Ko mokyti vaikus? Jausti gėdą!

Ko neturėjo mane užpuolusieji menkystos ir jų bendrininkai bailiai?

Neturėjo gėdos!

Kaip ją prarado, kada?

Vaikystėje, jaunystėje…

***

Pavėlavo į pamoką.

Neparuošė namų darbų.

Nuskriaudė bendraklasį.

Nusirašė egzamino metu.

Nuplagijavo baigiamąjį darbą.

Įsidarbino už kyšį.

Metė draugę sužinojęs, kad ji nuo jo nėščia.

***

Ir t.t., ir pan.

Metai po metų, žingsnis po žingsnio – prarado gėdą. Neberūpi, kaip jo elgesį vertina kaimynai, bendradarbiai, jį mokiusieji mokytojai, dėstytojai.

O tada – viskas leistina! Geras jausmas… Kaip riebios kiaulės.

***

Tai aš ir sakau – išmokykite vaikus jausti gėdą, tada jie patys išmoks rašyti, skaityti, skaičiuoti ir visko, ko doram, teisingam, garbingam žmogui reikia gyvenime.

Atsakymai

sonata, 2016-05-09 21:57:50

Prarasti įmanoma tik tai, ką turėjai.

Giedrius, 2016-05-09 22:40:07

Tam, kad gėda funkcionuotų, kartu dar reikia turėti ir sąžinę. Matyt tai neišskiriama pora. Juk ne veltui sakoma: nei gėdos, nei sąžinės.

Ingrida, 2016-05-09 23:18:12

Girdėjau, kad esam pasauly paskutiniai, turintys šita jausma, kitaip dar sarmata vadinama (nier nosinės klaviatūroj)

asd, 2016-05-10 00:44:47

Ingrida, ne. (reikia daugiau raidziu komentarui)

Sokolovas, 2016-05-10 14:08:54

PERLAS IŠ “PUPP”

“Per žaidimą „Oho“ du žaidėjai vienu metu vienas kitam parodo vieną, du arba tris rankos

pirštus.

14.1. Tarkime, m– abiejų žaidėjų parodytų pirštų suma. Visos galimos m reikšmės

yra:

A 2; 4; 6 B 2; 3; 4; 5 C 2; 3; 4; 5; 6 D 2; 4; 6; 8; 10

(1 taškas)

14.2. Pagal žaidimo taisykles, jei abiejų žaidėjų parodytų pirštų skaičius:

 yra vienodas, tai būna lygiosios;

 yra nevienodas, bet dalus iš dviejų, tai laimi tas žaidėjas, kurio parodytų

pirštų skaičius yra didesnis;

 yra nevienodas, bet nedalus iš dviejų, tai laimi tas žaidėjas, kurio

parodytų pirštų skaičius yra mažesnis.

Nuspalvinkite langelius, kurie žymi atvejus, kuomet laimi pirmas žaidėjas……”

Taigi…Kas yra “pirštų sumą”?

Ką reiškia posakiai “yra nevienodas, bet nedalus (dalus) iš dviejų?

Ar dar painiau nebuvo galima…?

petras, 2016-05-10 17:37:03

pirštų suma, tai visų parodytų pirštų skaičius. sudedi visus parodytus pirštus ir gauni sumą – visų pirštų skaičių. na, nežinau, pradinių klasių mokytoja gal geriau paaiškintų, pamėginkit pasiklaust.

o dėl jungtuko bet, tai gal jum aiškiau būtų jei būtų panaudotas jungtukas ir. tačiau logiškai mąstant, sakinys su jungtuku bet irgi teisingas. iš serijos: gerti tai gersiu, bet rūkyti nemesiu.

vnž, kartais uždaviniai tikrai nesuprantamai būna aprašyti, bet ne šįsyk 🙂

Linute, 2016-05-10 17:46:33

O kaip Jums perlas iš šios dienos PUPO serijos.

Kelte įkelta info mokytojams: vertinimo instrukcija bus rytoj – pakoreguota pagal mokinių darbus!!!!!

Nebeturiu žodžių…..

Arba kaip suprasti 5.4 užduotį:

Koks bus vidutinis aitvaro sklendimo greitis antrąją minutę?

Sokolovas, 2016-05-10 17:49:11

“Pirštų sumos” nėra iš principo. Yra visų parodytų pirštų skaičius.

“Yra nevienodas, bet nedalus (dalus)…”- absurdas iš principo.

Sokolovas, 2016-05-10 17:56:15

Liucijai: Dėl aitvaro vidutinio kilimo greičio per antrąją minutę viskas aišku: 4/1=4 (m/min).

Tačiau va- dviprasmė sąlyga:

Kuris iš pateiktų reiškinių nėra lygus 2a su visomis a reikšmėmis?

A 2 a B 3a – a C a*a D a+a

“Su visomis a reikšmėmis nelygių” tarp atsakymo variantų nėra nei vieno. Atsakymas C sutaps su 2a , kai a=0 bei 2. Taigi, ne “su visomis a reikšmėmis nelygu…”

Kipšas, 2016-05-10 18:04:03

Linutei. Aitvaro greitis baigiantis pirmai sek buvo a m/s, o baigiantis antrai sek buvo b m/s. Tai ir raskite vidutinę a ir b reikšmę. Tik reikia žinoti pagal kokį dėsnį kito aitvaro greitis.

petras, 2016-05-10 18:12:07

Jeigu gali daiktus sudėti, tai reiškia, kad gali gauti jų sumą. Va apibrėžimas iš lietuvių kalbos žodyno: sumà sf. (4) K, TrpŽ, KŽ; M

  1. mat. skaičius, gaunamas sudėjus du ar daugiau skaičių, dėmenų;

  2. SD357, N, LL72, L, NdŽ, J.Jabl, Kv tam tikras pinigų kiekis

  3. MŽ463 sankaupa, visuma; ko nors bendras skaičius

Jūsų argumentas, kad pirštų sumos nėra iš principo, yra labai labai prastas.

absurdas – pagal apibrėžimą yra nesąmonė, beprasmybė. tai jinai gal ir būtų tuo atveju, jei tarkim būtų parašyta, kad skaičius yra nevienodas, bet vienodas. arba nedalus bet dalus. (prišingybė), o dabar buvo nurodytos dvi skaičiaus savybės, kad jis yra nevienodas ir kad jis yra (ne)dalus. tai nemtau čia nieko absurdiško, tik blogai panaudotą jungtuką “bet”. tačiau jei sugebat mąstyti logiškai, tai visai ne problema. nes teiginys yra teisingas. vnž, iš didelio rašto kartais nuainam už krašto.

petras, 2016-05-10 18:15:14

Sokolovai, pasakymas, obuolys yra geltonas bet apvalus, jums yra absurdiškas ?

Sokolovas, 2016-05-10 20:40:17

Petrui:

Ne tai čia turėjau omeny. Įsiklausykite į sakinį dar kartą:

“Skaičius yra vienodas bei dalus iš dviejų”.

VIENODI yra parodyti pirštų SKAIČIAI, o dali iš dviejų yra parodytų pirštų SKAIČIŲ SUMA.

Sokolovas, 2016-05-10 20:43:49

Kipšui:

Parašėte nesąmonę. Vidutinis greitis yra kelio ir laiko santykis ( šiuo atveju- 4 metrai dalint iš 1 minutės), o ne pradinio ir galinio greičių aritmetinis vidurkis.

petras, 2016-05-11 09:27:49

Sokolovai, pagaliau pamačiau 😀

Kipšas, 2016-05-12 12:57:22

Sokolovui,

Jūs visiškai teisus. Bandžiau komentuoti visiškai nežinodamas sąlygos ir parašiau nesąmonę. O sąlygoje duotas kelio nuo laiko grafikas ir viskas jame matosi.

Lola, 2016-06-07 16:57:26

http://www.veidas.lt/„lietuviai-pamirsta-–-ikapese-kiseniu-nera“

Burgis, 2016-06-08 12:11:45

Lolai: ačiū!