Italų? Žinoma, italų!

Šioje svetainėje lankosi mažiausiai du žmonės, kurie kalba itališkai. Apie vienos viešnios pusiau itališką, pusiau lietuvišką romaną (o gal net romaną…) netrukus parašysiu, kai perskaitysiu, o dabar skaitykite štai ką:

Sveiki visi,

nutariau parašyti, kaip man sekasi ir ką aš veikiu. Vietiniame mano miestelio Biella laikraštyje buvo išspausdintas straipsnis apie mano studijas ir gyvenimą, jį prisegu ir kviečiu paskaityti. Mano žodžiai išspausdinti italų ir anglų kalbomis, tikiuosi, kad suprasite.

Airidas

P.S. Mano vardą vėl ne taip išspausdino, bet ne pirmas kartas… Su “Eco di Biella” daugiau nešnekėsiu…

Atsakymai

VV., 2009-01-30 18:44:33

Che bello! Saluti! Airidas era anche il mio alunno! Sono contentissima sapere lui studia in Italia, un paese bellissima!

VV - B.Burgiui, 2009-01-30 18:46:50

Taip, apie romaną galite parašyti, bet apie “gal net ir romaną” – ne, negalite… :)))

Irid, 2009-01-30 18:58:54

Sì, le montagne Alpini sono belle qui!

A proposito, maestra, proprio ho finito un corso in disegnio di ingegneria con un voto piuttosto buono, magari c’è un po’ di suo merito?

GL, 2009-01-30 19:34:29

Tiems, kurie dar nemate: “a must see video” apie Italija 😉

http://www.lifeinitaly.com/flash/default.asp

VV-Airidui, 2009-01-30 20:04:00

Irid – sei tu, Airidas, vero? Ho dubbio che i miei lezioni erano abbastanza buoni… Meglio dire, quasi non erano, vero? Ma adesso facciamo un po’ diversamente, arrivati tipi di disegno diverso a scuola… Per fare lezioni piu intensi e piu vantaggiosi per tutti…

Sono contentissima sapere che la lingua e paese italiana e bella anche per te. Potrai leggere i miei romanzi “vieni e rimani” e “sempre con te”, quando ritornerai – sono della Italia, o forse, meglio dire -di rapporti tra lituana e italiano. Trovato modo come dimostrare un paese straniera… E come scrivere romanzo amoroso…In verita, mi annoiato scrivere solo manuali di disegno…Meglio “della vita”.

Atsakymas, 2009-01-30 20:07:41

Šaunus filmukas! Nemaža dalis vaizdų priminė ir Lietuvos realijas 🙂

Burgis, 2009-01-30 20:50:56

Ne, aš taip nesutinku! Prašyčiau išversti. Laikraštis juk išvertė…

Kitiems pasakysiu, kad pernai mūsų gimnaziją baigęs Airidas man buvo vienas iš keisčiausių ir įdomiausių gimnazistų. Labai daug išmanė netikėčiausiose srityse.

Irid, 2009-01-30 21:20:20

Ma certo, che non erano questi lezioni, per la mia fortuna :). Almeno adesso ho finito tutti i disegni, non mi preoccupò mai per questa roba.

Non so, quando ritornerò, ora però mi sono occupato con i libri Italiani, voglio imparare questa lingua per una volta…

Viska, gana čia užsienietiškai rašinėtis, juolab, kad nieko ypatingo neparašyta. Aš kai nesuprantu kokios kalbos, išsiverčiu su translate.google.com

Trumpai, mokytoja sako, kad ją užkniso rašyti piešimo vadovėlius, todėl nusprendė rašyti gyvenimo vadovėlius ir rekomenduoja paskaityti.

VV., 2009-01-30 21:27:08

Oi ne, ne piešimo… O dizaino. Piešimas dizaine yra tik priemonė/būdas išreikšti idėją…

Justė, 2009-01-30 21:34:50

Taip, lankosi daugiau negu du:) Ir netgi beskaitant mokytojiškai norisi klaidas taisyti… (nepykit;) Džiaugiuosi, kad ir italų kalbą lietuviai mokosi, ja žavisi ir netgi bendrauja:) O kalba toki žavi, turtinga ir išraiškinga!

Smagu žinoti, kad atsiranda žmonių, kurie ieško naujų kelių, įdomių kelių… ir neišsigąsta net itališkos studijų “sistemos” 😉 Sėkmės Airidai!

P.S. Smalsu, kas gi ten per VV romanas… 🙂

Burgis, 2009-01-30 21:50:24

Romanas “Visada su tavim”. Recenzija – vėliau.

Irid, 2009-01-30 22:57:15

Juste, priešingai, pykstu, kad netaisote mano klaidų! Jaučiu, jau seniai būčiau išmokęs žmoniškai kalbėti, bet italams kažkaip “nepatogu” mane mokyti, nežiūrint kiek aš jų prašau.

VV., 2009-01-30 23:45:37

Justei. O manęs išvis niekas netaiso, tai daug laiko praeina, kol suprantu, kur buvo klaidos.

Svetainės šeimininkui leidus, pasireklamuosiu: pirma reiktų perskaityti “Ateik ir pasilik” 2008m. -(knygynuose dar yra), o “Visada su tavim” -tai 2009 metų leidimo, dar “garuojanti”- tos pačios istorijos tęsinys, nors galima skaityti ir kaip atskirą knygą. Bet knygynuose dar tik pasirodys – po poros savaičių.

Justė, 2009-01-31 00:03:31

Man tiesiog džiugu, kad kažkas čia šnekasi itališkai, nenorėjau “užgesinti” entuziazmo:) Aš irgi visada džiaugiuosi, kai mane pataiso, nes tuomet geriausiai išmokstu.

Taigi truputį, kas krito į akį:

“essere occupato a fare qualcosa” arba “occuparsi di qualcosa”, ne “con”;

“mi preoccupò” – būtasis laikas, “mi preoccuperò” – būsimasis;

rašoma “disegno”, ne “disegnio” – [gn] pats garsas tariamas minkštai, todėl “i” nebereikia, nemaišykite su [gli], kur “i” visada keliauja kartu;

“una/la/questa lezione” yra moteriškos giminės, taigi “queste lezioni” daugiskaitoje;

“per la mia fortuna” niekad neteko girdėti, nors, manau, nėra klaidinga, daug natūraliau būtų “per fortuna”.

Na nepykit už smulkmeniškumą:) Ir linkiu Jums didelės sėkmės!

Irid, 2009-01-31 09:34:30

Viskas, dabar pat einu pirkti gerą gramatikos vadovėlį.

VV., 2009-01-31 10:24:28

Justei. Patenkinkite smalsumą. Kadangi aš tik per porą metų pramokau, ir be mokytojų, ir ne Italijoje, tai manau, kad klaidų darau daug. Bet esu labai laiminga, kai nuvažiavusi į Italiją susikalbu. O iš kur jūs mokate italų? Gal teko studijuoti? Gal pati dėstote?

GZ, 2009-01-31 10:38:45

Suintrigavo direktoriaus pasakymas. Tai kuo gi jūs ten, Airidai, buvote keisčiausias ? Neskaitant Italų kalbos pasirinkimo 🙂

Šypsenėlę dedu tik provokacijai. Internete radau, kad Italų kalba yra kokia dvidešimta pagal ja kalbančiųjų skaičių. Tai aišku, labai aukšta vieta, bet praktiškasis aš imčiausi vargti besimokydamas tik “daug atsiperkančias” kalbas. Nes išmokti kokybiškai — vargo daug !

Tai kokios priežastys pastūmėjo jus, brangieji, į tą italų kalbos prarają ? :))) Nuoširdžiai domiuosi.

Puiku, kad garsinate Lietuvos vardą Italijoje, Airidai.

Irid, 2009-01-31 12:24:11

Matot, GZ, kai esi imigrantas mažoje ir nereikšmingoje vos 20 vietoje Italijoje, vietiniai nereikšmingi žmonės tavimi domisi, klausinėja, deda straipsnius į laikraštį, žavisi vos išlemenama Italų kalba. Žodžiu, labai miela vieta gyventi, palyginus su kokia Anglija, kur imigrantas yra šiukšlės vietoje. Dar pasakyk, kad iš Lietuvos, tai išvis galvos, geriausiu atveju, kad esi juodadarbis, blogiausiu – vagis. Jei studentas, tai vistiek kažkuria prasme juodadarbis. Jie iš mandagumo to nesako, bet galvoja. Žinau, nes buvau.

Italijoj pvz. gali mokėti visai nedaug itališkų žodžių, bet žmonės džiaugiasi, kad štai, kažkoks užsienietis mokosi jų kalbą. O anglams, juo labiau amerikiečiams, vienodai šviečia, ką tu ten mokaisi. Gali šnekėti net labai gerai, vistiek būsi antrarūšis.

Aš nesuprantu tokio argumento, kad apsimoka mokytis tik populiarias kalbas. Gerai, sakykim angliškai šneka koks milijardas žmonių. Išmokai anglų kalbą, tai ką, dabar su kiekvienu eisi pakalbėti? Ne, per savo studijų laikotarpį tam savo Warwicke gal pašnekėsi su keliais tūkstančiais ir gal perskaitysi 10 knygų. Tiek pat galima nuveikti su bet kokia kita civilizuota kalba, kad ir čekų, ir nepasakyčiau, kad čekų žmonės kažkuom kvailesni ar kad jų literatūra nieko verta, priešingai.

Be abejo, anglų kalba – pasaulio kalba, be jos esi kaip kurčnebylis ir dar silpnaregis su amputuotom galūnėm. Bet kaip antra ar trečia užsienio kalba, tai gali būti bet kas, svarbu tik kad būtų pakankamai priemonių tą kalbą mokytis (knygos, filmai, vadovėliai, internetas, mokytojai, galų gale patys žmonės).

Justė - VV., 2009-01-31 13:15:16

Žinoma, susišnekėti juk pats svarbiausias dalykas, o jei dar pramokote be jokio mokytojo – tiesiog žaviuosi. Spėju, kad turite tam gerą motyvaciją:))

Pačiai teko truputį studijuoti Italijoje, tiesa, ne tiesiogiai pačią kalbą. Vėliau mokiausi savarankiškai Lietuvoje, teko įgyti nemažai praktikos gyvenant su italais užsienyje, keliaujant, lankant draugus Italijoje, žiūrint puikų italų kiną. Teko truputį ir “mokytojauti”, turėjau kelis privačius mokinius. O šiaip, man tiesiog labai graži ši kalba, malonumas jos klausytis, skaityti, kalbėti, na turbūt kaip kažkas grožisi sumaniu matematikos uždavinio sprendimu, tai aš – girdėdama gražų itališką sakinį:)

VV., 2009-01-31 14:21:14

Italų kalba LABAI GRAŽI ir muzikali. Visada norėjau ją išmokti, bet kažkaip nebuvo progos, kol neatsirado gerų pažįstamų. O kai jau pradedi susikalbėti, tai išvis pagauna azartas.

Pvz., angliškai ir aš ir skaitau, ir susikalbu -žinoma, ne taip gerai, kaip dabartiniai gimnazistai – bet man ta anglų kalba (o ypač visokie amerikoniški dialektai) yra gana bjauri su visais savo gargaliavimais. Na, ausiai bjauri, ir viskas. Su italų net nepalyginsi. Be to, Italija – menų, kultūros lopšys. Tai labiausiai ir žavi.

Mokytis italų kalbos nesunku. Tobulai išmokti – žinoma, taip.

Dėl pačių italų požiūrio į svetimtaučius, tai teisingai sako Irid. Jie kiekvienas atrodo tarsi asmeniškai dovanų gavę, kai išgirsta, jog bandai itališkai kalbėti. O dar kai aš Neapolyje itališkai sudainavau “O dolce Napoli” – (t.y. Santa Lucia) ir “Sugrįžk į Sorentą” itališkai – šiek tiek mat dainuoju tokiam ansambly- tai pasijutau ne mažesne žvaigžde, kaip kokia Sophia Loren – tiek dėmesio susilaukiau… Aišku, kad labai malonu. Italai – labai šilti ir draugiški žmonės.

Rasa, 2009-01-31 19:14:05

VV. : Jūs tikra šaunuolių šaunuolė! Lauksiu romano pasirodymo 🙂

Justė - VV., 2009-01-31 19:46:54

Kažkodėl nerodo mano komentaro. Tiek to, pakartosiu:)

Susikalbėti, be abejo, yra svarbiausias dalykas, o jei dar mokotės be jokio mokytojo, tiesiog žaviuosi! Tikriausiai tam turite gerą motyvaciją:))

Man pačiai teko Italijoje truputį studijuoti, tiesa, ne tiesiogiai pačią kalbą. Paskui dar mokiausi savarankiškai Lietuvoje, vėliau gyvenant užsienyje pasitaikė turėti italus kambariokus, nebloga praktika buvo lankant draugus ir keliaujant Italijoje, žiūrint puikų itališką kiną ir t.t. Taip, truputį ir “mokytojavau”, turėjau kelis privačius mokinius, bet tik tiek.

Girdėti, skaityti, kalbėti itališkai man tiesiog yra malonumas. Kaip kažkam pasitenkinimą suteikia sumanus matematikos uždavinio sprendimas, man gražu klausyti ir suprasti kokį puikiai suraitytą itališką sakinį:)

VV.-Rasai, 2009-02-01 00:12:29

Viskas labai reliatyvu, šaunumas, deja, irgi… Žinoma, ačiū už pagyrimus “avansu”…

VV., 2009-02-01 11:50:12

Ačiū, Rasa! Bet viskas, žinokit, labai reliatyvu,- šaunumas irgi…

VV., 2009-02-01 21:53:29

Klausimas svetainės šeimininkui: kodėl taip keistai atsiranda parašymai pas jus?

Kaip matot, atsakiau Rasai naktį, 00.12. Kai ryte (priešpiet, 11.50) nieko neradau, parašiau vėl. Dabar staiga atsirado viskas iš karto. Keista. Justės atsakymo irgi dar nebuvo, kai rašiau.

Burgis, 2009-02-01 22:03:21

VV.: reikia žinoti, kas čia šefas… O šefas buvo išvykęs į Vilnių pasidžiaugti Mildute, todėl kai kuriuos komentarus patvirtino tik dabar…

Keista yra kitkas (ir tai klausimas administratoriui, ne savininkui): pagal sutarimą, patikimų komentatorių įrašai į svetainę patenka automatiškai, be šefo patvirtinimo. Dabar – tai patenka, tai nepatenka… Vakar mano paties (!) komentaro išvis nepraleido! Taigi aiškinsimės…

Rasa, 2009-02-01 22:39:50

VV. : kai rašot vienodai, nieko nesumaišot, tai komentarą priima iškart. O jūs pridėjot “Rasai” prie vardo ir gavosi, kad naujas vartotojo vardas, todėl reikėjo direktoriaus patvirtinimo. 🙂

O giriu jus ne avansu. Nesvarbu, kokia bus knyga. Jūs šaunuolė, nes rašot, mokotės itališkai, dainuojat ir gražiai piešiat… Jūs jau dabar šaunuolė! 🙂 Ir puikus žmogus.

Giedrius, 2009-02-02 10:17:18

Jeigu pažintis su Italija prasidės nuo R.Saviano “Gomora”, tai …ta knyga ir pasibaigs.

Giedrius, 2009-02-02 10:25:38

Irid: Kas atsitiko? Kas? Jeigu 1917m. JAV pas darbdavį ateidavo 10 žmonių (ir vienas lietuvis), tai į darbą priimdavo lietuvį. Kodėl dabar KITAIP? Banditai, vagys? Socialistinės sistemos aukos? Akyse nera matę nei partkomo, nei komjaunuolio…

VV., 2009-02-02 12:19:52

Giedriui-

o jūs manot, kad 50 metų mankurtizmo (ir vogimo visų iš visur)nepaliko nieko žmonių sąmonėj, ir jie nieko neperdavė savo vaikams? Kaip manot, kodėl Mozė 40 metų vedžiojo savo žmones po dykumą? Kad išmirtų karta, mačiusi vergiją…

Giedrius, 2009-02-02 12:30:27

O kur buvo tas “mankurtizmas” per didžiuosius Sąjūdžio mitingus? Buvo ir TSRS, ir TSKP, ir armija, ir KGB, tačiau “mankurtizmo” nemačiau. Gal Jūs matėte?

Mačiau Laisvę ir laisvus žmones. Ir niekada tų dienų nepamiršiu…

GL, 2009-02-02 15:09:16

Zmones skirtingi: visose visuomenese buvo, yra, ir tikriausiai deja bus vagiu, sukciu, manipuliantu.

Faktas, kad sovietineje visuomeneje palyginti su tarpukariu tokiu zmoniu padidejo labai zenkliai.

Faktas, kad per 19 dabartines nepriklausomybes metu ju jeigu ir sumazejo, tai ne iki padoraus lygio (tokio kaip vakaruose).

Faktas, kad dauguma tada ejusiu i mitingus ir nuosirdziai kovojusiu uz laisve buvo ne vagys ir ne manipuliantai – sie vietoj mitingavimo per ta laika maste, ka kaip “prasukti”, kai ateis nepriklausomybe ir viskas pasikeis… ir daugumai tai pavyko… 🙁

VV., 2009-02-02 15:56:09

Giedriui

Man atrodo, kad sovietizmas sunaikino vieną svarbiausių žmogui būtinų savybių – iniciatyvumą. Pirmiau juk kaip buvo – dirbi nedirbi, o vis tiek turi teik pat, kiek kiti – eilėj butui, moskvičiui ar žiguliukui stovi 15-20 metų. Mokesčiai nedideli, po insituto darbo net ieškot nereikia – paskyrimai… Tai buvo patogu neiniciatyviems, lėtiems, neapsukriems.

Dabar kitos galimybės, bet jau daug net 50-mečių nebeprisitaiko – kapitalizme reikia stengtis ir suktis pačiam – o tai ne visi moka – ir kaltina “valdžią”.

Dėl mankurtizmo?.. Aš kalbu ne apie tuos, kurie ėjo į mitingus. O apie bendrą kultūros lygį, kurį “išmušė” tie metai, kai buvo niekinama ir kaip klasė naikinama inteligentija. “Inteligent nedobityj”? – prisimenate? Patiems rusams to dar daugiau teko… Bet ir pas mus dabar nusikaltėliai vadinami “autoritetais” – o ne vadeivomis, o “aukštuomene” – ne tikrieji intelektualai, o nešvariais būdais praturtėję biznieriai ir jų damos, įspraustos į versačių sukneles, bet normalios knygos nė neperskaičiusios… O jaunimas žavisi ir lygiuojasi į juos…

Irid, 2009-02-02 19:20:51

Giedriui,

1917 metais lietuviai dar gerai atsiminė carinę baudžiavą, kuri suderinta su katalikybe išmuštravo žmonės daug dirbančius už kapeikas ir mažai klausinėjančius, nes taip jau dievulis surėdė. Neabejoju, kad Čikagos skerdykloms tokie darbininkai buvo patys geriausi kadrai. Bet ir dabar niekas nepasikeitė, lietuvių darbininkai (užsieny) savęs netausojimo srityje lygiuojasi vos ne į kiniečius, ir tai tiesa. Aišku, išvažiuoja šiek tiek gydytojų, verslininkų, gal net vienas kitas mokslininkas, bet tai niekis palyginus su armija statybininkų ir padavėjų. Štai todėl visko pritinęs anglas apie lietuvį galvoja, kad jis tinkamas tik sienom mūryti, nes taip ir yra 90% atvejų. Aš nieko neturiu prieš statybinkus, man labai patinka pastatai, bet seras anglas galvoja truputį kitaip. Pas britus nuo imperializmo laikų sąmonėje užsilikusios kažkokios kastos, ir imigrantas toje sistemoje stovi vos ne paskutinėje vietoje.

GL, 2009-02-02 19:47:14

Airidui:

bet idomu kodel tau taip rupi, ka taves nepazistantys (bet kazkokiu budu zinantys tautybe) zmones galvoja? 🙂 Man asmeniskai nerupetu…

Bendradarbiai, bendramoksliai, draugai – zino, kas tu toks kaip zmogus, ir tikriausiai jiems maziausiai rupi, kad tu – lietuvis.

Sutinku, kad snobizmas yra blogiausias britu charakterio bruozas (ypac Londone, Cambridge, Oxforde) bet manau, kad tai – bendras dalykas, o ne kazkas specialiai susijes su imigrantais… (o tuo labiau studentais – lietuviais :))

Irid, 2009-02-02 19:57:05

Todėl, kad jei nepažįstantys apie tave turi neigiamą stereotipą, jie nelabai norės tapti pažįstamais. Dalykas menkas, ir jo neišmatuosi nei pingais, nei kokiais taškais ir net ne draugų skaičiumi. Bet man patinka būtent taip, gal aš trenktas?

GL, 2009-02-02 20:07:42

Aisku, kad ne.. 🙂 zmones ir ju prioritetai skirtingi…

Man pvz. nesvarbu, kad sveicarai apie mane galvoja “kazkoks nesuprantamas: stresuojantis, visur lakstantis, visur taupantis, ir dirbantis ne darbo valandomis, o naktimis” :), nes as apie juos galvoju “nuobodus, flegmatikai, ir svaistunai…” 🙂

Na ir ka – vis vien normaliai sugyvename!

Irid, 2009-02-02 20:14:44

Mes, skaityk, kaimynai – nuo Lozanos iki Biellos tik 150 km.

GL, 2009-02-02 20:33:03

Wow, rimtai! 🙂

Tik deja Biella labai ne centre – tie 150km uztruktu daugiau nei 5 valandas traukiniu… 🙁 Siaip Italija – tikriausiai dazniausia musu atostogu vieta (gal del to, kad arti :))

Bet Piemonte buvau tik karta, trumpam per olimpines 🙂 O siaip butu idomu kada nors i Italija patekti ne per tuneli, o autobusu per kalnus (i Aosta)

Andrius, 2009-02-04 11:02:29

Norėčiau pamatyti, kaip atrodo pasaulis, kuriame nėra besigiriančių žmonių.

Burgis, 2009-02-04 11:22:29

Andriui: tokio pasaulio nėra… Gamtos taip duota: povas išskleidžia uodegą prieš povę, elniai ir vyrai kaunasi įrodinėdami savo stiprybę, moterys dažosi įrodinėdamos savo grožybę… Nelaikau didele nuodėme pasigirti, bet būtina pagirti ir kitą, kitus.

Aurelijus, 2009-02-04 16:19:09

scusi, ma gia tre persone…