Pasikalbėkime apie reklamą

Sveikinu! Jūs (ne visi…) atspėjote! Vakar paskelbtas įrašas „Greitai! Greitai.lt“ yra užsakyta reklama. Gryna reklama.

*

Žinojau, kad pikčiurnos ir pacientai iškart pradės pilti kritiką, bet ėmiausi šio darbo. Pacientams, žinoma, aš nieko neaiškinsiu, bet pikčiurnos gal šį tą supras…

Pirmiausia netaktiškai priminsiu, kad čia mano svetainė. Ką noriu, tą ir skelbiu.

Antra, taktiškai priminsiu, kad dabar beveik nebūna žiniasklaidos be reklamos. Be reklamos išsilaiko tik tie leidiniai, kuriuos pateikia mazochistai-mėgėjai (kai aš…) arba korumpuoti veikėjai, sunkiantys visų mūsų pinigus. Tik pažiūrėkite į ministerijų leidinius…

Trečia, tik labai egzotiško mąstymo žmonės gali piktintis reklama ten, kur jie gali visai neužeiti.

*

Reklamos kūrėjas turi suderinti mažiausiai šešis sunkiai suderinamus dalykus:

  1. Reklama turi patikti užsakovui.

  2. Reklama turi patikti žmonėms, kuriems ji skirta.

  3. Reklamos kūrėjas turi jausti pasitenkinimą savo darbu, savo kūriniu.

  4. Reklamai sukurti galima skirti tik tiek laiko, kad apsimokėtų tą darbą dirbti.

  5. Kūrėjas turi atsiriboti nuo asmeninių antipatijų daiktui, objektui, reiškiniui, apie kurį jis rašo.

  6. Kūrėjas turi suprasti, kad rinkoje yra konkurentų, pranokstančių tai, ką jis reklamuoja, bet dėl to neturi sumažėti jo aistra girti tai, ką reklamuoja.

*

Dirbdamas žurnalo „Kompiuterija-PC World“ redaktoriumi, esu sukūręs ne vieną reklaminį straipsnį. Man patinka toks darbas! Užvakar gavęs užsakymą pareklamuoti greitai.lt, iškart sutikau, nes pasiilgau tokio darbo. Džiaugiuosi, kad užsakovui iškart patiko mano darbo rezultatas, pastabos buvo visai nežymios. Mėgavausi tuo darbu neilgai, nes atlyginimo paprašiau tiek, kad, užmokėjus visus mokesčius, liktų galimybė keliskart išgerti arbatos… Tiesą sakant, būčiau dirbęs ir nemokamai, bet būtina pasitikrinti, kad darbas šio to vertas.

*

O jums kas iš to? Pirmiausia pastebėkite, kad tai pirmasis reklaminis straipsnis aštuonerių metų svetainėje. Kitų gal ir nebesulauksite… Antra, labai lengvai galite jį ignoruoti ir skaityti apie nelaimingą meilę. Rytoj bus kita tema… Trečia, galite „prisimatuoti“, kaip jūs sukurtumėte panašią reklamą. Gal gyvenime pravers?

Atsakymai

sonata, 2015-09-18 11:41:22

O man smagu buvo skaityti. Pafantazavau, kaip išeinu kelių dienų atostogų ir lekiu ten, kur šilta. Nuotaika ir darbingumas ženkliai po to pagerėjo. O į Kanada, Kvebeką būtinai kada nors nuskrisiu – pažiūrėt į mano mėgstamiausio aktoriaus miestą. Taip kad gera reklama yra gera reklama. Man patinka Virgin kompanijos reklamos – visada su “cinkeliu”, kaip ir čia paskelbtoji. Beje, ir pasitikėti reklamuotoju galima – nemanau, kad kada nors čia pamatyčiau kokių nors abejotinai nesvylančių puodų reklamą. Taigi – ačiū 🙂

vitalis, 2015-09-18 12:34:03

Burgiui: kam nepatinka reklama, siūlote skaityti apie nelaimingą meilę, bet manau Rasa labai gražiai išdėstė, kad nėra “nelaimingos meilės”.

Burgis, 2015-09-18 13:44:24

vitaliui: tai čia Rasa išdėstė… Įdomu, kaip Rasa pavadintų Juhaneso ir Viktorijos meilę iš K.Hamsuno romano „Viktorija“? Abu žmonės mylėjo, abu per tai buvo nelaimingi. Viktorija iš sielvarto mirė…

*

Įdomu, kaip Rasa pavadintų savo meilę? Tai retorinis klausimas, tikrai neprašau, kad ji čia atvirautų!

*

Įdomu, kokia Jūsų patirtis šiuo klausimu?

Rasa, 2015-09-18 14:52:43

🙂 Kažin kurią mano meilę kaip pavadinčiau? 🙂

Žinot juk, kad aš ir šuniuką myliu, ir vaikus, ir mamą, ir dėdę ir dar Jus, be to dar darbą, mūsų kaimą ir tėvynę 😀

Viskas tik požiūrio klausimas.

Jei imtume mano meilę ex-ui :), tai… Sunkus reikalas buvo 🙂 Ar ji nelaiminga? Pasvarstykim. Pati jį pasirinkau, taigi kokio norėjau tokį ir gavau :). Laukiau kol atitarnaus armijoje, rašiau šimtus laiškų. Per tai, ką patyriau iš šitos meilės- per džiaugsmą ir išdavystes, per skausmą iki noro numirti ir per šėliojimą, kai šokama iki ryto, per viltis ir nusivylimus, per ramybę ir per smurtą, per ligas ir sveikimus, aš užaugau iki dabartinės savęs. Iš jaunos, paikos ir išpaikintos nieko nestokojančios panelės tapau puikia, savarankiška, supratinga, gana stabilia ir laiminga moterimi, turinčia du nuostabius vaikus, vieną žentą ir kol kas vieną anūkiukę 🙂 Tai kaip aš galiu pasakyt, kad mano meilė buvo nelaiminga? 😀 Aš nieko nesigailiu. Jei nebūčiau to patyrus, gal iki dabar būčiau kokia poniutė atkištais nagučiais, viskuo aprūpinta ir tikinti, kad į mašinos padangas galima pripūsti žemuoginio oro 😀 O tai visai nėra mano siekiamybė 🙂

Žinoma, jei “laiminga” turima galvoje būtina sąlyga kad “jie ilgai ramiai gyveno ir numirė tą pačią dieną…”, tai mano meilės kitokios 🙂

edmundas, 2015-09-18 17:47:20

Mano nuomone, kad skaitytojas privalo būti informuotas, kad skaito reklaminį tekstą. Žinoma, aš netikiu, kad ši reklama padarė, kažkam žalos, nes tikiu autoriaus nuoširdumu ir objektyvumu, bet šeip pasaulyje yra diskutuojama apie tokio tipo reklamą. Ji vadinima “Native advertising”, kai reklama yra pateikiama kaip leidinio turinys. Nors “Reklamos kūrėjas turi suderinti mažiausiai šešis SUNKIAI suderinamus dalykus”, bet kyla klausimas ar jis tikrai tai sugeba. Išlikti objektyviam nėra taip paprasta, ypač kai autorius iš to gauna naudos ir nesvarbu, kad jis mano esąs nešališkas, nes objektyvumas geriausiai matosi iš šalies. Todėl manau, kad skaitytojas skaityamas tekstą, turi žinoti, kad autorius galėjo tam tikro produkto atžvilgiu būti neobjektyvus.

P.S. Atsiprašau už stiliaus klaidas 🙂

edmundas, 2015-09-18 17:49:33

Beje, yra daugiau argumentų šia tema. Rekomenduočiau pasižiūrėti šį video: https://www.youtube.com/watch?v=E_F5GxCwizc

Burgis, 2015-09-18 18:01:19

edmundui: panašu, kad Jūs naujokas šioje svetainėje? Ir Jums, ir visiems naujokams pravartu žinoti: čia privati svetainę, mano svetainė; niekas neprivalo čia užeiti, juo labiau tikėti tuo, kas čia parašyta; čia svetainė, todėl laukiami tik palankūs šeimininkui žmonės, o tokie žmonės gali laisvai, linksmai pasiklausti – Broniau, ką čia tokio parašei? tai turbūt pokštas?

*

Jei ruošiatės užeiti ir ateityje, tai įspėju – aš čia kartais skelbiu pasakas, neįspėjęs, kad tai pasakos…

Lionius, 2015-09-18 19:17:52

Ar sutiktumėte pareklamuoti intymių prekių e-parduotuvę (studentų verslas)?

Burgis, 2015-09-18 19:31:55

Lioniui: ne, nesutikčiau. Vargšai studentai, kuriems reikia intymių prekių… Tegu jiems medikai padeda.

Lionius, 2015-09-18 20:14:08

Broniui: Studentai tas prekes pardavinėja, o ne naudojasi…

Burgis, 2015-09-18 20:46:57

Lioniui: kam pardavinėja – prostitutėms? Suteneriams? Meilužėms? Neblogas versliukas…

Lionius, 2015-09-19 00:22:08

Burgiui: Pirkėjai – įvairaus amžiaus ir soc. sluoksnių žmonės. Ir Jūs galėtumėt ką nors savo žmonai užsakyt – niekas nesistebėtų… O po to pareklamuotumėt – kaip smagu, kaip gerai… 🙂

Burgis, 2015-09-19 08:06:13

Lioniui: perduokite mano užuojautą savo vargšams pirkėjams… Ir Jus užjaučiu. Čia netinka tas dėsnis: yra paklausa, turi būti pasiūla. ir pedofilijai yra paklausa, ir pornografijai, ir narkotikams…

Anelikė, 2015-09-19 11:41:52

Gal kas zinot gerą advokatą Kaune, čia neužsiiminėję bereikalingom diskusijom apie sex prekes. Kam jų reikia, tai ir taip randa.

loreta, 2015-09-19 12:12:29

Ar tas greitai.lt ne buvęs happy Fly, neduok dieve? Tik klausiu.

Burgis, 2015-09-19 12:15:53

loretai: nesidomėjau…

Lionius, 2015-09-19 12:53:24

loretai: nemanau. Nes greitai.lt veikia jai gan seniai.