Dabar jau tikrai pavasaris…

Kai pavasaris – vynui sudie…:

Ji šypsosi, ir šypsnys sušvelnina jos burną; bučiuodamas ją, jis jaučiasi lyg po begalinio troškulio pagaliau gurkštelėjęs lašelį. Bet bučiniai nenumaldo troškulio, tik dar labiau jį žadina; kiekvienas bučinys geidžia naujo, karštesnio, įtraukdamas jį į tolydžio augančios, stiprėjančios aistros verpetą, ir visa tai jam atrodo ne žiaurus, o greičiau dosnus gamtos įstatymas, kuriam neįmanoma priešintis.

John Updike. The Centaur (1964)

***

Jei aš tave sutikčiau

Audringą, tamsią naktį

Ir tamsoje nepamatyčiau

Nei tavo mielo veido,

Nei nuostabių akių,

Nei iš širdies gelmių

Išspinduliuoto meilės žvilgsnio,

Nei iš tų lūpų sudrėkintų

Gaivaus kaip ryto saulė šypsnio, –

Jei aš nei tavo rankos nepaliesčiau,

Kuri kaip stebuklinga paukštė

Švelnių sparnų šilkinėm plunksnom

Mane per sapną glamonėjo, –

Vis tiek

Širdis džiaugsmu pradėtų plakti,

Ir aš tave pažinčiau,

Jog tai tu, –

Ir aš tave pašaukčiau

Skambiu kaip muzika vardu,

Ir pasakyčiau,

Kad tą audringą, juodą naktį

Tik dėl tavęs širdis

Džiaugsmu pradėjo plakti.

Vincas Mykolaitis-Putinas (1893–1967)

Atsakymai

Marius, 2008-03-22 16:07:47

kai ruduo – sudie mano meile 🙂

Rasa, 2008-03-23 11:08:37

Pavasaris… Tai va, o paskui… kai jie susitiko… 🙂 (tie, iš Putino eilėraščio:)

*********

…Paskui abu, rankas ištiesę,

Tokie be galo artimi,

Per savo žemę ėjo dviese

Po mėnesienos lietumi,

Kaip medžiai laikėsi viens kito

Visom šakom, visom šaknim.

O jiems po kojų žvaigždės krito,

Ir širdys tvinkčiojo ugnim.

O gal tai žemės pulsas plakė,

Kurs liepė jiems mylėt karštai?

Ir jiedu darė visa tai,

Ką žemė motina jiem sakė… (J. Marcinkevičius)

*********

Na, o kas pratęs, kaip galėjo būti dar paskui? 🙂 Tik gal galima ne taip jau, kaip Marius, iškart atia… 🙂

Su ŠV. VELYKOM! Visus visus visus! Gimkit kasdien iš naujo, kvėpuokit pavasariu, tegul saulė nubaido visus po žiemos likusius šešėlius…

Burgis, 2008-03-23 11:54:06

Rasai:

galima pratęsti A. Baltakio posmu:

Aistra liepsnoja neilgai,

paskui ji pradeda rusenti…

Pamažėle mes imam senti

ir lieka mums tik jie – vaikai.

Rasa, 2008-03-23 13:11:16

Ot koksai, Jūs irgi kaip Marius. Taigi taip iš karto niekas nesensta! Be to, ne tik aistra gražu 😀 Nebūtinai iškart vaikai 🙂 Juk jie dar galėjo tiesiog pabūti:

Jei sunku- paimki mano šauksmą

Tarsi gervės dainą debesy,

Jei džiaugiuos- paimki mano džiaugsmą,

Mano skardų juoką išklausyk.

Išklausyk… Į šviesą rankos kelias,

Ir širdis vienatvės nežinos.

Imki mano ašaros dalelę

Ir dalelę mano šypsenos.

Jei sunku- paimki mano šauksmą,

Nusinešk, ir liūdesio nebus.

Jei džiaugiuos- paimki mano džiaugsmą…

Mes viskuo dalinsimės perpus. (Palčinskaitė)

arba dar taip tegul pabūna…

Būsiu tau ir šaltas vėjas,

Ir liepsna karšta,

Ir lietutis nudulkėjęs…

Vis kaskart kita,

Kai balandžio linksmos dienos

Atskubės keliu,

Nusijuoksiu tau ant sienos

Saulės kiškeliu.

Kai audra užtemdžius dangų,

Berželius kedens

Sužibėsiu tau ant lango

Ašara rudens.

O jei rūpestis pagavo,

Jei sunki galva,

Būsiu lengvas sapnas tavo,

Sąžinė tava. (Palčinskaitė)

Gal banaloki tie eilėraščiai, bet gyvenime daug gražių ir švelnių dalykų matyti yra tik į gera 🙂 O apie jokius senėjimus pavasarį kalbėti nedera! Mes nesenstam! Mes tik šiek tiek kitaip atrodom 😀 O jei su laiku plaukai pabąla, tai reiškia, kad mes tiesiog pražįstame- kaip obelys ar vyšnios pavasarį… 😀

anupriute, 2008-03-23 16:08:17

Pakvipo žemė vakaro šešėliais,

Alsuoja tylą sutemų žiedai,-

Ir iš jaunystės pavasariško sapno

Tu vėl many šią naktį pabudai.

Nustebusi mintis krūtinę drumsčia,

Ir džiaugsmas spindi iš šviesių akių.

Nutyla žodžiai,tiktai tavo vardą

Iš skambančių tolybių vėl šaukiu.

Jaučiu tave visoj būties pilnybėj,

Tavim pakvipo žemė ir žiedai.

Ir tu viena į mano tamsią naktį

Kaip klystanti ugnelė įspindai.

Tavęs nebėr. Bet iš miglotų tolių

Tu vis į mano lūkesį skrendi

Ir kaip užburto sapno karalaitė

Kvapiais naktų šešėliais pabundi.

anupriute, 2008-03-23 16:10:04

Tai vienas iiš mano mėgstamiausių V. M. Putino eilėraščių. Su šventomis Velykomis visus.

Marius, 2008-03-23 17:32:19

skrisk Muchamadai A†A

virš nuobodybės pasėlių

virš elektroninio zoologijos sodo

virš sumeluoto vyno rūsių

skrisk Muhamadai A†A

virš užsikimšusių gatvių kraujagyslių

virš greitos mirties restoranų

virš Babilono Egipto ir Reicho

skrisk Muhamadai A†A

per stingdančius failus

per užnuodytą popierių

per vandens ženklus ugnį ir eterį

skrisk Muhamadai A†A

per stiklą ir plieną

per šešioliktą Taro arkaną

per CNN ir istoriją

skrisk Muhamadai A†A anapus

kur žalio šilko drabužiai

kur žemai teka upės

kur hurijų sapnas tikresnis už statulos laisvę

skrisk Muhamadai ATA

skrisk Muhamadai Amžinąjį Tau Atilsį

ir mes sekundei prisiminsim gyvenimą

[i]tai vienas iš mano mėgiamų šamano eilėraščių, o jų yra daug :)[/i]

Marius, 2008-03-23 17:32:47

pakeiskit bbcodą į html, susimaišiau biškį 🙂

Marius, 2008-03-23 17:33:05

ai tiesa, eilėrašitis skirtas Velykoms 🙂

anupriute, 2008-03-23 20:19:32

MARIUI

Tu išeik pas mane,

Kai saulė toj kryžkelėj leisis.

Juk žinai, kad esu

Benamis, bėglys ir beteisis.

Juk žinai, kad ne man

Tie rūmai ir šviesios seklyčios,

Kur kviestiniai svečiai

Piktai iš manęs pasityčios.

Man vien lygūs laukai,

Vien skliautai padangių žvaigždėtų.

Man benamio dalia

Vienatvėj budėt ir mylėti.

Tu išeiki viena

Šią naktį basa ir vienplaukė,

Po ežios obelim

Manęs prisiglaudus palauki.

Užmyluosiu tave

Ta meile benamio, beteisio,

Palydėsiu atgal

Ir nueisiu, nueisiu, nueisiu.

V. Mykolaitis – Putinas

Marius, 2008-03-23 22:25:33

🙂

šamanas aukščiau, nepykit

Rasa, 2008-03-24 11:00:25

Mariau, apsirūkęs tas tavo šamanas stipriai ir jo eilės apsirūkę… 🙂

Šiaip tai būtų buvę įdomu pažaisti ir sudėti iš gabalėlių gyvenimą arba dalį gyvenimo , kuris galėjo nutikti tiems, atpažinusiems vienas kitą naktį… 🙂

Kadangi dabar žmonės gyvena ne romantiškoj realybėj :D, galėjo jiems nutikti ir pagal šamaną:

bliamba tu žalio medžio

ko antrą parą neatsiliepi?

tikriausiai vėl išsitaškei nuo ar prisiuostei

bent jau paskambink – jai labai negera

ir neįmanoma su ja susišnekėt ir mes jos nesulaukėm šiandien

juk tave myli durniau

OK? ATMESTI?

Rasa, 2008-03-24 11:04:06

Atsiprašau, ne visai tiksli šamanoTM ištrauka gavosi, nes intarpų visokių kažkodėl neįsidėjo, ten daugtaškių… Bet esmė beveik liko 😀

Marius, 2008-03-24 11:12:37

Na, man tai jis – Nr. 1 🙂

džiugu vis tik, kad ir be manęs, kažkas čia jį žino:)

o reikėjo mestelt visą tą jo eilėraštį, dabar tikrai dar kas pamanys, kad jis apsiuostęs

Rasa, 2008-03-24 11:25:19

Visų pirma aš tikrai manau, kad jis pavartojantis buvo 😀 Visų antra, kartais jis vis tik neblogai parašydavo, amžiną jam atilsį…

…o saulėj

tyliai smilksta žiedadulkės

tarp jonažolių

ji guli

susisupus į rasotą voratinklį

su žaliu drugeliu ant peties

o tarp čiobrelių

šalia sėdi jis

vyzdžiuose – deimantinis dangus

džinsų kišenėj-

pašto ženklas

padalintas per pusę

vos juntamai

rūko abu

ir vos pastebimai

švenčia vasarą… (šamanas TM)

Burgis, 2008-03-24 12:31:33

Mariui: prašyčiau rašyti tik tai, ką gali skaityti ir vaikai, ir nekaltos mergaitės…

Marius, 2008-03-24 13:08:23

ir vis dėto būtų malonu, jog mano komentarų netrintumėte, juo labiau, jei tai tik postmodernistinis eilėraštis, kaip ir dauguma dabar

Burgis, 2008-03-24 16:12:03

Ne, Mariau, Jus apgavo – tai nėra postmodernizmas, tai nepraustaburniškumas… Godūs talento neturintys rašeivos visame pasaulyje bando sužaisti paskutinėm kortom – rašo blevyzgas. Jos visais laikais turėjo paklausą, bet tik tam tikrame – deja, dideliame -visuomenės sluoksnyje.

Čia tai nelaikoma literatūra.

Marius, 2008-03-24 16:40:43

rizikuojate prarasti blogo skaitytoją, įžeidinėdamas jo mylimą autorių, nemažai apdovanotą ir nusipelniusį Lietuvai, taip pat išverstą į kitas kalbas. a. a. Jam.

math, 2008-03-24 17:14:32

Mariuk,(čia tau:):

visi esame įtikėję savo atradimais – visi esame švelniai atidūs sau ir sietini

glodžiai

sau juslūs

apskaitytųjų

prieštaravimų lipnumu apdovanoti

visi esame svetimo

neregio aiškiaregyste apdovanoti

tik neužmirškit atiduoti kas

ne jūsų

kitam..

kitam..

kitam..

(pst.: aš čia labai atsargiai:) tuoj ką nors skirsiu ir 1:)

Burgis, 2008-03-24 17:27:05

Matote, Mariau, kas darosi? Dar vienas Jūsų įrašas, dar vienas “math” įrašas – ir svetainę tektų uždaryti… Kas gi tas nusipelnęs autorius? Kad per pastaruosius 100 metų toks tik vienas kitas buvo, ir tikrai ne blevyzgų rašytojas.

math, 2008-03-24 17:39:41

nesuprantu?kodėl šis įrašas tampa toks baugus Jums?

citavau save-negi, baidotės naujų?(beje, miintys buvo itin taikios..)

Burgis, 2008-03-24 18:05:04

math: todėl ir baugu, kad pats taip rašote… Kas tai: maivymasis? kliedesiai? erzinimas? pretenzija į literatūrą? liga?

Rašykite taip: veiksnys, tarinys, pora aplinkybių – ir labai aiški, tiksli mintis!

matematikos mokytoja, 2008-03-24 18:08:35

B.Burgiui apie autorių http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=10434. Teko girdėti, kad “blevyzgas” rašė ir A.Puškinas ir S.Jeseninas. Bet Jūs teisus, tam čia ne vieta.

Marius, 2008-03-24 18:18:35

Taigi, linkų apie jį en būtų galima primėtyt. Tik norėjau pasakyt, kad ne vien Puškinas vertė suktis pasaulį, asmeniškai man, šamanas brangesnis už daugelį kitų. O kadangi čia visi pradėjo mėtytis citatom, aš irgi keletą įdėjau, kilo smulkus ginčias, ir kas čia tokio? Ginkdie, neteršiu keikvienio jūsų įrašo savo dejonėm ar svaigimais,

su pagarba.

Manfredas, 2008-03-24 18:20:20

Kažkokio troškaus chrizanteminio slogumo pritvinko šitas svetainės skyrelis. Nepykit, p. Burgi, ant Mariaus ir math, kad bandė šiek tiek praverti langą, prisiminkit tą sandėliukinį, rudeninį, poetų užmirštą “Už ką tu mane myli?”…

TYLUS VAKARAS

Susiėmę už rankų,

Žvelgdami vienas kitam į akis,

Stovime minkštoje vakaro prieblandoje

Po ilgo pasibučiavimo.

Staiga didžiulė peteliškė

Nukarusiais tiulio sparnais,

Plas plas nusileidžia tarp mudviejų,

Veidus apdrėbdama lipnia sparnų pudra.

„Ak, meilė, – sakai, – ak, likimas!..“

Visas pasaulis dvokia.

K. Platelis, “Pinklės vėjui”, 1987

math, 2008-03-24 18:27:47

svetainės šeimininke:)

sakote, pora aplinkybiu su veiksniu į tarinį – ir rezultatas palankus..?:) nee…gal tada meskit mane iš čia – testiniai minčiai pasiekti reikia kartais net daugiau nei gyvenimo – nepakaks išskiemenuotų sakinio dalių.

Atsakau tiesiogiai: tai ne erzimasis, ne pretenzija, ne liga- tai mano Asmens valia galvoti ne pagal jūsų šiuo atveju standartus(normaliojo skirstinio funkcijos reikšmės čia dar neapskaičiuotos:)

bandžiau užstoti Mariaus pasirinkimą pasirinkti..štai kas gavosi:)

Burgis, 2008-03-24 20:25:56

Ei, svečiai, gal jūs pasigėrėte? Kartais taip būna: svečiai pasigeria ir ima barti ar net mušti šeimininkus… Manfredai, kas verčia lįsti į “troškaus chrizanteminio slogumo” skyrelį? Nebeturite, kur parašyti? Mano buvusio ministro, bet tikrai ne poeto, K. Platelio eilėraščiu (?) mane erzinate?

“math”, bandėte įteisinti Mariaus norą skleisti blevyzgas? Neleidau ir neleisiu! Nieko man išmesti nereikės, kam nepatiks – patys išeis. Dar pavadinkite M.Gimžauską genijumi ir tikrai mane prajuokinsite!

Svarbiausia, pastebėkite, svarbiausia: jūs bandote mane pamokyti, bet patys pykstate, kad ir aš to paties noriu! Nejau manote, kad leisiu savo svetainei virsti one.lt, rašyk.lt, pirmaskartas.lt ir panašios rašliavos vieta?! Man mielas kiekvienas lankytojas, bet tikrai nėmaž nežinau, kiek ir kokių jūsų yra – man tai rūpi tik tiek, ką kas parašo. Esu šeimininkas, savo svetainę prižiūriu pagal savo skonį, o baigiantys užtrokšti gali atsigauti kitur… Jūsų, “math” “Asmens valia galvoti” niekaip neturėtų neigti mano asmens valios galvoti!

Būkite sveiki ir linksmi!

Marius, 2008-03-24 20:30:58

kvailas požiūris, bet tesingas 🙂

Saula, 2008-03-24 21:04:33

„Svečiai, svečiai, sakau jums stačiai/2

Suvalgėt pyragą, primynėt padlagą…“

Tikrai esame svečiai p. Bronislovo svetainėje. Ir nors gaspadorius kviečia „Apie“ prieškambaryje „Rašykite, pykite, teiskite, leiskite ir atleiskite!“, bet juk nestumdome baldų į svečius nuėję, jei interjeras nepatinka 🙂

P. Burgis – pedagogas. O šioje svetainėje lankosi ir jo gimnazistai, ir studentai. Ir tie, kuriems ji – oazė interneto džiunglėse… Ačiū Jums, p. Bronislovai, už ją!

Mielieji, su šventėm! Visiems pavasario žalio ir saulės šiltos!

Žydrūnas, 2008-03-24 21:32:10

Teisingai Saula! 🙂

su šventėm!, gaila tik, kad tas pavasaris vis neateina 🙁

A.B., 2008-03-24 21:53:43

Na aš tai nesuprantu to šamano ”eilių”, bet, p.Burgi, kas gi Jūs toks, kad vertintumėt kur verta dėmesio poezija, o kur blevyzgos, kiek man žinoma esate matematikas, o ne literatas…:) ir kuo Jūsų nuomone skiriasi postmodernizmas nuo nepraustaburniškumo???

p.s. dėkoju visiems čia įdedantiems eilėraščių, Jūsų dėka aš pradedu vertinti poeziją ir joje paslėptą gilią prasmę 😀

Briedis, 2008-03-24 22:35:09

Aš nustebęs. Šamaną skaito ir čia ir dabar. Pakvipo gimnazistiškų vakarų nostalgija. Gal jis ir ne genijus, bet tada kaip pavyksta surinkti į gimnaziją tiek įvairių kartų šio poeto, kuris pat neišleido nei vienos knygos gerbėjų?

Labai pradžiugino ši šis skyrius, pagaliau atsirado ugnies, nes kartais pasidarydavo saldu it arbūzų cukruje išvoliota: vienas pasako, o kitas pritaria ir pagiria.

Dar bandžiau surasti kur tos blevyzgos. Niekaip neradau.Gal tik išskyrus tas vietas kur kalbama ką rūkė eilių autorius. Aš, iš pagarbos jam, plačiai publikai taip nekalbėčiau.

Burgis, 2008-03-24 23:13:48

Briedžiui: blevyzgų nėra, nes ištryniau. Nors tai ir buvo geriausias įrodymas, kad šamanas nieko nevertas. Gerbėjų Radžis turi daug, bet V.Noreika dainuoja geriau…

Gal čia mano bėda, bet jau kitaip nebus: niekur negaliu pakęsti užrašyto žodžio, prasčiokiškai reiškiančio kopuliaciją. Kodėl negaliu pakęsti? Todėl, kad štai moksleivė A.B. jau teiraujasi “kuo Jūsų nuomone skiriasi postmodernizmas nuo nepraustaburniškumo”? Bematant atsiras šamanas, įrodinėjantis, kad nesiskiria… Tai gal ir mano gyvenimas nieko nevertas, jei š… nuo vaško negaliu atskirti? Jūs, vaikai ir jaunuoliai, dar paaukite, pasidairykite ir pamatysite visus skirtumus. O jūsų vaikai už tai padėkos ir jums ir… gal man.

A.B., 2008-03-24 23:47:02

Na o mes (nors sakau mes, kalbu tik už save) nenorim laukt kol suaugsim (laikas vis dėlto – pinigai) tad ir klausiam labiau apsiskaičiusių žmonių kaip Jūs, bet kaip matau Jūs nesate nusiteikęs dalintis sukaupta išmintim…gaila,manau tikrai galėčiau daug iš Jūsų išmokt.

Tomas, 2008-03-24 23:54:23

Sako: dėl skonio nesiginčijama. Būtų pasaulis nykus, jeigu tai kada nors taptų tiesa!

Kaip atskirti gerą eilėraštį nuo prasto? Kaip atskirti poetą nuo patologiško fantazuotojo? Skonis yra sugebėjimas – jį, kaip ir gebėjimą skaičiuoti, mylėti, dirbti reikia ugdyti – kasdien ir sunkiai!

Platelio “eilės” primena nemalonų siurprizą – lyg ant kilimėlio už durų kas nors būtų “pridaręs”. Taip rašyti galima neperskaičius nė vienos knygos, nestudijavus literatūros, nebaigus dvylikos klasių! Sutinku, jausmas – nuostabus fenomenas, poezija – taurus tikslas, bet kelti jausmus ant popieriaus nebūtina skubėti!

Tomas, 2008-03-25 00:00:52

Gerbiama(s) A.B., suaugęs žmogus – tai ne amžiaus cenzas. Pasitaiko suaugusių vaikų, nors dažniau ir daugiau – nesubrendusių senių. Neapsirikite! 🙂

Briedis, 2008-03-25 01:22:58

Taip. Apgailėtinai atrodytų gimnazijos direktoriaus puslapis pilnas š…

Ir blogiausia ne tai, kad tūlas moksleivis ar moksleivė pasimes tarp nepraustaburniškumo ir postmodernizmo, bet tai, kad prarastų bet kokią maišto prasmę šamano eilių skaitymas psichodeliniuose gimnazistiškuose vakaruose su arbata ( ir ne tik), keptomis bulvėmis ir šnekomis apie bile ką. O gal ir patys vakarai prarastų prasmę.

Beja, sakykit ką norit, bet šamanas man kokius du su puse karto suprantamesnis ir kokius tris kart mažiau vulgarus nei dabartinis Geda ,kuris yra nacionalinės premijos laureatas. Matyt ir aš senstu.

Tomas, 2008-03-25 01:40:08

Kaip kažkada taikliai pastebėjo S.Parulskis, komentuodamas vieno siuvėjo išleistą taip pat “eilių” knygą, grafomanijos didžiausia blogybė ta, kad žmonės (ne pats “poetas”!), kurie savo nelaimei tas eiles perskaito, kaip vėliau paaiškėja, atbunka, nebemoka “pasakyti”: išreikšti savo nuomonės, jausmų, santykio su pasauliu ir t.t.

Ir dabar – skaitau eilutes ir nesuprantu, ką žmogus norėjo jomis pasakyti. Tikrai ilgai nesikamuosiu! Tik pridėsiu, kad meistro rankose gali sužibėti ir vulgarumas, o sąvoka “suprantamesnis” labai priklauso nuo žmogaus branbos – nereikia jos dirbtinai skubinti. Labanaktis!

Manfredas, 2008-03-25 02:53:09

Tomui: rašykit! Juk pats perskaitėt daugiau negu vieną knygą ir baigėt daugiau nei dvylika klasių, todėl rašykit, ir rašykit geriau nei rašo K. Platelis!

p. Burgiui: deja, tame ir problema, kad nėra kur daugiau rašyti. Diskusijose gimsta tiesa, tačiau kur padiskutuoti apie lietuvišką poeziją? Šatėnuose – vien literatūriniai snobai, Jūsų minėtuose rašykuose ir t.t. – absoliuti grafomanija. Kas belieka? 🙂

Bet dėl K. Platelio – ne kiekvienam tai. Kiekvienas poeziją priima ir suvokia individualiai, tačiau Platelio pavadinti “ne poetu” – vistik nedrįsčiau. Ne dėl to, kad bijočiau kažkam pritart ar nepritart (visgi Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, poezijos pavasario laureatas), bet dėl to, kad tai lyg atskiro atvejo generalizacija matematikoje: tam neužtenka perskaityti vieną eilėraštį. Paimkit į rankas “Luoto kevalą”, pažiūrėkit kiek estetikos, apsvaigimo nuo gamtos, kiek erotikos, moters, formų; perskaitykit “Būkit pasveikintos, dukros žirgų vėjakojų!” ir tada (Tomui!) nuspręskit ar galima taip rašyti “neperskaičius nei vienos knygos, nestudijavus literatūros”.

Nemaišykim Dievo dovanos su kiaušiniene, gerbiamieji, kas gi nusprendė, kas eilėraštį daro eilėraščiu?

Burgis, 2008-03-25 09:00:22

Smagu! Dabar jūs man patinkate! Reiškia – laiku pabariau… 🙂 Atversiu naują temą “Literatūra” – galėsime padiskutuoti. Kol kas pripažinsiu tai, kad su vertinimu reikia atsargiai. Taip, aš ne su visų (pavyzdžiui, Nacionalinių, Nobelio premijų komitetų…) vertinimais sutinku, o tai reiškia – esu neteisus. Tarkime, perskaičiau Nobelio premijos laureatės romaną “Pianistė” – net nepamenu autorės pavardės! Iš visų jėgų bandžiau įžiūrėti knygoje premijos vertų dalykų – neįžiūrėjau.

Kitas pavyzdys. Šioje svetainėje esu įdėjęs Nobelio premijos laureatės Vislavos šimborskos eilėraštį “Vietnamas” – premijos vertą! Nors prieš tai skaičiau jos eilėraščius ir nieko gero neradau… Kaip kažkada neradau nieko gero Rable romane “Gargantiua ir Pantagriuelis”.

Tai dabar kol kas, gal laikinai, pasilieku tesę manyti, kad ir K.Plateliui, ir S.Gedai premijos skirtos nepelnytai, o, pavyzdžiui, J.Baltušis, E.Mieželaitis užmiršti nepelnytai – dėl politinių motyvų.

Marius, 2008-03-25 09:21:59

O’k. Pora mano paskutinių minčių ir pastabų po šiuo įrašu.

  1. Gerb. Burgi, galėčiau laisvai bent ketvertą didžiai pasaulio literatūrai nusipelniusių veikėjų išrašyti, kuriuos jūs išvadintumėte nepraustaburniais, rašalo niokotojais ir t. t.

  2. Vis įmetate akmenėlį rašyko daržan. Manau, pats ten buvote ir jums kažkas nepatiko; gal vertinimai, gal dėmesio jūsų eilėms stoka… Šiaip ten nemažai įdomių ir garbių žmonių, o kad pilna grafomanų – čia joks minusas, jie taip ledižia savo laiką: rašydami ir versdami tai skaityti kitus.

  3. Dabar jau ne jums, gerb. Burgi. Kai kalbama apie eilėraščių supratimą, tai jau aš lieku nesupratęs. Visų pirma tikrai gerai, ambicingai parašyto eilėraščio niekas taip nesupras kaip pats autorius. Ir išvis tik mokyklos kurse griežtai laikomasi vienos pusės interpertacijų, neleidžiant išlaisvinti vaizduotės. Nesakau, kad dabartinių eilėraščių neįmanoma suprasti – įmanoma, bet reikia skirti dėmesio ir technikai, žaidimui, vizualiniams aspektams, skaityti keletą kartų.

  4. Šamano poeziją mažai kas vadina blevyzgomis. Tikrai nustebau, kai ji buvo taip apibūdinta. Jei kam įdomu, ką ten buvau parašęs – įveskite į google antigravitacinė voruta, smagaus skaitymo ir manau, tai taps vienu mylimiausių Jūsų eilėraščių!

Burgis, 2008-03-25 09:35:08

Mariui: pavasaris Jums neduoda ramybės, pavasaris… Aš savo rašinėlių po internetą nebarstau, nes vis dar laukiu – gal sukursiu ką nors… O grafomanija – liga: ji atima darbo, poilsio laiką, užvaldo mintis ir kartais net kūną. Ar jūs sutinkate gyventi girto gyvenimą? Čia panašu…

Marius, 2008-03-25 09:37:24

o kaip jūsų naujojoje temoje dėti eilėraštį?

įdėti visą ar duoti linką? vertimo reikia?

Burgis, 2008-03-25 10:54:54

Mariui: galima visaip…