Kreipiuosi į mokytojus…

Žinau, kad šiandien vėl būsiu peikiamas – atsakiau į „Kauno dienos“ klausimus apie IT egzaminą… Aš prašau jūsų, skubančių mane peikti: išlaikykite tą IT egzaminą! Labai paprasta: iš www.egzaminai.lt atsisiųskite užduotis, užsidarykite trims valandoms prie kompiuterio ir išlaikykite.

*

Tai paprasta! Jūs daug metų dirbate kompiuteriais, tai jūsų darbo įrankiai. Nemokate programuoti? Nereikia, tą dalį ignoruokite, bet įsivertindami pripažinkite, kad programavimo dalis tikrai nebuvo paprastesnė už kitas dalis.

*

Aš prašau jūsų visų – įsivertinkite! Labiausiai prašau mokytojų. Ne, ne informatikos mokytojų! Visi mokytojai turėtų pabandyti išlaikyti visus brandos egzaminus. Sutinku, sutinku, šį tą po mokyklos, po universiteto jau pamiršote, bet juk negalėjote pamiršti tiek, kad nebesiekiate mokinuko lygio? Kaip tada dirbtumėte, būtumėte švietimo visuomenėje?

*

Mokytojai, jūs neturite gauti maksimalių įverčių iš visų dalykų VBE, bet jūs turite juos išlaikyti! Bent išlaikyti… O savo dalyko egzaminą privalote išlaikyti taip, kad be abejonės sau skirtumėte  maksimalų įvertį pagal visus vertinimo kriterijus. Juk egzaminų vertinimas šiemet kriterinis!

*

Vasarą nepasiteisinsite, kad tam neturite laiko. Mokytojas savišvietai, įsivertinimui kaip tik vasarą ir turi laiko. Niekas nesužinos, kaip jums sekėsi, bet jūs patys turite tai žinoti! Sužinoję gal ką nors padarysite taip, kad egzaminavimo sistema pagerėtų…

*

P.S.: jūs matote, kad aš vos ne kasdien čia ką nors parašau. Lietuviškai. Klystu, bet gal ne tiek, kad laikytumėte mane neraštingu? Klystu, bet rašau, nesigėdiju, nes manau, kad galėčiau išlaikyti lietuvių kalbos brandos egzaminą. Bet literatūros egzamino tikrai neišlaikyčiau! Neperprantu, ko egzaminuotojai nori… O juk prisimenu, gerai prisimenu Just. Marcinkevičiaus, A.Baltakio, B.Sruogos, V.-M. Putino, Maironio, J.Biliūno, S.Nėries, R.Granausko, V.Krėvės, Žemaitės, R.Gavelio, J.Ivanauskaitės, P.Širvio, I.Simonaitytės, J.Avyžiaus, J.Baltušio, E.Mieželaičio, K.Donelaičio, A.Baranausko ir dar bent pustuzinio autorių kūrybą. Moku draugams, moksleiviams argumentuotai pasakyti savo nuomonę apie kiekvieną autorių kūrinį. Nejaugi neužtenka?!

Atsakymai

Burgis, 2013-07-11 10:00:23

Įvertinkite ir įsivertinkite…

Ignas, 2013-07-11 10:38:08

Lyg ir gerai, kad pradėjo kažką mokyt apie saugumą, bet klausimai pirmoje dalyje yra labai kvaili. Aišku, jei žinai, kodėl klausimas kvailas, turėtum žinot ir koks “teisingas” atsakymas.

Antra ir trečia dalis maždaug tokios kokios ir turi būt, neskaitant to, kad vartojami žodžiai, kurie natūralioje kalboje neegzistuoja, todėl vien dėl jų nežinojimo galima prarast balų.

Beje man atrodo antros ir trečios dalies neturi būti IT egzamine, vietoje to jos turėtų būti kompiuterinio raštingumo įskaitoje.

skaitovas, 2013-07-11 13:08:01

Ar tikrai tai reikalinga kiekvienam mokytojui (ypač atsižvelgiant į Direktoriaus interviu apie IT egzaminą)? Ir dar neaišku, kiek teisingai atsakei, nes vertinimo instrukcijos ten nėra. Gal geriau maximumą surenkti kad ir čia: http://testai.epilietis.eu/index.php?sid=66184

skaitovas, 2013-07-11 13:17:25

atsiprašau – surinkti…

Abiturientė, 2013-07-11 13:36:52

Skaitovui: sutinku su Direktorium.

Kiekvienas mokytojas turi išlaikyti visus egzaminus, o savo dalylo gauti maksimumą, kad nenutiktų taip, kaip dažnai nutinka ir kaip nutiko šiais metais su biologojos (o gal ir kitais) egzaminais. Vakar kalbėjausi su viena mokytoja (labai gera, rodos, net vadovėlius rašo), jos žodžiai apie egzaminą: “Gaila, kad šiais metais egzaminas tikrino ne žinias, o kaip teisingai pataikyti. Mokytojai susirinkę tarėsi, kurį iš kelių tinkančių atsakymų vertinti kaip teisingą. Pasisekė tiems, kieno atsakymą priėmėm teisingu.”

Tai kur čia teisybė?! Jeigu aš taip pat žinau teisingą atsakymą, bet ne tą ‘teisingą’, kurį nusprendė laikyti teisingu, aš turiu gauti mažiau?

Aš juk dar tik abiturientė.. Nemoku skaityti sudarinėtojų minčių, aš moku tai, ko reikalauja mokymosi programa. Kodėl tikrina tai, kaip gerai perprasime NEC’ą? Užtenka vieno tokio – lietuvių kalbos ir literūtos egzamino. Kitus geriau paliktų žinioms tikrinti.

petras, 2013-07-11 13:42:59

joo visada sunkiausia, kai klausimai ir atsakymai dviprasmiški 🙂 čia toks pasunkinimas egzaminų, kad išlaikyt ~ 1 % šimtukų :))

skaitovas, 2013-07-11 14:25:43

Abiturientei: betgi Jūs pati kiek prieštaraujate sau. Koks tikslas KIEKVIENAM mokytojui laikyti ne savo dalyko egzaminus, jei jie pasižymi absurdiškais klausimais. Čia galima prisiminti ne tik griežtą Burgio nuomonę apie šiųmečio IT egzamino kokybę, bet ir kritiką matematikos, istorijos, lietuvių kalbos egzaminų atžvilgiu. Taip, šiokia tokia netiesioginė nauda būtų – mokytojai įsitikintų, kad egzaminuojama iš tokių dalykų, kurių jiems gyvenime visai neprireikė, nereikia ir gal nereiks. Bet šitas daiktas aiškus ir be kasmetinio egzamino užduočių žiūrėjimo. Tad ir siūlau – geriau jau kokius “Lango į ateitį” testus atlikinėti. Ten gal labiau susiję su kasdieniu gyvenimu. Ir įvertinimą iš karto sužinai. Vis šiokia tokia nauda.

Mama, 2013-07-11 17:56:20

Abiturientei dėl biologijos egzamino. Labai liūdna… Žinau, kad egzaminas buvo tikrai painus, ir jei mąstantys vaikai išprotavo skirtingai, bet visgi teisingai, tai visi tie logiški atsakymai turėtų būti užskaityti kaip teisingi.

giedrius_m, 2013-07-12 12:49:18

Jei atlieki savo dalyko užduotis, yra tikimybė, kad esi skaitęs tuos pačius vadovėlius kaip ir ruošiantis užduotis. Pamatysi tik dalį problemų. Jei kito dalyko (arba jei nesi mokytojas) – pamatysi kur atsakymai nėra akivaizdūs ir, galbūt, pasidomėjęs giliau koks teisingas atsakymas, surasi ir visiškus nelogiškumus.

chemikas Rimas, 2013-07-12 13:45:37

graudu, jei mokytojas yra skaitęs tik mokyklinius vadovėlius.

Regina D., 2013-07-13 13:14:16

Kas tinka viskam, netinka niekam, – sako skalbimo miltelių reklama. Taip ir su mokytojais. Geriau savo specialybės asas, fanatikas nei įvairiapusė vidutinybė. Tikrai nespręsiu nei VBE matematikos, nei informatikos, nei istorijos ar biologijos – tiesiog gaila laiko, be to, vasarą, per atostogas, turiu teisę NEBŪTI mokytoja, negalvoti apie dalyką, apie mokyklą, apie programas ar savišvietą. Noriu keliauti, bendrauti, skaityti detektyvus ir filosofiją (mano hobis), numegzti ką nors krikšto dukrai :). Esu bloga mokytoja? Na ir kas 🙂 – juk vasara!

Burgis, 2013-07-13 13:19:59

Reginai D.: kas tinka mokslui, netinka mokyklai…

ak, 2013-07-13 20:55:19

Aš tai pritaiu Reginai – istorikui visai nebūtina tą matematiką, fiziką, ar chemiją mokėti. Atostogų metu irgi reikia ilsėtis. Na o savo dalyką reikia išmanyti tobulai. Bet juk tam turime visą gyvenimą… Juk jei aš esu istorikas, tai ta istorija domiuosi ir vis stengiuosi ką nors naujo sužinoti…

Lola, 2013-07-14 14:38:12

Visai natūralu užmiršti tai, ko gyvenime nebenaudoji, ko nebeprisireikia. Aš už specializaciją. Mano dalykas plius jam giminingos žinios. Juk ir gydytojai tik tada yra profai, asai, kai specializuojasi: pavyzdžiui, traumatologiniame vienas chirurgas moka tobulai sutvarkyti riešo kaulus, antras – dilbio ir peties, trečias – šlaunikaulio ir pan. O kokia nors literatūra ar muzika jiems – tik hobis. Yra žmonių eruditų, bet tikrai abejoju, kad jie VISOSE srityse gali nusimanyti. Mes visada esame ir būsime daugmaž diletantai daugelyje sričių.

giedrius_m, 2013-07-15 00:09:31

hm. Kitais žodžiais, mes galime specializuotis baziniame (12 klasių) išsilavinime? Hmm… Tada moksleiviai turi pilną teisę palaikyti šitą tradiciją ir ruoštis tik egzaminams, o gal ir nesimokyti išvis dalykų, kurių žadą nelaikyti.

Nemanau, kad kiekvienas turėtų galėti po 10 – 20 metų nesiruošęs išlaikyti betkurį egzaminą. Bet gaudytis turėtų.

ak, 2013-07-15 07:57:43

Na, mat bendro lavinimo mokykloje suteikiamos bendros žinios,vis tik daugelio jų vėliau gyvenime neprisireikia. Tačiau aš sutinku, kad savo laiku ne be reikalo mokiausi matematikos ir fizikos – turėjau, beje, penketus, nors gyvenime naudojuosi tik keturiais aritmetikos veiksmais. Tačiau mokytojas – jau yra specialistas. Savo srities specialistas. Tad tobulinti privalo tik savo specialybės žinias ir įgūdžius ir tai bus nelengva jei nenori beviltiškai atsilikti.

Tad fizikui visai nebūtina mokėti parašyti samprotaujamąjį rašinį ar mokėti analizuoti eilėraščius bei žinoti kuo jampas skiriasi nuo anapesto. Jam užtenka, kad laišką bičiuliui sukurpia be ypatingų klaidų…

Abiturientė, 2013-07-19 13:17:44

ak: Jūsų manymu, fizikas to mokėti neturi, o abiturientai baigę vos 12 klasių turi?

Nereikia gauti “šimtukus” iš tų dalykų, kurių asas nesate, bet bent išlaikykite visus egzaminus.

Mes esame tik vaikai baigę 12 klasių, tai jeigu mes galime samprotauti rašinio tema, neabejoju mokytojai taip pat gali. Na, bent KTU gimnazijos tai tikrai.

ak, 2013-07-19 20:36:18

Galėti, tai, galėčiau, bet kam man to reikia? Aš jau nebe vaikas – esu suaugęs ir pilnateisis pilietis, tad galiu gyventi kaip noriu ir mokytis to kas man realiai reikalinga.

Burgis, 2013-07-20 11:26:54

ak: o kas reikalinga? Kaip Jūs žinote, kas reikalinga?

ak, 2013-07-22 17:39:10

Na man jau artėja šešiasdešimtmetis. Tiesa ir šešiasdešimties sulaukus galima mokytis. Gyvenimo išminties, filososfijos, patobulinti kai kuriuos savo profesinius įgūdžius. Bet šiuo metu mes kalbame apie bendrojo lavinimo mokyklos kursą. Taigi spėju, kad Niutono binomo ir trigonometrinių funkcijų man neprireiks, kaip ir iki šiol gyvenime nereikėjo. Tad matematikos egzaminui ruošdamasis ir jį laikydamas tik be reikalo eikvočiau energiją. Taipogi tikrai nesimokysiu rašyti samprotaujamojo rašinio – nesu joks literatūros kritikas, na o apybraižą, straipsnį, informaciją išmokau parašyti studijuodamas žurnalistiką. Net apsakymų, esė ir eilėraščių esu sukūręs. O va to rašinio tikrai parašyti nesugebėčiau ir nenoriu mokytis jo rašyti – Kam man jo reikia? Honoraro už jį tikrai negausiu, parašęs irgi jokio džiaugsmo nepajusčiau… Tad lietuvių kalbos egzamino irgi nenoriu laikyti. Na fizikos egzamino tikrai neišlaikyčiau ir nereikia. Manau, kad per likusius gyvenimo metus jau netapsiu nei inžinieriumi, nei fiziku teoretiku, nei aukštos klasės programuotoju, o dėl žemos klasės stengtis neverta

stengtis. Galėčiau vardinti ir daugiau, bet manau mintį supratote.

Burgis, 2013-07-22 21:54:32

ak: ką Jūs vadinate profesiniais įgūdžiais? Juk Jūs mokytojas? Ar gali būti neišprusęs mokytojas? Kam jis toks reikalingas?

ak, 2013-07-23 09:40:15

O kas sako, kad aš neišprusęs? Aš esu istorijos mokytojas, be to studijavau žurnalistiką. Tad mano darbui nei fizikos, nei matematikos nei samprotaujamojo rašinio, nei chemijos formulių iki šiol neprisireikė. Štai ir viskas. Ir nemanau, kad jų prisireiks. Jei dabar kas nors man pasiūlytų laikyti matematikos egzaminą iš bendro lavinimo vidurinės mokyklos kurso aš atsisakyčiau. Man jo nereikia. Tačiau nieko prieš esu pagilinti savo, kaip specialisto – istoriko žinias – tiesa istorijos mokytoju irgi jau keleri metai nebedirbu, bet man šis dalykas paprasčiausiai įdomus.

Burgis, 2013-07-23 10:14:00

ak: aš sakau… Žmogus, kuris gyvenime užima poziciją „man to nereikia, man to nereikia…“, neišvengiamai yra neišprusęs. Išimčių nėra. Taip, gali būti, kad Jūs esate geras amatininkas, išmanote savo amatą, bet tik tiek…

Aušrius, 2013-07-23 16:25:02

Mano vaikai tiki, kad “jų tėtis – pats kiečiausias”. Aš jiems esu autoritetas, ir net pagalvoti jie negali, kad aš nesugebėčiau ko nors tokio, ką sugeba jie! Koks aš būčiau tėtis, jei nesusidoročiau su vaikų namų darbais, nes man gyvenime to, matot – nereikia? Iškart nustotų manimi pasitikėti. O koks jūs galit būti mokytojas, a.k.?

giedrius_m, 2013-07-23 17:40:59

Čiukčia užsimanė būti rašytoju, universitete jam liepia skaityti, o čiukčia ir sako:

-Čiukčia rašytojas, bet ne skaitytojas.

Nežinau, ar mokytojas gali būti geras jei nenori būti tame pačiame bazinių žinių/konteksto/suvokimo lygyje kaip ir tie, ką jis moko. Bent jau ne žemesniame. O tą ir turėtų patikrinti egzaminai. Bent jau leisti pasitikrinti.

Regina A., 2013-07-25 00:26:09

Abiturientė per griežta mokytojams 🙂 Na, leiskite nors pakartoti dalyko medžiagą. Keletą dalykų išlaikyčiau be kartojimo (IT, matematiką, lietuvių, rusų, muziką). Prieš laikant kitus dalykus būtina bent jau pasidomėti, kas pasikeitė dalyke, kokie konkretūs VBE reikalavimai. Ypač šįmet VBE struktūra keitėsi. Bet juk ir abiturientai nelaiko visų dalykų egzaminų. Pasirenka 2-5. Taigi, 5 egzaminai – tai gal neblogai (jei ne per daug gerai apie savo žinias galvoju :-))

Pritariu Aušriui. Kol atžala mokėsi mokykloje, laikiau „ranką ant pulso“ (nors už vaiką namų darbų nedariau). Tuomet būčiau visus egzaminus išlaikiusi be kartojimo 🙂

Na, o dabar paprasčiausiai nebelieka paroje laiko tokiems „pažaidimams“.