Nemokyk mokytojo, nemokyk!

Lapkričio 25, Šeštadienis

*
Bet vėl moko…
Dabartinė ministrė tikrai nėra buvusi viena geriausių Lietuvos mokytojų – būčiau girdėjęs. Bet štai ji pataria nebeskirti moksleiviams namų darbų. O jei pataria ministrė, tai net mokytojai-lyderiai turi klausyti. Kitaip nebebus jokie lyderiai…
*
O jei taip ėmus ir padarius kaip Suomijoje (apie kurią švietimiečiai taip daug kalba…) – nebemokyti mokytojų! Leisti jiems patiems nuspręsti: skirti namų darbų ar neskirti; vieniems moksleiviams skirti, kitiems neskirti; mokyti integruotai ar diferencijuotai; projektus kurti ar nekurti; mokyti iš vadovėlių ar be vadovėlių; pratybų sąsiuvinius versti įsigyti ar pasirinkti EMA (elektroninę mokymosi aplinką); rašyti (rodyti) išmaniojoje lentoje, rašyti kreida arba rašikliu; ir t.t., ir pan.
*
Ne, sako švietimo vadai, mokytojai nemokės nei pasirinkti, nei pritaikyti, nei prisitaikyti! Mes, gudragalviai, turime jiems nurodyti.
O aš paklausiu: kuris gudragalvis – Pavalkis, Pitrėnienė – pražiopsojo, kad, pavyzdžiui, septintokai ir aštuntokai kai kuriose mokyklose matematikos mokomi iš vadovėlių, skirtų tiems, kurie iškrito iš medžio ir nepataikė ant kojų?
Mamos, tėčiai, pasidomėkite…
*
Taip, taip, aš jau girdžiu mokytojų chorą: „Tu nežinai, kokie neišmanėliai, kokie tinginiai ir neklaužados dabar mokyklose! Kitaip jų visai nieko neišmokytume.“
Aš žinau! Ir atsakau. Yra tik du variantai: pripažinti, kad tie vaikai jau gimė protiškai neįgalūs, arba pripažinti, kad mes juos „numokėme“ iki tokių. Pirmuoju atveju mes turime apie tai kalbėti, rėkti ir skubiai šį tą daryti. Antruoju atveju mes turime griežtai paklausti, kas „numokė“. Kas nematė, kad iš vaikų taip tyčiojamasi? Kokie besmegeniai edukologai taip „nuvairavo“ švietimą?
***
P.S. – Na, kiek tas Burgis gali rašyti apie tą patį?!
–Tiek, kad padai imtų svilti tiems, kurie niokoja mūsų švietimą!

patiko(36)