Gera žinia yra tik žinia apie gerą žmogų

***

Studentai įvertino dėstytojų sąžiningumą

Šiandien, kovo 3 dieną, Lietuvos studentų atstovybių sąjunga pagerbė metų dėstytojus, savo darbu aukštosiose mokyklose puoselėjančius svarbiausias akademines vertybes. Daugiau nei 9000 studentų iš įvairių aukštųjų mokyklų išrinko 10 geriausių Lietuvos dėstytojų.

***

Šiemet metų dėstytojais pripažinti: Antanas Andrijauskas (VDA), Gintautas Bareikis (VU), Liutauras Degėsys (VPU), Leonidas Donskis (VDU), Saulius Kavaliauskas (LKKA), Valdemaras Makutėnas (LŽŪU), Edvard Michnevič (VGTU), Laurynas Pakštaitis (MRU), Vytautas Radžvilas (VU), Kęstutis Simonavičius (KTU).

***

Sveikinu ilgametį KTU gimnazijos informatikos Mokytoją ir KTU dėstytoją Kęstutį Simonavičių! Kažkada jo adresu mesta replika “mokytojas be žmogiškojo faktoriaus” skambėjo kaip priekaištas, bet šiais laikais – tai aukščiausio lygio komplimentas. Nes yra dalykų, kuriuos tik tokie kaip Kęstutis gali šiek tiek pagerinti.

***

Šiandien per mano paskaitą auditorijoje buvo 50 studentų, bet per auditoriją “keliavusiame” sąraše atsirado 58 pavardės. Tai mano visų laikų rekordas…

***

Netrukus tiems žmonėms bus leista vertinti, ar aš geras dėstytojas.

***

Šiandien tie studentai gražiai mane pakvietė į savo tradicinį renginį “Antikolis”. “Kolis” (nuo “kolokviumas” – (lot. colloquium – pokalbis) – žinių patikrinimo aktas) bus po dviejų savaičių…

***

Darbuotoja savo vadovui sako: “Šiandien aš iš darbo išeisiu 16 valandą.” Ne paprašo, motyvuoja, o tik pasako…

***

“Burgi, ar šiandien mes mokysimės trupmenas sudėti?” – klausia penktokas.

***

“Direktoriau,

Išsiųskite laišką, kurį pridėjau…”, – rašo abiturientė. O anglišką laišką pradeda taip: “Dear Sir or Madam…”.

***

Atsakymai

Edgaras, 2009-03-03 16:01:01

Edvard Michnevič – tikrai vertas to, turiu jo dėstomas paskaitas, nuostabus žmogus

marius, 2009-03-03 18:22:40

gaila Kalniaus nėra 😀

šaunuolis matematikas

Kosovo Albanas, 2009-03-03 19:12:34

gaila nera M.Zmuidos 😛

tvirtas zmogus!

studžius, 2009-03-03 20:39:59

kokį rekorda pagerinom?

Burgis, 2009-03-03 20:59:05

studžiui: niekada mano auditorijoje nebuvo aštuonių vagių arba jų bendrininkų. Būdavo, kad į sąrašą kas nors įrašo 1-2 nedalyvaujančius žmones, bet kad aštuonis! Dabar turiu įrodymą raštu, kad ne aš, o jūs pavertėte universitetą landyne. Joje ir “studijuojate”. Užjaučiu.

Rasa, 2009-03-03 21:00:37

” Darbuotoja savo vadovui sako: “Šiandien aš iš darbo išeisiu 16 valandą.” Ne paprašo, motyvuoja, o tik pasako… “- tai gal jos darbo laikas iki 14 ar 15 :)))

Burgis, 2009-03-03 21:18:35

Rasa: vėl matyti, kad Jūs – geras žmogus…

Rokas, 2009-03-03 21:25:11

O vagys čia prie ko?

studžius, 2009-03-03 22:29:03

tiesa pasakius neižvelgiu blogio paskaitu nelankyme jei namie atidirbi . prie ko čia vagys? aš vadinčiau melagiais arba apgavikais.

neįžvelgiu tikrai čia didelio blogio ir dėl to įrašiau pora savo draugų į tą saraša. gal paaiskink kad suprasčiau kame blogis?

Burgis, 2009-03-03 22:29:17

Rokui: iškart suprantu, kad nesate buvęs mano įžanginėse paskaitose… Kasmet, kad vėliau nebūtų nesusipratimų, visiems paaiškinu, kad Dekaloge nėra tokių įsakymų “Nesukčiauk”, “Nenusirašinėk”, “Neapgaudinėk”, bet jų ir nereikia – yra įsakymas “Nevok”. Bet kuris neteisėtas studento veiksmas yra vagystė iš valstybės, kuri pagal Konstituciją rūpinasi to studento teise į mokslą. Iš valstybės – reiškia iš tavęs, iš manęs. Nepakęsiu! Ir niekas man neuždraus ginti viešąjį interesą! Dabar supratote, kad įrašiusieji nedalyvaujančius paskaitoje studentus yra vagys? Jei nesupratote – niekada ir nesuprasite, kol Jūsų pačių neapvogs.

Burgis, 2009-03-03 22:34:22

Ak, tai tu, studžiau, vagis… To betrūko, kad imčiau ką nors aiškinti vagiui! Tik nusistebėsiu: kodėl tu toks kvailas? Jei nėra blogio nelankyti paskaitų, tai kam reikėjo kažką įrašyti į sąrašą? Jei “namie atidirbi”, tai kaip aš galėčiau nubausti tave (juos?) už nelankymą?

Vainius, 2009-03-03 22:37:35

Na, jei nebūtų įstatymų, kad paskaitų lankymas yra privalomas (kas man atrodo yra didžiausias nesusipratimas), o tiesiog studentai į jas norėtų eiti, nes jos yra naudingos ir padeda pasiruošt egzaminams, kuriuos būtina išlaikyti, kad toliau mokytumeis, ir būtina gerai išlaikyti, kad gautum gerą darbą, tuomet nebūtų ir tokių dalykų, kaip draugų pavardžių prirašinėjimai.

studžius, 2009-03-03 23:01:21

irašiau dėl tavo per paskaitas kartotos frazės “paskaitu lankymas yra butina salyga norint išlaikyti egzamina…” man rupi kad jie išlaikytu…

tau nerupi kad kuo daugiau studentu islaikytu tavo egzamina. tau rupi tureti alibi kad kažkas neišlaikė tavo egzamino…

aš kai sužinojau kad man dėstys žmogus įkūręs geriausią lietuvoj mokyklą apsidžiaugiau, nes man tai darė įspudį…

Gaila bet teko nusivilt sutikus arogantišką dėstytoją kuris šaiposi iš kitų ir mėgsta rodyti savo pranašumą…bet tai mano problema.

o aiškinti teks, nes aš tingiu atidirbt namie, bet gal man naudingiau butu ne apie tikimybes o apie mano poelgio blogį?

Vainius, 2009-03-03 23:25:11

“tau rupi tureti alibi kad kažkas neišlaikė tavo egzamino”.

Čia tai jau labiau nei į tvorą nei į mėtą negali būti. Taip, Burgis tik ir stengiasi, kad kažkas neišlaikytų egzamino ir kad studentai kuo mažiau išmoktų.

O apskritai tai tokius asmeniškus nepasitenkinimo komentarus reikėtų sakyti akis į akį.

studžius, 2009-03-03 23:33:00

” Taip, Burgis tik ir stengiasi, kad kažkas neišlaikytų egzamino ir kad studentai kuo mažiau išmoktų.”

ne tai aš norėjau, aš kalbejau apie jo darbo tiksla.

“O apskritai tai tokius asmeniškus nepasitenkinimo komentarus reikėtų sakyti akis į akį.”

sutinku ir atsiprašau, kad papostinau tai ko nederėjo.

Mantas, 2009-03-03 23:38:28

Kokio velnio tada studijuoti, jei nematai prasmės lankyti paskaitas? Jei dirbi, galiu suprasti – bet tuomet yra išeitis – neakivaizdinis skyrius. Paskaitas dieniniame skyriuje lankyti būtina, ir tai yra mažiausia, ką tu turi ir gali padaryti 🙂

Hyos, 2009-03-03 23:54:16

Dekaloge yra “Nekalbėk netiesos”, o tai tolygu “Neapgaudinėk”, “Nesukčiauk”.

Kitas dalykas yra štai koks: kokia prasmė registruoti apsilankančius paskaitose? Ar atėjimas garantuoja kokybišką studento darbą paskaitoje?

Taip pat paklausiu dar ir tokių dalykų: kokia prasmė organizuoti paskaitas, kuriose skaitoma iš knygų, kurias studentai turi, ir rodomos skaidrės, kuriose matyti tai, kas yra tose pačiose knygose, kitaip tariant triskart dubliuojama ta pati informacija? Aš maniau, kad studentai skaityti jau moka, bet, matyt, nusileidome iki lygio, kada manome, kad yra studentų, nemokančių skaityti …

studžius, 2009-03-03 23:58:26

jei namie atidirbu aš išmokstu žymiai daugiau, bet kartais ir užtrunku žymiai ilgiau. Vadovėliai yra puikūs.

internete informacijos daugiau nei reikia…

koks tikslas to butinumo lankyti?

ka desto per teorines paskaitas beveik visada galima rasti knygoj.suprantu knyga sunkiau dažnam atsiverst. tad išeitis konspektuoti ką dėstytojas sako ir tokiu būdu mokintis, bet čia manau turėtu būti pačių žmonių apsisprendimas

V. R., 2009-03-04 00:49:36

studžiui

Stebiuosi tavo paties, studžiau, arogantiškumu ir chamiškumu tujinant dėstytoją, daug vyresnį žmogų.

Burgis, 2009-03-04 09:07:31

studžiui ir kitiems diskutuojantiems: tai ne koks pasiteisinimas – tiesiog ne visi yra buvę mano paskaitose, todėl pasakysiu:

  1. Visiškas nesusipratimas yra versti studentus lankyti paskaitas, registruoti lankomumą žurnaluose. Nė viename iš užsienio šalių universitetų, kur teko būti, to nebuvo. Bet jei jau tai daroma, tai reikėtų kviesti tėvų susirinkimus, bausti už nelankymą ir mažų mažiausia neleisti klastoti lankomumo dokumentų! Prieškario Lietuvos universiteto statute buvo įrašyta: paskaitą dėstytojas turi skaityti, jei auditorijoje yra bent trys studentai. Laikausi tos nuostatos. Bet NIEKADA nepakęsiu PASITYČIOJIMO iš taisyklių, tvarkos, juo labiau – universitete.

  2. Niekada neskaičiau ir neskaitau paskaitų iš knygų, nenaudoju skaidrių, nekartoju pažodžiui ankstesnių metų savo paskaitų. Atvirai teigiantį priešingai paduosiu į teismą už garbės ir orumo įžeidimą.

  3. Kartotą frazę “paskaitu lankymas yra butina salyga norint išlaikyti egzamina…” cituoji netiksliai! (iš kur bus tas tikslumas, jei matematikos nemoki…). Tiksli citata yra tokia: “paskaitų lankymas yra būtina, bet nepakankama salyga norint išlaikyti egzaminą”. Ir tas teiginys yra tinkamas tik dabartiniam jūsų kursui, iš kurio žiemos egzaminą tinkamai išlaikė ne daugiau kaip penki žmonės.

  4. Esu sakęs ir rašęs – trisdešimt metų nedirbu ir nedirbsiu! Man patinka dėstytojauti, todėl tuo užsiimu aistringai, mėgaujuosi, kai pavyksta blykstelti kokiu nors pavyzdžiu, sprendimu, originaliu paaiškinimu. Noriu kuo geresnių sesijos rezultatų, nes tai MANO veiklos (“eksperimentų su gyvais žmonėmis…”:-))) rezultatas.

  5. Domiuosi, kaip mano elgesį, žodžius, manieras vertina gerbtini žmonės, stropūs studentai, atrodo, stengiuosi prisitaikyti, “pagerėti”, bet man visai nerūpi, kaip mane vertina vagys, prostitutės, plėšikai…

studžius, 2009-03-04 10:47:50

Burgiui: aš atsiprašau už antra posta kuris visiškai neetiškas.truputi pasikarščiavau, ir išliejau avo nusivilima… bet nesijaučiu vagis… ačiū už atsakyma

Burgis, 2009-03-04 11:02:52

studžiui: žmogus, kuris ryžtasi atsiprašyti, yra pasirengęs gerai gyventi. Ačiū.

dar1, 2009-03-04 13:54:31

Darbuotoja savo vadovui sako: “Šiandien aš iš darbo išeisiu 16 valandą.” Ne paprašo, motyvuoja, o tik pasako…

Štai šito nesupratau. Ar tai suprantama kaip koks blogis, ar kaip norma, ar kaip jumoras?

Burgis, 2009-03-04 14:12:42

dar1: žinoma, blogis! Kaip gali vadovas organizuoti darbą, pasiekti rezultatų, jei pavaldiniai ateina ir išeina kada nori? Čia ne vien darbo įstatymų pažeidimas, čia etiketo klausimas: darbuotojas turi pripažinti vadovo teisę nuspręsti, kitaip darbuotojas parodo, kad vadovas neįgalus spręsti…

Migle, 2009-03-04 15:52:30

Aš nesuprantu – jei lankomumas neprivalomas, tai kam tuomet sudarinėti atėjusių į paskaitą sąrašą? Man visada tai keldavo įtarimą.. Pernai baigiau (matematikos) bakalauro studijas ir pritariu, kad paskaitų lankymas yra būtina, bet nepakankama sąlyga egzamino išlaikymui.

Būna tokių dėstytojų, kad kartais naudingiau į paskaitą neiti,o išsimiegoti ar pailsėti.. Liūdna man dėl to.

Va ir dabar sprendžiu, ar eiti į paskaitą, prasidėsiančią už pusvalandžio, kurioje yra tiksliai skaitomas vadovėlis (o tai juk jau magistro studijos!), ar nuveikti ką nors mielesnio širdžiai..

Burgis, 2009-03-04 16:14:15

Gerb. Migle, tai Jūs jau beveik magistrė, kodėl nenueinate pas fakulteto administratorius ir nepasakote, ką apie tai galvojate? Kodėl Jūsų studentų sąjunga tyli? Kokie jūs būsite darbuotojai, jei jau dabar savimi pasirūpinti nemokate???

GL, 2009-03-04 16:28:18

As visgi truputi nesuprantu, ka tas “lankymas privalomas” reiskia? Ar tai, kad nelankiusiems nebus leista laikyti egzamino, ar ka kita?

Vakaruose kiek man (ir mano zmonai) teko patirti yra keli modeliai:

  1. (populiariausias) Lankomumas neprivalomas, bet kartais buna testai, namu uzduotys, diskusijos, mini-projektai ir kiti dalykai uz kuriuos rasoma dalis galutinio pazymio, todel bent tam tikromis dienomis (kuriomis – paskelbta is karto) butina ateiti, kad neprarasti tu balu.

  2. (maziau populiarus) Lankomumas zymimas ir uz ji proporcingai rasoma tam tikra dalis galutinio pazymio (paprastai 10-20%, retsykiais iki 50%)

  3. (ganetinai retas) Lankomumas zymimas ir be pateisinamos priezasties galima praleisti tik tam tikra skaiciu uzsiemimu (paprastai 2-3), kitaip nebus galima laikyti egzamino.

Tai kuris cia variantas?

Migle, 2009-03-04 17:00:35

Kodėl nieko nedarom dėl studijų kokybės? Todėl, kad ši tema yra antra pagal populiarumą po krizės temos Lietuvoje! Ir mano manymu, kuo mažiau reiški pasipiktinimą valdžia, tuo daugiau laiko turi daryti, tai, ko tu nori, ir tai, ko tau reikia.

Mes turim vadovėlius ir galim mokytis tiek, kiek mūsų neišmoko. Kol už mokslą nemokam (mokam simboliškai), kokios kokybės galim reikalauti?

Jei mane ketinat kaltinti neveiklumu, ačiū, nenoriu to klausytis (skaityti). Jeigu yra problemos sprendimas, nereikalaujantis pykčio, kodėl juo nepasinaudojus?

Kamanius, 2009-03-04 17:13:59

suprantu,kad paskaitas lankyt reikia,kai buvau pirmakursis,stengdavausi nepraleisti,kad ir pacios nuobodziausios paskaitos,buvau uzsideges studijuot,ir siekt ziniu,bet laikas ejo ir as pradejau suprast,kad aukstoji mokykla nieko nesiskiria nuo kolegijos.Tik pavadinimas AUKSTOJI! Oj as koks kietas esu, mokausi AUKSTOJOJE…nieko nereiskia galiu pasakyt,kad daug kuo esu nusivyles toje aukstojoje mokykloje.Kas labiausiai mane nervina,tai nesaziningumas.kaip pateisinti toki dalyka,kad zmogus visa semestra stengesi,dirbo,tikrai studijavo.kale i savo galva,nezmoniskai sunkius dalykus,ta sausa teorija,stengdavosi viska atsiskaityt laiku,islaike sesija laiku ir padare 7 vidurki.o kitas studentas nezinia ka veike,vadinamojoje AUKSTOJOJE, gaude varnas,nesimoke,bet viska prasuko,kaip sako studentai,ejo iki galo,tesesi sesija,destytojai kad ir is pasigailejimo bet parasydavo ta 5…ir kai tu matai visa ta reiskini,kaip jus manote tai malonus dalykas? tada tikrai pagalvoji,kas as esu,ir kuo as noriu but…Man asmeniskai dest. Burgio paskaitos patinka,kartu mokaisi matematika,ir kartu semiesi is vyresnio zmogaus patirties…kad ir kartais buna nukrypimu nuo temos,bet jos buna naudingos ir pravers galbut gyvenime..

Hyos, 2009-03-04 19:31:44

p. Burgi, sutinku su dauguma jūsų teiginių, ypač apie kvailus studentus. Ir aš matau tokių. Manau, kad nemokantis rašyti žmogus neturėtų studijuoti aukštojoje mokykloje.

Tačiau jūs turite kažkokio tuščio idealizmo. Na nuo kada magistrantė eis aiškinti docentams ir profesoriams, kaip jie turi mokyti? Ir net žinau vieną atvejį, kai magistrantas taip ir pasakė studijų programą sudariusiai komisijai: kam tie nereikalingi dalykai, geriau įtrauktumėte į programą ką nors modernesnio, aktualesnio … Buvo atsakyta: kai Tamsta sėdėsi mūsų kėdėse, galėsi ir spręsti, ko kam mokytis. O dabar sėdėk ir tylėk.

Matote? Išdrįso! Pasakė! Ir gavo špygą į nosį …

Burgis, 2009-03-04 20:41:32

Hyos: šiaip jau zuikiai balso nerodo, bet kai patenka į didelę bėdą, pradeda cypti. Šiaip jau žmogeliai balso nerodo, bet kaip patenka į didelę bėdą, pradeda vogti, daužyti langus, šaudyti… Nes prieš tai visą laiką tik dūsavo:”Nieko tu nepadarysi… Prieš vėją nepapūsi…”. Taip, aš turiu daug idealizmo, bet kodėl tuščio? Gyvenimas mane išmokė tikėti: tu gali!

Jau studijuodamas, būdamas “Komjaunimo prožektoriaus” štabo viršininkas išmesdavau 3-4 studentus iš bendrabučio už netvarką, girtuokliavimą – vieno reido metu!

Mano gimnazistas tol man nešė įrodymus, kad viena mokytoja neišmano savo dalyko, kol mokytoja pati pakeitė darbovietę.

Vienas studentas tikrai nieko nereiškia. Ir aš atsakyčiau kaip ta komisija: universitetas ne per dieną sukuriamas, ne vienas žmogus sudaro programas, ne vienam ir pakeisti. Bet vargas universitetui, kuriam studentai nepadeda keistis… Ne tik universitetui. Visuomenei. Kas aktyviausiai keičia visuomenę, pavyzdžiui, Irane? Studentai.

Mūsų laikais buvo komjaunimas. Jūsų laikais yra net tarptautinės studentų organizacijos. Kam jos, jei ne pokyčiams?

Nereikia sulaukti, kol pyktis prasiverš kaip lava. Reikia dirbti, siekti, keisti ramiai, apgalvotai, bet atkakliai, ryžtingai.

Atsiprašau, vėl pamokymai… Neklausykite. Bet tada ir neverkšlenkite.

Burgis, 2009-03-04 20:42:45

P.S. Čia ir Miglei atsakiau…

Rimantė, 2009-03-04 21:14:24

Praėjusiais metais LSAS organizuotuose geriausio ir sąžiningiausio dėstytojo rinkimuose buvau išrinkta ir aš. Praėjus metams nuo apdovanojimo pradedu suprasti, už ką. Gaila, kad šis apdovanojimas liks tik vieno iš gyvenimo etapų prisiminimų.

Neziniukas, 2009-03-04 21:30:55

galiu tik pritarti dėstytojui Burgiui kad jis teisus jog musu karta žlugus ir esam dauguma “vagys”. Mane patį nervina tokia sistema, lankai paskaitas, mokinies ir galų gale gauni penkis. Bet čia nėra blogai, blogiausia tai jog tie “vagys” kurie tik paskutinę dieną ateina prisikišę šperų ir gauna žymiai geriau nei aš… jiem nereikia mokėt už mokslą ir panašiai. Išeina taip, jog geriau nusirašyk, neik į paskaitas ir ramiai leiski atostogas… nėra teisybės..

Burgis, 2009-03-04 22:08:07

Rimantei: smalsu, ką ir kur Jūs dėstote?

Neziniukui: tai va, todėl aš ir stengiuosi bent moraliai Jums padėti…

Hyos, 2009-03-04 22:19:46

O kodėl neklausyti jūsų pamokymų? Mielai jų klausausi ir netgi stengiuosi iš jų kai ką ir pasiimti ateičiai.

Na o jūsų teiginys, kad ne vienas, o visi kartu, vienas po kito, turėtų eiti ir sakyti, ką galvoja, be abejo, teisingas. Bet kartais ne taip lengva peržengti pačiam save.

Kamanius, 2009-03-04 22:51:27

Burgiui:vienas lauke ne karys pries sita visa velniava…Lietuvai reikia 1000 tokiu,kaip jus jai kazka bandyt sukurt is naujo…bet jusu pastangas manau daug kas vertina teigiamai,o tie kurie nesupranta,smeizia…

Mindaugas, 2009-03-05 10:26:35

Dabar klausyk cia…Gerbiamas ponas Burgi, Jus cia burkuojate savo neaiskius samprotavimus apie tai kaip kazkas blogas, kazka blogai daro, vagia ir panasius neaiskius ir nezemiskus dalykus.. Man patiko, cituoju: ”vienas lauke ne karys..”. Dar karta kreipiuosi i Jus ponas Burgi, ka Jus bandote irodyti? Ar pakeisti? Priminsiu..”vienas lauke ne karys”. Betikslis Jusu samprotavimas pacio Jusu internetiniame puslapyje..jei norite pasigincyti ir papykti, yra labai puikus puslapis: http://www.delfi.lt -> komentarai

Ten susirenka visi tie kurie nori pasipjaut ir irodyti savo tiesa, kuri siais laikas nera niekam aktuali.

Ignas, 2009-03-05 11:31:06

Ar tik man pasirode ar siame irase ir jo komentaruose dominuoja pyktis ir nepasitenkinimas vieni kitais? Man atrodo, jog paskaitu lankomumas tikrai neturi buti privalomas. Pas mus universitete tik keli destytojai zymi lankomuma ir jie pralaimi daug. I paskaita sueina visi studentai… na ir… kokia nauda? Jokios! Tie kuriems neidomu ziuri filmus, kalbasi, trukdo kitiems. Taigi tam kuriam idomu praranda demesi i dalyka ir destytojo demesi jam. Prarandami du svarbiausi dalykai. As asmeniskai iki 4 kurso lankiau visas paskaitas (veliau gyvenimas priverte aktyviau kibti i darbus ir tekdavo praleisti ne viena paskaita) ir galiu pasakyti – tekdavo dalyvauti paskaitose kuriose budavome 3 ar 4 is 60 studentu. Na ir koks rezultatas? Rezultatas man – labai geras! Demesi sukaupi i dalyka, destyojas “visas tavo”, aiskiniesi, klausineji, domiesi, nes tu tam turi daug daugiau laiko ir galimybiu. Pasekmes tokiu paskaiytu buvo tokios kad gavau geriausia ivertinima kurse. Kodel gavau? Nes man buvo idomu, mokiausi, domejausi, destytojas padejo ir man nemaise tie kuriems tas dalykas yra neidomus ar vadinkim ju zodziais “per lengvas”. Moralas kame… o moralas toks – nezymekit lankomumo gerbiamas B.Burgi, neverta. Tie studentai kurie jumis zavisi (tokiu yra tikrai ne vienas, net ir nestudijuodamas pas Jus galiu tai teigti) ateis patys, domesis ir darbas su jais Jums tikrai bus malonesnis ir azartiskesnis. O tie kas atidirba ir namu arba jaucia kad dalykas “per lengvas”, tabunie daro taip kaip jiems geriau. O egzaminas juk visiems lygus.. Nors ne del jo reikia mokytis, bet jis parodo dali teisybes, kas kaip ir su kuo dirbo 🙂 Ir nesipykstam, nevadiname vieni kitu vagiais, nes Lietuvoje ir taip jau vagiu tikrai daug… (ne tu tiesiogines prasmes, bet ivairiausio plauko)

Burgis, 2009-03-05 13:01:58

Mindaugui: Jei Jums patinka delfi – eikite ten, o man gerai ir čia. Įrodyti nieko nereikia, viskas ir taip akivaizdu, o pakeisti noriu Jus, Gerb. Mindaugai, Jūsų požiūrį į studijas, gyvenimą, moralę. Bet aš nesu naivus: norėti noriu, bet galėti negaliu. Todėl nekreipkite į nieką dėmesio – pailsėkite. Aš čia rašinėju irgi tik poilsio valandėlėmis, ne darbo.

***

Ignui: Jūs visiškai teisus dėl lankomumo, bet neatkreipėte dėmesio, kad dėstytojas yra tarnautojas, turi savo valdžią ir privalo atlikti jam skirtas pareigas valdymo organų nustatyta tvarka. Deja, universitetas nėra privati mano įstaiga…

siluras, 2009-03-05 14:29:10

Gerb. Destytojau, as pritariu studziui del paskaitu lankymo.. Niekad nepritariau destytojams kurie vercia eiti i paskaitas (kaip ir jus). Zmogus niekad nieko neismoks ne savo noru (verciamas).. Taip as nebuvau jusu paskaitoje ir neprasyciau manes irasineti jei buciau uztikrintas jog neatsizvelgsit i lankyma pasirasinedamas.. Gal netgi ateiciau dazniau. Atleiskit jeigu is jusu ka “pavogiau” bet manau atvirksciai padariau tik gero: isgelbejau jus nuo dar vieno miegancio ir beprasmisku zvilgsniu pro langa ziurincio studento…

Burgis, 2009-03-05 14:57:12

silurui: bėda man su jūsų logika, bėda… 1. Kas, jei ne aš, jums išdėsčiau, kad VERSTI studentą mokytis yra antiįstatymiška? 2. Kas, jei ne jūs, praėjusį semestrą iš trupinių (įskaitant lankomumą!) bandėte sulipdyti tą teigiamą pažymį? 3. Kiek kartų aš tikrinau lankomumą ir kiek kartų netikrinau?

Taigi, silurai, Jums pasivaideno, kad aš verčiu eiti į paskaitas – tai jūs ir jūsų draugai verčia mane sesijos metu atsižvelgti į lankomumą. Nes daugiau nėra į ką “atsižvelgti”… Todėl Jūsų laiškas pačiu laiku! Šios sesijos metu į lankomumą tikrai neatsižvelgsiu! (Dabar pasiruoškite – studijų draugai Jus gali mokyti gyventi; galbūt kojomis, anot Ostapo Benderio…).

O Jūs ir toliau ramiai miegokite – jei administracija Jūsų nepašalins iki sesijos, aš tikrai nebėgsiu Jūsų ieškoti ar kam nors skųstis…

siluras, 2009-03-05 16:22:06

Destytojau, As mokinuosi gerai. Istojau i sia specialybe iki 10 nr. todel nemastykite kad man nerupi mokslas. Tik nelabai isivaizduoju kaip mums tikimybiu teorijos gali padeti mokinimas gyventi.. Praleidau dvi jusu paskaitas.. Viena is ju todel kad nepakilau is lovos (Gripas) bet nemanau kad jum tai butu rupeje jei kuris grupiokas butu atejes ir pasakes “destytojau, tas ir tas serga” ir tikrai turiu tiek proto suvogti jog reikia ruostis koliokviumams ir pan. Tik niekaip nesuprantu: KODEL JUS PASTOVIAI MUS GAZDINAT? Jums malonumas ar kaip? Suprantu kad dirbti su “studentais” (i kabutes dedu todel kad jusu nuomone mes tik siuksliu kruva kurias galima betkaip spardyti) sunku… Pilna auditorija anot jusu ” durniu nesugebanciu pusvalandziui sutelkti demesio” bet toks jau tas darbas…O izeidinejimas kitu ir saves aukstinimas tai zemas lygis.. Na cia tik mano nuomone.. Gerbiu jus uz tai kad toks puslapis yra ir jus nebijote anonimiskos kritikos kuria i akis pasakyti bijotume nes turbut skola iki grabo lentos butu garantuota.. uz tai galiu tik padekoti- ACIU

Adomas, 2009-03-05 16:59:19

Kaune baigiau kitą aukštąją mokyklą, bet, jei būtų mano kelyje į mokslą pasitaikęs bent vienas toks kaip gerb. Burgis, mano gyvenimas tikriausiai būtų daug šviesesnis. Tai sprendžiu iš gerb. Burgio čia dėstomų moralinių tiesų ir moralinio šališkumo.

Pavyzdys. Mane, kaimietį, vieno rajono centro mokyklos chemijos mokytojas per porą metų atvedė iki to rajono chemijos olimpiados I-osios vietos laimėtojo, iki kelių diplomų respublikinėse olimpiadose. Ir pan. Vienas žmogus. Būtent tos žinios leido pasiekti tai, ko pasiekiau. Bet… Jis buvo savotiškas despotas. Pamokose tikrai musę skraidant būtum girdėjęs. Už nusirašinėjimą jis rašydavo “kuolą” ir į kitą pamoką tą mokinį įleisdavo tik direktoriui paprašius. Bet jei pamatydavo tavo pastangas mokytis, jis buvo geriausias draugas. Ne visi jį suprato. Bet daugelis, kai užaugom, kai gyvenimas mus paauklėjo, šį tą suprato. Bet jo nebėra. Ir nebėra kam padėkoti. Mes nešame gėles ant jo kapo, bet tas neatperka suvokimo, kad galėjėme iš jo dar daugiau pasiimti. Jį mylėti. Ir Jūs, kai užaugsite, suprasite, kad P. Burgis jums norėjo tik gero. Ir to gero, pasakysiu, daug padarė.

Burgis, 2009-03-05 17:04:16

Va, tokie žmonės kaip Jūs, silūrai, ir žlugdo mane kaip dėstytoją, mažina mano entuziazmą dirbti ir suteikia pretekstą mano valdžiai mane nepagrįstai kritikuoti… Aš gi negaliu įrodyti (kuo? daryti vaizdo įrašą?), kad Jūsų teiginiai neteisingi. Jie teisingi tik Jūsų akimis, Jūsų protu, bet ar tai įrodo objektyvią tiesą??? Viena viltis, kad iš gramatinių klaidų skaičiaus Jūsų laiške lankytojai supras, kiek galima pasikliauti Jūsų vertinimais.

Konkretizuokime. 1. Kaip aš jus gąsdinu? Aš INFORMUOJU, bet jei Jus ta informacija gąsdina, tai gal čia Jūsų problema? Pavyzdžiui, aš sakau, turėdamas praėjusio semestro įrodymus, kad daugeliui Jūsų matematika tebėra neatrasta žemė. Galite tai paneigti? Palaukime sesijos… 2. Kada aš Jus ar Jūsų bendramokslius vadinau durniais? O Jūs čia rašote ir net nenumanote, kaip mano nedraugai tuo šmeižtu bematant pasinaudos… 3. Kada ir kaip aš jus įžeidinėjau? Vėl akivaizdus, nepagrįstas faktais teiginys – šmeižtas, kuris keičia mano įvaizdį akyse tų, kurie nebūna mano paskaitose.

Bet leidžiu Jums pasirinkti, todėl ir netrinu Jūsų laiško. Mano svečiai turi matyti, kaip keičiasi visuomenė. Ir už tai ačiū.

studžius, 2009-03-05 17:15:03

Adomui: nepažystu nė vieno žmogaus kuris norėtų blogio apskritai.

Burgis kaip žmogus atrodo geras(tai matyti iš pastangų padėti išmokt, svajonių apie tobulesnę švietimo sistemą) ,jis aiškina geriau negu daugelis kitų dėstytojų, bet siluras taikliai pastebejo jo mėginimus gazdint ir žvelgima į mus kaip į šiukšlių krūvą ir dėl to galima susidaryt įvaizdį kad burgio tikslas išnešti šiukšles iš univero o nemėginti jas perdirbt į kokį nors gėrį. aš tokį įvaizdį ir susidaręs, bet turiu didelę viltį kad klystu.

studžius, 2009-03-05 17:31:22

kai jus parodot su pasimėgavimu akyse savo pranašumą ir sakot kad mes nestudentai kad mes nepadarysim kažko nes anksčiau nedaug kas padare, tai man nemalonu…

nesvarbu, 2009-03-05 18:18:01

jeigu kazkas sako kad “to nepadarysi”, jo neteisingumas parodomas ne rekiant, kaltinant, o irodant priesingai – padarant tai. jeigu sako “jie nesimoke, neislaike – ir jus nesimokot, neislaikysit egzamino” ir nori parodyt kad sako ne tiesa – irodyk: ismok, islaikyk, gauk 10. o jau tada galesi rekt “o jus kalbejot…”

siluras, 2009-03-05 19:28:10

Na stai jus ir vel izeidinejate 🙂 Gal jum pacituoti ar paskaitoje diktafona tureti? Jus pats sau priestaraujate.. O mano klaidos… Tyliu juk abu supratom ka parasiau… As jus gerbiu kaip issilavinusi zmogu… cia tiesiog diskusija…

Iš šalies, 2009-03-05 19:38:18

Silurai – iš tavo komentarų, aš galiu sau leisti padaryti dvi išvadas: 1) Tu dar labai jaunas ir nematei gyvenimo 2) Esi didelis optimistas ir tiki kad Lietuvoje visuomenė yra gera, atlaidi, tolerantiška ir gyvenimas nėra žiaurus.

Aš per savo gyvenimą, tiesa neilgą, turėjau ir dar 100 kartų “baisesnių” dėstytojų už Burgį, kurie laikė šiukšlėmis visus be priežastis, kaip matau iš Burgio blogo, jis tą priežastį greičiausiai turi. Kurie buvo kirvių kirviai. Mačiau ir tokių pas kuriuos ateini ir tau sako: “Gavai 3”, sakau už ką? Sako nu taip ir taip. Įrodinėji kitaip, pakyla iki 5, o ant galo pasidaro 8. Vien dėl to kad sugebėjai apginti savo nuomone. Tai ir čia tas pats, nemanai kad esi šiuksle, nu tai išmok! parašyk gerai kontrolinius, kolius, egzą, kad Burgis neturėtų kur dėtis, o tiesiog pripažintų klydęs. Nes dabar, kaip man atrodo, jis turi ir priežastį, ir realius faktus manyti kitaip. Ir jokios diskusijos šiame bloge, tavęs neišgelbės. Reikia paprasčiausiai buitiškai įrodyti.

Bent man taip atrodo. 🙂

studžius, 2009-03-05 20:16:24

nesvarbu: aš suprantu kad burgis to siekia, bet man nepatinka klausytis žmogaus kuris nerodo pagarbos man, ir man tada sunku jį gerbt.

aš suprantu kad neturiu turbūt jokioj srity daugiau žinių ir nepadėstyčiau geriau už jį…bet jei burgis ateina ir parodo mano menkuma man liūdna, aš nebesugebu priimt žmogaus, ir to ka jis nori man duot.

mokykloj turejau labai gerą mokytoją kuris irgi rodė kad daug ko nežinau, bet jis pasakydavo kaip išmokt ir tikėdavos kad išmoksim, dėl to kad jis geras mes nenorėdavom jo nuvilt.

O burgis siekia kad ji nustebintume , bet kažkodėl neperlabiausiai norisi…

Burgis, 2009-03-05 20:24:53

silurai: gal galėtumėte patikslinti: “Na stai jus ir vel izeidinejate :)”. Tegu šios svetainės lankytojai sprendžia, kas teisus.

studentams: ar ne aš jums sakiau, kad galite visai nebūti manęs matę, ateiti tik į egzaminą, “pasiimti” savo pažymį ir išdidžiai išeiti? Ar ne aš jums sakiau, kad nesu toks talentingas, jog per kelis mėnesius priversčiau jus pamiršti visą ankstesnę matematiką? Ar ne jūs man raštu praėjusį semestrą įrodėte, kiek ir ko išmokote (dokumentai saugomi!)? Ar ne aš jums sakiau kazachų patarlę : “Neišsilaikei ant arklio – nėra ko griebtis už uodegos”? Ar ne į šantažą panašūs šie kaltinimai “žiūri kaip į šiukšles…”, kad sesijos metu būtų galima pradėti rėkti: “Žiūrėkite, jis nori mus išmesti kaip šiukšles!”?

Priminsiu jums jūsų teises: jūs galite nelankyti mano paskaitų, jūs galite reikalauti sudaryti egzaminų komisiją, jūs galite reikalauti savo egzaminų rašto darbą pateikti ekspertams. Priminsiu jums jūsų pareigas: jūs turite atsiskaityti už matematikos kursą, parodydami STUDIJŲ, o ne MOKYMO rezultatą; jūs privalote savo teiginius (“laiko mus šiukšlėmis…”) įrodyti faktais, kitaip savo tiesas mums visiems teks įrodinėti teismuose… Atsiprašau, bet nieko paguodžiančio kol kas pažadėti negaliu…

Bet palaukime lygiai dvi savaites: turėsime pirmąjį STUDIJŲ rezultatą!

P.S. Daugiau šioje diskusijoje nedalyvausiu: pavasaris, noriu pasidžiaugti gyvenimu ir jums leisti nuo manęs pailsėti…

Irid, 2009-03-05 20:50:04

Studento patarimas kolegoms studentams.

Jūs susidūrėte, gal pirmąkart gyvenime, su matematiškai mąstančiu žmogumi, tokiu Burgiu. Nuo normalaus žmogaus jis skiriasi tuo, kad teisybė yra aukščiau visko: jausmų, nuomonių, norų, etc. Įrodymas matematikoje yra siekymbė ir tikslas, ko neatstos jokie niekieno įrodinėjimai. Kol dėstytojas turi įrodymą (egzaminų rezultatus), kad studentai durniai, tol studentai ir bus – tiesiai šviesiai – durniai. Žinoma, labai neetiška be užuolankų žmogui pareikšti apie jo kvailumą, ir nenoriu tikėti, kad jis nors kartą taip padarė. Tačiau, norom nenorom, ta įrodyta dėstytojo nuomonė apie studentus netiesiogiai matosi ir jūs tai jaučiate.

Kitaip nebus. Jei norite nesimokyti ir tuo pačiu metu išlaikyti savo, protingų žmonių, įvaizdį, jums teks kraustytis pas humanitarus, gal ten rasite žmogiškos atjautos?

matematikos mokytoja, 2009-03-05 21:14:31

Irid: Na, pagal tai, kiek jie daro gramatinių klaidų, vargu ar ir iš humanitarų sulauks atjautos 🙂 Neįžeidinėkite humanitarų 🙂

Rasa, 2009-03-05 21:17:03

Studentams: nesvarbu, koks dėstytojų požiūris į jus, svarbiausia, koks jūsų pačių požiūris į save 🙂 Turėjau įvairių dėstytojų, mėgau beveik visus. Buvo, kurie akivaizdžiai “sodino”, nes manęs nemėgo, viena vasaros stovykloj net kekše išvadino, nes pabėgom su kaimiečiais į šokius :), o ji ėjo pėsti kelis km. mūsų parsivaryti (kažkas paožino). Paskui, kai reikėjo pas ją gintis diplomo ekonominę dalį, buvo striukai, braukė viską iš eilės. Ir ne kartą. Kvailai ir su pasimėgavimu. Bet aš žinojau, kad AŠ MOKU PUIKIAI ir kad aš esu GERAS ŽMOGUS. Ir parašiau taip, kad komisija nerado nei vienos klaidelės.

O kartą puikiai mokėdama (man taip atrodė) rašiau regiono elektrotechnikos olimpiadoj uždavinius. Parašiau. Priėjo vienas dėstytojas, užmetė akį ir jau kad ėmė juoktis. Žiūriu, susilaikyt negali, žvengia balsu… Ir dar kažką kitiems dėstytojams pakuždėjo. Kaip man reikėjo jaustis? Iškaitau, pasijutau debile, skaitau dar ir dar, bet nematau klaidų, tiesą sakant jau nieko pasimetus nemačiau. Nekenčiau jo tada, kaip reta. Paskui, kai laimėjau 1-ą vietą :)))) paklausiau savo dėstytojos, ko jis taip juokės?! Pasirodo, kiti dar nebuvo nusirašę užduočių, o aš jau buvau išsprendus, nes aš kažkaip iškart rašiau ir klausimus, ir visus atsakymus.

Taigi ne tai, kaip į jus žiūri dėstytojai svarbiausia. Svarbiausia, kad jums patiems būtų už ką save teigiamai vertinti. Būkit protingais gerais Žmonėmis!

Štai aš neseniai su buvusiu mokslo draugu kalbėjau. Jis man pasakė: ” Ne aš, o tu turėjai gauti raudoną diplomą” Jis buvo “kalikas” 🙂 Bet aš nuoširdžiai pasakiau, kad galbūt aš buvau protingesnė tada už jį, bet jei jau man iki raudono diplomo trūko to 0,25, tai taip ir teisinga, man nei trupučio negaila. Jis gavo tokį rezultatą, kokio siekė. O aš spėjau dar iš paskaitų kartais pabėgdama ir su bernais pagastroliuoti, ir vyrą susirasti, ir puikiai mokslo žinias įsisavinti, ir į kokį Vilnių ar kitur nuvaryti prasivaikščiot. Ir džiaugiuosi, kad buvau tokia 🙂

O dėl Burgio, (papletkinsiu savo nuomonę tyliai, nes jis sakė čia neberašys, tai nematys :))))) Manau, kad jis pakeikia ar pažemina (jūsų supratimu) ar kitaip pakalba taip, kad jūs įsižeidžiat todėl, kad jis viliasi sužadinti jūsų ambicijas, kad jums kiltų noras įrodyti, kad esat NE TOKIE! Įrodykit jam, kad esat protingi, pasitikintys ir kad tą suknistą :)))) matematiką jums tik juoko darbas parašyt na, bent 8. 🙂

Mėgstu studentus. Už visą jų gyvenimo būdą. :))))

studžius, 2009-03-05 22:22:25

jūs kolkas neturit įrodymų apie antra srauta, nes jam nedėstėt…

tad kol neturite įrodymų prašyčiau neįžeidinėti 😉

o po dviejų savaičių greičiausiai ir turėsit;)

studžius, 2009-03-05 22:29:19

rasai:labai smagus, teisingas ir įkvepiantis požiūris. ačiū

Rasa, 2009-03-05 22:36:15

Studžiui: ačiū 🙂 Ir vis tik, nors esu nedidelio ūgio, bet vis vien Rasa esu iš didžiosios raidės 🙂 Na, vardas toks mano pasitaikė retas, rašomas iš didžiosios :)))) Kad Žmogus iš didžiosios būčiau, nepretenduoju, tiek to… 🙂

Tomas D., 2009-03-06 02:28:55

Na, kad 8 studentai butu prirasyti, tai tikrai perdaug 🙂 Teko matyt sarasu, kai vietoj 6 numerio iraso koki betmena ar supermena, o gale dar kanors imaiso, bet is kitos puses, jei tai teorine paskaita, gal galite pasakyti koks tikslas surasineti atejusius zmones? Ar Jusu (gerb. saito autoriau) poziuris i atejusius studentus tures itakos pasirasant galutini bala?

Asmeniskai as nukentejau Fizika 2 kurso metu, kai visose teorinese paskaitose destytojas zymejo, kas ateina, na o as nebuvau nei vienoj. Is egzamino gavau 5, nors buvau isitikines, kad gausiu ne maziau 7. Kas keisciausia, apie 90% studentu gavo 5, o kai atejome paziureti rezultatu, per duris iskiso seniunams zalius lapukus ir tuo viskas baigesi. Aisku buvo galima akis draskyti ir reikalauti… Bet kai i padidinta stipendija nepretendavau, tai kaip ir jokio skirtumo.

pemixlos, 2009-03-06 03:30:53

idomu, kaip cia tie “studentai” burnotu ant destytojo, jei reiketu uz mokslus patiems susimoketi. Ne tik uz mokslus, bet ir uz vadovelius, kainuojancius simtais, pragyvenima ir pan? Pagyventu kaip likes normalus pasaulis gyvena pasieme paskola studijoms, tada suvoktu, kad mokosi ne tam, kad destytojui ispudi sudarytu, o del saves. Sakot tikimybiu teorijos nereikia? Net nezinau, ka i toki teigini atsakyt… Gal jums po mazaji kojos pirsteli nupjaut? Juk nereikalingas…

Rasa, 2009-03-06 08:41:11

Tomui D.: bet jei tu nenusiteikęs visai eiti į paskaitas, tau reikėjo būti neakivaizdininku.

petras, 2009-03-06 11:36:21

Aš tai už taiką pasaulyje. Yra įvairių dėstytojų ir įvairių studentų. Universitetas, mokykla yra gyvenimo dalis, o gyvenime vienos teisybės nėra. Todėl siūlau mokintis tam, kad įgyt žinių, gerai praleist laiką, išmokt kitaip mąstyt ir dėl kitų priežasčių. O jei jum reikalingas tik diplomas, tai tiesiog geriau jį nusipirkt (aišku išskyrus atvejį, jei neturit daug pinigo ar nežinot kur pirkt). Nes išėję iš universiteto netapsit geri specialistai be praktikos. t.y. norint dirbt kažkokį konkretų darbą nebūtina baigt su tuom susijusią specialybę (vėlgi išskyrus tam tikrus atvejus kaip pvz. baigęs vadybą negalėsi būt chirurgu. nors atvirkštinis variantas labai galimas). Sėkmės visiems ir gero savaitgalio.

dar1, 2009-03-06 11:46:44

Burgis, Kovo 4 14:12 # neskaitytas atsakymas

dar1: žinoma, blogis! Kaip gali vadovas organizuoti darbą, pasiekti rezultatų, jei pavaldiniai ateina ir išeina kada nori? Čia ne vien darbo įstatymų pažeidimas, čia etiketo klausimas: darbuotojas turi pripažinti vadovo teisę nuspręsti, kitaip darbuotojas parodo, kad vadovas neįgalus spręsti…

=============================

Na, šis galioja, kai vadovas yra darbų vykdytojas statybose arba vyr buhalteris. Arba vaikų darželio auklėtoja. Imonėse, kuriose aš dirbu paskutinius 12 metų, vadovas yra informuojamas arba netgi ir ne. Nes -monės pakankamai sąmoningi ir savarankiški spręsti patys, kaip jiems tvarkyti savo darbo laiką.

GL, 2009-03-06 17:00:07

“Teko matyt sarasu, kai vietoj 6 numerio iraso koki betmena ar supermena”

Kai as studijavau Bremene ir turejome tiesines algebros kursa, mes su vienu draugu keleta kartu pridaveme namu darbus pasirase “John Doe” ir dauguma sprendimu, kur reikejo ka nors irodyti, buvo mazdaug tokie “this is trivial”. 🙂

Juokingiausia, kad vargsas teaching assistant visgi istaise tuos “John Doe” darbus ir net karta parase aukstesni bala negu tam mano draugui jo tikrajame namu darbe 😉

Tomas D., 2009-03-06 17:37:06

Rasai: nusiteikes, bei kai galiu – einu, taciau dirbu tam paciam KTU (elektronikos projektai), todel i paskaitas kartais nera laiko nueiti, betkokiu atveju atejus atsiskaitymams sedziu prie knygu ir mokausi, jei as moku, tai kodel mano balas bus mazesnis vien del to, kad nesedejau ir neklausiau paskaitu? Dar daznas atvejis, kad tos paskaitos buna nuskaitymas nuo knygos. Taip taip, tam paciam KTU.

siluras, 2009-03-06 18:53:23

Burgiui: atsiprasau jusu jei kurie nors mano parasyti zodziai jus izeide.. Tikrai nenoriu kad per tokius kaip as galvotumete jog visi studentai yra chamai… Man visada patiko diplomatija ir taikus sprendimai.. sekmes jums istverti su mumis,na o saviskiams kolegoms linkiu sekmes praeiti Burgio matematikos-gyvenimo teorijas.

Burgis, 2009-03-06 19:16:11

Ačiū visiems (ir silurui), bet vis tiek skelbiu moratoriumą diskusijoms šia tema (tiek čia, tiek auditorijose) iki kovo 19 dienos – pirmosios egzamino dalies. Ateis ir įrodys!

Šiandien šį tą aš įrodžiau su ketvirtokais ir jų tėvais (mamomis) (žr. kitą temą). Būdamas studentas aš bijočiau – juk reikės būti ir tėvu (mama)…