Pratęsiant temą…

Birželio 12, Antradienis


Šiandien mane apklausė „Delfio“ žurnalistė. Apie matematikos VBE. Paskelbė. Supainiojo. Nieko tokio! Esmė liko.
*
Bet kai aš permetu akimis komentarus, suprantu, kad be reikalo aš čia rūpinuosi… Dešimt metų visų, įsikibęs į skverną, prašiau suprasti tą vertinimo sistemą, jos klastą. Nu niekaip! Niekam nerūpi tie vaikai… Komentatoriai kaip susitarę: taigi nereikia maksimumo, nereikia. (ir jie turi galvoje tiek TAŠKŲ maksimumą, tiek atestato BALŲ maksimumą; arba vieni vieną, kiti kitą…).
*
Man norisi šaukti: prastuomene tu, prastuomene! Nuo amžių amžinųjų žmonės vaikus mokė: siek daugiau, gyvenk šviesiau, švariau. O dabar: būk kaip visi; visiems gerai, tik tau blogai.
*
Taip, man blogai! Nor mano vaikai mokslus jau baigė, o anūkėliams iki egzaminų dar toli. Bet man šlykštu, kai tuos jaunus žmones nori suniveliuoti, nukirpti kaip gyvatvorę. Ir be jokio logiško motyvo neleidžia jiems pelnytai, ramiai gauti maksimalų įvertį už NORMALŲ darbą.
*
Jūs, veršių tautos atstovai, rašykite ir kalbėkite ką norite, o aš kausiuosi!
Per du pusdienius išsamiai, su komentarais, su variantais išsprendžiau visus tuos VBE uždavinius. Prirašiau aštuonis „Word“ puslapius. Kam man to reikia? Nežinau… Tikriausiai tik tam, kad žinočiau, kad kalbėčiau argumentuotai.

 

patiko(18)



RSS

Atsakymai (21)

skaitytojas, Birželio 13 10:27  #

B.Burgiui:manau,“kam to reikia?“ klausime tol,kol aukščiausioje valdžioje bus žmonės,nesuprantantys (net finansų ministras), kad skirtingi PVM tarifai skirtingoms paslaugų ar prekių grupėms yra ekonominis instrumentas,o ne „lengvata“ (kaip ir progresiniai pajamų mokesčiai (toks įspūdis,kad to nesupranta net Lietuvos banko vadovas) ar mokesčių sumažinimas autoriams-mokslininkams,menininkams).Toks klausimas,manau, kils,kol pagal Viešųjų pirkimų įstatymą pigiausia paslauga ar prekė yra geriausia. Ne inovatyviausia,pažangiausia,o pigiausia. Valstybė rodo pavyzdį verslui (geriausias darbuotojas ne labiausiai išsilavinęs ar gabiausias,bet dirbantis už minimalią algą) ir vsai visuomenei.

patiko(12)



Pentium100, Birželio 13 13:26  #

skaitytojui:
Kainas ir aš galiu palyginti, o kaip įvertinti inovatyvumą, pažangumą? Jau ir dabar pakanka, kad sugeba šaukštą nupirkt už 70EUR ieškant pigiausio (matyt niekas pigiau nepasiūlė). Bet pagal jūsų tvarką, tai tikriausiai būtų perkami „inovatyvūs“ šaukštai už 700EUR/vnt. Nes inovatyvumo įvertinti nelabai yra kaip, teks pasikliauti kokio nors žmogaus sprendimu.

Dabar galiojanti tvarka nėra ideali, tačiau nematau būdo kaip turėti mažiau korumpuotus viešuosius pirkimus.

Dėl matematikos egzamino:
Aš, matyt, esu vienas iš tų nelabai normalių, kuriems nereikia maksimumo (daugiausia per savo egzaminus gavau 99 balus iš vieno egzamino). Man egzaminų rezultatai buvo svarbūs tik dėl vieno dalyko – ar įstosiu kur noriu. Įstojau į nemokamą vietą. Reiškia rezultatai buvo pakankamai geri. Jei būtų buvę dar geresni – man būtų buvę tas pats.

patiko(3)



skaitytojas, Birželio 13 15:16  #

Pentium: spėju, kad skiriate šaukštą nuo kompiuterio? Arba nuo ekspertinės paslaugos?

patiko(3)



petras, Birželio 13 16:28  #

Skaitytojau, jis turbūt minty turėjo, kad kainos kriterijus yra gan aiškus. juk perkant nurodomos specifikacijos produkto. negi pirksi brangesnį kompą tokių pačių parametrų vien todėl, kad jo pardavėjas atrodo inovatyvesnis ar kad kažkokia tokia pati detalė pagaminta naujom technologijom. ir kas įvertins kurio gamintojo kokybiškesnė detalė pvz. kaip ir dėl ekspertinės paslaugos. kas pasakys kurio eksperto paslaugos kokybiškesnės ? praktika, rinka. bet tada sakys kritikai,
kaip Pentium ir paminėjo, viešuosiuose pirkimuose idealios tvarkos nesukursi. (kaip ir su egzaminai) nes skirtingi norai žmonių, matymas ir mąstymas. visiem gerai nebus niekada. aišku gerai, jei galima padayt, kad kuo daugiau žmonių tiktų.

patiko(1)



petras, Birželio 13 16:31  #

praleidau. kritikai sakys, kad proteguojama tam tikra įmonė ar pan., interesai visokie ir t.t., jei pradės rinktis pardavėjus „kokybiškesnius“.

patiko(0)



Sokolovas, Birželio 13 23:19  #

O KAM REIKIA TŲ ŠIMTUKŲ ?

Daugelis mano, jog praktiškai niekas iš šio matematikos VBE negaus šimtuko. Pritariu. Nebent vienas-kitas genijus gaus…
Bet, ar tai tragedija ? Uždaviniai už mus stipresni, tai turi būt aiškinama ir mokiniams…
Kam reikia šimtuko ? Sakysite, konkursiniam balui ? Bet juk tai tik tuo atveju, jei šimtukus gavo nemaža dalis mokinių. O jei tokių nėra, tai tą pačią dalyvavimo konkurse baigtį nulems ir 95, gal net 90…Vis tiek „bus atseikėta pagal pasiekimus“…
Bet ne…Daugelis pergyvena-va, negausiu šimtuko…
Bet juk ir kiti negaus ! Reiškia, kiek mažesni balai įgys šimtuko vertę
Prisiminiau kadaise buvusią (prieš kelerius metus) proporcinę vertinimo sistemą. Aiškėja, kad ji nebuvo tokia bloga, kaip daugeliui atrodė. Ir uždaviniai būdavo rimtesni (tokie, kaip šį kartą), ir geriausiai sprendusieji gaudavo šimtukus (gal be vieno-dviejų uždavinių, kuriems pritrūkdavo laiko).
Bet ne. Ėmė, ir sugriovė. Ir kas pasidarė tuomet ? Ogi egzaminai tapo žymiai lengvesni, tai tęsėsi kelerius metus, mokiniai ėmė pro pirštus žiūrėt į matematikos mokymąsi (juk „ten lengva“), ir štai dabar turime-„vai koks egzaminas, na baisu, mes emigruosim, reikia anuliuoti egzaminą, kitaip emigruosim, jau lagaminus susikrovėm… !…“ Tinginiai jaučiasi tiek daug nusipelnę savo šaliai, kad mano, jog visi ims pagal jų dūdą šokt, jiems patauškėjus apie sukrautus lagaminus…
Supraskime- ne šimtukų reikia ! Reikia žinių, reikia sistemingo mokymosi, ir ne tik dvyliktoj klasėj.
Ir todėl…Gal ir ne be trūkumų šis egzaminas (kita tema), ir dėl gerų abiturientų šiek tiek skaudu (na norėjo vaikas šimtuko, na liūdna, kad negaus…), tačiau STRATEGINIU POŽIŪRIU šis egzaminas yra ŠVENTĖ . Dabartiniai vienuoliktokai, dešimtokai, devintokai…gavo žinią- EGZAMINAS SUNKUS. Reikia mokytis, o ne vaidint mokymąsi…
P.S. Dar pora tokių egzaminų, kokie buvo pernai ir užpernai, ir abiturientai egzamino išvakarėse pradėtų į Maljorkas važinėt…

patiko(12)



Rūta, Birželio 14 08:56  #

Dviprasmiškas mintis kelia. Iš vienos pusės – kad egzaminas buvo vertas egzamino vardo – yra gerai (pagaliau!). Pritariu Sokolovui – tai kas, kad ir nebus tų šimtukų, mokiniai bus įvertinti objektyviau, geriausi gaus daugiausiai. Bet. Yra vienas bet. Stojančiųjų vis dar ko gero yra tarp tų, kurie laikė anksčiau lengvą egzaminą ir jų šimtukas jau nebesąžiningai kanda šiemetiniams abiturientams, kurie galbūt mokėjo geriau, bet gaus mažiau. Nežinau, ar tokių stojančiųjų iš ankstesnių metų būna daug, bet vis tiek šita prasme suprantu dabartinių laikiusiųjų nuoskaudą ir jų man žmogiškai gaila. O kitaip – tai tik kirtimas per ambicijas, daugiau nieko – na nebus šimtuko, nebus kuo pasigirti. Jei aš, pvz. būčiau baigusi savo kaimo mokyklą – būčiau ją baigusi aukso medaliu. Gimnazijos baigti aukso medaliu nesugebėjau, bet žinių gavau neabejotinai daugiau nei tie, kurie gali didžiuotis tų laiko eilinės mokyklos aukso medaliu… Kaip ir stojamąjį į Gimnaziją pamenu. Maksimumo iš matematikos egzamino mūsų laidoje negavo niekas. Kai sužinojau, kiek surinkau balų – pagalvojau, kad viskas, neįstosiu, ką ten. Pasirodo, tas santykinai nedidelis rezultatas, kaip tuomet sakė mamai darbuotoja – tarp dešimties geriausių matematikos egzamino rezultatų (o gi visi turbūt stojusieji ankstesnėje vidurinėje kiaurus penketus turėjo :))… Tai kaip ten begalvotum – minčių srautas užsidaro ties vienintele išvada – jeigu nori objektyvumo – į universitetus reikia grąžinti stojamuosius. Nes tik taip gali būti sąžiningas prieš visus. Visus.

patiko(11)



petras, Birželio 14 09:56  #

p. Burgi, čia paprastas požiūrio klausimas. vieniem svarbiausia yra gautos žinios ir kitų žmonių įvertinimas jiems nesvarbus, o kitiem to neužtenka ir reikia dar ir kitų įvertinimo ir ko geresnio. kaip tai bebūtų banalu, mokomės tam, kad gauti žinias ir lavint protą. vertinimas tik pasitikrinimui – kontrolei, o kai baigi mokyklą, tai nebėra tikslo tikrintis, nes ką išmokai tą išmokai, niekas per naują 12 metų nebelaikys mokykloj. todėl kam tas šimtukas reikalingas ? tik tam, kad pasigirti jog išlaikei egzaminus šimtukais ?? na ir kas. man pvz. asmeniškai tai nedaro jokio įspūdžio.

patiko(6)



Sokolovas, Birželio 14 10:23  #

Gerb. Burgiui:
Labas rytas. Iš esmės su Jumis sutinku. Kiekvienas iš mūsų nori šimtuko. Todėl ir rašiau- liūdna dėl daugelio dabartinių abiturientų. Aš ir pats kai kam nuoširdžiai linkėjau, ir prognozavau šimto balų įvertinimą. Ir man skaudu dėl šių konkrečių žmonių. Ir kitiems skaudu-dėl kitų konkrečių žmonių.Arba dėl savęs…
Bet aš norėjau pabrėžti kitą dalyką-strategiją. T.y. tai, kas liečia ne konkrečius žmones ar konkrečius uždavinius, o ateities tendencijas. MOKSLEIVIŲ DAUGUMA JAU BUVO NUSTOJUSI MOKYTIS DĖL TOKIŲ LENGVŲ EGZAMINŲ ! Ir tokią padėtį taisyt būtina ! Aš gerai prisimenu, koks buvo nuosmukis matematikos mokymesi 1989-1998 metais, kai stojamųjų egzaminų jau nebuvo, o valstybinių egzaminų, laikomų ne savo mokykloj, dar nebuvo. Tada daugybė abiturientų gaudavo aukščiausią įvertinimą…Bet tai buvo pasityčiojimas, kur kas didesnis už šimtukų nebuvimą…Ir moksleivių žinios per tą dešimtmetį smuko neregėtai…
Ir dar. Niekada nepalaikydavau šios sistemos. Su jos nuolatinėmis permainomis, reformų traukuliais, „mokymo paslaugomis“. Bet apsidžiaugiau, kad egzaminas gerokai pasunkėjo. Nesitikėjau, kad jie išdrįs. Juk vanagai -reformatoriai kaip ugnies bijo „blogų rezultatų“.
Netikslumų uždaviniuose buvo. Uždavinių autorius-prastas specialistas, Bet vėl pabrėšiu-tai,- kita tema.
Sudaryt VBE užduočių man nepasiūlys . Be to, individualiai mokau abiturientus, ir neturiu teisės užduočių sudarinėt…
Ne aš įsikimbu į uždavinius kaip krokodilas, o jie įsikimba į mane :).
Taip, talpinu man apsireiškusius uždavinius, dėkodamas Galioms už Apreiškimą….Nes jie-ne mano, tačiau jie-dovana man. Ir šia nuostabia dovana dalinuosi su kitais…
Ir tikrai nesimėgauju, kad jų neišsprendžia. Šiuo atveju yra kitaip-džiaugiuosi, kai skaitytojai IŠSPRENDŽIA (tai būna neretai ). Ir man būna be galo apmaudu, kai jų niekas nesprendžia.

patiko(7)



Jadvyga, Birželio 14 11:43  #

Suprantu, kad jūs, pedagogikos profai, įžvelgiat daug problemų šio egzamino užduoty; dėl to nedrįsiu ginčytis. Tačiau man didžiausia dilema kyla tik dėl 24.3 uždavinio. Kad išspręstum tokį uždavinį egzamino metu, manau, turi būti sprendęs analogišką uždavinį anksčiau. Peržvelgiau V. Mockaus mokyklinės matematikos žinyną (kurį šiaip laikau viena iš stipriausių lietuviškų knygų ruoštis egzaminui; jei šiuo klausimu klystu, prašau pataisykit); analogiško uždavinio ten neradau. Panašų uždavinį galima rasti nebent rimtesniuose uždavinynuose, pvz. seniai išleistoje Vilenkino ,,Kombinatorikoje“ arba P. Grebeničenkaitės ,,Jaunajam matematikui“, tačiau dauguma abiturientų, ruošdamiesi egzaminui, tokių knygų aišku neskaito. Pritariu ponui Burgiui, kad mokinys, gerai įvykdęs programos reikalavimus, turi pasiimti šimtuką; egzaminas neturėtų būti uždavinių sprendimo varžytuvės, todėl tokių uždavinių kaip 24.3 VBE užduotyje gal ir nereikia. Kita vertus, gauti šimtuką, bet negauti 60 balų, manau yra sveika tiems, kurie yra šiaip geri moksleiviai, bet nėra uždavinių sprendimo asai. 24.3 uždavinys įvertintas 3 balais, o ne 6. Kas jo neišsprendė, o visa kita padarė, šimtuką matyt gaus, o 57 balai tegul primena, kad ne taip jau greitai ir paprastai tą matematiką galima įkirsti. Gal mes, kurie taip kalbam, ir esam, kaip Jūs, pone Burgi, sakote, arogantiški pasipūtėliai, bet apie tuos abiturientus, kurie po gerai parašyto VBE iškart užriečia nosį, tą patį galėčiau pasakyti.

patiko(4)



Sokolovas, Birželio 14 12:16  #

DĖL EGZAMINO TRŪKUMŲ IR UŽDUOTIES AUTORIAUS PROFESINĖS AROGANCIJOS

Pirmiausia-13,1 uždavinys. Nežinau, dėl ko kilo idėja įdėt imties su dviem modomis atvejį. Tai tikrai dvelkia autoriaus profesine arogancija. Be to, autorius yra prastas specialistas, nes neskaito matematinės literatūros. Antraip žinotų, jog specialistai „dviejų gretimų modų“ klausimu nesutaria.
11 uždavinys. Ar reikia trikdyt abiturientus tokiais jiems nematytais dalykais, kaip e^e ?
12.1; 12.3
Turėjo būti ne „apskaičiuokite AB ilgį, o apskaičiuokite trikampio kraštinės AB ilgį. Juk AB gali būt suprastas ir kaip uždavinyje paminėto apskritimo lanko ilgis. Autorius nesugeba žvelgt mokinio akimis.
20 uždaviny reikėjo prašyt rast ne kampą, o KAMPO KOSINUSĄ.
21.2 Uždaviny būtų pakakę prašyt RAST IŠVESTINĘ. Nes jos reikšmė taške 4 mokiniams neįprasta.
21.1 Čia itin rimtas netikslumas. Turėjo būt parašyta -8 SKIRTINGI automobiliai. Pavyzdžiui, jei eilėj 12 vietų, ir i šią eilę sustatomi aštuoni skirtingi automobiliai,-tai būdų yra 12*11*10*9*8*7*6*5.
O jei jie visiškai vienodi (matematika-ne mokslas apie gyvenimą, ir čia viskas GALI BŪTI, kol neatmesta sąlygos)-tai C(12,8).
Tai dar kartą rodo autoriaus nekompetenciją.
Tačiau tai, kad egzaminas ryškiai pasunkėjo-yra sveikintina ! Štai tokia „priešybių vienybė“…

patiko(6)



Burgis, Birželio 14 14:15  #

Atsiprašau visų, parodžiau blogą pavyzdį, parašiau labai ilgą komentarą… Ištryniau, nes tie, kuriems jis buvo skirtas, perskaitė. Džiaugiuosi, kad randamas bent šioks toks sutarimas. Dar kartą atsiprašau, nes pernelyg buvo užplūdusios emocijos…
***
Vis tik neiškęsiu ir pridėsiu dar porą argumentų…
1. Žydas vaiką giria net tada, kai jis nelabai vertas pagyrimo. Todėl tiek daug žydų Nobelio premijos laureatų. Skatinti moksleivius reikia, džiuginti, o ne priversti juos verkti per egzaminą.
*
2. Sunkesni uždaviniai gerai, bet kaip šlykščiai tuo naudojasi sistema! Daugybę metų stojantiesiems į KPI buvo duodami šeši uždaviniai: du po vieną tašką ir keturi po du taškus. Bet kiek žmonių tada žinojo, kad, gavęs tik VIENĄ tašką žmogiukas įstodavo į Elektrotechnikos fakultetą? Ar ne taip pat VBE užduotimis ir rezultatais dabar manipuliuoja naujieji švietimo vadai?

patiko(5)



Rostanas, Birželio 15 19:37  #

Ir kam čia tiek tų emocijų dėl VBE? Juk kokie 95% abiturientų pamirš 95% informacijos per pirmus kelis metus. Kas iš to jei abiturientai gaus šimtukus už informaciją kurios beveik nepanaudos? Kam tai yra įdomu, tas tegul ir mokosi, studijuoja. Geriau abiturientų brandą vertinti pagal abiturientų gebėjimą spręsti gyvenimiškas problemas nei pagal išgalvotus galvosūkius.

patiko(3)



Rostanas, Birželio 15 19:42  #

O kodėl į matematikos egzaminą neįtraukia sudoku? Juk tai irgi yra susiję su skaičiais ir reikalauja mąstymo ir skaičiavimo. :)

patiko(4)



Jadvyga, Birželio 15 19:59  #

Matematika irgi yra gyvenimas; spręsti gyvenimiškas problemas nėra niekuo ypatingesnis dalykas, negu spręsti matematikos problemas. Kai tavo savasty yra susistovėjus dalelė matematikos, kito mokslo ar meno, ir kai jauti arti kažką galingo, ką sutvėrė taurūs protai ir sielos, pasidaro lengviau ir įdomiau gyvent, taigi išsisprendžia kai kurios problemos.

patiko(4)



Jadvyga, Birželio 15 20:03  #

Ir netikiu, kad tai savaime gali būti neįdomu, tik kad nenusisekus aplinka, neretai ir mokytojai ar šeimos išmuša tą įdomumą. Va čia tai jau ne matematinė problema.

patiko(1)



Dalius, Birželio 15 21:39  #

Teisingai sakai,Rostanai, kad užmirš, tik gal smegenis patreniruoja ir nervų pagadina tiek abiturientams, tiek jų artimiesiems.

patiko(1)



skaitytojas, Birželio 15 22:48  #

„..So Mr. Big
You’d better watch out
When only you hang around me
Oh for you now
I will dig
A great big hole in the ground

I don’t care who you are
So don’t explain
Just get out of here
And don’t come back again
I don’t want a thing from you
I don’t want to give you nothing too
Get out of here
Before I lose my cool..“
FREE

patiko(4)



skaitytojas, Birželio 15 22:55  #

Prašau,nepaskutiniai metai, doc. Burgi., dėka Jūsų mano intelektas pajuda į priekį nors per milimetrą (daugiau nesugebu). Ne visi yra tokie talentingi,kaip Sokolovas,Rasa. Deja ,jokiais talentais pasigirti negaliu. Suprantu,Jūs esat idealistas ir naudos iš skaitytojų Jums jokios nėra. Mokykit,prašau.Ačiū.

patiko(17)



Rasa, Birželio 16 22:23  #

Skaitytojui: :) Jei kaip talentingą Rasą turite galvoj mane, tai turiu pasakyt, kad va lygiai parą laiko vis stengiausi sugalvoti, kuo galėčiau būt talentinga. Nieko nesugalvojau ☺ Visokių dalykų manyje daug yra, bet „talentų“ nerasta ☺ Aš net patingėjau raudoną diplomą kažkada gaut, nors tetrūko poros dešimtųjų :) Bet man niekada nebuvo dėl to apmaudu. Aš iš tų, kuriuos p. Burgis vadina prastuomene, manau☺ Man dėl to neliūdna, tik jūs neišsigalvokit manęs pernelyg daug☺
O va Sokolovas tai talentingas. Čia jau vienareikšmiškai ☺ Vat yra tokie žmonės. Menininkai. Nesvarbu kokioje srityje, bet jie tokie „žaidžiantys“. Tai Sokolovas- matematikos menininkas ☺ Jis net žvaigždes moka skaičiuot irgi, matėt?! ☺
Apie p. Burgį tai nepletkinsiu. Jis Direktorius ☺ Ir jis išprusęs daugelyje sričių. Išties gerai, kad jis rašo ☺

patiko(22)



qwerty, Birželio 19 22:43  #

Bendravau su vienu zmogumi. Jis pasakojo, kad Sokolovas buvo jo destytojas. Kuris matematikos formules, kreida ant lentos uzrasytas, savo svarko rankove sluostes. O kuomet jo mokinys laimejo studentu olimpiada, apsiverke.

patiko(7)



XHTML

Leistinos XHTML žymos:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>