Kaukes kopijuoti galima

Lapkričio 6, Pirmadienis

*
Pažiūrėkite, kaip gražiai moliūgus išpjaustė mūsų vaikai ir anūkėlės! Ir visai nesvarbu, kur rado idėjų…
*
O kas yra bendro tarp Suomijos švietimo sistemos, R.Vanagaitės sukelto skandalo, A.Maldeikienės Seime, P.Baršausko disertacijos ir žudynių Teksase?
Taip, atspėjote: tai kopijavimo, pamėgdžiojimo, vogimo paveldėjimo (arba ne…) problema.
*
Paaiškinu nesupratusiems.
Ak, kokia gera Suomijos švietimo sistema! Ak, kaip reikėtų iš jos pasimokyti (suprask – nusikopijuoti)!
Ne, nepavyks! Pirma reikėtų „nusikopijuoti“ rusų-suomių karą. „Paveldėti“ šiaurę, gyvenimo joje ritmą, taisykles, „Nokia“…
Pamatysite, netrukus mūsų švietimo vadai aptiks (dabar nežino, kaipgi!), kokių gerų idėjų esama Vokietijos švietimo sistemoje. Ir puls kopijuoti… Pamiršę pirma nusikopijuoti vokišką tvarką, garbę.
Šiandien per radiją girdžiu: mokytojams bus leidžiama mokyti gretutinių dalykų; mokytojams bus sudaromos palankios sąlygos anksčiau išeiti į pensiją. Aha, galvoju, nusikopijavo mano idėjas, kurias prieš dešimtį metų surašiau projekte „Šviesioji Lietuva“, bet pamiršo paminėti autorystę…
*
Va, kodėl A. Maldeikienė pyksta, kai į Seimą patekusieji prasčiokai be gėdos kopijuoja kitų idėjas, dokumentus. O aš džiaugiuosi, kad viena, ko gero, tik mano dėka pateko į Seimą, nes prieš rinkimus manęs paprašė surašyti idėjas švietimui. Aš daug prirašiau…
*
Apie P.Baršausko disertaciją jau daug rašiau, tai dabar tik trumpai: vis tik visuomenės požiūris į plagiatą dar nepakeistas, nepakeistas!
*
R. Vanagaitės akcijos ir žudynės Teksase panašios tuo, kad iš gelmių gelmės, per genus ateina kai kurios savybės: „kaubojus“ turi būti drąsus, jis turi šaudyti; jis turi nevertinti nei savo, nei kitų gyvybės; „lietuvis“ turi būti įtarus, turi būti demaskuojantis, jis žino, kad pats yra įtartinas, todėl žino ir tai, kad ir kitas lietuvis yra įtartinas…
Ar tuo suabejojo mane teisusieji Osvaldas Stadalius ir Birutė Drozdienė? Ne!
*****
Mes galime kopijuoti tik šventines kaukes. Visa kita turime turėti savo, sukurti savo, ištaisyti blogą paveldą ir turėti savo teisingą gyvenimą!

patiko(29)



RSS

atsakymai (18)

Sokolovas, Lapkričio 6 20:08  #

NAUJIESIEMS METAMS ARTĖJANT
Įdomu ir lengva!
Tai išties MISTIKA ! Tiesiog įrašykite į naujametės funkcijos išraišką (dešinę pusę) vietoj x bet kokį skaičių, atlikite veiksmus (pavyzdžiui, skaičiuotuvu), ir apskaičiuokite reiškinio reikšmę. Ir…Pamatysite, kas bus…
N(x) =60 (x^3 + 39304) / (x^2 – 34x + 1156) – -2(30x + 11).

patiko(7)



Mikas, Lapkričio 7 14:38  #

Pakvipo Naujais metais. N(x) = 2018, jei x bet koks skaičius.

patiko(2)



Sokolovas, Lapkričio 7 15:17  #

Mikui:
Taip, būtent !
Tai juk mistika…Reiškinio reikšmė šiaip turi priklausyt nuo x, bet nepriklauso! Kad ir kokį skaičių įrašinėju vietoj x, vis gaunu 2018. Tai bent !

patiko(3)



petras, Lapkričio 7 15:57  #

Sokolovui, tokį matematinį bajerį kur nuo x nepriklauso jau primityviai sugalvoja mokyklinukai, kai ten sudedi atemi padalini ir ant galo viską iš nulio padaugini :D aišku iki 2018 dar toli, bet jau pradžia.

patiko(0)



vilkas pilkas, Lapkričio 7 17:56  #

tik turbūt ne „– -2(30x + 11)“, o „–2(30x“

patiko(0)



Sokolovas, Lapkričio 7 18:05  #

Vilkui pilkui
Ten, aišku, tiesiog minuso (atimties) ženklas turi būti…

patiko(0)



Sokolovas, Lapkričio 7 20:41  #

Petrui:
Aišku, prastinasi, aišku, „padaugini, padalini…“
Bet svarbiausia, kad žmogus, kad ir kiek jis nusimanytų, niekada nenustotų domėtis, STEBĖTIS, ir…džiaugtis. Kitaip neįdomu gyventi…

patiko(10)



Burgis, Lapkričio 8 09:42  #

Visiems: geriausias šioje svetainėje apsilankantis matematikas Sokolovas čia pateikia įvairaus lygio uždavinių. Suprantama, kad nedaugelis tuos uždavinius sprendžia… Šį kartą man smalsu, kas suprato šio primityvaus uždavinėlio esmę? Kas suprastino tą funkciją? Suprastino prisiminęs kubų sumos formulę ar susiradęs ją formuliare?
*
Klaidžiodamas po internetą, randu daugybę užduočių, kuriuos neva tikrina mano išprusimą, nuovokumą, gebėjimus… Yra gerų užduočių, bet dauguma – visiškas šlamštas, neduodantis jokios naudos nei protui, nei širdžiai.
Ar jūs mokate pasirinkti?

patiko(5)



vilkas pilkas, Lapkričio 8 11:12  #

Gerb. Burgi,
noriu pateikti hipotezę:
tiesiškai artėjant metų pabaigai, tikimybė atspėti gerb. Sokolovo uždavinio sprendimą iš pirmo karto eksponentiškai didėja.
O dėl pačio sprendimo, turbūt nuvilsiu. Nuoširdžiai prisipažįstu – kubų sumos formulę paskutinį kartą greičiausiai mačiau prieš porą riebių dešimtmečių „špargalkėjė“, tad teko skaityti tarp eilučių – iš karto akį patraukė konstantos: 1156 akivaizdus 34 kvadratas, o va dėl 39304 teko panaudot brutalią jėga, t.y. pasiklausti dėdės gūglo nuomonės (juk naršyklė, skirtingai nuo kalkuliatoriaus, visada po ranka). Atradus trisdešimtketvirtuko kubą , prieš akis susidėliojo ta pilka „formulė“ ir tuo pačiu apėmė liūdesys dėl pradingusios mistikos…
Praeitame uždavinyje gerb. Sokolovas įtikino, kad skaičius „37“ susijęs su mistika ir tai buvo netikėtas atradimas. O dėl „34“ teko nusivilti. Vienintelė paguoda, kad susilanksčiau snaigę pagal paskutinio gerb. Sokolovo geometrinio uždavinio sąlygą – gal
gražiai žiūrėsis ant Kalėdų eglutės šalia „išlankstyto“ teserakto :)

patiko(4)



petras, Lapkričio 8 14:29  #

matematinis su matematika nesusijęs uždavinys: mama turi 39 slyvas. kaip jas po LYGIAI padalinti 7 vaikams ?

patiko(0)



Simonas M., Lapkričio 8 15:19  #

Duoti po penkias vaikams, o likusias 4 pasilikti sau? Tokiu atveju ne toks ir nematematinis būtų, nes naudojamas matematikos elementai – sąvoka ,,lygu“, pakankamumas, bet ne būtinumas, kad vaikų yra 7.

patiko(4)



Rasa, Lapkričio 8 15:59  #

Simonui: aš tai galvoju, jei pati neimčiau sau, o norėčiau visas padalinti, tai gal uogienę išvirt? Ir ant skanių ledų paskui… Visiems užtektų tikrai po lygiai! :)

patiko(7)



Rimantas, Lapkričio 8 16:00  #

Petrui: išvirti slyviene.

patiko(2)



Simonas M., Lapkričio 8 16:30  #

Man tai daugianarių su vienu kintamuoju dalyba jau tapo primityviu reikalu. Ko gero, ir dar keliems iš čia užsukančių. Bet dauguma iš čia esančių nėra matę daugianarių dalybos kampu procedūros. Kažkuri dalis, galbūt žinanti tą procedūrą, galbūt nežinanti, galėtų išsigelbėti turėdami jautrumą skaičiams: 39304=34³ ir atpažinti kitą naudojamą procedūrą – kubų skirtumo formulės taikymą. Tikrai kyla klausimas gana rimtas filosofinis klausimas, ar tikrai žmonės turėtų nenustoti žavėtis procedūromis.

Aš asmeniškai jaučiuosi susidomėjęs ir patiriu atradimo džiaugsmą matematikoje, kai surandu kokį nors netikėtą būdą ką nors išmąstyti. Tai yra, panaudoju esamą supratimą tam, kad galėčiau pritaikyti kokią nors jau žinomą matematinę procedūrą. Esminė dalis – panaudoju esamą supratimą arba, kitaip, samprotauju.

Šią savaitę man teko susipažinti su tokiomis mintimis.

1988 m. matematikos mokymo programoje formuluojami matematikos pažinimo tikslai ,,duoti mokiniams matematikos žinių pagrindus ir sudaryti įgūdžius, reikalingus kiekvienam šiuolaikinės visuomenės nariui, pasiekti, kad mokiniai būtų pasirengę juos taikyti, mokydamiesi giminingų dalykų, sugebėtų tęsti mokslą‘‘

Dabartinėse programose matematika tapo priemone, reikalinga pažinta pasauliui, ,,suvokimo instrumentas“. Lig tol gamta buvo naudojama pažinti matematikai, dabar gi – atvirkščiai. Mano manymu šis pakeitimas pakankamai prisideda prie mūsų moksleivių nenoro domėtis matematika, netgi loginio mąstymo baimės. Mūsų matematikos pamokų kursas tapo apkrautas tarpusavyje nesusijusiais faktais ir procedūromis, o matematinių sąvokų supratimas nebetikrinamas, dažnai pakeistas buitiniais pavyzdžiais. Supratimas, taigi ir samprotavimas, išnyko. Supratimui ir samprotavimui išnykus telieka tą patį pasakyti apie atradimo džiaugsmą ir stebėjimąsi, kuris kyla paprastam moksleiviui mokantis matematiką.

Tenka ne juokais susimąstyti, ar mes tikrai esame pajėgūs perduoti dabartinei kartai, kad jie sugebėtų tęsti mokslą. Ir nebesvarbu, kas mes esame – ar moksliukai olimpiadininkai, patiriantys sėkmę, ar kitų nesuprantami skaičių mistikai/mokslininkai, ar kompetencijų suteikėjai/pažymių rašytojai, ar kokie edukologai… man atrodo visi mes esame truputį lygūs prieš vaikus, kurie labai gerai mato, kokie mes esame iš tikrųjų ir kokias žinias mes jiems galime perduoti.

patiko(5)



skaitytojas, Lapkričio 9 08:59  #

B.Burgiui:neįsižeiskite už klausimą-ar savo idėjas švietimui teikėte nemokamai? Susidaro įspūdis,kad kai kurie valdininkai taip nedaro, jų patarimai,siūlymai galimai apmokami:
https://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/2017/11/09/news/sedeti-ant-vienos-kedes-architektui-prabanga-3448214/
Berods vienas buvęs ministras apie mokslininkų ekspertų darbo įvertinimą pasakė maždaug taip-kam mokėti mokslininkams,jie ir taip viską pasakys. O štai finansų patarėjai ,jei neklystu, ministerijoms veltui patarimų nedalija.
Manau,nemokamas darbas,idėjos,patarimai valdžios institucijoms dažnai laikomi nesvarbiais,nevertinami. Koks Jūsų požiūris?

patiko(2)



Burgis, Lapkričio 9 10:48  #

skaitytojui: žinoma, nemokamai! Bet aš nesigailiu… Visų pinigų neuždirbsi.

patiko(9)



skaitytojas, Lapkričio 13 12:50  #

„Nieko nevokime: idėjų, minčių, ne tik pinigų, – vardijo su DELFI kalbėdamas V. Paulukaitis. – Tai skirta absoliučiai visiems.“

Pritariu,bet kita vertus,manau,kad ir toks požiūris teisingas:
„Nieko nevokime: idėjų, minčių, ne tik pinigų, – vardijo su DELFI kalbėdamas V. Paulukaitis. – Tai skirta absoliučiai visiems.“

https://www.delfi.lt/veidai/zmones/v-pauliukaitis-pasiule-ideja-lietuvai-kuria-ivykdyti-gali-tik-tetis-ir-mama.d?id=76279293

patiko(0)



qwerty, Lapkričio 16 20:53  #

Teisingai pasakė tinklarašininkas- „…visų pinigų neuždirbsi“. Daly teks pavogt.

patiko(1)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>