Pirmadieniui: Laurutė aunasi batukus

Žiūriu aš, kaip Laurutė aunasi batukus, ir suprantu – mano anūkėlė, mano! Mano kraujas ir mano stilius: tuo metu, kai darai kad ir menką darbelį, niekas kitas neegzistuoja; tuo metu, kai ruošiesi, tai ir viskas – ruošiesi!

*

Rytoj, primenu, pirmadienis. Ar viską susidėjai? Pasirengei prabusti, apsirengti, pavalgyti? Nebus skubos, blaškymosi, vėlavimo? Nebus netvarkos daiktuose ir mintyse? Nebus netikrumo, nerimo?

*

Toks gražus pavasaris! Tiek daug darbų, reikalų! Tokia sunki bus savaitė… Nejuokink! Pažiūrėk į paukščiuką: tuo metu, kai jis neša šapelį į inkilėlį, nesiblaško pamatęs lyg ir kažką valgomo. Neša jis tą šapelį ir neparodo, koks tai sunkus, koks tai atsakingas darbas. Dirba ir tiek.

*

Va, ir aš taip dirbsiu! Ir jūs taip dirbkite: pajusdami prasmę, nesiskųsdami sunkumais, dirbkite lėtai ir kartu spėriai, noriai ir linksmai!

Atsakymai

Burgis, 2014-04-27 21:16:24

Užsivedame!…

Mokinys, 2014-04-27 22:35:03

Aš rašau visiškai ne į temą, tačiau peržvelgiau jūsų diskusijas apie Jurkevičiaus straipsnį ir man kilo klausimas, bet pagalvojau, kad rašydamas po tuo straipsniu nesulauksiu atsako, nes įrašas paskelbtas senokai. Taigi, direktoriau, nejaugi jūs manote, kad gimnazistai (konkrečiai, KTUG) yra pakankamai motyvuoti ir daug dirbantys? Nežinau, kas vyksta prieš dvyliktos klasės egzaminus, bet iki jų panašu, kad tie trys metai yra kaip laisvalaikis – šiek tiek pakali prieš kontrolinius (arba dar blogiau – visiškai nesimokai ir nusirašai), žinios po kelių dienų dingsta, bet tai nerūpi, nes gauni gerą pažymį ir chill’ini iki kito kontrolinio. Nemanot, kad tame tikrai yra problema? Prieš ateinant į gimnaziją, viskas čia atrodė neįtikėtinai – čia nuolatiniai tarptautinių olimpiadų prizininkai, tiesiog genijai susirinkę. O dabar, pažinus viską iš vidaus atrodo, kad čia susirinkę keletas labai talentingų žmonių, kurie sugeba mokytis įdėdami labai mažai pastangų (tačiau pastangų papildomoms žinioms beveik nededa), o kiti nebando šokti aukščiau bambos ir tiesiog plaukia pasroviui – kontrolinis po kontrolinio. Nemanote, kad reikia kažkokios papildomos motyvacijos?

Burgis, 2014-04-28 08:39:12

Mokiniui: oho, kaip pesimistiškai… Ką gi, padiskutuokime.

*

Aš viską matau šiek tiek kitaip. Pirmiausia, net retkarčiais užeidamas į klases pavaduoti mokytojus, aš matau daugybę gimnazistų darbų, kontrolinių ir kitokių, aš matau gimnazistus raštinėje prie kompiuterio, prie spausdintuvo, prie kopijavimo aparato – visa tai yra veikla!

*

Antra, pakartosiu Dagestano poeto Rasulo Gamzatovo žodžius: „Ereliai skraido po vieną. Tik žvirbliai buriasi į pulkus.“ Tikiuosi, tu esi erelis? Tikiuosi, tu ne apie save parašei? Tikiuosi, kitų tingumas ir nuodėmės netrukdo tau mokytis taip, kaip sau žadėjai stodamas į KTUG?

*

Trečia, tu teisus: mes tikrai turime aukšto skrydžio žmonių. Štai vakar sužinojau, kad mokytojos ekspertės Birutės Maciulevičienės auklėtiniai iškovojo dvi vietas iš keturių dalyvauti pasaulinėje olimpiadoje Vietname. Dvi vietos mums, o Lietuvoje – dešimtys tūkstančių moksleivių!

*

Ketvirta, nėra geriau, kai mokiniai išmoksta nesimokydami! Ir aš toks buvau… O kad jie išmoksta, mes turime įrodymų: brandos egzaminų rezultatų vidurkis (pabrėžiu – vidurkis!), viršijantis 90, yra toks įrodymas, kurio jokiais verkšlenimais nepaneigsi…

*

Penkta, ne pavieniai mūsų gimnazistai, o pulkų pulkai jų studijuoja prestižiniuose užsienio universitetuose. Tai kaip jie studijuoja, jei gimnazijoje nesimokė ir visai prarado įgūdžius mokytis?

*

Dabar galvok ir stebėk… O aš esu tau dėkingas, nes gal tavo įrašą perskaitys tie, apie kuriuos tu ir rašai. Gal jie pasikeis?

skaitovas, 2014-04-28 12:36:21

Mokiniui: ir aš norėčiau ne į šio įrašo temą. Irgi apie pesimizmą.

Iš kur kyla tokios mintys apie motyvacijos stoką? Kiek prisimenu savo moksleiviškus metus, kiek mačiau savo vaikų situaciją, nemanau, kad kas nors dabar yra negerai. Taip, pasiskaičius S. Jurkevičiaus ar panašių populistinių straipsnių, kalbų, kai kam gali kilti tokių minčių. Bet tai nėra teisybė. Tarybiniais laikais ar kiek vėliau, tos motyvacijos būta dar mažiau. Kad ir toks klausimas – ar buvo kam nors didelis poreikis mokytis anglų, vokiečių, prancūzų kalbų?

Ir tada buvo moksliukų, kurie nepersistengdavo mokytis; ir tada buvo moksliukų, kurie kažkuo domėdavosi; ir tada buvo tokių, kurie eidavo į mokyklą tik todėl, kad taip reikia.

Sutinku, papildoma motyvacija niekam niekada nepamaišys, bet problemos iš to daryti tikrai nereikia. 🙂