Kaip man išsirinkti?

Nagi pažvelkime į sąrašus… Dabartinio gimnazisto mama. Trijų buvusių gimnazistų tėčiai. Mano studijų grupės draugas. Marčios pusės giminaitis. Buvusi KPI Eksperimentinės vidurinės mokyklos mokytoja (mokytoja?!). Buvusi kaimynė. Teatro direktorius. Buvusios mūsų vaikų gimnazijos direktorius. Buvęs KTUG mokytojas-dėstytojas.

***

Tai dar ne visi, kuriuos pažįstu asmeniškai. Na, ir ką daryti? Jie skirtingose partijose, skirtingose tų partijų sąrašų vietose… Išrinktas bus vienas iš maždaug penkiolikos – kuo aš galiu padėti ar pakenkti? Gal ir tie neišrinktieji kažkuo bus pamaloninti? Nežinau…

***

Žinau tik viena – tą rinkimų sistemą reikia keisti nedelsiant, kol pasaulis nepradėjo iš mūsų juoktis. Nuoširdžiai tikiuosi, kad bent mano pažįstami imsis ryžtingų veiksmų, jei tik bus išrinkti. O jei nebus išrinkti, tai gal imsis dar ryžtingesnių veiksmų?

Atsakymai

Burgis, 2011-02-20 10:55:21

Ar jums aktuali rinkimų tema? Reitinguokite…

Tėvas, 2011-02-20 11:06:36

Gerai bent tai, kad balsuoti galėsit slaptai 🙂

O keičiant rinkimų sistemą gal reikėtų ir valdymo formą pakoreguoti? (Imperija?) 🙂

Ten nekiltų minčių, už ką NEbalsuoti.

nuoba, 2011-02-20 11:19:01

o į kokią (ką) siūlot keisti? Jūs ruoškit projektą, mes (skaitytojai) tobulinsim. Per pusę metų galėtų kažkas gautis.

Burgis, 2011-02-20 11:35:57

nuobai: gerai, aš pabandysiu parašyti, bet bus „serialas“, nes galiu rašyti tik tol, kol nė vienas iš vaikaičių neverkia…

***

Taigi, pradėkime kad ir nuo tos „mokytojos“. Aš ją išmečiau iš darbo, nuo to laiko ji blaškosi po Kauną kaip dvasia be vietos ir štai – balotiruojasi! Taip neturi būti! Suprantu, kad nėra lengva pasakyti, o kaip turi būti, bet sutikite, kad pacientai, nevykę darbuotojai neturi turėti galimybės net priartėti prie rinkimų. Juk dauguma rinkėjų daugumos kandidatų visai nepažįsta! Žinoma, jei pasiūlyčiau „iškelti darbo kolektyvuose“ – vėl būtų sovietmetis… Va, dar prisiminiau vieną kandidatę iš švietimo sistemos… Mokslų daktarė! Gera analogija – tik sugriovė gerą mokslinių laipsnių suteikimo sistemą (sovietinę) – tuoj prisiveisė korumpuotų „mokslininkų“. Tą „mokslininkę“ reikia vyti iš švietimo sistemos, o ji – balotiruojasi! Taip ir su kitais kandidatais.

*

Taigi – galvokime. Interneto laikais galėtų būti išankstinis kandidatų reitingavimas pagal rinkimų komisijos (o ne pretendentų!) pateiktus duomenis. Būtina apriboti skaičių kandidatų, kuriuos pateikia partijos – kam juokinti pasaulį? Tada gal partinis sietelis daugiau nevykėlių išgaudytų.

*

Būtina turėti sritis žiniatinklyje ir dienraščiuose, kur žmonės galėtų (prižiūrint rinkimų komisijai, kad nebūtų chamizmo ir pan…) pateikti duomenų apie kandidatus, o kandidatai galėtų atsakyti. Atrankos procesas turėtų trukti bent tris mėnesius.

*

Laukite tęsinio…

nuoba, 2011-02-20 12:41:55

Dėl išmestos mokytojos – jeigu žmogus netinka kokiam rutininiam darbui, tai dar nereiškia, kad jis negali būti perliukas apmokamame visuomeniniame darbe. O kad blaškosi po Kauną, tai savivaldybės tarybos nariui daugiau pliusas, negu minusas -betarpiškai gali susipažinti su miesto problemomis.

Dėl “mokslininkės” -jeigu sugeba griauti, tai turėtų sugebėti ir kurti. Gal tik reikėtų pakontroliuoti.

Antros pastraipos pirmai daliai pritariu.

Trečią papildyčiau “…, o išrinkus, jų “priežiūra” turėtų tęstis iki kadencijos pabaigos.”

nuoba, 2011-02-20 13:34:22

Manau, kad “dabartinio gimnazisto mama” būtų įgijus pranašumą kitų atžvilgiu, jeigu internete būtų įkūrusi savo skyrelį.

D., 2011-02-20 14:20:19

Visą šią sistemą geriausiai iliustruoja faktas, kai VRK iš sąrašų išbraukė virš 300 teistų kandidatų. Pasirodo partijoms visai neįdomu kas per žmonės jos sąrašuose kandidatuoja.

Burgiui: tai kad Jūs taip pat pasakojat, o paties žmogaus neįvardijat, tai kaip tada sužinot rinkėjams apie ką kalbat? 🙂

Tėvas, 2011-02-20 17:46:05

Lyrinis nukrypimas:

20 metų stebėdamas visas šias politines peripetijas, baigiu susiformuoti nuomonę, kad į valdžią patenka tik sąžinės neturintys tipai. Ne todėl, kad jie kažką prigudrauja per rinkimus, o todėl, kad sąžinės turintys tipai turi geresnių užsiėmimų, nei dalyvauti politikoje.

Tad kol nepasikeis požiūris į politiką apskritai, tol ten normalūs žmonės neis. Ir, deja, kol ten neis normalūs žmonės, tol požiūris nepasikeis.

Reziumuojant: įvedus tvarkingą reitingavimo sistemą, į 141 Seimo nario vietą liktų kokie 7 kandidatai. Nesakau, kad tiek būtų per mažai (galo kaip tik geriau – mažiau bereikalingo darkymosi ir stumdymosi priimant sprendimus), tačiau su tokiu “valdininkijos” vakuumu nesutiktų tie, kurie gali priimti sprendimą šiam “karpymui”.

Žodžiu, be revoliuciijos kol kas nematau būdų, kuriais drakonas sau pats galvas apsikapotų savanoriškai.

Smokas, 2011-02-20 19:52:49

Bronislovai, manau, kad Jūsų šios pasirinkimo kančios yra laikinos. Laikas galų gale parodys, kad tokiai mažai teritorijai su tiek mažai žmonių dalyvauti geopolitikoje kaip “nepriklausomam” vienetui yra neefektyvus ir nepraktiškas reikalas. Švelniai, taikiai ir savanoriškai tapsime kurios nors realiai galingos stuktūros gubernija su gubernatoriumi ar gubernatoriene priešakyje be tų visų mūsų gerbiamų “saviškių” valdymo organuose. Būsime išvaduoti iš to sunkaus ir nepakeliamo darbo galvoti ką ir kaip daryti.

jurgis, 2011-02-20 20:10:04

http://kaveikiavaldzia.lt/

čia subalansuota seimūnams… įdomu, kas bandėte, sekate, ką veikia jūsų “išrinktieji”?

gal pan principą būtų galima pritaikyt ir savivaldybėms..

paklausčiau kitaip: o kaip/kuo reiktų “apšvitinti” žmonių protus, kad suprastų, kad renka belenką.

o gal visam pasauly taip? Arba iš kur UK, Skandinavijoj, Indijoj yra “sąžinės turinčių tipų _be_ geresnių užsiėmimų”?

Smokas, 2011-02-20 20:23:18

dar klausimas iš paskos. O kur, Bronislovai, Jūsų gimnazijos atžalynas, kuriuo didžiuojatės, pasidėjo ? Juk pirmosios laidos jau turėtų būti pakankamai suaugusios ? Be to ir savo šeimoje turite kuo didžiuotis. Kur tie genijai ?

jurgis, 2011-02-20 20:28:28

dar šiek tiek į temą http://www.vilmorus.lt/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=6&cntnt01returnid=20

Burgis, 2011-02-20 20:44:01

Tęsinys…

  1. Šaukštai popiet – dabar žmones minėti būtų neetiška.

  2. Ankstesnio komentaro sąvadas: neteisinga, kai pretendento nepažįstantys žmonės jį išrenka, nors jį pažįstantys jokiu būdu neišrinktų.

  3. Būtina pareikalauti, kad partijoje būtų ne mažiau kaip 30 000 žmonių – bent vienas procentas nuo 3 milijonų…

  4. Nauja partija gali kelti kandidatus tik praėjus dviems metams po jos registracijos.

  5. Jei išrinktasis atsisako dirbti savivaldybėje – turi būti nedelsiant pašalintas iš partijos.

  6. Kiekviena partija gali iškelti ne daugiau kaip 2/3 savivaldybės narių skaičiaus. Tiek tik ir gali būti išrinkta vienos partijos žmonių – venkime diktatūros.

  7. Pakeitęs partiją žmogus į valdžią gali pretenduoti ne anksčiau kaip po trejų metų.

***

Ai, gana… Kam tai rūpi? Aš jau rašiau, kaip atsakė mano gydytojas, kai paklausiau, ar jis nežada balotiruotis į Seimą: „O kam? Aš turiu darbą!“

*

Valdyti mus turėtų tie, kurie turi gabumų ką nors valdyti… Bent šeimą.

Smokas, 2011-02-20 21:10:24

Lietuviams išmanymo valdyti šeimų lygyje tikrai netrūksta. 😉 Bėda ta, kad saviems “Čingishanams” valstybės valdyme reikia daugiau ar mažiau išsižadėti šeimos. Va tai ir yra “misisja neįmanoma”.

nv, 2011-02-20 21:30:12

1990-1995 m.dirbau vieno rajono valdytoju,nors buvau žmogus ,,iš gatvės”,nepartinis,savotiškas kompromisas tarp sajūdininkų ir raudonųjų,kai padėtis rajono taryboje priklausė tik nuo vieno balso. Mane paskyrė valdytoju vieno balso persvara po slapto balsavimo.

B.B. svarstymų tęsinys apie partijų dalyvavimą savivaldoje yra totalus absurdas,atsiprašau,jei įžeidžiau.Iš esmės savivalda – tai vietinio ūkio efektyvus valdymas,siekiant tenkinti vietos gyventojų esminius poreikius:komunalinis ūkis,švietimas,sveikatos apsauga,teisėsauga.

Per pirmus 1990-92 m.m. žmonių entuziazmo pagalba pavyko pakeisti beveik visus nevykusiai dirbusius valdininkus.Po 1995 m. įvykusių rinkimų atleistieji susibūrę po raudukų partijos vėliava,gavo daugumą taryboje ir aš buvau atleistas iš administracinio darbo,nes nepriklausiau jokiai partijai,nepriklausau ir dabar.

Daug bendrauju su bendraminčiais nepartiniais, studijavau jų paruoštus savivaldos pertvarkymo projektus,kur visa savivalda atiduodama vietos gyventojams,o ne Vilniaus partijų rajoniniams skyriams.

Palaidūnas, 2011-02-21 09:06:48

Mano tėčiui siūlė kelti savo kandidatūrą. Atėjo ir tiesiai šviesiai pasakė ko tikisi. Pasakė ir kiek iš to jis “uždirbs”. Išvardino visus galimus “įsisavinti” pinigus, “suderintus” projektus. Cinizmo viršūnė. Kalbėti galėčiau daug, bet tik tiek – kalbėti. Nuoširdžiai – nežinau kaip tą būtų galima pakeisti. Mes – paprasti žmonės tą sistemą palaikome, joje dalyvaujame. Perduoti valdžią vietiniams gyventojams? Kam? Neišsilavinusiems darbininkams? Esu matęs kaip jie dalinosi kolūkių turtus – įspūdinga! Vietiniams šviesuoliams, kurie gauna pinigėlių iš Vilniaus ir gyvena baimėje? Juk mūsų inteligentų pažeminti dar labiau nebeįmanoma – jie nustumti į šoną, o visas “kultūrinis” gyvenimas funkcionierių rankose, kurie ir čia “pritraukia” europinius pinigus… Lieka verslo pažibos. Tie, kurių parduotuvėse dirba neįdarbinti žmonės ir aptarnauja mokesčių inspekcijos darbuotojus. Šie dar iš jų – bedarbių priima prašymus lengvatoms ir pašalpoms. Gyvenau provincijoje – ten karalystės, kur valdžia priklauso vienai ar kelioms giminėms. Politika Lietuvoje yra biznis ir ne daugiau. Žmonės “pametė” vertybes…

Burgis, 2011-02-21 10:03:34

nv: va, tokių, kaip Jūs, aš labiausiai nenoriu valdžioje… Jūs persunktas pykčio ir bekompromisinio požiūrio į kitaip manančius. Laimė, kad Jums niekada neteks vadovauti man…

petras, 2011-02-21 13:02:03

man tai asmeniškai nesudėtinga bus balsuot 🙂 nes kaimynė balotiruojasi (kiek pažįstu atrodo veiklus žmogus, už teisybę :D), ir kaip tik tos partijos sąrašuose, už kurią visada balsuoju. nors nežinau nei partijos idėjų, nei planų nei padarytų gerų ar blogų darbų. bet sistemingai visada už juos balsuoju, dažniausiu atveju dėl to, kad iš manęs balso negautų tokie tipai kaip tamoševskis, uspaskichas, zuokas (šis vienas tai nors pralinksmina neblogai), visi tie valinsko pakalikai ir t.t. Esu vilnietis.

Belenkas, 2011-02-21 13:05:01

Kas daug loja, tas nekanda 🙂 o su tuo kad neteks vadovauti Jums…. nebuciau tikras…. idomu svietimo ministras Jums nevadovas? beje koliukius dalino gerai…. kas norejo tas gavo, kas kazkiek maste tai ir po koliukiu dar gavo…. todel kaimas dabar gyvena 10 kartu geriau nei miestas…. Burgi, Jusu kandidaturos saraso numeris koks? Jei pats nekeli savo kandidaturos tai nereiskia kad kiti negali kelt…. ” as ismeciau” ir cia jau “kietumas”…. dabar ja isrinks ir Jus ismes…. ir kas garantuoja kad “ale” geras kandidatas nedarys to pacio? niek… geriau uz nieka nebalsuot o vaziuot i uzsieni…. nes tik ten gali kad ir gatves sluodamas normaliai gyvent… o cia gauni 640 – 1400 ir uz buta sumoki 800… reik jaunima laikyt…. mirties bausme grazint, ranku kapojima uz vagyste ir t.t. 🙂 nes tik lietuvoj bavogus 5000 000 lt gali gyvent toliau ramiai , o jei jau pavogei duonos kepaliuka is bado (arba uzkandai) tai pirma gausi i kupra nuo apsauginiu, tada dedes policininkai sulaikys, o teismas nubaus 3 metam kalejimo 🙂 nes tai lietuvos konstitucija 🙂

Lina L., 2011-02-21 13:20:04

Aš balsuosiu už partiją, kuri žada įrengti 1,5 km dviračių-pėsčiųjų taką iki mikriuko. Na tiesiog tikrai tikrai reikalingas dalykas.

O šiaip neturiu receptų. Ne kiekvienas visais atžvilgiais padorus žmogus bus naudingas, atsidūręs valdžioje.

nv, 2011-02-21 14:16:44

Gerbiamas B.B.,dėkoju Jums už pareikštą požiūrį į mano nuostatas.

Buvau tskp narys nuo 1983 m.iki 1987 m.,kai mane pašalino už kito beveik kasdien girtaujančio partiečio nuvežimą į blaivyklą be rajkomo sekretoriaus žinios.

Daug buvusių pažįstamų partiečių vėliau perėjo į savarankišką lkp,vėliau į lddp,lsdp.Dar kiti vėliau perbėgo į naujai besikuriančias partijas,vaikydamiesi valdžios lovio,lyg troškulio kamuojami oazės miražų Sacharos dykumoj.Taip ir nesupratę,kad dykumėjo jų sielos…

Partijų mutacijų peripetijos gerai žinau,todėl partijų ,,tobulinimas” pagal Jūsų scenarijų primena vaikiškas pastangas kastuvu nukasti storą klaidų ir nuodėmių purvo sluoksnį,kurį aš siūlau nustumti buldozeriu.

giedrius_m, 2011-02-21 14:50:54

Aš balsuosiu pagal savo politinius įsitikinimus per daug neieškodamas. Nežadu balsuoti už nepriklausomus kandidatus, nes dauguma jų, mano akimis, ieško apyšiltės vietos. Manau, kad norint kažko pasiekti miesto valdyme turi būti politinis susitarimas arba koalicija, ir vieniši “nepriklausomi kandidatai” atrodo taip pat juokingai kaip Šustauskas seime.

Tuo pačiu, nemanau, kad nepartinis negali dirbti savivaldybėje. Bet jei žmogus neįtikina pakankamai įtakingo judėjimo/partijos savo mintimis apie miesto ateitį, jis neįtikins ir nerealizuos savo minčių ir savivaldybėje.

Lio, 2011-02-21 22:38:14

Burgis, Vasario 20 20:44 #

Tai ka paraset yra common sense. Sarmata, bet nezinau, kaip tai skamba lietuviskai. Tikrai ne “proto ribose”. Labai patiko. Aciu.

Burgis, 2011-02-22 10:18:45

Nors ir „nureitinguotas“, tęsiu komentarų „serialą“… Nepatikėsite, bet jau Sąjūdžio laikais norėjau įstoti į LKP ir sugriauti ją iš vidaus… Nepėjau…

*

Apie partijas. Lenino mintis įkurti partiją pasekmių turėjo daugiau kaip 70 metų… Pasaulio demokratijos yra blogos (jei būtų nors viena gera – visi tuoj nusikopijuotų!), bet iš visų blogybių partinė sistema nėra didžiausia. Nėra, Gerb. nv! Bet tai, kas Lietuvoje vadinama partijomis, nėra partijos! Nėra, Gerb. nv.! Leniną reikia skaityti… 🙂

petras, 2011-02-22 13:36:56

Akivaizdu, kad nėra partijų lietuvoje. nes kiekviena partija pamiršo savo idėjas. pasidarė visos vienodos, tik su skirtingais pavadinimais ir žmonėmis. galėtų realiai vadintis organizacijomis.

Smokas, 2011-02-23 09:03:48

Petrai, su Jumis nesutikti būtų labai sunku. Lygiai taip pat galime būtų partijas pavadinti grupėmis, kapelomis, trupėmis, ansambliais. 😉 Tik mano galva su vienu nesutikčiau. Jūs pabrėžėte – Lietuvoje. Koks būtų akibrokštas pačiam, kai panašią (gal kiek subtiliau užmaskuotą) situaciją rastumėte ir Dublino, ir Madrido, ir Londono, ir Briuselio, ir Paryžiaus parlamentuose. Progai pasitaikius paklauskite vieno kurio kritiškai mąstančio europarlamentaro.

Bronislovai, partijos tokios kokios yra egzistuoja iš dalies Jūsų dėka, tiksliau dėl į Jus panašiai mąstančių, dar vis mąstančių XIX a. pabaigos kriterijais ir vis bandančių dabartyje surasti klasių kovą ir trintį. Tokių klasių kurios buvo partijų ir Lenino klestėjimo laikais jau nebėra. Liko tik dvi pagrindinės klasės – FINANSISTAI ir VARTOTOJAI. Finansistai augina vartotojus kaip daržoves naudodami turtingose šalyse jų smegenis (protą ir kūrybiškumą), o skurdžiose šalyse jų raumenis, kaulus, plaučius, kepenis (subproduktus kitaip tariant). Savo ruožtu politikai yra tie tarpininkai tarp finansitų ir vartotojų, kurie organizuoja teatrą tiems kurie vis dar nori matyti idėjų ir klasių kovą kokia buvo XIX a. pabaigoje, taigi ir Jums, Bronislovai. Jūs savo talentu ir sugebėjimu ruošiate būsimus vartotojus smegenų grupei, tam tikra prasme gelbėjate juos nuo grėsmės tapti subproduktu.

petras, 2011-02-23 10:15:29

Smokai, aš jum visiškai pritariu. aš tą “Lietuvoje” pabrėžiau turbūt iš inercijos ir aplinkos padarytos įtakos 🙂 nes man pačiam labai nepatinka, kai žmonės sako tik Lietuvoj yra blogų žmonių, tik Lietuvoj blogai gyvent, o visur kitur rojus. taip, visur tas pats, nesvarbu kaip gerai šalis gyventų, vistiek turi tas pačias problemas (gal mažesniais mastais, o gal didesniais) savom akim mačiau :DD

Smokas, 2011-02-23 12:24:54

Todėl kai po tokių šūkių “Mes užkariausim Europą, Kembridžą, Microsoftą, nes laimėjom olimpiatą !” pradeda ploti minia atsitiktinių praeivių, kuriuos su laimėtojais sieja tik viena gyvanamoji teritorija ir ta pati kalba, na dar susitarimas nesisveikinti per slenkstį ir prieš įsipilant įpilti kitam, nes gali tapti “Kutuzovu”. Visų pirma tie laimėjimai yra individualūs, individualų, kurie keperiojasi į vartojimo ecosistemos viršų. Galimybė keperiotis tiems individualams (dėl sienų atvirumo) beveik nesiskiria nuo Latvijos, Ukrainos, Rusijos, Lenkijos, Vengrijos ir t.t. šalių individualų. Sieti tai su kuria nors politine ar valstybine sistema yra mano galva nelogiška. Tai galima sieti tik su edukatoriais, kurie yra savo ruožtu tokie pat individualai, kurių tokių pat gerų daugiau ar mažiau galima rasti ir pas Lukašenką ir pas Putiną. Ploti už laimėjimus labiausiai reikėtų pirmiausiai tų individualų tėveliams, mamytėms, sesutėms, broliukams, močiutėms, diedukams na ir žinoma Bronislovui su visa mokytojų komanda, nes nuo to laimėjimo vis tiek jiems materialiai ar moraliai kas nors nubyrės. O atsitiktiniams praeiviams iš to lieka tik barankos skylė. Nei kovotojų, nei organizatorių, nei besipriešinančių, nei ginančių, nei besiaukojančių dėl jų. Vartotojo tikslas yra vartoti ir kuo daugiau. Kadangi jis suvokia, kad vartoti daug jis galės tik turėdamas pakankamai paklausių finansininkų metropolijose žinių ir išsilavinimo, tai jis ir dalyvauja šiose “žiurkių lenktynėse” stengdamasis pakliūti į tą takelį, kuris tarpiniame finiše veda prie namelio su žalia veja, žydro baseino, egzotiškų atostogų, skanaus valgio, brangios buitinės technikos, išpuoselėtų vaikiukų ir auksinio labradoro. Tai kyla toks klausimas. Kam man reikia remti savo mokesčiais savo pačio konkurentus ? Kapanokitės savo lėšomis ir jėgomis. Vis tiek per 20 “nepriklausomybės” neatsirado nei vieno įtakingo iš jaunosios kartos genijų, kuris suvoktų iš kurios pusės jo šalyje yra dujų, naftos ir elektros kateteris prijungtas.

petras, 2011-02-23 13:16:25

Laimėjimai tai individualūs, bet jais gali pasidžiaugt didesnis būrys žmonių. Ypač tie, kurie yra toje pačioje bendruomenėje, juk žmogus yra socialus ir jam smagu, kad kažkas iš jo aplinkos tiek pasiekė. juk tie individai pakelia ir kitiem ūpą, tikėjimą geresne ateitim ir t.t. be to žmogus net ir būdamas “vartotoju” gali labai daug duot kitiem (naujos darbo vietos, labdara ir pan.) ir šiaip sakei sieja “tik”, o išvardinai nemažai 🙂 plius dar galima plėst ir plėst sąrašą.

Nepris, 2011-02-23 14:15:32

Manau petras 5x teisus — visi esam susiję matomais ir nematomais ryšiais.

Individualistas yra kaip vėžinė ląstelė, kuri dirba tik sau. O su vėžiu darom ką? Mane mokino, kad reikia pjauti lauk, negailint ir sveiko audinio greitimais, kad užtikrinčiau būtų.

Smokas, 2011-02-23 14:46:04

Petrai, kad tas internetas yra toks klaidinantis. Vis perša mintį, kad tai tau parašyta ir pastoviai reikia save įtikinėti, kad ne man, tikrai ne man.

Nepri, Jūs teisus. Aš tikiu, kad jei renku savo šuns kaku, dalyvauju namo bendrijos talkose, pavyzdingai einu į rinkimus, per gatvę pervedu senutę, neduodu kyšių ir jų neprašau, neviršiju greičio, geriu tik per šventes, nerūkau, prašau bilietuko iš maršrutinio varuotojo, per šventes iškeliu vėliavą ir dar pasimeldžiu, visa tai vis labiau artina dieną, kai galėsiu gatvėje pasisveikinti su Lubiu, Mockumi paduoti jiems ranką ir nusišypsoti jiems plačiai plačiai, o kitą dieną pamatysiu persikėlusį į Lietuvą WallStreet’ą. Tikiu.

Lina L., 2011-02-23 14:48:21

Manau čia galima įžiūrėti individualizmą kaip atsaką kitos pusės individualizmui.

Nors kapitalizme už kuklumą nemoka, bet be saiko pabrėžiant ‘mes geriausi, protingiausi, sėkmingiausi’, kaip turi pasijusti tie kiti, ne iš TOS gimnazijos?

Vargšai nevykėliai. O juk ir su jais greta ir susiję gyvenam.

Nepris, 2011-02-23 15:05:41

Smokai, mano nekuklia nuomone pelkės provaizdis visuomenės organizavimui netinka. Überegalitarizmas į niekur neveda.

Smokas, 2011-02-23 15:31:52

Nepri, gerbiu Jus už išmintį, bet aš visuomenių neorganizuoju, aš tiesiog jose gyvenu. Būti egoistu irgi reikia mokėti. Gal ir šokiruosiu tai ką pasakysiu, bet mano galva Sovietų Sąjunga paleido į pasaulį naivius ir labai gerus žmones, per daug gerus… Jei nori, kad oligarchas tau neliptų ant galvos, reikia pradėti galvoti taip kaip tas oligarchas, o ne kaip baudžiauninkas (čia tikrai ne Jums :). Mano močiutė sakydavo “Ateini pas viršininką, tai pirmiausia pasidedi kumštį ant stalo.”

Nepris, 2011-02-23 17:47:06

Smokai, ir Jūsų pasakymuose racijos netrūksta, bet tas įsiutis nukreiptas kažkaip nei griovimui, nei statymui. Negerai taip.

Labai teisingai sakot, kad egoistu reikia mokėti būti. Kaip ir ląstelė turi mokėti priimti medžiagas ir energiją. Bet turi mokėti ir atiduoti kas nuo jos priklauso. Turi būti teisingi mainai.

Taip, neuždirbti pinigai ištvirkino žmones. Ypač Amerikoj ištvirkino. Ir mes irgi spėjom nemažai prisiskolint, o ne vienas ir PRAsiskolint. Bet atkreipkit dėmesį — pas mus individualaus skolinimosi vajus buvo gan greit sustabdytas — ne taip kaip Amerikoj, kur tai tęsėsi nuo II-tro pasaulinio. Žinot ką tai reiškia? Tai reiškia, kad mūsų šalies žmonės yra saugomi. Jie tokios vergovės nenusipelno. Žiūrėdamas visus tuos antikonspiracinius filmus turėkite tai omeny — Lietuva ir rytų Europa nėra Amerika. Čia žmonės turi kitokią dvasinę sanklodą ir į materializmo antplūdį vidujai reaguoja kiek kitaip. Dėl to ir reikalai šiek tiek kitaip rutuliojasi.

Kalbant apie oligarchus, lubius ir lobistus. Taip, jie atsistojo socialinės galios viršūnėje, nes buvo aplinkybiškai įpareigoti tai padaryti. Kad žmonės už grašius jiems dirba, tai yra labiau rezultatas pastarųjų nesugebėjimo prisitaikyti, nenoro tobulintis ir imtis iniciatyvos. Ne oligarchai dėl to kalti. Tai yra vidinės laisvės klausimas.

O kas iš žmogaus atima ir kas jam duoda vidinę laisvę? Be paties leidimo vidinės laisvės atimti neįmanoma. Kaip taisyklė, žmogus laisvę atiduoda nusilenkdamas ydai, arba, populiariau tariant, kai leidžiasi į pagundą. Nuo pagundų labiausiai saugo kas? Dorinis ugdymas. Pirmiausiai jis vyksta kur? Šeimoj.

Ne elitinės mokyklos griauna visuomenės pagrindus, ne jai priklauso jį apginti. Tradiciškai visuomenės pagrindus gindavo Bažnyčia. Bet kadangi ji šiais laikais morališkai bankrutavusi, tai atsakomybė krenta ne Valstybei ir ne Žiniasklaidai, ir ne jokia kitai vienadienei fikcijai, ansambliui ar kapelai, o Šeimai.

Nes Šeima egzistuoja nuo kada? Teisingai — nuo Adomo ir Ievos… tai prie to ir turim grįžti. Išauginkim, apsaugokim, sustiprinkim vienas kitą šeimoje, užauginkim sveikus, ligoms ir pagundoms atsparius vaikus — stiprius ir protingus sūnus, geras ir išmintingas dukteris — ir pasaulis pasikeis. Tikiu.

Smokas, 2011-02-23 17:59:11

Nepri, išmintingi Jūsų žodžiai. Ką čia man šokinėti ? Nuoširdžiai sakau. Bet jei atsitiktų toks stebuklas, kad Bronislovas taptų mano darbdaviu prašyčiau jo ne geros algos, priedų, pagyrimų ir paskatinimų, tik vieno paprašyčiau. Kad leistų man nedalyvauti jo iškilminguose susirinkimuose, minėjimuose, pašventimuose kur jis sako savo kalbas. Oi, tie “Laikykimės, Amerika mums padės !” taip zombiuoja…

Nepris, 2011-02-23 18:09:18

Kad Amerika nepadės tai jau aiškiau nei aišku. 🙂 Jai nuosavų problemų bus daugiau nei pakankamai. O, va, Rusija padėti gali… savotiškai aišku, bet padės. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera.

Kokia juoda katė tarp Jūsų su B.B. prabėgo aš gal jau nesiaiškinsiu. Žinau, tik kad abu esat kažkiek teisūs ir abu kažkiek klystat. 😉

Burgis, 2011-02-24 11:37:11

Nepriui: būtų keista, jei neklystume… Bet katė čia niekuo dėta. (žr. komentarą kitoje temoje)

Burgis, 2011-02-24 14:07:54

Smokui: dar pastebėjau, kad nenorėtumėte būti ten, kur aš sakau kalbas… Tai ko čia atėjote?

Vakar aš vėl kalbėjau „Šimtadienio“ šventėje ir niekas iš didelės salės neišėjo. Bijo! O Jūs nebijokite – išeikite iš bet kurios patalpos (įskaitant šią virtualią…), kur aš kalbu. Keista, kad to nepadarėte anksčiau, nes iš replikos supratau, kad esate manęs klausęs…

Laisvas, 2011-02-24 22:34:22

p.Burgiui: o jūs tą “mokytoją” išmetėte ar atleidote iš užimamų pareigų? Jei nesunku, atsakykit. Man tai svarbu.

Regina A-Z, 2011-02-25 00:20:22

Įtariu, jei p. Bronislovas rašo mažąja raide “mokytoja (mokytoja?!)”(ir dar skliausteliuose?!), tai tikrai ne savo noru ji išėjo :-).

Buvo Eksperimentinė mokykla. Gal terminuotos sutartys buvo?

mariux, 2011-02-25 07:46:23

Rinkimai I. Šiek tiek priešrinkiminės merfologijos.

H.L. Menkeno dėsnis: Kas sugeba- daro. Kas nesugeba- moko.

Martino papildymas: Kas nesugeba mokyti- valdo.

Naujovės dėsnis: Kad komanda laimėtų šuolio į aukštį varžybas, raskite vieną žmogų, galintį iššokti į aukštį septynias pėdas, o ne septynis žmones, iššokančius vieną pėdą.

Vistlerio dėsnis: Niekad nežinia, kas teisus, bet visados aišku, kas kaltas.

Mariux žinojimo post factum aksioma: visi žino, ką reikėjo daryti.

Velingtono valdymo dėsnis: Viršuje kaupiasi grietinėlė. Purslai irgi.

Libermano dėsnis: Meluoja visi, bet tai nesvarbu, nes niekas nesiklauso.

Dešros principas: Kas mėgsta dešrą ir gerbia įstatymą, tam geriau nematyti, kaip daroma viena ir kita.

Du pirmieji Todo politikos principai:

  1. Nesvarbu, kas sakoma,- jums sakoma ne visa tiesa.

  2. Nesvarbu, apie šnekama,- visados turima galvoje pinigai.

Votergeito principas: Apie korupciją vyriausybėje pranešama būtuoju laiku.

Alinskio taisyklė radikalams: Patys dorybingiausi paprastai tie, kurie kuo toliau nuo problemų.

Mailso dėsnis: požiūris priklauso nuo užimamos vietos.

Praiso dėsniai:

  1. Kol visi nepanorės, negaus niekas.

  2. Žmogų iš masės reikia aptarnauti masinėmis priemonėmis.

  3. Užkrečiama viskas.

Burgis, 2011-02-25 13:46:55

laisvam ir Reginai: seniai tai buvo, prieš 20 metų, bet kažkas gal dar prisimena tėvų susirinkimą, kuriame ta „mokytoja“ netikėtai užpuolė ir į šuns dienas išdėjo direktorių…

*

Deja, ir pas mus retkarčiais pasitaiko pacientų.

Ta „mokytoja“ atsikratyti tada pavyko nesunkiai, nes laikai buvo kiti, įstatymai kiti… Todėl ir sakau – išmečiau.

Baisuoklis, 2011-02-26 09:04:28

Matyt ta mokytoja nebuvo girdėjusi ankdoto apie Čiapajevą, Petką ir kritiką…

Burgis, 2011-02-26 09:23:14

Baisuokliui: ir aš negirdėjęs…

Baisuoklis, 2011-02-26 12:40:10

Kartą klausia Petka Čiapjevo:

– Ar tiesa, jog dabar galima valdžią kritikuot?

– Taip, tiesa. Gali ir mane, netgi prieš rikiuotę, kritikuot, su žemėm sumaišyt.

– Ir ką, man už tai nieko nebus?

– Nieko nebus. Visiškai nieko nebus. Nebus nei naujo kardo, nei naujo žirgo… Visai nieko nebus!!!

🙂

Burgis, 2011-02-27 18:48:21

Baisuokliui: liuks!