Mes privalome pažinti mūsų mažiausius!

Pradėsiu girtis…

Vakar mudu su Mildute (4,5 m.) surengėme sau gyvosios fantazijos seansą. Vienas kitą pertraukdami, vienas kitą papildydami vos ne pusvalandį kūrėme nepabaigiamą pasaką apie princeses, slibinus, pilis, burtus… Su dainomis, švilpimais ir garsų pamėgdžiojimais. Patiko ir Mildutei, ir man. Džiūgavau radęs naują pramogos žanrą.

***

Man atrodo, kad šiemet sukūriau gerą testą penktokams ir šeštokams.

Man atrodo, kad šiemet tariau naują žodį darbų vertinimo srityje.

Vakar ištaisiau penktokų darbus, šeštokų darbai dar laukia… Pateikiu jums šiokią tokią santrauką, komentarų ir išvadų.

*

Vaikai gavo po 18 užduočių. Šios svetainės lankytojai prisimena, kad visas užduotis atlikusiam pažadėjau 1000 litų premiją. Taisydamas Manto Mačiūno darbą, pagalvojau: „Mano pinigėliai persikels į kitą kišenę…“ O juk jau žinojau, kad Mantas yra ne penktokas, o tik ketvirtokas! Nuostabus jo darbas, nuostabus rezultatas! Pažvelkite į šios lentelės paskutinę eilutę:

Iš pradžių visus sprendimus įvertinau 0-1-2 sistema. Po to sukūriau gudrią schemą, kaip perskaičiuoti balus pagal tai, kiek tą ar kitą užduotį atliko moksleiviai. Štai perskaičiuotų balų lentelė:

Jei supratote, įvertinkite mano principą…

***

O štai to testo fragmentas. Visų užduočių neskelbiu, nes dar nusigvelbs kas nors mano intelektinę nuosavybę… 🙂

Pakomentuosiu tas užduotis, kurias matote.

  1. Vaikus reikia mokyti teisingai spėlioti! Spęsti „su iksais“ jie išmoks, jei išmoks, gerokai vėliau…

  2. Vaikai nemoka žodžių paversti skaičiais… Net ir neatlikę veiksmų su trupmenomis, jie galėjo gauti vieną tašką.

  3. „Išnagrinėkite variantus“… Vaikams tai pasirodė per sunku. Ar yra lazdelė aikštelės kampe? Gal yra, o gal nėra…

  4. Vėl variantai! Ne vienas atsakymas, ne vienas…

  5. Mane sužavėjo tie, kurie išsprendė šį uždavinį. Kaip gražiai lentele jie parodė veiksmus! Iškart pagalvojau, kad kas nors juos išmokė taip spręsti, taip užrašyti sprendimą. Ir gal ne tik šio uždavinio.

  6. Bloknotas kainuoja 25 centus. Aš pradėčiau bandyti nuo šios vietos: „… kiek bloknotų galima nusipirkti už vieną litą…“ Tarkime – du. Taigi 16 bloknotų kainuoja du litus – ne, netinka…

  7. „… triskart mažiau…“ – ir vaikai 24 dalija iš trijų…

  8. Tėčiai, mamos, seneliai, močiutės – išspręskite! Tada suprasite, kodėl vaikučiai neišsprendžia…

  9. Tai – už penktokų programos ribų. Nes čia buvo „Mokslo lyderių turnyras“! Visada reikia tikrinti, kiek lyderiai peržengia standartines ribas.

  10. Užduotis su migla… Ar žinoma, kad tikrai visi šeši raktai tinka toms šešioms spynoms? Tada pirmąjį raktą pabandę patikrinti penkis kartus, šeštojo bandymo išvengsime. Bet apie tai reikia parašyti!

***

Bendrosios išvados.

  1. Vaikai nemoka rašyti ir iš visų jėgų vengia rašyti! Beveik visi visur parašė tik atsakymus… Kaip gaila, kad vaikai mokyklose nebemokomi rašyti!

  2. Ar kas nors baudžia juos už didelę netvarką lape, kuris vadinamas ne juodraščiu? Nebaudžiau ir aš, nes tai ne vaikų kaltė, o mokytojų.

  3. testo rezultatai žymiai geresni, nei tikėjausi. Ar aš būčiau vaikystėje tiek išsprendęs, kiek Mantas? Labai abejoju…

  4. Jūs tik pažiūrėkite į kontrastus… Vienas už kitą pranašesnis 10 kartų!  Tai – svarbiausioji išvada. Mes turime matyti, ką reikia gelbėti. Privalome matyti!

***

PAPILDYMAS – ŠEŠTOKŲ REZULTATAI:

Geriausias rezultatas – Dovydo Kauniečio.

Atsakymai

Burgis, 2012-11-12 12:17:03

Įvertinkite…

Vladas, 2012-11-12 13:44:33

Super:)). Na, kai kurias užduotis greičiausiai išspręsčiau. Gal būt ne visas, bet man atleistina. Penktoje klasėje mokiausi jau labai seniai:))

Kur kas rimtesnė problema, kad netgi lyderių turnyre, panašaus amžiaus vaikai, vieni už kitus pranašesni 10 kartų!!! Tai kiek kartų pranašesnis nugalėtojas už pralaimėjusiojo žiopliausią klasioką??? Ir ką nuo ko reikia gelbėti? Aišku galime raminti save, kad kiti gal mažiau domisi matematika, bet gražiau piešia ar turi geresnius socialinio bendravimo įgūdžius, tačiau man labai neramu galvojant, kad keičiantis kartoms tie skirtumai gali tik didėti. Gabesni vaikai surenkami į atskiras mokyklas. Jie protingesni, darbštesni, sugebės gauti geresnį išsilavinimą, geriau pasirūpins savo vaikais, kurių gabumai dar labiau skirsis nuo gyvenimo pašalėje atsidūrusių negabiųjų vaikų.

Kaip manote, kur išeitis iš šio užburto rato?

Berods jūsų tinklaraščio komentaruose kažkada radau nuorodą į straipsnį apie problemas su gabiaisiais:

http://hbr-russia.ru/issue/78/3109/

Gal tekste yra ir pievų prirašyta, bet pati idėja, kad visuomenė bijo ir nepasitiki tais, kurie yra protingesni už daugumą, tikrai verta dėmesio. Gal tai ir paaiškina įvairiausių sąmokslo teorijų, “Zeitgeistų” ar “Venus” projektų populiarumą?

Random, 2012-11-12 13:44:48

Nieko sudėtingo. Tik yra viena bėda, kitose mokyklose penktokų dar nemoko trupmenų. Nenoriu susireikšminti, bet visą tai, kas čia pavaizduota per 20 minučių būčiau pajėgęs išspręsti(spėju liko dar 10 nepateiktų uždavinių).

Burgis, 2012-11-12 13:53:50

Random: Ką tik su studentais aptarėme 18-tą uždavinį. Yra variantų… Gal paskubėjote su 20 min.?

Raigardas, 2012-11-12 13:59:09

O man 13 uždavinys pasirode suktokas. Nežinau kokiu talentu turi pasižymėti penktokas, kad labai greitai jį galėtų išspręsti. Pats žinau, kad net šeštokai normaliose vidutinėse mokyklose pagal programą nesimoko būdų, kaip spręsti tokius uždavinius.

Raigardas, 2012-11-12 14:02:43

16 blonknotu lygu x litu, o x bonknotu yra lygu 1 litui. Tada 16×1 lygu x padauginy iš x. X kvadratas lygu 16. Tad x lygu 4. o va tada jau 4 dalint iš 16, ar 1 iš 4. Skonio reikalas.

petras, 2012-11-12 14:08:23

O tai kokie tie kiti variantai 18tam uždaviny. nes kaip ir aiškiai parašyta, kad vienas raktas atitinka vieną spyną. neaiškumai būtų jei keli raktai tiktų keliom spynom ir pan. bet ar tada išvis būtų galima išspręst užduotį ?

Random, 2012-11-12 14:11:59

Aprašyti žodžiais gal pridėtų 5 minutes, nebent čia paslėpta tai, kad kelios spynos gali būti vienodos, bet tai nepadidina pačio ilgiausio varianto.

Raigardas, 2012-11-12 14:16:16

dėl 18 man atrodo 5+4+3+2+1+0. Jeigu nereikia įsitikinti dėl paskutinio likusios rakto. O jeigu reikia įsitikinti tada 6+5+4+3+2+1.

petras, 2012-11-12 14:25:36

Bendriau, jeigu reiktų aprašyt visus užduočių variantus, tai užtruktų ilgiau :). pvz. visi raktai vienodi, visos spynos vienodos, visi raktai ir visos spynos vienodos, 5 raktai vienodi ir t.t. bet turbūt penktokas gali daryt prielaidą, kad penktoko lygiui parinktas uždavinys turės tik vieną paprastesnį (pagal aprašymą geriausiai suprantamą) užduoties variantą 🙂

Burgis, 2012-11-12 14:40:43

Random ir Petrui: tiksliai interpretuojant paskutinę 18 uždavinio sąlygos frazę aišku, kad tie 6 raktai yra tų 6 spynų, tik neaišku, kuris kurios.

Tada atsakymas yra 5+4+3+2+1=15, o ne 6+5+…, kaip rašė kai kurie moksleiviai. Ir ne 6+6+6+… = 36, kaip manė tie, kurie padarė prielaidą, kad nė vienas raktas gali netikti nė vienai spynai.

O toliau – visi tarpiniai variantai, pavyzdžiui, du raktai yra tų spynų, o keturi – nė vienos iš jų. Jei jau nagrinėti išsamiai, tai reikėtų aptarti viską…

Filo, 2012-11-12 14:47:48

Suaugusiųjų kūrybinėje veikloje 10x besiskiriantis rezultatas nestebina net…

Ir čia tik tais atvejais, kai profesionalo “gerumą” įmanoma įvertinti kiekybiškai. O kai darbo įvertinti kiekybiškai ir objektyviai neįmoma, tai tas gerumas gali skirtis tiesiog nepalyginamai.

Visiškai pritariu B.B. — tokius žmones iš vidutinybėms ūdyti sukurtos sistemos gniaužtų reikia gelbėte gelbėti!

Raigardas, 2012-11-12 14:48:43

Petrai: matematikų sėkmę nemažai lemia, tai kad didesnę ar mažesnę dalį uždavinių sąlygų jie supranta “taip kaip reikia suprasti”.

Filo, 2012-11-12 14:56:12

Beje, gelbėti reikia ir tuos, kas padaro 10x daugiau/geriau nei norma, ir tuos, kas sukuria 10x mažiau/prasčiau nei norma…

“Kai kiekvienas mūro akmuo atranda savo vietą, užgimsta Šventovė.”

prabegom, 2012-11-12 16:20:35

Spėju, kad maniškis penktokėlis bus tarp tų, kurie pasirodė 10x prasčiau. O septintokė greičiausiai pateks tarp tų, kurie išsprendė 10x geriau. Tačiau kas iš to – nei vienas, nei kitas valstybinėje švietimo sistemoje (sūnus valstybinėje tautinėje mokykloje, dukra – privačioje) neturi jokiu šansų – nei su vienu mokytojas nedirba atskirai (mokyklos skirtingos), klausimai,ką galėtume padaryti mes, tėvai, atsitrenkia į abejingumo sieną. Laimei (o gal nelaimei), galime skirti korepetitoriams, tik kad kaip pamatuoti jų pedagoginę kokybę?

Burgis, 2012-11-12 16:25:49

prabegom: norėčiau asmeniškai apie tai pasikalbėti su Jumis…

petras, 2012-11-12 16:30:21

Prieš kokių 80 metų. buvo nemažai vaikų kurie tebaigė 4ias klases ar išvis nebaigė. prieš 200 metų švietimu galėjo džiaugtis dar mažiau žmonių. bet žmonės dėl to nebuvo kvailesni nei dabar ?:) ar buvo

Burgis, 2012-11-12 16:32:33

Petrui: bet kaip gyveno?! Be TV, be mobiliųjų, be automobilių…

petras, 2012-11-12 16:37:50

Visiška tiesa. bet tai galbūt netolimoj ateity ir pasikeis mokymas taip (pvz. kad ir interneto, kompiuterių, robotų pagalba), jog kiekvienas vaikas galės mokytis individualiai su savo asmeniniu mokytoju (nebūtinai gyvu). nes dabar tai būtų per didelė prabanga. aišku galima būtų atsijot vaikus, bet manau tai būtų neįmanoma su mūsų amžiaus humanizmo idėja 🙂

Vladas, 2012-11-12 17:03:27

Petrai, tikiuosi, kad internetas, kompiuteriai ar robotai niekada visai nepakeis gyvo mokytojo. Todėl, kad vargu ar galima kažką galima išmokyti būti asmenybe ar pvz. kokiu anglu, konkrečiais, planingais veiksmais. Ypač jei patys mokytojai nėra asmenybės ar anglai.

Išmokyti galima žinių ir veiksmų (pvz. daugybos lentelės, gramatikos ar važiuoti dviračiu), o TAPTI kažkuo gali padėti tik BUVIMAS su tais ar greta tų kurie kažkuo YRA.

Taigi, mano nuomone, mokykloje vaikai ne tik gauna kažkokią porciją žinių. Jie dar ir TAMPA kažkuo. Nenorėčiau kad jie taptų robotais:(

sms, 2012-11-12 19:13:01

B.B. Ar Jūsų gimnazijoje mokytojai jau dirba su kiekvienu mokiniu individualiai?

prabegom, 2012-11-12 19:17:01

As ne uz tai, kad mokinys turetu asmeninius mokytojus. Taciau negi nera galimybes stipresniam mokiniui sudaryti sunkesniu pratimu programa ir duoti spresti kaip namu darbus? O su zioplinejancio – susitikti su tevais. Siulyti. Man siandien kilo klausimas – o kokie kriterijai (key performance idicators) taikomi viduriniu mokytojams ir mokyklai? Pagal ka jie zino, kad turi pasitempti arba kad varo taip gerai, kad geriau neimanoma?

prabegom, 2012-11-12 19:18:04

Atsiprašau, parašiau šveplai.

Burgis, 2012-11-12 21:18:09

sms: ne, mes dirbame su grupėmis, bet nemanau, kad mokytojai pakęstų 1:10 kontrastus…

Burgis, 2012-11-12 21:20:51

prabegom: tai aš pernai net premiją gavau, kai siūliau leisti mokytojams atestuotis! Ne, tikriausiai ne už tai…

Ne atestuoti juos reikia, o leisti jiems atestuotis! Daugelis, pasibaisėję rezultatu, patys iš mokyklos pasitrauktų. O liktų tie, kurie ir turi likti!

Regina A., 2012-11-12 22:50:13

Burgiui:

rašote „nemanau, kad mokytojai pakęstų 1:10 kontrastus“.

Paprastose mokyklose, gimnazijose (kuriose nėra stojamųjų egzaminų) klasėje sėdi 1: 50 kontrastai. Modifikuoti, adaptuoti ir olimpiadininkai (dabar keitėsi terminologija, bet esmė liko ta pati). Modifikuoti, adaptuoti – tai gimę alkoholyje, asocialiose šeimose, neturi atminties ir pan… Jūsų gimnazijoje tokių NĖRA.

Klasėje po 32 mokinius. Mokytoja s vienas. Žinokite, pakenčia kontrastą. O kur dėsis? Super sąlygos dirbti!

Dabar ŠMM jau kalba apie namų mokymo naikinimą – ateis į klasę ir autistai – integruosis. Bus 1 : 200. Kaip jums patiktų toks santykis? Taupymas. Iki absurdo nusi-taupėme!

petras, 2012-11-13 09:33:17

Aš tai manyčiau, kad padėtis yra normali. juk suskirsčius mokyklas pagal tam tikrą mokinių lygį, o ne pagal teritoriją iškiltų gausybė problemų, papildomų išlaidų ir pan. manau kad optimaliau turėti mokyklas pagal teritorijas, kad ir su moksleivių kokybės santykiu 1:10(jo autistų turbūt tik keli procentai mokykloj būtų) + pavyzdžiui priklausomai nuo miesto (miestelio) ir pan. dydžio įsteigti atitinkamą skaičių mokyklų/gimnazijų, į kurias galėtų stot to miesto moksleiviai pagal stojamųjų balus. nors manau panaši situacija ir yra panašiai susiklosčius.

o dėl alkoholizmų, socialinio skurdo ir pan. tai jau visuomenės problema ne tik švietimo.

petras, 2012-11-13 09:35:09

Beje, dėl 8to uždavinio. man tai kažkaip trūksta arba dar vienos talpos arba žymeklio kokio.

Saulius, 2012-11-13 09:47:19

Petrai na ne :)..man ir pagalvoti teko, bet gi. Pili trilitriu į penkiu litrų talpą du kartus, po antro psupilimo trilitriame lieka 1L, Tuomet penkialitrį ištuštini, supili tą 1L ir dar pasemi 3L trilitriu 😉

jelena, 2012-11-13 10:07:56

Sauliui:Ačiu,nes man irgi reikėjo žymeklio:)

LinaL, 2012-11-13 10:26:46

Aš kitaip pilsčiau 🙂 Pasemi 5 litrus, pili į 3-litrinį, lieka 2. Tada trilitrinį išpili lauk, supili tuos 2, prisemi vėl pilnus 5 ir nupili į trilitrinį iki pilno (1 l), penkialitriniame liks 4.

Saulius, 2012-11-13 11:15:27

Na jo…, LinaL, tiksliai gi ! galima ir taip :), … tik pagalvojau, kad penkialitrė talpa sveria daugiau nei trilitrė, tai jei penkialitriame inde bus 1L, o trilitriame 3L taip bus lengviau neštis namo tuos bidonėlius su vandeniu 🙂 …tai nė nesiūliau 3L perpilti į penkialitrį,..bet vis tiek neblogai apsitaškėme bepilstydami, ar ne… ? 🙂 Geriau jau einant prie tvenkinio į kompaniją Jeleną ir Petrą pasikviest ir dar žymeklį prigriebt 🙂

petras, 2012-11-13 11:33:06

joo, paskubėjau išvadas daryt 🙂 geras uždavinys.

Raigardas, 2012-11-13 12:02:02

Bet tada reikia dvieju penkių litrų ir vieno 3 litrų stiklainių

Daniela, 2012-11-13 12:15:03

O aš paprasčiausiai prisemčiau “iš akies” – pusę trilitrinio stiklainio (1,5l) ir pusę penkialitrinio (2,5l) ir turėčiau 4 litrus. Kažin, ar būtų užskaitytas toks uždavinio sprendimas?

Burgis, 2012-11-13 13:07:08

Danielai: ne, nebūtų įskaitytas… Čia kažkas parašė teisingai, kad mokantys spręsti sprendžia taip, kaip reikia spręsti…

mama, 2012-11-13 13:27:07

Laba diena, rašote, kad jau penktokų darbai ištaisyti. Tai gal ir rezultatai bus paskelbti anksčiau nei per 10 dienų? 🙂

Burgis, 2012-11-13 13:58:17

mamai: aš ištaisiau savo testus. Jei man paskambinsite ar parašysite el. paštu, pasakysiu, kuri eilutė čia paskelbtose lentelėse yra Jūsų vaiko. Viešai skelbti negalima!

Burgis, 2012-11-13 14:41:04

Ištaisiau ir šeštokų darbus (žr. lentelę temos pradžioje). Ir vėl – kontrastai stulbinantys!

Raigardas, 2012-11-13 15:01:54

O kodėl skirtumai neturėtų būti stulbinantys? Visose srityse tarp geriausiųjų ir vidutinybių rezultatų skirtumai yra stulbinantys. Jeigu yra krepšinyje saboniai, ilgauskai, valančiūnai, tai ir matematikoje ar muzikoje “jie” yra.

Burgis, 2012-11-13 16:34:26

Raigardui: ne, neturėtų! Yra skirtumas tarp meno, sporto, specifinių gabumų ir bendrojo išprusimo, gebėjimų pagrindų.

bgsn, 2012-11-13 17:18:22

Burgis: šeštokų lentelėje yra vienas vaikas su 0 balų, kitas su 0.8 – ar jie visiškai “nusišnekėjo” su atsakymais, ar jiems pakišo koją neteisingi sprendimai ar pan.? Nereiškiu jokių pretenzijų, tiesiog įdomu, kiek galima susikirsti su sprendimais.

Burgis, 2012-11-13 20:38:57

bgsn: nieko yra nieko… Ten ir tų sprendimų beveik nėra. Labai tikiuosi, kad dabar tie vaikai, jų tėvai ir mokytojai ims nagrinėti, kodėl yra tik „nieko“. Versijų gali būti daug, paminėsiu kelias:

  1. Vaikus į turnyrą atvarė tėvai, o vaikai taip atkeršijo už prievartą.

  2. Vaikai visai nepratę prie „nevadovėlinių“ uždavinių, jie nėra mokomi, jie tik dresuojami.

  3. Pabandęs vieną, pabandęs kitą uždavinį ir neišsprendęs, vaikas patyrė šoką, depresiją ir visai nustojo galvoti, spręsti.

  4. Vaikai nėra pratę pralaimėti. Pamatę, kad pusėtino rezultato nepasieks, kitokio nė nesiekė.

  5. Vaikai niekada gyvenime nebuvo pratinami ieškoti, pasirinkti lengvesnių kelių, lengvesnių uždavinių. Tokių teste buvo, bet vaikai jų nė neieškojo.

Balanda, 2012-11-14 11:35:37

Gerbiamam Burgiui: sveiki, o kada galima tikėtis septintokų rezultatų, gal irgi anksčiau? Tos 10 dienų įtartinai ilgai slenka ( laukiantiems )…

Taip smalsu:)

Burgis, 2012-11-14 12:46:37

Balandai: kentėti – irgi mokslas…

Balanda, 2012-11-14 14:28:29

BB:supratau, juolab ir dangų kaip priedą gausiu:)

Aušra, 2012-11-15 23:55:13

Bijau,oi bijau, kad mano šeštokėlės tas 0.00 bus…

Aušra, 2012-11-16 00:03:04

Atsiprašau, praleidau Jūsų paaiškinimą. Greičiausiai nebus to “nieko”.

petras, 2012-11-16 08:36:29

Daviau savo sesei šituos uždavinius pamėgint išspręst. mokosi dabar 8toje klasėje. klausia manęs kas yra fazanas. sakau paukštis daugiau mažiau. tai klausia kiek galvų turi ir kojų 🙂 mokosi praktiškai dešimtukais devintukais. nors su matematika sunku. reiks pažiūrėt kaip seksis spręst užduotis. nes kažkaip atrodo, kad mokykloje vertina geriau nei turėtų. kita vertus negali labai pykt, kai net matematiką mokytojai mokina vos ne išmokt mintinai ir dažnai net nebando įskiepyt supratimo apie ją. neparodo kitų kelių. net su skaičiuotuvu mokytojas leidžia naudotis (8toj klasėj). o kai kažkada atėmiau skaičiuotuvą (kai darė namų darbus), tai paprastiems aritmetiniams veiksmams atlikt jau prireikia manyčiau per daug laiko. net nesugalvoja kaip būtų galima greičiau atlikt tuos veiksmus.

tai aš ir galvoju, ar čia jaunam žmogui tiesiog sunkiau suvokti kaip viskas vyksta, perprasti tą matematiką, taip pat ir kitus dalykus. ar vis dėlto krenta mokyklinis lygis ? (pagal savo patirtį negaliu lyginti, nes nelabai atsimenu tokius laikus).

petras, 2012-11-16 08:42:54

dar pastebėjimas gal ne į temą. dėl mokslo kokybės. šiaip manau būtų dėsninga ir normalu, jei laikui bėgant mokymo lygis (mokyklinis) vis kris žemyn (gal iki kažkokios ribos ar tiesiog pasikeis vėliau mokymo sistema kardinaliai). nes juk seniau kai mokslas tikrai nebuvo visiem prieinamas jis buvo sunkus, bet kokybiškas. išsilavinimas buvo įgyjamas sakykim aukšto lygio. tačiau gal normalu, kai buvo pereita prie minties, kad absoliučiai visi žmonės turi būt išsilavinę (tarkim raštingumas Lietuvoje beveik 100 %), tai nori nenori mokymo ir išsilavinimo kokybė turėjo ženkliai krist. kaip sakant viskas pagal paprastus ekonomikos dėsnius.

Raigardas, 2012-11-16 09:35:40

Petrai: neliūdėk dėl to ar sesuo išspręs tuos uždavinius ar ne. Mano nuomone, šitie uždaviniai yra skirti išsiaiškinti vaikus su nebūdingais dideliais matematikai gabumais. Kiti žmonės mano, kad konkurse gauti balai rodo, kiek kartų geriau žmogus moka mateamtiką. Bet tai visiška netiesa. Balai rodo tik tai, kiek tu balų gavai ir kiek kartų jų daugiau negu pas kitą. Būtų davę paprastų mokyklinių uždavinių, balai gal skirtųsi ne kartais, o procentais.

Čia tas pas kaip muzikoj – kas neturi balso ir klausos, tas daug balų negaus, kad ir kaip jį mokinsi.

Raigardas, 2012-11-16 09:39:15

Petrui: niekada mokslas visur vienodai nebuvo kokybiškas niekur. Kai seniau 90 proc. populiacijos buvo mažaraščiai, tai tokie žmonės bet kokio lygio bet ką studijavusius žmones laikė labai kokybišką mokslą baigusiais specialistais.

Darius, 2012-11-16 10:09:47

Petrai: aš dar stebiuosi kaip dar svetainės šeimininkas tavęs neiškritikavo (ar paliko kaip mažaraščių pavyzdį). Jis gi dėl taško ant didžiosios i sukūrė net atskirą temą, o pas tave abiejuose laiškuose po taško naujas sakinys pradedamas rašyti mažąja raide.

Aš suprantu, kad tau tai atrodo nesvarbu, bet tai rodo tavo požiūrį į tuos kurie skaito tavo rašinius ir bendrą kultūros lygį…

petras, 2012-11-16 10:36:12

Dariui, atsiprašau, tai mano prastas įprotis 🙂

Raigardui, aš tikrai neliūdžiu ir neliūdėsiu, nes sesė mano tikrai sumani ir viskas tvarkoj. iš tų pateiktų uždavinių ir aš to su kibirais kažkaip neįvertinau. tiesiog man įdomu kaip ji spręs tuos uždavinius. nes jie kaip ir paprasti, tiesiog reik plačiau į juos žiūrėt. o to man atrodo labiausiai ir trūksta mūsų mokyklose, net ir universitetuose. kaip tu ir pastebėjai, vaikai mokinami tik standartinius uždavinius spręst, todėl labai dažnas jų argumentas, kad jiems pvz. matematikos neprireiks niekada gyvenime.

Burgis, 2012-11-16 11:00:12

Dariui, Petrui ir kt.: tokia žiniatinklio specifika – čia galima rašyti laisviau, laisvai, laisviausiai… Kas kita, jei žmogus žino, kad kitaip jis jau ir nemoka rašyti.

LinaL, 2012-11-16 11:06:39

Dabar labai pasikeitęs informacijos pobūdis ir prieinamumas, nuo pat ankstyvos vaikystės. Sunku palyginti su priešistoriniais priešinternetiniais laikais 🙂

Galvoje vietos tiesiog nebelieka vaikams, plius nei noro, nei laiko domėtis, kas tas fazanas.

Visokius galvosūkius (kryžiadžodžius, testus) vieni tiesiog mėgsta spręsti dėl sprendimo malonumo, kitiems tai joks malonumas. O ar čia didelis žmogaus privalumas, ar nebūtinai, nepasakyčiau. Yra daug svarbių asmens savybių, pvz. bendravimo sugebėjimai, darbštumas, sąžiningumas, kurios ne mažiau naudingos gyvenime. Tik jas įvertinti balais sunku 🙂

Paulina, 2012-11-22 15:02:25

Laba diena,

Labai susikrimtau dėl geografijos testo uždavinio apie keliautojus ir daržoves. Buvau visiškai tikra, kad Kolumbui priskyriau bulves ir pomidorus, o teste gavau 0… Na, tikrai taip maniau pažymėti, bet gal rašydama sumaišiau iš skubėjimo. Ar galima būtų patikrinti?

Burgis, 2012-11-23 13:29:14

Paulinai: kai ateisi kitą kartą, paprašyk parodyti testus, patikrinsime…