Dabar jau pasakysiu – jūs kalti!

Spalio 4, Ketvirtadienis

Supykau ir parašysiu taip, kaip galvoju.
Apie ką dabar kalba mokyklose? Apie Mokytojo dieną ir apie atlyginimų (ne)padidinimą. Kokia sritis valdžiai dabar yra prioritetinė? Teisingai, švietimas. O jūs (tu, tu, ir tu!) ką pasakėte, kur parašėte, kur diskutavote apie švietimą? Tyla! Ai, tai ten, mokykloje…
Jūs gi čia diskutuojate apie amžinąsias vertybes: pasaulio suvokimą, politinių sistemų gelmes, religijų ir žmonių santykius…
Spjaut! Kai tie dabartiniai moksleiviai išeis iš mokyklų nemokyti, neišauklėti, chamiški, godūs, ciniški, va, tada jūsų vaikai ir anūkai supras, kad jų tėvai ir seneliai buvo iškritę iš gyvenimo, neužsiėmė tuo, kad buvo esmių esmė.
Ministrė per savo vyrą suka aferas – jums gerai. Prie mano įrašo „Mokytojų kambaryje“ komentatorė rašo, kad tikrai – ministrė susimovė, bet, girdi, niekas nenori eiti į švietimo ministrus, tai ką padarysi? Ir jūs taip manote?
Valdžia mulkino ir mulkina mokytojus algų padidinimu, bet jūs savo algomis ir pensijomis patenkinti, tai koks jūsų reikalas, tiesa?
***
Jūs gerai žinote, kada aš skaudžiai pajutau, kad visuomenė nesuvokia švietimo, auklėjimo prasmės šimtams metų į priekį… Dabar stebiu tą visuomenės pasyvumą kitu kampu: pikta ir liūdna…
***
O tas švietimas bando išlipti taip, kaip ta varlė prie mano sodo namelio… Būtų niekada neišlipusi, jei aš nebūčiau jai parodęs kito kelio.

patiko(36)



RSS

Atsakymai (26)

qwerty, Spalio 4 17:13  #

Mokytojai rašykit čia. Juk jūsų Lietuvoje gal kokie 50 000 ar 60 000 tūksančių. Kur jūs?

patiko(9)



qwerty, Spalio 4 17:18  #

Sokolovas mane papeiktų, kad su skaičiais ne taip (dėl tų žodinių „tūkstančiai“). Paisiilgau jo. Kur dingo? Paskutinį kartą girdęjau, kad kažkur Kauno Žaliakalnio turguje kažkokiu popieriumi (gal ne tualetiniu, sic) prekiavo.

patiko(2)



qwerty, Spalio 4 17:40  #

Jei kas nesuprato dėl to prekiavimo popieriumi turguje tai tikrai sic!

patiko(0)



Dalius, Spalio 4 18:02  #

Ale tikrai, kur Sokolovas?

patiko(1)



qwerty, Spalio 4 18:10  #

Dabar skaitau šio posto savo pačio įrašus. Kablelių nėra ten, kur jie turėtų būti ir yra ten, kur jų nereik, oj. O bandau dar rašinėti mokytojų tinklapyje.

patiko(5)



qwerty, Spalio 4 18:15  #

Kaip jums su kableliais? Aš tai visuomet iš intuicijos.

patiko(4)



Rostanas, Spalio 4 23:21  #

Burgi, suprantu ir pritariu tau. Tai yra sudėtinga problema, nes yra daugiametis įdirbis. Kažin ar bėra visuomenė, nes dauguma yra tapę individualistais, intravertais. Daugybė žmonių gyvena savo mažyčiuose pasaulėliuose ir nebesiorientuoja realybėje bei nebemato toliau savo nosies. Mažai bėra mąstančių žmonių. Mažai kas begalvoja ir beturi savo nuomonę. Daugybė žmonių, kaip kokie robotai, atkartoja ką sako televizorius. Daugybė yra apsileidusių žmonių, kurie nesugeba išgyventi be respublikos pagalbos, tai ką jau bekalbėti, kad jie pastovėtų už ką nors. Aksčiau aš ir stebėjausi, ir šiek tiek pykau ant tokių žmonių, bet supratau, kad yra beprasmiška pykti, nes jie ne tik nesiorientuoja dabartyje, bet jiems ir nerūpi kas vyksta aplink. Reikia didžiulių pastangų, kad ištraukti žmogų iš „urvo“.
Švietimas yra politikos atšaka. Taisykles švietime nustato politikai. Dabar artėjame į diktatūrą, tai pagalvokite, kas nutiktų, jei mokytojai „nustotų šokti pagal muziką“. Akivaizdžiai matosi, kad yra naikinama švietimo sistema, o tu siūlai kovoti už algų pakėlimą…

patiko(6)



qwerty, Spalio 5 02:41  #

Rostanai, Jums reikia pagalbos. Galvelėje kažkas ne taip… Bet jau niekas nepadės. Nepykit stipriai tik. Nes ir aš negeresnis. Vienodi esam.

patiko(4)



Rostanas, Spalio 5 06:47  #

qwerty,
Ar gali parašyti ką nors rimto ir į temą?

patiko(4)



Juozas P., Spalio 5 09:09  #

Apie varlę taip parašyčiau p.Burgio tekste:

P.S. Sėdite kaip tos varlės šildomame puode, kol kas viskas gerai, šilta, malonu, bet vanduo tuoj užvirs!

*********************************
Mano P.S. Tokius bandymus vaikystėje darė amžinas disidentas (net Kremliaus agentu įvardijamas nūnai) signataras Rolandas Paulauskas.
Sakė – rezultatas visada tas pats- įmestos į karštą vandenį varlės iššokdavo, o į šiltą tik laukdavo…
Išvirdavo 100 procentų.

patiko(5)



Sokolovas, Spalio 5 13:38  #

Ačiū mane prisiminusiems.
Dėstau matematiką individualiai, ramiai, savo namuose. Turiu nemažai mokinių. Į mokyklą eit nesiruošiu.
Esu laisvas nuo nesąmonių, kurių yra ir bus švietimo sistemoje. Niekada neturėjau iliuzijų, kad ten kažkas ims gerėti. Geriausia („mažiausia blogybė“) toje sistemoje būna tada, kai niekas nesikeičia. Bet…Vanagai-reformatoriai viską keičia (griauna) kasmet, kas mėnesį, kasdien,…kas akimirką…
Geriausia mokytojui būna ne tada, kai jis pagaliau iškaulija daugiau trupinių nuo stalo. O tada, kai jo darbui nevadovauja avinai…

patiko(28)



vilkas pilkas, Spalio 5 17:49  #

gerb. Autoriui:
prašom nesitujint ir nesibaksnot – ne kiekvienas varlius (turiu omeny save) turi pakankamai kompetencijos konstruktyviai diskutuoti apie švietimą. Ir taip – tamsta teisus, neturint techninių galimybių ciniškai nušvilpti švietimo ministrę ar streikuoti prieš „reformatorius vanagus“, belieka tik nuogąstaut dėl savo vaikų išsilavinimo ir naiviai tikėtis, kad savo darbą atliks savo srities profesionalai. Mano pasipriešinimo forma bus banaliai tyli, nuolanki ir savanaudiška – atidėjus dalį uždarbio, juodai dienai išaušus, nusipirkti trūkstamą kompetenciją pvz. iš gerb. Sokolovo… Juk ir taip tenka pirkti menamas medicinos paslaugas, susimokėti už „priminimus“ apie greičio apribojimus, už potencialią teisę gauti pensiją ir dar šimtus „paslaugų“. Neverkšlenu ir nepriekaištauju – tiesiog moku mokesčius. Didelius. Nieko už tai nesitikiu, o dabar tiesiog nesitikėsiu vienu dalyku daugiau.

patiko(13)



Rostanas, Spalio 5 21:48  #

Jeigu niekas nesupyks, parašysiu dar keletą minčių. Esu girdėjęs tokią mintį, kad buvęs okupantas keršija už tai, kad žmonės pasirinko laisvę, todėl jis darys viską, kad tik patys žmonės gailėtųsi, maldautų ir prašytųsi pririšami atgal prie grandinės. Be to, jau nuo seno tiek tas okupantas, tiek ir mes esame po Romos imperijos padu. Mano nuomone, visų LR problemų šaknys yra ten.
Apie viską pagalvota. Jau dabar žmonės su maistu ir vandeniu gauna raminamųjų dozę, tai kai pasaulį išvys idiotų karta, tada jie paprasčiausiai padididins dozę. Link to ir esame kreipiami. Apie tai yra nemažai Holivudo filmų, apie tai dainuoja netgi lietuviai(https://www.youtube.com/watch?v=_kJZZvWMz64). Pareina robotų laikai. Lietuvos politikai jau seniai ir garsiai kalba apie lyčių lygybę, ne apie teisių, o lyčių lygybę. Kai nebegalėsi atskirti, tai vyras ar moteris, o mintys ir jausmai uždusinti su raminamaisiais – tada prasidės robotų laikai. Tai gerai atvaizduoja senovinis filmas Metropolis, kuris yra Jutūbėje. Yra ir daugiau panašių filmų. Link to juda visas pasaulis, nes yra valdomas iš ten, kur sueina visi keliai.
Kol kas niekas neverčia eiti kartu su kažkieno sukurta sistema, bet patys žmonės užsideda sistemos siūlomus pavadėlius(pasas, paskolos, pašalpos, turtas ir t. t.).

patiko(6)



Giedrius, Spalio 8 12:37  #


Giedrius, Spalio 8 14:06  #

„Dar kolegos atkreipė dėmesį, kad ŠMM už ES pinigus prognozuos… mokytojų poreikį. Nors jau yra tokių prognozių. Na kiek galima tratint/įsisavint bapkes už savo bazines kompetencijas, ŠeMalMinai? Ar atsiras kas Seime, kam ne dzin? Baikit, nemanau“, – pyko R.Kuodis.

https://www.15min.lt/verslas/naujiena/finansai/akademikai-ituzo-svietimo-milijonai-paslapcia-svaistomi-o-vaiku-ateitis-aukojama-662-1041208

patiko(3)



petras, Spalio 8 16:17  #

Giedriau, o konkursą laimi pigiausiai pasiūlę, ar pirkėjas atsirenka pagal „kokybę“ ?

patiko(3)



Giedrius, Spalio 8 16:24  #

Turbūt, kad pigiausiai. Bet didžiausias košmaras yra ne pinigai, o tai, kad visas ugdymo turinys perkamas lyg turguje, kas pigiau parduos.
Maždaug, nueinu į stotį, švilpteliu „dušmanams“ ir sakau: „vyručiai, nuvežkite mane kur nors, nesvarbu kur, svarbu, kad pigiai“… Kažin ar norėčiau ten būti, kur mane nuveš…
Su švietimu tokio košmaro dar negirdėjau… Marazmas stiprėja ne dienom, o valandom!

patiko(8)



Giedrius, Spalio 8 22:20  #

Petrui: Kas yra kokybė? Kokia kokybė yra kokybiška? Ar kokybė bus tada, kai mes turėsime kokį nors kokybę patvirtinantį popieriuką? Spręsti galima tik pagal vaisius, o ne pagal sertifikatus ar kokybę patvirtinančius pažymėjimus. Pagal tai, ką žmogus ar žmonės yra gyvenime nuveikę ir kokie jo ar jų veikimo rezultatai pasimatė gyvenime. Tik tada galima tikėtis, kad pasamdę tą žmogų mes gausime kažkokį panašų rezultatą į tą, kurį jis jau yra demonstravęs.
Kai žmogus renkasi į kokią pvz. kovos menų ar jogos mokyklą eiti, ypač jeigu tai seną istoriją turinti mokykla, tai jis pirmiausia pasižiūri į tos mokyklos istoriją. Kokie yra buvę meistrai, Mokytojai, kokie jų pasiekimai, kokia tos mokyklos filosofija, ką ji deklaruoja, ką moka, yra įvaldę ir kaip elgiasi geriausi tos mokyklos mokiniai šiais laikais. Tada galima susidaryti daugiau ar mažiau tikslų vaizdą apie tai ko galima tikėtis iš vienos ar kitos mokyklos, sistemos ar dar ko nors.
Dabar kaip nustatyti kokybę, jeigu nežinai ką tu turi gauti? Mokinių lygis nukrito, egzaminų reikalavimus paėmė ir sumažino – „rezultatai op ir pagerėjo“. Užėjo noras vėl pakėlė. Kaip įvertinti kokybę?
Šita problema yra ne tik švietime. Pvz. Vilniaus miesto savivaldybėje šiuo metu turėtų būti tvirtinamas naujas Bendrasis miesto planas. Kaip įvertinti geras jis, ar blogas, ar kokybiškas? Turėtų būti kokie nors kriterijai, gairės. Anksčiau, tarybiniais metais tai buvo SNIP. Buvo aiškūs reikalavimai ir pagal juos galėjai vertinti vieną ar kitą gyvenvietės ar miesto projektą (koks tankumas, intensyvumas ir pan.). Dabar viskas panaikinta. Nėra jokių taisyklių ir kriterijų, kuriais remiantis galima būtų pasakyti, kad tas ar kitas planas yra geras ar blogas. Todėl, formaliai vertinant, jokie tikrintojai niekada nesuras jokių pažeidimų, nes tie drakoniški statiniai, kurie visus piktina, neprieštarauja LR galiojančioms įstatyminėms normoms. Aišku, kad neprieštarauja, nes nėra etalono, nėra aiškių vertinimo kriterijų, nėra gairių, nėra aiškaus tikslo galų gale… Ir pagal dabar parengtą BP projektą galima statyti bet ką, bet kur ir bet kaip… Nes nebelikę vertinimo įrankių.
Ko mes norime iš miesto? Koks jis turi būti po 10, 20, 50 metų? Ko mes norime iš švietimo? Kokie jo pagrindiniai tikslai ir funkcijos, kokie pagrindiniai vertinimo kriterijai? Kas nors atsakė į šiuos klausimus?
Vietoje to mums siūloma: ŠMM nebrangiai nupirks naują ugdymo turinį ir pakvies vaikus į mokyklas su jais paeksperimentuoti kas išeis po 12 metų. Ir ką darysime, jeigu po 12 metų rezultatas bus apgailėtinas? Ar tada dar prisimins kas nors tuos, kurie pirko tą turinį? Ar tiesiog per kokį nors išpardavimą nebrangiai pirksime naują turinį… arba net du… už vieno kainą?
Ufff… Na, užteks šiam vakarui! Negalima tokių dalykų prieš naktį rašyti ir skaityti. Pažadu daugiau taip nedaryti. Linkiu ramios visiems nakties ir kokybiškos kokybės visa kur gyvenime :))

patiko(16)



Žydrūnas, Spalio 9 02:15  #

Giedriau tai ką čia parašei tikrai nėra kokybiška, aš sugaišau daug laiko tai skaitydamas ir negavau nieko, jaučiuos blogai dabar…

patiko(5)



Giedrius, Spalio 9 08:47  #

Žydrūnui: Suprantu. Per daug visko vienoje vietoje. Atsiprašau. Tai mano klaida. Labai suspaustos dienotvarkės paskutiniu metu, tai kartais išsilieja iš karto kelių problemų samplaika, kurių suvokimui man pačiam reikėjo nemažai laiko.
Dirbsim lašeliniu principu :)
Dar kartą atsiprašau.

patiko(9)



Rostanas, Spalio 10 20:38  #

Mokytojai mato daugybę problemų, o valdininkai nemato jokių problemų. Tada arba valdininkai akli, arba mokytojai kvaili.
Aš labiau linkęs manyti, kad valdininkai dirba planingai, o ne ekspromtu, tai abejoju mokytojų kompetencija suprasti švietimo sistemos pasikeitimus ir kryptis.

patiko(3)



Giedrius, Spalio 11 10:01  #

Rostanui: Klausimas tik ar visi Lietuvos piliečiai nori plaukti ta pasirinkta kryptimi, kuria valdininkai juos plukdo. Bent jau man tai su jų fantazijomis ne pakeliui.

patiko(3)



Rostanas, Spalio 11 22:41  #

Giedriau,
Man irgi ne pakeliui. Mes kol kas dar galime išsilaisvinti iš sistemos pinklių, bet artėja ta diena, kai reikės apsispręsti ar eisime su sistema (priimsime mikroschemą ir būsime valdomi kompiuterio) ar mirsime. Kol kas dar galime kažką minimaliai keisti.
Mes judame nuo Dievo sukurto pasaulio į dirbtinį pasaulį. Jau ir taip mes gyvename dirbtiniame pasaulyje: valgome dalinai dirbtinį maistą, žmones vadiname išgalvotais titulais(prezidentas, politikas, mokytojas), priklausome išgalvotai sistemai-respublikai, gyvename pagal išgalvotas taisykles, skaitome išgalvotas knygas, žiūrime išgalvotus filmus, naudojame privačių įmonių dirbtinius banknotus ir t. t. Viskas aplink yra dirbtina. Netgi švietimo sistema yra dirbtina, tai koks skirtumas ar kovosi už ją, ar prieš ją, juk ji vistiek yra dirbtinė ir išgalvota. Mano nuomone, švietimo sistema yra supuvusi nuo pirmos jos išgalvojimo dienos. Vaikui yra sugrūdama bet kokia informacija, o paskui kaip iš kokio roboto-autoatsakiklio reikalaujama viską atkartoti. Ar mokytojas vertas pagarbos, jei jam nerūpi nei vaiko nuomonė, nei jo gabumai, nei jo pomėgiai? Ar tai yra mokinio žinios, kurios buvo „įkaltos“ per prievartą „kalant“ daugybę metų? Kol tėvai dirba svetimiems, jų vaikus mokina svetimi, tam kad galėtų jais pasinaudoti kiti svetimi. Tėvai užaugina ne vaiką, o darbo jėgą kažkam, o mokslas reikalingas tam, kad tas vaikas užaugęs galėtų lengviau parsiduoti. Juk visi nori protingų ir paklusnių vergų. Tai yra ne švietimo sistema, o vergų paruošimo sistema. Yra daugybė švietimo sistemos trūkumų.

patiko(1)



petras, Spalio 12 08:39  #

Rostanai, kaip galvoji, ar pavyzdžiui bičių avilys, skruzdėlynas ir koks kiškio urvas dirbtinis dalykas ar jau prieš atsirandant tiems gyviams buvo dievo sukurtas ?

patiko(2)



Random, Spalio 12 13:52  #

Lyg ir jaunatis, bet kliedesių pilna…

patiko(6)



Rostanas, Spalio 12 22:28  #

Petrui:
Mano nuomone, visa augalija ir gyvūnija yra sukurta Dievo. Žmogus irgi yra Dievo kūrinys ir gamtos dalis. Bet laikui bėgant, Žmogus nusisuka nuo kūrėjo ir persikelia į dirbtinį pasaulį. Žmonės vis labiau bendrauja telefonu ar per kompiuterį, nei gyvai. Žmonės mėgaujasi gamtos vaizdais per TV ar kompiuterį, negu eina į gamtą. Žmogus yra gamtos dalis, bet šiuolaikiniai žmonės vis labiau atsisako gamtos ir užsidaro savo betoniniuose namuose ir betoniniuose miestuose. Civilizacija yra Žmogaus degradacijos pavyzdys. Žmonijai greitai nutiks tas pats, kas nutiko majams ir egiptiečiams: beliks tik akmenys. Kad ir kaip bebūtų keista, bet būtent mokslas greitina žmonijos susinaikinimą per greitesnį gamtos išnaudojimą ir žalojimą.

Random,
Jeigu tu tik tiek tegali pasakyti apie Burgio temą ar skaitytojų komentarus, tai pas tave yra tiek pat smegenų, kiek ir pas sniego senį.

patiko(4)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>