Gimnazija bus dar geresnė. Pažadu.

Po 40 minučių kalbėsiu miniai aštuntokų ir devintokų. Atvyko daugiau kaip 300 vaikų! Pirmasis „Mokslo lyderių turnyras“ rodo, kad KTU gimnazijos populiarumas padidėjo. Turėsime duonos ir darbo.

*

Ir vis tik – neramu… Vakar viena aštuntokė taip išsprendė vieną uždavinį:

Mokykloje iš matematikos ji gauna ne mažiau kaip aštuonis.

Tai – ne jos kaltė, o jos nelaimė. Netrukus jos tėvai ir seneliai gali susikrimti, kad pernelyg pasitikėjo mokyklos rašomais pažymiais…

*

Aš jūsų visų prašau – padėkime vaikams sužinoti tiesą, net jei ji nemaloni!

KTU gimnazijos rengiami „Mokslo lyderių turnyrai“ gali padėti ne tik tiems, kurie norėtų įstoti į KTUG. Jie gali padėti ir tiems, kurie nori sužinoti tiesą…

Atsakymai

Burgis, 2011-11-12 10:27:22

Teisingai?..

saulius, 2011-11-12 13:09:10

Iš kokios mokyklos ta aštuntokė ? Iš KTU gimnazijos ?

Ignas, 2011-11-12 14:32:37

Aš labiausiai linkęs kaltinti dabartinį matematikos mokymą mokykloje – uždavinių sprendimą nesuprantant nei ką skaičiuoji, nei kodėl taip skaičiuoji. Iš to ir atsiranda tokios absurdiškos klaidos. Mokiniai kalti tuom, kad jie tokiai sistemai pasiduoda ir ja pasitiki.

Burgis, 2011-11-12 16:08:40

Sauliui: mes neturime aštuntokų.

Liūdniausia, kad ta mergaitė – ne reta išimtis, o tėvai tyli, mokytojai tyli, švietimo valdininkai tyli…

art, 2011-11-12 20:31:51

(is šalies) Ar stresas gali būti vertinamas kaip žinių stoka? Ar nesugebėjimas panaudoti žinias turi būti vertinamas kaip žinių neturėjimas?

mokytoja, 2011-11-12 21:15:29

Kodėl teigiate, ne mažiau kaip aštuonis? Jūs nežinote kokius pažymius turintys vaikai dalyvauja turnyre.

mokytoja, 2011-11-12 21:19:40

Ne į temą, bet: kai mokėsi mergaitė mūsų mokykloje, tai buvo “pažiba”, įvairių rajoninių olimpiadų bei konkursų nugalėtoja, “Tūkstantmečio vaikas”, kai pasikvietėte Jūs, vaikas kaip ir dingo…

Bet svarbiausia vaikas, svarbu jam gerai…

giedrius_m, 2011-11-12 23:51:47

Greičiausiai geriau būti vidutinioku tarp žvaigždžių nei žvaigžde tarp vidutiniokų.

Margarita, 2011-11-13 09:44:17

Sveiki,

o gal jau galima būtų pamatyti testų užduotis ir jų atsakymus? Lietuvių kalbos ir matematikos, 2011 11 12 MLT. Ačiū

Burgis, 2011-11-13 09:47:02

Skubu atsakyti į klausimus:

art: stresas ištinka tada, kai moki, žinai mažiau nei priklausytų…

Mokytojai: aš tą mergaitę šiek tiek mokiau matematikos.

O apie tą kitą mergaitę pasakysiu tiek: vaikams „žvaigždžių valanda“ ateina skirtingu laiku. Ir aš iki šeštos klasės buvau olimpiadų žvaigždutė… Be to, būtent mergaitės dėl savo stropumo iki 8-9 klasės gali žibėti net ir nelabai išmanydamos…

Ir pagaliau – teisus Giedrius_m! Vakar salėje susirinkusiems sakiau: aš sutikčiau būti paskutinis Prinstone, Jeilyje, Kembridže, Sorbonoje – bet būti ten…

Įstojusiems į KTUG gresia lengvas šokas – iš pirmūnų (negali gi gimnazijoje visi būti pirmūnai…) savo mokykloje – į ausaiderius pas mus. Reikia pasirengti tam.

Burgis, 2011-11-13 09:48:37

Margaritai: rytoj…

tulis, 2011-11-13 11:00:42

Lengva būti geriausiu tarp vidutiniokų. Nėra konkurencijos, visi gerbia, mokytojai dažnai “palepina” savo geriausią mokinį. Bet tai neskatina tobulėti, nes visuomet esi saugus. Tačiau jei bijai šoko, kuris gali ištikti įstojus į KTUg, nes pamatysi jog tu jau nebe pats geriausias ir šauniausias, pasvarstyk ar tikrai čia nori. Aišku, viskas dar labai ir nuo žmogaus priklauso, nes vieni susitaiko ir pasitenkina paskutinėmis vietomis sąrašuose, bet kiti stengiasi ir gali susigrąžinti lyderių pozicijas :). Juk ne viskas paremta talentu, bet ir darbu.

Gimnazistė, 2011-11-13 16:29:48

KTUG – išties puiki galimybė tobulėti. Na ir kas, kad dauguma praranda tą savo „spindesį” ir apleidžia pirmūnų gretas? Užtat čia besimokant įgyjamas žinių bagažas nepalyginamai didesnis. Geriau užsidirbtas 8-netas negu už bet ką parašytas 10-tukas.

Matilda, 2011-11-13 17:20:24

Atsakymas p.Burgiui: ..tyli tėvai ,tyli mokytojai.”

Taip, tėvams svarbu geras pažymys. Turiu gerą 5- okų klasę. Parašiau mergaitei penketą už taip dabar ,,madingus” kaupiamuosius taškus. Nes namų darbų nedaro arba atlieka nepilnai. Iškart- mamos laiškas: kodėl? Už ką? Jei rašyčiau tik 9 ar 10, būtų gerai. Nes tai tėvams patinka. Kai gauna mažesnį pažymį- tuoj kyla nepasitenkinimas. Todėl kai kurie mokytojai tiesiog apsidraudžia. Tėvams gerai- mokytojams – taip pat. Ir visiems gerai- iki tam tikro laiko. Kai nueina į stiprią mokyklą- viskas išlenda.

Burgis, 2011-11-13 18:16:41

Matildai: žinoma situacija… Aš dirbu su studentais, bet reakcijų jų, ne tėvų, analogiška.

Kokia išeitis? Reikia reikalauti konsiliumo! Tegu tos mergaitės apklausoje (labai labai švelnioje apklausoje!) dalyvauja tėvai, kiti mokytojai, mokyklos administracija. Tėvai turi sužinoti karčią tiesą. Tėvai turi suprasti, kad Jūs neprisiimsite atsakomybės už kitų aplaidumą arba… gamtos skriaudą.

Paskubėkite! „Mes atsakome už tuos, kuriuos prisijaukiname.“ (Iš „Mažojo princo“)

Saula, 2011-11-13 23:14:56

Juokaujate – “konsiliumo”? Mokyklos administracija? Manote, jiems reikia papildomo galvos skausmo? Jie viską daro, kad nereikėtų daryti 🙂 Pavyzdys: Buvau sąžininga. Sykį pavaduotoja atėjo su dvyliktoke, kuriai išvedžiau 6. Sako: “Jai reikia 9”. Sakau, kad jau ir taip 6 rašiau, o 5 minty. Sako: “Vesk 9”. Sakau: “nevesiu. O jei Jums reikia iliuzijos, tai apsukit dienyną aukštyn kojom ir matysite 9”. Neįsivaizduojate, kokį mobingą man teko iškentėti po to. Priėmė nuolatiniam darbui kitą žmogų, kad man liktų tik 18 val. Tvarkaraštį padarė pirmą ir paskutinę pamokas kasdien, su daugybe “langų”. Paskirstė pamokas 5-12 kl. po 1-2 kl. kiekvienoje amžiaus grupėje.

Dirbu su puse klasės. Rašau realius pažymius. Kolegė kitoje pusėje – tik gerus ir labai gerus. Nesvarbu, kad mano mokiniai turi respublikinių laimėjimų, šimtukų VBE, dirbu nemokamai su silpniau besimokančiais po pamokų… Visi nepatenkinti. Visi būtų patenkinti, jei rašyčiau 8, 9, 10 (būtų šventa ramybė). Bet negaliu. Dar neatbukau. Bet toks spaudimas iš viršaus ir apačios…

petras, 2011-11-14 10:08:29

Man tai apskritai nesuprantama, kam taip skirt dėmesį dėl tų pažymių, ypač mokykloje. juk svarbu gerai išmokt, mokyklos pažymiai realiai nelabai ką lemia stojant į universitetą lietuvoje (kaip su užsienio universitetais tai nžn). todėl ir yra blogiausia, kai rašomi geri pažymiai, kad įtikt kažkam, tada kiti mokiniai, kuriem įdomu kiek jie realiai žino, moka, lieka nuskriausti (nebent pažymius kelia tik tiem kam reikia, tada visi lieka patenkinti :))

Burgis, 2011-11-14 10:10:49

Saulai: sveikinu Jus! Nepasiduokite! Kadaise vaikystėje skaičiau berods moldavų rašytojo (rašytojos?) Lupan knygą „Prieš vėją“. Gal ji mane taip paveikė, kad visą gyvenimą einu prieš vėją? Gal kitiems taip neatrodo, nes maskuojuosi, bijau būti apkaltintas paranoja… Iš tiesų mes nė nežinome, kiek daug žmonių visą gyvenimą eina prieš vėją. Bet reikia eiti! Apsidairykite – kiek daug netvarkos, šiukšlių, neteisybės… Kas bus, jei nustosime visa savo esybe eiti į šviesą ir tiesą?

*

Yra ir paguodos momentas. Tie menkystos, kurie mus verčia pasiduoti, prisitaikyti (kaip prisitaikė jie…) yra silpnesni už mus! Yra nelaimingesni už mus! Pasidžiaukime.

*

Beje, pastebėjau „zuikio efektą“: tie mano viršininkai, oponentai, kurie nori mane supeikti, pažeminti, įžeisti, priversti atsitraukti, bardami mane beveik visada kalba isteriškai, pradeda rėkti… Zuikis neturi balso, bet, patekęs į didelę bėdą, pradeda cypti.

Burgis, 2011-11-14 10:18:13

Petrui: o, ne, pažymiai yra labai svarbūs! Kaip tik jie ir neleidžia jauniems žmonėms bei jų tėvams suprasti nesupratimo gelmės.

Vaikai gauna gerus pažymius, tėvai ramūs, o mokslas… kur mokslas!? Ką tie vaikai iš tiesų moka, sugeba, išmano, gali? Pažymiai turi būti realūs!

petras, 2011-11-14 10:36:31

tai va būtent. bet nežinau kaip dabar yra vertinami moksleiviai. pvz. kai aš mokiausi daug kas gaudavo už nepadarytus namų darbus tarkim 2tą. bet būdavo tokių klasiokų, kurie tiesiog tingi daryt, bet yra tikrai labai gabūs ir gerai mokosi bei žino tiek kiek reikia geram pažymiui ir be papildomų namų darbų ar kitų mokymųsi ir t.t. tiesiog gal nelabai įmanoma tuos pažymius mokytojam rašyt tokius labai realius. jei klasėje dauguma moksleivių yra prasčiau besimokantys, tai sunku visus objektyviai vertinti, nes visitiek jaučiu mokytojas atskiria kelis, kurie deda daugiau pastangų, yra geresni galbūt ir gauna pažymius pakeltus (nes jie kaip ir tampa etalonu, pagal kurį matuojami kiti), nors kitoj mokykloj jie ir puse tiek negautų. ta prasme, aš pagal savo pažymius galėdavau tik daugiau mažiau lygintis su klasiokais ir tai ne visuose dalykuose. nors man gal pasisekė, nes pažymiai buvo manau gana realūs ir tai atsiskleidė po abitūros egzaminų, nes mūsų kalsėje nebuvo jokių fokusų. visi išlaikėm daugiau mažiau pataikydami pagal tai, kokius pažymius turėjom. vnž slidus reikalas tie pažymiai, o kad jie turėtų būt keik įmanoma realesni tai aš visiškai pritariu 🙂

laguna, 2011-11-14 11:13:41

Laba diena,

Gal galima būtų pamatyti testų užduotis ir jų atsakymus? Lietuvių kalbos ir matematikos, 2011 11 12 MLT. Ačiū labai.

P., 2011-11-14 14:08:27

Vertinimo kriterijai:

6

Žino ir tikslina dalyko turini, tinkamai naudoja konkrečios kalbos/srities terminus, turi reikiamus lingvistinius, komunikacinius, loginius, kritinius (istorinius?) įgūdžius.

7

Zino, pildo ir pertvarko dalyko turini /turinio sritis, tinkamai argumentuoja savo pasirinkimus/teiginius. Tinkamai vartoja konkrecios kalbos/srities terminus.

8

Tie patys reikalavimai kaip ir 6,7-netui + daugiau mokymosi savarankiskai, su ir be mokytojo pagalbos.

9-10

Zino, perziuri, derina turini ir reiskinius ivairiose srityse savarankiskai. Argumentuoja savo pasirinkimus/teiginius; lengvai, tinkamai, logiskai ir kritiskai naudoja konkrecios srities kalba/terminus/zinias.(Paprastai tai buna didesnes apimties ir “gelmes” projektai).

Turint bent viena zemesni nei 6 metini ivertinima mokinys nekeliamas i aukstesne klase.

(Atsiprasau uz ganetinai prasta vertima, stengiausi nusakyti bent esme.)

Pradejus mokytis naujos disciplinos mokytojas retai raso aukstesni ivertinima nei 6 (nebent mokiniui tai jau nera nezinoma disciplina ar, pvz., kalba). Argumentuoja tuo, kad, nagi, ir kokios gali buti naujo dalyko zinios-nebent po pusmecio gal ir galesime kalbetis:)

Beje, ypatingas demesys skiriamas gimtajai (siuo atveju italu) kalbai, literaturai, lotynu klb, istorijai, menams ir meno istorijai, braizybai, gal truputi maziau matematikai. Nors tai “liceo scientifico”, o ne “classico”(klasikiniame tektu dar ir sen. graiku “krimsti”). Prastokai (atsainiai) destoma uzsienio kalba. Matematikos 1-oje licejaus klaseje mokoma to, ko lietuviskoje 7 kl. ismokstama (agenturos VBS duomenimis).

Tikiuosi labai nebarsit uz si “lyrini” nukrypima apie “uzusienius”. Tiesiog planuose yra galimas sugrizimas i lietuviskaja gimnazija. Todel ir rupi, todel ir lyginu, todel ir “pergyvenu”:))) Ir, zinoma, suprantu, kad subjektyviai lyginant (o tik toks gali buti mano palyginimas) visada laimes toji mokslo istaiga, kuri…(?) Neapsisprendziu.

Burgis, 2011-11-14 14:27:18

P.: italiukai mokosi blogiau už lietuvaičius! Kodėl man taip atrodo? Juk PISA analizės rezultatai rodo kitaip – Italija būna apie 20-30 vietą, Lietuva ten niekada nebuvo…

Ir vis tik – svarbiausia yra ne kriterijai, normos, o viso to interpretacija. Mūsų kriterijai irgi geri, o štai aštuntokė mato, kad du ir penki yra lygūs – ką daryti?

P., 2011-11-14 15:22:11

…tik bandziau pasakyti, kad cia gauti 9-10 yra labai labai sunku. Ir kad italiska siuolaikine mokykla man labai primena smetoniska (pagal senuju apsisvietusiu zmoniu pasakojimus). Tai zavi. Ir tas didziavimasis savaja mokykla- panasiai kaip Jus ir Jusu mokiniai didziuojates savaja gimnazija. Tokia ir tureti buti gimnazija/licejus.

Puiku, kad astuntokei parodete jos paklydima. Klysti zmogiska, tik likti klaidoje yra velniska. O gal tai bus pamoka ne tik mergaitei, bet ir jos mokytojai(-ui).

sonata, 2011-11-14 21:33:24

Labai įstrigo p.Burgio “…pažymiai yra labai svarbūs…”. Sunerimau, nes nuo pradinės klasės lipdukų niekad tiksliai nežinojau sūnaus pažymių – tik įsivertinimus – “susimoviau” arba “pasisekė”. Kai “susimoviau” – seka klausimas “nesupratai, tingėjai, nespėjai?”. Visi atsakymai galimi. Atitinkamas veiksmų planas. Kai “pasisekė” – “gal nori žinot apie tai daugiau” arba “gal nori į kiną” ?. Pasitikėjimas pasiteisno per eilę klasių. Pasitikėjimas ugdo atsakomybę. Ir KTUG pats susirado – nes norėjo. Kas tie MLT, sužinojau tik įpusėjus veiksmui. Bloga taktika? Gal. Paaiškės per tėvų (kodėl – tėvų, jei dauguma tokiuose renginiuose – mamos) susirinkimą. O žiūrint plačiau – gyvenimas parodys.

petras, 2011-11-15 08:21:27

O aš ir galvoju, kodėl mano vienas klasiokas pats aidavo į tėvų susirinkimus. o pasirodo, ten renginys su daug mamų :)) eh