Nematomi žmonės

Gegužės 23, Antradienis

Fizikai žino, kad Herberto Velso fantastinis nematomas žmogus turėjo būti aklas…
Mes žinome, kad šalies aukštasis mokslas nusirito į gilią duobę. Bet kodėl taip mažai kalbama apie tuos, kurie atsakingi už aukštojo mokslo sužlugdymą? Gal tie žlugdytojai – nematomi žmonės? Akli? Gal dėl to jie ir nematė kelio?
Ne, tie žmonės net labai matomi! Beveik visi tie ministrai ir viceministrai, rektoriai ir prorektoriai „tebevairuoja“ švietimą, aukštąjį mokslą. Tik paskaitykite, kas rašo (ką kalbina…) žiniatinklyje ta tema: P.Baršauskas, N. Putinaitė, V. Būdienė… Ir jie nėra akli!
Jie yra gudrūs ir klastingi. Supratę, kad švietimo kracho nebeįmanoma nuslėpti, jie iškėlė reformų vėliavas. Ir jų tikslai yra du: 1) Reformatoriai turi likti savo postuose! Kaip gi patrauksi reformatorius nuo kelio? 2) Reikia, kad niekas nesužinotų, koks yra tikrasis tos duobės gylis. Jie juk reformuoja, taip kaip gi dabar brausies į jų valdas?
Gal jūs manote, kad žinote duobės gylį? Ne, jūs nežinote! Aš buvau arčiau, žinau geriau, bet niekas niekada neleido jo tinkamai matuoti! Objektyviai, išsamiai parodyti, ką dabar turime.
Kodėl? Todėl, kad beveik visiems gerai:
a) aukštosiose mokyklose dirbantiems gerai, nes lengva dirbti, jokios atsakomybės;
b) aukštosiose mokyklose „studijuojantiems“ gerai, nes studijuoti nereikia, diplomus gauna lengvai;
c) abiturientų tėvams gerai, nes vaikai be problemų įstoja į „aukštąsias“ mokyklas;
d) mokytojams gerai, nes nereikia stengtis išmokyti;
e) moksleiviams gerai, nes nereikia stengti išmokti;
f) pažangiausiems moksleiviams gerai, nes galima studijuoti užsienyje;
g) aukštąjį mokslą turintiems prižiūrėti gerai, nes patys (ne vienas!) pasinaudojo ir pasinaudoja tokia sistema…
Blogai tik tiems, kurie nebeturi naudos, baigę „aukštuosius“ mokslus. Bet kam tie rūpi? Jie gi patys pasirinko…
***
Tai ką daryti?
1. Jokiu būdu neleisti nieko reformuoti tiems, kurie sužlugdė aukštąjį mokslą. Tie vedliai turi būti patraukti į šoną (o gal net nuteisti?) ir jų nereikia nei matyti, nei girdėti.
2. Reformą čia ir dabar turi vykdyti jauni ir drąsūs, išsilavinę, studijavę prestižiniuose pasaulio universitetuose žmonės. Džiaugčiausi, jei tai darytų tokie kaip Milda Dargužaitė, Žilvinas Šilėnas, Giedrimas Jeglinskas…
3. Konsultuoti reformos klausimais turi tie, kurie išmano, kas tas mokslas. Džiaugčiausi, jei tai darytų tokie kaip Virginijus Šikšnys, Liudas Mažylis, Vladas Algirdas Bumelis, Gediminas Žemgulis, Vladas Lašas…
*
Bet taip nebus…
Todėl, parašęs šia tema jau ne pirmą kartą, atidedu temą į šoną. Pamatysite – po penkerių metų būsime ten pat. Gal net giliau…

patiko(32)



RSS

Atsakymai (12)

petras, Gegužės 23 10:54  #

O tai neturi universitetai autonomijos ? negi švietimo ministerija diriguoja jiems ?
kažkaip atrodo, kad aukštąjį mokslą sužlugdė būtent universitetų valdžia, t.y. tie patys mokslininkai intelektualai ir pan. o tai dar didesnė gėda, daug didesnė bėda nei neišmanėliai politikai švietimo skyriuje.
intelektualas ir vagis, sukčius tai labai gražus pavyzdys ateinantiems moksleiviams :)

patiko(2)



Burgis, Gegužės 23 12:43  #

petrui: va, va, autonomija! Gudriausias klastingų savanaudžių išradimas: pinigus imame iš valstybės, o išleidžiame „autonomiškai“.
Nenoriu nė plėtoti tos temos – kam gadinti nervus?

patiko(6)



petras, Gegužės 23 13:05  #

tai aš ką ir sakau. kas realiai kaltesnis dėl aukštojo mokslo būklės. švietimo ministerija ar patys universitetai ? man tai akivaizdu, kad universitetai. aišku gali būt, kad ranka ranką plauna vieni pas kitus :)
valstybė valstybėje, va kas tie universitetai. tai ką čia gali švietimo ministerijos ?

patiko(2)



Vilkas Pilkas, Gegužės 23 13:19  #

Kaip į atsargą išėjęs fantastikos skaitytojas galiu patvirtinti, kad pagal Herberto Velso pateiktą idėją kai nematomas gali būti tik gyvas audinys, toks žmogus be drabužių atrodytų taip pat klaikiai kaip ir autoriaus aptariamos švietimo reformos organizatorių kompetencija.
Juk žmogaus kūnas yra pasidengęs negyvos odos likučiais, virškinamojo trakto viduje dar neįsisavintą maistą (alegorija į Europos Sąjungos lėšas) virškina svetimkūnių „parazitų“ knibždėlynas…

patiko(3)



Sokolovas, Gegužės 23 21:51  #

Švietimo reforma-tai gerai pridengta inkvizicijos forma.
Nes…NEREIKĖJO SUGRIAUT. Bet sugriovė.
Prieš tris dešimtmečius buvo gera švietimo sistema. Net pagyvenę žmonės moka spręst kvadratinę lygtį, nes IŠMOKO.

patiko(8)



Amber, Gegužės 23 22:50  #

Labai giliai suprantate problemą ir labai protingi jūsų pasiūlyti sprendimai. Tik niekaip nesuprantu, kodėl sakote, kad po penkerių metų švietimas bus ten pat? Jei jau prasideda reformos, tai gal bent jau dalinai pagerės situacija? Dar norėjau atkreipti visų dėmesį į tai, kad KTU yra biznis(verslas), o ne švietimo įstaiga! Jei atsidarysite ktu.edu puslapį, tai apačioje rasite rekvizitus, kur nurodytas KTU įmonės kodas ir PVM mokėtojo kodas. KTU įmonė pardavinėja ne žinias, o diplomus. Juk kiekvienas verslas turi savo prekę…

patiko(5)



Sokolovas, Gegužės 24 07:24  #

Amber:
Be abejo, po penkerių metų švietimas „nebus ten pat“.
Nes, „jei prasideda reformos…“
Atsiprašau, jos ne „prasideda“, jos tęsiamos jau dvidešimt septynerius metus.
Tačiau pritariu jūsų minčiai, esą „nebus ten pat“. Nes…
Jei aš kaposiu medį kirviu, medis neliks toks pats.
P.S. Iš serijos „mažiausia blogybė“: – geriau dešimt Pitrėnienių, negu viena Petraitienė…

patiko(4)



skaitytojas, Gegužės 24 07:56  #

Peržvelgiau VDU magistrantūros studijų programų sąrašą. Kai kurių pavadinimai man skamba egzotiškai : šeimotyra, praktinė filosofija…KTU magistrantūros programose randu edukologiją… VU-žinių vadyba ir lyderystė…Išties, dr.Burgis teisus-pirmiausia reikia radikaliai spręsti studijų programų racionalizavimo klausimą.

patiko(7)



Egidijus, Gegužės 24 08:34  #

Gerb. Bronislovas Burgis itin tiksliai nusakė pagrindinius aukštojo mokslo žlugdytojus, paraštėse palikdamas didžiuosius politikus – švietimo „reformatorius“ Steponavičių ir Adomėną. Tačiau labai nustebino gerb. Burgio pasiūlyti nauji reformatoriai: Dargužaitė ir ypač Žilvinas Šilėnas. Pagrindinė dabartinio švietimo sistemos problema yra ta, kad ji per „krepšelius“ ir „autonomijas“ prarado vertybines funkcijas ir patapo paprasčiausiu verslu. O ką atstovauja Laisvos rinkos institutas, kuriam vadovauja Žilvinas Šilėnas? Libertarizmą – nevaržomą rinką. Manau, kad neužtenka, jog švietimo ekspertai būtų jauni ir studijavę užsienyje (Adomėnas studijavo ir net daktarinę apgynė Kembridže). Itin svarbi yra jų asmeninė pasaulėžiūra. Taip pat Lietuvai nereikia aklai kopijuoti nei Kembridžų, nei skandinavų (kaip bando daryti Dargužaitė) – turim savo specifines sąlygas, užtenka nevykusių eksperimetų. Manau, kad reformas turėtų atlikti patyrę, savo darbais pasitikėjimą pelnę Lietuvos pedagogai ir aš mielai tai patikėčiau Jums, ponas Burgi.

patiko(6)



Juozas P., Gegužės 24 11:39  #

Pergalė turi daug tėvų, pralaimėjimas – vieną.

Šis dėsnis pas mus negalioja.

patiko(2)



Burgis, Gegužės 25 08:29  #

Egidijui: labai taiklios pastabos, ačiū! Pasiteisinsiu tik taip: aš sakau „tokie kaip“, o ne „tie“…

patiko(4)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>