Prezidentas? Nu, tada nafik!

Lietuva yra karalystė. Prezidentas yra ne prezidentas, o karalius. Kitaip ko Seimo vadovas siektų to posto? Kitaip būtų gerokai daugiau apribojimų siekiantiems to posto. Dabar pats karalius sako – aš neturiu galių šioje sumaištyje, krizėje, todėl išvažiuoju į Meksiką ilsėtis. Aš karalius, kada noriu – tada ir ilsiuosi! Prezidentas turėtų dirbti… Kada, jei ne dabar: švietimo sistema purtoma traukulių, energetika migloje, finansinė sistema komoje…

Tai imk, karaliau, daugiau galių! Seimas neleidžia? Paleisk jį nafik! Gauk visuomenės pasitikėjimo bent 51 proc. ir įvesk tvarką. Su dabartiniais procentais, žinoma, slėpkis Meksikoje.

Noriu karalystės! Tegu A.Valinskas tampa nominaliu karaliumi, tegu niekam nepadeda ir niekam netrukdo – susitvarkysime. Na, jei nepavyks A.Valinskui, karaliaus didysis kunigaikštis Vilgaudas. Man vienodai…

Atsakymai

Justas, 2009-02-22 16:13:08

Na dėl Adamkaus atostogų tai nebūtinai taip reikėjo negražiai. Jis juk irgi gyvas žmogus, ne robotas. Negali arti ištisai visus metus be poilsio.

Bet pats pavadinimas tai super 😉

Burgis, 2009-02-22 16:28:17

Justui: nežinau, ar Jūs dirbate, ar mokotės, bet ir vienu, ir kitu atveju Jūsų atostogos pritaikomos taip, kad kuo mažiau nukentėtų darbas. Kodėl V.Adamkus negalėjo atostogauti nuo XII. 23 iki I.3 ir liepos, rugpjūčio mėnesiais? Nėra lygių ir lygesnių, kiekvienas turi dirbti savo darbą.

Atsakymas, 2009-02-22 16:45:59

Naiviai skamba pasiūlymas Prezidentui paleisti Seimą. Priminsiu, kad pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją (58 str.) “Respublikos Prezidentas negali skelbti pirmalaikių Seimo rinkimų, jeigu iki Respublikos Prezidento kadencijos pabaigos liko mažiau kaip 6 mėnesiai”.

Burgis, 2009-02-22 16:48:38

Atsakymui: tai ar dabar laikas? Juk naujas Seimas ką tik išrinktas! Bet prezidentas – jau seniai, seniai… Net du kartus.

abonentas, 2009-02-22 17:00:38

Burgiui: Jus visiškai teisus. Prezidentas šiuo sunkiu Lietuvai tarpsniu tikrai negali leisti sau šios prabangos. Jis juk valstybės galva ir turėtu buti visų autoritetu. Bet geriau viska mest ir pasislept. Tegul viriausybe ir seimas pribaigia dar tebedirbančius.

Giedrius, 2009-02-22 17:38:25

Gal išvyko į Meksiką…ieškoti vietos kaliniams? JAV kalėjimai tiek perpildyti, kad nebėra vietos dviems kaliniams. Būtina vežti į Lietuvą…Viena išeitis – Meksika ! Jeigu meksikiečiai priims, tai Lietuvai mažiau vargo;-)

Vainius, 2009-02-22 18:59:17

O aš šitos temos nelabai supratau… Kažkokia Lietuvos ryto stiliaus ironija…

Burgis, 2009-02-22 19:20:53

Vainiui: nebūtinai kiekvienas kiekvieną turi suprasti. Jūs nenugyvensite manojo gyvenimo, aš – Jūsų.

GL, 2009-02-22 19:21:28

Sutinku su Vainiumi. Beje, Seime irgi dabar ne sesijos metas… Esu tikras, kad Prezidentas kaip ir visi zmones turi tam tikra atostogu kieki, 4 ar 5 savaites per metus, ir jis gali eiti kada nori, aisku isskyrus tada, kai yra labai svarbiu reikalu ir nenumatytu “emergencies”. Bet krize bus dar ilgai, reformos vyks dar ilga laika, nematau, kodel butent dabar jis negaletu atostogauti…

Burgis, 2009-02-22 19:24:26

GL: tema ne apie V.Adamkaus atostogas, o apie prezidentą A.Valinską… Bet norėjau parodyti, kad pasekmė turi priežastį.

GL, 2009-02-22 19:29:49

As tai suprantu… Kaip supratau, noretumete kitokio prezidento statuso – arba tokio, kuris turi daug galiu, arba tokio kuris ju visai neturi… Bet bent as asmeniskai manau, kad dabartinis tarpinis variantas yra visai gerai…

O del Valinsko tai irgi nieko tokio: bent rinkimuose bus linksmiau, ir visokie Mazuroniai bei Prunskienes gaus maziau balsu… 🙂

Giedrius, 2009-02-23 08:48:38

Regis, neprastai atrodytume…prezidentas A. Valinskas, o premjeras…”Šinšyla”.

Laisvas, 2009-02-23 09:46:04

p.Burgiui: ar apsisprendėte bolatiruotis?

Visiem: kaži kaip baigtųsi rinkimai jei būtų du kandidatai: B.Burgis ir A.Valinskas? Lietuvos praktika rodo, kad laimėtų Valinskas. O jeigu vietoj B.Burgio bet kas kitas…?

Dar p.Burgiui: negi jums ištiesų na-fik(po-fik) kas karalius?

Valinskui: “…Juk tikt viens glūpums, kad Milkus, Kasparo tarnas,

Poniškai pasirodydams kožnam pasitursin

Ir būrus prastus per kiaulių jovalą laiko.

Tu nenaudėli! dėl ko taip iškeli nosį?….

…. Snargliau! eik pirma mokinkis kakalį šildyt

Ir savo pono suteptus sopagus nušluostyt…..”

Burgis, 2009-02-23 10:12:56

Laisvam: aš retkarčiais pasitikrinu, kuo gali baigti kokia nors mano iniciatyva. Štai ir šį šeštadienį pasitikrinau… O prezidentas ar karalius Lietuvoje tikrai visai nereikalingas, niekas manęs neįtikins priešingai. Todėl jis man ir neįdomus, nesvarbus. Lygiai taip pat nereikalingas kaip ir apskritys, daugybė institutų, ministerijų padalinių. Bet šuns balsas į dangų neina ir Burgis pralaimėtų Valinskui jau vien dėl to, kad Valinskas šimtą kartų turtingesnis…

GL, 2009-02-23 18:32:36

O prezidentas ar karalius Lietuvoje tikrai visai nereikalingas

Tai kokia politine sistema siulytumete?

Siaip nezinau valstybes, kurioje nebutu arba prezidento, arba karaliaus (su daugiau ar maziau galiu…)

Aisku idealiame svajoniu pasaulyje valdzia ir visa politine bei visuomenine sistema galetu buti visiskai kitokia, bet jeigu kalbant apie realybe, nelabai matau alternatyvu…

O del turtingumo, jeigu rinkimus laimetu turtingiausi, tai prezidentu butu Uspaskichas, Lubys, ar kas nors is Maximos… :] Beje, nemanau, kad Grybauskaite yra labai turtinga…

nedraugas, 2009-02-23 19:07:07

paskaites tai, kas cia destoma, noreciau, kad http://www.burgis.lt vestu ten pat kur ir http://www.kirkilas.lt.

Burgis, 2009-02-23 19:45:46

GL: norėčiau, kad mano valstybė būtų panaši į mano anūkėlio Luko valstybę Švediją: yra karalius, padorus, paprastas žmogus, gavęs postą paveldėjimo teise; Žinoma, Lietuvoje jis būtų išrinktas, bet būtent – padorus, paprastas, protingas žmogus. Šalį valdo parlamentas; bet svarbiausia – žmonės nesureikšmina (nes nėra jokio reikalo…) nei vieno, nei kito.

Burgis, 2009-02-23 19:46:22

nedraugui: iš čia niekas niekur neveda; teks pačiam rasti, pro kur išeiti…

Laisvas, 2009-02-23 19:47:54

GL: nors ir ne manęs klausėte, bet aš siūlyčiau tik diktatūrą…

Lietuvoj prezidentas yra būtent Lubys, maxima, vst, rst, leo ir t.t.. Tai yra pinigai(kapitalas). Nujaučiat kas už viso to stovi?

p.Burgi: kai buvau jaunesnis, devyniasdešimtais metais, priklausiau centristams. Žinojau, kad yra sąžiningų, išsilavinusių, išprususių žmonių, kurie buvo įsitikinę jog tik dirbdami bendruomenei, toje bendruomenėje gali gerai gyventi patys. Dabar žinau, kad į valdžią kažkodėl prasimuša tie, kurie galvoja tik apie save. Kažkas pasakė: praradai savigarbos ir gėdos jausmą, eik valdžion…(panašiai kaip eik velniop). Bet kaip tuomet pakeisti tokią nuostatą? Kaip padaryti taip, kad prieš pasibeldžiant į Šv. Petro vartus nebūtų gėda pažiūrėti vaikams į akis?

GL, 2009-02-23 20:21:06

Vienas geras straipsnis tiktu i tema…

Keletas citatu:

“Lietuvoje linkstama priešgyniauti valdžiai bet kokiu gyvenimo atveju – esą Lietuvoje nesistengiama pažvelgti į priimamų sprendimų turinį ir valdžia kritikuojama dėl to, kad valdo.”

“Net juokinga kartais būna, kai tie patys asmenys vienu metu šneka, kaip reikia vienos ar kitos reformos, o kai ta reforma daroma – tai jie atsiduria opozicijoje ir rėkia, kaip blogai su ta reforma. Toks jausmas, kad viskąs, ką pasako valdžia, yra blogai.”

Man atrodo, kad tai ganetinai taikytina ir daugeliui diskusiju siame puslapyje…

Del susireiksminimo: valdzia susireiksmina ne tiek pati, kiek ja sureiksmina zmones ir ziniasklaida… Jeigu mes pradesime i valdzios zmones ziureti kaip i paprastus normalius zmones, jie ilgainiui tokiais ir taps…

VV., 2009-02-23 23:26:19

O jei vis dėlto turime prezidento instituciją, tai ar yra dabar Lietuvoje bent vienas žinomas asmuo, kuris jus tenkintų?

“Padorus, paprastas, protingas”.

V.R., 2009-02-23 23:35:24

Man apmaudu dėl jūsų, gerb. B.B. Šiek tiek jus pažinojau, mokėte mano vaiką. Paprastai žmonės sendami darosi išmintingesni, atlaidesni, tolerantiškeni. Jūs, deja, vis pagiežingesnis ir piktesnis, kandžiojatės net nepuolamas. Provokuojate? Abejoju. Ir protingam žmogui taip netinkančios arogancijos -“pasikėlimo”vis daugiau. Nebemalonu net čia užsukti.

Jau girdžiu, ką pasakysite – “durys štai ten”. Gaila.

VV., 2009-02-23 23:44:38

O gal švedų karalius toks ir yra todėl, kad postą paveldėjo – nuo mažens buvo karališkai auklėjamas ir mokomas, žinojo, ką turės dirbti, nereikėjo plėšytis dėl padėties, pinigų…

Giedrius, 2009-02-24 08:52:15

V. R.: Regis, nuolankumas gimdo hitlerius, stalinus bei panašius pabaisėkus. Prieškario Lietuva taip pat nebuvo nuolanki: kovojo prieš lenkų okupantus, nutraukė diplomatinius santykius su Vatikanu, kai pastarasis pripažino Vilnių Lenkijai…Knygnešiai bei jų vaikai niekam nesilankstė! Tolerencija galima, kai nusikaltę ATGAILAUJA, tačiau tolerancija…vidiniams okupantams? Jeigu blogiui atsakysime gėriu, tai kuo atsakysime gėriui?

Laisvas, 2009-02-24 09:01:09

GL: asmeniškai aš atsiduriu opozicijoje ne pačiai valdžiai, bet jos priimtiems sprendimams (reformoms), kurie kenkia mano, kaip valstybės piliečio, gyvenimui. Atsiduriu opozicijoje tuomet kai paminamas padorumas, žmogiškumas, sąžiningumas… Atsiduriu opozicijoje kai lygtai paprastas, normalus žmogus susireikšmina ir įsivaizduoja patapęs dievu. Kai jo asmeninė nuomonė tampa svarbiausia visame kame. (Pvz. Valinskas su savo partija). “Didžiausią žalą valstybei daro sukti žmonės, kuriuos visi laiko išmintingais.(F.Bekonas)” Turiu asmeninių pavyzdžių kaip susireikšmina man pažįstami žmonės vien dėl to, kai po kokiu nors sprendimu, jam reikia padėti savo parašiuką. Taip pat turiu pavyzdžių kaip tokiems sunku tapti vėl paprastu žmogumi po kadencijos.

V.R.: nepažįstu B.Burgio asmeniškai bet mano nuomone, jo pozicija netgi per švelni. Kaip paprastas provincialas norėčiau, kad tokie žmonės, aiškiai, tiesiai, šviesiai pasakytų savo nuomonę apie priimamus vienus ar kitus valdžios sprendimus. Ir ne tik savo asmeninėse svetainėse, bet platesniuose viešosios informacijos puslapiuose. Tuomet būtų galima aiškiau įžvelgti poziciją ar opoziciją. Tol kol intelektualinė visuomenės pusė tylės, tol turėsim tokius absurdus kai savo nuomonę B.Burgis dėsto asmeninėje, virtualioje erdvėje, o A.Nedzinskas viešai Seime…

V.R., 2009-02-24 10:28:04

Laisvam.

O ką gi padarė gerb. Burgis, kad galėtų viešai ir garsiai skelbti savo tiesas? Kodėl nesibalotiravo į Seimą ir užleido vietą tokiems nedzinskams? Tikrai būtų nugalėjęs. Juk pats sako, kad dėstyti studentams nebelikę prasmės. Kas dabar iš to nuolatinio bumbėjimo “svetainėje”, dedantis vieninteliu intelektualiu teisuoliu.

Man užkliūna kitkas – nuolatinis pagiežingas Adamkaus pašiepimas, amžiaus ar sveikatos būklės prikaišiojimas. Ar “jaunuolis” Paksas buvo geresnis? Adamkaus dar ilgai niekas nepralenks bent jau užsienio politikoje ir atstovavime Lietuvai. O kiek konstitucija galių jam suteikia veikti vidaus politikoje, tiek ir turi.

Giedrius, 2009-02-24 10:45:32

Kažkas minėjo, jog “sudrebins teisėjų sistemą”? Teisėjų sistema dreba iki šiol…iš juoko (prisiminkime Lietuvos Aukščiausiojo teismo (LAT) pirmininką V.Greičių). Apie V. Adamkaus poveikį vidaus politikai galėtų papasakoti V. Junokas, K. Betingis, ypač K. Čilinskas:-).

Burgis, 2009-02-24 10:52:12

V.R.: kas čia pagiežingas – Jūs ar aš? Kas čia aiškina, ką reikia daryti: aš Jums ar Jūs man? Kas čia šeimininko kalbą nemandagiai vadina bumbėjimu? Ar Jūs visada svečiuose taip elgiatės? Siūlau: diskutuokite pateiktomis temomis, bet neprisiimkite teisės vertinti kitų čia apsilankančių žmonių – jie nėra vieši asmenys kaip Prezidentas, Seimo, Vyriausybės nariai. Ačiū.

VV., 2009-02-24 11:05:55

Direktoriau, lauke jau pavasaris 🙂

Būkit linksmesnis. Gyvenimas sunkus, bet pasaulis – vis tiek labai gražus.

Laisvas, 2009-02-24 13:57:32

V.R.:Adamkus yra viešas žmogus. O tai reiškia, kad apie jį galima kalbėti, diskutuoti ir t.t.. Aišku neįžeidžiant. Visiškai nesureikšminu B.Burgio visuomeniškos veiklos. Bet tai, kad jo asmeninėje svetainėje vyksta įvairiapusė diskusija, tai jau yra jo, kaip ŽMOGAUS pasiekimas. Pabandykit rašyti savo blogą. Kiek bus diskutuojančių?

Aš pasikartosiu, kad mano nuomone B.Burgis yra išsilavinęs, išprusęs, o svarbiausia padorus intelektualios visuomenės veikėjas. Būtent todėl jis ir kiti tokie kaip jis, turėtų viešai komentuoti “valdžios” priimamus sprendimus. Kitaip visokie Nedzinskai, Baukutės ir kiti tęs pradėtą prielaidą, jog “kiekviena virėja gali valdyti valstybę”.

B.Burgiui: norite karalystės? Taigi turite ją čia. Kurkit, statykit, plėskit… Gal susigundysit perkelti iš virtualios į natūralią?

Burgis, 2009-02-24 14:23:52

Ar kas matė mane šiandien? VV matė. Ar gali apkaltinti, kad esu piktas, liūdnas? Ne. Aš švenčiu užgavėnes! Suvalgiau krūvą blynų, moksleiviams papasakojau porą anekdotų, dabar mėgaujuosi dirbdamas su studentais… Blogai bus, bet ne šiandien!

VV., 2009-02-24 14:34:53

Taip. Prieš pusvalandį mačiau. Patvirtinu, linksmas. Bent jau šiandien.

GL, 2009-02-24 14:49:00

asmeniškai aš atsiduriu opozicijoje ne pačiai valdžiai, bet jos priimtiems sprendimams (reformoms), kurie kenkia mano, kaip valstybės piliečio, gyvenimui.

Nezinau konkreciai jusu atvejo, bet skamba labai panasu i tai, kas aprasyta tame mano cituotame straipsnyje…

Argi ta jusu opozicija tampa pozicija kai valdzia pasikeicia ir daro priesingus dalykus nei buvusioji?

Kalbant apie pilieciu interesus, padarykit bet kokia apklausa, ar zmones sutiktu patys susimazinti atlyginimus, pasididinti mokescius (kad mums neatsitiktu taip kaip Latvijai) ar priimti Guantanamo kalinius ir spekit kaip 90% atsakys… (panasiai Airijoje ir anksciau Olandijoje bei Prancuzijoje su Lisabonos sutartimi… dauguma nieko nesupranta ir tik rekia ir priestarauja kaip vaikai…)

Manau kritikuojant valdzia ir jos sprendimus reikia pateikti konkrecia ir pilna (comprehensive) alternatyva, kaip viska daryti, o ne vien deti i suns dienas atskirus nepatinkancius sprendimus, nes skirtingi dalykai yra susije, kas blogai vienam zmogui – gali buti gerai kitam, ir todel bet kokia rimta alternatyva valdzios sprendimu VISUMAI turetu zvelgti is “makro” perspektyvos…

O del politines kulturos ir pasikelimo – ka padarysi… visgi laikausi nuomones, kad kuo maziau zmones ir ziniasklaida i tai kreips demesio, tuo bus maziau problemu…

Juzė, 2009-02-24 15:29:19

Žaviuosi Jumis, gerb. Burgi, esat bais razumnas ir su žemaitiška valia… Ir nekreipkit dėmesio į Jus kritikuojančius. Žinot, kai laikai save protingu (gal net labai) ir staiga pamatai, kad yra dar protingesnių, nejučia pradedi ieškot prie ko prisikabint… tai jau nustojusių tobulėt žmonių yda…

Giedrius, 2009-02-24 16:07:48

GL: Norint žvelgti iš “makro” perspektyvos ( ir pateikti konkrečią alternatyvą ) reikia ŽINOTI informaciją apie valstybę. Kai VSD pateiks pažymas apie “W”, “Alita”, “Leo”, operaciją “Apaštalai”…tada ir žinosime… Kas, kada, už kiek.

Rasa, 2009-02-24 16:11:03

Kaip gi bus Burgis liūdnas, jei jam jau prasidėjo pavasaris! Bent jau jis sakė: “tikrasis pavasaris prasidės tik vasario 23 d. – tą dieną aš susituokiau su savo Albina” Tai mums dar pavasario laukti liko kelias dienas :))) O jam vakar-šventė, šiandien užgavėnės- šventė 🙂

Gerų užgavėnių visiems! Tikiuosi visi turit ir blynų ir saldainių ubagautojams. Gero ateinančio pavasario 🙂

Andrius, 2009-02-24 16:41:04

Ne į temą: įdomu ką p. Burgis mano apie Užgavėnių šventimą, kai vaikai landžioja pas gyventojus kaulindami jiems visai nereikalingų dalykų?

Giedrius, 2009-02-24 17:34:29

Rasai: Gerų užgavėnių ir Tau…Idėjau…

http://www.failai.lt/y03wfn8e0rbc/Blynai,_blyneliai.pps.htm

V.R., 2009-02-24 17:50:58

B.B.- akivaizdu, kad jūs manęs nesupratot arba nenorėjot suprasti. Na ką gi, nebūtina. Svetainė juk jūsų.

Juzei-

tik pasipūtę kvailiai nekreipia dėmesio į kritiką. Tobulų nėra, patinka jums tai ar nepatinka, ir kiekvienoj kritikoj yra tiesos grūdas.

Žinoma, aš neteigiu, kad esu protingesnis už svetainės šeimininką, bet man apmaudu, kad sendamas žmogus tik piktėja. Taip neturėtų būti.

Burgis, 2009-02-24 19:53:33

Rasa, Jūs – nuostabus žmogus! Ačiū. Taip, vakar mes gėrėme vyną dviese su Albina – už savo 35 kartu…

Apie užgavėnes – atskiroje temoje.

Giedrius, 2009-02-24 20:15:51

Rasai: gal kokie neragauti?

http://www.failai.lt/y03wfn8e0rbc/Blynai,_blyneliai.pps.htm

GL, 2009-02-24 20:48:40

Mielieji, baikit tuos asmeniskumus… Sutinku, kad (beveik) kiekvienoj kritikoj yra tiesos grudas, bet nereikia to suvesti i tai, kad adresatas yra “blogas zmogus” ar “nuostabus zmogus”…

As velgi noreciau pakartoti savo siulyma ivesti pliusu/minusu uz post’us sistema – tikriausiai ja igyvendinti techniskai neturetu buti sudetinga… Nes tada visiems kurie turi stipria nuomone apie viena ar kita zmogu bus galimybe “issilieti” nepradedant papildomu diskusiju… Visgi dauguma zmoniu vertintu konkrecius post’us, o ne rasanciuosius, ir bent man asmeniskai tai labai padeda. Ypac padeda apsispresti kada nutilti ir daugiau nebesneketi… 🙂

Rasa, 2009-02-24 21:17:18

Giedriui: Ačiū. Nu jau žiaurių blynų radau! Čia žiaurių gerąja prasme 😀 Bandysiu. Tik jau ne šiandien 😀

Burgis, 2009-02-25 14:43:50

GL: netiketas (interneto etiketas) gali būti papildytas teiginiu: žiniatinklyje niekas niekam nenurodinėja, kaip rašyti, ką rašyti; recenzuoti ar cenzūruoti gali tik tinklaraščio, svetainės, portalo šeimininkai – tai ne tik jų teisė, bet ir įstatymu numatyta pareiga. Visa kita turėtų būti apie dalykus, problemas, esmę, o ne apie oponentus. Beje, net Leninas mokė taip diskutuoti, bet pats nė kiek nesilaikė savo pamokymų…

O pliusai ir minusai čia neatsiras – ne toks svetainės tikslas.

Giedrius, 2009-02-25 15:09:55

O A.Valinskas labai drąsus:

“Kai Lietuvos bankas praėjusių metų lapkritį sumažino šalyje veikiantiems komerciniams bankams ir užsienio bankų filialams taikomų privalomųjų atsargų normą nuo 6 iki 4 procentų, atsilaisvino milijardas litų. Bankinėje sistemoje tuomet staiga atsirado laisvų lėšų, jas, kaip parneša patys bankai, jie savo nuožiūra panaudojo pagal poreikius.

„Paaiškėjo, kad poreikis itin paprastas – pinigai akimirksniu buvo išpumpuoti į pagrindinius Skandinavijos šalių bankus, – drąsiai rėžė Seimo pirmininkas. – Skandinavams nusispjauti ant mūsų finansinių problemų – per kelerius metus iš Lietuvos iškeliavo 12 milijardų litų.“

Štai kokie skandinavai ! A-ja-jai:-)