NEC politinis farsas

„Vadovaudamasis VBE vertinimo komiteto nustatyta taškų išlaikymo riba, Nacionalinis egzaminų centras (NEC) kandidatams priskirs įvertinimus balais nuo 1 iki 100.“

Tai citata iš NEC tinklalapio. Ką supratai? Nieko nesupratai! Skaityk toliau tai, ką šiandien paskelbė NEC, BNS ir kita žiniasklaida:

“NEC paskelbė, kad šiemet lietuvių valstybinės kalbos brandos egzaminą laikė 2 295 kandidatai. Nustatyta minimali išlaikymo riba yra 34 taškai, tad egzaminą išlaikė 89,7 proc. kandidatų. Pernai šį egzaminą išlaikė 93,8 procento.

Matematikos valstybinį egzaminą laikė 13 675 kandidatai. Minimali šių metų išlaikymo riba – 13 taškų. Egzaminą išlaikė 90,2 proc. kandidatų. Pernai išlaikiusiųjų buvo 82,3 procento.”

Ką supratai? Nieko nesupratai! Nieko nesuprato NĖ VIENAS tai paskelbęs žurnalistas! Kitaip jis (ji) būtų paklausęs, kas yra taškai ir kas yra balai? Kas, kaip ir kodėl nustatė būtent tokias ribas? Kodėl jos tokios skirtingos, o egzaminų rezultatai tokie panašūs į pernykščius?

Aš tai jau daug kartų aiškinau, todėl dabar pasakysiu trumpai: rinkimai artėja! Šlykštu! Švietimo sistema toliau griaunama!

Atsakymai

marius, 2008-06-21 02:15:40

78 gavau,

į matematiko krėslą netaikau, tai visai smagu, manau,

gal į sociologiją mėginsiu stot

AS, 2008-06-21 02:23:03

Uz kiekviena uzdavini (tarkim matematikos egzamino) yra skirtas tam tikras tasku skaicius. Jei teisingai issprendei uzdavini kuriam skirti 2 taskai nereiskia kad gausi 1 procenta galutinio pazymio. O jei surinkai 13 tasku reiskia gavai 1 procenta. Viskas sprendziama pagal siu metu rezultatus 100% uz egzamina gauna geriausiai is visos Lietuvos parases (parase) abituriantai pagal juos ir nustatoma ta riba na ir pagal prasciausiai islaikiusisiuos gal irgi. Viska kaip ir gana aisku yra.

AS, 2008-06-21 02:23:44

Pataisymas: abiturientai.

Netikras, 2008-06-21 14:55:05

Na čia taip aišku, bet kodėl kiekvienais metais visi abiturientai vertinami tik tarpusavy, juk norėtųsi sužinoti kaip atrodei palyginus su kitų metų abiturientais, tačiau kai taip vertinama, tampa neaišku ar 80% gavęs šiais metais surinko tiek pat kiek 80% gavęs praeitais metais.

Juk galėtų nustatyti fiksuotas ribas ir būtų daug paprasčiau, nustatytų kaip mokykloje kad turėtum surinkti bent ketvirtadalį taškų iš uždavinių, gal tuomet universitetuose liktų mažiau žmonių nesuprantančių ką ten veikia.

Burgis, 2008-06-21 15:58:47

AS: kaip ir sakiau – nesupratote… Kas yra “VBE vertinimo komitetas”? Tai konstituciškai neteisėtas darinys, nusprendžiantis, kaip turi “atrodyti” šių metų rezultatai! Apie palyginimą su ankstesniais metais nė nesvajokite, bet ne tai svarbiausia! Gal nė 10 proc. VALSTYBINIAIS mokymo standartais apibrėžtos mokymo medžiagos neišmokęs pilietis VALSTYBĖS pripažįstamas pasiekęs BRANDĄ! Ir tai nutaria ne visuomenė, ne švietimo palaugų teikėjai, ne tų paslaugų gavėjai, ne jų tėvai, o mistiškasis “VBE vertinimo komitetas”! Ir nutaria ne PRIEŠ, o PO egzaminų! Kas žino komiteto sudėtį? Prieš ką jis atsako už savo sprendimus? O vargšai žurnalistai niekada taip ir “neatkasa”, kad brandos atestate realiai įrašytas “kuolas”! Sveikinu!

Irid, 2008-06-25 19:09:01

Aš irgi jau seniai bandau sužinoti, kokiu būdu kandidato surinkti taškai paverčiami tais “balais”? Nieks nesako, nec.lt nerandu. Kurčias, aklas?

Burgis, 2008-06-25 19:17:32

Taip, Irid, tai valstybės paslaptis!

matematikos mokytoja, 2008-06-25 21:09:16

Irid: Čia rasite paaiškinimą, kas yra norminis vertinimas: http://www.egzaminai.lt/failai/342_rez_analize_2007_VBE_statistine_matematika.pdf

Taškai paverčiami balais taip: sakykime, kad tam tikras skaičius abiturientų surenka 20 taškų. Visi jie gauna tiek pat procentų – balų (pvz.: 30%), t. y. tiek, kiek procentų abiturientų jie aplenkė (surinko mažiau negu 20 taškų). Jei iš viso taškų yra mažiau negu 100, kai kurių įvertinimų balais tais metais nebūna. Šiemet dažnas matematikos įvertinimas 91, bet neteko pastebėti 92.

Šis vertinimas nėra blogas, palyginant tų pačių metų abiturientų rezultatus, bet lyginant skirtingų metų abiturientų rezultatus jau nėra visiškai korektiškas. Apie tai rašė A.Žandaris paskutiniame “Dialoge”. Bet ir naudojant kriterinį vertinimą neįmanoma visiškai korektiškai palyginti skirtingų metų abiturientų rezultatų, nes užduotys kiekvienais metais irgi skiriasi.

Burgis, 2008-06-25 21:34:40

Matematikos mokytojai: su visa pagarba Jums turiu dar kartą pabrėžti – vertinimas yra absurdiškas! Ir vėl – ne schemoje, kaip taškai verčiami balais esmė! Kaip sužinoti, ko, pavyzdžiui, matematikos išmokai per 11 metų? Juk tai taip paprasta! Per šimtmečius susidėstė klasikiniai uždaviniai, per šimtmečius ir pagrindų mokymas neturi kisti, mokymo rezultatas neturi kisti. Jei mano mama mokėjo įrodyti, kad stačiojo trikampio aukštinė į įžambinę yra tokių ir tokių atstumų geometrinis vidurkis, tai ir mano anūkėliai privalo tai mokėti! Kitaip velniop tą švietimo sistemą!

Pavyzdys iš universiteto kurso: jei baigdamas trečią semestrą studentas, taikydamas Dalambero (D’Alembert) požymį negali įrodyti, kad nykstamosios geometrinės progresijos eilutė konverguoja – mesti tą studentą lauk!

Bet ne! Miniisterija niekada nepripažins, kad rezultato nėra…

Bet ir Jūs, atleiskite, atrodo, kad pro medžius nematote miško…

matematikos mokytoja, 2008-06-25 21:47:22

Žmogus paklausė kaip verčiami taškai balais, aš jam paaiškinau. Čia apie medžius. O jei apie mišką, tai toks studentas, kuris trečiame kurse negeba įrodyti, kad nykstamos geometrinės progresijos eilutė konverguoja, turėjo nepasiekti trečio kurso, netgi nebaigti pirmojo. Ir iš viso, į technišką universitetą neturėjo būti priimtas, nes, matyt, ir pagal tą norminį vertinimą ne kažin kiek iš matematikos gavo.

Burgis, 2008-06-25 22:41:18

Ne, mokytoja, lengvai neišsisuksite… Tas studentas pateko “legaliai” – valstybė jam davė brandos atestatą! O jis ir nežino, kad nieko nežino – valstybė tuo pasirūpino!

Egidijus, 2008-06-26 00:33:03

Taip, šito ir aš niekad nesuprasdavau… negi taip sunku padaryti, jog visiems vertinimas būtų vienodas.. Nes dabar tai absurdas.. Na gerai paimkime tokį atvejį: tarkime užduotys buvo labai sunkios ir daugiausiai surinko tik 1/3 visų balų, tai NEC pasirūpins, jog būtų sumažintas pereinamasis balas ir procentais bus išlaikę tiek,kaip ir visais metais.. nors galbūt puse to trečdalio absoliučiai nemoka, vos ne vos sukrapštė tuos kelis balus. Tai kas čia per vertinimo sistema.. ir kaip universitetas gali žiūrėti į tokius vertinimus…

matematikos mokytoja, 2008-06-26 15:52:02

B.Burgiui: Deja, valstybė atestatus duoda visiems: ir jų norintiems ir nenorintiems. Bet aš visada stebėdavausi, kai į universitetą įstodavo abiturientas, kurio atestate matematikos 4 (mokestis už “krepšelį”) ir VBE įvertinimas 1 arba 2 (aplenkė 1%) arba MBE – 5. Negi jūs universitetuose nesuprantate, kad toks žmogus matematikos nemoka? Ir dar keisčiau, kad toks žmogelis gana sėkmingai studijavo, nes buvo gerai įvaldęs nusirašinėjimo ir kitokio “susitarimo” meną. Kol universitetuose bus vietų pirmakursiams tiek, kiek yra abiturientų, niekas nesikeis. O dėl vertinimo, tai tik susitarimo reikalas. 10 ar 100 tai tik skaičiai, kurie niekada nepaslėps nemokėjimo.

Egidijui: Jūs teisus. Testai gali būti įvairūs. Testas tam, kad išlaikytų, tam, kad neišlaikytų, validus testas, kad tikrintų žinias (didelė retenybė) arba nemokšos sudarytas testas, kuris patikrina tik sudarytojo kvailumą. Kas keisčiausia, kad beveik visais atvejais gabiausi mokiniai parašo geriausiai. Tik absoliutus (kriterinis) įvertinimas labai skiriasi. Tam ir yra norminis vertinimas, kad apsaugotų vaikus nuo suaugusiųjų neišmanymo, o kartais arogancijos. Sutinku, kad ir šis vertinimas tikrai netobulas. Kartais tokiu būdu kvailų tarpe gali būti ieškoma ir randamas protingiausias:) Bet ar mes gyvename tobulame pasaulyje?

Burgis, 2008-06-26 17:48:45

matematikos mokytojai: universitetas sako: jis turi atestatą – mes jį priimame; mokykla sako – mes išduodame atestatą, bet jūs galite nepriimti. Kas pirmas pasakys, kad karalius nuogas? O apie atestato savininko parengimą kas kalbės? O atsakomybę už lėšų švaistymą kas prisiims? O apie tą žmogutį kas pagalvos?

matematikos mokytoja, 2008-06-26 18:28:07

B.Burgiui: Na, mes jau pasakėme, kad karalius nuogas :). Tik kas išgirdo?

Burgis, 2008-06-26 19:34:12

Ar garsiai pasakėte? Rytoj skambinsiu ministro referentei, priminsiu apie norą susitikti su ministru. Žiūrėsim…

Naujokė, 2008-06-26 22:47:25

Kovokit sau su vėjo malūnais. O mūsų vaikai, gal tuos šešis balus gavę, liko patenkinti, nes egzaminą, net mokęsi B lygiu, laikė ,,ant durniaus”. Bandė įrodyti sau ir visiems. Ir jiems kai kas pavyko. Ne tik ,,zubrilos” gali. O į tą jūsų matematiką jiems nusišvilpt (na nebus jie tiksliukai, o ir nereikia).

Neprisistatantysis, 2008-06-26 23:04:57

Ką įrodo šešetas B lygiu? Amerikonai tokiu atveju klausia “Celebrating mediocrity, huh?”

Burgis, 2008-06-26 23:09:02

Aš tai visai nesupratau, ką “Naujokė” norėjo pasakyti: mes nesimokome, nemokame ir esame tuo labai patenkinti? Nieko naujo: šiuo metu Indijoje po medžiu sėdi liesas jogas, medituoja ir sako tą patį – man nieko nereikia…

Jūratė, 2008-06-26 23:28:23

Naujoke, ar Jus tenkina, kad Jūsų vaikas yra vidutinybė, arba dar mažiau? Tai kam tada vaidinti, kad mokėsi? Kaip įsivaizduojate savo vaiko ateitį? Ir ar Jus tai tenkina?

Naujokė, 2008-06-27 00:06:16

Ar vidutinybė, kad matematikos nemoka? Gal jie menuose ar kalbose, ar dar kitur geresni? Čia labai sąlygina. Ar tas indas tikrai nėra laimingesnis už mus ir mūsų vaikus įspraustus į kvailos sistemos rėmus?…

Neprisistatantysis, 2008-06-27 00:13:59

Tame ir esmė, kad jogui tikrai nieko nereikia, o Jūsų pareiškimas primena Ezopo pasakėčią apie lapę ir vynuoges…

Mokytoja V., 2008-06-27 00:45:13

Na, mano vienas vaikas – net labai talentingas menams, bet matematikoj…nedrįstu balų sakyti… (Bet, kaip vienas protingas žmogus pasakė, ko tu rūpiniesi – ji niekada neturės tiek pinigų, kad nesugebėtų jų susiskaičiuoti).

Tai nebesirūpinu – savo srity ji tikrai tarp geriausiųjų (baigia bakalaurą).

Jaunėlis -kol kas “kietas” matematikas. Bet nuo kada matematikos mokėjimu matuojama žmogaus kokybė, “vidutinybiškumas”?

Dažnai Dievas dribteli gabumų visoms sritims. Bet kartais matematikai be matematikos nieko daugiau nežino ir būna nuobodybių nuobodybės…

Jūratė, 2008-06-27 09:59:04

Jei mokaisi daryti valgyti, nebūtinai su mintim tapti profesionale konditere. Mokyklinė matematika, tai juk ne kažkokie specifiniai mokslai, kur bus panaudojama tik tam tikroje profesijoje. Kur daugiau galimybės net ir negabiam matematikoje vaikui geriau įsisavinti žinias? Geresnėje ar blogesnėje sistemoje? Todėl keistoka iš tėvelių, auginančių savo atžalas, girdėti: galite nesistengti gerindami sistemą, mano vaikui užtenka ir tiek… Iš kur Jūs žinote, kad užtenka? 🙂

Jūratė, 2008-06-27 10:07:20

Jauna šviežia galva sugeba įsisavinti daugiau informacijos. Juk teisybė pasakyme: gera pradžia puse darbo. Tai kodėl patys tėvai sutinka: gana! Ar tikrai išnaudotos visos galimybės? Ar Jums užtenka “gerai”? Nonorite “geriau”, “geriausiai”? Turiu pavyzdžių, kai tėvai iš savo atžalų nesitikėjo nieko ypatingo. Valio, iš mokyklos neišmetė, šiaip ne taip gavo tuos 5… Tikėdamiesi geriausio, skatiname siekti daugiau. Ir tai ne apie matematika kalba, o apie požiūri: MANO VAIKUI TO NEREIKIA

vvv, 2008-06-27 12:18:49

Pernai aktyviai domėjausi baigiamųjų egzaminų rezultatais. Savo puslapyje NEC buvo pateikęs kreives (nežinau, ar yra tokios kreivės šiemet), atskleidžiančias Lietuvos abiturientų pasiskirstymą pagal egzamine surinktų balų (ne procentų) skaičių.

Iš tų kreivių matėsi, kad absoliučiai didžioji dauguma matematikos egzaminą laikiusių abiturientų surinko mažiau kaip pusę galimų balų (t.y įvykdė mažiau kaip pusę užduočių). O tai reiškia, kad „pusinę programą įvykdė“ (ir gali save vadinti tik vidutiniokais) atestate turintys gal 70%, o gal net 80% įvertinimą (šie skaičiai labai apytiksliai, nes paremti tik pernykštės kreivės vaizdu mano atmintyje).

Panaši situacija buvo visuose egzaminuose (skyrėsi egzaminą laikiusiųjų skaičius, tačiau užduočių įvykdymo tendencijos buvo panašios), išskyrus informatikos egzaminą, kuriame ir geriau, ir blogiau išlaikiusiųjų skaičius buvo pasiskirstęs tolygiau. Dėl to 80% įvertinimas informatikos egzamine pernai buvo geras įvertinimas, reiškęs, kad abiturientas įveikė didžiąją dalį užduočių.

Išvada: Kartu su procentais (kurie parodo tik abituriento vietą tais metais egzaminą laikiusiųjų eilėje) turėtų būti skelbiama ir kokią dalį užduočių abiturientas įveikė. Tik tokiu būdu abiturientas žinotų savo vertę ne tik pagal vietą išlaikiusiųjų eilėje, bet ir egzamine realiai atskleistą savo pajėgumą. Tai padėtų bent šiek tiek teisingiau vertinti ir skirtingų laidų abiturientų rezultatus.

matematikos mokytoja, 2008-06-27 18:13:01

vvv: Ir pamiršote palyginti kiek abiturientų laikė matematiką, kiek informatiką. IT egzaminą laiko nedidelis mokinių skaičius ir paprastai tik tie, kurie ja domisi. Nepatingėkite ir palyginkite pernai metų ir šių metų matematikos VBE užduotis. Ir kai bus statistinė analizė, pasidomėkite kiek šiemet abiturientų surinko daugiau negu pusę taškų. Tos analizės dar nėra, bus tik po naujų metų, bet aš jau dabar galiu garantuoti, kad tas skaičius bus gerokai didesnis už pernykštį. Statistika kartais gali virsti demagogija. Tokia statistika. Statistinė egzamino analizė yra vertinga tik kartu su kokybine (retenybė), ir tai tik tada, kai jas vertina išmanantys statistikos mokslą bei situaciją.

Mokytoja V., 2008-06-27 20:08:23

Yra daug specialybių, kur matematikos net trečdalio nereikia, ko moko mokykloje. “Bendrojo lavinimo mokykla” šiokiam tokiam bendram išsilavinimui, nebent.

vvv, 2008-06-28 08:59:39

Matematikos mokytojai: Ar teisingai supratau, kad šiemet matematikos egzamino užduotys buvo ryškiai lengvesnės?

Jeigu taip, tai pripažįstu, kad skirtingų abiturientų laidų egzaminų įvertinimai negali būti lyginami.

O demagogų įrankiu statistika tampa net ne kartais. Užtenka pasižiūrėti vieną kitą teledebatų laidą ir suabejoji, kokia statistika begalima tikėti.

Antanas, 2008-06-28 09:36:36

Sakoma, yra trys melo rūšys – melas, velniškas melas ir statistika.

Apskritai norėčiau pastebėti, kad yra bent dvi egzaminų rūšys – vienais tikrinama ar laikantysis pakankamai išmano tą sritį; kitų tikslas įvertinti žinias. Rasčiau argumentų ir paremiančių mintį, kad brandos atestatą gautų ne visi (tokiu atveju turėtų būti pirmasis egzaminas), ir paremiančių mintį, kad baigęs vidurinę kiekvienas gautų pažymėjimą apie savo išmanymo lygį. Bet tai nelabai svarbu. Pagal dabartinę sistemą panašu, kad linkstama link antrojo. Kodėl Lietuvos valstybiniai egzaminai negalėtų būti, pavyzdžiui, panašesni į Kembridžo organizuojamus IELTS testus? Šio testo neišlaikyti neįmanoma – jis tiesiog parodo kaip gerai moki anglų kalbą. Gauni įvertinima nuo 1 iki 9 ir gavęs 2 žinai – nemoki. O universitetai atsirenka, kokių studentų jiems reikia – vieniems užtenka 6-7, kiti prašo 8.

Priešingu atveju – kas tas visagalis, kuris gali (drįsta?) nuspręsti, kad “užtenka” 15 iš 100, 12 iš 23, 4 iš 10 ar bet kokio kito, iš piršto laužto, balų skaičiaus?

Burgis, 2008-06-28 10:01:10

Absoliučiai tikslu, Antanai! Prieš daugelį metų laikiau IELTS, gavau 6,5 iš 9 – tiek užteko: buvau išsiųstas stažuotei į Mančesterį. Ir pats pasitikrinau, kad anglų k. moku būtent tiek!

Deja, vakar per radiją ministras A.Monkevičius VBE lygino su bėgikais trasoje: svarbu sužinoti, kas pirmesnis, kas paskesnis… Gaila, kad radijas nėra interaktyvus, būčiau paklausęs ministro: tai jei aš 100 metrų nubėgčiau, pavyzdžiui, per 30 sekundžių (maždag triskart lėčiau, nei pasaulio rekordas…), tai vis tiek būčiau pripažintas bėgiku???

Paklausiu ministro liepos pradžioje, vakar man pažadėjo susitikimą…

matematikos mokytoja, 2008-06-28 10:01:32

vvv: Supratote teisingai. Bet tai nereiškia, kad matematikos VBE šiemet buvo blogesnis. Bent jau tikrino mokėjimą, negaudė vaiko, ko jis nemoka. Esant tokiai situacijai, lyginti skirtingų laidų abiturientus pagal absoliučius kriterijus (surinktų taškų skaičių) būtų visiškai nekorektiška. Todėl ir esu norminio vertinimo šalininkė, t.y. iš visų blogybių renkuosi mažiausią.

Antanui: Atsakau į klausimą “Kodėl Lietuvos valstybiniai egzaminai negalėtų būti, pavyzdžiui, panašesni į Kembridžo organizuojamus IELTS testus?”. Lietuvoje nėra kas tokius validžius testus sukuria. Arba jei yra, tai jiems nepakankamai sumokama, kad jie tokį darbą dirbtų. Pavyzdys lietuvių kalbos VBE egzaminai: ir pernykštis ir šių metų. Matematikoje irgi situacija nėra gera. Tik tiek, kad matematikai nekelia skandalų taip, kaip lituanistai.

Antanas, 2008-06-28 11:00:24

Iš dalies pritarčiau VBE lyginimu su bėgikais, išskyrus vieną nedidelį skirtumą – bėgikai treniruodamiesi žino per kiek laiko nubėgs (t.y. kiek “balų” surinks).

Justas Butkus, 2008-06-28 17:29:36

Vėlokai atėjau į diskusiją, tačiau versdamas naujienų srautų užkliuvau už temos.

Šiaip įdomu būtų pamatyti pasiūlymą, dėl žinių ir sugebėjimų vertinimo.

Buvo vienas komentaras siūlantis IELTS tipo testus.

Bendru atveju, tokio pobūdžio testų (egzaminų?) rinkinys, skirtas patikrinti įvairių sričių gebėjimams (kalba, matematika, kt.) taptų adekvačių intelekto testui.

Šiuo atveju sakydamas intelekto testą turiu omeny ne eilinę sistemą, kur paspaudžius mygtukus sužinome kažkokį rezultatą, o atvejį, kuomet poros dienų bėgyje, skiriant kelių-keliolikos kvalifikuotų specialistų dėmesį vienam kandidatui, galima išties išsamiai įvertinti gebėjimus.

Klausimas – kaip tai įgyvendinti norint įvertinti 40 tūkst. mokinių gebėjimus?

Tai gerai tinka atskiru atveju ir sakyčiau privačioms mokykloms, kurios iš to gyvena. Deja, abejoju, ar kokia nors valstybė yra pajėgi tai pasiūlyti.

Gal, tokiu atveju, geriau būtų pasižiūrėti į stojamuosius egzaminus? Tarkim, jei jau žiūrime į angliškai kalbančias šalis, Amerikos SAT testas, kuriame integruoti visi mokslai.

Tačiau galiausiai – tai taip pat taškų ruožas, tik su iš anksto matomomis ribomis.

Tačiau štai lietuvių gimtosios kalbos VBE šiemet taip pat buvo nustatytas kriterijus iš anksto…

Taigi, jei kalbant apie aukštąsias mokyklas ir ypač privačias (prisiminiau p.Burgio neseną straipsnį Kompiuterijoje, kurioje minimas MIT universitetas – irgi atskiras atvejis, bet prie privačių, kad į temą būtų), tai jos galėtų (gali) sau leisti papildomus peržiūros kelius – pirminėje atrankoje remtis paraiška ir bendrais rezultatais (kokį kiekį tų metų laidos kandidatų stojantysis aplenkė – nejau tai blogai; juk tarp tų metų kartos kandidatų daug geresnių ir nelieka, jei nepradedame teigti, kad pati egzamino struktūra ir turinys blogas), o vėliau atskirai žiūrėti į kiekvieną kandidatą. Jei taip žmonės atrenkami į darbą, galima taip ir universitetui atsirinkti.

O kitais klausimais – kokią prasmę tie rezultatai apskritai turės po 10 metų?

Dar, baigiant pradėtą temą – žmogus gali būti nelaikomu baigusiu vidurinio išsilavinimo programos ir negauti atestato ne vien dėl egzamino; dar yra ir mokykla, kurioje gavus neigiamą pažymį atestato negausi. Taigi, gal vis tik nėra blogai žinoti kaip išsirikiuoja baigusieji mokslus, kurie bent jau formaliai, pagal vertinimus, yra įveikę vidurinio ugdymo programą? Bent minimaliai supratę ką išmoko. Juk pažymiai taip pat pateikiami atestate. Tegu tik paskutinių metų, o ne visa byla, bet vis tiek pažymiai…

Na, kelios mintys…

Burgis, 2008-06-28 20:32:38

Justui Butkui: šiandien telefonu kalbėjau su verkiančia abituriento mama… Reikėtų Jums tai išgirsti, suprasti! Prakeikiu tą idiotišką sistemą už tos vienos vienintelės šeimos skausmą!

Jūsų rašinyje yra labai prasmingų minčių, surikiuokime jas:

  1. Negaliu atsistebėti, kaip kruopščiai, individualiai, protingai garsieji pasaulio universitetai pasirenka studentus! Kiek lėšų ir darbo tam skiriama! Todėl tie universitetai ir garsūs… Mūsų universitetai skuba skaičiuoti “kadrus” – kas priims daugiau. Todėl jiems ir VBE nerūpi, kitaip negi leistų NEC’ui klaidinti apie išsilavinimo lygį?

  2. Aš turiu vairuotojo pažymėjimą, bet negaliu vairuoti, pavyzdžiui, lėktuvo. Gal ir atestatai galėtų būti A, B, C,… kategorijų? Jei jau valstybė nori, kad visi baigtų vidurinę mokyklą, įgytų mokslo brandą, tai tegu pasako, kurios kategorijos ta branda.

  3. Mokykla NIEKO neturėtų sakyti apie savo parengto mokinio išsilavinimą! Negalima saviems savus vertinti! Štai šiandien vienas švedas man atvėrė akis, kodėl ir pas juos pradinukams neberašomi pažymiai: kad tėvai nežinotų, kokį blogą mokytoją vaikas turi! Iš tiesų, mokytojui patogu piešti “saulutes” – jis nei vertina, nei nevertina. Ir už nieką neatsako. Bet jei tą pirmokėlį po metų patikrintų (paprastai, greitai, švelniai…) nepriklausomi ekspertai – mokytojas jaudintųsi…

  4. Nereikia SAT, nereikia TOEFL, nereikia IELTS – tie užsieniečiai irgi kartais perlenkia lazdą! Nereikia penkių vaikų, kad patikėtum, jog šeima vaisinga… Kadaise stojantiems į KPI (KTU) būdavo pateikiami šeši uždaviniai (du po vieną balą, keturi – po du balus) ir visiems viskas būdavo aišku! Nesiginčykite, pats ir laikiau tokį egzaminą, ir daug metų taisiau darbus.

  5. Ar jūs žinote, kaip taisomi VBE darbai? Aš nežinau… Jei tai būtų “lygiagrečiuoju būdu” (vienas ekspertas taiso vieną ir tik vieną kiekvieno abituriento užduotį) – pretenzijų “nukvėšusioms senmergėms” sumažėtų. NEC vadovės patikinimas, kad vieną darbą peržiūri trys ekspertai, man sukelia įniršį – ar aš, ar jūs nežinote, kaip tai REALIAI vyksta?!

Žydrė, 2008-07-01 13:18:50

Apie lietuvių kabos egzaminą ir apskritai lietuvių kalbą čia:

http://www.lrytas.lt/-12148847301214267631-p1-Interviu-Lituanistas-L-Lau%C5%BEikas-Lietuvi%C5%B3-kalbos-egzaminas-nevyk%C4%99s.htm

Kaip jums toks požiūris į egzaminą, mokyklos funkciją, profiliavimą?

Burgis, 2008-07-01 14:16:50

Žydrei: puikios mintys tame interviu! Išsikirpau, kitą savaitę susitinku su ministru, parodysiu.