Mokykis ne dokumentui, mokykis sau

Turime dar dviejų VBE rezultatus! Pasigirsiu? Pasiguosiu? Jūs geriau žinote…

Lietuvių kalbos VBE:

Laikė 75 abiturientai, „šimtukų“ – 11, vidurkis – 82,36.

Matematikos VBE:

Laikė 72 abiturientai, „šimtukų“ – 6, vidurkis – 91,06.

*

Šešerių metų fone tai puikūs rezultatai! Bet aš žinau, kad kai kurie abiturientai šiandien nėra linksmi… Jų nedomina bendras rezultatas, jų nedomina vidurkiai, juos domina jų pačių rezultatas. Pavyzdžiui, jau yra vienas vienaženklis (9)…

*

Tai aš ir noriu pasakyti tiems, nusiminusiems. Čia rašė žmonės apie korepetitorius. Dabar jie sakys, kad gerus rezultatus „padarė“ korepetitoriai, o blogus – mūsų mokytojai. O aš sakau jums – geriau blogas savo jėgomis gautas rezultatas, o ne geras dopingo rezultatas. Nėra jokių įrodymų, kad blogesnius įverčius gavusieji gyvenime yra nelaimingesni, jei jie dirba stropiai, išradingai, sąžiningai. Net ir stiprokas krestelėjimas jaunystėje negali pakeisti valingo, tvirto žmogaus.

*

Taip, atestatai, diplomai reikalingi! Deja, be jų šiuolaikiniame pasaulyje sunku. Bet keliai iki jų įvairūs. Oi, kokie įvairūs! O po to prasideda tikrieji egzaminai. Gyvenimo egzaminai. Jų diplomai išlaikyti nepadeda, sakau jums…

Šypsenų! Drąsos!

Atsakymai

Burgis, 2012-06-26 09:42:22

Pasidžiaukime…

Natalja, 2012-06-26 09:54:44

Sveikinu! Puikūs rezultatai, labai gera Jūsų pozicija. Tik gaila kad 18 metų egzamino rezultatai atrodo lemtingi, užjaučiu tą vaiką su vienženkliu vertinimu. Pabaigusi puikiai mokyklą neįstojau į norimą specialybę (taip laikais nestojome lygiagrečiai į kelis Universitetus). Aš tai išgyvenau gana paprastai, o tevai tragiškai… Jiems buvo “gėda kaimynus susitikti”, dukra medalistė ir neįstojo… Bet jau daug metų praėjo, ir dabar dekoju Dievui už tą “pamokėlę”. Sekmės Jūsų gimnazistams!

M11, 2012-06-26 09:59:57

Apmaudu, jog dabartinė vertinimų sistema parodo, ar esi geresnis, ar blogesnis už kitus, bet neparodo, ar esi geras, ar blogas 🙁

sonata, 2012-06-26 11:03:50

Oi, tegul tik nenusimena vaikiukai. Mano atestatas blizgantis buvo, o per chemijos stojamąjį – “sėsk, du”:)) Padirbėjau metus, viskas susidėliojo – nekeisčiau tos patirties, net jei būtų galimybė atsukt laiką.

Lina, 2012-06-26 11:12:57

Ir aš pasigirsiu. Jūsų ” pūlinys” ,kaip Jūs pavadinote vieną buvusį gomnazijos moksleivį, iš matematikos egzamino gavo 87 procentus. Tai kaip čia išeina? Pas Jus jis buvo nesimokantis,nieko nesugebantis o čia paėmė ir išlaikė.

Tik dabar suprantu kiek reikėjo vaikui iškęsti,kiek pažeminimų ir Jūsų moralų atlaikyti.

Kartais pagalvokite prieš kažką sakydami….Juk ir moksleiviai su jausmais….

Burgis, 2012-06-26 11:57:07

Smalsesniems pateikiu palyginimą.

Lietuvių k. rezultatas – ketvirtas per šešerius metus pagal vidurkį, 1-2 pagal „šimtukų“ skaičių.

Matematikos rezultatas – šešerių metų rekordas pagal vidurkį, 5-6 pagal „šimtukų“ skaičių.

Iš arčiau, 2012-06-26 11:59:50

Rezultatai vis gi įrodo daugiametį faktą – KTUG stiprioji pusė tikslieji mokslai, humanitariniuose yra kur dar stengtis 🙂

Burgis, 2012-06-26 12:00:48

Čia Lina kalba apie abiturientą, kurį mes rudenį pašalinome. Matote, kaip gerai išmokėme!

*

Beje, „pūlinys“ – ne mano žodis, niekada jo nevartoju…

O pažeminimų ir moralų buvo galima nekęsti – žmogus yra laisvas laisvoje šalyje.

Burgis, 2012-06-26 12:02:55

Iš arčiau: būčiau dėkingas sužinojęs, kurios mokyklos lietuvių kalbos VBE rezultatas yra geresnis.

Lina, 2012-06-26 12:17:51

Tai kad išeina jog ne Jus jį išmokėte. Pas Jus jis turėjo neigiamą pažymį. Nereikia laurus sau prisiskirti.

Mokate kalbeti oi kaip mokate. Moralizavote,sakete kad jis gyvenime nieko nepasieks,sėdės kalėjime. Pamiršote? O aš nepamiršau. Nepamiršo ir jis.

Pašalinot nes gerai išmokėt? Kur logika?

Jūs nešalinat,Jūs savo spaudimu priverčiat išeiti….

Pamiršot jau savo dienoraštį kuriame rašėt kaip ” išpjovet pūlingą žaizdą’ .

“Žmogus yra laisvas” ? Pas Jus gimnazijoje? Nejuokaukit. Gali tiketi tie,kurie su tuo nesusidūrė.

O kaip grasinimai advokatais,kurių Jūsų giminėje daug?……

Kartais reikia sutikti kad klydote.

Dar parašysiu,anglų egzamino įvettinimas 90 procentų…..Tai kaip čia išeina…šalinam gerai besimokančius?

Burgis, 2012-06-26 12:22:52

Linai: taip, mes tokie – šaliname geriausius…

Iš arčiau, 2012-06-26 12:23:15

Pateikčiau, bet aš neturiu informacijos ir prieinamumo prie rezultatų 🙂

Burgis, 2012-06-26 12:45:53

Iš arčiau: matote, informacijos neturite, o išvadas darote…

Iš arčiau, 2012-06-26 13:03:44

Matote, aš irgi kažkada buvau mokinys, bendraudavau su moksleiviais iš KTUG, žinodavau daugiau mažiau kas kur ir kaip. Dabar nuo to gerokai atitrūkau. Nieko nepadarysi.

Vis gi, aš savo nuomone ginu tuo, kad KTUG pasiima geriausius (tokios gi atrankos vyksta), o tie geriausi pagal mane nelabai gali gauti tokių balų kaip 9 iš 100 (ar čia matematika? Jeigu taip – atleiskit ne taip supratau). Beje, mano vienas draugas, pavardėm gal neminėsim baigė jūsų gimnaziją turbūt prieš 10 metų, jau tada visi kalbėjo, kad KTUG rojus jeigu nori išmokti matematiką, fiziką, chemiją, informatiką, o dėl kalbų, humanitarinių dalykų nėra blogai, bet nėr taip gerai, kaip su realiniais (tiksliniais mokslais).

Antra vertus, suprantu, noris reklamuoti KTUG , noris parodyti iš gražiosios pusės, bet kam taip reaguoti į kritiką? Atrodo, kad viskas idealu. Nebūna idealių žmonių, nebūna ir idealių gimnazijų,

11 šimtukų – daug, Sveikinu, tačiau skelbiate temas apie KTUG, tai automatiškai galite tikėtis tokių komentarų kaip Linos ir pan. Žmonės kalba, visais laikas kalbėjo. Nėra ko dėl to pykti…

Skaitovas, 2012-06-26 13:16:05

Iš arčiau: šių metų rezultatais remtis būtų sunku (kol kas). Ankstesnių metų rezultatus pasitikrinti būtų visai nesunku egzaminų centro svetainėje. Gal ir galima būtų rasti aukštesnių humanitarinių mokslų vidurkių, bent jau aš tuo irgi tikiu. Bet pačiu pavadinimu “KTUG” formaliai pagrindinė kryptis nustatyta. Tad nevykim “Dievo medin”. Svarbu, kad apskritai, pagal visų vidurkių vidurkius, KTUG niekam neužleidžia antrosios vietos Lietuvoje.

P.S. Žinau žinau, Burgis pasakys, kad KTUG pirma tarp visų gimnazijų 🙂

Burgis, 2012-06-26 13:24:16

Ne, pagal VBE rezultatus mes būsime antri po Licėjaus, bet taip ir turi būti.

Pykti dėl komentarų nė nesirengiu! Kas būtų iš manęs likę, jei visus 23 metus būčiau pykęs? Juo labiau čia, svetainėje, kiekvienas gali rašyti, kas jam į galvą šauna (kartais nepataiko…). Kaip aš pyksiu, jei net nematau žmogaus: gal jis tiesiog šaiposi, erzina, o gal jis pacientas?

*

Tvirtai žinau: KTUG nėra stebuklinga, bet ji yra puiki gimnazija! Ačiū jums, gimnazistai ir mokytojai, kad galiu būti su jumis!

Lina, 2012-06-26 14:15:42

Nereikia nuvertinti ir kitų mokyklų. KTUG atsirenka tik pačius pačiausius. Juk yra stojamieji egzaminai. O kitose mokyklose mokosi visi vaikai,ne visi yra motyvuoti 100 išlaikyti egzaminus. Tame ir skiriasi reitingai. Juk geriausieji geriau išlaikys egzaminus nei kiti…

Su kuo sutinku,tai kad mokykloje renkasi motyvuoti vaikai. Bet kokia yra aplinka,kaip spaudžiami čia jau kitas klausimas….

Pykstat ponas Burgi,žinant Jus ir brndravus.Jūsų arogancijai nera galo….

petras, 2012-06-26 14:41:37

Lina, ko jūs pergyvenat dėl mokinių. juk jie nepririšti grandinėmis prie ktug. bet kada gali išeit, jei jiems kažkas nepatinka.

blogai būtų, jei mokinys mokytųsi mokykloje, kuri jam priklauso pagal teritoriją, ir jį per jėgą bandytų pašalinti iš ten.

o dėl reitingų, nėra jie tokie svarbūs. aš kai mokiausi, galėjau pasakyt, kad vilniuj viena iš stipriausių mokyklų yra licėjus, net nematęs reitingų (aš šiaip jų niekada ir nemačiau). juk normalu, kad geriausi atsiliepimai yra perduodami iš lūpų į lūpas ( t.y. žmonių patirtis).

Burgis, 2012-06-26 15:27:58

Linai: arogancija ir pyktis yra du vienas kitam priešingi dalykai. Dėl pykčio jau parašiau, o dėl arogancijos čia jau esu rašęs: aš žinau savo vertę, mūsų gimnazijos vertę, o tai kitus erzina…

Lina, 2012-06-26 16:43:40

Petrui. Tai kaip Jūs paaiškintumete toki dalyką. Mokinys KTUG iš fizikos turi 9,iš chemijos 8 o iš matematikos 2. Kur logika? Ir kai mokinys pereina i kitą mokyklą,jam matematika sekasi puikiai,rezultatas rgzamino 87 procentai. Tai negi dvejetukininkas gali taip išlaikyti egzaminą? Kokia išvada peršasi? Kad kažkas nebuvo patenkintas moksleiviu. O del ko? Del nuomones ar dar kažko….

Labai gailiuosi kad tuo metu nepakviečiau mokiniui audito….Tiesiog įsitikinimui ar tikrai jis buvo vertas to pažymio….

Lina, 2012-06-26 16:50:07

Burgiui. Manes neerzina kad vaikai mokosi ir siekia mokslo. Tai labai pagirtina.

O reitingavimas tai niekalas. Įdomu kaip būtų,jei ir kitose mokyklose būtų stojamieji egzaminai,jei susirinktų patys pačiausi…..

Tada ir reitingavimas būtų kitoks.

Bet čia jau švietimo problema,kad kitose mokyklose turi mokytis ir labai gerai besimokantys ir vidutinių gabumų. Išvedus vidurkį-gaunasi kitaip….

Fa, 2012-06-26 17:27:48

Linai. Kiek žinau KTUG yra problema dėl spaudimo nebuvimo. Jūsiškis kaip tik to ir pasigedo, nes neidavo į pamokas. O kitoj mokykloj matyt tiko…

Eglė, 2012-06-26 17:28:31

Šis mokinys, apie kurį tiek šnekama buvo mano bendraklasis ir visi aplinkiniai matėm, kad dėl 2, 3 ar 4 iš matematikos kaltas tik jis pats. Neatsirado nė vieno praleidusio tiek pamokų, kiek jis. O jei į pamokas nevaikštoma, kaip galima tikėtis aukštesnio balo? Gimnazija iš tiesų yra laisva ir visi buvome laisvi daryti, ką norime, tačiau kažkodėl kiti ėjom į pamokas, stengėmės. Tai mano subjektyvi nuomonė, bet manau, kad ne viena taip galvoju 🙂 ir ačiū Direktoriui, Mokytojams, Klasiokams, kad Gimnaziją padarė tokią, kokia ji yra.

Lina, 2012-06-26 17:46:25

Fa. Mažai Jūs žinote….

” Kitoj mokykloj matyt tiko” Kas tiko? Nelankymas?

Ar mokytojas,kuris vaiko neignoravo?

Jei nelankymas-tai nelankydamas pamokų nieko neišmoksti ir egzaminų neišlaikai. O čia kaip tik gavosi atvirkščiai,su mokytoju susikalbama,egzaminas puikiai.

Regina D., 2012-06-26 17:53:13

Prieš dvejus metus, kai išleidau dvyliktokus, mano grupės – paprastų provincijos vaikų, surinktų be jokios atrankos, – rezultatai buvo geresni nei KTU gimnazijos, t.y. dviem procentais buvo didesnis vidurkis. Bet juk tada, kai pasigyriau, pyktelėjote, ar ne? Domėjotės, rinkote informaciją, kas aš tokia :)…

Ir kai kalbame apie KTU gimnaziją, tikrai niekas nesakome ir net nemąstome, kad ji bloga – ji puiki geriausiems iš geriausiųjų vaikams. O dėl mokytojų, ypač ne matematikų, fizikų ar chemikų, stipriai ginčyčiausi. Žinot, kodėl jūsų moksleiviams reikia korepetitorių? Nes jie ateina į KTU gimnaziją iš kitų mokyklų ar net atvažiuoja iš kitų miestų ir turi, su kuo mokytojus lyginti. Geriausi vaikai nori geriausių mokytojų. Jūsų gimnazijoj mokėsi mano buvusi mokinukė Eglė , šįmet ji baigė dvylika klasių, bet jau… licęjuje, mergaitė visada sakydavo, kad lietuvių kalbos pamokų lygis KTU gimnazijoje žemesnis nei provincijos gimnazijoje… Sutinku – Jūsų mokytojams “tiksliukams” negali prilygti niekas, bet apie kitus to pasakyti neišeina, atleiskit už atvirumą (liežuvis mano priešas).

O rezultatai Jūsų gimnazijos fantastiški. Kuo nuoširdžiausiai sveikinu ir baltai pavydžiu :).

Vaiskus Dangus, 2012-06-26 18:17:39

Neseniai per Lietuvos radiją klausiausi pasakos apie Pelenę ir ten buvo pasakyta viena gera sentencija: “Laimingi žmonės nepyksta ir nekeršija”. O jūs, ponia Lina, kažkodėl baiselingai tūžtate. Kodėl jūsų sūnus pats nestoja savęs ginti, o stovi už jūsų sijono?? Gal kitoje mokykloje jam geriau sekėsi, nes buvo po jūsų kontrole ir kiauras naktis nelošdavo kompu ir rytais nueidavo į mokyklą, o ne miegot?.. Ypač barakas suteikia itin daug laisvės ir ne visi pajėgia su ja susitvarkyti. Ir ne nuostabu, kad sūnus likęs be mamos nemoka gyventi, kai ji net šneka už jį. Darykite išvadas kol nevėlu. Nors ką čia, tokie teisingi žmonės kaip jūs, niekada neklauso patarimų:))

Burgis, 2012-06-26 18:32:07

Visiems: atrodo, kad jūs visi turite problemų, ir aš dėl to kaltas. Bet aš irgi turiu problemų, o jūs dėl to nekalti. Šiuo metu energijos skirsiu kitkam, iš šios diskusijos pasitraukiu.

QED

Lina, 2012-06-26 19:06:43

Atsakymas Eglei ir Vaiskus Dangus.

Jei jau Eglute Jūs sakote kad buvote klasioke ir viską žinote,tai atsakykite prašau iš kur žinote kur jis ir kaip gyveno.

Niekas man neatsake i pagrindinį kausimą. Kaip galima nemokant matematikos,iš fizikos ir chemijos tureti gerus rezultatus. Jei jau nelankai pamokų-tai nelankai visų ir nesimokai,bet čia gavosi atvirkštinis atvejis.

O del pačio sūnaus kalbejimo…Nera jis ” po mano sijonu’ kaip jums atrodo. Jis žino apie šią diskusiją,tačiau jis pasake ” kad veltui neverta švaistyti laiko”,t.y. aiškinti kas ir kaip. Nes ten tik viena tiesa,Direktoriaus.

Matilda, 2012-06-26 19:47:42

Vargšas vaikas, turėdamas tokią mamą. Aš bėgčiau kuo toliau nuo jos. apskritai, Lina, Jūs ir dabar nesuprantate, kad jau nusibodote šiandien visiems savo pykčiu, priekaištais. Išlaikė gerai egzaminą ir džiaukitės. Kam dabar tą pyktį lieti upeliais? Turėkite nors kiek savigarbos.

Audrius, 2012-06-26 20:54:51

Sveikinimai, kurie gavo gerus rezultatus ir nenusiminkit, kurie gavot prastesnius. Tikra teisybe, kad gyvenime tikrieji isbandymai dar tik lauke ir jei stengiesi gerai atlikti darba visiskai nesvarbu koks balas (pazymys) bus irasytas i atestata. Zinau daug zmoniu, kurie neturi net aukstojo issilavinmo, bet savo darbstumu uzdirba daug pinigu, uzima aukstas pareigas ir yra (jauciasi) ivertinti. Sekmes ateityje visiems siektu uzsibreztu tikslu ir surasti savo kelia.

Saulius, 2012-06-26 21:06:50

Tikrasis bandymas, – dabar. Kiekvienas sakantis “viskas dar priešaky” tik bando pateisinti savojo potencialo neišnaudojimą, deja. Kaskart tikintis pagaut sėkmę ateity, tos progos nebesulauks ir.

RascalLT, 2012-06-26 21:19:31

korepetitoriai = dopingas

kodel? kodel jei as mokausi pas mokytoja, tarp kurios mokiniu pernai nei vienas 100 negavo, bet papildomai susirandu korepetitore – reiskia pazeidziu kazkokias sporto taisykles? bet as juk ismokstu daugiau, jei gaunu x valandu papildomo darbo is to dalyko. kodel as noreciau to atsisakyti ir “zaisti pagal taisykles”, jei jauciu kad man truksta?

kai as is tikruju baigiau vidurine, geriausius balus gavau is tu egzaminu kur mano tikrieji Mokytojai organizavo papildomus uzsiemimus be atlygio, trecioj vietoj – kur pats ejau pas korepetitore, ir tada prasciausi buvo tie dalykai kur tiek as, tiek mano mokytojai galvojo kad pakaks standartinio akademinio kruvio.

Dzein, 2012-06-26 21:28:24

Burgiui:Smagu,kad rezultatai geri,bet kaip jie gali būti blogi,jei atsirenkami geriausieji?Ne tai didžiausias pasiekimas.Dirbau su ,,sunkiais” vaikais ir galiu pasakyti…vienas, pasukęs geru keliu,vertas dešimties gerųjų iš prigimties.Todėl stebiuosi Jūsų atsakymais Linai.Kur jūs buvote ir ką padarėte,kad jos sūnus lankytų paskaitas?Nieko,tiesiog pašalinote,todėl su pagyromis sau palūkėčiau.

O pasirodo,kad kitur yra iš širdies dirbančiųjų žmonių,kurie sugeba pastatyti pilį ir Linos vaikas išlaikė egzaminus pagirtinai,su kuo sveikinu jį ir jo dabartinius mokytojus.O Jūsų arogancija visai ne laiku ir ne vietoje….abejingumas problematiškiems mokiniams yra nusikaltimas.Kodėl?Pažiūrėkime ,kas šlaistosi gatvėse-tai mūsų(visų mokytojų ir dėstytojų) darbo brokas badyte bado akis,dėl ko ir man labai gėda.

Darius, 2012-06-26 22:25:07

Dzein: gatvėmis šlaistosi tikrai ne mokytojų ir dėstytojų darbo brokas. Gatvėmis šlaistosi tėvų abejingumo ir nedėmesingumo aukos. Tėvai privalo kontroliuoti ar vaikas mokykloje, ar mokosi ar daro pamokas, žinoti jų rezultatus, o mokytojų darbas yra mokyti tuos, kurie ateina ir nori mokytis.

Mano vaikas mokosi KTUG, aš puikiai žinau situaciją gimnazijoje, ne kartą teko bendrauti ir su p. Burgiu. Taip lietuvių kalbos mokymas yra prastesnis nei buvusioje mokykloje, bet jei vaikas ateina su gerais pagrindais ir pats supranta, jog reikia mokytis, tai ir pasiekia jis tuos gerus rezultatus. Juk jei būtų labai prastas lietuvių kalbos mokymas tai egzamine nebūtų šimtukų, nebūtų labai gero bendro vidurkio.

Linai: kiek aš žinau vidinę situaciją gimnazijoje, tai mokiniai tikrai yra šalinami iš gimnazijos ne už blogus kokio nors dalyko rezultatus, o už nenorą mokytis, nederamą elgesį su mokytojais ir destrukcinę veiklą klasėje. Jei dėl vieno pradeda kentėti 24, tai “pūlinys” turi būti šalinamas…

Dana, 2012-06-26 22:55:31

Dariui. Ir mano dukra baigusi KTUG. Todel ir man teko daug ką pamatyti. Ir nėra viskas taip gražu kaip piešiama. Dėl reitingų daroma viskas,o vaikai,jų jaismai ir išgyvenimai niekam neįdomūs.

Dzein, 2012-06-26 23:26:19

Dariui:Kodėl jūs manote,kad tai tik tėvų pareiga?Mano mokinių tėvai būdavo tuoj pat informuojami,jei vaiko nėra,todėl kai kurie atsirasdavo antroje pamokoje(kurie pramigdavo arba simuliuodavo),todėl žinojo….jei nenueis,bus paieška.Vien dėl to lankomumas buvo labai geras.Ko vertas mokytojas,kuris nesidomi vaikais?

O apie šlaistymąsi(atleiskite ,jei neįvardinau) turėjau galvoje visus…ir vaikus,jau tapusius nusikaltėliais.Ar jums normalu,kai vaikai žudo savo bendraamžius ar senukus?Štai čia mūsų darbo brokas,kurio ne tiek jau ir mažai.Mūsų nedėmesingumo brokas,kai ateini į pamoką tik ,,atstumti ” laiką.

Mokytoja, 2012-06-27 12:43:53

Kiekvienais metais po egzaminų sesijos Lietuvos mokyklas krečia šimtukų karštligė. Tuštybių mugėje verda aistros : kiek, kodėl, kuriais metais daugiau šimtukininkų paruošė mokykla. Ar šimtukininkų skaičius rodo mokyklos pajėgumus ? Gimnazijos, į kurias ateina mokytis geriausieji, natūraliai gauna geriausius įvertinimus ir čia nėra jokio stebuklo. Kada pagaliau išmoksime džiaugtis savo pasiekimais, nesimatuodami ir nesilygindami su kitais ?

laisvamanis, 2012-06-27 14:10:47

Mokytojai – dėl šimtukininkų – svarbu ne jų skaičius, o vidurkis, juk mokykla turinti 15 gavusių po 99 ir vidurkį 95, tikrai geresnė, nei mokykla turinti 1 šimtukininką, o vidurkį 75…

sunku įsivaizduoti, kaip galima džiaugtis pasiekimais, jei nesilygini su kitais?

ačiū, 2012-06-27 14:15:31

Mokytojai: tai vyksta beveik nuo gimimo-lyginama su seserimis ir broliais;darželyje ir mokykloje-su kitais vaikais,vėliau su kaimynais ir tt.Ir tik labai retos išimtys, kad lygina tavo pačio pasiekimus.Gal todėl pas mus tiek daug nemotyvuotų

Mokytoja, 2012-06-27 16:48:31

Kodėl mokomės? Dėl savęs? Dėl tėvų? Dėl gero pažymio? Dėl to, kad įrodytumėte kitiems, kokie esame šaunūs? Kiek mokinių mato realią pažinimo naudą ?Tapęs sėkmės ekvivalentu, pažymys virsta savotiška valiuta. Pažymiais sužalotas vaikas, mokęsis labiau vertinti ne turinį, o formą, suaugęs mato, jog didžiajame pasaulyje už mokyklos durų veikia panašūs iškreipti standartai: pinigai svarbiau už jų įsigijimo būdą. Taigi,vertinimo sistema nuo pat vaikystės tvirkina vaiko sielą. Dėl pažymių mokiniai pasiryžę padaryti mažus nusikaltimus: nusirašinėja testų metu, nesąžiningai atlieka namų darbus.

Egzistuojanti vertinimo pažymiais sistema dalija vaikus į kastas – į “aristokratus pirmūnus”, “vidutiniokus” ir “nepataisomus atsilikėlius”. Tragiška tai, kad šis rūšiavimas įsitvirtina vaiko sąmonėje ir jis išsineša jį į gyvenimą. Pasikalbu su buvusiais mokiniais ir išgirstu ne vieną skaudžią istoriją, išsineštą iš mokyklos. Ne vienas tėvas linki savo vaikams kitokios mokyklos. Naujos mokyklos modelius kuria mokytojai novatoriai visame pasaulyje. Tik į Lietuvą dar ilgai neateis naujo tipo mokykla, kai kiekvienas mokinys džiaugsis savo pasiekimais,bus kūrėjas ar išradėjas tam tikroje srityje, o ne matuos savo pasiekimus penkiabalėje, dešimbalėje ar šimtabalėje sistemoje.

nusivylę, 2012-06-27 17:38:18

mūsų vaikas taip pat baigė Ktu gimnaziją, egzaminus laikė virš 90, bet mes labai gailimės kad nesugrąžinom vaiko į buvusią mokyklą po pirmos klasės, dabar turim nepataisomų problemų. Vaiko būklė niekam nerūpėjo, rūpųjo, kad mes remtume Ktug ir jos renginius. Šiaip tai labai daug Ktu gimnazistų samdosi korepetitorius, gan dažnai iš tos pačios mokyklos iš kurios ir atėjo į Ktu gimnaziją, taigi matyt buvusiose mokyklose mokytojai nebuvo prastesni nei Ktug.

Vladas, 2012-06-27 18:55:33

Mano jaunėlės mokytoja pradinėse klasėse rašydavo tokius įvertinimus: PP (padarė pažangą) arba NP (nepadarė pažangos), kitų neatsimenu. T.y. vaiko pasiekimai buvo lyginami su jo paties ankstesniu lygiu. Deja ta mokytoja, apsigynusi pedagokikos magistrinį, iš mūsų rajono išvyko gyventi ir dirbti į Vilnių.:((

Burgis, 2012-06-27 19:05:30

Pažeisiu savo QED – reikia atsakyti dėl vertinimo, palyginimo. Mielieji ir gerbiamieji! Šiuo požiūriu gyvenimas yra žiaurus. Išimčių nenumato. Nes to nenumatė gamta. Arba zuikutis bėga greičiau už vilką ir lieka gyvas, arba vilkas lieka sotus… Mes mokome bėgti. Greitai, protingai, ištvermingai. Žinoma, socializmo šalininkai reikalauja, kad ir kapitalizmas būtų su „žmogišku veidu“. Apie tai jau rašiau – mes irgi stengiamės, kad būtų! Bet tai netaikytina jaunam ir sveikam, pačiam savo kelią pasirinkusiam. Netaikytina!

*

Neseniai į gimnaziją priėmiau dvi mokytojas. Rinkausi iš septynių… Kaip rinktis nepalyginant? Rinktis atliekant socialinę labdarą? Rinktis tą, kuriai „labiau reikia“? O ne tą, kurios labiau reikia moksleiviams? kas juos užjaus, kas jais tokiu atveju pasirūpins?

*

Ne, negalima eiti prieš gamtą! Vertinu žmoniškai, bet vertinu… Ir mane vertina, lygina su kitais. Gal netrukus pakeis?…

QED

Ramunele, 2012-06-27 20:43:17

Na prisikaiciau ir siurpu pasidare – musu vaikas siemet istojes i KTUG labai tuo dziaugiasi, o as jau pradedu abejoti… ar verta dziaugtis. Turejome puikia silta aplinka mokykloje, silta ir labai zmogiska aukletoja is kurios daug gavo ne tik vaikai bet ir tevai… kazkaip neramu cia Jusu paklausius…

Burgis, 2012-06-27 20:47:49

Ramunėlei: ką aš dabar turėčiau daryti? Atsiprašinėti? Teisintis? Siūlyti atsiimti savo vaiką? Ką bedaryčiau, Jūsų nerimas gal tik dar sustiprėtų. Geriau aš pasiūlysiu – susitikime ir pakalbėkime! Nedelsiant. Na, bent telefonu… O tada jau Jūs nuspręskite.

*

Man smalsu – ar Jūs buvote priėmimo susirinkime? Jei buvote, tai matėte prieš save monstrą? Niekšą? Ciniką? Ką matėte?

Ramunele, 2012-06-27 21:08:33

Taip, buvau ir ne tik priemimo susirinkime, klausiausi Jusu ne karta. Maciau simpatiska direktoriu, kuris zavejo savo poziuriu.

Fa, 2012-06-27 21:21:12

O mano abiems sūnums gimnazija buvo išsigelbėjimas iš vidutinių mokyklų. Nežinau, kaip būtų jie gyvenę be KTUG. Tik žinau, kad daug blogiau. Kadangi jie mokėsi tokioje gimnazijoje, kurios direktoriaus požiūris į daugelį dalykų sutapo su mūsų šeimos nuostatomis, belieka tik džiaugtis vaisiais:-)

Absoliuti dauguma gimnazistų myli savo gimnaziją. Tačiau, nėra tokio dalyko, kuris visiems tinka 100 proc. Gal tie, kuriems nepatiko, įstojo ne vien savo noru? O paskui tėvai bando gimnaziją priderinti prie savo vaikų. Kai nepavyksta, lieka išlieti tulžį žiniatinklyje.

attente, 2012-06-27 21:37:02

Bet aš nesuprantu. Ko žmonės tikisi iš Gimnazijos? Kad sukramtys viską už juos? Deja. Universitetą tada keiksit dar labiau. Gimnazijoj duodama laisvė pačiam mokytis. Ir tiek, kiek nori. Čia mokytojai nelaksto ir nebaksnoja “žiūrėk, praleidai pamoką!”, juk gimnazistai ne dešimtmečiai! Tai žmonės, kurie turėtų būti motyvuoti mokytis, kuriems su laisve galų gale ateina ir atsakomybė. Žinoma, ne visiems čia bus tobula vieta, kaip buvo man ir daugumai mano draugų. Visiems geras nebūsi. Ir nereikia dėl to kaltinti Mokytojų, Direktoriaus ar Bendruomenės. Kartais reikia ir prieš veidrodį atsistoti.

Burgis, 2012-06-27 21:39:22

Ačiū, Fa, ačiū, Indre-attente… Jūs mane pakeliate taip, kad dabar visą futbolo mačą neužmigsiu…

Ramunele, 2012-06-27 21:44:54

Diskutavome su vyru, beje buvusiu Jusu studentu KTU, kuris ir “uzkrete Jumis”. Jis mano (as jam pritariu), kad Jus siekiate isugdyti savarankiskus zmones, kuriu nereikia kontroliuoti ir kurie ateje i Universiteta pirmame kurse nepasimestu ir pajute laisve nepajustu “soko” po pirmos sesijos.

Tiesa, kadangi su gimnazistais dar matysites, siulau surengti apklausa tu “simtukininku”, tam, kad patvirtinti arba paneigti nuomone, jog tik su korepetitoriais galima pasiekti tuos puikius rezultatus. Butu idomu suzinoti rezultatus.

Kazkodel viduje turiu tokia nuostata, kad vaikui turi pakakti mokytojo mokykloje perduodamu ziniu, todel stebina tos kalbos apie korepetitorius.

Lukas, 2012-06-27 21:57:34

Nepamirškit – tai nėra paprasta gimnazija. Spėju, dauguma iš tų šimtukininkų yra olimpiadininkai, kuriems egzaminas – vienas juokas.

Ramunele, 2012-06-27 22:51:38

na as irgi taip manau, taciau kai kurie auksciau pasisake zmones bando irodyti, kad tai korepetitoriu darbo rezultatai

gimnazistas, 2012-06-27 23:09:52

Kad šioj laidos olimpiadininkų išvis tik keletas 🙂

Veta, 2012-06-27 23:58:01

Na skaitau jūsų diskusijas ir galvoju. Jei kam nepatinka gimnazija, direktorius, mokytojai, galima visada keisti. Jei vaikui blogai, kuo greičiau. Bet jūs pasiklauskite savo vaikų. Vienas mano sūnus baigė paprastą rajono gimnaziją, kitas KTUG. Abu be korepetitorių, abu visus egzaminus virš 80 balų . Abu savo kelią pasirinko patys. Aišku, ne viskas patiko abiejose gimnazijose. Bet tai buvo vaikų apsisprendimas. Manau, kad gerų dalykų yra ne tik KTUG, bet ir kitose gimnazijose. Jei vaikas ten jaučiasi gerai, nebūtina lankyti prestižinę gimnaziją. Mums buvo nelengva išleisti penkiolikmetį toli nuo namų, bet jis pats to norėjo. Ir nesvarbu, kad nesutarė su viena mokytoja, bet kaip smagu buvo, nuvažiavus į išleistuves, pamatyti žibančias sūnaus akis. KTUG tai ne tik pedagogai, direktorius, bet ir draugai, kurie gal būt išliks atmintyje ir širdyje ilgiau, nei ne kurie nesutarimai. O dėl sunkumų, tai jie juk užgrūdina. Galbūt, jei ne toli nuo namų buvusi gimnazija, dabar mano sūnus nestudijuotų užsienyje, o sėdėtų įsikibęs mamos sijono.

Burgis, 2012-06-28 00:30:06

Ir futbole baudinius reikia mokėti mušti! Vargšai portugalai, užjaučiu…

Ice, 2012-06-28 08:26:42

Dievuliau, nėra direktorius monstras ar kažkoks nesukalbamas žmogus. Teko pačiai pas jį eiti, kalbėtis dėl vieno reikalo ir nesuvalgė jis manęs, neišdėjo į šuns dienas dėl mano pažiūrio ar nuomonės – tiesiog davė gerų patarimų, kaip turėčiau elgtis ateity.

Pernai turėjome problemų dėl chemijos mokytojų – išspęsta problema.

Šiemet gavom puikią anglų kalbos mokytoją, buvusią gimnazistę,kuri pati žino, ko reikia iš mūsų reikalauti ir ko mes norime gauti.

Jeigu kažkas nepatinka, durys visada atviros, galima išeiti. kaune pilna gimnazijų, kurioms trūksta mokinių. Rinkitės.

Saulius, 2012-06-28 08:30:07

Nevargšai, – tai profesionalai, kurie žaidė su profesionalais :). Jei portugalai vargšai, LT rinktinė kas tada ?

Burgis, 2012-06-28 09:49:49

Sauliui: na, aš ta prasme,kad likimas portugalus nuskriaudė… O šiaip jie žaidė puikiai, tikrai!

Ignas, 2012-06-28 11:04:57

Dar apie korepetitorius. Baigiau gimnaziją, ganėtinai gerai išlaikiau egzaminus, ir visa tai įvykdyta be korepetitorių. Gimnazijos mokytojai pasiryžę mokyti tave papildomai tiek kiek tu to iš jų prašysi. Tiesiog dauguma gimnazistų pratę prie paprastos vidurinės mokyklos mokymo sistemos. Tikisi jog mokytojas supras, kad jis kažko nesupranta. O kai paaiškėja kad mokytojas nėra ekstrasensas ir deja nesupras, kad klasėje tyliai užsimaskavęs sėdi kažko nesuprantantis žmogus. Tas pats žmogus tiesiog bėgs pas korepetitorių. Kažkodėl jam po pamokos prieiti prie mokytojo papildomų paaiškinimų yra sudėtinga užduotis. Gimnazija, mokytojai nėra kalti, kad tėvai kažko nemokančius vaikus siunčia ne atgal į Gimnaziją, o pas korepetitorius.

Apie olimpiadininkus. Gimnazijoje potencialių olimpiadininkų yra daug. Tiesiog, užsidegimas pastebimas 9,10 klasėje vėliau sėkmingai išgaruoja ir 12 klasėję telieka tie keli olimpiadininkai. Mane, nemažai mano klasiokų kurie turėjo ir galėjo toliau turėti medalius taip pat ištiko tas likimas. Vat prie ko priveda tingėjimas.

miklis, 2012-06-28 12:29:49

Šiandien paskelbti informatikos egzamino rezultatai. Direktoriau, gal trumpai aprašykite, kaip sekėsi gimnazistams?

Burgis, 2012-06-28 13:23:08

mikliui: blogai… Laikė devyni abiturientai, tik vienas „šimtukas“, o vidurkis – tik 79,33. Išvados trys:

  1. Mes tikrai turime sustiprinti informatikos mokymą.

  2. Žmonės, nelabai išmanantys IT, neturėtų rinktis šio egzamino.

  3. Rengiantis egzaminui, reikia mokytis ne tik IT, bet ir egzamino…

Burgis, 2012-06-28 13:25:09

Dar apie IT VBE: tiek daug abiturientų šį egzaminą pasirinko pirmą kartą per šešerius metus. Todėl ir vidurkis – antras nuo galo.

sms, 2012-06-28 13:54:17

IT egzaminas turbūt buvo vienintelis, kuriam ruošiantis, KTUG abiturientai pas korepetitorius nėjo 🙂 Beje jūs neišskirtiniai, kitose mokyklose prieš IT egzaminą jie pas korepetitorius irgi neina.

laisvamanis, 2012-06-28 13:57:29

labai pritariu 3 išvadai – mokėjimas programuoti dar ne viskas, ko reikia geram rezultatui.

Vitalija XXIA, 2012-06-28 14:38:45

Gerb. Direktoriau! Tikrai įdomi diskusija čia vyksta, tik gaila, kad žmonės linkę pastebėti visa, kas negera. Manyčiau, trūksta mums pakantumo, supratingumo ir paprasto žmogiškumo. Taigi, parašiau mažą straipsnelį apie Gimnaziją tiems, kurie nori pamatyti ją mano akimis (pravers tėvams, kurių vaikai rugsėjį pirmą kartą mins Gimnazijos slenkstį). Išties, gal čia ir ne vieta, pasakysiu tai gyvai, kai susitiksime, bet ačiū už viską.

Grafomaniškas įrašas apie Gimnaziją.

http://auksciautikdangus.wordpress.com/2012/06/15/kas-yra-ktug/

Burgis, 2012-06-28 14:56:09

Ačiū, Vitalija!

miklis, 2012-06-28 16:31:04

Taip, iš tikrųjų su informatika nekas… Aš pats laikiau egzaminą, mano rezultatas artimas vidurkiui, nors tai buvo vienas iš egzaminų, kuriam skyriau gal net daugiausia laiko. Pagrindinė problema yra tai, kad egzaminui pradėjome (rimtai) ruoštis tik likus pusmečiui iki egzamino, o tas ruošimasis buvo dar lig tol kai kuriems nežinomos programavimo kalbos (c++) mokinimasis. Mokytojas sugebėjo paaiškinti tik įvairias klaidas ir sunkumus sprendžiant egzaminines užduotis, tačiau jam pačiam trūko žinių ir patirties, kaip reiktų mokinius ruoštis būtent egzaminui, kas ir turėtų lemti rezultatų gerumą.

Pusė egzamino (o iš jos pusė apie programavimą) buvo iš bendro supratimo apie informatiką – jos net nebuvo mūsų mokymo kurse. Laimei, pasėdėjus 20 – 30 val. prie vadovėlio ji daugmaž išmokstama. Nors ar būtų problema tai įtraukti į programą kaip 1 – 2 mėnesių kursą?

Man pačiam, tikriausiai kaip ir daugeliui neturėjusių pasiekimų programavime, pagrindinė problema buvo nesuspėjimas programavino dalyje. Nors ir ruošiausi tam (nuoširdžiai) nemažai laiko, tačiau tikriausiai trūko būtent mokytojo, galinčio nukreipti tinkama linkme mokinantis, kad egzamine nebūtų tokių problemų.

Noriu pasakyti, kad nors ir pamokos buvo naudingos, tačiau nauda ruošiantis egzaminams buvo tikrai per maža – dėl geresnių rezultatų direktorius galėtų pasiaiškinti su mokytoju, kaip reiktu pakoreguoti programą. Manau, bent jau paskutiniai metai, o ne mažiau nei pusmetis galėtų būt skirti ruošimuisi.

O šiaip dar pats mokinių tingėjimas yra viena iš problemos dedamųjų – kai kurie besiruošiantieji pamokose tikrai retokai pasirodydavo.

Lina, 2012-06-28 16:35:54

Aš baigiau KTUG prieš 13 metų, bet iki šiol apie šią mokyklą man likęs jausmas yra lygiai toks pats, kaip aprašė Vitalija (Nebijokit čia leisti savo vaikų, jei jie patys siekė įstoti – noriu atkreipti dėmesį, kad vaikui morališkai labai sunku tik pildyti tėvų lūkesčius, ir jis dažnai net nesąmoningai tam priešinasi). Ačiū visiems, kas pakreipė šių dienų diskusijas pozytyvia linkme, nes labai jau slogu ėmė darytis…

Regina A., 2012-06-28 17:29:51

Mikliui: IT Bendroji Programa patvirtinta ministro (UPC). IT VBE programa – NEC svetainėje (galėjote susipažinti, jei planavote rinktis IT VBE – aš savo mokinius pasirašytinai supažindinu 11 kl. pradžioje:-)).

Jei mokinys galvoja mokytis programavimo, dešimtoje klasėje mokėsi 34 val. programuoti (pagal atnaujintą programą 10 kl. renkasi modulį).

11-12 klasėje išplėstiniu kursu 34 val. skiriamos bendrajam kursui + 34 val. programavimui (2 savaitinės pamokos 2 m. – kas antra programavimui/arba 11 kl. bendrasis kursas, 12 kl. programavimas).

Kaip matome, IT – vienintelis dalykas bendrajame ugdyme, kuriame VB egzaminui pasiruošti skiriama tiek mažai valandų. 68 val. labai mažai, kad įgyti pakankamai programavimo įgūdžių. Egzamino metu dažnai nesuspėjama dviejų uždavinių suprogramuoti per 1,5 val. – pritrūksta laiko – kokių 15-20 minučių (nebent abiturientas moka akląja sistema vesti tekstą – bet ir vėl kalbame apie jo papildomus įgūdžius). Žodžiu, kaip ir kituose dalykuose – žmogau, domėsies ir dirbsi papildomai (pats, ne su korepetoriumi), viską suspėsi, ir tavo darbas bus įvertintas aukščiausiais balais. Bet jei tau iki šių naujų metų nerūpėjo, ko tame egzamine reikės, ir tu jį rinkaisi laikyti, tai rezultatas virš 70 – labai geras 🙂

Agnė, 2012-06-28 18:46:18

Čia jau nebe diskusija, čia kova..

Dzein, KTUG filosofija yra ugdyti vaikų savarankiškumą. Puikiai pamenu, kai atėjau į gimnaziją direktorius pasakė: “Pas mus nėra pažymių knygučių, nes tėvai turi pasitikėti savo vaikais, o vaikai savo ruožtu turi jaustis pakankamai suaugę ir sugebėti pasakyti savo tėvams, kas ir kaip yra.” Tie žodžiai mane lydi gimnazijoje dar ir dabar. Puikiai žinau, kad pati turiu jausti atsakomybę lankyti pamokas, pasakyti tėvams viską ir pnš. Ne mokytojų pareiga rūpintis, atėjo ar ne vaikas į mokyklą. Vaikas turi būtų pakankamai subrendęs ir jausti atsakomybę už savo pareigas.

Kaip būna darbe? Kai neateini į darbą niekas nepuola skambinti tau ir klausti kodėl. Pats turi paskambinti ir pranešti. Taip ir mūsų gimnazijoje. Parašai auklėtojai žinutę ir jai ramu. Neateini į darbą dėl nepateisinamos priežasties – tave išmeta. Neateini į mokyklą – pašalina.

Nereikia sakyti, kad vaikai yra maži. Vaikai turi mokėti prisiimt atsakomybę už savo veiksmus.

Ramunele, 2012-06-28 20:48:59

Na ačiū visiems nušvietusiems viską gražiomis spalvomis, aš viduje ir tikiu, kad viskas bus gerai, nes tikiu savo vaiku. Tik buvo labai keista girdėti tas neigiamas emocijas, nes įspūdis ir informacija, kurią turėjau iš kitų žmonių buvo labai teigiami. Mes ne kauniečiai, todėl informacijos ir nuomonių žinome mažiau, negu Jūs, gyvenantys Kaune.

Truputį gėda prieš direktorių, kad pareiškiau garsiai savo abejones… tiesiog vakar vadovavo emocijos, o ne sveikas protas

miklis, 2012-06-29 01:40:02

Tikriausiai taip, IT – vienas iš mažiausiai medžiagos žinoti reikalaujančių egzaminų. Tačiau tokia programa, kaip parašė Regina, tikrai nebuvo dėstoma 11-12kl. Tuo laiku mokinomės tik Python, Java, C++ ir kitus mokytojo manymu vertingus dalykus su Python. O teorija buvo tik 10 kl. ir tai tikrai ne visa dalis to, kas reikalaujama egzamine.

Regina A., 2012-06-29 11:33:36

Mikli, ar visas pamokas lankėte?:-)

IT egzamino matrica: tik 30% žinios ir supratimas, o visa kita įgūdžiai ir problemų sprendimas. Beje, kaip ir kitų dalykų, tik IT tai geriau atsiskiria. Tiems įgūdžiams susiformuoti (po labai trumpos programavimo kalbų apžvalgos) būtina apsistoti ties viena kuria nors (68 val. – tai ypač mažai, kad dar barstytis kitoms kalboms). Kadangi lubos – IT VB egzamino programa numato Pascal ar C++ – protingiausia rinktis kurią nors iš jų. Nebent jūs 11-12 kl. turite daugiau negu 140 pamokų iš viso, tuomet galima pažaisti su kitomis progr. kalbomis.

Ugdymo turinį reglamentuoja Bendrosios programos, patvirtintos ministro. Keisti temas vietomis galima tik koncentro viduje (tarkim, 9-10 kl. koncentro ir viduje 11-12 kl. koncentro). Visa kita mokytojo dispozicijoje: KAIP, su KUO, KIEK…

Adomas, 2012-07-01 12:26:37

Daug apeliantų turite?

jurgis, 2012-07-01 19:01:34

Manau, kad miklis pamokas lankė OK…

Tik pusmetis C++ įgūdžių geram “pakaustymui” yra per mažai, nors algoritmavimą ir išmanai.

ps.: labiau norėjau praktiškų kalbų pamokyti, kad mokiniai galėtų patogiai savo idėjas realizuot, o C++ universitetuose vis tiek kone nuo 0 mokomas…

Šiemetiniams 11tokams jau irgi teko pusmetis C++, tai kt metais bus geriau pakaustyti :).

Burgis, 2012-07-01 20:08:31

Adomui: daugokai…

Adomas, 2012-07-01 22:18:54

lietuvių kalbos, taip?

Burgis, 2012-07-01 22:41:26

Adomui: ne vien…

Adomas, 2012-07-01 22:52:27

gal galite išduoti, kiek?

ir turbūt apeliavo tie, kurie gavo daug…

Burgis, 2012-07-02 08:49:38

Adomui: tai kad aš neskaičiuoju… Tai nėra labai reikšminga. Paskelbsiu čia tik vienos apeliacijos rezultatą, kuris galbūt bus šokiruojantis. O gal ir ne…

laisvamanis, 2012-07-04 09:57:55

labai sudominote apeliacija. laukiu. ačiū

audra, 2012-07-04 14:34:20

Kaip biologijos rezultatai?

Burgis, 2012-07-04 20:32:39

Audrai: geri! Šeši „šimtukai“, vidurkis – per 91.

Andrius, 2012-07-05 09:56:12

O kaip fizikos bei chemijos rezultatai?

Agnė, 2012-07-05 16:07:01

O chemija kaip? :))

Gimnazistė, 2012-07-05 16:29:56

O istorija?..

burgis, 2012-07-05 19:55:29

Fizika ir chemija – neblogai, bet galetu buti geriau… Dabar matau tik is toli, kai grisiu – parasysiu.

Burgis, 2012-07-08 20:04:16

Istorija – puikiai! Bendrą apžvalgą pateiksiu po anūkėlių atostogų…