Ko iš tiesų nori riaušininkai?

Savo pienuką aš geriu pati:

Ir eik tu iš čia, seneli, man neaiškinęs, kad turėtų būti kitaip:

Toks ir yra vienintelis riaušininkų teiginys – ne jūs mums, o mes jums pasakysime, kaip turi būti! Pagrindinis kalėjimų senbuvių teiginys. Pagrindinis senųjų “klanų” (medicinos, švietimo, turgaus, taksistų ir pan.) teiginys. Pagrindinis nomenklatūrinės valdžios teiginys. Pagrindinis sutenerių, lošimo maklerių, energijos “tarpininkų”, nelegalios prekybos, kontrabandininkų teiginys.

Gal riaušininkams rūpi pakeisti Seimą? Ne! Pakeisti Vyriausybę? Ne! Riaušininkams rūpi parodyti, kas yra tikrasis padėties šeimininkas. Kaip V. Uspaskichui – gauti Plechanovo akademijos diplomą ir dirbti Lietuvos ministru. Nei jam to diplomo reikia, nei ką – reikia parodyti, kas yra kas.

Normali, patyrusi mafijinė struktūra pasirūpina, kad šiuo teiginiu pagrįstoje visuomenėje siuvėjai, pensininkai, mokytojai, duonos kepėjai, kirpėjai ir pan. gyventų vargingai, bet iki aršaus pasipriešinimo ribos būtų saugus atstumas. Deja, visuotinės krizės, visuotinio pasityčiojimo iš valdžios metu mūsų nesubrendusi mafijinė struktūra užmynė pati sau ant uodegos…

Žlungančių JAV bankų vadovai siūlėsi metus dirbti už dolerį. Komentaras internete: ir aš sutikčiau metus dirbti už dolerį, jei ankstesniais metais būčiau gavęs keliasdešimt milijonų. A. Valinskas siūlosi dirbti už 811 litų. Komentaras: ir aš sutikčiau, jei abu su žmona būtume struktūroje, į kurią žmonės veržiasi net sutikdami primokėti…

Mano prognozė niūri: visuotinio apsivalymo nebus. “Zekai” aukų lengvai nepaleidžia. Senučiukė turguje įžūliai meluoja, kad bulvės iš Raseinių rajono, jos žento sklypo, nes už kampo stovi “kvadratinis” žmogėnas, kuris ją taip primokė. Studentė pakelėje pardavinėja arbūzus, nors visiems aišku, kad tai – ne ta prekyba. O kas?

Dabar studentai “laiko” sesiją, o per TV jau aiškina – tik nepajudinkite ir šios sistemos! Po vakarykščio įspėjimo manau, kad nebejudins… Kam tai naudinga?

Atsakymai

Andrius Kalesnikas, 2009-01-17 15:25:17

Man kyla klausimas, kodėl mes taip nekenčiame valdžios? Juk ji nė poros mėnesio nedirba, o jau tokios nesąmonės vyksta. Nepateisinu profsąjungų. Trūksta solidarumo juodai.

Klausimai…, 2009-01-17 15:31:40

Aš palaikau vyriausybę, nes ji ką tik išrinkta ir ką tik pradėjo dirbti. Todėl Delfi komentarai, tokie kaipo “Seimą lauką, vyriausybę lauk!” nepagrįsti.

Iš kitos pusės profesinės sąjungos taipogi teisios. NE JŲ PROBLEMOS, kad anksčiau atėjusi vyriausybė prisidirbo, o šita tik pradėjo dirbti (žodžiai pavartoti skirtingomis reikšmėmis). Kiekviena vyriausybė ateidama į valdžią prisiima senosios palikimą (ir klaidas) ir tampa už jį atsakinga. Nenori taisyti pirmtako klaidų ir būti už jas kaltinamas – neik valdžion.

Petriux, 2009-01-17 15:59:16

Riausininkai nori riausiu. Jiems bele koki preteksta rasti ir dauzyti, metyt ir niokoti. Sikart pretekstas yra nepalanki ekonomine situacija.

O valdzios zmones nekencia del ju nesolidarumo ir nesiskaitymo su kitais. Man pvz irgi labai nepatinka, kad ragindami zmones verztis dirzus apie savo dirzus kazkodel pamirsta. Nors gal valdzia su petnesom, neturi kaip susiverzt.

Be abejo, reikia imtis krizes iveikimo, bet tai reikia visiems bendrom jegom daryti, o ne viska ant kazkieno kitu peciu suverciant.

Giedrius, 2009-01-17 17:32:12

Aš taip pat nesuprantu tokių žmonių…Prašau paskaityti “L.ryte” apie paprastus verslininkus, kurie tikrai neis protestuoti…

http://www.lrytas.lt/?data=20090117&id=lso17_a7090117&p=2&sk_id=99&view=2

Kaip valdžia rūpinasi paprastais darbo žmonėmis?! Nori žmonės mokėti tikrą kainą, o jiems…100 k. mazesnę! Tik dirbkite! Paminklus reikia statyti tokiems teisejams, prokurorams, komisarams!

Ir kodėl tie žmonės Lietuvoje nerimsta? Ikrai apkarto? Eršketai pabodo?

GL, 2009-01-17 18:00:56

Kaip ir kitoje temoje sakiau, nemanau kad dauguma patenkintu ar nepatenkintu zmoniu turi ka bendro su riausemis – tai paprasciausiai darbas keliu, keliolikos, ar daugiausiai keliasdesimties kurstytoju, kuriems padeda apgirtusi minia ir kuriu mastymo tipa Burgis labai taikliai aprase pirmoje temos puseje…

O siai valdziai tik reiketu pasimokyti buti paprastesniems, draugiskesniems, ir bendrauti su visuomene, aiskinti visus sprendimus ir ju priezastis, klausytis kritikos, bei kartais i ja ir atsizvelgti…

Konservatoriai buvo pasikele pries 10 metu, ir didele dalimi liko tokie patys pasikele dabar. Labai gaila, juokinga (per asaras) ir net kvaila, kad is esmes ju pasikelimas ir buvo viena is pagrindiniu priezasciu, atvedusiu i valdzia paksus, uspaskichus ir kirkilus… Negi jie nori, kad tai pasikartotu?

4vejininkas, 2009-01-17 19:28:54

To Andrius Kalesnikas, Klausimai… ir tiems kas palaiko vyriausybe: Nu ir kas, kad naujas seimas ir vyriausybe isrinkta, bet zmones tie patys. Kas pasikeis Kubiliuje, jei is paprasto seimo nario tapo ministru, galvojat, kad jis taps protingesnis ? Naujas seimo pirmininkas Arunas Valinskas, atejes is show verslo, zalias politikoje, nu ir kas kad jis baiges teise, bet visa gyvenima renginius vesdavo, ka jis padarys tautos labuj ? Mes isrenkame zmones i seima ir patys einam pries juos protestuot, tai klausimas kam tada rinkti ? Jus manot, kad nauja vyriausybe pakeis santvarkos pamatus ? Santvarkos pamatai pastatyti po musu nepriklausomybes, taip jie nesugriauti ir nepajudinti gyvuoja iki siol, ant pamatu tie patys asmenys, kurie juos state, tik kad jie keiciasi vietom, vieni is seimo nario tampa minstru, ministras tampa seimo nariu ir is kur naujos idejos gali ateiti ? Kaip esame jau 18 metu tam paciam rate. O ratas yra uzdaras, i ji ileidziami tik seni vilkai, su tom paciom idejom. Naujas zmogus – nauja ideja. Susprogdint senus santvarkos pamatus,galime tik su nauju issilavinusiu nesusitepusiu musu jaunimu, musu ateitim. As dziaugsiuos valstybe tada, kaip joje istatymus priims nauji asmenys ateje ne is kokiu partijiniu klanu,show verslu, o is UNIversitetu. Bus nauji zmones – bus naujos idejos.

man aktualu, 2009-01-17 21:32:53

O aš manau, kad šaltas dušas seniai buvo reikalingas valdžiai. Kad atsikvošėtų, nebesikeltų į padanges, nebevaidintų visagalių ir neklystančių.Ir tai pripažintų. Į ką pirmiausia nukreipta antikrizinė programa? Į eilinį žmogų. Mokyklos stovi varvančiais stogais, vaikai jose šąla, o mes statome valdovų rūmus? Mokytojas perka iš savo vargano atlyginimo sąsiuvinius alkoholikų ar šiaip vargstančių šeimų vaikams, o išlaidas kanceliarinėms priemonėms gauna seimūnai. Nepykit, nemoku taip protingai rašyti, kaip jūs, bet politikai šiais laikais susireikšminę, nemato eilinio žmogaus bėdų. Juk jis neneša pelno. Po kiekvienų seimo rinkimų naujas lovio pasidalijimas, o tautai trupiniai. Kitas seimas ir tuos atima. Nesakau, kad reikia dykai maitinti visus pirmokus (kodėl tik pirmokus? Ar kiti jau valgyti nenori?). Kiek neprotingų žingsnių pridaro politikai, kuriuos taiso kiti politikai, vėl darydami naujas klaidas. Ar jie turi teisę taip dažnai klysti? Nepateisinu riaušininkų, kovoti reikia teisėtomis priemonėmis, bet ar valdžia kovoja prieš krizę teisėtom priemonėm? Aš iki šiol nesuprantu, kodėl geras ekonomistas, geras ministras, tobulai (ar beveik) išmanantis savo sritį turi palikti postą po rinkimų, nes jis ne tos partijos žmogus. Paaiškinkit man, eilinei tautos (runkelių) atstovei. Tai mes Lietuvą kuriam partijoms, kurios vis keičiasi valdžioje, o ne tautai?

Tomas, 2009-01-17 22:41:41

O kam tada tų rinkimų, jeigu tobulas ministras ir toliau eis pareigas? Ir kas bus tas, kuriam aš leisčiau nustatinėti, kuris ministras elgiasi tobulai (ar beveik)? Nemačiau dar nė panašaus į tokį per visą 20 metų. Dėl to ir noriu keisti ir keisti.

Baisiausia, ką paliko komunizmas (t.y. to, kas buvo 50 metų), mano akimis, yra ta sekundė kiekvieno žmogaus galvoje, kai dėl to, kaip jis pats asmeniškai jaučiasi priežasčių ieškoti nusprendžiama kažkur – valdžioje, įstatyme. Gyvenimas ne restoranas, apsitarnaujame patys.

Pokyčiai prasidės ne nuo valdžios. Prasidės nuo žmonių. Tik pasikeitę žmonės išrinks, t.y. padarys valdžią vertą savęs, o postus vertus ten būti. Už 20 metų, ne anksčiau.

GL, 2009-01-18 00:09:24

Už 20 metų, ne anksčiau.

Jeigu kalbama apie lygi, panasu i “senosios” Europos (o ne koki nors “idealu”), sakyciau 10-15 metu, t.y. kai karta uzaugusi pirmaisiais nepriklausomybes metais (t.y. gime 1980-85) – ta, kuri jau nelabai sugeba kalbeti rusiskai, bet kuri dar gerai atsimena svarbiausiu ivykiu metus (1989-91) – igaus pagrindine role sprendimu priemime.

Nors gal neobjektyviai skamba taip kalbeti (nes as pats tai kartai priklausau:) ), bet man ji atrodo turinti truputi daugiau potencialo nei po to einanti (t.y. sovietmecio nemaciusi) karta…

Raimundas Zabarauskas, 2009-01-18 07:22:15

Nemiegoti už Lietuvą galima dviem būdais. Galima dainuoti prie laužo, vis dar ginant nepriklausomybę, užuot kūrus bendrą visuminį produktą, o galima – nemiegoti dėl savo biznio, kartu stiprinant ir šalį, ir realią jos nepriklausomybę.

(visa mintis čia: http://www.rzu.lt/?2009-01-18)

Jūratė, 2009-01-18 09:02:23

Skaitau kai kuriuos komentarus ir klausimas: gal mums reikėtų vėl rusų? 🙂 Kad vėl duotų gerai į kailį, kad žmonės atsikvošėtų. Bendras priešas suvienija. Tada vieningumas ir noras kitą išgirsti buvo didesnis. Nors dirbti ir atlaikyti negandas buvo didesnis! Nors gal dabar su tokiu požiūriu dalis pasiprašytų į didžiosios motinos glėbį

Jūratė, 2009-01-18 09:04:17

Pataisymas: NORAS dirbti ir atlaikyti negandas buvo didesnis!

Nuobodusis, 2009-01-18 11:56:07

Pratrinus kelnes seime 20 metų ir neprisiimti atsakomybės už esamą padėtį mano nuomone yra daugiau negu negarbinga.

Antras klausimas konkretesnis – Račas savo tinklalapyje teigia, kad mokesčių reforma naudinga mažas pajamas gaunantiems piliečiams. Aš linkęs manyti priešingai. Kaip čia su ta aritmetika?

Andrius, 2009-01-18 13:42:41

Kaip protestuoja dauguma? Lietuviai kantrūs ir protingi, todėl žino, kad langų daužymas neefektyvus. Vyresni žmonės man yra sakę, kad CCCP laikais jie valdžią graužė iš vidaus, degalinės operatorė vogė benziną, pardavėja dešrą ir t.t. Didėjant atskirčiai tarp valdžios ir piliečių, tampam mažiau lojalūs valstybei. Verslininkai ims bemiegėm naktim mastyti kaip vengti mokesčių (neabejoju, kad sumastys!), kiti ims galvoti, ką iš valstybės pavogus. Žinoma nebus lūžio dienos, kaip riaušių atveju, bet vis labiau ardysime valstybę, nes vis mažiau ja tikėsime.

to Nuobodusis: gaunantis labai mažai tikrai laimės dėl padidėjusio npd. http://www.tax.lt/naujos-mokesciu-skaiciuokles.php?koks_atl=1&atlyginimas=800&skaiciuokle=1&paskaiciuoti_npd=1&vaikai=0&kaip=2 (žiūrėk antrą lentelę)

Jūratė, 2009-01-18 13:59:57

Andriau, visos pranašystės sakyčiau jau seniai seniai vyksta, kas ir privedė valstybę prie tokios paėties. Ne ekonominė krizė yra didžiausia problema , o giliai įsišaknijęs pūvinys žmonių galvose. Juk stiprūs atlaiko visas negandas. O stiprybę reikia ūgdyti pirmiausia savam kieme

Ne tik gaunantys mažas pajamas bus remiami. Ir šeimos auginančios mažus vaikus.

Nuobodusis, 2009-01-18 16:34:12

gerb. Andriau, skaičiuoklė rodo, kad gaunantis 15000 Lt atlyginimą laimės 373,2 Lt (9 kg rūkytos dešros), o gaunantis atlyginimą 1000 Lt laimės 18,7 Lt (1 kg “šlapios” dešros). Tai kuris čia išlošia ir ar čia nėra tiesioginio ryšio su langų daužymu?

Jūratė, 2009-01-18 16:51:03

Nuobodusis, Jūsų logika ir atsakymas yra tiesioginio ryšio su langų daužymu ;). Tam, kad gauti 15000, tai dar reikia gerokai padirbėti. Jei žmonės skirtingai dirba, skirtingai ir uždirba, labai normalus dėsnis. O Jums, panašu, priimtiniau: visi žmonės lygūs?

Jūratė, 2009-01-18 17:01:58

Jums tikriausiai labiau patiktų: mažiau dirbdamas daugiau išlošiu?

Nuobodusis, 2009-01-18 18:26:08

Jūratei: į pirmą klausimą atsakau teigiamai – visi žmonės yra lygūs, į antrą neigiamai – atlyginimas turėtų būti proporcingas darbui ir rezultatui (proporcijos koeficientas – sutartinis).

Dabar Jums klausimas: ar tas bankininkas su dešimtimis milijonų atlyginimu dirba už Jus šimtus milijonų kartų daugiau, o jo darbo rezultatas (pasaulinė finansų krizė) yra žymiai vertingesnis už Jūsų darbo rezultatą?

Jūratė, 2009-01-18 18:37:15

Jo pastangos, laikas, energija tam, kad tiek pasiektų buvo daug didesnės nei to, kuris gauna 1000. Tai yra investicija į ateitį. Ar tai yra šimtus milijonų kartų – paprastos aritmetikos būti negali, manau, Jūs ir pats sutinkate. Mano teiginys: visi žmonės lygūs ir buvo susiję su darbo santykiais. Dar visai neseniai juk buvome lygūs – vienodai dirbdavome, vienodai uždirbdavome, visi sutartinai už talonus pirkdavome patalynę… Iniciatyva ir noras daugiau užsidirbti (daugiau dirbant) nebuvo skatinama. Ar Jūs būtent tokią lygybę ir palaikote?

Jūratė, 2009-01-18 18:41:11

Beje, finansiškai aišku tas, kuris uždirba daugiau valstybei yra naudingesnis, ar čia yra diskusija?

GL, 2009-01-18 18:55:45

Beje, finansiškai aišku tas, kuris uždirba daugiau valstybei yra naudingesnis, ar čia yra diskusija?

Taip butu jeigu gyventume idealiame pasaulyje, kur atlyginimas tiesiogiai atspindi zmogaus indeli (ar bent jau “patirti” – indeli per kelis ankstesnius metus…) Deja daznai buna visai ne taip. Valstybes sektoriuje atlyginimai tokie, kokius kazkas nustato, ir i darba zmones neretai patenka ne pagal nuopelnus; privaciame versle – priklauso nuo daugelio faktoriu – pvz. kaip darbuotojai susije su imones valdymu (tada gali sau skirtis daugiau), kokia strategija (ar visa turta issidalinti dabar, ar investuoti), etc.

Taigi manau, kad jeigu kas nors rastu objektyvu buda apskaiciuoti kiekvieno zmogaus “realu” darbo produkta valstybei, koreliacija su gaunamu atlyginimu butu gana prastoka, na bent jau ne tiesine… Tik gaila, kad realiai tai apskaiciuoti arba labai sunku, arba net neimanoma.

O siaip sutinku, kad sie mokesciu pokyciai yra santykinai blogiausi butent vidurinei klasei (ne skurstantiems, ir ne milijonieriams), kuri, ironiska, butent ir yra pagrindinis konservatoriu elektoratas…

Nuobodusis, 2009-01-18 19:00:41

Paimkime LEO LT – pora aritmetiniuų veiksmų, indeksuojamas turtas ir šimtai milijonų “uždirbama” grynais. Jeigu valstybę atskirti nuo žmonių, tai jai tas gal ir naudinga, bet tik ne eiliniams piliečiams

Burgis, 2009-01-18 19:49:37

Suprantu, kad kartojimas nuobodu, bet neiškęsiu: laikinai pamirškime privatų verslą ir jo mokesčius. Bet ar jūs kada nors kur nors girdėjote logišką biudžetinių darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos išaiškinimą? Aš per 50 metų – niekada! Buvau perpratęs socialistinę sistemą: mano brigadininkas man dar mokyklinio amžiaus “apskaitininkui” nurodydavo, ką ir kaip turiu skaičiuoti, kad geriausiai dirbantys kolūkiečiai per vieną vasaros mėnesį uždirbtų apie 100 rublių. Taip, buvo normatyvai, vyko darbo apskaita, bet buvo ir brigadininkas Simas – sistema niekada nesuklysdavo.

Atėjo kapitalizmas, ir aš nieko nebesuprantu. Nesuprantu, kaip kai kurie mano komjaunuoliškos jaunystės draugai taip išgudrėjo, kad valdiškuose postuose uždirba daugiau už dirbančius privačiai. Nenoriu plėtoti temos, bet kategoriškai teigiu – kol tai bus vos ne valstybės paslaptis arba bent jau nepaaiškinama mistika – valstybės nebus!

Peklon, 2009-01-19 11:21:14

mano manymu lietuvos zmones(riausininkai)nori kad juos isklausytu nes buvusioji valdzia klause bet propirstus o dabartine nesimato bent stengtusi pasiklausyti ka zmones apie ju sprendimus galwoja vienu zodziu savivaliauja. Ir dar man labiausiai nepatiko Valinskas su savo valdininku atlyginimu mazinimu. Taip kad laikas klaunus vyti lauk gana is Lietuvos daryti cirka!

Laisvas, 2009-01-20 11:21:00

p.Burgiui ir visiems:

Atsakymas į visus jūsų klausimus temoje “Šiuolaikinio lietuvio nacionalinio būdo bruožai. Nerimą keliančios trajektorijos.” images.katalogas.lt/maleidykla/fil31/F-22.pdf

Šiuo metu, transliuojama tiesioginė seimo pirmininko, A.Valinsko kalba seime, dėl riaušių. Mintys dvejopos:

  1. Na, nors kažkiek sujudo.

  2. Tai dagyvenom. Man, eiliniam provincialui, juoką kelia seimo pirmininko kalba.