Dabar jau tik darbas. Tik matematika

Prie tarybų: pirmąją gyvenimo pusę nuryji visus įžeidinėjimus, antrąją – į juos atsakinėji.

Michailas Žvaneckis. „Atidžiau…“

***

Taigi pažvelkime atidžiau į kai kuriuos matematikos VBE uždavinius. Neišmanantiems ar nemėgstantiems (tai vienas ir tas pats…) matematikos, toliau neskaityti!

***

***

Iš pradžių keliais žodžiai apie tą tikimybių teorijos uždavinį (paskutinįjį VBE užduočių sąraše, žr. ankstesnę mano temą), už kurį skyrė net penkis taškus. Jei rutulių būtų buvę ne 11, o septyni, ištraukiama būtų ne 6, o 4, už išspręstą uždavinį būtų skiriama trys taškai, pagirčiau užduočių sudarytojus! Išsprendusiems ne apskaičiavimo, o suskaičiavimo (tik 35 variantai iš viso!) būdu duočiau du iš trijų taškų ir visi būtų patenkinti.

*

Dabar peržvelkime tuos iš mano pasirinkto sąrašo.

  1. Tinka. Jei žmogus galvoja „ūkiškai“, visai nieko nemoka spręsti, jis vis tiek pasirinks A atsakymą, nes tikimybė, kad bent viena suveiks tikrai turi būti didesnė už tikimybę, kad suveiks kuri nors viena. Sprendimas: 1-0,9*0,97.

*

  1. Už ką du taškai?! Surašai 36 variantus, pirštuku suskaičiuoji ir bingo! Akivaizdu – pataikaujama neišmanėliams.

  2. Už ką du taškai?! Per dvi minutes gali sudėti, negirdėjęs apie jokias progresijas! O gal užduočių sudarytojai negirdėjo istorijos apie mažąjį K.Gausą? Akivaizdu – pataikaujama neišmanėliams.

  3. Sprendimas: tga-1=2. tga=3. Ir gauni tašką?! Akivaizdu – pataikaujama neišmanėliams.

  4. Du taškai – dosniai, bet neprieštarauju…

  5. Normali užduotis, bet kvailai paklausta… Kritiniai taškai yra du. Panašu, kad gudragalviai užduoties sudarytojai „gaudo“: gal tu nežinosi, kad kritinis taškas yra argumento, o ne funkcijos reikšmė? gal tu pasirinksi atsakymą „du“, galvodamas, kad klausia, kiek yra taškų?… Kodėl nepaprašius tiesiog užrašyti tuos kritinius taškus?

  6. Du taškai už septintoko dėmesio nevertą uždavinį? Akivaizdu – pataikaujama neišmanėliams.

  7. Penki taškai už visą uždavinį – pernelyg dosnu. Taškas už 23.1 – patyčios iš abiturientų. Du taškai už 23.2 – normalu, bet du taškai už 23.3, kai jau parodyta 23.2 schema, – pernelyg dosnu. Geriausia buvo duoti tik 23.3 (praleidus 23.1 ir 23.2) už tris taškus.

  8. Pritariu. Uždavinys lengvai išsprendžiamas klasikiniu būdu: keturi nežinomieji – keturių lygčių sistema; reikia žinoti progresijų savybes; viena sistemos lygtis netiesinė. Klasika. O klasika – visada gerai!

***

Viskas! Daugiau VBE užduočių čia nekomentuosiu. Pakvieskite į seminarą, užmokėkite – viską išnarstysiu po kaulelį… 🙂

 

 

Atsakymai

Burgis, 2014-06-06 12:44:39

Geriau?…

Gimnazistas, 2014-06-06 13:37:30

Kodėl nepažiūrėjus į vektorių uždavinį? Įdomus, gi. 🙂

Gimnazistas2, 2014-06-06 13:39:29

Kodėl niekas nepakomentuoja (ir nepateikia) vienareikšmio 30-osios užduoties atsakymo (užtektų tik jo – sprendimą patys susidėtume)? P. Burgi, gal ryšitės? P.S. Būtume dėkingi.

petras, 2014-06-06 14:02:27

Keistas 6to sprendimas ?:)

o dėl 21 tai man truputi neaišku, reiktų gerai išmanyt lietuvių kalbą 🙂 nes priklausomai kieno atžvilgiu žiūrėsim, skirtingus skaičius gausim, reliatyvu labai.

bet vadovaujantis matematine logika, tai greitis motociklo turėtų būti 63,75 ?:) bet buhalteriniuose skaičiaviuose teko matyti ir iš kitos pusės 🙂

bet uždaviniai sunkesni už pernykščius, ar užpernai metų 🙂 kur dauguma jų buvo “neišmanėliams”. Labai įdomu būtų galų gale palyginti rezultatus balų sistemoje (su sąlyga, kad pvz. KTUG kiekvienais metais panašiai pasirodo gabieji gimnazistai), tada būtų galima daryt kažkokias išvadas.

Gimnazistas2, 2014-06-06 14:05:14

Aš tai 68 km/h parašiau (juk lyginama pagal motociklą – 25 proc. greitesnis už motociklą). Nuo 68 25 proc. yra 17, irgi gaunas 85km/h.

Burgis, 2014-06-06 14:40:09

Gimnazistams: na, aš neturiu laiko taisyti savo klaidų, bet greito skaičiavimo rezultatas (30 uždavinio) yra tikimybė 113/259, kad bus lyginė suma.

*

Su vektoriais (nerašysiu vektoriaus ženklo, bet visi kintamieji – vektoriai): b=y + x/2; a=x+y/2. Supratote – y yra šoninės kraštinės vektorius, x yra pagrindo (ieškomasis) vektorius.

Primityvi tiesinių lygčių sistemėlė…

***

Gal aš klystu, pataisykite!

petras, 2014-06-06 14:48:35

Gimnazistui, būtent 😀

bet skaičiuojant procentais, tai automobilis tavo atveju būtų 125 proc., kas matematiškai sunkiai suvokiama. negali gi būti 125 dalys iš 100 :DD nes procentas pagal žodžio apibrėžimą yra šimtoji dalis 🙂

čia aš tik šiaip ieškau grūdų kur nereik, bet įdomu kaip vertins 🙂

Gimnazistas2, 2014-06-06 14:54:09

Aš, kad lyginė gavau 113/231. (Iš viso gavau 462 variantus galimus, supapraastinus liko vardiklyje liko 231)

Gimnazistas1, 2014-06-06 14:55:37

Aš irgi panašiai sprendžiau (462 gavau su deriniais, kitus truutį prašoviau). Kaip, p. Burgi, gavote 259?

Gimnazistas1, 2014-06-06 14:57:16

Dėl vektorių tai taip pat sprendžiau, prie a gavau 4/3, prie b gavau -2/3.

Burgis, 2014-06-06 15:11:46

Gimnazistui2: Visai teisingai! Vardiklyje ne 259, o 231. Esu žioplas… Bet juk ne aš laikau egzaminą, tiesa?

Simonas, 2014-06-06 15:16:33

Kada nagrinėji kiekybines NEC analizes, yra kriterijus

“uždavinio skiriamoji geba”, kuri matuoja kaip labai šitas uždavinys padėjo išskirstyti abiturientus. Labai lengvi ir labai sunkūs uždaviniai silpnai skirsto abiturientus, nes arba labai didelė dalis juos padaro arba labai didelė nepadaro, todėl po tokio uždavinio nedaug kas tepaaiškėja. Bet jie sako “Dėl įvairių pedagoginių ir psichologinių tikslų kai kurie labai sunkūs arba labai lengvi uždaviniai vis vien

pateikiami teste, nors jų skiriamoji geba ir nėra optimali”. Na ir viskas, mane toks atsakymas tenkina.

Negali panaikint visų “pedagoginių ir psichologinių tikslų” vien tik šaukdamas “pataikaujama neišmanėliams”, skamba nerimtai, net juokingai.

Jeigu norit kritikuot, išsiaiškinkit ką jie tiksliai turi omenyje ir tada kritikuokit, pavyzdžiui, “uždavinių sunkumas turėtų būti tolygesnis todėl ir todėl, o priežastys, kurias išvardino NEC yra nepakankamos todėl ir todėl”, neužtenka tiesiog kuloku mojuotis prieš žurnalistus.

Atrodytu elementaru, vadovėliuose yra sunkių, vidutinių ir lengvų uždavinių, egzamine irgi yra sunkių, vidutinių ir lengvų uždavinių… Atrodo lyg problema susigalvota lygioj vietoj būtų.

Burgis, 2014-06-06 15:30:12

Simonui: neužtenka vien mane mokyti, reikia ir pačiam pasimokyti… Parašyčiau Jums apie pasaulinę, o ne provincinę, egzaminų rengimo praktiką, bet kokia prasmė?

Simonas, 2014-06-06 15:38:20

Dalintis žiniomis..?

Burgis, 2014-06-06 15:58:05

Simonui: aš pasidalyčiau žiniomis, bet kad Jūs taip arogantiškai į viską žiūrite, taip kategoriškai visiems viską aiškinate, taip atsainiai vertinate bet kurią nuomonę, nesutampančia su Jūsų nuomone, taip nemokate įsiklausyti, įsiskaityti…

*

Tai aš ir laukiu, kol Jūs patapsite kuo nors labai žymiu ir žinomu. Tada iškart atsiras daug kitų žymių ir žinomų, kurie Jums parodys Jūsų siaurą nišą…

Burgis, 2014-06-06 15:58:57

Tik pažiūrėkite į temos reitingus! Ar dabar abejojate dėl bukagalvių daugumos šalyje?… :-)))

Burgis, 2014-06-06 16:03:00

Dar Simonui: Jūsų ilgasis komentaras toks panašus į pirmojo NEC vadovo Algirdo Zabulionio gudragalviškus išvedžiojimus apie norminį vertinimą… Ne, neatsiprašė A.Z. už visiškai išderintą egzaminavimo praktiką šalyje net dabar, kai net akli pamatė to vertinimo absurdiškumą ir kenksmingumą, kai tas vertinimas patyliukais numarintas. O juk taip garsiai buvo įteisintas!

Simonas, 2014-06-06 16:12:18

Jūs dar neišsakėte savo nuomonės. “Pataikaujama bukagalviams” – ne nuomonė, internete tokie argumentai nepraeina. Pastoviai pastoviai pastoviai įžeidinėt žmones juos “diagnozuojant”, primenant neaukštą socialinę padėtį, kritikuojant žmones, o ne jų idėjas ant sociopatiškumo slenksčio taip pat pagarbos neuždirba.

Tai kokie argumentai? Kodėl pereinamasis balas turi būti toks, o ne kitoks, kodėl Jūs pats vienas, o ne kad ir kokia “specialistų komisija” teisingiau tą balą ar uždavinių sunkumą nustato? Koks egzaminų modelis geriausias, kaip GRE, TOEFL, KET o gal dar koks?

Tomas, 2014-06-06 16:13:43

Na aš turbūt Jūsų, p.Burgi, būčiau priskiriamas bukagalviams ir neišmanėliams, bet sutinku su Simonu daug kur. Žinoma ir su Jumis daug bendrų minčių rasčiau. Aš mokiausi paprastoj mokykloj, tikrai daug ko galėčiau išmokti net iš Jūsų gimnazistų. Bet taip jau yra, kad man patinka mokyti ir tai jau darau 10 metų nuo studijų laikų, nors niekada oficialiu mokytoju nedirbau. Netgi mokėjau pinigus ir atėjau į Jūsų seminarą (ką mielai dar ne kartą padaryčiau). Taigi mažai, kas suabejotų, kad aš noriu mokytis – mokytis, kaip geriau mokyti. Bet kai dar prieš metus ar du parašiau Jums e. laišką, kuriame prašiau patarimų, kaip man išmokti geriau mokyti, Jūs nieko neatrašėte…

Simonas, 2014-06-06 16:14:53

O jeigu jau diagnozuot kąnors, tai va, prašau

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection

Tomas, 2014-06-06 16:17:21

Ir ne egzaminai yra blogi, blogai yra, kad per silpnas mokymas per tuos 12 metų. Po tokio mokymo sudarius Jūsų reikalavimus atitinkantį egzaminą ne šimtukus gautų 100 vaikų, bet apskritai 300 išlaikytų egzaminą.

P.s. nepriimkit nieko asmeniškai. Jūs man tikrai autoritetas (tokių gyvenime mažai turiu), tiesiog bandau diskutuoti ir atsakyti į kai kuriuos klausimus pats sau 🙂

Tomas, 2014-06-06 16:19:05

P.Burgi, gal galėtumėte parodyti Jūsų nuomone idealiai sudarytą matematikos valstybinį egzaminą?

Vytautas, 2014-06-06 16:35:22

Iš 2013 m. VBE gavau 100. Tuomet egzaminas daugelio gerų abiturientų nuomone nebuvo sudėtingas. Šįkart jis sudėtingesnis, bet nežymiai, ir, sakyčiau, yra gana neblogas. Jei moksleivis žino kas yra deriniai ir turi stipresnius nei vidutiniai gebėjimus (kurie akivaizdžiai būtini siekiant aukštų įvertinimų, jau nekalbant apie 100), tai tikimybių uždavinys tikrai neturi pasirodyti sunkesnis nei paskutinis praeitų metų judėjimo uždavinys. Vektorių uždavinys irgi nereikalauja jokių universitetinių/olimpiadinių žinių ar įgūdžių. Mano subjektyvia nuomone, kuomet matematikos egzamine, neskaitant kelių lengvesnių uždavinių, reikalaujama gero teorijos išmanymo (kad ir tame pačiame 20-tame, “kritinio taško” sąvoka), tikimybių uždavinys puikiai parodo, kiek sveiko loginio mąstymo turi abiturientas. O juk kaip nors reikia atsijoti, kas gaus 100, 99, 98…

Burgis, 2014-06-06 16:39:55

O, kokie Jūs atkaklūs!

Logikos jokios – tema su neigiamu reitingu, o 2-3 žmonės atkakliai nori pasikalbėti…

*

Bet už lango lyja, tai dar namo nevažiuosiu, šiek tiek parašysiu.

*

  1. Tomui: aš atsakau į kiekvieną laišką! jei Jums neatsakiau, tai gali tik reikšti, kad laiškas neatėjo arba aš (ar kas nors…) netyčia jį ištryniau.

  2. Apie principą, kurį ginu: na, nevadinkime jų idiotais, bukagalviais, tinginiais, bet kodėl nedrįstame parodyti, kad mažiausiai 20 proc. abiturientų šiemet nepasiekė tikrais kriterijais apibrėžto lygmens?!

Kodėl vairuotojų egzaminuose jokių nuolaidų, jokių politinių sprendimų, jokio pataikavimo gražiems, turtingiems, reikšmingiems, reikalingiems (noriu tuo tikėti…)? Arba moki vairuoti, arba neišlaikei! Oi, oi, bet juk jam labai reikia važinėti! Oi, oi, tai kas pirks tuos automobilius, jei tiek mažai bus išlaikiusių! Girdėjote tokius argumentus? O kad universitetams reikia „patrankų mėsos“, tai svarbu?

  1. Koks egzaminas yra teisingas? Toks, koks buvo stojantiems į KPI prieš 40 metų: trumpas, aiškus, tikslus, kriterinis, be išsidirbinėjimo, tiksliai įvardintais balais. Leiskite man ir aš sutaupysiu dešimtis (jei ne šimtus…) tūkstančių litų užduotims parengti, taisyti, vertinti. Leiskite man ir aš pradžiuginsiu tūkstančius darbščių, stropių, protingų abiturientų, o tinginius, nemokšas priversiu kitais metais perlaikyti egzaminą arba eiti šunims šėko pjauti.

***

Tai paprasta, kaip trys kapeikos! Tai veikia daugybėje šalių! Bet tam reikia šalies, kurioje nebūtų partinio idiotizmo, politinių patyčių iš valstybės, absurdiškų kastų…

Tomas, 2014-06-06 16:54:15

P.Burgi, nebuvau net gimęs prieš 40 metų, gal turite kokį pvz? 🙂

***

Iš esmės nesutinku, kad egzaminas yra toks svarbus. Man norisi vemti, kai pamatau straipsnio antraštę “egzaminas sugadino man gyvenimą” ar pan.

Ar mes mokomės dėl egzamino? mes mokomės tam, kad išmoktume ir vėliau taikytume tas žinias! Neišsprendė mokinys uždavinio – vadinasi nemokėjo. Sakote, kad yra daug kabliukų, kurie skirti “pagauti” abiturientus? Bet tokių pilna visur, jei mokinys neišmoks apie tai, kaip jis gyvenime perpras tuos kabliukus?

Tomas, 2014-06-06 16:58:26

Ar nesutinkate, kad reikia kritikuoti patį mokymą tuos 12 metų? nes būtent dėl prasto lygio tuo metu turi sudaryti tokius lengvus egzaminus. Bent jau mano nuomone.

D., 2014-06-06 17:05:41

Tokie klausimai, kaip 21-as taip pat užima laiką, nes bandai rasti paslėptą “kabliuką” – juk negali būti tas uždavinys toks lengvas 🙂

Simonas, 2014-06-06 17:13:15

Vairavimo egzamine nėra “pataikavimo gražiems, turtingiems, reikšmingiems, reikalingiems”. Lygiai taip pat to nėra abitūros egzamine. Kur čia mintis buvo?

Gal čia aliuzija į faktą, kad Regitroje egzaminus iš pirmo karto išlaiko 40%, o abitūros – beveik 90%? Priežastis tokia, kad teises galima laikyti labai labai dažnai, kol išlaikai. Procentas žmonių, užsimaniusių išsilaikyti teises GALIAUSIAI ir bus 90% (gi beveik visi turi teises).

Jeigu blogai vairuoji, tada gali žmones suvažinėt. O jeigu išlaikei egzaminą tarp 20% blogiausių, bet visvien gavai atestatą, tai… kas bus?

20% abiturientų ir taip dabar nesiekia aukštojo mokslo, tai kas pasikeis..?

Atrodo, kad Jūs nebūtumėt domėjęsis kokio išlaižytumo yra matematikos brandos egzaminas. Iš abiturientų komentarų atrodo, kad tai vienais metais sunkesnis, tai kitais, bet 2013 ir 2012 metais abiturientų surinktų taškų (ne balų) vidurkis buvo atitinkamai 44.2% ir 44.1% iš viso galimų taškų. Man atrodo, kad NEC turi gebėjimą užduotis parinkti beveik idealiai tokio sunkumo, kokias jas nori pateikti. Ko negalima pasakyti apie atsitiktines atsitiktinių šaltinių užduotis kaip KPI, kurias pateikus rezultatai būtų neprognozuojami.

Kiek esu matęs egzaminų, nei vienas netilpo į kelis puslapius, dažniausiai 10-20 puslapių.

Vis dar atrodo, kad problema lygioj vietoj

Tomas, 2014-06-06 17:32:05

D.,

sutinku, kad jis labai lengvas, bet jis tiek lengvas, kad jame niekaip nepaslėpsi kabliuko.

O, bet, tačiau, net kai kurie čia rašiusieji sugebėjo neteisingai išspręsti, kas man visiškai nesuvokiama… Tai gal nėra taip blogai, kad ir tokių uždavinių įdeda…

Burgis, 2014-06-06 20:21:45

Simonui: ar Jums neatrodo, kad esate maniakiškai įkyrus?

Toks patarimas: nepristokite su savo įrodinėjimais ir kamantinėjimais prie vieno žmogaus, pasidairykite, kaip Jūsų ir to žmogaus nuomonę vertina kiti. Vakar aš daviau keturis interviu (asmeninis rekordas!), komentarų yra arti tūkstančio, negi visiems turėčiau atsakinėti? O gal Jūs išskirtinis? Kodėl?

*

Ir vis tik – trumpai:

  1. Taip, teisingai pastebėjote, KET egzamino žmonės neišlaiko bent dukart dažniau nei matematikos. KET egzaminą kai kurie perlaikinėja po keliolika kartų. O kas svarbiau – KET ar matematika? KET yra nišinis egzaminas, o VBE formuoja visos visuomenės požiūrį į vidurinį mokslą. Šimtų tūkstančių žmonių požiūrį, milijardų lėšų panaudojimo požiūrį!

  2. NEC „išlaižo“ taip, kaip jiems, valdžiai reikia! Jūs, panašu, niekada nedalyvavote darbų taisymuose, o aš dalyvavau bent dešimt metų, todėl žinau, kaip rezultatai „padaromi“… Ir šiemet „išlaižys“! Pamatysite, paminėsite mano žodį, nebus ir šiemet jokių drastiškų pokyčių nei anglų k., nei matematikos rezultatų statistikoje. Ir aš, pripažinkite tai, būsiu prie to svariai prisidėjęs, nes tie bailiai ir prisitaikėliai visada nori išlikti švarūs, todėl visi juos atakuokime – ir gausime tai, kas abiturientams patiks.

*

Bet ar tai sistema?! Ar tai ir yra egzaminai?! Simonai, atsimerkite, užmirškite savo olimpinius vaizdinius…

qwerty, 2014-06-06 22:40:11

Tinklaraštininkui spaudžiu krabą. Padirbėjo per šias pora dienų savo tinklapyje..Profesionalas.Gerai ir ramu dėl švietino Lietuvoje, kada tokie profai yra ir veikia: tinklaraštininkas, Regina D.,Rasa, etc.

qwerty, 2014-06-06 22:44:56

Jei rimtai, tai tinklaraštininkas, Regina D. Rasa, bei dar vienas kitas šiame tinklapyje rašantys iš esmės yra Švietimo Akademikai, profesoriai. Gal laikas naujoms sąvokoms. Jos būtų realios, jei ką.

Rasa, 2014-06-06 22:47:54

qwerty: ačiū. Tik su švietimu tai jau aš neturiu nieko bendro. Aš profesionalė kitame, aš, tarkim, tik truputį paryškinu kitų matymą, kad jiems viskas geriau matytųsi 😀 O šviečia tai jau kiti 🙂

qwerty, 2014-06-06 23:06:51

O aš galvojau, kad mokytoja) Tai dar ir geriau, nes kai kurie mokytojai tokie psichai į senatvę pasidaro…)

qwerty, 2014-06-06 23:09:18

Yra Akademikai (tinklaraštininkas), profesoriai (ReginaD.) yra ir Rasa. Tu man vis tiek dėstytoja.

Rasa, 2014-06-06 23:25:41

qwerty: aš savo ex-ą irgi kartais dėstytoju vadinau. Jis plyteles dėstė… 🙂 Labai profesionaliai 🙂

O šiaip tai ir būti tik Rasa man pakanka 🙂 Na, dėstytoja irgi neblogai 🙂 Kai kažkas man eilinį kartą prilipdo kokią “etiketę”, mintyse nusišypsau ir man visuomet šmėsteli vieno eilėraščio ištrauka:

_“…šypsaus žvelgdama į saule apsimetančią žaltvykslę

supančiotas laisvas daugiau neturi reikšmės

tiesiog tu esi ir šito visai pakanka

pradėjusi prostitute galbūt pabaigsiu šventąja

o kur dar daugybė kitų profesijų ir darbų

valytojos elgetos karalienės poetės beprotės magės…”_ (Onė Baliukonytė)

qwerty, 2014-06-06 23:30:59

Rasa, tai natūralu, tu juk moteris, tu juk sūčka…

Rasa, 2014-06-06 23:33:24

🙂 Labos nakties ir tau, qwerty 🙂

qwerty, 2014-06-06 23:40:02

Jei girdėtum mano balsą, intonaciją, geranoriškumą, su kuriuo tariu tą žodį sūčką, jis pas tave ateitų kitoks, seksualesnis gal…)…labos nakties…tu pažeminsi mane šianakt lovoje, Rasa…?)

r.s., 2014-06-07 00:22:30

Ir abiturientai dėl tokių uždavinių į neviltį puola, apsipila ašaromis? Na, aišku, čia tik dalis egzamino, gal kiti uždaviniai buvo rimtesni (nors nelabai tuo tikiu).

21 uždavinys prajuokino. Tokį uždavinį dėti į 12 klasės egzaminą… a Jūs pablūdot? 😀

r.s., 2014-06-07 00:24:53

Atsiprašau. Praleidau žodį “VALSTYBINĮ”, prieš žodį “egzaminą”.

D., 2014-06-07 00:56:08

Tomui: man tai labiausiai įtarimą sukėlė tai jog už tą 21 klausimą duodami 2 taškai.

r.s.: galit pabandyt spręst – http://www.nec.lt/failai/4392_Mat-1-2014.pdf

r.s., 2014-06-07 10:12:35

Hmm… dėkui, tiesą sakant gal ir pabandysiu. 🙂

Dominykas, 2014-06-10 10:28:56

Tikrai geriau! Ir dėl to paskutinio, su tikimybėmis pritariu. Bet kodėl tik 2 taškai iš 3-jų už ūkišką sprendimą? 🙂

Audrius, 2014-06-13 22:25:07

Įdomi Jūsų nuomonė apie egzaminą. (ne tik čia, bet ir interneto straipsniuose)

Ką galiu pasakyti: Aš, asmeniškai, neesu nei koks nors talentingas matematikas, nei olimpiadų prizininkas. Tik eilinis gimnazijos moksleivis, tačiau, mano subjektyvia nuomone, šis egzaminas buvo kiek keistokas. Visų pirma, tikėjausi visiškai kitokių uždavinių. Pateikti uždaviniai buvo pakankamai lengvi, tačiau jų buvo daug, o tai labai stebino. Juk net ir lengviems uždaviniams reikia laiko išspręsti ir perrašyti. O kuo lengvesnis uždavinys, tuo daugiau kartų norisi ir pasitikrinti, nes tiesiog atrodo, kad viskas per daug paprasta, jog būtų tiesa. Kad ir 10-tas ar juokingasis 21-rmas. Sprendžiant uždavinius buvo keistas jausmas: o gal mane bandė prigauti? Gal vis dėl to ten nebuvo taip paprasta, gal kažką praleidau, kažko neperskaičiau?

Vis norėjosi dar kartą pasitikrinti. Taip ir pritrūko laiko paskutiniams uždaviniams. O galėjau tiesiog spręsti nesitikrindamas ir nesukdamas per daug galvos. Taigi, Šiuo atveju, tiktų posakis, kad “buvo taip lengva, kad net sunku”. Nežinau ar paskutinis uždavinys tikrai buvo ne mokyklinio lygio, tačiau bendru atveju, manau, jog šis egzaminas tikrai neatspindės tikrojo mokinių matematikos mokėjimo lygio. Greičiau patikrins ar moka skaityti ir ar supranta ką skaito