MLT: revoliucijos nuojauta

Gruodžio 13, Antradienis

Vieni be saiko neteisėtai praturtėjo, kiti nuskurdo. Kiltų pilietinis karas, revoliucija, bet dar nekils – daug iš nuskurdusiųjų yra protingi, išsilavinę. Revoliucija kils tada, kai dar labiau padidės skirtumas tarp išsilavinusių ir neišsilavinusių. Neišsilavinusieji, žinoma, bus skurdžiai. Tada tamsusis gaivalas sukils ir eis plėšti turtingųjų, nežiūrėdami, kad tai ir protingieji…
*
Jūs čia dar nieko nesupratote? Pateikiu įrodymų. Pažvelkite, kokie yra „Mokslo lyderių turnyre“ dalyvavusių ir bendrojo išsilavinimo testus atlikusių moksleivių geriausi ir blogiausi rezultatai. Štai testas:
testas_2011_12_10

Maksimalus galimas įvertis – 32 balai. Skliausteliuose nurodytas tokį įvertį gavusiųjų skaičius, jei gavo daugiau kaip vienas moksleivis.
Aštuntokai:
25__________________2,5(2)
22,5_________________3,5
21__________________4,5(2)
20,5_________________5(2)
20(3)________________5,5(3)
19,5(3)_______________6(4)
Devintokai:
24,5_________________6
21__________________7
20,5(2)______________7,5
19,5________________8,5
19(2)_______________9(4)
18,5________________9,5
***
Ar galite patikėti – vienas yra 3-5 kartus labiau išsilavinęs už kitą! Ar galite patikėti – tą patį testą davus aštuntokams ir devintokams, nėra jokio skirtumo!
*
Ką sužinojau, taisydamas darbus?
Sužinojau, kad „Titanikas“ nuskendo (teisingas atsakymas – 1912 m.) gal 1993 metais, gal 1985, 1940, o gal 1467, 1450 ar net 1350 metais.
Sužinojau, kad J.Gagarinas Žemę apskriejo (1961 m.) gal 1993, gal 2002 ar net 2006 metais, bet gal 1885, 1809, 1620 ar net 1453 metais.
Sužinojau, kad manų kruopos yra iš manų (javų) arba iš anyžių, iš smilčių, iš linų, iš mielių…

Sužinojau, kad maumedis dauginasi lytinėmis ląstelėmis (aš nesiginčiju…), sužinojau, kad kadagiai neauga Lietuvoje, o Strasbūro nėra pasaulyje arba jis yra Afrikoje.
Bent penki moksleiviai parašė, kad dabartinis KTU rektorius yra Burgis Baršauskas.
Daug žmonių žino, kad Pekinas nėra sostinė, Tokijas nėra sostinė, Briuselis nėra sostinė, Londonas nėra sostinė…
Suprantu, kad Kraigas yra aktorius, bet kiti sako, kad tai kregždžių lizdas, gal vieta pinigams, gal tai kraitis, gal dukterims duota vieta gyventi? Žinoma, dauguma (dauguma!) mano, kad tai kraikas.
Reketas yra sportinis žaidimas, nesiginčykite.
Intervale nuo 1 iki 1000 yra 500 nenatūralių skaičių.
Kada vaikas buvo ar bus triskart jaunesnis už mamą? Rekordai yra 1977 metai ir 2198 metai (o, ir aš norėčiau tiek gyventi!).
***
Dabar apie testo sudarytojo klastą.
Kuriais metais (50 metų tikslumu) nuskendo „Titanikas“? Ar galima nebandyti spėti, jei reikia pataikyti į 100 metų intervalą?!
Pykstu, kad intenete kaip skėriai plinta „intelekto“ testai. Norėjau įrodyti ir įrodžiau, įdėjęs kelias internetines užduotis, kad atsakymai tinka įvairiausi, kad vertinimas turi būti labai lankstus. Tarkime, kuris skaičius netinka sekoje? Ketvertas, nes jis iš tiesių linijų. Bet įskaičiau ir tokius atsakymus: 8 – nes apvertus nepasikeičia; 8 – nes nėra linijų galų; 8 – nes paguldę gauname begalybės ženklą; 8 – nes tai dvejeto kubas; 3 – nes jo kitas kirtis; 3 – nes baigiasi priebalse .
Kuris miestas netinka miestų sąraše? Strasbūras, nes jis nėra sostinė. Bet įskaičiau ir tokius atsakymus: Briuselis – nes baigiasi -is; Briuselis – nes pavadinime nėra „a“; Briuselis – nes pavadinime keturios balsės.
Krepšininkas Šarūnas Marčiulionis, bet tinka ir Kęstutis Marčiulionis. Gal tinka ir Algis Marčiulionis? Daugiau tokių užduočių pažadu neduoti.
***
Vasario ketvirtąją – trečiasis MLT. Labai noriu pamatyti ir pakalbėti su Migle Puikyte (25) ir Pauliumi Mockevičiumi (24,5) (ar tai mūsų buvusio gimnazisto Simono brolis?). Jie reikalingi mūsų gimnazijai!
*
Ir dar. Tikrai sausio pabaigoje surengsime MMLT – „Mažųjų mokslo lyderių turnyrą“. Reikia gelbėti mūsų mažiausius…

patiko(0)



RSS

Atsakymai (59)

Margarita, Gruodžio 13 11:27  #

Na, kai pažiūrėjau laidą „100 000 eurų“ tai supratau, ką „musyse“ reiškia bendras išsilavinimas. Ponas Direktoriau, ne tuos klausimus užduodate. Apie kažkokį Strasbūrą ir pan. Reikia klausti „Kokios veislės Skaivos šuniukas?“ „Kas iš šitų moterų dar neturi anūkų?“ „Kas iš šitų žinomų žmonių neparašė kulinarijos knygos?“ „Koks buvusios prieš buvusią Stano draugės vardas?“
Va, tokio tipo klausimai ir reiškia lietuviškų masių išsilavinimą. O Jūs čia apie kažkokį Gagariną, Titaniką… :)

patiko(0)



Arvydas, Gruodžio 13 11:49  #

Margarita: taiklus komentaras! Tiesiai į dešimtuką :) Išdrįsiu papildyti testą:

Kaip p. baletmeisteris J. Smoriginas pavadino mūsų tautą:

a. lenkais;
b. lietuviais;
c. rusais.

patiko(0)



Iš arčiau, Gruodžio 13 11:57  #

Ką ten kalbėt apie Europos/kitų žemynų sostinės, jeigu dauguma dabartinių aštuntokų/devintokų net 10 Lietuvos miestų neišvardintų ir nesudėliotų jų pagal dydį… Kam klaust apie Pilėnus, kai yra David Guettos, Happyendless, SEL… Pasižiūrėkim kas eina į teatrus, – pensininkai ir šiaip intelektualai, pasižiūrėkim į kokius spektaklius eina kiti – Domino teatro (kur visos tv žvaigždės), Kazlo (na, prieš Kazlą tai aš lenkiu galvą) ir dar vieną kitą. Klausiat apie kompus, a kam vaikams žinoti apie kompus, jeigu jie moka atsisiųsti žaidimą ji nucrackinti ir sėkmingai sau lošti. Ne tokie klausimai…. Oi netokie… Va, jeigu būtų paklausta, kuriam kioske rūkyt parduoda, tada ir 32 taškai atsirastų. Nemodernėjame, neišsigimstame, o gal reikėtų…

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 13 12:01  #

Taip, jūs teisūs, nepaminėjau tokių atsakymų: Algirdas Einšteinas, Stano Domingas…

patiko(0)



sonata, Gruodžio 13 12:19  #

Man labai patiko atsakymas į klausimą kas dabartinis KTU rektorius – „Burgis Baršauskas“:)))) Gerb. Direktoriau, nepražiūrėkit būsimojo politiko – kai politikas nežino ką atsakyti, kalba bet ką:)))

patiko(0)



Margarita, Gruodžio 13 12:33  #

O reketas tikrai yra sportinis žaidimas!:) Jūs pasižiūrėkite kokie raumeningi ir sportiški vyrukai, kurie tuo užsiima:)

patiko(0)



MariusM, Gruodžio 13 13:18  #

Klausimai apie visokius stanus, zbonkes ir tt gal tikrai praverstų geriau suprasti moksleivius, o ir įvertinti tinkamai padėtų…

patiko(0)



petras, Gruodžio 13 13:28  #

o koks įrodymas, kad sudėjus nelyginius skaičius, gausime lyginį ?
šiaip testas įdomus. net ir man sunku būtų patekt pas Burgį gimnazijon (o gal tikriausiai ir nepatekčiau :DDD) nežinojau tokių žodžių kaip batuta, šventorius. apie spygliuočius ir neišmanau, sudvejojau dėl upių. nežinau nei dainininko domingo, nei jo vardo, kaip beje ir KTU rektoriaus (nors dėl pastarojo tai nemanau, kad labai ir turėčiau žinot). apskritai, dainininkų ar aktorių ar kitų visuomenės veikėjų nemanau, kad būtina žinot, vardus ar pavardes, ar būt klausius jų ar mačius.
rimti mokslininkai ar istorines asmenybės gal labiau vertėtų žinot.

patiko(0)



Miglė, Gruodžio 13 13:34  #

Gerbiamas pone Burgi, aš taip pat mielai norėčiau su jumis susitikti ir pasikalbėti!

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 13 13:53  #

Migle, žvaigždute, paskambink į gimnaziją tel. 45 14 69, sutarsime ir susitiksime. Duosiu penkis saldainius…

patiko(0)



Ignas, Gruodžio 13 14:01  #

Iš arčiau:

O negi gebėjimas išdėlioti 10 lietuvos miestų pagal dydį yra toks svarbus? Aš pats išdėliočiau kokius 5. Nevertinu pavadinimų žinojimo (nors taip, šiek tiek jo reikia – gebėjimui bendrauti). Pats siekimas žinoti daug pavadinimų man atrodo beprasmis – sužinojęs realiai nieko nesužinai, vien tik būtent kokiu raidžių deriniu buvo tas ir tas pavadinta. Tačiau tas žinojimas atsiranda kaip pasekmė to, kad domiesi ir mokaisi, t.y. net nesistengiant pavadinimų įsiminti jie įsimena. Tai labai pasijaučia, pavyzdžiui, bandant suvokti kokią nors matematikos sąvoką. Norint ją suprasti, turi daug kartu ją perskaityti, apgalvoti. Kaip pasekmė ją ir įsimeni, nors to tiesiogiai nesiekei.

Manau, kad vaikščiojimą į teatrą irgi pervertinate. Yra daugybė būdų lavinti save, plėsti savo akiratį. Teatras – tik vienas iš jų, kuris, man asmeniškai, nėra nei labai įdomus, nei itin naudingas. Teatras yra „gilus“ ne toj vietoj, kur slypi man patinkantis „gilumas“.

Galiausiai, smarkiai perdedate. Pernelyg akcentuojate blogąją dalį. Taip, jos yra, bet ne tik jos.

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 13 14:02  #

Petrui: žmonės sakė, kad intervale nuo 1 iki 1000 yra lyginis skaičius (kiti patikslino – 500) nelyginių skaičių. Jie sakė, kad dviejų nelyginių skaičių suma yra lyginis skaičius. Taigi ir porų suma yra lyginis skaičius…
*
Įskaičiau ir kitokius atsakymus. Žinoma, galima reikalauti griežtai įrodyti, kad BET KURIŲ dviejų nelyginių skaičių suma yra lyginis skaičius, bet nemanau, kad to galima reikalauti iš moksleivių…
*
Kiti įrodinėjo taip: 1+999=1000, 3+997=1000, 5+995=1000… K.Gausiuko idėja! Bet neradau, kad kas nors būtų pasakęs, kas bus „viduryje“…

patiko(0)



petras, Gruodžio 13 14:06  #

manyčiau geriau arbata ar kava pavaišint :) saldainiai nūdienoj nebėra kažkas išskirtinio, kas pamalonintų vaiką ar suaugusį (kaip ir mandarinai ar sausainiai) na tiktų nebent prie atsigėrimo, kaip priedas. aš čia tik mintimis dalinuosi :)

patiko(0)



petras, Gruodžio 13 14:08  #

iš tikro, tai taip elementaru ir paprasta, kad kartais nesusimąstai apie tai.

patiko(0)



Arvydas, Gruodžio 13 14:35  #

Ignai, 10 miestų reikia sudėlioti todėl, kad šie miestai – sudedamoji mokymo programos dalis. Žinoma, mnemonikos požiūriu įsiminti miestus ar upes, ar šalis, ar vandenynus – didelio skirtumo nėra, nes veikia tos pačios smegenų sritys. Tačiau mokyklose ne tik lavinama mnemonika, bet ir ugdomi Lietuvos piliečiai! O kiekvienas save gerbiantis pilietis turėtų žinoti savo šalies pagrindinius goegrafinius duomenis, administracinį suskirstymą, šalies istoriją ir t. t., ir pan. :))

patiko(0)



Martynas, Gruodžio 13 14:44  #

Dėl interneto nykstant tam tikros kultūros susirišimui su tam tikra teritorija, bendrojo išsilavinimo (ypač kultūrinio) testai yra beveik pasmerkti.
Kažkas nepaaiškino manų kilmės, bet be jokių abejonių kas nors būtų teisingai parašęs apie kiniškus padažus arba japoniškus sušius. Nežinoti nieko tikro apie „Titaniką“ (ką ir kalbėt apie kažkokius titanus) jau greit bus norma – judame iš objektyvumo siekusios istorijos amžiaus į legendų (prekės ženklų) amžių.
Jeigu gimnazija nori veikti kapitalizmo sąlygomis – jai gali tekt prisitaikyt…

patiko(0)



Iš arčiau, Gruodžio 13 14:53  #

Ignai, nesigilinant labai smarkiai į peripetijas, galiu pasakyt, reikia gyvenime viską žinotų po truputį, o kažką labai gerai. Reikės.

patiko(0)



Margarita, Gruodžio 13 15:02  #

O kada bus rezultatai?

patiko(0)



Rytis kurį B.Burgis pažysta, Gruodžio 13 15:15  #

Mielas, Burgi norėjau pasiteirauti kada but testų atsakymai.. ( nors ir prieštai tai buvo klausta 10000 kartų. ) Taip pat norėjau sužinoti kada bus kovo mėn. MLT :)

Ačiū

P.S. Tikrai nežnijau ką reiškia RGB , CMYK :) , bet žaidimus crack’int moku puikiai. :P

patiko(0)



laguna, Gruodžio 13 15:24  #

Gera naujiena kad bus ir MMLT! Labai gera naujiena!!

patiko(0)



Rytis., Gruodžio 13 15:31  #

Burgi, ar tiesa tai
Jei aš pirkčiau jūsų KTUG megztinį Jūs man kiekvieną mėnesį duotumėt dešimt litų?
Ar tai buvo tik blefas norint „prastūmt“ laiką iki MLT pradžios.

patiko(0)



scania, Gruodžio 13 15:51  #

Rašote: „Revoliucija kils tada, kai dar labiau padidės skirtumas tarp išsilavinusių ir neišsilavinusių.“
Kad dabartinės valdžios palikuonių nenurevoliucintų sekanti karta, ar neturėtų dabartiniai valdovai rūpintis išsilavinimu?! :D Ką jie vaikams savo paliks? Gyvenimą ant parako statinės?! :D
Įdomi mintis apie išsilavinimą ir revoliucijas.
Studentai, aišku, neramumus kelia; betgi revoliucijas – tamsios masės…

patiko(0)



Margarita, Gruodžio 13 16:12  #

Nenorėčiau sutikti, kad patys turtingiausi visuomenėje tie, kurie geriausiai išsilavinę. Deja, taip nėra. Todėl paaugliai ir neturi motyvacijos mokytis. Anksčiau išsilavinęs žmogus buvo visuomenėje gerbiamas – mokytojas, gydytojas, kunigas, veterinorius, „aptiekorius“ – buvo miestelių elitas. Tai ir vaikams norėjosi mokytis, kad pasiektų tas „aukštumas“. O dabar elitas tai tie, kurie šmėžuoja žurnale „Stilius“, „Žmonės“ ir pan. Parašyčiau daugiau, bet bijau, kad ši svetainė ne N-18:)

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 13 16:39  #

Ryti, blefais neužsiimu. Pažadėjau – bus!
Rezultatai visada būna ne vėliau kaip 10 dienų po MLT.

patiko(0)



Rytis., Gruodžio 13 17:16  #

Jūs sakėte ,kad Bendrojo išsilavinimo testai bus jau antradienį. Kodėl nėra dar atsakymų ? Leiskite spėsiu…
Nes nenorite viešinti dviejų testų atskirai ,o abu vienu metu.. Ir ,kad anglų testai dar nėra ištaisyti . :) Ar tai tiesa?

patiko(0)



Rytis., Gruodžio 13 17:46  #

Taigi klausiau namuose E.Sipavičiaus dainos – Krenta sniegas. (Pats Sipavičius dainuoja „…krenta sniegas..“

Ir galvoje kilo dilema, kaip reikėtų rašyti vis dėl to ?
KRENTA ar KRINTA .. ?

Gal jums pavyks pritaikyti žymiają E = mc₂ Formulę. :)

Būtų malonu jei pats B.Burgis išreikštų savo nuomonę, kaip reikėtų rašyti. :)

patiko(0)



Justina, Gruodžio 13 17:57  #

Kai kurie atsakymai tikrai prajuokino… Na, bet kaip ir jūs pats sakėte: jei nežinai, geriau rašyk bet ką :D

patiko(0)



Rytis., Gruodžio 13 18:04  #

Justina, gal galėtum pasakyti kas pasakė teiginį „Žinojimas – jėga“? (koks filosofas)

O jei dar geriau ,tai kokios dvi dalys sudaro žodį „filosofija“ ir ką jos reiškia?

patiko(0)



Dalyvis, Gruodžio 13 18:17  #

Rašyti galima ir krenta ir krinta. “Krenta“ labiau senovinis žodis, bei tuo pačiu labiau paplitęs visuomenėje. Nors manau, taisyklingiau rašyti “krinta“. Be to, koks ten atsakymas su fizikos uždaviniu?

patiko(0)



Lukas, Gruodžio 13 18:24  #

Rašyti bet ką, bet galima susiprotėt, kad 1350m. tokie laivai, kaip titanikas, tikrai neplaukiojo :)

patiko(0)



Rytis., Gruodžio 13 18:25  #

Jomajo ! Bendrojo išsilavinimo testui neįmanoma pasiruošti :( Skaitau tokia knygą.. Pvž : Ką reiškia natose įrašyta atlikimo nuoroda staccato ?

Iš kur man žinoti ? Aš muzikos mokykolos nelankau

Kelintame dešimtmetyje pasirodė mini-sijonėliai ?

KĄĄĄ??? Įdomumo dėliai jūs atsakykite.

Tik norėjau pabrėžti tą , jog šiam testui buvo neįmanoma pasiruošti.

Pabaigai saldainė ! (kap žemaičia sako)

Kaip vadinasi garso nešiklis, padarytas iš gamtinės dervos ?

Sėkmės vargstant, jeigu kas nors bandys. :)

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 13 18:26  #

Ryti, tu mokykis, o ne komentarus rašinėk!

patiko(0)



Rytis., Gruodžio 13 19:26  #

Supratau Sere Burgi ! Einu mokytis ,o ne komentarus rašinėti.

patiko(0)



miklis, Gruodžio 13 19:28  #

gana šmaikštu, bet manau bent tris(o gal ir daugiau?) atsakymus galime rasti knygoje pavadinimu “Kompiuterija“. Bent jau atsakymus į IV ir V klausimus.

patiko(0)



D., Gruodžio 13 20:41  #

manau šiuolaikinis jaunimas gali labai lengvai prieiti prie milžiniškos informacijos tik niekas jiems nepaaiškina kaip ją atsirinkti.
Tai ne sovietų laikais kai mokėmės apie Leniną, Gagariną ir manus, o apie kažką daugiau ir kaimo bibliotekoje būtum neradęs.

patiko(0)



Ignas, Gruodžio 13 21:26  #

Arvydai,

Negalima aklai pasitikėti mokymo sistema. Ji taikoma visiems, o kas taikoma visiems – tas realiai netinkama nei vienam, tad kiekvienas turi pats iš mokymo sistemos pasiimti tai, kas jam tinka. Kartu ir neužtenka vien to, ką ji gali pasiūlyti – reikia daug mokytis savarankiškai, tai, kas tau pačiam tinka, bet mokymo sistemos neteikiama.

O kodėl Lietuvos piliečius? Manau, labiau vertėtų ugdyti žmones, o ne piliečius.

Margarita,

Motyvacija mokytis ir neturėtų kilti iš noro tapti turtingu. Taip žmogus būtų tik klaidinamas, rinktųsi ne tai, kas jam patinka, o tai, kas laikoma „perspektyviu“. Taip jis tik prasikankintų bandydamas tai mokytis, nekęstų savo darbo, todėl tai net nelabai sektųsi.

patiko(0)



surskis, Gruodžio 13 21:32  #

dėstau vienoje iš provincijos gimnazijų (jų 2 rajone likusios). Šių metų 10 kl. kursas skirtas pasaulio ekonomikai. Patys galit įsivaizduot, ką galima mokytis iš vadovėlio, išleisto prieš 6-7 metus. Baisiausia gimnazistams – žiūrėti žinias ir trumpai ,2-3 sakiniais nusakyti svarbiausius praėjusios savaitės įvykius! Sekti pasaulio politinius, ekonominius įvykius? Neįdomu. Svarbiausia – Facebook pletkai, kas, ką ,su kuo, kaip ilgai…

patiko(0)



sonata, Gruodžio 13 21:58  #

surskiui: na gal dar jauni žmonės nemoka rasti sąsajų tarp įvykių ir reiškinių, tuomet plika žinia iš Volstryto ir lieka tik paskiru niekam neįdomiu faktu. Prieš 30 metų per klasės valandėles privalėdavom pristatyti visos savaitės politines naujienas iš „Vriemia“ ir „Panoramos“. (Mano kaime tik 1-3 tv programas rodydavo). Neįsivaizduojat, kaip dirbtinai bubenom ir kaip buvo iki žiovulio neįdomu… kol nepasikeitė auklėtoja. Tuomet šita nuobodybė pirmadieniais nuo 14.00 iki 14.45 pasidarė lyg žaidimas – kaip tas ar kitas įvykis susijęs su istorija, geografija, kas buvo priežastis, kas – tik pretekstas. Kažkiek „pratrynė“ akis ir analizuot pramokom.

patiko(0)



mokytoja, Gruodžio 13 22:18  #

Rektoriaus vardas… Man nesmagu, kai vyresnis žmogus prašo (sako) kreiptis į jį vardu… tada skamba žodžiai šventas Petras… bet ar jis šventas…
Ne taip buvau auklėta ir, mano nuomone, taip nepriimtina…
O kaip manote Jūs, gerb. Burgi?

patiko(0)



Arvydas, Gruodžio 13 23:14  #

Ignai, matyt, mes nesusikalbame ;) Jūs paklausėte kam mokytis kažkokių dalykų. Aš pabandžiau suformuluoti atsakymą. Net nežinau, ar jis teisingas, nes mano pastabos – tiesiog pamąstymai. Jokiu būdu nenoriu ginti ar peikti mūsų švietimo sistemos. Manau, kad kiekvienas turime vadovautis savo galva arba klausti specialistų nuomonės. Žinoma, Jūsų teisybė – idealiu atveju turėtų būti įvertinamas kiekvienas individas, sudaromas jo psichologinis portretas, įvertinti jo gabumai bei pomėgiai ir tik tada sudaroma individuali mokymosi programa. Tačiau švietimo sistema ne veltui vadinasi „sistema“, nes ji veikia neatsižvelgiant į individą. Ir jau kiekvieno mokinio ar studento reikalas, kaip jis semsis žinių. Protingesni ir labiau prisitaikę žinių semiasi ne vien iš mokymosi medžiagos, bet ir iš papildomų šaltinių ar praktikos. Na, o kiti.. Kaip sakoma – „kvailį ir bažnyčioje muša“ :)

Na, o piliečius ugdo todėl, kad tai lietuviška švietimo sistema. Rusijoje Jūs mokysitės rusų kalbos ir istorijos, Ispanijoje mokysitės šios valstybės geografinių ypatumų.. Atrodo, kad šioje vietoje neišrasime nieko naujo. Piliečiai – valstybės gerovės garantas, todėl valstybė nėra suinteresuota ugdyti „pasaulio piliečių“. Gal alternatyva galėtų būti individualus mokymas? T. y. kai Jums sudaroma speciali mokymosi programa. Beje, šioje vietoje aš taip pat neginu valstybės pozicijos, bet konstatuoju faktą. Kita vertus mūsų švietimo sistema man tiko puikiai. Mokykloje kartu su aritmetika, geografija, istorija ir kitais dalykais išmokau mąstyti, stebėti, sisteminti. O vėliau įgytus įgūdžius pritaikiau savo reikmėms. Žinoma, pastabų ir smulkių paburbėjimų galėčiau išvardyti, tačiau esminių problemų nebuvo. Arba man jos buvo neaktualios.

patiko(0)



Margarita, Gruodžio 14 09:50  #

Apie „sistemą“. Manau, kad mūsų švietimo sistema niveliuoja vaikus. Kaip kitaip galima paaiškinti, kad vaikas, kuris iki 5-6 metų buvo unikalus, į kurį eidavo pasižiūrėti darželio auklėtojos, nes būdamas 2 metukų per porą minučių sudėdavo 20-30 gabaliukų dėlionę, nes skirtingų formų daiktus momentaliai sukaišiodavo į tas formas atitinkančias skyles ir pan., pradėjęs mokytis mokykloje per keletą metų tampa tokiu pat kaip visi? Jam neįdomūs mokykloje sprendžiami uždaviniai, įdomu tol, kol uždavinį perpranta, po to toliau sprendžia su aritmetinėmis klaidomis, nes skuba užbaigti. Nes nebeįdomu. Pažįstu ne vieną tokį vaiką, kuris iki mokyklos būna kažkuo ypatingas, o vėliau mokykloje kažkur viskas prapuola.

patiko(0)



Violeta, Gruodžio 14 11:21  #

Čia tai sistema:)
http://ua-reporter.com/print/101045

patiko(0)



petras, Gruodžio 14 13:01  #

Margarita, čia manyčiau tiesiog žmogaus raida ir bėgant metams keičiasi žmogus, keičiasi pomėgiai ir t.t. mokykla čia ne prie ko.

patiko(0)



Miglė, Gruodžio 14 21:10  #

Pasistengsiu apginti moksleivių garbę. Mano manymu, visada buvo ir bus visokių mokinių. Tikrai manau, kad ir jūsų laikais buvo mokinių, kurie negalėjo pasakyti nei kokia Nilo pavardė, nei kada Titanikas nuskendo. Pop kultūra visada buvo ir bus – ja minta masės, o jos yra būtinos, kad iš kiltų talentai.O talentų yra – juk yra mokinių, kurie surinko tikrai nemažai taškų. Tad tikrai engalima teigti, kad visiems mūsų kartos žmonėms rūpi tik facebookai ir „Stiliai“. Tai pat reikėtų atkreiti dėmesį į tai, kad į tokias mokyklas kaip KTU daug kas stoja ant durniaus: gal pasiseks. O dėl testo: manau, kad jis kiek netolydus. Yra grynai loginių klausimų: tokių kaip tas su 4 ar alus ir sula. Yra ir reikalaujančių grynai specifinių žinių: RGB. O kitos specifinių žinių reikalaujančios užduotys – tikrai labai labai per lengvos, pavyzdžiui, matematinės. Manyčiau, kad toks testas turėtų būti bendrojo pobūdžio. Nereikalauti tikslaus žinojimo, nes juk kas yra RGB gali sužinoti naudodamasis internetu, o bendro išprūsimo, logikos ir mąstymo, mąstymo, mąstymo.

patiko(0)



Gže*, Gruodžio 15 21:42  #

Truputį ne į temą: kaip gaut tą KTUG megztinį? (tikrai ne dėl kokių pinigų ar pan., bet vistiek norėčiau)

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 15 22:14  #

Gže: paskambinkite į gimnaziją ir susitarsite… (tel. 45 14 69).

patiko(0)



Gže*, Gruodžio 16 06:55  #

Labai ačiū :)

patiko(0)



Katerina, Gruodžio 17 10:01  #

Ir visgi kada bus rezultatai?

patiko(0)



laisvamanis, Gruodžio 17 19:55  #

tikrai, revoliucija artėja: http://www.lrytas.lt/?data=20111217&id=lso17_a7111217&view=2

patiko(0)



Burgis, Gruodžio 18 13:17  #

laisvamaniui: taip, ne visi skaitė mano šioje svetainėje skelbtą būrėjų likvidavimo algoritmą, ne visi…

patiko(0)



scania, Gruodžio 18 14:55  #

O kuo jau būrėjų pranašystės nusileidžia ekonomistų pranašystėms?

patiko(0)



Marčiulionis, Gruodžio 19 22:24  #

Įsivaizduokit kaip aš juokiausi sužinojęs, kad dukra nežinodama Marčiūlionio vardo įrašė manąjį. :))))
Aišku pasirodė keista – VISGI TOKS ŽYMUS KREPŠININKAS!!! ….. , bet po to pagalvojau, ech! laikas bėga ir scena keičiasi. Juk aš jos dievaičių irgi nelabai žinau.
Pasakiau, kad atsakė teisingai :)

Visgi lenkiu galvą prieš Burgį už suteiktą vaikams galimybę pasigalynėti. Gal testai nėra visai teisingi. Trūkumų visada gali atrasti, bet džiaugiuosi, kad yra žmonių palaikančių šviesą.

patiko(0)



Margarita, Gruodžio 20 08:52  #

Kažin kaip sektųsi KTUG mokytojams laikyti išprusimo testą, jeigu jį parengtų moksleiviai. Keli mokytojai žinotų šiuolaikinių krepšininkų, muzikantų, aktorių vardus? Keli mokytojai žinotų kada mirė Fredis Mercury ir pan.?

patiko(0)



GL, Gruodžio 23 04:21  #

Patiko „atsakymai“ – gavau gerą juoko dozę.. :)

O jei rimtai, kas liūdniausia, kad nors vieni gal ir 3-4 kartus protingesni už kitus, bet neretai pirmieji galiausiai tampa siauros srities profesionalais, o antrieji – politikais, valdininkais, verslininkais, gal net pirmųjų viršininkais. Bent jau Lietuvoje…

Ir šiaip manau dabartiniame pasaulyje svarbiau ne atsiminti daug vardų, pavadinimų, skaičių, datų, o žinoti kur ir kaip rasti reikiamus dalykus bei, aišku, sugebėti juos suprasti. Jeigu testai/egzaminai galėtų būti ‘open book’ (ar net su riboto interneto/vikipedijos ar pan. prieiga), būtų galima užduoti daug įdomesnius klausimus :)

Kas dėl Margaritos komentaro – tai taip ir yra, bet sunku kaltinti vaikus, jeigu jų šeimose visą laiką įjungtas televizorius su panašiomis programomis ir neegzistuoja jokia bent kiek intelektualesnė diskusija/atmosfera. Tad sakyčiau būtų neblogai tokiems vaikams duoti kažkokių nuorodų, pavyzdžių – kokias geras programas žiūrėti per TV, ką gero skaityti ar žiūrėti internete, gal net pasiūlyti kokių intelektualesnių žaidimų ar filmų (tikriausiai naivu tikėtis, kad dabartinis jaunimas mielai sėdės prie knygų…)

patiko(0)



petras, Gruodžio 23 11:35  #

pamenu pirmam kurse, per algebros egzaminą dėstytojas leido naudotis kuom tik nori, išskyrus kolegos pagalbą. bet kas įdomiausia, kad pagalbos neprireikė, tik laiko trūko :D matomai kažkokiu primityviu būdų sprendžiau uždavinį, kad daug laiko užėmė. bet iš 300 žmonių, tik vienas išsprendė visus tris, dar bent 5ki kokie 2 uždavinius, kiti po vieną, po pusę arba šiaip pripaišė ne į temą piešinukų.

patiko(0)



Gediminas, Sausio 30 00:01  #

Ieškojau senų MLT sumanumo testų ir radau šį. Įdomu, koks pirmos užduoties antros dalies:
II) Pro medį, kuriame buvo _________________, blyksėjo _________________.
atsakymas. Spėju jog amalas, bet nesu tikras.

patiko(0)



Burgis, Sausio 31 19:44  #

Gediminui: taip, tai amalas.

patiko(0)



Justas, Vasario 20 01:03  #

Laba diena, ar atsakymas liepsnelė būtų užskaitytas?

patiko(0)



Sava, Birželio 27 01:16  #

Ka cia daug diskutuot, yra protingu zmoniu, bet begale protu idiotu, kurie zino daug, bet akivaizdu kad gyvenime asilu asilai, tegul sau mokosi psichologijos, kurios truksta patiems sau ir laukia pensijos, knygas, kuriu nieks neskaito ir neskaitys, rasydami. Dar tegu padainuoja, nes moka – paskui ismeta tas muses smirdancias. Dviratis – issigelbejimas nuo visu supanciu zmoniu- kam ju reikia? as ktu proto bokstas

patiko(0)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>