Reikia pinigų? Pinigų yra! Reikia idėjų!

“Dolerinių milijardierių skaičius Rusijoje per metus padidėjo nuo 61 iki 101.” (lrytas.lt, 08-02-17)

Na, ir kas? Ar tai reiškia, kad dabar Rusija beveik dukart laimingesnė? Ar tas 101 dalmatinas, tpfu, milijardierius – laimingiausi žmonės Rusijoje? O gal tai tie, kurie geriausiai skirsto, investuoja, “suka” versle tuos milijardus ir tuo pačiu džiugina aplinkinius? Gal jų žmonos, vaikai laimingi?

Kaip beatsakytume į tuos klausimus, kapitalizmas nepasikeis – visada bus žmonių, kurie norės “vartytis” piniguose. O gal ir jūs turite puikių idėjų, norėtumėte jas realizuoti, tik pinigų trūksta? Įtikinkite šios svetainės šeimininką – kartu ieškosime pinigų…

Atsakymai

matematikos mokytoja, 2008-02-17 16:59:01

Turiu idėją. Įsteigti mokyklą gabiems ir motyvuotiems vaikams nuo 5 klasės, panašią į KTUG. Galėtų vadintis KTU progimnazija. Na, tai kas, kad juridiškai Lietuvoje nėra tokios mokyklos. Čia, kaip “Šuriko nuotykiuose” – bus. Sėkmė turėtų būti garantuota. Į Jėzuitų 5 – tas klases šiemet buvo 400 norinčių. Be to, penktokai ten mokosi po pietų. Laisvamaniška ir saugi mokykla turėtų dar didesnį pasisekimą. Kaune nėra tokios mokyklos, o yra didelis jos poreikis.

marius, 2008-02-17 19:35:45

Bet savaime suprantama – išdygę milijardieriai yra pralobę kitų sąskaita,

kitaip sakant – tam davė, o tam ir tam ir tam neliko

Ignas, 2008-02-17 19:42:57

Siūlau įgyvendinti projektą, kurio pagrindą sudarytų papildomas praktinis gamtos mokslų mokymasis atitinkamose laboratorijose. Manau suvienijus darbo jėgą gimnazijoje būtų įmanoma tokius praktinės savišvietos centrus įsteigti nenaudojamuose gimnazijos bendrabučiuose (mano mokyklos atveju). Reikia tik padėti pamatą. Jūsų nuomonė, pastabos, pasiūlymai…

Tomas, 2008-02-17 20:15:16

mariui: kieno sąskaita jie pralobę? Žinai vardus, pavardes, asmens kodus? Ar asmeniškai iš paties paėmė ar sulaukei žmonių skundų, skambučių?

Neadvokatausiu jų ir neauklėsiu tavęs. Tik galvoju, kaip pykti ant “Tapšnos ir pasitvarkymo” elektorato, jeigu išsilavinęs, kompiuteriu mokantis naudotis žmogus vartoja pakso leksiką?

Išsilavinusiam žmogui tiktų sakyti: neskaidriai privatizavo (jeigu žinai), naudojo reketą, žudė, šantažavo (jeigu tau žinoma). Bet tikrai niekas nieko Rusijoje niekam “neduoda”, kaip rašai.

Tomas, 2008-02-17 20:33:33

Noriu paklausti svetainės šeimininko:

ką manote apie tai, ką knygynai vadina “populiariąja psichologija”? Tai dabar daugiausiai apyvartos atnešančios knygos. Nesiūlau leisti tokių knygų ir galbūt verta rezervuotai jas vertinti, iš kitos pusės lietuviai, kaip komunizmą pergyvenusi tauta neturi elementarių žinių apie savo pinigų valdymą. Močiutė, kuri neseniai pardavė daug žemės patikėjo pinigus indėliui, kuris geriausiu atveju neuždirbs nieko. O galėjo..!

Burgis, 2008-02-17 20:41:11

Šaunuoliai! Per pusdienį – trys idėjos. Kol kas – tik trumpi komentarai:

  1. Mokykla nuo penktos klasės – sena mano svajonė! Gal jau laikas?! kas nori dirbti?

  2. Laboratorijos – reikia gerų užsakovų ir rėmėjų. Idėją būtina visokeriopai aptarti.

  3. Populiarioji psichologija – galėtų būti interneto svetainė, kurioje tiktų tokie pamokymai, kaip mano sandėliuke “Būrėjų likvidavimo algoritmas”. Studentams pateikiu ir loterijų likvidavimo algoritmus. O juk dar reikia įveikti astrologus, raganas, NSO šalininkus ir kt.

Ignas, 2008-02-17 21:32:32

Pirma apie tai (laboratorijos…) viešai reikia prabilti “savo kieme” (mokyklos aukščiausieji), vėliau dėl kapitalo kreiptis į savivaldybę, gal duos Dievas ES paramą 🙂

Tomas, 2008-02-17 21:40:20

Ignai, aukščiau galva, trys taškai po pavadinimu tikėjimo neprideda – taip neįtikinsi nei savo kiemo, nei vietos valdžios.

ES paramą duoda ES, tiksliau tavo projektas. Priklausomai nuo noro dalintis (“atkato”) priklausys atsakymo greitis, bet projekto vistiek reikia. Kas parašys?

Kauno savivaldybę apskritai pamirščiau nepriklausomai nuo pokalbio temos.

Ignas, 2008-02-17 22:02:35

Tomai, matot tie trys taškai reiškia, kad reikia kokio iškalbingesnio labiau pritraukiančio pavadinimo. Jais nesistengiau parodyti beprasmybės ar ko kita. Visvien bandyti reikės, pas mus rajono centras daug mažesnis už Kauną, gal ir valdininkai labiau sukalbami. 🙂

ieva, 2008-02-17 22:22:10

Zmones

ar jus su protu susipykot, kad su valstybs institucijomis norit prasideti???

matematikos mokytoja, 2008-02-18 11:35:20

Tokiai mokyklai tikrai laikas. Gimnazijoms komplektuoti penktas klases neleido jau praeitais metais ir akivaizdu, kad neleis ir šiemet ir kitais ir t.t. Mūsų sekuliarizuotoje visuomenėje didžiulis konkursas į Jėzuitų gimnaziją (ten yra stojamieji egzaminai) rodo, kad tėvams (galbūt ir vaikams) reikia kitokios mokyklos negu šiuo metu esančios vidurinės. Manyčiau, kad pasaulietinėje mokykloje konkursas būtų dvigubai didesnis. Kas dirbs? Į tokią mokyklą galėčiau surinkti pilną mokytojų komplektą per savaitę. Gerų mokytojų. Kol dar jų yra iš viso. Tik vienas klausimas. Kur gauti visiškai nekorumpuotą direktorių? T.y. dar vieną B.Burgį. 🙂 Ir noriu pacituoti Tomą: “Kauno savivaldybę apskritai pamirščiau nepriklausomai nuo pokalbio temos”, t.y. tos mokyklos steigėjas turėtų būti kitas juridinis objektas.

grifas3000, 2008-02-18 18:39:46

Ar nebus B.Burgis nusižiūrejęs nuo LTV “Milijonierių įšūkio” ar kaip ten ji. 🙂

Aš galvoju apie atsinaujinančius energijos elektrines. Mums gerausiai būtų hibridinės- pusiau saulės pusiau vėjo. Ir nereikės tada liūtukų visokių 🙂

Tomas, 2008-02-18 18:52:25

grifai, mano pažįstamas verslininkas turi keletą (bijau pameluoti, bet nedaugiau nei 5-6) mažų hidroelektrinių. Ir pernai metais (o jau XXI a.) kelis kartus turėjo slėpti savo šeimą. Šitas verslas galimas užsiauginus daugiau raumenų ir apsirūpinus “stogu” – atsiprašau už labai rusišką turiniu žinutę.

Stambieji verslai ir jų potencija priklauso 3 žmonėms (grupėms) Lietuvoje. Lipant jiems ant kulnų (kaip jie tai vadina – “norint įrodyti”), būtina protingai paskaičiuoti riziką.

Neprisistatantysis, 2008-02-19 17:18:35

Mūsų sekuliarizuotoje visuomenėje nėra ko gėdintis jaunimą ugdyti remiantis krikščioniška, ar kitokia gilias tradicijas turinčia, pasaulėžiūra. Pažangūs tėvai tai neabejotinai supranta, ir mieliau leidžia vaikus į mokyklą, kurioje šie gauna ne tik žinių.

Žinios pinga ir pigs toliau (pastaba tiem, kas dar nepastebėjo kaip mūsų darbo ir mąstymo procesus pakeitė Google, Vikipedija ir kitos žinių bazės).

Kiek man teko suprasti, KTUG ideologija yra humanistinė, bet tuo pačiu meritokratiška, kas skatina varžymąsi, vadinasi, individualizmą — visai ne bendruomeniškumą, kuris rytojaus visuomenei bus neišvengiamai reikalingas.

Savo progimnazistuose norėčiau matyti augant meilę žmogui, o ne brutaliam intelektui, pinigams ar statusui.

vytenis, 2008-02-19 17:49:46

  1. Mokykla nuo penktos klasės – sena mano svajonė! Gal jau laikas?! kas nori dirbti?

Aš palaikau.

Bet to žinau puikią vietą steigti tokią mokyklą. Netoli mano gyvenamo kaimo Širivntų r. yra Jauniūnų pagrindinė mokykla. Dėja jau kokie penki metai joje nebėra mokinių, stovi tamsi ir niūri . Pastatas kuo puikiausias- mūrinis, pro langus Musės slėniai. Ploto tikrai daugiau nei atsidarydama Gimnazija turėjo. Nuo Vilniaus pakraščio privažiuoti trunka kokias penkiolika minučių. Mokyklinis autobusiukas su visu vairuotoju nepalyginamai pigiau kainuotų nei panašus plotas mieste.

Tikiuosi tai, kad netoli Vilnius, o ne Kaunas nėra didelis trūkumas? ):

matematikos mokytoja, 2008-02-19 20:12:26

Neprisistačiusiam. 1. Pažangūs (o gal rūpestingi ir apsukrūs?) tėvai leidžia vaikus į Jėzuitų gimnaziją dažnai toli gražu ne dėl savo krikščioniškų pažiūrų, o dė to, kad šiuo metu nėra alternatyvos.

  1. Meilės žmogui ugdymas tikrai nėra tik bažnyčios išskirtinis gebėjimas ar teisė.

  2. Beje, Jėzuitų gimnazijoj irgi skiriamas nemažas dėmesys kaip jūs pastebėjote intelektui (stojamieji egzaminai, ir nesuprantu kas yra brutualus intelektas, jei jis yra prigimtinis asmens gebėjimas), pinigams (palyginkite koks procentas atleistų nuo mokesčio KTUG ir Jėzuituose) ir statusui (Jėzuituose priimami vaikai tik iš darnių ir pilnų šeimų, o KTUG iš bet kokių).

kupinas vilties, 2008-02-19 23:00:19

ech… kodėl geros idėjos niekada negali būt įgyvendintos. Jei kas turit atliekamų 50 mln. rašykit, bandysim paversti pasaulį vienodai teisingą visiems.

Rimas, 2008-02-20 02:19:06

Neprisistatantysis:

pinga tik tam tikro tipo žinios – konstantos. Žinios bendraja prasme jokiu būdu nepinga ir vargu ar kada pigs. Jos tiesiogiai siejasi su intelektu. Sugebėjimas interpretuoti, analizuoti, vertinti, kritiškai mąstyti yra svarbesnis nei bet kada. Tarp milijonų informacijos šaltinių, tiesų ir netiesų reikia sugebėti atsirinkti, sugebėti teisingai nuspręsti. Be žinių (+sugebėjimų +intelekto) čia – niekaip.

Kas iš to, kad keliais mygtuko paspaudimais gali sužinoti π reikšmę milijardo pozicijų po kablelio tikslumu? Ar sugebėsi tai panaudoti? Kaip?

Sutinku dėl bendruomeniškumo, tačiau visiškai nesutinku, kad KTUG to neskatina. Patys mokiniai natūraliai buriasi į grupes, dirba ir kuria kartu. Vienam nuveikti kažką reikšmingo – beveik neįmanoma.

Pasaulyje, kur dominuoja kapitalizmas ir sušvelnintos taisyklės galioja tik patiems geriausiems, vien tik “meilės žmogui” nepakanka. Norint pasipriešinti bukam materializmui, nepakanka stovėti prie kino teatro su plakatais; reikia pastatyti naują, savo.

Jei mokykla suteikia žinių ir įkvėpimo, išmoko mokytis, padeda atrasti tikslą – ji tinkamai atlieka savo misiją. Ir tai nebūtinai turi būti KTUG 🙂

Vien per “meilę žmogui” rizikuojame išugdyti nepajėgius (tiek žinių stygiumi, tiek psichologiniu pasiruošimu) abiturientus, lengvai pasiduodančius šamanizmams ir nesugebančius realiai pasiūlyti naujų (teigiamų) pokyčių pasauliui, kuriame gyvens.

Ar esate matęs tikrai išsilavinusių, turtingų žmonių, linkinčių blogo kitiems? Kur?

Alter_ego, 2008-02-20 13:55:17

Rimui: Truputį ne į temą: ką reiškia, kad kai kurie skaičiai п raudoni?

Rimas, 2008-02-20 15:51:04

Nieko nereiškia 🙂

Ten atsitiktinėse vietose spalvinami skaičiukai ir tiek. Turbūt dėl “grožio”. Programos kodas – http://31415926535.com/includes/calcPi.js .

Yra ir daug išsamesnių puslapių su pi reikšme.

Tomas, 2008-02-20 16:06:03

O kas nors gali paaiškinti, kam geriau nuo to, kad žinoma didesnė už pvz. 20-tą eilę po kablelio? Tuo labiau 20 000. Turbūt ne kažkokiam fiziniam-apčiuopiamam sprendimui (matuoti, kirpti, klijuoti, kad ir mikroskopiniam lygyje). Vistiek įdomu!

Susisidomejas, 2008-02-20 21:36:12

Nesenai gavau pasiūlymą bųti biznio partneriu ir manau kad tai nėra labai realu kas ten rašoma, norėčiau kad pats B.Burgis pasižiūrėtu ir išreikštų nuomonę http://www.ibo.lt tai prosumeriu pasiūlyta naujovė

Tomas, 2008-02-20 22:56:51

Praleidau prie to puslapio maždaug 100 sekundžių ir tolimesnis skaitymas yra beprasmiškas. Tai net neprimena “verslo” idėjos. Nesupyk, susidomėjęs žmogau, bet “biznio partneriu” ten siūloma būti kiekvienam, ne tik tau.

Taisyklės dvi (plačiai taikomas tinklinėje rinkodaroje): 1) draudžiama nagrinėti idėją blaiviu protu, verslo logika, elementariąja logika 2) į klausimą privalu atsikirsti klausimu, geriau aštresniu, priverčiant klausiantį pasijusti kaltu.

Rokas, 2008-02-21 00:16:33

Susidomėjusiam: tai turbūt piramidinis verslas. Taip, prosumer, independent business owner – tai jų raktiniai žodžiai.

Mane irgi kvietė prie jų prisijungti praeitą vasarą, bet atsisakiau.

Briedis, 2008-02-21 00:39:57

Pabūsiu čia ir dabar kritiškas visiems (arba vienas prieš visus).

Susidomėjusiam: tik nesakyk, kad esi baigęs ar dabar mokaisi KTUG, man būtų truputi gėda už tave, kad klausi viešai tokius dalykus. Panašaus lygio klausimas butu – ar teisybė, kad neblogas verslas eiti i Casino arba pirkti loterijos bilietus.

Tomui:

Aš žinau kieno sąskaita pralobę minimi Rusijos milijardieriai – nueksploatuotos Sibiro gamtos ir jame gyvenančių tautų prarastos laimės sąskaita.

Toliau tęsiant temą ,hidroelektrinės, turbūt yra vienas labiausiai niokojančių gamtą psiaudoekologiškos energijos šaltinių. Jei netiki pasidomėk kas atsitiko su viena gražiausių Žemaitijoje Virvytes upe. Tad nenustebčiau, kad tavo pažįstamam verslininkui už jo “gerus darbelius” kailin norėjo įkrėsti ne kokie nors mistiniai mafijozai, bet sugandintų upių pakrančių gyventojai. Kad lengviau būtų domėtis pradžiai pateikiu keletą nuorodų

http://www.tzinios.lt/news.php?readmore=50

http://www.zalieji.lt/zl/138/pavojus

http://www.zalieji.lt/zl/206/Alytus?print=1

Tomas, 2008-02-21 11:37:36

Briedi, kalbi kaip briedis. Ar žinai nors vieną schemą to, ką parašei? Tokius dalykus gali pasakoti vaikams prieš miegą, bet jeigu su verslininkais kalbi apie “sąskaitas”, išmok prieš tai paaiškinti ir argumentuoti. Sąskaitos ir buhalterijoje, ir apskritai versle yra labai konkretus dalykas.

Matau, kad nesi verslininkas. Ne tik dėl Sibiro, bet ir dėl hidroelektrinių. Ir visai neketinu tavęs gadinti! Tapk žaliuoju ir padaryk daug gero gamtos labui. Sėkmės!

Susisidomejas, 2008-02-21 12:09:20

Tomui: aš taip bent jau šiuo metu netikiu tokia idėja, bet po dešimties metų galimas daiktas kad ji išsiplės taip kaip išpopuliarėjo windows operacinė sistema, taip kaip išsiplėtė IT technologijos taip pat gali nutikti ir su IT marketingu, be to šis verslas auga matematine progresija.

Tomas, 2008-02-21 12:48:57

Susidomėjusiam: jeigu mes apie http://www.ibo.lt, tai reikėtų atskirti du dalykus:

internetinių parduotuvių, kaip dar vieno rinkodaros kanalo skaičius tik augs: ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje. Verslas tikrai augs progresija ir tai jau nebe už kalnų. Šiuo metu lt domene veikiančios e.parduotuvės (www.neriba.lt ir kt.) didina savo apsisukimus kartais, o ne procentais. Žinoma, pats pirkimas vyksta kiek kitaip, nei turėtų “pagal idėją”. Žmonės apčiupinėja, išuosto, paglosto prekę parduotuvėje, o tada, grįžę namo, perka iš e.parduotuvės dėl gero kainos pasiūlymo. Tai joks nusikaltimas. Iki tikrojo pirkimo “elektroniškai”, t.y. pasitenkinant aprašymo informacija, ypač kas liečia ne muziką ar filmus, mums dar toliau, nei vidutiniams europiečiams.

Kitas dalykas yra pats ibo.lt, o tiksliau už jo stovintis milžinas Amway. Amway puikiai žino, kad tai yra pigi propaganda, kuri niekada negalėtų veikti toliau į Vakarus nuo Lenkijos-Vokietijos sienos ir skirta komunizmo nualintiems kraštams. Čia kaltas ne pats e.parduotuvės būdas, o prekė, kurios neįmanoma parduoti – ją galima tik įbrukti. Pagal tyrimus, tik iki penktadalio žmonių perka Amway produkciją trečia kartą, o pagrindinė priežastis – baisi pardavimo technika. Kam pirkti Amway indų ploviklį, jeigu “Fairy” į prekių vėžimėlį įsimesi per 4 sekundes ir niekas tau nebruks įsigyti puodų valiklio, dantų pastos, vitaminų, batų tepalo, kurie visi “subrandinti” po Amway brand’u?

Tomas, 2008-02-21 13:03:56

P.S. Važiuoju į Vilnių ir būtinai paskambinsiu Amway vadovei Lietuvoje. Puslapyje rašo, kad dar neįkurta atstovybė Lietuvoje, nors pirmą kartą Amway koncentrato pirkau turbūt dar 1996 metais. Gal galvos Mičigane keičia verslo strategiją? 🙂

grifas3000, 2008-02-21 20:10:40

Iš tikro tai š tas Amway. Bet vadukai tai gerai šnekėt išmokę. Kad man tokią iškalbą…

Žydrūnas, 2008-02-21 20:49:20

Ech…kas tie pinigai, kai žmonės viens kito nesupranta.

Rašyt tam, kad parašyt, blin rašykit trumpiau, jomajo.

Briedis, 2008-02-21 23:04:29

Tomui:

Šiaip sąskaita lietuvių kalboje turi ne vien sąskaitos faktūros arba buhalterinės sąskaitos reikšmę. Tad manau šį terminą pavartojau tiksliai. Kadangi šioje diskusijoje nusprendžiau dalyvauti šiek tiek per atstumą, užsidėjęs briedžio kaukę, tai daug nepasakosiu apie savo profesinę padėtį , pasakysiu tik, kad iš esmės esu samdomas darbuotojas.

Dėl hidroelektrinių pateikiau pakankamai išsamias schemas, dėl Rusijos beatodairiško išteklių naudojimo irgi galėčiau pateikti, bet ar to reikia? Man patiko filmas “Baraka”, ten pakankamai aiškia šneka viskas pasakyta.

Kiek iš savo kuklios gyvenimo patirties pamenu – reikia vengti veiklų, kuriuose siūloma visiems lengvai ir greitai uždirbti. Taip buvo su sekundės ir panašiais bankais, taip buvo su įvairių rūšių tinkliniais marketingais. Manau kažkas panašiai dabar gaunasi su dauguma investicinių fondų.

Gerai, užteks pesimizmo, pereikim prie labiau optimistinių reikalų. . Jo viršuje organinė žemdirbystė (ekologinė žemdirbystė), biologija ir įvairų sričių IT. Gal jis kiek ir keistokas atrodo bet Lietuva turi potencialą beveik visose išvardintose srityse išskyrus kosmoso turizmą.
Pabaigai, Tomai, turiu tau tokį klausimą, tarkim sulaukęs vidurio amžiaus labiau norėtum pasakyti:
– Turiu sąskaitoje X pinigų, kaip juos gavau ne jūsų reikalas.
Ar
– Aš esu Tomas, aš darau verslą atsakingai.
Beja, ką pats galvoji apie atsakingo verslo ( arba įmonių socialinės atsakomybės)idėją?

F. Ch., 2008-02-21 23:07:21

To Neprisistatantysis: Tikrasis turtas nesiojamas – ZINIOS (ne vien sausa informacija kuria turi, bet ir tai ka tu gali pasinaudoti CIA IR DABAR),

To Tomas: Rusijoje visai kitos taisykles, nebandei nezinai, jei bandei tai pats supranti apie ka as…

Tuo tarpu Lietuvoje irgi kazkas panasaus nei to nei ano, nei mes Russian nei Vakarieciai 😀 pereinamasis procesas tik va klausimas i kuria puse istikruju?

Žydrūnas, 2008-02-22 00:21:31

Šakėm ant vandens, kitaip tariant esmė jūsų postų???

Tomas, 2008-02-22 00:44:17

Briedi, aplinkosauga ir verslas nėra tapatūs dalykai. Aš kalbėjau apie tai, dėl ko sunku pradėti elektros gamybos verslą. Tai, ką tu paminėjai, niekaip nesusiję su verslo pradėjimu, juo labiau vienas pasakojimas negali būti “pakankamai išsamios schemos dėl hidroelektrinių”.

Bent jau man visiškai nereikėtų, kad pateiktum tokių pat “irgi išsamių schemų dėl Rusijos beatodairiško išteklių naudojimo”. Ar papasakotum apie kaimelio liūdesį dėl iškirsto miško ir taip pagrįstum, kaip pats rašei, savo žinias apie rusų milijardierių lobio sąskaitas? Baisus tuombet yra briedžio teismas.

Kaltinimas yra labai sunkus į(si)pareigojimas, jį mesti reikia atsakingai.

Jeigu bent kiek pasidomėtum investiciniais fondais, kurių siūlai vengti, sužinotum, kad daugiau nei 90% rusų, o ir visų kitų tautybių milijardierių turto buvo uždirbta investuojant, o ne dirbant samdomu darbuotoju. Pinigai, o ne žmonės yra geriausiai uždirbantys subjektai.

Briedis, 2008-02-22 19:55:51

Tu teisus, verslas ir aplinkosauga tapatūs visiškai nėra, bet susiję tarpusavyje tikrai. Neveltui klausiau pačio nuomonės apie atsakingą verslą.

Dėl kaltinimų, manau kad yra dvi nusikaltimų rūšys. Pirmuosius padaro visuomenės dėl kokių tai priežasčių atstumtieji , nuo jų nukenčia vienas arba keli žmonės. Jie įrodomi nesunkiai.

Antrosios rūšies nusikaltimus daro gerai išsilavinę, gražiai apsirengę ir gudriai šnekantys. Nuo jų nukenčia ištisos bendruomenės. Jie įrodomi sunkiai. Tuo ir naudojamasi.

Burgis, 2008-02-22 21:37:27

Mielieji, kur idėjos? Sukta idėja “ibo” – šlamštas, bet idėja! Nesiūlau apgaudinėti vaikus ar senukus, bet ir esami, seni dalykai nedomina… Nesiūlau teisintis verslo etika, ekologija, politika: pirma idėja, tik po to – jos analizė. Užsakomoji eutanazija, šiurpo pramogos, dirbtiniai žmonės – idėjos, nors ir nepriimtinos. Duokite sparnus vaizduotei!

Rasa, 2008-02-23 09:56:26

Štai viena puiki idėja 😀 Jos įgyvendinti nežadu, bet mūsų žmonėms ji reikalinga- reikalingos gyvūnėlių kapinės. Žmonės laidoja savo augintinius parkuose, susidaro nelegalios kapinaitės, kaip Vilniuj, meta į konteinerius. Kas turi kaimus, tiems lengviau, ten išveža. Bet mūsų ąžuolyne irgi naktimis pakasinėja šunis ar kates.

Kadangi kapinių Lietuvoj ir taip sočiai yra 😀 tai galėtų būti gražus parkas. Pav. kas nors padarytų parko planą ir laidojant gyvūnėlį, galėtum pasirinkti norimą dekoratyvinį augalą, medelį ar krūmą, gėlę, kuris būtų pasodintas ant kapelio- jokių ankapių ir šiukšlių. Po kurio laiko gautume naują gražų parką, nekeliantį šiurpo. 😀

Dar Lietuvoj negirdėti šunų vedžiojimo paslaugos. Aš tai tikrai savo šuniuko niekam neduočiau, bet gal kam nors reikalinga? 😀

O kodėl pas mus niekas nevalo batų? 😀 Kažkada Leningrade dar, man vienas iš įdomiausių dalykų buvo pažiūrėti, kaip ten valė batus. Bet mūsų lietuviai turbūt per daug išdidūs 😀 gal jiems tai atrodo žema… Bet pažiūrėjus iš kitos pusės, jei jau mūsiškiai tankiai moka lįsti be muilo į tam tikrą vietą naudingiems žmonėms ir tai jų nežemina, kodėl turėtų žeminti tokia veikla? Netgi padoresnė 😀

Nelabai tos mano idėjos nešančios milijonus 😀 šiaip pasvaigau 😀

Deja, idėjos, kurių norėčiau imtis, mažulytės ir skirtos vienam žmogui- man, tai jomis nesidalinsiu 😀 būsiu kukli. Nesu pakankamai protinga dideliems projektams 😀

ieva, 2008-02-23 11:37:31

Rasa,

Jus parasete tai, ko as neisdrisau. Man ideja apie suniuku civilizuota laidojima vertesne uz milijona.

Lieku dekinga.

Neprisistatantysis, 2008-02-23 15:54:59

Tvarkingas modernus šviesus krematoriumas būtų pati geriausia paslauga šitai sparčiai senstančiai visuomenei. Pelenai į pelenus.

Negyvus naminius gyvūnus reikia naikinti, o ne kurti jiems kapines ar kitus vienadienio liūdesio paminklus. Dulkės į dulkes.

Burgis, 2008-02-23 19:49:12

Pelenai į pelenus. Dulkės į dulkes. Nepaprastai tiksliai pasakyta! Aš už! Mažiau šamanizmo, daugiau dėmesio gyviesiems.

ieva, 2008-02-23 21:15:00

nu taip

kitas zingsnis utilizuoti zmones

Burgis, 2008-02-23 21:26:34

Ievai: na, ne taip niūriai… Kremuojami palaikai, ne žmogus. Žmogus jau būna išėjęs į prisiminimų šalį. O gyvieji turi gyventi gyviesiems!

A.V.M.B., 2008-02-23 22:54:45

Tai jūs siūlote ir artimų žmonių nelaidoti? suprantu, kad negalima lyginti gyvūno ir žmogaus, bet jie abu gan panašūs… jei jums atrodo, kad augintinio netektis gerokai lengvesnė nei žmogaus labai klystate gerbiami ponai! meilė augintiniui gali būti tokia pat stipri kaip ir meilė žmogui ir netektis jo būna be galo skaudi (bent man), tad gyvūnų kapinės nėra tokia jau bloga mintis.

tamsta neprisistatantysis, prašau pasakykite kaip siūlote naikinti naminius gyvūnūs?

Burgis, 2008-02-23 23:12:15

A.V.M.B.: neseniai mes padėjome urną su uošvio pelenais Klaipėdos kapinių kolumbariume: oru, gražu, patogu. Argi tai ne geriau už kapą?

Dėl gyvūnų: nereikia keisti pasaulio tvarkos! Nukentės žmonės! Sureikšminus gyvūnus, sumenkinami žmonės. Sutinku, su gyvūnais irgi reikia elgtis padoriai, bet netinka sakyti “palaidoti”, reikia sakyti “užkasti”. Ir jokio kapo neturi būti! O padėti gyvūnui užbaigti gyvenimą nesikankinant veterinarijos tarnyba jau moka.

Neprisistatantysis, 2008-02-24 03:49:29

Dėl to, kad vakariečiai išsigalvojo žmonių palaikus ne garbingai utilizuoti (ar tai reikštų paleisti vėjais, ar grąžinti į dulkes, t.y. žemę), o suteikti jiems naują gyvenimą (įkasti juos neapdorotus ir dar statyti jiems nuosavus paminklus ar netgi mauzoliejus!), dar šimtus metų grės ligos, kurios šiandien atrodo išnaikintos, bet iš tikrųjų tik laukia aplinkybių, kad sukeltų naujas epidemijas. Jei skamba labai teoriškai – ar jau pasiskiepijot nuo paukščių gripo? Ar bus nuo jo paskiepyti jūsų vaikaičių vaikaičiai? Ar jūs garantuoti, kad mirsite ne nuo paukščių gripo? Ar jūsų kūnu bus pasirūpinta taip, kad jis nesukeltų problemų po 200 metų? Kūnas yra tik kūnas! Nedarykim iš jo kulto objekto! Ir galų gale, liaukimės vaizdavę, kad gyvensim amžinai! Liaukimės tarnavę apleistam kūnui – verčiau lenkimės Valiai, Kūrybai, Gyvenimui!

Neprisistatantysis, 2008-02-24 04:15:06

A.V.M.B., kaip begerbčiau kiekvieno teisę turėti nuomonę, manau neatsakingai renkatės žodžius. Jei neskaitysim amžius besitęsiančios Afrikos žmonių tragedijos, iš be galo skaudžių dalykų dalykų žinau tik vieną – tai vadinamosios amžinos kančios pragare. Bet tai tik abstrakcija. O visa kita praeina. Lieka visokie suklypę apipuvę kryželiai. Atsiprašau, ką reiškia kryželis ant šuns ar katės “kapelio”? Ar tai reiškia, kad šuo buvo prisiekęs krikščionis? Nepamenu, kad Kristus būtų užsiminęs apie naminių gyvūnų išganymą, ar kad jo kraujas ir už juos atiduodamas. Mane, kaip krikščionį ir kataliką, visiškai tiesiogiai ir asmeniškai žeidžia toks simbolikos išniekinimas.

O jei Jums kyla klausimų, ar “augintinio netektis lengvesnė nei žmogaus”… Ką gi. Vadinasi (dar) nežinote apie ką kalbate.

Tomas, 2008-02-24 11:35:17

Visų pirma, meilė yra dvipusis ryšys. Nelaimingas gali būti įsimylėjimas, bet ne meilė!

O apie meilę su keturkoju net užsiminti koktu! Vargšas šunelis, kurio ištikimybė už kaulą pavadinta meile. Būtent, jūs dar nežinote kas yra meilė, tikroji meilė, jeigu žemiausią instinktą pavadinate jausmu.

Rasa, 2008-02-24 12:04:47

Taip ir galvojau, kad kils pasipiktinimo banga 🙂 Aš juk nesiūlau statyti ant gyvūnų palaidojimo vietos kryžių, siūliau padaryti parką. Nesvarbu, tai tik mano nuomonė… Štai sakot, reikėtų utilizuoti. Bet ką turim dabar? Jei turit mažų vaikučių ir esat susidūrę… Tėčiai, kaip visad, “praktiški”, todėl jie kartais sugeba vaiko numyluotą žiurkėnuką išmesti tiesiog… pro langą (patirtis iš mūsų daugiabučio). Papūgėlės be kalbų keliauja į konteinerį. Tai kodėl mes perkam gyvūnus vaikams ir mokom juos rūpestingumo, kad reikia mylėti, rūpintis, saugoti savo augintinį? Mokom atsakingumo? Ir paskui ramia sąžine pakasam kieme ar išmetam. Beje, prie daugiabučių irgi pakasinėja… Aišku, pirmiausia reikėtų keisti visuomenę. Labai protingi žodžiai, tik… visuomenė ir keičiasi 😀 bet kažkodėl daugiau ne į tą pusę, į kurią norėtųsi… Vis tik vieta, kur būtų galima tvarkingai atsisveikint su savo bet kokiu augintiniu, būtų neblogai, ypač dėl vaikų. Neišpučiant, o tiesiog atsisveikinant ir užkasant. Nesakau, kad blogai sudeginti, pati norėčiau būti sudeginta, bet gal reikia ir galimybės pasirinkti?

Gyvūnų su žmonėmis lyginti negalima, bet aš visad manau ir mokau savus vaikus, kad jei prisiimi atsakomybę už kažką, tai ir reik juo rūpintis, net augalais, beje.

Briedis, 2008-02-24 15:08:39

Aš už Rasos idėją!Kai buvau mažas, tėvas po obelim užkasė šunį, sako geriau obuoliai derės. Ir iš tiesų geriau derėjo.

O deginimas yra sudėtinga technoloigija, tam reikalinga pastatai,kaminai, personalas, kuras ir t.t.

Beja pats auginu šaunią vokiečių aviganę.

Santa, 2008-02-24 20:54:47

“Mes atsakom uz tuos kuriuos prijaukinom” – Egzepiuri

Burgis, 2008-02-24 20:58:05

Santai: todėl ir užmigdykime juos, užkaskime juos be jokios pompastikos…

Santa, 2008-02-24 21:39:33

as cia tikrai nepasisakiau uz kapines kazkokias. tiesiog atsiminiau tokia skambia fraze.

Tomas, 2008-02-24 21:58:32

Gyvendamas Niujorke prieš 4 metus turėjau progą matyti, kaip šunims perkami batai (yra ir šunų avalynės mados, yra “Nike”, tiesa nemačiau “Adidas”), šunys rengiami žmogiško stiliaus rūbais – susagstomais marškiniais, penktadienį kavinėje matyti ir frakais aprengtų šunų.

Nėra jokios gyvybės rūšies, kuri nenusipelnytų pagarbos. Kenkti tikrai negalima niekam. Bet “laidoti”, lankyti “mirusius”, rengti, nurengti keturkojį – didesnis ar mažesnis pasityčiojimas iš gamtos. Ir nesakykite, kad ta lazda neturi antro galo..

Rasa, 2008-02-25 10:05:06

Tomui: ojojoi, labai jau čia baisu 😛 O mano šuniukas turi paltuką gražų 😀 Su kapišonu… 😀 Jam Kalėdų senelis atnešė. Jis mažiukas ir jam šalta. Tai baisu ne apranga, o kad žmonės tyčiojasi iš gamtos išvesdami tokias veisles, kurios jau natūraliai neišgyventų… Vargšai katinai priplotom nosim, vis sergantys kvėpavimo ligomis, šuniukai, kaip mano, kurių kailiukas jų nešildo, nes neturi pokailio. Jie net ėsti bet ko negali, nugaištų. Taip, tai tyčiojimasis iš gamtos, kaip ir modifikuotas maistas. Juk ir valgom pomidorus su žuvų genais, vištas prišvirkštas vaistų (pas mus gal dar ne, bet anglijoj draugė dirbo fabrike, ten atveža mažas vištas, sušvirkščia vaistų ir jos tampa didelės). Jei natūraliai kaimietis bekoniuką užaugina beveik per metus, o verslininkas didelę kiaulę per 3mėn., tai irgi pasityčiojimas iš gamtos. Netgi didesnis, nes tai jau tiesiogiai liečia žmonių sveikatą.

Taigi, perdėta meilė niekam negerai, netgi žmogui, manau. Bet turėti lepūną augintinį tikrai ne pats blogiausias dalykas. Aišku, ausyse girdžiu, kaip ponas Burgis ir dauguma vyrų pasakys: šuns vieta prie būdos… 😀 O mano šuniuko vieta ant mano pagalvės… Priglaudi veidą, kaip prie pūkinio žaislo, jis lyžteli nosį ir jokia nemiga nekankina… Tik kad jis lepūnas ir nuo pagalvės pabėga 🙂

Briedis, 2008-02-26 23:16:04

Atrodo po paskutinio rasos teksto šuniška tema kiek išseko, tad pats metas naujoms crazzy idėjoms.

ATGAIVINKIME KOLEKTYVINIUS SODUS !

KĄ SIŪLAU: netoli didžiausių miestų kurti žemės sklypus mėgėjiškam sodininkavimui.

KAIP APSAUGOTI NUO PAVIRTIMO TIESIOG NAMŲ KVARTALAIS: žemė ilgalaikiai nuomojama, galimas užstatymas tik labai nedideliais kilnojamais pastatais. Nuomos sutartyje rašom kad auginsim vaisius ir daržoves didžiojoje sklypo dalyje

NAUDA . Ekologinis žemės ūkis anot prognozių vienas labiausiai pageidaujamų veiklų pasauloyje 2012 metais.Toks sodininkavimas dėka išskirtinio žmogiško dėmesio iš tiesų neįtikėtinai daug duoda (-avo)rezultatų iš visai mažų žemės plotų. Tūlas lietuvis miestietis rausdamas žemę galės kontempliuoti sudėtingus daugiaprocesorinius algoritmus arba sintetinės biologijos teorijas, tad šiai veiklai nereikės papildomos darbo jėgos, kurios ir taip trūksta. Ne mažiau svarbi ir socialinė reikalo pusė, išsisprendžia didmiesčių gyventojų savaitgalių problema. Lietuviui turbūt genuose įsiūta kad sukišti knabus į žemę ne kaip piknykus rengti kas savaitgalį. Tikiuosi dar nesusigadinom šių genų. Be to tėvų ir vaikų bendras darbas, bent kiek mano trumpa gyvenimo patirtis kalba, labiau telkia nei bendros pramogos.

Rasa, 2008-02-27 10:33:12

Briedžiui: visų pirma, raguotasis, aš Rasa iš didžiosios raidės 😀 Visų antra, puiku, kad turi puikų šunį 🙂 Visų trečia, apie sodus…

Sodai BUVO puiku. Bet šiuo metu žmonės, atgavę žemes netoli nuo miesto (pamiršai, kad jau grąžinamos žemės 🙂 visokiais būdais stengiasi pakeisti jų paskirtį iš dirbamos žemės į tokią, kad leistų statytis namus. Vargu ar aplink didelius miestus dabar rastum laisvos žemės sodams, juk daug kas ir turėję žemes kitur, per visokias pažintis atsiiminėjo visus laisvus plotelius kuo geresnėse vietose. Net jei važiuojant per miestą ar už miesto matai laisvų žemių, jos jau kažkieno 😀 Man tai baisiausiai buvo, kai mane mano darbdavys vežė namo (aš tik draugiška!:) ir parodė, kur jo žemė, ten jis gali statyti komercinės paskirties pastatą. Tai buvo mano mokyklos žalia veja, mūsų sodintos eglutės ir mūsų kalniukas, kur su rogutėm važinėdavom. Nežinau, kiek ten jo žemės, jis nieko dar nestato, gal perparduos, bet pakraupau. Viskas “išporceliuota”.

Taigi, dabar geriau pirkti sodybą: daug ramiau, visad daugiau žemės, nesibadai užpakaliais su kaimynais, paukštukai, zuikiai ir laputės beveik garantuoti… Dėl derliaus sunkiau, jį ko gero nusiskins kaimynai, kol tu būsi mieste… 😀

Dėl vaikų… Šiuolaikiniai vaikai, jei nepastebėjai, į sodus ir kaimus labiau lekia tūsintis, negu dirbti. 🙂

Briedis, 2008-02-28 19:53:44

Labai atsiprašau Rasos iš didžiosios R ):, įvyko baisus apsižioplinimas dėl Tamstos vardo. Be to, kaip sako klasikai, “balonkės” irgi geri šunys .):

____________

Toliau vystant sodų temą – taip žemės aplink miestus tikrai valstybinės yra nedaug, o kai visi persikels savo “išvadas” tai turbūt jos ir trūks. Bet išeities galima paieškoti. Daugumą šios žemės yra žemės ūkio paskirties, tad dar valdymo svertai valstybes pusėje. Jei reikalauti, kad ji būtų naudojama pagal paskirtį turbūt daugelis jos savininkų sutiktų ją nuomoti, o gal net parduoti valstybei. Pinigų tam reikalui galima būtų gauti skelbiant oficialius žemės paskirtie keitimo konkursus. Na pvz. nusprendžiam kad Vilniaus rajone galima pakeisit 1000 ha namu statybai. Ir tas gali keisti kas moka už tai daugiausiai. Iš kitos pusės ES pinigų skiria nemažai , ekologiniam žemės ūkiui, ar jie visada tikslingai naudojami drįsčiau abejoti. Manau sodų projektas žymiai prasmingesnis nei tarkim auginti javus be chemikalų, o po to juos užarti nes niekas nesigauna…

Turbūt niekas nesiginčys kad sodyba yra kur kas geriau, bet vienas dalykas, kad tūlas miestietis pasiėmęs paskolą būstui, apie jokį kitą stambesnį pirkinį nelabai galvoja. Kitas reikalas tas, kad sodybų protingu atstumu nuo miesto kaip ir nebėra jokios pasiūlos.

ieva, 2008-02-28 21:43:12

raguotajam:

pamirskit ta ekologini uki, šiuo metu btai sukurtas mechanizmas pinigus paimt neįdedant pastangų.

galiausiai ta išauginta ekologinė produkcija turi tiek mikotoksinu – kuriesėda tiesiai ant kepenų. Mokslininkai su tyrimų rezultatais bijo pasirodyti.

Rasa, 2008-02-29 09:27:10

Briedžiui: šiaip aš už sodus, savo išauginti produktai puiku, bet… kodėl valstybė turėtų būti suinteresuota, kad tavo šeima sveikai valgytų? Juk parduot nelabai užtektų, jei turi šeimą. Mūsų kaimiečiai ir dabar išaugina puikios produkcijos, tik nemoka visų popierizmų išnarpliot ir to niekam nereik, geriau pigūs produktai iš užsienio.

Žmonės priprato nusipirkti viską. Kadangi nieko nebetrūksta parduotuvėse, niekas nenori dėti pastangų kažką kuriant, auginant ir pan. Tik vienetai durnelių, tokių, kaip aš 🙂 mano, kad iš nuosavų avyčių vilnos ranka verptų siūlų, rankomis megztos kojinės turi stebuklingų galių… 🙂 Daugumai geriau pigios, gražios, švelnios, angorinės, made in china 🙂

Šiaip sodai buvo ir yra puiku, tik… jau manoji karta labai atsilikus nuo žemės ūkio…. Štai mano vaikai prikišdavo vis visokių sėklų į mano didesnius gėlių vazonus. Kartą augino žirnį. Augo jis šalia egzotinės gėlės ir visai jam ten patiko. Parišom paskui prie lango rankenos, pražydo, prakvipo… Visos atėję draugės klausdavo, kas čia per ypatinga gėlė 🙂 Tokia nematyta…

Ir aš miestietė, bet žadu pasitaisyti senatvėj ir auginti anūkams (kai jų turėsiu) tikrai ekologines daržoves! Ir va tada, va tada! Tada aš dar turėsiu kaime daug vietos ir galbūt turėsiu mėlynakį sibiro haskį, o gal dar ponį mažą, gal pantarkų arba fazaną… Man norėtųsi auginti vaistažoles, daryti naminį vyną iš pienių, juodų serbentų su aronijomis ir pavaišinti svečius… Ups, užsisvajojau… 😀

Briedis, 2008-03-01 11:05:40

Rasa, pirmiausiai tai aš savo ir savo šeimos asmeninių knabų sukišimo į žemę problemą esu sėkmingai išsisprendęs. Velniai rautų, kaip norisi papasakoti kur ir kaip aš gyvenu, bet juk žadėjau apie save daug neplepėti. Bet pabūsiu juokingas pasakydamas kad galvodamas šią idėją netaikiau jos sau. Aš viską jau turiu.

Pravažiuodamas pro naujausius rajonus Vilniuje kurie labai primena savo išore reportažus iš Prancūzijos riaušininkų priemiesčių pagalvoju ką jų gyventojai veikia karštą vasaros savaitgalį. Važiuoja į Akropolį, prie Žaliųjų ežerų, į Vingio parką? Ir kiek taip galima iš eilės? Todėl šiandien išsprendę jų prasmingo ir sveiko savaitgalio problemas rytoj mažiau išlaidų turėsim teisėsaugai ir sveikatos apsaugai. Ne vienas gyvenu, nenoriu gyventi rytoj zombių visuomenėje.

Rasa, 2008-03-01 15:58:11

Briedi, o tu papasakok, papasakok, po kokius žolynus ten braidai… 😀 Gal kas pasimokys? Gal kas į svečius užsimanys? O jei bus labai per daug ir poną Burgį užknisi, tai jis ištrins ir tiek 🙂

Su pavasariu visus!

Briedis, 2008-03-05 18:20:58

Nors ir ne toks tikslas buvo papasakoti kur aš gyvenu, bet bailiu pasirodyti irgi nenoriu.

Tad ilgai galvojau, ką ir kaip pasakoti, tad geriau parodysiu. Kelias foto sudėjau į tinklą, tiesa jos senokos iš statybos laikotarpio. http://picasaweb.google.lt/BriedisTinkle/BriedzioTrobele

O jei kas į svečius užsimanys – mielai prašom, dar niekam neatsakiau, palikit kur savo adresą – parašysiu.

Rasa, 2008-03-05 19:14:50

Ačiū, Briedi, labai gražu, tikrai norėčiau į svečius 🙂 bet susilaikysiu 🙂

Burgis, 2008-03-05 19:51:44

Iš tiesų, nuostabi briedžio trobelė! Tik įdomu, ar ji toli nuo Kauno?

Briedis, 2008-03-06 23:24:01

Briedžio trobele nuo Kauno tiesiąja nutolus 67 km ~86° azmutu.

Marius, 2008-03-13 00:16:29

Ne į temą: http://www.ibo.lt mačiau kad “Kopijuoti, dauginti, platinti tinklalapyje pateiktą informaciją galima tik gavus raštišką IBO.LT sutikimą

2008 © IBO.LT. Visos teisės saugomos įstatymo.”

tai man smalsu kokios dar teisės saugomos jei nieko oficialaus nėra įregistruota?

P.S. Kažkada girdėjau frazę “i’m allergic to bullshit” 🙂

Burgis, 2008-03-14 19:48:52

Mariui. Minimalus autorystės paskelbimas ir yra tai: 2008 © IBO.LT. Bet įstatymas tik tai ir saugo…

GerDum, 2008-03-23 23:02:07

Ne viena idėja sugenda, kai ji per ilgai laikoma galvoje.

baccardi, 2008-06-26 19:07:13

Ko dar lietuvoje nera is ko galima butu uzsidirbti? 🙂

Reikia pinigu, bet kazkaip sitoje Lietuveleje sunku rasti buda kaip ju uzsidirbti 🙂

Gal turit minciu 🙂 ?

Antanas, 2009-11-25 22:21:13

Netyčia užklydau ir… įvertindamas savo asmeninę patirtį, suabejojau „… pinigų yra, reikia idėjų“ teisingumu…

Įsivaizduokit, kuklus, nelabai garsus kaimo žmogelis padaro tikrai didelį, perspertyvų išradimą…

Galima ir konkrečiau – išranda naują, neturintį analogų variklį automobiliams (aišku, ne tik)… Pabandykit sumodeliuoti tolimesnę jo veiklą, kad viskas sėkmingai pajudėtų, kad išradimas būtų pritaikytas ir tam žmogeliui pasisektų iš to reikalo uždirbti bent keletą milijonų, o Lietuvai gal keletą milijardų…

Pradžiai, galiu padėti…

Šiaip taip susiradęs galimybę prilįsti, kreipiasi į keletą mokslininkų. Tie net negali įsivaizduoti, kad kažkoks žmogelis, neparašęs jokio mokslinio darbo, galėtų kažką gudraus sukurti. Tad formaliai… persimetus keliom frazėm, konstatuoja, kad tai prieštaurautų gal net keliems, tarkime fizikos ar termodinamikos dėsniams…

Pabando parašyti pasiūlymą vienai kitai automobilių gamybos gigantei… (nepamirškime, kad tam kaimiečiui dar reikėjo susirasti patikimą vertėją, kuriam beveik viską turi atskleisti, kad… padėtų surašyti pasiūlymą)…

Automobilių pramonės įmonės skelbia… e-pašto adresus. Ten sėdi moterėlė, kuri rūšiuoja, savo nuožiūra, laiškus į visiškai kvailus, kvailus ir tuos, kuriems reikia pasiųsti standartinį atsakymą. Na gal dar kažkam parodyti…

Kam turėtų ten parodyti? Kas sugebėtų patikėti, kad čia sėdi galingi tyrėjų, konstruktorių, bandytojų biura ir… tik kosmetiniai patobulinimai… O čia… žmogelis iš kaimo. Bandysi su kažkuo pasidalinti kilusiomis abejonėmis, užjuoks kolegos..

Čia… reikalai beveik sustoja.

Pabando žmogelis pakalbėti su truputį pažįstamu, beveik prieinamu (nelengvai) versliniku.

Šis, išgirdęs apie tai, kokius revoliucinius pokyčius ekologijoje, transporte, energetikoje žada išradimas, susiima už galvos ir nuoširdžiai pasako: „Geriau jau aš tavęs iš viso nebūčiau sutikęs ir nieko apie tai negirdėjęs“. Paklausus, ką patartų daryti, į klausimą tuoj seka atsakymas klausimu: „Kaip tu įtikinsi, kaip rasi reikalingų žmonių, kurie tuo patikės?“…

Pabando ieškoti kelių, kreiptis pagalbos, patarimo į vyriausybę. Gauna atsakymą, kad vyriausybė į verslo reikalus nesikiša. Tik galėtų finansuoti patentavimo išlaidas.

Žmogelis pamąsto: „Lietuviškas patentas nieko neapsaugo, išradimas labai paprastas. Pamatęs prie aprašymo eskiziuką, koks kinas užsipatentuos, gal ne tik Kinijoje, bet ir JAV, ir Japonijoje, įsuks gamybą. Ir pabandyk tu kažkam įrodyti, kad nesi begemotas… O tarptautiniai patentai… popieriai… konsultacijos su teisininkais…“

Gal užteks „pagalbos“? Pabandykit sufantazuoti sėkmingą šios istorijos tęsinį. Gal tada patikėsiu, kad kažkas vertina idėjas…