Aš esu geras dėstytojas!

Kuo arčiau ta diena, kai jau nebeleis dėstytojauti, tuo labiau aš stengiuosi dirbti kuo geriau…

*

Štai pažiūrėkite, kokių įdomių, kokių originalių uždavinių parengiau vakarykščiam Informatikos antrakursių patikrinimui. Ir patikrinimo schema buvo originali: studentai turėjo pasirinkti du uždavinius iš mano pateikto penkių uždavinių sąrašo ir atlikti dvi užduotis, kurias parengė patys (uždavinius, teoriją ir kt.)

Pirmasis uždavinys iš sąrašo buvo toks, kad aš jį tris kartus sprendžiau ir tris kartus klydau, vis ką nors ne taip sudaugindamas arba sudėdamas. Keisčiausia, kad net „excel“ įsigudrino „suklysti“… Mat rašiau sekmadienį, po žemės ūkio darbų pavargęs.

Tada paprašiau, kad padėtų studentai ir moksleiviai. Studentas Vytenis Narušis surado dvi klaidas „excel“ išklotinėje.

Gimnazistai antrokai Justė Dilytė ir Matas Nasvytis parengė tiesiog žavingą sprendimą ir laimėjo 10 Lt premiją!

Dabar viskas išspręsta ir aš patentuoju visą savo paketą! Leidžiu jums pasinaudoti tik nurodant užduočių autorių… :-)))

Atsakymai

Burgis, 2014-04-01 14:44:34

Ačiū?…

sonata, 2014-04-01 17:35:17

Bet kokie militaristiniai du pirmieji uždaviniai…:)

qwerty, 2014-04-01 22:26:57

Reikėtų inicijuoti Lietuvos Respublikos Dėstytojų įstatymą.Lietuvoje yra dešimtys tūkstančių dėstytojų, o savo atskiros įstatymo jie neturi.Daug problemų šiuo įrankiu galima būtų spręsti.Teisės, pareigos, garantijos, etc.

Simonas, 2014-04-01 23:53:19

Nelabai supratau. O antrakursiai čia gimnazijoje ar universitete? O koks dėstomo kurso pavadinimas.. ar apie ką jis?

Burgis, 2014-04-02 08:09:35

Simonui: antrakursiai – KTU Informatikos fakultete, o antrokai – KTU gimnazijoje.

kaimiete, 2014-04-02 10:31:49

Aš esu gera MOKYTOJA. Skamba gražiau.

Burgis, 2014-04-02 11:08:19

kaimietei: sutinku. Bet aš, deja, nesu mokytojas…

Simonas, 2014-04-02 13:03:30

O tai kaip tokie uždaviniai susiję su informatika?.. Pirmą uždavinį išsprendžiau ir visiškai nematau sistemos, kaip būtų galima apibendrinti nenaudojant n! operacijų. Tiesiog perrenki ant popieriaus lapo ir tiek.

Gi čia universitetas, tie žmonės turės būti specialistai, daryti dalykus, kurių kiti nesugeba. Tai jeigu tokių specialistų, beveik universiteto studijas įpusėjusių, uždavinius prasprendžia gimnazijos dešimtokai.. Tiesiog įsivaizdavau kaip atrodytų, jeigu dešimtokai antro kurso fizikos uždavinius galėtų išspręsti. Kažkaip šiurpokai skamba.

petras, 2014-04-02 13:28:23

Simonai, universitetas gali tik padėt išsilavinimą pagerint (suteikti daugiau ir gilesnių žinių), o profesijos specialistais tampama dirbant.

Burgis, 2014-04-02 14:35:35

Simonui: kelintą kartą aš aiškinu, kad dėstau matematiką, o ne specialybės dalykus? Kelintą kartą aiškinu, kad taikymai – plebėjų darbas, aristokratai tuo neužsiima?

*

Ir ką daryti, jei mano gimnazistai sumanesni už kai kuriuos mano studentus?

petras, 2014-04-02 15:02:30

Džiaugtis 🙂

Simonas, 2014-04-02 15:21:34

bet tai kad čia ne matematika… Jeigu informatikos studentai, tai jų matematika: grupės, žiedai, grafai, tinklai, algoritmai etc. Jų specialybės dalykai: kompiuterių architektūra, programų sistemos, kalbų architektūra etc.

O tai kaip jūs savo informatikos studentus žadat padaryt sumanesniais, jeigu kartojat jiems 1-2 gimnazijos klasės tikimybių kursą?

Burgis, 2014-04-02 15:37:19

Simonai: aš suprantu, kad ne visi šios svetainės lankytojai žino, kas tu, kokio amžiaus. Aš suprantu, kad tu, olimpiadų prizininkas, labai nori būti matomas. Bet nereikia jau taip susireikšminti…

*

Mokymo programas universitetui sudaro ne studentai, ne Simono lygio specialistai ir net ne eiliniai dėstytojai. Mokymo programos tobulinamos dešimtmečius, ir vienas Simonas jų pakeisti negali, ir vienas Burgis jų pakeisti negali. O grafai, tinklai ir algoritmai tikrai nėra bazinis matematikos kursas, aš, Simonai, žinau, kas tai, naudojau tai savo moksliniuose darbuose…

*

Bet ne tai svarbiausia. Apimtas įtikėjimo savo teisumu tu nepastebi, kad mokyti galima tik tuos, kurie nori mokytis, ir tik tiek, kiek jie gali mokytis. Kartais man atrodo, kad dėstydamas šaligatvio plyteles aš dirbčiau prasmingiau nei dėstydamas matematiką kai kuriems studentams… Todėl, Simonai, nusileisk ant žemės: visus penkis mano uždavinius per penkias valandas iš 62 mano kurso studentų būtų išsprendę ne daugiau kaip trys studentai. Galiu įrodyti.

Simonas, 2014-04-02 16:11:17

Pradinėse klasėse yra tokie uždaviniai su degtukais. Olimpiadiniai. Juos galima padaryti iki begalybės sudėtingus. Galima visus keturis universiteto kursus užpildyti vien uždaviniais su degtukais. Ir badyti į prastus studentų rezultatus, žiūrėkit, netgi ne visi išsprendžia, kaip aš galiu duoti jiems kąnors sudėtingesnio. Bet ne apie techninį sudėtingumą šneka eina, o apie koncepcinį.

Jau geriau būtų, kad studentai tas penkias valandas laužytų galvas prie tinklų, tada tie 3 iš 62 studentų išmoktų konors prasmingo. Ir, galbūt, susidūrę su kažkuo įdomesniu, egzotiškesniu, ne vien su šauliais, taikiniais ir šiltnamiais, žiūrėk, ims ir daugiau nei 3 iš 62 žmonių pradės domėtis ta “iš tikrųjų” matematika.

Nu jau tik nepasakokit, kad Burgis negali nieko padaryt. Turit svorį žiniasklaidoj, gimnaziją įkūrėt ir pats sakot, kad suprantat, kad moksliniam darbe ne šauliai reikalingi, o grafai ir tinklai. Stenkitės, barkitės, šaukit, galiausiai išgirs. Vien jau mėginimas būtų vertas pagarbos 🙂

Burgis, 2014-04-02 16:17:49

OK, Simonai, aš viską darau neteisingai, o tu viską žinai, kaip padaryti teisingai, tai padaryk! Surenk studentų Maidaną. Piketą prie KTU Informatikos fakulteto. Padėk programų sudarytojams atsipeikėti arba pakeisk juos, kaip valdžią Kijeve. Studentai visada daro revoliucijas. Net Irane. Ar aš mačiau tave protesto vardan badaujantį prie ministerijos?

*

Va, kai suprasi, kad tavęs nepalaikau ne tik aš, gal truputėlį atsipeikėsi… O jei ne, aš palauksiu, kol tu po metų kitų būsi garsiausias Lietuvos mokslininkas ar verslininkas. Neapvilk manęs.

Simonas, 2014-04-02 16:38:16

Tai aišku, kad niekas nepalaiko. Aš praėjau pro VU mėsmalę, ten žmonės išvis fantazijų pasaulyje gyvena. Užtad mėginu Jūsų “missionary zeal” pakreipti ne atgal į sovietinius vadovėlius, šaulius, o į tikrą, aktualią matematiką, nes pats sakėt, kad būtent jos reikia finale.

O sąjungininkų viskam reikia, tam čia ir diskutuoju kartas nuo karto, norėdamas perkalbėt; vienas sąjungininkas vis geriau nei nulis.

Kad ir kaip aš čia prieš jus ožiuočiausi, dauguma likusių “specialistų” ir komisijų narių neturi jokios aistros nei į tarybinę matematiką, nei į modernią, nei išvis į nieką nei su niekuo. Tad jūs dar visai nieko.

O sėdėt ir nieko nesakyt “kol tapsi pats pats pats pačiausias” nėra jokio reikalo, reikia žiūrėt į argumentus, o ne į raideles prieš autoriaus pavardę.

Burgis, 2014-04-02 18:46:11

Simonui: aš gi su tavimi tik dėl to ir diskutuoju, kad tu man įdomus…

Bet aš vėl paskirsiu atskirą temą tam, kad pakalbėčiau, kada ko reikia mokyti. Kategoriškai teigiu, kad pirmuose kursuose negalima mokyti nei grupių, nei žiedų! Jei taip būtų, tai pseudomokslininkų, kurie prisidengia „grupėmis ir žiedais“, labai padaugėtų, o tai jau būtų stichinė nelaimė.

*

Prašyčiau atkreipti dėmesį į tai, kad visi penki mano uždaviniai moko KLASIKOS, tik KLASIKOS, be kurios joks tolesnis mokslas neįmanomas. Jokių uždavinių su degtukais!

*

Nobelio premijos laureatas D.Kahneman savo knygoje „Thinking, Fast and Slow“parodo paprastą uždavinį, išsprendžiamą pritaikant Bejeso formulę, ir tuo grindžia labai gilų mokslą. Aš tą puslapį įtraukiau į savo „konspekto konspektą“ studentams.

*

Taigi, Simonai, viskas gyvenime turi pradžią, pagrindą…

qwerty, 2014-04-02 20:35:32

Keista,tačiau niekas net dėmesio nekreipė į mano įrašą dėl LR Dėstytojų įstatymo.Niekam neįdomu?

Burgis, 2014-04-02 21:19:46

qwerty: aš atkreipiau, bet nelabai žinau, ką tuo įstatymu galima apibrėžti? Visokiausių įstatymų tiek daug, kad gal gana?

qwerty, 2014-04-02 21:48:59

Aš žinau ką juo galima reglamentuoti. Tačiau tai labai plati tema.

Random, 2014-04-02 22:45:24

Bet juk pirmam kurse ir moko grupes bei žiedus…

Burgis, 2014-04-03 08:00:36

Random: ką moko, o ko ne…

neintelektualas, 2015-02-22 17:47:49

Sveiki, gal galetumete apzvelgti penkto pratimo sprendima? Atrodo idomiai, taciau neteko susidurti su panasaus tipo uzdaviniais..