Ko mokyti vaikus? Jausti gėdą!

Gegužės 9, Pirmadienis

Ko neturėjo mane užpuolusieji menkystos ir jų bendrininkai bailiai?

Neturėjo gėdos!

Kaip ją prarado, kada?

Vaikystėje, jaunystėje…
***
Pavėlavo į pamoką.
Neparuošė namų darbų.
Nuskriaudė bendraklasį.
Nusirašė egzamino metu.
Nuplagijavo baigiamąjį darbą.
Įsidarbino už kyšį.
Metė draugę sužinojęs, kad ji nuo jo nėščia.
***
Ir t.t., ir pan.
Metai po metų, žingsnis po žingsnio – prarado gėdą. Neberūpi, kaip jo elgesį vertina kaimynai, bendradarbiai, jį mokiusieji mokytojai, dėstytojai.
O tada – viskas leistina! Geras jausmas… Kaip riebios kiaulės.
***
Tai aš ir sakau – išmokykite vaikus jausti gėdą, tada jie patys išmoks rašyti, skaityti, skaičiuoti ir visko, ko doram, teisingam, garbingam žmogui reikia gyvenime.

patiko(70)



RSS

Atsakymai (18)

sonata, Gegužės 9 21:57  #

Prarasti įmanoma tik tai, ką turėjai.

patiko(9)



Giedrius, Gegužės 9 22:40  #

Tam, kad gėda funkcionuotų, kartu dar reikia turėti ir sąžinę. Matyt tai neišskiriama pora. Juk ne veltui sakoma: nei gėdos, nei sąžinės.

patiko(19)



Ingrida, Gegužės 9 23:18  #

Girdėjau, kad esam pasauly paskutiniai, turintys šita jausma, kitaip dar sarmata vadinama (nier nosinės klaviatūroj)

patiko(3)



asd, Gegužės 10 00:44  #

Ingrida, ne. (reikia daugiau raidziu komentarui)

patiko(1)



Sokolovas, Gegužės 10 14:08  #

PERLAS IŠ „PUPP“

„Per žaidimą „Oho“ du žaidėjai vienu metu vienas kitam parodo vieną, du arba tris rankos
pirštus.
14.1. Tarkime, m– abiejų žaidėjų parodytų pirštų suma. Visos galimos m reikšmės
yra:
A 2; 4; 6 B 2; 3; 4; 5 C 2; 3; 4; 5; 6 D 2; 4; 6; 8; 10
(1 taškas)
14.2. Pagal žaidimo taisykles, jei abiejų žaidėjų parodytų pirštų skaičius:
 yra vienodas, tai būna lygiosios;
 yra nevienodas, bet dalus iš dviejų, tai laimi tas žaidėjas, kurio parodytų
pirštų skaičius yra didesnis;
 yra nevienodas, bet nedalus iš dviejų, tai laimi tas žaidėjas, kurio
parodytų pirštų skaičius yra mažesnis.
Nuspalvinkite langelius, kurie žymi atvejus, kuomet laimi pirmas žaidėjas……“

Taigi…Kas yra „pirštų sumą“?
Ką reiškia posakiai „yra nevienodas, bet nedalus (dalus) iš dviejų?
Ar dar painiau nebuvo galima…?

patiko(2)



petras, Gegužės 10 17:37  #

pirštų suma, tai visų parodytų pirštų skaičius. sudedi visus parodytus pirštus ir gauni sumą – visų pirštų skaičių. na, nežinau, pradinių klasių mokytoja gal geriau paaiškintų, pamėginkit pasiklaust.
o dėl jungtuko bet, tai gal jum aiškiau būtų jei būtų panaudotas jungtukas ir. tačiau logiškai mąstant, sakinys su jungtuku bet irgi teisingas. iš serijos: gerti tai gersiu, bet rūkyti nemesiu.
vnž, kartais uždaviniai tikrai nesuprantamai būna aprašyti, bet ne šįsyk :)

patiko(0)



Linute, Gegužės 10 17:46  #

O kaip Jums perlas iš šios dienos PUPO serijos.
Kelte įkelta info mokytojams: vertinimo instrukcija bus rytoj – pakoreguota pagal mokinių darbus!!!!!
Nebeturiu žodžių…..

Arba kaip suprasti 5.4 užduotį:
Koks bus vidutinis aitvaro sklendimo greitis antrąją minutę?

patiko(2)



Sokolovas, Gegužės 10 17:49  #

„Pirštų sumos“ nėra iš principo. Yra visų parodytų pirštų skaičius.
„Yra nevienodas, bet nedalus (dalus)…“- absurdas iš principo.

patiko(3)



Sokolovas, Gegužės 10 17:56  #

Liucijai: Dėl aitvaro vidutinio kilimo greičio per antrąją minutę viskas aišku: 4/1=4 (m/min).
Tačiau va- dviprasmė sąlyga:
Kuris iš pateiktų reiškinių nėra lygus 2a su visomis a reikšmėmis?
A 2 a B 3a – a C a*a D a+a

„Su visomis a reikšmėmis nelygių“ tarp atsakymo variantų nėra nei vieno. Atsakymas C sutaps su 2a , kai a=0 bei 2. Taigi, ne „su visomis a reikšmėmis nelygu…“

patiko(0)



Kipšas, Gegužės 10 18:04  #

Linutei. Aitvaro greitis baigiantis pirmai sek buvo a m/s, o baigiantis antrai sek buvo b m/s. Tai ir raskite vidutinę a ir b reikšmę. Tik reikia žinoti pagal kokį dėsnį kito aitvaro greitis.

patiko(0)



petras, Gegužės 10 18:12  #

Jeigu gali daiktus sudėti, tai reiškia, kad gali gauti jų sumą. Va apibrėžimas iš lietuvių kalbos žodyno: sumà sf. (4) K, TrpŽ, KŽ; M
1. mat. skaičius, gaunamas sudėjus du ar daugiau skaičių, dėmenų;
2. SD357, N, LL72, L, NdŽ, J.Jabl, Kv tam tikras pinigų kiekis
3. MŽ463 sankaupa, visuma; ko nors bendras skaičius
Jūsų argumentas, kad pirštų sumos nėra iš principo, yra labai labai prastas.
absurdas – pagal apibrėžimą yra nesąmonė, beprasmybė. tai jinai gal ir būtų tuo atveju, jei tarkim būtų parašyta, kad skaičius yra nevienodas, bet vienodas. arba nedalus bet dalus. (prišingybė), o dabar buvo nurodytos dvi skaičiaus savybės, kad jis yra nevienodas ir kad jis yra (ne)dalus. tai nemtau čia nieko absurdiško, tik blogai panaudotą jungtuką „bet“. tačiau jei sugebat mąstyti logiškai, tai visai ne problema. nes teiginys yra teisingas. vnž, iš didelio rašto kartais nuainam už krašto.

patiko(1)



petras, Gegužės 10 18:15  #

Sokolovai, pasakymas, obuolys yra geltonas bet apvalus, jums yra absurdiškas ?

patiko(1)



Sokolovas, Gegužės 10 20:40  #

Petrui:
Ne tai čia turėjau omeny. Įsiklausykite į sakinį dar kartą:
„Skaičius yra vienodas bei dalus iš dviejų“.
VIENODI yra parodyti pirštų SKAIČIAI, o dali iš dviejų yra parodytų pirštų SKAIČIŲ SUMA.

patiko(0)



Sokolovas, Gegužės 10 20:43  #

Kipšui:
Parašėte nesąmonę. Vidutinis greitis yra kelio ir laiko santykis ( šiuo atveju- 4 metrai dalint iš 1 minutės), o ne pradinio ir galinio greičių aritmetinis vidurkis.

patiko(2)



petras, Gegužės 11 09:27  #

Sokolovai, pagaliau pamačiau :D

patiko(0)



Kipšas, Gegužės 12 12:57  #

Sokolovui,
Jūs visiškai teisus. Bandžiau komentuoti visiškai nežinodamas sąlygos ir parašiau nesąmonę. O sąlygoje duotas kelio nuo laiko grafikas ir viskas jame matosi.

patiko(0)



Burgis, Birželio 8 12:11  #

Lolai: ačiū!

patiko(2)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>