Kontrastai, kontrastai…

Balandžio 24, Antradienis

Šiandien vėl eksperimentavau su gyvais žmonėmis… Dvylika mano penktokų suvalgė dvi picas, saikingai užgėrė „Coca-Cola“ ir „Fanta“. Pamokiau, kaip  tai vartoti (nevartoti!), gal todėl seanso tvarką ir higieną galiu įvertinti devyniais balais. Tikiuosi, kad dauguma mokinukų ir rytoj bus sveiki…
*
Po to daviau jiems stresinį testą – per dvi minutes atlikti kuo daugiau iš šių dvylikos užduočių. Pamokiau, kaip reikia dirbti, kai laiko labai mažai. Motyvavau pasakydamas, kad už kiekvieną teisingą atsakymą kiekvienas gaus po litą. Štai tas testas:
*
TESTAS
1. Parašykite vieną žodį, siejantį šiuos tris žmones ir datą:  James Cameron – Leonardo DiCaprio – Kate Winslet – 1912 – _____________________.
2. Trikampis, kurio tik dvi kraštinės lygios yra ________________________ . (mes apie tai mokėmės – B.B.)
3. Kurios veislės šunys didesni – Sibiro haskiai ar taksai? (pabraukite) (mes apie tai mokėmės – B.B.)
4. Kieno tai pavadinimai: Santa Maria, Nina, Pinta? __________________. (mes apie tai mokėmės – B.B.)
5. Trapecija yra keturkampis, kurio ____________________________________________________________ .
6. Kurių dujų ore daugiausia: azoto, deguonies, anglies dvideginio? (pabraukite)
7. Koks atstumas nuo Kauno iki Druskininkų? _____________.
8. Kur pempės suka lizdus: tarp medžio šakų; drevėse; ant dirvos; ant pelkių kupstų?
(pabraukite)
9. JAV vėliava yra: su kryžiumi; su žvaigždėmis; trijų juostų; su mėlynomis ir žaliomis juostelėmis. (pabraukite)
10. Baltarusijos sostinė yra __________________________ .
11. Pabaikite patarlę: „Devyni amatai, dešimtas _________________________ .“ (mes apie tai mokėmės – B.B.)
***
Na, kiek aš turėjau investuoti? Normaliai… Dauguma pelnė po keturis-penkis litus. Bet jūs turite, jūs privalote žinoti, kad rezultatai – nuo vieno iki devynių! Pabandykite patys, suaugusieji, „užsidirbti“, bet dar svarbiau – pamatykite šalia vaikus, kuriems reikia padėti, kuriems reikia atverti akis.
*
Šeštadienį – vėl MMLT. Vėl lauksiu, kaip mažieji atliks mano keistą testą. neabejoju, kad pagrindinis rezultatas vėl bus kontrastai…

patiko(0)



RSS

Atsakymai (32)

Burgis, Balandžio 24 16:47  #

Įverčiams…

patiko(0)



Tomas, Balandžio 24 16:59  #

Burgi, Koks atstumas nuo Radviliskio iki Kupiskio?

Kam vaikams kalti nereiksminga informacija??

patiko(0)



Tadas, Balandžio 24 18:32  #

Tomai, čia ne kalimas, niekas nereikalauja tokių dalykų žinoti, juos tiesiog galima išmąstyti, to ji užduotis ir reikalauja.

patiko(0)



Burgis, Balandžio 24 18:34  #

Tomui: visokia informacija yra naudinga… Pavyzdžiui, Jūs geriau jaustumėtės, jei žinotumėte, kaip reikia kreiptis į žmogų, kaip rašyti lietuviškas raides ir kt.
Nuo Radviliškio iki Kupiškio yra 100 kilometrų. Jei vaikai taip atsakytų, aš likčiau patenkintas, bet jei parašytų 300, 500 arba 10, 20 – aš aiškinčiau apie Lietuvos dydį, apskritis (geografine prasme jos tebėra), rajonus, miestų dydžius. Yra ką veikti.
Visi, kurie parašė, kad nuo Kauno iki Druskininkų yra 80-120 km, gavo po litą.

patiko(0)



Vladas, Balandžio 24 19:02  #

Tomai, Burgis nei iš vieno vaiko neatėmė nei cento. O kai kuriems net davė litų.
Gal pačiam testas pasirodė sunkiai įveikiamas??:)

patiko(0)



kibir-tele-vibir, Balandžio 24 19:44  #

Velnias, kaip Kolumbą užmiršęs, net asociacijos nekilo…
Ir su pempės lizdu suklydau (bet nuojauta kirbėjo, tai realiai testuodamasis gal ir būčiau pataisęs).
Jeigu būčiau penktokas, turbūt sunkiausias klausimas būtų apie Druskininkus.

patiko(0)



Burgis, Balandžio 24 21:27  #

Gerbiamieji, prašyčiau atkreipti dėmesį į tai, kad testas sudarytas nelabai turtingo mokytojo… Gal jūs norėjote, kad aš investuočiau 12×11 litų? :-))) Vaikai turi pajausti rungtynių azartą ir pasitenkinimą net nepasiekus maksimumo.

patiko(0)



Iš arčiau, Balandžio 25 09:44  #

Šįkart testas lengvas… Aišku gal penktokui ir yra ką pagalvot. Bet visi 11 klausimų net ir 2 minutėm itin lengvi :-)

patiko(0)



Burgis, Balandžio 25 10:03  #

Iš arčiau: tai dabar galvokite, kodėl kai kurie mokinukai gavo tik po litą, du…

patiko(0)



MariusM, Balandžio 25 10:07  #

Mane tai tas „Nina“ suklaidino, būčiau iškart supratęs, jei būtų „Ninja“… :-) na, bet gal tik man taip…

patiko(0)



D., Balandžio 25 10:38  #

apie pempes tai geriausiai žino tie, kas kolūkyje ravėdavo vasaromis daržus. Manyčiau ir Burgis iš jaunystės prisiminimų žino kur pempės augina vaikus :).

patiko(0)



Arvydas, Balandžio 25 10:44  #

Pempel, pempel, koudoutuoji,
kame tava kamarelė longoutuoji?!

:))

patiko(0)



Siaip, Balandžio 25 10:54  #

2-as klausimas neteisingas, nes ir lygiakraštis trikampis yra lygiašonis.

patiko(0)



Siaip, Balandžio 25 10:55  #

P.S. pamiršau parašyti kur klaida. Reikia iš mesti žodelį „tik“

patiko(0)



Burgis, Balandžio 25 11:15  #

Ne, Siaip, Jūs neteisus. Kaip tik žodelis „tik“ ir nurodo, kad lygiakraštis netinka.

patiko(0)



Iš arčiau, Balandžio 25 14:00  #

Paprastas reikalas, vaikai dabar žaidžia prie kompiuterių… Tarkime kai aš buvau vaikas, tai kieme oho kiek žmonių būdavo, tai krepšinį žaidžia, tai šiaip ką, o dabar ir orai neblogi, ir tarkim šeštadienį nelyjo visai, bet vaikų kaip nėr kieme taip nėr.

patiko(0)



Siaip, Balandžio 25 18:07  #

Ne, direktoriau, čia tiesiog nėra teisybės, arba teisingiau teisybė yra abiejuose pusėse.
1-oji pozicija jūsų – pritariu teisinga
2-oji pozicija mano. Ji irgi teisinga.
Jei aš žinau, kad du šonai yra lygūs, o apie trečią šoną nieko nežinau (kaip ir apie kampus), tai teigti kad tai lygiakraštis būtų klaida. Galimybė yra, bet teigti negaliu.
Tuo tarpu jūsų formuluotėje kažkaip lygiakraščiai tarsi atskiriami nuo lygiašonių.
Tiek to, aš čia gal šiek tiek priekabus :)
Ačiū už vaikų lavinimą!

patiko(0)



nuoba, Balandžio 25 18:39  #

Siaip, kaip gali apie trečią šoną nieko nežinoti, jeigu aiškiai pasakyta „tik dvi kraštinės lygios“ – visai nesvarbu ar trečia ilgesnė, ar trumpesnė už kitas dvi. Esmė, kad nelygi joms (atsiimu pliusą, kurį netyčia paskyriau, o kompensavimui dar uždėsiu po minusą prie ankstesnių įrašų)

patiko(0)



Burgis, Balandžio 25 18:41  #

Ne, Siaip, teisybės nėra abiejose pusėse… :-) Nesupykite, nenoriu būti įkyrus, bet gal Jūs norite iki galo išsiaiškinti sąlygos preciziką? To mokau studentus, gal pravers ir Jums?
*
Taigi, visi lygiakraščiai trikampiai yra ir lygiašoniai, bet ne visi lygiašoniai yra lygiakraščiai. Panašu į būtinas ir pakankamas sąlygas įrodinėjant teoremas, todėl kalbėti ir mąstyti reikia tiksliai.
Jūs rašote: „o apie trečią šoną nieko nežinau…“ Kaip tai nežinote?! Žinote, kad jis nėra toks, kaip kitos dvi kraštinės, nes pasakyta, kad TIK dvi kraštinės lygios! Jei būtų BENT, tai galėtų būti ir lygiakraštis trikampis, bet yra TIK. Taigi.

patiko(0)



Dominykas, Balandžio 25 19:30  #

Siaip, nekorektiška būtų štai tokia formuluotė:
„__________ – tai trikampis, kurio tik dvi kraštinės yra lygios.“
Negalėtumėme rašyti „lygiašonis“, nes juk ir lygiakraštis yra lygiašonis, kaip Jūs sakote, o lygiakraštis turi tris lygias kraštines. Tačiau šiame teste mintis yra apsukta iš kito galo, ir jokių trūkumų nėra :)

patiko(0)



Smile, Balandžio 25 21:56  #

Ponai, autoriaus sąlygoje apie trikampį pasakyta tiek kiek reikia, tik tiek kiek reikia ir nieko daugiau negu reikia. O ginčijasi tie, kurių matematikos mokytojai pernelyg liberaliai žiūrėjo į kalbą ir neišmokė tiksliai formuluoti minčių, leisdavo parašyti pusę sprendimo arba atsakymą be tekstinės užduoties suformulavimo matematinių simbolių kalba. Iš čia daugybė nesusikalbėjimų. Kartais man atrodo, kad net ir politikoje (atsiprašau už tokį nukrypimą nuo temos). Bet jeigu iš pradžių nesusitariama dėl terminų, tai kaip galima pasiekti abiem pusėm vienodai suprantamą sprendimą? Dar dabar atsimenu, kaip mokykloje atsakinėdama per pamoką suklydau ir pasakiau frazę „vienženklis skaitmuo“ ir matematikė mane pertraukė „neteisingai“. Aš sutrikau pagalvojau (kalba ėjo apie vienženklius skaičius ir jau iš temos aišku, kad tai buvo beveik iš karto po pradinės) ir vėl pasakiau neteisingai. Ji paaiškino – skaitmuo negali būti dviženklis pagal savo apibrėžimą. Aš bandžiau gintis „taigi aš ir sakau, kad vienženklis skaičius“. Tada ji nusijuokė ir paaiškino – “ būtent: jei skaičius, tai gali apibūdinti nurodydama ženklų kiekį, o jei skaitmuo, tai jis tik vienženklis ir gali būti, todėl papildoma informacija čia nereikalinga“. Kiek metų praėjo, baisu, o kaip šiandien atsimenu.
Aš kartais pagalvoju, kad jei įstatymus rašytų žmonės taip preciziškai kontroliuojantys savo kalbą, kaip mano matematikė, kiek daug marazmų (atsiprašau) būtume išvengę

patiko(0)



Siaip, Balandžio 26 08:17  #

Jūsų, gerbiamas Bronislovai, sąlyga yra teisinga tik todėl kad panaudota vienaskaita. Jei kalbama apie konkretų trikampį, tai viskas teisinga. Tačiau jei būtų panaudota daugiskaita, būtų klaida. Kodėl? Todėl, kad sakykime turime lygiašonių trikampių aibę A ir turime lygiakraščių trikampių aibę B. Aišku kad B yra aibės A poaibis. Abi šios aibės turi pavadinimus. O aibė C=A\B pavadinimo neturi. Todėl reikalauti jos pavadinimo būtų nekorektiška.

patiko(0)



Siaip, Balandžio 26 08:23  #

P.S. Būčiau aš mokytojas – tikrai išmesčiau žodelį „tik“, nes jis gali sukelti iliuzija, kad C ir yra lygiašonių aibė.

patiko(0)



Siaip, Balandžio 26 08:26  #

P.P.S Atsiimu savo paskutinį komentarą, nes naudojant vienaskaitą žodelis „tik“ yra būtinas ir dar padariau gramatinių klaidų :)

patiko(0)



Vladas, Balandžio 26 08:32  #

To Siaip. Čia apie pirmąjį jūsų komentarą:
„Jūs, gerbiamasis, vadindamas bobutę bobute este teisus, bet jei bobutė būtų diedukas, tada toks pavadinimas būtų klaida“:)

patiko(0)



Burgis, Balandžio 26 09:24  #

Siaip: „Aišku kad B yra aibės A poaibis.“ Tai netiesa! Bet aš jau neaiškinsiu…

patiko(0)



Siaip, Balandžio 26 10:09  #

N-tąjį kartą karoju. B.Burgis yra teisus. Matyt skaitydamas jo užduotį ją perskaičiau taip, kaip parašė Dominykas, (Balandžio 25 19:30 #). Todėl dabar nepulsiu jo neapdairiai kaltinti, jog B yra aibės A poaibis. Tiesiog mandagiai prašau paaiškinti, kodėl jo nuomone taip nėra? Jei tai trunka ilgai, gal turi kokių nuorodų kur visa tai išdėstyta detaliai.

patiko(0)



Vladas, Balandžio 26 11:24  #

To Siaip
Duosiu nuorodą.
Tai pirmas tavo įrašas. dar kart pasiskaityk ką pavadinai aibe A ir aibe B. Man rodos tu teigi, kad lygiašonių trikampių aibė yra lygiakraščių trikampių aibės dalis. Ir mano nuomone tai yra netiesa. Gal vis tiktai teisingas yra atvirkštinis teiginys?
Man rodos tai elementarus lingvistinis apsižioplinimas.

Apie tai kaip teikia gerbti žodžius ir sąvokas aukščiau yra labai geras Sonatos komentaras:)

patiko(0)



Vladas, Balandžio 26 11:30  #

Na geras ir pats padariau dvi klaidas:
Neapsižiūrėjau, kad Siaip ir aukščiau jau buvo parašęs komentarų. Aš pirmuoju įrašu pavadinau tą kur pirmą kart paminėtos aibės A ir B.

Na ir komentaras apie pagarbą žodžiui parašytas ne Sonatos, bet Smilės. Atsiprašau:(

patiko(0)



Siaip, Balandžio 26 11:50  #

Vladai,
„Aišku kad B yra aibės A poaibis“
B – lygiakraščiai
A – lygiašoniai
kur klaida?
Gal gramatiškiau būtų rašyti
„Aišku kad aibė B yra aibės A poaibis“
Bet manau, tai buvo iš konteksto suprantama

Dėl žodžio gerbimo. Sunku čia tą žodį gerbti, kai įvedimo laukelis mažas, o pataisyti nebegalima

patiko(0)



Vladas, Balandžio 26 22:02  #

Aibė A – „Lygiašonis trikampis – trikampis, kurio dvi kraštinės tokio pat ilgio. Jos vadinamos šoninėmis kraštinėmis, o trečioji – pagrindu.“ (vikipedija)

Aibė B – „Lygiakraštis trikampis – trikampis, kurio visos kraštinės lygios.“ (vikipedija)

patiko(0)



Siaip, Balandžio 27 14:08  #

Vis tiek lieku nesupratęs – ką tai keičia?
Jūs nemanykit, kad aš čia koks trolis, kuris ginčijasi tik tam, kad būtų pasakęs paskutinis žodį. Ačiū visiems atsakiusiems.

patiko(0)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>