Kodėl tu keikiesi?

Gruodžio 23, Antradienis

Prieš metų virsmą apvalykime ne tik kūną, sielą, bet ir žodyną. Davaj – nebesikeikime!

Kodėl žmonės keikiasi? Vaikams, paaugliams tai šaunumo, savarankiškumo, nepriklausomybės nuo tėvų įrodymas. Silpnas žmogelis save sustiprina panašiai taip, kaip kobra ar kalakutas gąsdina priešus. Mažaraščiai keiksmais „nuspalvina“ savo skurdžią kalbą.

Juokinga tai, kad tėvas keikiasi, bet nori, kad jo sūnus nesikeiktų! Bent iki pilnametystės… Tai tas sūnus ir skuba užaugti – keiksmais procesą spartina.

Labai paplito mada keiktis „pusiau keiksmažodžiais“. Ar Seimo pirmininkas keikiasi, kai sako „nafik“ (gal „nafig“? kiti sako „pofig“…)? Trumpai ir gerai parašė Juozas Erlickas: „akasyble“… Ką reiškia „bliamba“? Įtariu, kad net parazitinis žodis „šakės“ atsirado iš veiksmažodžio ar daiktavardžio „š…“, kuris, beje, daugelio net nelaikomas netinkamu žodžiu kalboje. Girdi, net K.Donelaitis taip rašė… O mane erzina! Po tokio žodžio mūsų kaime klausdavo: „Ar ta pačia burna ir valgai?“

Taigi, jei keikiatės, įrodykite, kad tai būtina!

RSS

atsakymai (26)

Diogenas, Gruodžio 23 21:21  #

Jeigu keikimasis yra savotiška psichologinė iškrova, tuomet keiktis yra būtina. Nes bet kokios įtampos sulaikymas ir kaupimasis ateityje gali prasiveržti netikėtais pavidalais (pvz., užkapojant nuosavą šunį kirviu). Taigi, jeigu po menkos nesėkmės norisi pasakyti „fcuk“ arba triaukštį „krv nx bl“, tai geriau tą ir daryti, o ne ieškoti gražesnio varianto.

Kita vertus, keikiamasi spontaniškai. Na, automatiškai ar refleksiškai. Tokiu atveju raginimas nesikeikti tampa beprasmis. Tačiau pats auklėjimas, ypač vaikų, toks nepasidaro.

Taigi: keikiamasis, nes norima automatiškai sumažinti kažkokį psichologinį diskomfortą (neatsitiktinai labiausiai keikiasi visuomenės „autsaideriai“). Todėl reikia ne drausti keikimąsi, o gerinti pastarųjų gyvenimo kokybę nuo pat mažens. Kitaip sakant – padoriai auklėti.

P.S. Beje, tas „fcuk“ yra keiksmažodis ar tarptautinis žodis?

:)

VN:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Žydrė, Gruodžio 23 22:03  #

Apie keiksmus ne itin seniai buvo gana vykęs komentaras. Įrašo galime pasiklausyti čia http://www.ziniur.lt/programa/archyvas?pg=1&cat=30&item=6037

O visiems visiems, pradedant svetainės šeimininku, gražių, jaukių, šviesių ir optimistiškų švenčių! :-))

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Pentium100, Gruodžio 23 22:47  #

http://people.howstuffworks.com/swearing.htm

Čia rašo, kad keiksmažodžiai smegenyse „sukuriami“ toje dalyje, kuri atsakinga už emocijas, o ne kalbą (siūlau paskaityt, ten gana įdomu, aišku jei su anglų kalba nėra bėdų). Taigi iš čia būtš galima spręsti, kad keiksmažodžiai sakomi natūraliai, ir norint „pašvelnint“ reik neblogai pagalvot…

O šiaip, tai, mano nuomone, žmonės keiksmažodžius naudoja „garui nuleist“, nes tai yra gana veiksminga ir ne destruktyvu (na, ne taip destruktyvu kaip pvz duot kam nors su kirvuku per galvą). Taip pat, įterpus keiksmažodį galima pasiekt, kad tai, ką pasakai labiau atitiktų tai, ką galvoji.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
V., Gruodžio 24 00:54  #

Man atrodo, čia tik kultūros ir auklėjimo reikalas. Vienas „niekaip neišsiverčia“ be „mat-ų“, atseit nekaltų „blyn“, „bliamba“. Kitam „rupūs miltai“ jau stipru.

Bet nepraustaburniškumas niekuo nepateisinamas – jokiom ten emocijom.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
GL, Gruodžio 24 01:07  #

Idomus straipsniukas (na isskyrus per dideli supaprastinima kai kuriu neuro-dalyku, bet ka padarysi…:) )
Siaip kazko panasaus ar buciau tikejesis… Tai galbut paaiskina, kodel kai vaikai mokomi keiktis ne rusiskai, o lietuviskai, nieko neiseina, nors i anglu kalba „persiorientuoti“ kur kas lengviau – visgi yra pakankamai „emocinio“ turinio filmuose ir realybeje, kurie sukuria reikiama emocini efekta.

Mano nuomone del keikimosi – kol tai naudojama tik retkarciais „garui nuleisti“ (pvz. kai metro vairuotojas tycia uzdaro duris pries nosi skubant:)) ir ne netinkamoje vietoje – tegul. Be to, kad sumazetu „netinkamu vietu“, ne pro sali zinoti keiksmazodzius skirtingomis kalbomis :) ir juos naudoti taip, kad dauguma vietiniu zmoniu nesuprastu… Kaip bebutu, svarbu, kad tai neperaugtu i iproti, kas deja atsitinka daugeliui zmoniu…

Siaip cia sklaidanti mintis apie butinybe emociskai issireiksti yra labai svarbi. Yra daug pavyzdziu, kai zmones laikydami pykti, nuoskaudas, pazeminima savyje, nenoredami issireiksti arba negaledami to padaryti del kulturiniu normu (pvz. rytu Azijoje), neretai po kurio laiko „pratruksta“ pacia blogiausia prasme – savizudybemis, nuzudymais, etc.
Aisku yra kitu galbut geresniu budu tam tikslui (pvz. sportas), bet pasaulis neidealus – ne viskas iseina taip kaip galetu geriausiai…

visiems linksmu svenciu!

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Vladas, Gruodžio 24 01:11  #

Po tokio žodžio mūsų kaime klausdavo: “Ar ta pačia burna ir valgai?”

Runkeliai? Tik nesakykit to žurnalistams — jie rodo priemiesčio padugnes ir sako: štai kokie kaimiečiai, kokia buvo mūsų protėvių kultūra. O elitu save laikanti žiniasklaida kasdien plūsta kalinių žargonu, žaginimo terminais dėti, išdurti, traukti per dantį ir t.t. Neatsilieka ir demokratijos politikai (aš gi savas, toks pat kaip jūs!), avangardo menininkai, rašytojai, pedagogai — tokia kalba jau socialiai priimtina ir mokiniams.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
GL, Gruodžio 24 01:17  #

Beje, nors nezinau ar tokie tyrimai buvo kieno nors atlikti, as manau, kad zmonems keikiantis stipriai emocinese situacijose, keiksmazodziai aktyvuoja „reward areas“ (atlygiams jautrias smegenu sritis) ir kuo stipresnis (t.y. nesvankesnis) keiksmazodis – tuo stipriau… :)

Pvz kiek klausiau filma „Back to the future III“ maciusiu zmoniu – daugelio populiariausias personazas jame yra Buford „Mad Dog“ Tannen ;) tikriausiai del jo stipriai, isradingai ir kvailai naudojamu keiksmazodziu…

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Giedrius, Gruodžio 24 08:54  #

Mano kuklia nuomone, viskas paprasčiau…“Sėdėjusiųjų“ daugėja, todėl ir tarpsta „kriminalinė kultūrėlė“.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Robertas, Gruodžio 24 10:04  #

čia Giedrius teisus, dėl kriminalinės kultūrėlės, pamažu tai taps gyvenimo norma, nes alternatyvos, gerąja puse, nebus. Inteligentija į valdžią nepretenduoja, ko gero tai drąsos stoka, be to trukdo ,,pirmaeiliai dalykai“ visokios disertacijos, todėl apie tautą bei valstybę galvoti yra palikta kitiems. Pasirodo apie tai niekas negalvoja tik saujelė rašančiųjų į ,, Laisvą laikraštį“. Keiksmai neatsiejama mūsų kultūros dalis? Graudu, bet taip. Keikiasi visi, o išgėrę net inteligentai, netyčia pratrūksta, aišku ne viešose vietose. Tas 50 metų sovietiniame bendrabutyje davė ,,daug“, pakeista daug. Todėl dabar tik galim pasvajot, kas būtų jeigu būtų. Kokie iki karo buvo keiksmai- žalia rūta.:)

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Burgis, Gruodžio 24 10:24  #

„Volodia, nerūkyk“, – paprašė mama. Ir Leninas visą gyvenimą nerūkė…
Taip mane mokė vaikystėje.
Gudruoliai: pakalbėkime, padiskutuokime… O kas pasižadės daugiau niekaip niekur niekada nesikeikti!?

VN:F [1.9.15_1155]
0 / 0
AltMedia, Gruodžio 24 10:43  #

Manau, po to, kai įprantama, keikiamasi, nesuvokiant kas šnekama. Nes jeigu aiškiai suprastų, ką sako, tiek kalbėtojas, tiek tas, su kuriuo kalbama, turėtų būti daug „snukių daužymo“. Pvz. tokia keiksmažodžių grupė „jobtvai… atj“, panašiai kaip ir „sukensin“. Žodžiu, tuo keiksmu sakoma – “ tu kalės vaikas“ ir panašiai. Bet emocinis krūvis pasąmonei lieka, čia tas pats kas vaikščiotum su išmatom rankose ir tepliotum piešinukus ant savęs ir kitų žmonių. Daug kas nuolaidžiauja sau, nes galvoja, kad keiksmai kaip ištiktukai, tik emocinė išraiška. Bet jų žala pačiam besikeikiančiajam yra daug didesnė, nei jis gali įsivaizduoti.

VN:F [1.9.15_1155]
0 / 0
vytka, Gruodžio 24 12:10  #

nu nacui,blet sraipsnelis :)

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Rasa, Gruodžio 24 23:35  #

Naaaaa, viską perskaičius, o ypač šitą:
„“Volodia, nerūkyk”, – paprašė mama. Ir Leninas visą gyvenimą nerūkė…“ , galiu pasakyti tik vieną dalyką- gaila, kad aš ne Leninas… Man taip neišeina…

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Rasa, Gruodžio 25 00:07  #

O dar aš noriu Jus visus visus nesikeikiančius ir besikeikiančius pasveikinti su Šv. Kalėdom!!!
O čia Jums visiems vietoj dovanų, Oslo Gospel Choir – Power Of Your Love:

http://mx.youtube.com/watch?v=CE4_zhew664&feature=related

Laimės, meilės, šilumos tarpusavio santykiuose ir… niekada nenustokit svajoti…
Nugirdau neseniai žiūrėtame filme „Alexander“ maždaug taip: „…Svajotojai išvargina mus savo svajonėmis…“ bet „…Jie nutiesia kelią į kitų žmonių sėkmę…“

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Mantas, Gruodžio 25 15:03  #

Su šventine saulėgrįža! Kontempliatyvių minčių, tikrumo veikloje, ramybės sieloje ir džiaugsmo kasdienybėje!

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
GL, Gruodžio 25 17:36  #

Labai sutinku del svajojimo. Esu kazkur girdejes tokia minti: „vaikysteje zmones ismoksta, kas imanoma, o veliau (universitete, darbe) ismoksta, kas neimanoma.“ Sia prasme as vis dar vaikas, ir del to visiskai nesigailiu ;)

Ok, tegul as busiu pirmas, kuris pasizadesiu nesikeikti. :) Pvz. vakar pries pat Kucias isedom i nelabai tinkama autobusa (3) ir nuo miesto centro iki Silainiu uztrukome visa valanda(!) Bet vietoj pykcio, kaltinimo ar keikimosi, mes juokavom, kad gavome Kauno „city bus tour“ uz 1.20 Lt :)

Linksmu Sv. Kaledu visiems ir daug ryzto, stiprybes, sekmes, dziaugsmo, supratimo ir meiles ateinanciais metais!

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Pagalbinukas UK, Gruodžio 25 19:35  #

Sveiki.

Sioje svetaineje rasau pirma karta. Dideli ispudi paliko komentatoriu kulturingumas ir intelektualumas. Todel diskusija apie keiksmazodzius inteligentu tarpe, mano nuomone, nera labai aktuali.

Taciau keiksmai darbininku socialiniame sluoksnyje yra neisvengiami. Asmeniskai as visiskai pritariu dabartinio Lenkijos premjero issakytai minciai, kad darbo liaudis, po sunkios darbo dienos, nepuls skaityti senoves graiku filosofijos. Todel neturetume smerkti besikeikiancio paprasto pagalbinio darbininko po sunkios darbo dienos (12 val / 7 d. per savaite). Turbut dauguma is Jusu, intelektualai, sunkiai suvokiate kaip sunku dirbti toki darba. Todel galite sau leisti tokia prabanga nesikeikti.

Nesu Marksistines teorijos salininkas. Nepritariu klasiu konfliktui. Taciau noreciau paprasyti tik daugiau pagarbos paprastam darbo zmogui…

Pagarbiai,

Pagalbinukas, London, UK

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
PagalbinukasUK, Gruodžio 26 13:48  #

Sveiki.

Sioje svetaineje lankausi pirma karta. Nustebino komentaru kulturingumas ir intelektualumas. Mano nuomone, diskutuoti apie keiksmus inteligentu tarpe nera labai aktualu.

As pritariu dabartiniam Lenkijos Premjerui, viename interviu pareiskusiam, jog darbo liaudis niekada nepuls skaityti Senoves Graiku filosofijos po sunkios darbo dienos (daznai 12 h / 7 d. per savaite). Tad, gerbiamieji intelektualai, bukite atlaidus darbo liaudziai uz keiksmazodzius.

Nors is savo komentaro galiu atrodyti Marksistines Teorijos salininkas, taciau toks nesu. Nepabreziu klasiu konflikto, tik noriu truputi daugiau pagarbos darbininkams.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Burgis, Gruodžio 27 12:45  #

Pagalbinukui: na, nuo graiku filosofijos iki keiksmazodziu yra sioks toks intervalas…

VN:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Liusė, Gruodžio 27 20:51  #

Nesikeikiu iš vis. Nėra būtinybės ir noro bjauroti savo kalbą.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Rimantė, Gruodžio 28 00:30  #

…o intelektualai, žinoma, nesikeikia :)

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Andrius, Gruodžio 29 15:01  #

O aš pritariu GL minčiai dėl užsienietiškų keiksmų. Man tokie ir gražiau skamba ir ne kiekvienam suprantami. pvz., verdammte Scheisse mėgstu sakyti :)

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Antanas, Gruodžio 29 22:45  #

Pamenu kažin kokiam filme tokią sceną:
mergina moko vaikina ispanų kalbos. Vyksta dialogas; staigia nei iš šio, nei iš to mergina paima stikline vandens ir šliūkšteli ant vaikino. Vaikinas sušunka:
- Ai, caramba!
- Atsiprašau, bet norėjau įsitikinti, kad tikrai mąstai ispanų kalba. – Tarė mergina.

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
eklipas, Sausio 1 13:30  #

„..įrodykite, kad tai būtina!“ – nežinau.., o ar būtinas karas? nusikaltimai? – nebūtini, bet jie yra.., o gal būtini, gal nematom „viso vaizdo“, gal agresija taip pat būtina mums kaip meilė. Šie dalykai lydi mus. žmones, visą civilizacijos istoriją.
Keiksmai yra antroji bekontaktinės agresijos forma (pimoji būtų mimika, judesiai [špyga, "pirštas"]). Klausimas – ar tai būtina? yra naivus kaip ar būtina žiema?..

p.s.
gebėjimas kontroliuoti savo agresiją yra intelekto požymis todėl intelektualai keikiasi „intelektualiau“ t.y. mažiau suprantamiau „neintelektualams“, bet kartais mėgsta atsipalaiduoti :)

VN:F [1.9.15_1155]
0 / 0
Martynas, Sausio 5 02:26  #

Na idomus pasisakymas. Na kadangi esu lyg siektiek ispruses zmogus. Bet beda mano ta, kad dirbu statybos sferoje. Keiksmazodziai lyg epidemija, be jo kartais atrodo, kadneimanomas sakinys…. :) Bet keiktis lietuviskais keiksmazodziais labai smagu.

Bet kitas atvejis…. pasakyk zmogui „Prasau paduok man zirkles“ – dazniausiai jis sureaguos pakankamai letai arba nesureaguos, arba neisgirs…
O pasakykite „b**t paduok man zirkles“ – jis iskart isgirsta ;-)
Ar netaip yra?

Beje pastebejau viena komentara… Kuris labai suskirste viska i „darbo liaudi“ ir „intelektualus“. Nepykit bet labai juokinga…. tenka bendrauti nuo darbininku iki imoniu direktoriu… Ir turiu pasakyt tenka sutikt nemazai issilavinusios darbo liaudies, kur ponams „ofiso karaliams“ kur daugiau yra apsiskaite apart graiku filosofija.

Aj dar norejau paklaust kas skiria intelektualus nuo neintelektualu?

VA:F [1.9.15_1155]
0 / 0
eklipas, Sausio 5 19:42  #

„Aj dar norejau paklaust kas skiria intelektualus nuo neintelektualu?“
ir tie ir anie gali dirbti nuo šūdvežio iki „ofiso karaliaus“.. taigi nuo darbovietės tai nepriklauso, vadinasi belieka sugebėjimas mąstyti ir to proceso rišlus perteikimas (žodžiais, spalvomis, garsais ir t.t.)… na, žinoma, savęs bei pasaulio suvokimas ir žinios… Taigi vektorius lyg ir aiškus ir monetarine „lineika“ nematuojamas ;)

VN:F [1.9.15_1155]
0 / 0
XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>