Kiek sveria kurmis?

Kovo 30, Penktadienis

 

Žiniatinklyje parašyta, kad vidutinis kurmis sveria 75-120 gramų. Na, tarkime, riebus sveria 200 gramų.
Skaitome, ką rašo septintokai, MLT dalyviai. Vienas sako – kilogramą. Aš kenčiu. Antras sako – tris kilogramus. Aš kenčiu. Trečias pataiso – septynis kilogramus. Aš sunerimstu ir pradedu baimintis. Bet kai pasipila tvirtinimai, kad kurmis sveria dešimt, dvidešimt ir net trisdešimt kilogramų, mane apima siaubas! Jūs tik pagalvokite, kokie žvėrys gyvena po žeme! O aš kartais net basas po pievas vaikščiodavau…
*
Antroje vietoje po kurmio – mirštantys žodžiai… Kuris iš mano kartos žmonių neįrašytų tinkamo žodžio sakinyje: „Obuolius skina, bulves kasa, javus kerta, o linus…“? Vaikams tie linai gal net mažiau matyti nei, pavyzdžiui, persimonai… O juk tai tautosakos, tai kultūrinio paveldo šaknis!

*
Paprašiau paaiškinti šiuos žodžius: velėti, trūnyti, vasnoti, skalyti, vėtyti. Sutinku, ne kasdien juos pasakome, bet juk čia testas. Geriau būčiau neklausęs… Mes su vaikais kalbame skirtingomis kalbomis, bet to nepastebime, nes ir jie, ir mes kalbame puskalbėmis – nevartodami daugiau kaip 30 žodžių, kaip Eločka Ščiukina ir „Dvylikos kėdžių“…
*
Kiek žmonių gyvena Klaipėdoje? Visi, kurie parašė 200000 plius/minus 50000, gavo maksimalų įvertį. Bet aš sužinojau, kad Klaipėdoje gyvena 20000, 15000, 3000, o gal tik 1000 žmonių. Kiti nesutinka – rašo, kad Klaipėdoje gyvena pusė milijono gyventojų. Vilniui ir Kaunui ne kažin kiek lieka…
*
Nenuostabu, kad vaikai neskiria albinosų nuo albatrosų, kad nedaugelis žino, ką tyrinėja kinologai – tam ir testas. Nerimauti reikia skaitant, kad „Eurovizijos“ konkursas vyks Afganistano sostinėje, o Olimpinės žaidynės – Kaune… Kur gyvena mūsų vaikai? Kitoje planetoje…
*
Tai mes tikrinsime ir tikrinsime, aiškinsimės ir aiškinsimės, jums rodysime ir rodysime…

*****

Įdedu pirmąją testo dalį penktokams ir šeštokams. Atsakinėjo jie, kaip jau rašiau, visai gerai.

patiko(2)



RSS

Atsakymai (22)

Burgis, Kovo 30 10:47  #

Įverčiai už darbą…

patiko(0)



miesto vaikas, Kovo 30 11:19  #

Kai pirmą kartą(17-18metų) pamačiau kurmį, buvau šokiruotas jo dydžio. Visai kaip pelė! Tikrai anskčiau galvojau, kad jie bent tris kartus didesni. Todėl tikrai nesistebiu jei vaikas suklydo tik dešimt kartų.
Anokia čia kebeknė, jei vaikas kurmio nepamatys ar slieko į rankas nepaims. Pasaulis keičiasi, bet ne griūva!

patiko(0)



petras, Kovo 30 11:46  #

na pvz. kai kuriuos lietuviškus žodžius galima nežinot, nes tiesiog jie niekada nepasitaikė. o juk niekas specialiai nevartys lietuvių kalbos žodyno ir nesimokins dabar retai naudojamų žodžių. manau tokiem žodžiam daugiau dėmesio turėtų skirt mokykloj. ne tik išmokint taisyklingai rašyt, bet ir paaiškint ką jie reiškia :)

patiko(0)



Arvydas, Kovo 30 12:08  #

Teisingai, galima nežinoti ir kurmio, ir kai kurių žodžių, ir kas yra Lietuvos sostinė.. Bet geriau būtų visa tai žinoti!

Manau, kad testai parodo, jog po truputį mūsų švietimo reforma duoda vaisių – vejamės mistinius Vakarus. Mokomės iš spalvinimo knygučių, aritmetikos darbus atliekame pasitelkę skaičiuotuvus, vietoj pažymių gauname kažkokias „saulutes“ ir „debesėlius“.. Rezultatas – moksleiviai nežino kiek maždaug žmonių gyvena trečiame pagal dydį Lietuvos mieste, Olimpinės žaidynės vyks Kaune, kurmis sveria trisdešimt kilogramų. Kas toliau? Lietuva persikels į Madagaskarą? Didžiausia Europos valstybė bus Amerika?

Aišku, nereikia visko nurašyti vien švietimo sistemai. Tėvai irgi turėtų prisiimti atsakomybę už savo vaikų lavinimą ir auklėjimą. Ir ne tik prisiimti atsakomybę, bet ir padaryti atitinkamas išvadas.

patiko(0)



MariusM, Kovo 30 13:31  #

Jei kurmis sveria 10-30 kg, tai vaikas ne nežino kas yra kurmis, bet neįsivaizduoja kas yra kilogramas… Įdomu kokie rezultatai būtų, jei testą atliktų suaugusieji? Geriausia būtų tų pačių vaikų tėvai….

patiko(0)



kibir-tele-vibir, Kovo 30 13:58  #

Labai įdomus testas ir įdomūs rezultatai :)

Tik norėčiau pastebėti, kad agrarinė kultūra miestiečiams tolima, ir kuo toliau tuo mažiau kam aktuali. Su žemės ūkiu susiduria mažuma. Praėjo agrariniai laikai, tai kaži ar verta prikėlinėti tas senąsias technologijas. Drabužiai dabar iš vilnos, medvilnės, sintetikos, o ne iš lino. Sviesto nemuša o „pagamina“ pieno perdirbimo kompanijos. Netgi ūkininkai kaži ar kerta javus, dažniausiai turbūt pjauna kombainu. Taigi čia tarsi tikimasi kažkokio užsikonservavimo senovėje, gal geriau tegu vaikai išmano apie dabartinį pasaulį?

Na, su kurmiu tai žiauru :)

patiko(0)



ST, Kovo 30 14:18  #

Jei tikėti teiginiu, kad kas dešimtmetį šalių bendras vidutinis IQ padidėja keliais punktais ir tas augimas vis spartėja, tai testo rezultatus galima interpretuoti kaip rodančius kaitą. Ir, turbūt, teigiamą kaitą.
Jei dauguma vaikų nežino, kad „linus rauna“ (maniau „pjauna“, bet google sako, kad „rauna“ :) ), vertinu tai kaip teigiamą dalyką – vaikams ar jų tėvams ne tik kad netenka rauti linų, bet net užmiršta kad kadaise tokia veikla buvo, t.y. šalies pažanga akivaizdi :)

patiko(0)



Vladas, Kovo 31 11:48  #

Sudėtinga vienareikšmiškai vertinti tokius testo rezultatus, bet pabandyčiau daryti kelias subjektyvias išvadas:

1. Visų pirma džiugu, kad Burgis netingi sugalvoti nestandartinių testų.

2. Mano manymu, labai svarbi ši įžvalga: „Mes su vaikais kalbame skirtingomis kalbomis, bet to nepastebime“. Iš tikro daugybė žmonių (gal netgi kiekvienas) „kalbame skirtingomis kalbomis“ ir gyvename skirtinguose pasauliuose, bet to nepastebime.

3. Gal būt iš tikro bendraujame „nevartodami daugiau kaip 30 žodžių, kaip Eločka Ščiukina ir „Dvylikos kėdžių“…“, bet tai nereiškia kad mes arba jie nežinome daugiau žodžių ir sąvokų. Gal būt tik toje srityje kur tie pasauliai persidengia netelpa daugiau nei 30 žodžių. (Na jei lietuvis ir arabas bando susikalbėti angliškai ir abu vienodai supranta tik trisdešimt žodžių, tai nereiškia, jog jie nemoka daugiau žodžių).

4. Neįmanoma ir nereikia tikėtis, kad vaikas žinos tiek žodžių ir informacijos, kaip suaugęs žmogus, nuėjęs ilgą ir turiningą gyvenimo kelią. Kai tiems vaikams bus tiek metų kaip jums dabar, jie naudos daugybę žodžių ir sąvokų apie kurias mes šiandien net nesapnuojame.

5. Testas į kurio visus klausimus atsako dauguma dalyvių yra niekinis (na, jei klaustume kiek bus du kart du). Manau minėtas testas suteikia galimybę pasireikšti eruditams, nors kaip rašė vienas iš komentatorių, kažin ar senovinių žodžių (ar kitos informacijos) žinojimas yra absoliuti vertybė.

6. na, ši mintis ne mano: IQ testuose aukščiausius balus gauna tie, kurių intelektas panašiausias į testo sudarytojų intelektą:)

patiko(0)



headless, Kovo 31 14:12  #

Visiškai pritariu Vladui. Prisimenu tokį epizodą iš vaikystės (gal kokių 12 ar 11 metų), kai man atrodė, kad aš gyvenu kažkur tiesiai į vakarus nuo Klaipėdos (Lietuvos teritorijoje, beje). Tada gerai nesupratau nei kas tie vakarai, nei kur ta Klaipėda, vis tik kai savo laiku dalyvavau MLT, pasirodžiau labai gerai. Tokie žinių trūkumai jauname amžiuje savaime suprantami ir toli gražu nereiškia, kad vėliau gyvenime liks panašių spragų.

patiko(0)



D., Kovo 31 15:25  #

na gyvą kurmį šiaip pamatyti sunku. Aš vaikystėje žinodavau kaip jis atrodo ir kokio dydžio iš rusiško animacinio filmuko, kuriame mergaitė prašo, jog ją pagirtų ir ji duos saldainių :) Na dar tas čekų kurmis buvo :) O apie linus tai turėtų žinoti jei lankosi muziejuose ir domisi lietuvių etnografija. Bet dabar kažin ar ir karvę pažinotų :) Nereiktų pamiršti jog tai miestiečiai, kurių tėvai patys to kurmio nematę :)

patiko(0)



D., Kovo 31 15:37  #

P.S. ką gali vaikams papasakoti tėvai :) – http://www.youtube.com/watch?v=lvuQdeVLceQ

patiko(0)



busy, Kovo 31 17:26  #

Baisiai nuobodi ta pirma dalis paveiksliuke. Kompiuteriam čia užduotis, ne žmonėm.

patiko(0)



Burgis, Kovo 31 18:34  #

Busy: teisinate save?… Rusai, išspausdinę tai knygoje „Matematičeskaja škatulka“ (matematinė dėžutė), taip nemanė. Ir aš taip nemanau!

patiko(0)



busy, Kovo 31 20:52  #

Neteisinu, tik nesuprantu, ko tas uždavinys vaikus moko (mechaninio darbo?) ir nemanau, kad jį išvis smagu spręst.

patiko(0)



busy, Kovo 31 20:55  #

Gal per blogą nusiteikimą turiu, bet prisiminiau iš mokyklos laikų šitą uždavinį ir nupurtė kažkodėl.

patiko(0)



Burgis, Kovo 31 21:39  #

Kuris uždavinys, Lukai – busy? Imkime, pavyzdžiui, trečiajį. Iškart turime pradėti galvoti, kurios žvaigždutės lengviausiai pakeičiamos skaitmenimis. Pavyzdžiui, aišku kaip dieną, kad šalia 2 iš kairės yra 1, o antra nuo dvejeto iš dešinės yra 0. Taip žingsnelis po žingsnelio „dešifruojame“ visą užrašą. Ypač įdomu, kai atsakymas nevienareikšmis. Jau radote?
*
Tokie uždaviniai labai moko logiškai mąstyti, labai!

patiko(0)



Lio, Kovo 31 22:36  #

Kai buvau mazas, vaziavom su Tevais pro kazkoki maza miesteli ir as paklausiau, kas cia gyvena. Tevas pasake, kad kolukieciai. Ar jie kandziojasi ? – paklausiau as. Beja , didziuojuosi siuo savo klausimu.

patiko(0)



laisvas, Balandžio 1 05:20  #

Gerb. B.Burgi, jeigu paaiškinimą žodžiui velėti parašyčiau kaip fizinę bausmę ( velėti kailį), ar įskaitytumėte atsakymą?

patiko(0)



jamaica, Balandžio 1 13:39  #

Neseniai per egzaminą vienas jaunas, bet jau suaugęs, išsilavinęs žmogus man aiškino, kad per atostogas dažnai važiuoja į Žemaitiją, į Biržus… pas giminaičius…
Nedidelė ta Lietuva, bet klaidi…

patiko(0)



Burgis, Balandžio 1 15:08  #

Laisvam: žinoma, įskaityčiau!

patiko(0)



znakorius, Balandžio 3 23:43  #

O, juk, velėti mokinius – nepedagogiška? :)
Nors Makarenka manė kitaip.

patiko(0)



kariunas13, Balandžio 5 11:00  #

Na pirmi uždavinukai 5 min darbas paskutinis sudėtingiau kadangi pozicijose 0-9 skaitmenys bet gerai kad raidžių komplektas nedidelis. Va tokius uždavinius reikia tikrai egzaminuose duoti ir pritariu mastymą lavina labai. Šiaip kai esu fiziką baiges jau 10 metų kartais pažaisti tokius dalykus gerai, nors labiau mėgstu šachmatais „grajinti“ :D

patiko(0)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>