Egzamino užduotys

Kai tik aš ką nors pasiūlau – vis nepataikau… Tai Jūs pasiūlykite! Jei šiame skyriuje iki  šeštadienio pasiūlysite normalias egzamino (ME-2) užduotis, pažadu – pirmadienį (05 21) jas ir pateiksiu, nė raidės nepakeisdamas! Įsivaizduok, kaip tau bus smagu, kai gausi tai, ko pats paprašei! Siūlykite, aš tik komentuosiu….

Atsakymai

Burgis, 2007-05-15 14:17:11

EAB-5: žmogau, parašei nei į tvorą, nei į mietą… Pirma, kada ir ką aš nepelnytai (pabrėžiu – nepelnytai!) pavadinau vagimi? Antra, ką reiškia “ir t.t.”? Trečia, iš tavo laiško atrodo, kad jūs išmokote, viską teisingai parašėte, o aš blogai įvertinau; bet pamiršai, kad protokolai (jūsų darbai) – mano seife! Gal sudarome komisiją jiems patikrinti? O gal tu nori ir šį kartą “viską išmokti”, bet nieko teisingo neparašyti ir gauti gerą įvertinimą?

Blogai, kai žmogus nebesuvokia savo nesuvokimo gelmės…

oxigen, 2007-05-15 15:36:40

Aš tai manau, kad šiais metais tikriausiai bus tas pats kas praeitais metai, tik ne taip viešai, visi dirbs truputėlį kitaip. Juk, bent keik pats žinau, taip ir nebuvo išaiškinti tie, kurie paskleidę užduotis. O provokacijos yra gerai, kol nesibaigia blogai 😀 (kvailai skamba… bet..)

studentas13, 2007-05-19 20:10:37

Noriu paklausti. Atsitiktinio dydžio Y regresija X atžvilgiu yra g(x)=M(Y|x) ar ϕ(y)=M(X|y). Šis klausimas kilo nes viename šaltinyje vienaip parašyta o kitame kitaip.

Burgis, 2007-05-19 21:04:58

studentui13: tikėti A. Aksomaičio vadovėlio 150 psl.: Jūsų pirmasis atvejis. Bet koks skirtumas? Paprastai surandamos abi kreivės, o pavadinimų visai niekas neklausia… Bet pridėčiau Jums balą vien už klausimą!

as, 2007-05-19 21:38:43

Atsiprasau, bet galbut toks uzdavinys galetu buti per me 2?? ar bent jau kzkas panasaus. Juk sis uzdavinys yra is pratybu, tai manau daug kas sugebetu ji isspresti ir visi butu laimingi ar nea?? :)kaip sakote Gerb. dėst. B. Burgi? Atsitiktinis dydis X pasiskirstęs pagal normalųjį pasiskirstymo dėsnį, o jo parametrai yra m ir sigma. Apskaičiuokite tikimybes P(a b). Čia:

m = 3, sigma = 2, a = 0, b = 3.

as, 2007-05-19 22:45:10

niu reikia tiketis 🙂 aciu.. 🙂

besimokantysis :), 2007-05-20 13:02:29

nu jo….kai toks savaitgalis…tai bemiela sedeti prie matematikos… 🙁

Burgis, 2007-05-20 13:15:35

Pamenu, buvo ir kitokių savaitgalių… Va, tada tai mano studentai tik matematika ir užsiimdavo!

Burgis, 2007-05-20 18:16:37

Taip, šeimyninė laimė nuo matematikos mažai priklauso, bet be matematinio mąstymo šeimyninės laimės nesukursi, tikrai!

Burgis, 2007-05-21 21:33:01

ne2: labai sunku į blusą pataikyti…

Buvęs studentas, 2007-05-30 11:21:51

Dėstytojau, jūsų kritika bei ironija yra pagrįsta studento atžvilgiu, tačiau neužkaskite taip giliai savo minčių, kadangi ne tokie supratingi studentai jų vis tiek nesupranta, o tie kurie supranta – gali įsižeisti (ir įsižeidžia tik nesako), nes atrodo, kad kreipiatės į nevisprotį. Kalbėkite su studentais žemiškiau (gal tada ir matematiką, žiūrėk, suprasti pradės).

Studentams: gerai iškalkite (atsiprašau – išmokite) a. matematiką, tuomet, patapę „kvalifikuotais“ inžinieriais, galėsite sau varžtus sukinėti kokioje įmonėje. Užtai mokėsite surasti kokį skirstinį ar empirinę kovariaciją dviem būdais. Bet jei norite ko nors daugiau, priverskite dėstytoją išaiškint, kur tokius dalykus pritaikyt praktikoje konkrečiais pavyzdžiais su rezultatais bei išvadomis. Pamatysite – susimaus.

Mokytis matematikos aišku reikia – tai treniruoja smegenis bei mokina logiškai mąstyti, bet dažniausiai tas kuris prasčiau moka matematiką (aukštąją) būna 10 ir daugiau kartų geresnis specialistas už tą kuris ją moka geriau – paradoksas.

Studentui13: atrodo, kad tapsi dėstytoju arba eisi dirbti į maximą 😉

Pastaba: reikėtų paremontuoti tinklalapį, nes užrašęs savo e-pašto adresą pats nematau ką parašiau. (bet gal ir nesvarbu)

Burgis, 2007-05-30 12:23:39

Buvusiam studentui: oho, kiek minčių pažėrėte! Galėčiau komentuoti, bet prieš tai turėčiau žinoti Jūsų matematikos rezultatus. Štai Jums ir praktinis matematikos pritaikymas: matematikos mokymosi rezultatas kaip veidrodyje parodo, ko žmogus vertas bet kurioje srityje. Pavyzdžiui, toks kategoriškas Jūsų mokymas pateisinamas tik tuo atveju, jei matematikos turėjote bent 8 kiekvieną semestrą. Jei ne – todėl ir laiškas toks, todėl ir Jūsų nuomonė niekam neturėtų rūpėti… Nesupykite, prašėte rašyti aiškiau.

Buvęs studentas, 2007-05-31 10:36:02

Dėstytojui: na, matematikoje aš iš tikrųjų nežibėjau – aišku tuo nesidižiuoju. Ne mano būdui kalti viską iš eilės. Svarbiausia žinoti kur pasižiūrėti. Tai pasakys jums kiekvienas tikras inžinierius.

Visa savo tirada pateikta aukščiau norėjau pasakyti, kad matematika neturi būti kliūtis baigti mokslus, nes “matematikos mokymosi rezultatas kaip veidrodyje” tikrai NE parodo, ko žmogus vertas.

Jūs atrašėte kaip turi parašyti dėstytojas, ko gero kaip gimnazijos direktorius (jei mano žinios nepasenę) manote kitaip.

Burgis, 2007-05-31 14:44:46

Ne, mano mielas buvęs studente! Aš parašau tiksliai tai, ką galvoju. Gal Jums bus įdomu, kad prieš daugelį metų mano būsimoji žmona mane pasirinko (nors aš to nežinojau – galvojau, kad aš ją pasirinkau…) kaip tik dėl to, kad buvau mokslo pirmūnas. Dabar, pradėdamas bet kokią bendrą veiklą su bet kokiu žmogumi, įdarbindamas redakcijoje ar gimnazijoje, pirmiausia klausiu – kaip mokeisi mokykloje, universitete? Su trejetukininkais (senąja sistema) nenoriu jokių reikalų turėti – vis tiek ką nors supainios, jokio rašto nei logiškai, nei gramatiškai teisingai neparašys – kam man toks darbuotojas? Tegu jis savo siauroje srityje būna nors genijus, bet jei visa kita aš už jį turėsiu dirbti – nereikia!

Apskritai, kas yra žmogaus vertė? Jums per anksti spręsti, nes dar neišmokėte savo vaikų, neišgirdote anūkėlių “kodėl?”, negavote velnių nuo trečiosios žmonos ir t.t. Štai išgirdau močiutę anūkui pasakojant apie K.Kolumbą, o anūkas paklausė: “Tai kodėl ta Kolumbo atrasta šalis vadinasi Amerika?”. Tikiuosi, Jūs žinote, bet ar tai ne dėl to, kad matematinis smalsumas ir tikslumas perauga į bendrąjį?

Buvęs studentas, 2007-06-01 10:41:30

Įdomu ar Jūsų žmona irgi buvo pirmūnė? 

Be abejo trejetukininkai (jei pas juos vieni trejetai) – tikrai prastas kontingentas. Tai parodo, kad jie apskritai niekuo nesidomi. Tačiau žinoti visko ir tik po truputį – irgi ne išeitis. Aš suprantu, kad matematika yra Jūsų hobi, bet nereikia, kad tai peraugtų į fanatizmą. Asmeniškai man, tai, kad nebuvau matematikoje pirmūnas, nesutrukdė baigti kelių „aukštųjų“ iš labai skirtingų sričių. Kai renkuosi specialistus į savo komandą, man taip pat rūpi jų pažymiai, tačiau labiausiai kreipiu dėmesį į specialybės pažymius. Pagaliau universiteto paskirtis ir yra ruošti specialistus. Aš nemanau, kad sutiktumėt sėsti į lėktuvą, kurio konstrukcijų atsparumas pagrįstas vien tik matematiniais skaičiavimais. Būtumėt arba labai drąsus arba labai … Todėl pasikartosiu – vienas dalykas neturėtų būti kliūtis žmogui baigti mokslus. Tiesa, iš to dalyko, Jūsų žodžiais tariant, jie turi „išmokti nors ko“, bet vertinti žmogų vien pagal tai kiek jis moka matematikos – atsiprašau…. Įdomu, ką jūs pasakytumėt, jei Jus panašiai įvertintų koks nors muzikos mokytojas?

Kas dėl tos „Amerikos“, tai nereikia painioti apsiskaitymo ir mokslo, kitaip A.Valinskas turbūt seniai būtų bankrutavęs.

Burgis, 2007-06-04 09:41:55

Buvusiam: taip, mano žmona irgi buvo pirmūnė, bet, žinoma, ne vien dėl to jau 33 metai ji yra didžioji mano meilė… Su daugeliu Jūsų teiginių sutinku, nenorėčiau, kad įtartumėte mane fanatizmu. Ypač taiklus Jūsų pasakymas apie muziką: jei pagal tai vertintų mane – būčiau mažesnis už nulį… Nenorėčiau… Ačiū!

Vytautas, 2007-06-04 10:47:47

Nu ka as galiu pasakyt. Nu rašykit dėstytojas man tuos penkis ir viskas bus normaliai. Nu kiek galima. Nu ar gaila. Nu nesuprantu tai ka dabar.. Nu

Burgis, 2007-06-04 10:56:06

Nu, negaliu aš, neįgalus parašyti penkis, kai rašosi nulis. Nu, mat man vaidenasi, kad, žinote, reikia išmokti. Net aš, tipo, tikiu, kad nu, galima išmokti. Arba, kad reiškia, tada, nu, ir nebūtinas tas diplomas.

Vytautas, 2007-06-04 16:50:48

“Tegu jis savo siauroje srityje būna nors genijus, bet jei visa kita aš už jį turėsiu dirbti – nereikia!” suprantu jūsų nora komandije turėti viską sugebančius žmones, bet kiek tai kainuoja? Pvz.: ar pirktumėt mob. telefona su krūva funkcijų kurių 2/3 net nepanaudosit? Juk tokie brangiai kainuoja. Ar negeriau pasirinkti kainos ir kokybės santykį (tiek kiek jums reikia)?