Ką daryti protingiems?

atvaizd001.jpgatvaizd000.jpgPiešti, lošti kortomis, gerti arbatą….

Nes matematikos vadovėliai gimnazistus bukina (anksčiau sakydavau “debilina” – niekas nesuprasdavo, todėl nieko ir nedarydavo)! Ministerija, Ministerija, kada tu atsipeikėsi ir leisi protingiems moksleiviams apie sinusą ir kosinusą paskaityti iš penkiolikmečiams, o ne dešimtmečiams skirtų vadovėlių, kada tu leisi mokytojams atsisakyti “įzulinimo” metodikos, kada leisi per pamoką išspręsti 1-2 įdomius, sunkius uždavinius, o ne 5-7 tik dešiniąją ranką, o ne smegenis lavinančius?

Įrodymai fototelefonu gauti geriausioje Lietuvos gimnazijoje.

Atsakymai

Rokas, 2007-11-07 22:32:05

Ministrė teigia, mokytojų nusiskundimų dėl matematikos vadovėlių negavusi. Situacija Ministerijai nežinoma, todėl Ministerija jos kol kas nekomentuoja.

mokytoja, 2007-11-08 00:40:30

  1. Vadovėliai turi atitikti programą (kurią pati ministerija ir tvirtina). Nieko neturi būti virš programos. Priešingu atveju jos netvirtins ŠMM komisija. Jūs žinote, kad nepatvirtinto vadovėlio komercinė sėkmė abejotina.

  2. Mokytojui niekas nedraudžia nesilaikyti esamų vadovėlių. Todėl, jei jis tokiems vaikams, kaip jūsų gimnazijoje, duoda tik dešinąją ranką lavinančius uždavinius, tai jau jo paties problema. Kai aš labai seniai mokiausi matematikos, tai per 3 paskutinius metus vadovėlio nė neatsiverčiau. Visus uždavinius atnešdavo mokytojas.

  3. Daugelyje vidurinių mokyklų ir esami vadovėliai per sunkūs.

  4. Ir kodėl gi jūsų gimnazijos mokytojams neparašius tinkamo vadovėlio?

Justas P, 2007-11-08 01:01:40

O tai cia ta foto tai reik suprasti kad lengvieji uzdaviniai? Nes jame kaip ir nieko idomaus…

s, 2007-11-08 04:17:20

“Geriausioje Lietuvos gimnazijoje” – rinkodara pradedat uzsiimti?

Gal galit pateikti pavyzdziu, kokiu noretumet vadoveliu. Ar tokie vadoveliai isvis egzistuoja? Jei taip, tai gal galit parodyti keleta tos knygos puslapiu?

Pritariu, mokytojai, o kodel gimnacija pati neparaso vadoveliu?

Burgis, 2007-11-08 11:51:32

Mokytojai ir s.:

Ačiū, kad dalyvaujate diskusijoje! Šį tą paaiškinsiu:

  1. KTU gimnazija yra išleidusi ne vieną vadovėlio tipo knygą. Pavyzdžiui, šį šeštadienį nuo 10 iki 11 val. visiems atėjusiems į gimnaziją (vyks pirmasis “Mokslo lyderių turnyras”) bus pasiūlyta PIGIAI įsigyti šių knygų:

  2. Niekam tikusi matematikos mokymosi knyga – 20 Lt

  3. Let’s Go! Knyga ir CD – 10 Lt

  4. Matematikos formulių rinkinys 3 Lt

  5. Parankinis kompiuterijos žinynas – 5 Lt

  6. Greitkelis į gimnaziją 2 – 10 Lt

  7. Attractive English – 20 Lt

  8. Interneteka – 3 Lt

  9. Rinktiniai patarimai – 8 Lt

  10. Kompiuterija. Mokymosi knyga – 15 Lt

  11. Universalus žinynas – 20 Lt

Pats per trejus metus parašiau “Niekam tikusią…”, kuri yra protestas prieš visa tai, ką netikusio randu kitose knygose. Vienoje knygoje – matematika nuo 8 klasės iki universiteto III kurso!

  1. Ministerijos sistema vadovėliams aprobuoti tokia, kad po dviejų bandymų (su “Kompiuterija” ir “Attractive English”) nutarėme niekada daugiau nesižeminti ir su vadovėlių rašymo klanu nesirungti. Bet šias dvi knygas savo gimnazijoje naudojame kaip vadovėlius. Ir kiti prašo…

  2. Taip, mūsų mokytojai darbštūs ir kūrybingi, anaiptol ne viską moko pagal vadovėlius, bet 1-2 klasės gimnazistai – ne studentai, negali jų mokyti visai nepasiūlydamas vadovėlių! Tie, kurie taip daro, kažin ar išmano pedagogiką…

  3. Vadovėliai todėl ir yra per sunkūs, kad moko taip, kaip parodyta nuotraukoje. A.Einšteinas sakė: “Jei formulė teisinga, ji turi būti graži.” Ar nuotraukoje Jūs matote matematikos grožį? Žinoma, gražios matematikos yra minėtoje knygoje (kas šuniui uodegą pakels?)

Plačiau apie mūsų knygas – šios svetainės skyriuje “Knygos”.

Rasa, 2007-11-08 12:19:50

Jei žmonės turėtų daugiau jumoro jausmo, ruduo būtų tikrai saulėtesnis 🙂

Mokytojai: žinoma, daugelyje vidurinių vaikams apskritai patiktų, kad nebūtų jokių knygų, nes jiems visos per sunkios, juk ten net skaityt reikia, o kartais dar ir pasimokyt! 🙂

Aš savo “mažių” prisiminiau. “Ruošia” jis pamokas… Rašo biologijos pratybose apie kažkokį bandymą ir vis lenda į akis man ir savo sesei, kad ateitume padėt, nes ten tokios nesąmonės, nieko jis nesupranta… Atsiverčiu jo knygą, o ten kaip debiliukams (atsiprašau už tokį žodį, bet pritariu direktoriui :)) viskas parašyta nuo A iki Z. Klausiu, ko nesuprato, o jis taip nustebo, tai vat, pasirodo, dar ir knygą atsiverst reikėjo!!! 😀

Tai čia vadinasi “gana neblogo mokinio iš neblogos vidurinės požiūris”.

Rasa, 2007-11-08 14:18:27

Dar pagalvojau, kad dabar mane bloga mama palaikysit, kad maniškio toks požiūris į mokslą :), na, turit tokią teisę 🙂

Bet, kalbant apie mokyklas, tikriausiai pastebėjot, kad vaikams geriausiai sekasi tie dalykai, kuriuos dėsto mėgstami mokytojai (nekalbu apie labai protingus ir motyvuotus vaikus, tokius, kaip gimnazijoj). Aišku, esu neteisi, nes vaikas turi NORĖTI ŽINIŲ, bet vis tik geras Mokytojas pažadina mokinių žingeidumą ir jiems sukyla noras sužinoti apie tą dalyką ne tik iš vadovėlio, bet daug daug daugiau. Iki aštuntos klasės matematiką kažkada mokiausi labai gerai, lygiai tiek, kiek reikėjo… Paskui gavome tokią nuostabią mokytoją, kad niekad nepamiršiu to azarto nugalėti uždavinį 🙂 Jau nekalbu apie fiziką! Ar pastebėjot, kad tikri fizikai kažkokie keistoki, jie kaip menininkai! Fizikoj telpa visos pasaulio paslaptys! Džiaugiuosi, kad gyvenime turėjau nepakartojamų mokytojų, dar daugiau dėstytojų 🙂

Gaila, kad paprastose vidurinėse tarp mokytojų ir mokinių ne tik atstumas didėja, o tiesiog praraja atsiveria. Labai sunku mokytojams, blogai ir daugeliui mokinių. Iš užsienio besibeždžioniaudami pridarė reformų, išmoko vynioti vaikučius vargšus į vatą, tie ir išlepo, dabar akis kabina mokytojams. Labai trūksta abipusės pagarbos. Ir pagarbos mokslui…

Manfredas, 2007-11-09 02:26:18

Kad mokiniai per pertraukas arbatą gerdami kortomis žaidžia, tai čia dar pusė bėdos. Didesnė bėda antroje nuotraukoje… Neaišku, kas ten per humanitarinis trigonometrizmas/literatūrinės improvizacijos, temomis “Viskas, ką žinau apie iš dviejų padaugintą kosinusą”, bet kad tai didžiausias laiko švaistymas, kurį man teko matyt turbūt nuo mano mokyklos laikų, neabejotina. Įdomumo dėlei, kelintoje klasėje visas tas “grožis” vyksta?

Antras klausimas: ar kur nors Vilniuje tą niekam tikusią knygą galima įsigyt?

Egle, 2007-11-09 18:16:12

Gerb. Direktoriau,

As tik noriu pastebeti, kad mes tuo metu zaideme “Tukstanti”, o tai galvoti verciantis zaidimas! O be to, dar mokemes istorija… Taigi laiko veltui nesvaistem!

tumpumpum, 2007-11-11 01:24:46

Na pirmiausia, tai tie uzdaviniai, nufotografuoti lentoje, buvo, jei nepainioju, atnesti mokytojos, o ne is vadovelio. Antra, tai tie uzdaviniai nera sunkus, taciau jie siek tiek padeda spresti lygtis be brezinio, kas, parasius pora tokiu “nesamoniu” kaip ant lentos, pasidare visai nesunku.

Beto, mokytojai nereikia apeiti 15 mokiniu is 24, kad paaiskinti kodel cia pi, o cia 2pi ir t.t.

Nors pripazistu, kad galima butu mums deti didesni matematikos kruvi (sparciau eiti tas temas, kad greiciau prasidetu sudetingesnes linksmybes), o tai nuobodulys truputi ima, nesvarbu ka berodytu pazymiai.

Burgis, 2007-11-13 15:29:35

Ačiū, vaikai! Aš nekaltinu jūsų, nekaltinu mokytojos – ji puiki mokytoja! Tik manau, kad žmogus, kuris mokosi, negali suprasti jo mokymo efektyvumo, todėl drįstu teigti, kad formalizmas, kalbant apie sinusus ir kosinusus yra žalingas ne tik matematikai – žmogus gali užaugti (kiek tokių jau užaugo!) manydamas, kad viską taip reikia formalizuoti ir iš pavaldinių, klientų, piliečių to formalizmo pareikalauti! Todėl ir neturime tinkamos valstybės…

Apie knygą: Vilniuje ji turėtų būti kuriame nors knygyne, bet gal didmenininkai neatveža?

Apie “Tūkstantį”: taip, tai geras žaidimas, bet ne pertraukai…Noriu, kad jūs pamatytumėte, išgirstumėte, o gal net pamiltumėte vieni kitus…

lio, 2007-11-13 15:36:19

Esu didžiai nustebintas. Galvojau, kad esu kvailas, nes turiu savo nuomonę, sakau tai ką galvoju (nors atrodo, kad Kaune reikia sakyti tai, ką reikia sakyti ( atsiprašau gimiau ir užaugau Vilniuje), rengiuosi taip, kaip man patinka ( treningai – ne man), toleruoju sūnaus ginčus su mokytojais (ypač, kai matematikos mokytoja pateikia uždavinį su MGL, o pati nežino, koks šiandien jis yra), džiaugiuosi, kad sūnus nevaikšto su nuskusta galva (nors pirmoj klasėj pergyveno, kad yra ne toks, kaip visi), pergyvenu, kad sūnus neleidžia rašyti į Jūsų svetainę, nes galvoja, kad tai gali įtakoti įstojimo KTUG galimybes. Džiaugiuosi, kai sūnaitėlis sako, kad Direktorius toks, kaip aš (aš labai, labai seniai sakau, kad aš esu Eretikas (laisvamanis man -kvailas žodis). Nebūna stebuklų. (Man gėda, gramatika buvo problema, nors matematikoj, dainuodavau… yyšspresim lyygtiti, lyygtiti, ir pažymiai būdavo – 2 -už namų darbus, ir 5- už sprendimus klasėje. Gerbiu ir mylių mokytoją Stankutę).

Neturiu tiek pinigų….. Bet, jei mano sūnus ir neįstos, nors akivaizdu, kad įstos, aš tikrai , ką nors, praktiškai (statyba ir remontas) padarysiu, kad tokia Gimnazija gyvuotų ilgai ir laimingai.

P.S. P.Burgi. Ačiū, kad atradau Jus. Galvojau, kad aš vargšas, kurio niekas nesupranta. Dabar žinau, kad ne aš vienas “išprotėjęs”.

lio, 2007-11-13 19:06:45

Gal Jus įžeidžiau, netyčia?

Burgis, 2007-11-13 19:41:38

lio: ačiū, tiesa negalima įžeisti!

mokinė, 2007-11-14 17:34:04

kaip bebūtų gaila ne visi yra tokie protingi, kad be pagrindų suprastų tai, kas yra sudėtinga. visgi gal reikėtų išmokyti to, kas paprasta, o tik vėliau gilinti žinias? Reikėtų priminti, kad genijų yra mažiau negu vidutiniškų “tiesiog gabių” mokinių, tik gaila, kad dėl tokio požiūrio “nemokykime to, kas paprasta” po to suabejoji, ar sugebėsi įveikti tuos “elementariausius” valstybinio egzamino uždavinius.

Burgis, 2007-11-14 18:51:08

mokinei: būk drąsi, klausk! Stabdyk, prašyk – privalo išaiškinti TAU! Jei tu iš mūsų gimnazijos – “terorizuok” mane, klausinėk apie matematiką kiek tik nori.

Martynas, 2010-02-12 16:04:57

kaip užsiregistruoti į moksliukų lyderių konkursą.