Kas moko mokytus?

Šiandien – priėmimo į mūsų gimnazijų diena. Sėdžiu kaip prikaltas prie savo darbo stalo, laukiu (nelaukiu) nemalonių staigmenų. Yra laiko pagalvoti apie savo kvalifikaciją dirbti šį darbą, parašyti tema, kurią žadėjau panagrinėti. Tiesą sakant, jau ne kartą ta tema esu čia rašęs, bet ji aktuali ne tik man. Štai „Delfyje“ Ainius Lašas rašo, kad „dabar silpniausia pusė – profesūra“. Vėl galvoju apie save… Ir apie tuos, kurie turėtų galvoti apie save.

*

Ministerija, pažadėjusi leisti docentams būti mokytojais, tyli… Neabejoju, kad dėl didelio edukologų-lobistų spaudimo. Šios svetainės lankytojai rašo: jokių išimčių, visi turi būti parengti edukologų! O aš vėl šaukiu – ne!

Štai mano argumentai.

*

  1. Aš jau pagyvenęs žmogus, todėl asmeniškai pažįstų daug tų, kurie imasi mokyti mokytojus, kurie nori priversti mane iš jų (pas juos) mokytis. Nevardinsiu čia tų, kurie mano turį galių pamokyti mokytojus, – jūs patys pasidomėkite, iš kur, kada ir kaip jie tų galių įgijo.

*

  1. Aš juk mokausi, mokausi! Ir šį pavasarį „kėliau kvalifikaciją“ oficialiu keliu, oficialioje institucijoje. Tą mokymą apibūdinsiu vienu atodūsiu: „O, Santa Barbara!“

*

  1. Aš juk du dešimtmečius matau pakėlusių kvalifikaciją ir nepakėlusių. Matau, bendrauju, analizuoju jų darbo rezultatus. Tai kur tie stebuklingi edukologų darbo vaisiai? Nėra! Jei šitiek valandų, už šitiek pinigų kvalifikaciją keltų šaltkalvis, mūrininkas, kepėjas, tai rezultatas būtų matomas? Žinoma! Galvokite…

*

  1. Kodėl mes negalime rinktis? Kodėl jie, tie „mokytojai“, nedirba rinkoje?! Aukočiau savo laiką, savo pinigus, jei tik sužinočiau (o sužinočiau bematant!), kad koks nors guru moko taip, jog negali nesidžiaugti, kad pas jį veržiasi mokytojai, direktoriai, kad jo mokymo rezultatai matomi šen ir ten… Aš juk mėgstu mokytis! Prieš porą metų baigiau prof. S. Masioko kursus, išmokau rengti pateiktis. Išmokau, nes pats nuėjau pas profesorių.

Tai ne – esu varomas pas tą, kuris turėtų būti varomas pas mane! Pasimokyti, pavyzdžiui, kaip nereikia slėptis už „PowerPoint“ kadrų, kaip reikia suderinti turinį su forma ir kt., ir pan.

*

  1. Kodėl taip „neskaidriai“ tampama „mokytojų mokytojais“? Leiskite man susirungti! Leiskite man, diletantui be jokio edukologinio išsilavinimo (netiesa, mano elektroninės technikos inžinieriaus diplomo priede yra įrašai ir apie pedagogiką, ir apie mokymo metodiką – savo noru lankiau kursus pas garsųjį prof. A. Novodvorskį ir kitus švietimo korifėjus), viešai ir objektyviai vertinančių ekspertų akivaizdoje susirungti su uzurpavusiais teisę mokyti mokytojus. Noriu pralaimėti…

*

Užteks! Užteks švaistyti lėšas. Užteks tyčiotis iš mokytojų. Aš neatsitrauksiu. Kviečiu burtis į mano neatsitraukiančiųjų komandą.

Atsakymai

Burgis, 2012-05-29 10:27:23

Įvertinkite…

Regina A., 2012-05-29 11:50:30

Kitoje temoje rašiau ir pasikartosiu, kad edukologijos studijos nepakenkia, o dažnai padeda suvokti seniai mokslo įrodytus dalykus. Jei turi specialybę, tai nepilnus metus pasitobulinti nėra sunku. Kad asmeniškai pažinojau profesorių, kurio per patrankos atstumą neprileisčiau prie savo vaikų ir anūkų.

O dabar atskirkime du tipus:

  1. Kvalifikacijos kėlimo kursus, kuriuos organizuoja, kas netingi (UPC, KPKC ir t.t.). Kartais jie reikalingi (tarkim, man savo laiku reikėjo C ++, Photoshop – tenkino jų kokybė, koncentruota medžiaga). Bet dažnai organizuojami tik tam, kad “išplauti” ES projektų pinigus. Mini-isterijoj kažkas prikurpia projektų, dėl to net keičiamos dalyko programos, kad galima būtų organizuoti vajų-seminarus “atnaujintoms programoms”, kuriuose (ir kuriose) nieko naujo. Kategoriškai atsisakau vesti panašius seminarus – nenoriu būti “plovėja”.

  2. Universitetinės edukologinių studijų programos. Didelė dalis yra naudinga: amžiaus tarpsnių psichologija, didaktika ir t.t. (bet kuriuo atveju, tai mokslas, o ne -isterijos rožių svaigalai. Manau, mes ne prieš mokslą?) Gaila, kad į tas studijas dėl “grožio” prifarširuoja balasto.

Todėl esu “už” nuotolines studijas. Jose mažiau žmogiškojo faktoriaus (mane irgi erzina informatikos klaidos ir t.t. Penkmečiu vėliau už B.B. irgi mokiausi visuomeniniuose fakultetuose: pas prof. A. Novodvorskį, oratorinio meno fakultete:-))

Burgis, 2012-05-29 14:31:29

  1. Nueiti pas moterį į lovą yra ne mažiau atsakinga nei nueiti į klasę mokyti. Profesionalai pasirengia: prisiskaito specialios literatūros („Kamasutra“ ir kt.), prisižiūri vaizdo įrašų, pasikonsultuoja su žinovais (sekspertais, net su psichologais), pasipraktikuoja, kiti net pasirūpina priemonėmis…

*

O aš nuėjau nemokytas, nemokytas, turėdamas tik karštą mylinčią širdį ir didžiulį norą suteikti laimės žmogui. Ir man pasisekė, pasisekė!

*

Beveik 40 metų einu pas jaunus žmones, studentus ir moksleivius, nemokytas, nemokytas, turėdamas tik karštą mylinčią širdį ir didžiulį norą suteikti laimės žmonėms. Ir man sekasi, sekasi!

**

  1. Kiek žmonių gyvenime mokė jus, mane? Mane mokė bent 50 pedagogų. Iš jų bent 10 buvo gerų, labai gerų, tiesa? O mes mokome taip, kaip esame mokyti. Aš stengiuosi mokyti taip, kaip tie 10, ir nemokyti taip, kaip tie 40. Tai kam man reikia tų, kurie mane mokytų, kaip reikia mokyti?! Kokio dar mokslo galiu tikėtis, jei to mokslo rezultatų nebuvo dešimtyje mano geriausių mokytojų?

Skaitovas, 2012-05-29 15:19:31

Burgiui: betgi pats atsakote į savo klausimą “Tai kam man reikia tų, kurie mane mokytų, kaip reikia mokyti?!” Jūsų atsakymas slypi sakinyje “Aš stengiuosi mokyti taip, kaip tie 10, ir nemokyti taip, kaip tie 40.” Net ir nefilosofuojant apie Jūsų realią galimybę įvertinti tuos 40, naudą turite bet kuriuo atveju – išmokote nedaryti svetimų klaidų. Juk protingas mokosi ne iš savų klaidų, ar ne?

Regina A., 2012-05-29 16:14:21

Prieš 21 m. mūsų nuomonės su svetainės šeimininku šia tema būtų sutapę. Dabar – ne visais atvejais.

1 punktas p. Burgio komentare – kozirių tūzas 🙂

Nenorėčiau plėtoti panašios temos 🙂

P. Bronislovai, moterį Jūs išsirinkote geriausią iš geriausių. KTUG mokiniai irgi rinktiniai – geriausi iš geriausių. Štai kodėl mūsų nuomonės nesutampa.

Motyvuotą mokinį, kuris nori mokytis, tik spėk mokyti, išlaikyk tempą ir pan., pats būk savo dalyko asas.

O štai nemotyvuotus, iš asocialių šeimų, hiperaktyvius, “adaptuotus”, “modifikuotus”, autistus mokyti vien tik karštos mylinčios širdies ir didžiulio noro nepakanka. Reikia pasitelkti mokslą.

algis, 2012-05-29 17:29:38

nerandu nei komentaro, nei atsakymo apie reketą, obščiaką ir 2000 Lt laisvanorišką paramą ?

Burgis, 2012-05-29 17:46:03

algiui: kas tu toks, kad aš atsakinėčiau į tavo nepraustaburniškus ir idiotiškus kaltinimus? Toks mano atsakymas.

mokytoja, 2012-05-29 18:55:11

Norėčiau ir aš į Jūsų neatsitraukiančiųjų komandą:), bet jau nepateksiu, nes teko praeiti “kryžiaus” kelius…

Pirmame diplome yra parašyta dėstytoja ir išklausiusi pas tuos pačius edukologus daug dalykų… pasirodo per mažai.

Du metus mokiausi ir apgyniau baigiamąjį darbą (Jūs buvote komisijos pirmininkas) IT mokytojų studijose… Ir nors mano įvertinimas nebuvo labai jau geras… bet, iš mano šiandieninių 20 abiturientų, egzaminą laikys 15 (kiekvienais metais bent po 10 laiko). Tikiuosi, kad visi išlaikys, kaip ir kasmet išlaiko visi.

mokytojas, 2012-05-29 21:16:34

“2. Kiek žmonių gyvenime mokė jus, mane? Mane mokė bent 50 pedagogų. Iš jų bent 10 buvo gerų, labai gerų, tiesa? O mes mokome taip, kaip esame mokyti. Aš stengiuosi mokyti taip, kaip tie 10, ir nemokyti taip, kaip tie 40. ”

Labai patiko mintis …. Įtariu ir daugiau yra taip dirbančių…

Burgis, 2012-05-29 21:35:35

reginai A.: ne, mano koziris yra ne Nr. 1, o Nr. 4.

Regina I, 2012-05-29 23:43:36

Nesupratau, kas Jums draudžia sukurti ir pasitvirtinti kvalifikacijos kėlimo programą. Tai taip paprasta! Daug metų esu “rinkoje” (Jūsų žodžiais tariant), mokau mokytojus ir labai sėkmingai konkuruoju su UPC seminarais.

Kas nori – randa būdų, kas nenori – ieško pasiteisinimų.

Vladas, 2012-05-30 08:08:17

Reginai A.

Jeigu p. Burgis sugebėjo pasiekti, jog prie jo gimnazijos durų stovėtų eilė motyvuotų, norinčių mokytis mokinių, ir jam puikiai sekasi juos mokyti, kodėl dabar jis turi gaišti laiką ir atseikėti nemažai pinigų kažkokiems gudručiams, kurie išmokys mokyti “nemotyvuotus, iš asocialių šeimų, hiperaktyvius, „adaptuotus“, „modifikuotus“, autistus”?

Ir netgi kalbant apie nemotyvuotų mokinių mokymą, gal būt mylinti širdis gali juos paversti motyvuotais, o mūsų edukologų “mokslas” tik sėkmingai ir tiksliai suklasifikuoti į “hiperaktyvius, „adaptuotus“, „modifikuotus“, autistus”?

Burgis, 2012-05-30 09:41:28

Reginai I: Įdomiai Jūs dirbate – net čia rašote anonimiškai… Ką reiškia „sėkmingai konkuruoju“? Ko Jūs mokote? Kaip Jūs mokote? Kas galėtų Jus rekomenduoti kaip gerą mokytojų mokytoją? Kiek Jūsų mokymai įskaitomi „keliant kvalifikaciją“? Pagaliau – kuriame mieste Jūs mokote?

*

Ne, Jūs nedirbate rinkoje… Rinkoje kitaip dirbama.

juokinga, 2012-05-30 10:45:33

Įdomūs pas mus žmonės. Visą gyvenimą prabezdėję ant valdiškos algos negali pasidalinti rinkos. Ponas Burgi, kokį darbą tamsta esate dirbęs, išskyrus valdišką arba už biudžeto pinigus? Nebent kažkokį žurnalą leidot. Ir tą patį, jaučiu, už kokių nors fondų paramą. Nu ir kur tas žurnalas dabar? Aš nesakau, kad valdiškus darbus dirbantys juos dirba prastai arba neužsidirba savo pinigų. Nebent tiktai edukologai. Bet kalbėt tokiom sąlygom apie rinką tai jau pardon. Tuomet kokios SODROS ar ministerijos žiurkės irgi dirba rinkoj, nes ten patenka ne bet kas ir per konkursus.

Regina A., 2012-05-30 10:59:39

P.Bronislovai, supratau, kad manęs nesupratote 🙂

Rašiau: „1 punktas p. Burgio komentare – kozirių tūzas“ (komentare 4 punkto nebuvo).

Ir dar pajuokausiu: kodėl gi mažąja raide mano vardas Jūsų komentare? 🙂

Regina A., 2012-05-30 12:16:53

Vladai, dabar jau aš nesupratau Jūsų. Tema apie „mokytų mokymą“. Kodėl p. Burgis „turi gaišti laiką ir atseikėti pinigų“ mokymui mokyti nemotyvuotus ir t.t.?

Kalbame apie bendrą tvarką šalyje. Įstatymas juk ne tik KTUG-ai turi galioti, o visoms mokykloms. O mokyklose visagalė INTEGRACIJA (kad ją kur…)! Mokykloms neleidžiama egzaminuoti stojančiųjų į ją (yra tik viena kita išimtis). Viename suole sėdi olimpiadininkas ir psichinę negalią turintis. Dabar jau nėra pagalbinių mokyklų (buvo toks pavadinimas), kuriuose anksčiau mokėsi „kitokie“. Dažnai klasėje trečdalis „kitokių“. Ir jie plika akimi „matomi“, nereikia net klasifikuoti. Suprantu, kad žmogus, kurio aplinkoje tik gabūs vaikai „pamiršta“, kad labai daug yra „kitokių“ (deja, tai liūdina). Na, tiesiog nesusiduria su tokiais. „Sotus alkano nesupranta“…

O, kad pakaktų tik mokytojo mylinčios širdies išgydyti sergančias sielas, grąžinti atmintį vaikui, gimusiam alkoholyje! Kad mokinys nors lankytų mokyklą (tėvai jį verčia sėdėti turguje ar dar blogiau). Kažin ką atiduotum, kad super-hiperaktyvus ir ant viso pasaulio piktas vaikas nors vieną pamoką neapspjautų ir t.t. šalia sėdinčio (klasėje 32 mokiniai – persodinti fiziškai nėra kur)!… et cetera

petras, 2012-05-30 13:10:33

Regina A, bet kaip suprantu edukologai šitų problemų neišsprendė. ir net nedavė kažkokių apčiuopiamų vaisių ?? tai kam gaišt dirbančių žmonių laiką ir valstybės lėšas ? gal galima ieškot kitų sprendimų.

jei tie kursai tikrai naudingi, tai reiktų juos padaryt ne privalomus, o kiekvieno direktoriaus ar net mokytojo norams (ar nori tobulintis ar ne) tada ir pasimatytų ar išties tai visiems taip reikalinga ir naudinga. o į mokytojo darbo vietą leisti dirbti visiems, bent baigusiems aušktąją. tada manau tikrai rinka sudėliotu viską į savo vietas. aišku tokiu atveju mokyklos direktorius turėtų prisiimti atsakomybę už priimtus “mokytojus”.

beje, per savo gyvenimą taip pat teko sutikt mokytojų, kurių neprileisčiau per patrankos šūvį prie bet kurio vaiko. na ir ką ? tai juk nereiškia, kad visi tokie 🙂

petras, 2012-05-30 13:15:04

ta prasme, pvz. sudėtingos situacijos mokyklose, direktorius, priimdamas į darbą “mokytoją” galėtų reikalaut kažkokių edukologijos kursų baigimo diplomų, jei jis to pageidauja. bet turėtų būt palikta kitam direktoriui, kuris į visą tai žvelgia kitaip, priimti “mokytoją” be tų kursų.

juk tiek pirmas tiek antras direktorius turi atsakyt už mokymo kokybę jo valdomoj įstaigoj. tada visi būtų sotūs ir patenkinti.

Regina A., 2012-05-30 13:44:33

Petrai, edukologai šitų problemų ir negali išspręsti, nes tai nelaimė – liga. Tik padėti, KAIP palengvinti bendravimą, mokymą. Jau buvau nusivylusi savimi, mokydama autistą. Pasirodo yra atrasti metodai – KAIP. Jų dėka iš absoliučios “duobės” užlipome net iki programavimo sąlygos sakinio ir ciklo – tiek, kiek ir priklauso dešimtokui. Šis mano/mūsų pasiekimas man buvo toooookia satisfakcija! Didesnė už tais metais kitų mano mokinių pasiektus respublikinius laurus.

Jau rašiau, kad Lietuvoje visi gali būti krepšinio ekspertais ir mokytojais. Ateina koks tėtis ir nurodo, kokį pažymį ar ką kita tu turi daryti, nes jis, “sliesor-ginekolog”, ŽINO.

Kodėl gi ligoninės direktoriui nepriimti chirurgu-kardiologu dirbti, tarkim, odos gydytojo? 🙂 (jei įstatymas tai leistų, tai ir priimtų kokį darbo nerandantį sūnėną, nežiūrėdamas darbo kokybės). Norėtum tokios kvalifikacijos? Na, ir aš nenoriu, kad mano vaikus ir anūku mokytų žmogus, neturintis net žalio supratimo apie pedagogiką.

petras, 2012-05-30 14:17:29

ligoninės direktorius nepriimtų dirbti bet kokio žmogaus iš gatvės, nes tada jis turėtų atsakyt už savo tokį kvailą poelgį. be to, toks “gydytojas” darbe temptų iki pirmos operacijos, taip, kad pavyzdys manau visai netikęs. beje, kaip ir jūs, matėt blogą profesorių, kuris negalėtų užimt mokytojo vietos. taip ir aš mačiau bei mokiausi pas pedagogus, kurie buvo tikrai labai labai prasti pedagogai. ir jie turėjo “supratimą” apie pedagogiką.

“Tik padėti, KAIP palengvinti bendravimą, mokymą.” viskas tvarkoj, tik negalima padėt per jėgą. pagalba negali būt privaloma, nes tada tai nebus pagalba.

ir žinoma aš nesu už tai, kad priimt į mokyklą dirbt bet ką. dėl to ir sakau, kad žmogus turėtų turėt tos krypties aukštąjį išsilavinimą. ar bent apskritai aukštąjį būt baigęs.

gal reiktų pavyzdžiui reikalaut atsakomybės iš direktorių už mokymo kokybę, bet tuo pačiu suteikt jiems teisę priimt išsilavinusius žmones dirbt, jei jie pasitiki jais ir žino ką tie sugeba ?

juk bet kokiu atveju, kaip suprantu nevyksta mokytojų įvertinimas. nieks gi nevertina, kurie mokytojai gali dirbt, kurie ne. ir edukologijos kursų baigimas automatiškai neįrodo mokytojo kompetencijos. nes visi žino, kaip dažnai įvairiuose kursuose galima ramiai prasimuliuot ir pasiimt diplomą, atestatą ar kokį ten dokumentą.

Saula, 2012-05-30 15:36:47

Rašiau ir dingo mano komentaras.

Petrai, pavyzdžių daug, kas kokius etatus užima ir kur nors kitur (o ligoninėje operuos kitas).

Dėl prastų pedagogų. Taip. (Yra ir kunigų, sėdinčių kalėjime:-)) Ir kolegų turiu tokių. Gerai, kad nedaug. Priežastys: rutina, pakirpti sparnai, nusivylimas, tinginystė, netobulėjimas.

Daugelis superiniai Mokytojai, ant kurių pečių ir laikosi mokykla.

O direktorius direktoriui nelygu. Tūlam visai nerūpi ugdymo kokybė (vadybinis neįgalumas, interesų konfliktas, pataikavimas šv. skyriui, nes įsikibęs tik savos kėdės, feodaliukas, apsistatęs aplink „švogriais“ ir t.t.). Jam rūpi, kuo daugiau sutaupyti pinigų ir grąžinti juos į savivaldybę, kad asmeniškai gauti kuo didesnę premiją (nesvarbu, kad mokykla ubagiškoje padėtyje).

Na, o edukologijos studijos prastą mokytoją nors kiek išmokys būti geresniu (nors sužinos savo klaidas). Ir nuo žmogaus priklauso, ar jis tas žinias pritaikys praktikoje. Tikėkimės, taip.

Burgis, 2012-05-30 16:33:13

Reginai A.:atsiprašau du kartus – susipainiojau ir raidę ne tokią parašiau…

Dėl pasirinkimų: skaitydamas Antono Makarenkos (buvo toks pedagogas, dirbęs su beglobiais) knygą „Pedagoginė poema“, labai norėjau save išbandyti kolonijoje, prieglaudoje… Bet juk aš negaliu visko iškart.

Burgis, 2012-05-30 16:39:28

juokinga: gal čia Jūs tyčia man pakišate progą pasigirti, ką esu dirbęs? Pasigirsiu – visą laiką dirbau ir dirbu rinkoje! Buvo šešerių metų laikotarpis (kol rinkai reikėjo), kai nuotoliniu būdu dirbau vertėju trijose užsienio firmose (dviejose Londone ir vienoje Taline), vienuolika metų (kol rinkai reikėjo) buvau žurnalo „Kompiuterija-PC World“ redaktorius, jokių dotacijų iš niekur negaudavome, turėjau individualią knygų leidybos įmonę (kol rinkai reikėjo), išleidome apie 20 knygų, vienos buvo šešios laidos, dviejų – po dvi laidas, viską pardavėme. Pridursiu, kad ir gimnazijai 23 metus vadovauju dirbdamas rinkoje, nes kitaip bematant būčiau pakeistas sukalbamesniu…

Ačiū, juokinga!

Regina A., 2012-05-30 22:03:23

P. Bronislovai, nebūtina visko išbandyti 🙂 Negali vienu metu būti dviejose vietose.

O jei būtumėte save išbandęs kolonijoje/prieglaudoje, su savo kūrybingumu ir charizma daug “blogiukų” būtumėte ištraukęs už ausų iš liūno. Visuomenė būtų geresnė. Už kiekvieną ištrauktąjį džiaugtumėtės dar labiau nei savo dabartinėmis “žvaigždėmis” (kaip aš savo autistuku).

Jei įsivaizduotume skalę, tai būtumėte dirbęs “apačioje”. Pasaulio olimpiadininkų ten tikrai nebūtų.

Dabar dirbate skalės viršuje – padedate garsinti Lietuvą, sudarydami sąlygas patiems gudriausiems.

Regina A., 2012-05-30 22:06:46

P. Bronislovai, rašėte: „Įdomiai Jūs dirbate – net čia rašote anonimiškai“. Vėl sotus alkano nesupranta 🙂 Jūs esate pats sau viršininkas („stipri vieta po saule“). Samdomas darbuotojas – visai kas kita. Pora pavyzdžių: FB viena kolegė, pareiškusi nuomonę savo tikruoju vardu, sulaukė spaudimo iš mini-isterijos, kita (nors yra tikra Mokytoja, neįvardino konkrečios mokyklos, rašė apibendrintai) dar labiau nukentėjo – perskaičiusi tai, jos administracija ją pradėjo persekioti, prikaišioti, kitais mokslo metais „davė“ tik 12 savaitinių pamokų (kai kitos gavo po > 20) ir t.t.

Kita priežastis. Ne sykį „Dialogas“ citavo šį mūsų susirašinėjimą. Čia rašau atsipalaidavusi, per daug nerinkdama sąvokų ar stiliaus (bet atsakingai:-)) Ne ta paskirtis. Tarkim, kai aš noriu, parašau pati straipsnį spaudoje. Dar ir draugė lituanistė peržiūri.

Taigi, kam man papildomos problemos?

ananasas, 2012-05-31 21:28:08

Turiu klausimą “ne į temą”- ar sąrašai kas į kokią klasę patenka (a ar b) bus tik rugsėjo pirmąją? Nes turiu nemažai pažįstamų tai tik šiaip įdomu kas kurioj klasėj bus.. (ar čia pagal tą sistema 20+6?)

Burgis, 2012-05-31 21:49:52

ananasui: tai juk visai nesvarbu… Sąrašai bus anksčiau.

Vladas, 2012-05-31 22:38:18

Visai ne į temą.

Šio tinklaraščio komentaruose radau nuorodą į Rusijos kino režisieriaus A. Končalovskio blogą. Ten jis rašo apie viduriniąją klasę Rusijoje ir pateikia nuomonę, jog “vidurinioji klasė” nėra vien ekonominė kategorija. Jis aiškina, kad tai klasei galime priskirti žmones kurie turi savo asmeninę nuomonę šalies visuomeninio, politinio, ekonominio gyvenimo klausimais ir gali ją savarankiškai išreikšti. A. Končalovskis teigia, jog iš 7-8 procentų gyventojų, kurie kitų autorių priskiriami prie Rusijos viduriniosios klasės, pagal finansinę padėtį, bent pusė yra valstybinių įmonių ir valstybės struktūrų samdomi darbuotojai, todėl ne visada gali turėti (ir nebijoti pasakyti) savo nuomonę politikos klausimais.

Jūsų, gerbiama Regina, paskutinis komentaras, labai gerai iliustruoja minėtą A. Končalovskio mintį (išsisaugojau:)). Aš anaiptol nesitaikstau jūsų smerkti. Tiesiog tokia realybė.

Dar įdomesnis momentas tame, jog B. Burgis taipogi valstybės samdomas darbuotojas, tačiau daugeliu gyvenimo klausimų turi, sakyčiau, labai tvirtą nuomonę ir ją išsako nebodamas, nei komentatorių, nei savo aukštesnės valdžios, nei ministerijos. Ir tai daro neanonimiškai.

Aš suprantu, jog skirtumas čia ne (tik) drąsoje ar baimėje. Ponas Burgis ne kartą primena, jog jis remiasi į savo rezervus, savo “finansinę pagalvę”, į savo tikėjimą, jog nepražūtų be to valdiško darbo. galiausiai į savo artimuosius.

Jei pažiūrėjus globaliau iškyla klausimas ar Burgiui bepigu būti drąsiu, nes jis turi “rezervą”, ar jis sukaupė rezervą, nes išdrįsta turėti savo nuomonę?

Regina A., 2012-06-01 12:08:05

Vladai, “muzikinis” kirtis mano komentare buvo “kita priežastis” 🙂

Esu su stuburu, jei ką. Turiu savo nuomonę visais gyvenimo klausimais ir ją išsakau, kai reikia, ir pasirašau. “Nebijau” 🙂 (kaip tik dažnai esu rakštis minkštoj vietoj – bet negaliu tylėti, kai neteisybė ar kas nors skriaudžiamas).

Dėl pirmos priežasties – pavyzdžių labai daug. O aš dabar privalau patausoti nervus, jei nėra konkretaus tikslo (su savo donkichotiškais “žygiais” esu užsidirbusi širdies ligą, nes egzistuoja toks labai gajus reiškinys kai kuriose mokyklose – mobingas – panašiai mokiniai sako – “užsisėdo” ). Ir pasikartosiu – direktorius direktoriui nelygu. Norėčiau turėti tokį direktorių kaip B.B. Deja…

O šiaip tai mes visi internete nesame anonimai. Tam tikros struktūros, reikalui esant, labai lengvai išsiaiškina, kas po kokiu nick`u slepiasi (prezidentei intymų pasiūlymą nusiuntęs pilietis buvo po poros valandų išaiškintas).

Ir šiaip įprasta internetinėse diskusijose pasirašinėti slapyvardžiu. Jus, Vladai, irgi pavardės nerašote (?).

Regina A., 2012-06-01 12:12:30

“Jūs” 🙂

Vladas, 2012-06-01 14:31:38

Regina, atleiskite. Tikrai neturėjau tikslo ant jūsų “paridenti bačkos”. Tik norėjau atkreipti dėmesį į šį fenomeną. Beje jei norėtume čia kažką kaltinti, tai negalėtume apeiti ir vadovų, nesugebančių toleruoti nuomonių įvairovės, klausimo.

Prie kelių šio tinklarasčio įrašų buvo nedidelės diskusijos apie kapitalizmą ir socializmą, kuriose p. Burgis kaip vieną kapitalizmo privalumų pateikė galimybę susikurti savo rezervą, savo finansinę pagalvę. Socializme tokios galimybės neturėjome nei vienas, todėl ir savo nuomonės kartais net nevertėjo turėti:(.

Sutinku, kad kartais gyvenime neverta dėl smulkmenų “plėšytis marškinius”. Gal būt savo rezervus teks panaudoti rimtesnio klausimo sprendimui. Tiesiog daugiau rezervų turintis gali sau leisti dažniau ir atviriau išsisakyti.

Mano pavardę (ir netgi nuotraukėlę bei kažkiek biografijos faktų:)) galima pamatyti pelės žymeklį užvedus ant vardo ir spustelėjus. Tik negaliu prižadėti, kad nuotrauka padarys teigiamą įspūdį:((

Regina I, 2012-06-01 20:22:10

O aš nesupratau, kas gi verčia p.Burgį ir jo mokytojus eiti į kažkokius atseit privalomus seminarus? Esu mokytoja, todėl žinau, kad kiek ir kokių seminarų lankyti, sprendžia pats mokytojas ir… jo finansai :). Pati vedu seminarus (esu akreditavusi keletą programų) visoje Lietuvoje, į juos ateina tie, kuriems reikia, kuriems įdomu, naudinga ir kurie… gali susimokėti. Sakote, anokia čia rinka… Bet juk UPC seminarai, finansuojami iš ES SF lėšų, dažnai mokytojams yra nemokami, o jie renkasi ne UPC, o, pavyzdžiui, mano seminarą – mokamą. Nesigiriu, bet ir nesuprantu Jūsų pasipiktinimo, cituoju: “Kodėl taip „neskaidriai“ tampama „mokytojų mokytojais“? Leiskite man susirungti!”

O kas neleidžia? Parenkite programą, akredituokite ir pirmyn, runkitės su kuo tik norite :).

Burgis, 2012-06-02 19:18:40

Reginai I: panašu, kad Jūs ne Regina I, o Regina D.? Bet ką gi Jūs rašote?! Kiek mokytojų eitų į seminarus – mokamus ir nemokamus, Jūsų ir ne Jūsų – jei nereikėtų rinkti „varnelių“ atestacijai? Atsipeikėkite, jie eina ne Jūsų paklausyti, pasimokyti…

*

Aš tai jau tikrai jokių seminarų nelankyčiau, bet noriu ištirti tą nesąmonę – kaupiu faktus. Ir, žinoma, rengiuosi atestacijai.

*

Rengti seminarus? Žinoma, rengiu! Birželio 18 d. esu pakviestas į Garliavą. Ruošiuosi labai intensyviai, juk pakviestas esu!

Regina I, 2012-06-02 20:47:35

“Varneles” atestacijai puikiausiai galima susirinkti iš nemokamų seminarų, kam mokėti 70 – 110 Lt už prekę, kurios tau nereikia? Lituanistams toks internetinis “Lituanistų avilys” prieš dvejus metus už dyką davė pažymėjimus, kad išklausytas (turėtų būti – “išnaršytas”) kursas buvo 200 – 300 valandų, o tai prilygsta 30 – 50 seminarų (taip UPC įrodinėja savo vertę :))!Šįmet vėl dalins pažymėjimus su šimtais valandų – taip pateisins išeikvotus ES pinigus, nors kai kurie lektoriai savo puslapyje nesilankė jau kelis šimtus dienų :))).

Tiesiog norėjau pasakyti, kad kaip yra visokių direktorių, visokių mokytojų, taip ir visokių lektorių, “mokytojų mokytojų”. Nemanau, kad sunku atsirinkti…

Saula, 2012-06-02 21:11:17

Karalienių (lot. “Regina” – “karalienė”) nuomonė nesutampa su B.B.:-)

Suprantu, kad Jums, p. Bronislovai, dabar geriau neprieštarauti – matyt, tokia aštri situacija. Bet…

  1. Dėl „varnelių“ atestacijai. Objektyvioje atestacijoje nuveikti darbai lemia (ne išklausyti seminarai). Labai mažai reikia tų valandų.

  2. Atestacijai gal užtektų ir mokyklos organizuojamų seminarų valandų – kai mokyklos direktorius “pakviečia” lektorių:-) Kiek pamenu, iš tų kviestųjų tik lektorius iš Šiaulių pateisino lūkesčius – tik vieną kartą žiovulys neėmė. Taigi, ir tie kvietimai būna, oi, kokie nelygūs.

Kaip manot, gal svarbiau, kai kolegos ragina surengti seminarą, nes tikisi iš tavęs praktinės ar kt. naudos (popierių jie negauna kartais)? Įsivaizduojate, žmonėms kartais reikia pagalbos mūsų stebuklų šalyje, nes nebesusigaudo švietimo korifėjų “abra-kadabrose”. Aukštai sėdintys ponai (supratau, kad “dėka” jų ir į juos panašių atsirado ši tema) veikia taip, kad “kairė nežino ką daro dešinė”: vienas nuvažiuoja į vieną užsienio šalį – atveža “gabalėlį” ir “copy/paste” ant mūsų galvų, o kitas – visai iš kitos operos, ir še tau, kokteilis, kuriame velnias koją nusilaužtų. Vieni turi daugiau sveikatos ir ukvatos gilintis į tai, kiti – ne (gal vaikai maži, serga, ar sunkų ligonį namie turi ir t.t.). Kaip supratote, ne apie rinką kalbu, apie realijas.

Dėl slaptažodžių. Na, nepatiko man tas įvardijimas, p. Bronislovai, Jūsų paskutiniame komentare. Pagal interneto etiketą žmogus GALI (turi teisę) neoficialiose diskusijose ir pan. pasirašyti slaptažodžiu, svarbu rašyti be keiksmažodžių, įžeidinėjimų, kvietimo smurtauti ir t.t. Diskusijų ir pan. moderatorius neetiškus komentarus turi blokuoti ir pan. Jūs kaip tinklaraščio šeimininkas matote mūsų el. pašto adresus, matote/galite matyti mūsų IP.

Burgis, 2012-06-02 21:39:37

Gerai, šia tema atsakysiu paskutinį kartą – aš gi negaliu visų perkalbėti…

Reginai I: pakartosiu: mokamas ar nemokamas – dar nieko neįrodo. Reikia aiškiai suvokti, ko žmonės ateina į seminarą ir ką jie iš tiesų gauna…

Saulai: aš matau tokį adresą: [email protected]. IP adresais niekada nesidomėjau ir nesidomėsiu. Matau prasmę net žiniatinklyje naikinti anonimiškumą, kai diskusija tampa nelygiateisių partnerių.

Saulius, 2012-06-02 22:23:09

QED

Regina A., 2012-06-02 22:30:08

Būna statiškų svetainių/tinklaraščių – tik su šeimininko mintimis. Jos man nėra tokios patrauklios, kaip Jūsų, p. Bronislovai, šis tinklaraštis.

Jums visada buvo svarbu NUOMONĖ, o ne asmuo ją parašęs. Visada žavėjo Jūsų tolerancija, iššūkiai, provokacijos.

Jei ir liko tikslas – nuomonių įvairovė, tai tegul ir lieka slapyvardžiai (jei tobulinti, tai galima įvesti registraciją norintiems rašyti komentarus – tuomet Jūs žinosite kas kokiu nick`u naudojasi. Tarkim, taip yra IT mokytojų asociacijos svetainėje LInMA).

Burgis, 2012-06-03 07:16:45

Reginai A.: gerai…

Regina I, 2012-06-03 20:42:33

O Jūs manote, aš atsimenu, kaip pasirašiau prieš pusmetį? Per tą laiką atsisakiau ir savo buvusio el. pašto – pamiršau sumokėti 3 Lt. :), o kai vėl kažkur radau nuorodą į Jūsų puslapį, pamačiau, kad čia yra bendravardžių, tad pasivadinau pirmąja :). Tiek to detektyvo ir tiek to anonimiškumo. Manau, kad svarbu dalintis mintimis, o ne adresais :).

Rasa, 2012-06-04 00:35:11

paskaičius darosi liūdna. Aš ne pedagogė, aš iš masių ir nemanau, kad šioje srityje kas nors keisis. Jau vien dėl to, kad į Pedagoginį stoja tie, kurie žino, kad kitur neturi šansų, blogai mokėsi. Na, iš jų vienetai gal ir pajunta norą mokyti vaikus, o visi kiti dirba mokytojais dėl to, nes daugiau nieko nesugeba. Šitų pedagogų aš nekaltinu, jie nevykėliai, kurie kabinasi į gyvenimą, jie bando išgelbėti save. Man gaila vaikų, kurie negauna nieko gero. Pedagogų lygis kuo toliau, tuo labiau smunka. Kas išgelbės mūsų vaikus, nežinau. Jei būtų mano valia, didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas žmogui nuo gimimo iki mokyklos baigimo – tai juk yra žmogaus pagrindų pagrindas! Bet, deja, mes neturim mokytojų kolektyvų kuriems tai rupėtų. Pavienių galima rasti, bet vienas nei mokykloje nei sistemoje nieko nepakeis. O ir iš komentarų matau, kad jums labiau rūpi jūsų pačių asmeninė gerovė, pykstat, kad kažkokie “blogesni” už jus mokytojai nori jus mokyti, o juk jūs patys galėtumėt juos mokyti. O kur šiame procese pagrindiniai herojai VAIKAI? Jūs rašot, kad jus mokė 40 nevykusių mokytojų, o dabar pagalvokit apie mažą vaiką, kuris ateina pirmą dieną į pirmą klasę pas nevykusį mokytoją ir jam susiformuoja mokyklos vaizdas, ar suprantat, kad šis vaikas jau žuvęs. Tėvai negali per pamokas sėdėti ir žiūrėti ar tinkamas mokytojas (o ir ne kiekvienas iš tėvų ir supras). Praraja tarp mokytojų ir vaikų bei jų vaikų yra didžiulė ir ji, deja, didėja. Manau tik stiprus žmogus turi jausmą rūpintis silpnesniu, padėti jam, paaiškinti, suteikti jėgų, išugdyti pasitikėjimą savimi.

Regina A., 2012-06-04 11:01:33

Rasele, šventą teisybę parašei. Dėsčiau universitete, trūko kantrybė – kai kurie studentai gal daugybos lentelės dar neišmokę įstojo į universitetą. Neįmanoma buvo būti objektyviai (rašyti vertinimus, kurių jų žinios vertos). Kaip B.B. reikėjo ieškoti visokių “grabų”, kad nerašyti patenkinamo įvertinimo už “gražias akis”, nes kitaip >pusė būtų nepažangūs.

Perėjau dirbti į mokyklą – o gi čia su dvejetu (tarkim, matematikos) mokinys gali “eiti” nuo 5 kl. iki 12 kl., jei tėvai nesutinka palikti jo kartoti kurso (toks įstatymas). 11 klasę baigęs su 2, jis turi per pirmą 12 kl. pusmetį ištaisyti. Tada prasideda: “Gaila vaiko, iki 12-os atėjo…”. Parašomas kreivas 4.

Pasipiktinau, kai mano mokinys, fizikos VBE neišlaikęs, įstojo į pedagoginio universiteto fizikos specialybę!

O kiek tokių?!!! Būtina kažką keisti LEU, visuomenėje, “smegenyse”… Tarptautiniame PISA tyrime mūsų paauglių užimta vieta gale sąrašo. Vadinasi, mūsų švietimo reforma ne ten akcentus sudėjo. Kitas vietas reikia reformuoti.

Vladas, 2012-06-04 12:38:20

p. Rasa, aš irgi ne pedagogas ir tikiuosi neteks juo būti. Manau, jog tai ne tik atsakingas, bet ir labai sunkus darbas.

“Kas išgelbės mūsų vaikus?”. Jei skaitėte Ilfą ir Petrovą (“Dvylika kėdžių”), ten parašyta aiškiai – “Skęstančiųjų gelbėjimas – pačių skęstančiųjų reikalas”. Šiame šūkyje labai daug tiesos, Jūs rašote: “didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas žmogui nuo gimimo iki mokyklos baigimo”. Aš esu linkęs kiek perfrazuoti: “didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas žmogui nuo gimimo iki mokyklos pradėjimo”. Alfredas Adleris rašė, jog pagrindiniai asmenybės bruožai ir “gyvenimo linija” susiformuoja per pirmus penkis gyvenimo metus. Na, “dėl tikrumo” pridėkim dar keletą. Tai vis tiek ikimokyklinis amžius.

Aš nebandau teisinti dabartinių ar “anų laikų” mokytojų. Visada ir visose gyvenimo srityse sutiksime įvairiausių žmonių, gerų specialistų ir nelabai. Tačiau mano manymu tėvai turi duoti vaikui supratimą, jog žmonės yra visokie ir mokytis reikia to, ką kitame randi gero, o tai kas nedera su tavo vertybėmis tenka atleisti ir ignoruoti. Vaikas neišauklės mokytojo, lygiai kaip jo nebeišauklės ir vaiko tėvai, netgi jei jiems ir būtų leidžiama dalyvauti pamokose:(.

Kai kurie tėvai tikisi kažkokio sudievinto Mokytojo, Autoriteto, Guru, kuris iš jų vaikų nulipdys kažką tokio ko jie patys net nesapnavo. Tačiau vaikai, kaip taisyklė užauga labai panašūs į savo tėvus.

Tai gal nuo to ir pradėkime.

Rasa, 2012-06-04 13:09:26

🙂 Net juokiuosi… Nulijo savaitgalį ir vėl Rasų pridygo 🙂 Bet, kadangi nelabai blogai rašo ta Rasa, tai net nesakysiu, kad tai ne aš, senoji… 🙂

Vladui: “vaikai, kaip taisyklė užauga labai panašūs į savo tėvus” Nu nežinau nežinau… Maniškiai tai nelabai panašūs… Mano tokie puikuoliai gavosi, kad kartais sunku ir patikėti 🙂

Vladas, 2012-06-04 13:33:54

Kitai Rasai. Gal pernelyg prastai galvoji apie savo puikuolių tėtį (arba mamą):)))

Rasa, 2012-06-04 15:00:57

Vladui: gal ir tiesa… Mano puikuolių tėtis neblogas žmogus… Tiesą sakant netgi nusprendžiau nebegadint jam jo puikaus gyvenimo savimi ir grąžinau laisvę būti be manęs… 🙂 Juk reikia gerus žmones stengtis apsaugot nuo blogos aplinkos įtakos… 😀 Bet vaikai ir už tėtį puikesni vis vien. O užvakar aš įsigijau dar vieną sūnų. Irgi puikų. Dukrą ištekinau :))))) Dabar aš- daugiavaikė…

Vladas, 2012-06-04 15:22:19

Santūriai džiaugiuosi, Rasa:)) Džiaugčiausi iš visos širdies, jei ir jūs būtumėt tokia puiki, kad tėtis, net ir paleistas į laisvę, niekur kitur nenorėtų skristi:)). Bet “yra kaip yra”:((

Rasa, 2012-06-04 15:46:08

Vladui: viskas ir yra kaip yra, t.y. tiesiog puiku 🙂 Viskas visiems gerai, visi laimingi ir tai svarbiausia 🙂

***

Negražu ir ne į temą, bet kadangi buvo paminėtas žodis “skristi”, kuris yra labai nuostabus, netyčia prisiminiau eilėraštuką… Apie meilę ir skridimą…

…Pamačiau aš katę storą,

Spyriau ją aukštai į orą…

Aš kates labai myliu-

lai pabūna paukšteliu…

Naaaa, kadangi tema buvo “kas moko mokytus”, tai tik turėčiau pridurti- jūs, vaikai ir dičkiai, nesimokykit iš manęs tokių nepadorių eilėraštukų, aš bloga mokytoja, greičiau tik iš kelio išvest galiu :))))))

Vladas, 2012-06-04 16:07:37

Joooo… Atrodo vis dar netapote abejinga savo “skrajojančiam tėčiui”:))) Jausmai – puikus dalykas:))

Rasa, 2012-06-04 16:36:13

:)))))) Vladui: aš juokauju 🙂 Tėtis yra tėtis, mokau vaikus, kad jį priimtų, suprastų ir gerbtų. Stengiuosi parodyti jiems jo gerąsias puses. O aš tiesiog esu jam draugiškai nusiteikusi, nuoširdžiai linkiu visko kas geriausia (ką ne visi supranta) nes: visų pirma, aš turiu ir jo vaikus, kurie nuostabūs, antra, jei jam bus gerai gyvenime, jis gal būt ir vaikus geriau supras, padės jiems, o trečia… Trečia- šiuo metu aš laiminga būdama viena, vadinasi kelias, kuriuo į tai atėjau buvo geras, nesvarbu, kad nelengvas, juk svarbu ir turim tik tai, kas yra čia ir dabar… 😀 Ir, pagaliau ketvirta, aš juk suprantu, kad ir su manimi gyventi nėra pats lengviausias dalykas gyvenime, ne visi pajėgūs… :))))))))))

Vladas, 2012-06-04 16:54:27

Rasa, padorūs žmonės niekada nekalba rimtai, tik solidūs:)))

O dėl pajėgumo gyventi su kažkuo, aš gal prieš 10 metų sakiau savo vyresniai dukrai: “Tu labai protinga, energinga ir su charakteriu. Neabejoju jog nesunkiai gali susirasti vyrą, kurį galėtum globoti visą gyvenimą, bet man neramu ar sugebėsi rasti savęs vertą žmogų, kuriuo galėtum pasitikėti, jį gerbti ir sunkiose situacijose į jį atsiremti. T.y. vyrą, už kurio esant reikalui galėtum pasijusti “kaip už mūro”?”

Atrodo kažkas pavyko. Anūkės jau eina į pirmą ir parengiamąją klases. O už visą gyvenimą kas gali garantuoti?…:)))