Jūsų vaikas turi proto negalią…

Rugsėjo 23, Ketvirtadienis

Vaikas mokosi taip, kaip jį moko. Ž. Vernas parašė knygą „Penkiolikos metų kapitonas“, ir visi penkiolikmečiai patikėjo, kad ir jie galėtų stoti ant kapitono tiltelio! Tai ačiū autoriui!

*

Šioje svetainėje jau esu pateikinėjęs jums testus, kurioje klasėje ko mokoma. Vėl pasidomėkime, kurioje normalių vaikų klasėje galima mokyti tokio dalyko:

asis

Paklausiau penktokų – visi tai žino. Bet to jie mokysis vėliau, žymiai vėliau!

O kurioje klasėje būdamas tamsta išspręstumėte tokį uždavinį:

kvadr

Darau prielaidą, kad tamstai su protu viskas tvarkoje…

Briskime gilyn. Gal net ministras ar viceministras V. Bacys, kuris siūlo sumažinti „kalimą“, atkreips dėmesį į šį uždavinį:

suma

Pamokysiu, kaip spręsti. Žinoma, tu nežinai, kas ta šaknis. Galvok taip – tai avelė: kuo skaičius didesnis, tuo avelė riebesnė. Tavęs klausia: jei prie vienos riebios avelės pridėsi kitą riebią avelę, trečią riebią avelę, tai kiek gausi? Ne, ne šašlyką! Gausi tris riebias aveles!

Dabar pakartok tai DEVYNIS kartus! Nes tu turi proto negalią, po penkių bandymų dar nieko nesuprasi…

*

Laikas pradėti „sufleruoti“, kurioje klasėje to mokoma. Pažvelkite į šio sąrašo ketvirtąją savybę:

savybes

Jokių komentarų! Supratote? Nieko jūs nesupratote! Pirma, tai pagal sunkumą visai nedera prie ankstesnių uždavinių. Antra, tik po 4-5 metų jaunimas sužinos, kad ši savybė teisinga tik mokykloje, o ne universitete, kai kvadratinė šaknis iš 4 yra ir du ir minus du (o, kaip sunku „perlaužti“ studentus po tokių mokymų mokykloje!). Trečia, modulis apskritai nedaugelio suprantamas mokykloje.

*

Žinoma, po tokių „paaiškinimų“ labai tinka toks testas:

testas

Na, kuris atsakymas teisingas?

*

Aš jūsų neįtikinau. Jei būčiau įtikinęs, tai tūkstančiai tėvų kreiptųsi į teismus su kaltinimu, kad jų PENKIOLIKAMEČIUS vaikus lako nemokytinais, bukais, proto negalią turinčiais žmonėmis. Be jokio įrodymo! Garantuoju, kad kuris nors Europos teismas ieškinį patenkintų! Nes negalima DEVINTOJE klasėje tyčiotis iš paauglių! Taip, to mokoma devintoje klasėje!

virs

Tikiuosi sulaukti šį „vadovėlį“ išleidusių žmonių, pareigūnų komentarų. Tikiuosi sulaukti devintokų tėvų komentarų. Jei įtikinsite, kad aš kvaištelėjau, tai priimsiu tą verdiktą nuolankiai ir kreipsiuos į medikus…

autoriai

patiko(0)



RSS

atsakymai (55)

Burgis, Spalio 20 09:16  #

sqrt: o PAGRINDINĖ algebros teorema skelbia, kad bet kuris n-tos eilės daugianaris turi (visada turi!) lygiai n šaknų! Neteigiama, kad visos jos ar bent viena iš jų yra realieji skaičiai. Jei kompleksinių funkcijų teorijos egzamine parašysite, kad šaknis iš keturių yra tik du – pažeisite pagrindinę algebros teoremą ir gausite du…

patiko(0)



Antanas, Spalio 25 15:23  #

Na, su tom šaknim, kaip ir kitom daugiareikšmėm funkcijom, amžinos bėdos. Reikia žiūrėti kaip ką apsibrėži. Jei funkciją laikysime tarkim, „taisykle, kuri vienam kokios aibės elementui priskiria vienintelį (!) kitą (kitos aibės) elementą“ (o pradiniuose matematinės analizės kursuose ir vadovėliuose funkcija būtent taip ir apibrėžiama – žr. kad ir dinozaurą Fichtengolcą), tai \sqrt{x} privalo turėti tik vieną reikšmę, natūralu, kad imame teigiamą (rašome pvz. \sqrt{x^2} = |x| )- antraip, tai nebus funkcija (tiksliau nebus vienareikšmė funkcija). Bet, žinoma, \sqrt{4} (ar \sqrt{x}) platesne prasme rezultatas yra 2 skaičiai (kompleksinių sk. atveju dar daugiau).

Analogiškai pvz. ir su arcsin x. Nu kodėl jo reikšmė imama nuo -pi/2 iki pi/2? Juk yra be galo daug! Bet kaip vienareikšmei funkcijai pasirenkama būtent šis intervalas. Tai dar vadinama pagrindine arksinuso reikšme. Na ir t.t.

patiko(0)



Tomas Juskevicius, Spalio 27 09:58  #

Del dx po integralo zenklu. Yra dar viena priezastis rasyti dx – tai atitinka Lebego mata ant tieses (intervalo matas = jo ilgis). Bet koks vidurkis tikimybiu teorijoje yra tas pats integralas tik pagal kitoki mata ir kartais rasomas taip integralas f m(dx), kur m zymi tikimybini skirstini. Todel zinot reikia ka tas dx reiskia, o ypac moksleiviam, kuriu erudicija matematine dar toli nesiekia (ir nereikia!), kad primintu tai, ka apie to objekto konstravima jie suzinojo. Galutiniam variante ar rasyti integralas f nuo a iki b be dx, ar integralas intervale [a,b] f be dx, ar Ef (E – expectation) ar tiesiog bet koki kita operatoriaus pazymejimas naudoti yra vis tiek pat. Bet jei sutartas kazkoks zymejimas mokykloj, tai, tikriausiai, tam prasme yra ir ja (ypac mokytojai!) reiketu zinoti.

patiko(0)



GZ, Spalio 27 23:09  #

Oho, jau virš mėnesio diskusijai, ir vis dar nei vienos biblijos citatos ! Kiba dvasingiesiems matematika nerūpi ? ;)

patiko(0)



Antanas, Lapkričio 15 12:29  #

Paprastai pradedama (ir net skiriamas didžiausias dėmesys) pirmykščių funkcijų ieškojimu. Čia jokių matų ir ilgių nėra ir nebus. Taip, kad nesikartosiu ir lieku prie savo (manau argumentuotai pagrįstos) nuomonės, kad minėta mokytoja atsakė visiškai teisingai. Pabrėžiu: ką tiksliai mokytoja matematikoje žinojo/žino ir ko nežinojo/nežino mes tikrai nežinome, todėl niekinti/kaltinti/pateikti kaip blogos mokytojos pavyzdį jos, kaip kad daro Ignas, negalime.

patiko(1)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>