Pasaka apie drąsią mergaitę

Bėgo mergaitė per mišką, greitai bėgo… Ašarėlės ritosi jos skruostais, bet mergaitė nė nesiruošė sustoti, paverkti. Ji skubėjo į kaimą pranešti apie nelaimę, paprašyti pagalbos. Ten, miške guli jos mamytė, ji nebegali atsikelti, jai širdelę skauda. Mamytė su dukrele nuėjo į mišką uogauti, ir staiga mamytė pasijuto labai blogai. Dabar tik dukrelė gali ją išgelbėti. Kiekviena akimirka brangi!

Bėgo mergaitė, bėgo ir staiga – drykt! Prieš ją iššoko vilkas! Mažylė sustojo lyg suakmenėjusi. Mergaitė žinojo, kad nežengs nė žingsnio atgal, nes mamytė jai už viską pasaulyje brangesnė. Bet vilkas galingesnis už ją, todėl pirmyn eiti ar bėgti mergaitė bijojo. Ką daryti?

O vilkas šiepia savo aštrius dantis ir neskuba pulti. Jis nesupranta, kodėl mergaitė nepradėjo šaukti, bėgti atgal. Juk ir kiškučiai vilko bijo, ir voveraitės, ir maži dygliuoti ežiukai, kol jų dygliukai nėra sutvirtėję.

– Gal ta mergaitė nežino, kad aš vilkas? – stebisi pilkakailis. – O gal ji tokia stipri, kad ir mane gali įveikti?

Staiga tarp vilko ir mergaitės stryktelėjo stirna! Koks gražus, koks didingas buvo jos šuolis! Nė akimirkos nedvejojęs, vilkas pasileido paskui stirną. Be reikalo. Tokios jaunos, tokios stiprios stirnos vilkas niekada nepaveja. Liks jis šiandien neėdęs…

O mergaitė būtų niekada nesužinojusi, kodėl geroji stirnelė ją išgelbėjo, bet jai apie tai papasakojo mamytė. Kai pasveiko. O pasveiko ji greitai, nes, vilkui nubėgus, mergaitė greitai pasiekė kaimą, paprašė pagalbos. Garsiai signalizuodamas atvažiavo greitosios pagalbos automobilis, nuvežė mergaitės mamytę į ligoninę, gydytojai labai stengėsi ir štai mamytė jau pasakoja dukrelei apie stirną:

– Ta stirna buvo mama, ji turėjo du gražius vaikučius. Kai stirna pamatė tave stovinčią prieš vilką, ji iškart pagalvojo apie savo vaikus. Visos mamos gina ir saugo savo vaikus, bet kas nors juk turi apginti ir svetimą vaiką, jei jo mama negali. Taip pagalvojusi, stirna ir šoko tavęs gelbėti. Gerai, kad pasaulyje yra daug mamų, tiesa, dukrele?

***

Jokio ryšio su Garliavos istorija…

Atsakymai

Burgis, 2012-04-04 15:04:26

Įvertinkite mano kuklų indėlį…

D., 2012-04-04 16:23:38

Garliava tuoj pasidarys kaip keiksmažodis 😉

Mr. Student, 2012-04-04 17:37:34

Oj, kiek čia ryšio su Garliavos istorija! Pundai ryšio.

Giedrius, 2012-04-05 09:19:35

O Garliavos mergaitė nuostabi…groja fleita, žaidžia šachmatais. Guvus, protingas vaikas.

Iš arčiau, 2012-04-05 10:53:17

Buvo mergaitė ir nebėra mergaitės, po visų įvykių Garliavoje, įskaitant tvorinių “sargybą”, vaikui gyvenimas jau yra sugadintas. Ir mes toliau sėkmingai jį gadiname.

Giedrius, 2012-04-05 11:46:21

Kas tie “mes”? Prokuratūra? Vilniaus apygardos teismas 2009-10-06 nutartimi nustatė, jog iš baudžiamosios bylos duomenų yra pakankama teigti, jog Laimutės Stankūnaitės veiksmuose yra bendrininkavimo (24 str. 6 d.) požymių.

Kaip žinia, prokuratūra iki šios dienos neįvykdė Vilniaus apygardos teismo 2009-10-06 galutinės ir neskundžiamos nutarties. Pakartosiu…GALUTINĖS IR NESKUNDŽIAMOS. Dabar…2012 m.

Iš arčiau, 2012-04-05 11:54:53

Kažkaip taip vienpusiškai Giedriau mąstote, grynai kaip tie tvoriniai, vaikas neina net normaliai į mokyklą, draugių kažin ar turi, ir apskritai pasikartosiu, gyvenimas ir taip jau sugadintas, o šitas cirkas atrodo ir toliau nesibaigs dar ilgai. Vietoj to kad vaikas eitų į mokyklą ir gyventų normalų savo amžiaus vaikų gyvenim, kasdien matomi tvoriniai, policiją, muštynės, dar aišku visokios venskienės savo varo, stankūnaitės savo… Ir taip vaikui nėr faina, jeigu jau ant motinos rėkia. Tame yra tragedija, o mes, tai žmonės, kuriems ale labai rūpi, bet reikia turėti proto ir suprasti, kad tas rūpestis kaip tik kenkia.

sonata, 2012-04-05 12:14:54

Neturiu komentarų… arba trūksta žodžių… kai vaikas paverčiamas kirviu, akmeniu, patrankos sveidiniu – kad tik laimėt. Nesigilinu į Garlavos istoriją, nes nežinau, kiek yra ledkalnio po vandeniu. Bet kiek tokių istorijų aplink – žinau bent aštuonias. Tokios pat aršios, skustuvu einančios per vaikų sielas – tik be poltinio atspalvio, todėl neįdomios žiniasklaidai.

ir, 2012-04-05 12:40:41

Vis tiek susieja pasaką su šiandiena. Gerai sakoma: žmogus visur mato tai ką nori matyti. Gal ir teisinga nuo realybės nepabėgsi…

Gintare, 2012-04-05 12:45:09

Pasaka graži. Labai. Tik liūdna. Nes žvelgiant į šiandieninę realybę imi abejoti:

– kiek vaikų šiandien bėgtų gelbėti savo mamos (šiandien jas gelbėja valstybė arba gailestingi kaimynai, nes vaikai…. turbūt gelbėbjasi patys…. nuo skurdo?)

– šiandieninėje visuomenėjė vieno puolančio vilko jau niekaip neužtektų – visi gaujom, gaujom. Po vieną – bijo…..

– noriu tikėti, kad stirnų visgi dar liko – va tokių, pasiaukojančių ir galinčių paaukoti save vardan ne savo vaikų. Ar aš galėčiau – nežinau. Turbūt esu tik mama. Ne stirna.

MariusM, 2012-04-05 13:14:31

Gintare, gal ta mama pasakoje taip pat yra “stirna”, o ne šiaip mama?

O stirnos stirniukai išaugs… žmonėmis…

petras, 2012-04-05 13:15:37

gintare, aš tai manyčiau, kad tiek šiandien tiek prieš 3 tūkstančius metų žmonės buvo vienodi. kodėl turėtų skirtis ? arba pasakykit man kada pasaulyje nebuvo skurdo ?:D

ir šiaip vilkai dažniausiai būtent gaujomis ir puola, toks jau jų būdas.

visokių žmonių yra, visokių ir reikia.

Gintare, 2012-04-05 13:27:16

Petrai, aš ne apie skurdą, o apie susvetimėjimą. Drįstu manyti (nes iš tiesų nežinau), kad šiandien vieni kitus paliekame daug dažniau, daug labiau ir daug lengviau nei prieš kelis tūkstančius metų.

MariauM, tagi ir sakau – noriu tikėti:) Vis dar noriu:) Ir savimi, ir kitais.

Gintare, 2012-04-05 13:36:20

Petrai, aš apie susvetimėjimą, ne apie skurdą. Manyčiau (nes iš tiesų – nežinau), kad šiandien daug dažniau, daug labiau ir daug lengviau vieni kitus paliekame nei tai mūsų protėviai darydavo prieš tūkstančius metų.

MariauM, taigi ir sakau – noriu tikėti:) Vis dar noriu:) Ir savimi, ir kitais.

Andrius, 2012-04-05 14:23:22

Sveiki,

kaip matosi iš komentarų – tikrai, jokio ryšio su Garliava…

Įdomu, ar tas ryšys atsirado kaip tik dėl užrašo „jokio ryšio“?

petras, 2012-04-05 14:35:35

kas mato kažkokius ryšius, siūlau ait pasimelst LNK studijai ar garliavos šventajai mergelei ir pan. gal nebesivaidens 😀

Gintare, išties susvetimėjimas kažkoks atsiradęs. gal dėl to, kad per daug nepažįstamų žmonių gyvena vienoj krūvoj (mieste) ir neturi laiko susipažint. nors iš dalies gal reiktų tiesiog pirmiems užmegzt tą ryšį. man va taip nutiko. aš važiuoju į darbą tuo pačiu maršrutu panašiu laiku. visada sutinku tuos pačius įvairius žmones, bet mes net nesisveikinam niekada. nežinau kodėl. gal bijom vieni kitų, gal čia mūsų šiauriečių toks mentalitetas. nžn. bet va viena mergina, užkalbino kažkada ir mes su ja visada dabar kai susitinkam pabendraujam. pastebėjau jinai ir su kitais bendrauja, būna net ir keliese pasikalbam. bet kai tik jos nėra, tai vėl visi kaip nepažįstami stovim 🙂 išties keista. o gal žmonių interesai taip prasiplėtė, kad nebežino apie ką kalbėt, nebėr nieko bendro ?

sonata, 2012-04-05 19:11:18

Gerb. Petrai, kaip paprasta – mergina pabendravo ir pakeitė mažą atsitiktinai susibūrusių trumpam laikui žmonių grupę – Jūs prisimenat, kitas prisimena – kelios gražios akimirkos. Kas trukdo pačiam pasilabinti su visais įlipus? Važinėjau maršrutiniu ir tą išbandžiau – veikia, žmonės pajunta bendrumą. Visi išlošia – atsiranda ir rytinis anekdotas, ir kažkam pasiūlymas palaikyti sunkų krepšį, ir “nevaldiškas” tako pralaisvinimas išlipant. Tik 20 minučių bendrumo. Bet nuotaika būna kitokia. Ir dar svarbu – vairuotojas staiga supranta, kad veža ne buratinus, o gyvus žmones. Važiuojam be staigių posūkių ir užvirtimų vienas ant kito:)

Arvydas, 2012-04-05 21:32:50

Sonata, Jūs kalbate apie tą troleibusą, kurio sėdynės pagamintos iš vaivorykštės ir kimštos debesimis?

Būtų smagu pamatyti tą jūsiškio troleibuso vairuotoją, nes aš visada maniau, kad Lietuvos Viešojo Transporto Vairuotojų Brolijos priesaika jiems neleidžia važiuoti lėčiau nei M. Schumacher’is 🙂 Ir apskritai – kas važiavo lietuviškomis “maršrutkėmis”, tie jau niekada nebijos važinėti amerikietiškais kalneliais..

sonata, 2012-04-06 07:32:13

Arvydai, aš kaip tik rašiau apie “maršrutkę” – nr.42 šeštą ryto Šiaurės prospektu važiuoja gražiai:) Gaila, kad mažai važiuodavau Nr.22 – ten dar vairuotojai socialiai mažai adaptuoti:)

petras, 2012-04-06 09:28:36

Gerb. Sonata, tai būtent, kad aš taip irgi norėčiau. bet nedrįstu. tikriausiai bijau neigiamo atsako iš žmonių. nes man taip dažnai būna, kad net ir su pažįstamu ar matytu žmogum pasisveikini, o jis nesureaguoja 🙂 tada pradedi bijot. aš baltai pavydžiu lengvai bendraujantiems žmonėms, kurie užveda lengvam ir geram bendravimui kitus žmones. va man ir įdomu, kodėl pas mus tokių žmonių mažai, kodėl tai taip sunku kartais pradėt daryt.

Jūratė, 2012-04-06 10:29:47

Iš arčiau: galima pagalvoti, kad mergaitė, grąžinta motinai, turės normalų gyvenimą, eis į mokyklą, bendraus su bendraamžiais ir pamirš šį košmarą. Tai paviršutiniškų vartotojų iliuzija, vardan to, kad nematyti problemos, idant kad “karalius nebūtų nuogas”. Sutinku, mergaitei padaryti ir dabartinės aplinkos įtaka, nes vaiko žodyne atsirado labai nevaikiški žodžiai. Bet ar jūs esate tikras/tikra, kad jos tie nevaikiški išgyvenimai, apie kuriuos pasakoja, yra tik tėvo ir tetos įteigti. Mums lengviausia nuo visko nusisukti, pergyventi dėl kylančių kiaušinių ar benzino kainos, tai daug lengvesnės problemos, nei tos, kurias iškėlė ši maža maža gėlė. Buvo Pociūno byla, buvo Kusaitės, paputojom ir nurimom, nes kiaušinių kaina toliau kyla… Blogai yra gyvenimas su kaip jus paniekinamai išsireiškėt, patvoriniais ir apsauginiais. Būtų geriau be jų, o su motina? Kam geriau? Tiems, kurie nesigilina, neįdomu ir labai nusibodo…Kaip sakant, kažkas nori šventes švęst, o kažkas jau antri metai gyvena baimėm, kad grįš ten, kur viskas prasidėjo… Ir jei jau jūs toks/tokia iš arčiau, tai be komentarų, be interpretacijos atsisėskite ir peržiūrėkite mergaitės parodymus. Žiūrėkite į mergaitės reakciją, kaip ji pasakoja, kaip ji pati paprieštarauja ne taip užduodamam klausimui ir tvirtai, kaip kad ji tik viena patyrė, pasakoja…

Jūratė, 2012-04-06 10:34:50

Ir dar, IŠ ARČIAU, tie patvoriniai, kaip kad jūs sakote, yra ir pensininkai, ir daktarai, ir tie patys policininkai, studentai, kuriuos bando suniekinti mūsų atsakingoji media. Kažkoks toks labai jau dėsningas žingsnis visus “nepatogius” padaryti padugnėmis. Va ir Pociūnas, prisigėrė, šlapinosi per langą. Kaip tikras padugnė… Labai nesmagu knistis po šliukšles, bet ar srutas užpylus gražiu gražiu juodžemiu ir užsėjus žalią pavasarinę žolytę, mes išsprendžiame problemą? Taigi patys tuo, kas po “auksiniu popierėliu” kvėpuojame

Kęstas, 2012-04-06 10:52:45

Giedriau, Jeigu tau teismas pasakė, kad tai, ką tu valgai yra bananas, tai kodėl tu jauti supuvusio obuolio kvapą ? Jeigu teismas nustatė, kad su šilumos kainom viskas gerai, tai kodėl žmonės piktinasi ?

Jeigu teismas liepė nugriauti botelius, tai kodėl jie vis dar ten stovi ? O šiaip, pasiskaityk, kada “neskundžiama” virsta “nusikalstama”

http://www tiesiaisviesiai lt/lietuva/jie-taip-pat-vykde-isakyma

petras, 2012-04-06 11:33:37

Labai gaila, kad mūsuose negyvena karalius Saliamonas. perkirstų mergaitę pusiau ir ginčas būtų teisingai išspręstas 😉

Iš arčiau, 2012-04-06 12:12:54

Jūrate, mano kaimynas, tarpkitko pedagogas, irgi prie tvoros stovi, pensijos sulaukė neturi ką veikt, tai nuvažiuoja, bet kai paklausi kodėl jis ten važiuoja, atsakymas, kad valdžia bloga vos ne, taip kad ten visi patvoriniai, nesvarbu kas bebūtų…

Gerai kažkas sakė, tol patvoriniai kažką “saugo”, kas saugo jų vaikus?

Jūratė, 2012-04-06 12:28:28

Iš arčiau, ir jūs pagal savo kaimyną susidarote nuomonę, kad visi ten važiuoja nes neturi ką veikti, arba kad valdžia bloga? Be to, patvorinių ten yra labai maža dalis, palyginus su tais, kurie stebi nuosekliai nuo pradžių šią tragediją. Taip, jūs teisus, aš nevažiuoju prie tvoros, nes namie turiu įsipareigojimą prieš keturis vaikus. Tai visi tie, kurie aktyviai palaiko, neleidžia šiai istorijai užsikloti “fresh news” kaip Šedžius Monikutei nuliovą bmw pirko… Jūsų Garliavos istorija neliečia, jums tos problemos nėra tokios aktualios. Jei tai būtų jūsų, manau interpretuotumėte kaip “čia visai kitas atvejis”…

Jūratė, 2012-04-06 12:41:46

Tik tų patvorinių dėka mes pamatėm video, kaip vyko paėmimas. O juk kalbėjo visai kitaip. Jei jums patinka, kai jus durnina, vardan “gero ramaus vaizdelio”, čia jūsų pasirinkimas. Visada laikiausi nuostatos, kad pilietis, nedalyvavęs rinkimuose, neturi teisės keikti valdžios. Pilietis, abejingai stebintis kito žmogaus nelaimę, neturi teisės piktintis, kai niekas jam nepadeda ištikus nelaimei. Abejingumas ir susvetimėjimas, štai ką mes pirmiausia puolėme saujom semti iš to pažengusio vakarietiško pasaulio. Kaip sakant, ” Ne tavo kiškis, ne tu ir kiškis… “

Iš arčiau, 2012-04-06 13:00:03

Žmonės paprasčiausiai atsibodo. Man irgi buvo įdomu gal pirmus mėnesius stebėti kas kaip ir kodėl, tačiau ilgainiui pabodo, dėl labai paprastos priežasties. Lietuva teisinė valstybė? Teisinė. Tai kokio velnio tvoriniai saugo tai, ką nusprendė teismas? Taip, korupcija klesti, teisėjai klysta, bet gi konstituciją būtent pasitvirtinome patys, tai ko dabar širsti? Pasaulyje vyksta šiuo metu žymiai įdomesnių įvykių (toje pačioje Lietuvoje)… Yra kuom domėtis ir taip. Be to, kiek teko skaityt tarp tų tvorinių ir teistų yra, tai kaip tai pavadint prabudimu Velykų proga? 🙂

Jūratė, 2012-04-06 13:36:22

Iš Arčiau, apie tai, kad yra ir blogesnių dalykų pasaulyje galėsit pagalvot, kai tokia nelaimė ištiks jūsų šeimą… Pabodę? O jūs bent įsivaizduojate, kiek visa tai pabodo tai šeimai? Skirtumas tik tas, kad jūs galite išjungt televizorių, o jie ne… ir arba laikytis, arba palūžti… Apie teisinę valstybę, demokratiją pakalbėkite Pociūnienei. Nebūtina taip aukštai. Paprasta situacija-sulupa tiesuog maximos aikštelėje pacukas su naujausiu mersedesu vien už tai, kad jo manymu, šalia jo per arti atsistojo kita mašina. Nukentėjęs kreipiasi į prokuratūrą. O ten tiesiai pasako: neieškok ko nepametęs. Gydymo išlaidas mes tau padengsime, o kaltų neieškok. Kas blogesni? Patvoriniai, ar tie, kurie pirmiausia turi saugoti žmogų ir įstatymus??? Sakote, tokią konstituciją pasitvirtinome? Nu kad nevisai. Popierinė teisė sau, teisingumas sau. Jei teisę vertina atsakingos institucijos tik nuo joms palankaus etapo, tai čia kas? Dalinė teisinė valstybė? Teisėjai klysta? Ir taip nuosekliai stepas po stepo šioje byloje, ar ne? Pakalbėkime apie šiuos popierinius dalykus, kai jūs asminiškai su tuo susidursite ir žmogų šalia vertinsite kaip save, o ne interjero detalę

Jūratė, 2012-04-06 13:44:02

Vien žmonių dėmesys neleido mūsų teisinei sistemai tyliai ramiai susidoroti su šeima, iškėlusia tokią problemą. Juk niekas net nežinotų. Kiekvienas piktintumės savaip: dėl didelių kainų, dėl baudos, dėl krepšinio… tyliai, asmeniškai. Kažkodėl tokiems egoistiniams vartotojams nekyla klausimas, kodėl Lietuvoje nėra išspręsta nei viena rezonansinė byla, o tik nuslopinama… nes mes asmeniškai nepriimam tokių problemų ir visada galvojame, mums taip nenutiks… o būna, kad nurtinka..

Jūratė, 2012-04-06 14:01:03

Toks paprastas pavyzdys IŠ ARČIAU ir jo bendraminčiams. Einate gatve, matote, kažkas spardo vaiką. Pažiūrite, bet kadangi spardo ilgai, jums pabosta, tai ir nueinat. “Čia tam tikrų institucijų reikalas”, dar pamąstote. Kitą dieną kažkas taip pat praeina pro jūsų spardomą vaiką. Žmonės klysta..teisėjai irgi…o mes esame tik statistiniai vienetai. Jei viena, antram taip atsitiks, taigi būna… būna ir blogiau. Va taip ir gyvename. Tik nepamirškite pasipiktinti korupcija, nusikaltimais aukščiausiuose sluoksniuose. Nieko nedarydami, nusisukdami jūs prie to prisidedate. Yra patarlė: “blogiui klęstėti užtenka, kad geri žmonės nieko nedarytų”

Giedrius, 2012-04-06 14:11:46

Kęstai, jeigu dėl šilumos kainų pradėtų žūti žmonės (artimos/tolimos aplinkos), jeigu dėl šilumos kainų mėtytų iš darbo laidų vedančiuosius (pvz. V. Matulevičių iš BTV dėl rastų liudininkų), tai suabejočiau teismo sprendimais…tiek dėl šilumos kainų, tiek dėl kitokių problemų.

D., 2012-04-06 14:11:53

Jūrate, jei tai būtų kokia statistinė provincijos šeima, gal dar patikėčiau kažkokiu susidorojimu. Bet kai tai vyksta su teisininkų šeima, kuri žino visus teisinius niuansus, tau jau atleiskit. Kaip gali dirbti darbą ir viešai skelbti jog visa ši sistema neveikia arba ja nepasitikėti.

Jūratė, 2012-04-06 14:25:06

D., o ką reiškia teisininkų šeima prieš prokuratūrą+teismus+žiniasklaidą? Ar ką nors girdėjote apie valstybininkus???

Ir pagaliau, žmonės, gal jūs pažiūrėkite tą video! Patys savom akim. Pažiūrėkite į vaiko elgseną. Teisingai, čia tikrai ne tik sistema kalta. Juk vaikai lygiai taip pat būna neišgirsti savo motinų, kai jie skundžiasi, jog patėvis tvirkina… Nedažnai tokiose situacijose motinos dar ir “paauklėja” tokius vaikus. O padeda mokytojai, auklėtojai, kaimynai. Kiek mes gerai pažįstame savo vaikus? Kiek juos stebime? Suprantame? 20 minučių per dieną? Kol valgome ir kol nuvežame į mokyklą? Per daug esame įsikniaubę į AŠ/MANO/MAN, kad matytume aplinkui. Šios svetainės šeimininkas pasakė auksinę frazę, kurią nešioju ne tik aš, bet visa mano šeima: JEI NORIU APSAUGOTI KIEKVIENĄ VAIKĄ NUO NELAIMINGOS VAIKYSTĖS TAM, KAD JIS NEMUŠTŲ MANO ANŪKŲ. Mes visi neturime laiko, o ypač rūpintis/domėtis svetimomis problemomis… Bet gyvename bendroje sistemoje. Vadinasi, tas nelaimingas užaugęs vaikas, kuriam kažkada atsukot nugarą, nes tai ne jūsų, gali padaryti įtakos jūsų gyvenimui. Mes niekada nekalti dėl savo nenusisekusių gyvenimų… visada visi kiti kalti… galima pagalvoti, kad radus, kas kitas kaltas, jūsų pačių miegas tampa saldesnis…

Giedrius, 2012-04-06 14:27:45

Pociūnų, Gureckių (“Mitnija”) šeimos nežinojo teisinių niuansų?:)

D., 2012-04-06 14:35:16

Jūrate, lygiai taip pat gali nukentėti ir kita pusė. Iš ko jūs sprendžiate jog vieni teisūs, o kiti ne? Tam ir sugalvota teisinė sistema, jog padėtų išsiaiškinti tiesą, o ne spręsti viską pagal kažkokias kalbas ar žiniasklaidą. Siūlyčiau pažiūrėti tokį seną filmą “12 Angry Men” (1957).

Jūratė, 2012-04-06 14:55:48

D., savo ruožtu aš jums irgi privalau pasiūlyti žiūrėti ne tik filmus. Sakote, antra pusė? Ga tada išsiaiškinkime, kokios čia pusės yra? Stankūnaitė ir Kėdytė? Stankūnaitė ir Venckienė? Prie ko čia Venckienė? Ji gyveno gerą sotų gana ramų teisėjos iš tos pačios teisinės sistemos gyvenimą. Reikėjo jai šito skandalo? Aš tikrai nedėsiu galvos teigdama, kad ji kitu atveju tiek dėtų pastangų. Gal ji būtų tokia pat pragmatiška šio filmo stebėtoja kaip ir jūs. Bet ar tai reiškia, kad jei ji tokia, tai mergaitė, mažas beteisis vaikas turi atsakyti ? Visur dabar pabrėžiama teisinė valstybė. Visur pabrėžiamos teisėjo Kondratjevo galios. Tai jis pasinaudojo savo teisėmis išimti klausimus ir apklausos. Jei kitose pedbylose vaiko parodymai yra vienintelis ir pagrindinis argumentas nuteisiant pedofilą, tai čia tas ignoruojama. Jei vaikas pareiškia, kad nori gyventi su teta, tai šis noras perinterpretuojamas kaip vaiko nežinojimas, ko jis nori… Vis randasi jau ir teisininkų, kurie užsimena, kad ne visai čia viskas gerai ir kad tai ne darbinės klaidos, o tendencingas bylos stumimas prie reikiamo rezultato. Vienas teisininkas atvirai pasakė, kad pagal surinktus duomenis byloje Kondratjevas galėjo nuspręsti ir kitaip. Bet svarbiausia ant visko užklijuoti iki koktumo gražę frazę: “svarbiausia vaiko interesai”

Giedrius, 2012-04-06 14:56:16

Pritariu D. Jūrate, tikrai yra Lietuvoje gerbiamų teisininkų, kurie sugebėtų padėti išspręsti šią teisinę problemą: R. Andrikis, G.Leichteris, Č. Jokubauskas, A.Abramavičius, R. Vaišnoras, V. Valančius, A. Sakalas , A. Sadeckas, L. Jurgelaitis, A. Mieželis, D. Balčiūnas bei kiti.

Giedrius, 2012-04-06 14:59:34

Kęstai, prašau pažiūrėti:

http://www.youtube.com/watch?v=4hyirINlhF4

Burgis, 2012-04-06 15:06:54

Ei, juk jums duota duota tik pasaka! Turiu galvoje – mano pasaka…

Jūratė, 2012-04-06 15:08:16

Ir dar D., mergaitė nėra malka, kurią mėtytume iš vienų rankų į kitas. Jei tai būtų buratinas, tai tiek jau to, nusprendė teismas, duodame dab Stankūnaitei su perspektyva, kad pasibaigus pedbylai atsiteisime atgal. Nukentėjusi Stankūnaitė ir nukentėjusi Kedytė. Nuo kurio laiko jų tą kentėjimą vertinsime? Tikrai pritariu, kad įstatymus reikia vykdyti. Visiems vienodai. Ir prokurorui, ir teisėjui. Gaila, kad pastariesiems jų klaidos vertinamos arba kaip darbinės, arba viskas užslepiama kaip procesinė informacija, kurios atskleisti negalima. Visą šį košmarą labiausiai sugeria ne Venckienė, ne jos tėvai, o maža mergaitė, kuriai įstatymai neleidžia nei pačiai gintis, nei ginti. Pagalvojote, ką ji veikia šiandien? Lyg ir geras gražus oras, o sėdi namie, nes bijo būti išplėšta iš namų ir perduota motinai. Jūsų teisė rinktis, kuo tikėti, ką palaikyti. Tik čia ne monopolis, o realus gyvenimas, kur palaidotas ne vienas žmogus per teisinės valstybės puoselėtojus

Jūratė, 2012-04-06 15:11:01

Gerb. Burgi, mes čia tik šiaip šnekučiavomės apie nieką prie kavos, kol Jūs sugrįžote 🙂

D., 2012-04-06 15:15:02

Burgis teisus, nėra čia ko plėstis. Tyla…

tuščias, 2012-04-06 15:31:02

toks niekinis , profaniškas įrašas. Autorius protiškai nepajėgus suprasti, kad Vilkas ir yra biologinė mergaitės motka.

Mr. Student, 2012-04-07 00:13:40

Giedriau, tai kur tie tamstos gerbiami teisininkai kai jų taip reikia? Ir išvis, kokia gali būti čia dar diskusija, kai viskas ir taip aišku? Jūs gerbiamieji, kalbat apie kažkokią demokratiją net nekapstydami esmės. Nejaugi neaišku, kad taisyklės ir įstatymai turi kartais būti laužomi. Jūs čia galit piktintis ir burbuliuoti kaip tai atsibodo, kaip nedirba teisėsauga ir t.t. Bet galų gale tie žmogeliai Garliavoje atstovės. Ir jiems nieko nepadarysi. Nieko. Nieko ir nepadaro:)

Pentium100, 2012-04-07 06:42:18

Mr. Student:

O po to stebimės, kad mafijos niekas nesutvarko. Nereikia stebėtis, reikia suprasti, kad, jei labai nori laužyti įstatymus ir turi gaują, tai juos gali laužyti. Taigi, mafijos tvarkyti nereikia – jei nori pardavinėti narkotikus ar žudyti žmones, tai tegu, svarbu gauja yra, jokių solo. Ai, pala, žudyti galima ir solo, tik reikia po to gaują susiburti.

Na bent jau tokia yra mano nuomonė po visos šitos nesąmonės. Nesutvarko vieno žmogaus, kad ir teisėjos, nes ši turi gaują. Na gal po kokių 10 metų vis dėlto sutvarkys. Arba užaugusi mergaitė paduos ją į teismą ir prisiteis tiek, kad ta iki gyvenimo pabaigos neišsimokės. Arba teisėjos traumuojama mergaitė, kuriai jau keli metai plaunamos smegenys, pati paseks tėvo pėdom.

Mr. Student, 2012-04-07 13:35:27

Žudymas prie gero nepriveda. Čia ne “Godfather” filmas, čia realybė. Daug geriau juos susemti ir įrodyti kaltę. Tada patubdyti už grotų, taip parodant kitiems potencialiems pedofilų klanams kas jų laukia, o tada tegul pūva jie ten.

Pentium100, 2012-04-07 23:50:21

Mr. Student:

Kiek prisimenu tai visa šita nesąmonė prasidėjo nuo to, kad kažkoks žmogžudys nužudė teisėją ir dar keletą žmonių, nes, nusprendė pabūti policija, teismu ir budeliu – viskas viename asmenyje.

O gal jam vis dėlto buvo sumokėta už tą nužudymą (ar bent buvo pažadėta sumokėti)…

Rimvydas, 2012-04-08 09:58:31

Dvi stovyklos- kaip ir visoj Lietuvoj…

O ką gi iš viso žinom apie tai, a?

Ir ar sužinosim kada tiesą?

Pentium100, 2012-04-08 13:47:39

Rimvydui:

Nieko nežinom ir abejoju ar kada sužinosim. Vieni susikuria vienokias mintis, kiti kitokias ir viskas.

Rimvydas, 2012-04-08 14:02:52

…ir kovoja vieni prieš kitus…

Mr. Student, 2012-04-08 14:40:02

Ir tada galiausiai gaila, kad tauta nevieninga.

Vladas, 2012-04-09 10:24:48

Sveiki,

Man atrodo jog keliuose paskutiniuose įrašuose praslydo labai svarbi mintis:

Vladas, 2012-04-09 10:37:32

Sveiki,

Man atrodo jog keliuose paskutiniuose įrašuose praslydo labai svarbi mintis: žMONĖS AR SUVOKIAME JOG DAUGUMA AKTYVIŲ KOMENTATORIŲ IR KOVOTOJŲ MAS MEDIJOJE PRAKTIŠKAI NETURI REALIOS IR PAKANKAMOS INFORMACIJOS APIE ĮVYKIŲ PRIEŽASTIS ir esmę.

Man visa situacija su mergaite tampa vis labiau panaši į ginčus tarp “Lietuvos ryto” ir “Žalgirio” komandų fanų. Kur svarbiausiais principas yra ne kažką suprasti, bet visais leistinais ir neleistinais būdais kovoti už savo komandos “garbę”.

Garliavos įvykiai labai emociškai paveikūs ir įtraukiantys kiekvieną. Sunku nepamesti galvos. Gal todėl tauta ir nevieninga, bet ar čia didžiausia blogybė. Baisiau jei ji būtų neteisi ir vieninga. Ar bent kuris iš komentatorių norėtų gyventi totaliai vieningoje Šiaurės Korėjoje?

Rimvydas, 2012-04-09 10:52:47

Vladai:

Bent man kada dar teko tarnaut ten, kur dauguma vyrų tarnavo, buvo taip: Nors ir neteisingai, bet vienodai- tik tada gali kažką pasiekt 😉

LinaL, 2012-04-09 12:05:39

O vilkas taip ir liko neėdęs? O jo vilkiukai verkė alkani?

Sudėtingas tas gyvenimas, sunkiai telpa į pasakos moralą…

nuoba, 2012-04-09 14:26:42

Vladai, bet nei komentatorių, nei žiniasklaidos negalima kaltinti dėl informacijos neturėjimo.

Iš biudžeto išlaikome visą eilę organizacijų ir institucijų (viešajai tvarkai ir visuomenės apsaugai 2011 m išleista 1,584 mlrd Lt), kurių pareiga ir turėtų būti ne tik aktualios informacijos rinkimas ir jos užslaptinimas, bet tos informacijos aktyvus, aiškus ir suprantamas pateikimas visuomenei.

bevardis, 2012-04-09 15:08:29

Gerbiamas Bugi,

Mane labai sudomino ar prierašas “Jokio ryšio su Garliavos istorija…” nebuvo labai sumani provokacija?

Man susidaro įspūdis jog visuomenei reikia nelaimių, tragedijų ,kad galėtų patirti kažkokias tai emocijas. Ar jaučiat ,kad jumis manipuliuoja komercija? Numeskit tuos velnio neštus dienraščius ir įkvėpkit tai kas tikra, juk už lango toks gražus oras.

Vladas, 2012-04-09 20:36:22

Rimvydai:

Gal suklydau, bet man pasirodė, kad džiaugiesi ir netgi didžiuojiesi, jog kažkada teko tarnauti kariuomenėje?

Aš labai džiaugiuosi, jog toje saldofoniškoje sistemoje, kur privalai būti “vieningas” pagal kažkokio balvono komandą ir neturi teisės turėti savo nuomonės, teko praleisti tik tris mėnesius.

Neįsivaizduoju ką ten galima pasiekti??? Daugiau prišaudyti vargšų afganistaniečių “dušmanų”, jų vaikų ir moterų? Ir tada pasijausti tikru vyru?

Rimvydas, 2012-04-09 23:16:55

Vladui:

Perskaičiau savo įrašą ir taip, ir anaip- na niekur nematau nei džiaugsmo, nei pasididžiavimo išreikšto.

Tai pirma.

Antra: taip- kiekviena, bet kokia patirtis- ar ji būtų gera, ar bloga- visada tik į naudą.

Trečia: kai dabar matau aplink tiek mėmių, mamytukų, nežinančių galų gale ką reiškia drausmė, pareiga, viršininkas, įsakymas- tikrai gaila kad nėra dabar privalomos tarnybos. Turiu galvoje tikrą tarnybą, o ne lietuvišką jos imitaciją.

Ne į temą, bet manau šeimininkas atleis 😉

Vladas, 2012-04-10 08:07:17

Rimvydui:

Iš tikro kiek nukrypome nuo temos, bet kadangi aš neturiu šeimininko, tai pabandysiu ją dar pratęsti:).

Sutinku, kad iš kiekvienos patirties kuri nenužudo fiziškai (arba dvasiškai), žmogus gali gauti kažką naudingo. Viktoras Franklis, perėjęs konclagerių pragarą, tapo pasaulinio garso psichologu-egzistencialistu.

Nesigailiu, kad tuos tris mėnesius teko iš arti susipažinti su sovietine armija, bet taip pat nesigailiu, jog ten neteko praleisti trijų metų arba dėl to kad neteko išbandyti kalėjimo ar Sibiro lagerių patirties.

Sutinku, kad aplink netrūksta mėmių ir mamytukų, nesugebančių ir nežinančių kaip gyventi be drausmės, pareigos, viršininko ir įsakymų. Gal ir negalima tvirtinti, jog jie yra sovietinės, komandinės sistemos produktas, bet kad jiems toje sistemoje gyventi būtų paprasčiau ir geriau – tai tikrai. Ta prasme sovietinė armija jiems tikrai reikalinga.

Kas galėtų jiems įdiegti adekvatų pasaulio suvokimą, asmeninę atsakomybę už save ir kitus, ryžtingumą ir drąsą – nežinau. Kad to nesugebėtų lietuviška karinės tarnybos imitacija – praktiškai sutinku, bet šių savybių, būtinų gyvenant šiuolaikiniame pasaulyje, sovietinė armija taipogi neugdo.

D., 2012-04-10 12:08:01

Rimvydui: pagal jus visapusiškas paklusnumas yra gerai? Gal dėl to pvz. siuvėjos dirba uz 200 Lt mėnesinę algą ir joms gerai. Gal tada siunčiame vietoj karinės tarnybos jaunuolius kad ir į kokią Šiaurės Korėją – ten išmokys paklusnumo.

D., 2012-04-10 12:19:18

Beje aklas vieno asmens įsakymų vykdymas veda prie fašizmo. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Third_Wave

Rimvydas, 2012-04-10 12:35:15

Visapusiškas paklusnumas gerai ten kur jo reikia.

Apie siuvėjas- kita kalba.

Aklo vykdymo taip paprastai nepasieksi. Prie jo o-o-o-oi dar kiek priedų reikia 🙂

Burgis, 2012-04-10 14:56:27

Bevardžiui: aš nenorėjau to, kas čia vis tik įvyko! Ta pasakėlė man atėjo į galvą, kurioje nė minties apie Garliavą tuo metu nebuvo. Bet panašu, kad ir man teks „pasisakyti“ Garliavos tema… Vėliau.

Vladas, 2012-04-10 15:09:11

Rimvydui:

gal galima konkrečiau, kur reikia aklo paklusnumo?

Giedrius, 2012-04-10 16:49:22

Mr.Student, nesupratote? Net peržiūrėjęs video iš youtube?