Pakankamai nuoširdžios, žmogiškos, nenudailintos laidotuvės. Ir oras, ir gėlės, ir kalnelis, ir dalyvavusių nusiteikimas…

Taip pat ir kalbos – emocionalios (Vinkus, kunigas Sigitas), greičiau atviros nei “valdiškos” – Prezidentės, Kvasnevskio, Butkevičiaus, …

Taigi, nors tai ir politinis teatras, bet man pasirodė pakankamai priimtinas. Įskaitant ir V.L. elgesį

Burgis, 2010-07-01 20:06:33

NiekurNeiva: politine prasme nei kalbų turinys, nei emocijos neturi reikšmės, kaip ir dalyvių skaičius. Vertinamas tik atstovavimo lygmuo. Net ir buvusius valstybių vadovus dažniausiai pagerbia valstybių vadovai.

Eglė, 2010-07-02 11:52:03

NV nukopijuotas komentaras. Nenorėčiau sutikti, jog AMB nieko gero nepadarė Lietuvai ir vienintelis geras darbas būtų, tas jau atseit kuklus pasilaidojimas:) Taip pat galvoju, jog ir pasaulis nelabai suprastų, jei pirmą šalies asmenį palaidotume kaip Joną ar Petrą:) Visas kitas intrigas čia labiausiai kaip ir visada kėlė žiniasklaida.