Šaltis mus jau patikrino…

Nesu visagalis… Dar daugiau – šaltis patvirtino, kad net savo gimnazijoje neturiu daug šalininkų, draugų, bendražygių. Žinojau tai, dirbau tai žinodamas, bet ačiū, šalti, kad ir tu padedi tą žinojimą patikslinti…

*

***

Atsiprašau, daug prirašiau, bet kad vos ne vienas čia dabar sėdžiu, ką veikti?… Dabar ir jūs, iš savo šiltų buveinių, pakomentuokite, nesidrovėdami to, kad už lango nėra minus 25, nėra!

Atsakymai

Burgis, 2012-02-03 09:05:59

Užpulki lyg mongolų ordos žiaurios –

Sugrįšiu į palaimintus namus…

M11, 2012-02-03 09:43:14

Tenka tik pritarti 🙂 Tik gal ne fiziškai jie paliegę, o tiesiog dar šiek tiek nesusitupėję galvelėse 🙂 Na, ir tegu – patvirtinimas, jog dar yra, ką veikti.

Iš arčiau, 2012-02-03 09:59:38

Nežinau, bet vakar buvau Lietuvos Šiaurėje ten 7:30 rodė 28… Šiandien jau Kaune rodė 23… O 0:30 nakties 25… Bet pakylęs vėjas… O kai pučia vėjas tai 23 gali atrodyti kaip 30 ir t.t Kitą savaite atšils, o už šitas dienas vistiek kažkada kaip suprantu moksleiviai atidirbs.

O apie šaltį pasigooglinkite, žalingas daiktas 🙂

Šaltukė, 2012-02-03 10:04:12

Jei atvirai, tai mus apgavo šiek tiek, nes vakar tikrai Kaune pranešė, kad bus -27 apie 7:00. Tad atsikėlus 8 ryte, o per vėlu žingsniuot.:)

Martynas, 2012-02-03 10:40:16

Kažkoks burbėjimas. Galbūt žmonės šį laiką paskyrė savo svajonėms realizuoti. Galbūt tėvai nėjo į darbą ir turiningai leidžia dieną su vaikais. Galbūt atsivežė močiutes ir senelius, ir dabar kalbasi apie jų jaunystę. Galbūt dauguma jau ir taip balansavo ant susirgimo ligos.

Nereikia galvoti, kad vaikai ir jų tėvai tokie kvailesni už direktorių. Ne, jie elgiasi labai racionaliai.

Arvydas, 2012-02-03 10:57:17

Martynai, tiek Jūs, tiek šios svetainės šeimininkas, esate teisūs! Tik gerb. B. B. kalba apie taisyklę, o Jūs kalbate apie išimtis. Praėjusioje temoje kažkas paminėjo alergiją šalčiui. Gerbiamieji, supraskite, kad yra 10 žmonių, iš kurių 2 yra išskirtiniai. Apie išskirtinius kalbate Jūs, o apie likusius 8 kalba šeimininkas.

Tačiau tendencijos aiškios – jaunimas ištižęs ir aptingęs. Ir nepulkite teisinti! Man pakanka vakare pažiūrėti į apsnigusias kalvas – ir viskas aišku. Taip, išleisite 17 metų jaunuolį ir jis gali susirgti. O kodėl gali susirgti? Nes silpnas imunitetas. O kodėl silpnas imunitetas? Todėl, kad.. skaityti pirmą šios pastraipos sakinį. Kiek vaikų lanko kūno kultūros pamokas? Kiek vaikų laksto kieme? Kiek vaikų važinėjasi vakarais slidėmis? Kiek vaikų lipdo sniego senius? Kiek vaikų galima sutikti kieme įraudusiais žandais ir aplipusius sniegu? Ir man įdomu – kada ir kaip jie grūdinasi? Ryte prausiasi po šaltu vandeniu? Daro rytinę mankštą?

petras, 2012-02-03 10:59:55

Šį kart dedu minusą, nes smarkiai prašovėt pro šalį (mano nuomone). dirbdamas direktoriumi turėtumėte suprast, kad standartiniam moksleiviui diena kai nereik ait į mokyklą yra šventė 😀 o jūsų moksleiviai manyčiau iš to paties molio drėbti (na gal yra kelios išimtys). todėl tas šaltis moksleiviams yra visiškai dzin. jiem svarbu tik tai, kad legaliai gali neit į mokyklą. beje ir mokytojai jūsų, kaipo standartiniai darbininkai tikriausiai džiaugiasi, kad nereik ait į darbą 😀

norėjau pasakyt tik tai, jog ta šalčio situacija parodė ne tai, kad visi yra skystablauzdžiai ar bijantys kažkokių kliūčių, o tai, kad pas juos kiti prieoritetai 🙂 ne visiem gi išsimokslinimas svarbiausia. (o juk ir kelios dienos atostogų niekam nepakenks).

Šarūnas, 2012-02-03 11:04:54

Na kuriuos atveža su automobiliu – tai sunku pateisinti.. Iš kitos pusės dauguma nenori išsiskirti. Ta tema įdomus straipsnis 🙂 :

“Jakutsko gyventojai šypteli: mokiniams į mokyklą nereikia eiti tik jei temperatūra pasiekia 55 laipsnius šalčio.”

http://www.technologijos.lt/n/mokslas/geografija/S-24129/straipsnis?name=S-24129&l=2&p=1

Martynas, 2012-02-03 11:18:20

Jūs teisus, Arvydai, kad jaunimas išskydęs. Bet per daug skundimosi šiame įraše. Man patiko Andriaus Užkalnio nuomonė, perfrazuosiu: “Jeigu jau skundiesi, reiškia pralaimėjai”.

O kodėl nepaėmus tų geriausių mokinių grupės ir nepalavinus jų gyvenimiškose srityse. Išmokyti slidinėti lygumose, užkurti laužą, flirtuoti su mergina, pataisyti dviratį, padaryti šimtą atsilenkimų, ir niekada, niekada nesiskųsti bei nekaltinti feisbuko. Būti džentelmenais.

Bet suburti tokią grupę, mano nuomone, reikia būti draugu ir neformaliu autoritetu. Sumažinti atstumą, panaikinti baimę. Bet tada bent jau sakytumėt “Visi ištižę, o mano draugai mokiniai – ne!”.

sonata, 2012-02-03 11:28:57

Martynai, pritariu. Vakar maniškis “skystablauzdis septyniolikinis” visą dieną grojo. Smagu, kai grįžus iš darbo išgirsti mylimą Šopeną. Niekada neatidaviau pirmenybės mokslui prieš sveikatą. Pasivys ta dvi dienas. Nes, pasak Konfucijaus “Sveikata – dar ne viskas, bet viskas be sveikatos yra niekas”. Ir nėra tas jaunimas nei ištižęs, nei aptingęs, Arvydai. Vakarais mano lankomam sporto klube netelpa – niolikiniai, pradedant nuo dvylikamečių. Kai rytais važiuoju šeštą į darbą, matau stadione bėgiojančius ne vieną ir ne du. Vis tas jaunimas blogas…ech.

Rasa, 2012-02-03 11:31:18

Tik nereikia cituoti Užkalnio… Nemaloniausias tipas… 🙂

Arvydas, 2012-02-03 11:32:07

Smagu, jog sutapo mūsų nuomonės! O dėl šio įrašo stiliaus – bijau, kad niekuo pagelbėti negaliu :))

Man visoje šitoje šaltoje košėje labiausiai užkliuvo tėvų (aišku, aš negaliu teigti, kad kai kurie pasisakę komentatoriai yra tėvai, bet jų pozicija perša tokią išvadą) reakcija. Labai patiko Jūsų išvardyta “popamokinės” veiklos programa! Tik manau, kad šia programa turėtų užsiimti pirmiausia tėvai, o, idealiu atveju, galėtų prisidėti Mokytojai 😉

Arvydas, 2012-02-03 11:40:13

Sonata, aš per paskutinį pusmetį bent porą kartų skaičiau straipsnius laikraščiuose apie tai, kad jaunimas, jų tėvai visaip bando “apeiti” kūno kultūros pamokas. Na, jei jau rašo laikraščiai, tai, manau, reiškia, kad problema egzistuoja? Kaip ir sakiau – jei yra 10 žmonių, o mes kalbame apie 6, tai kalbame apie daugumą. Juk 4 žmonės taip pat niekur nedingsta, tik paprastai jie būna tos malonios išimtys, kurios patvirtina taisyklę.

Beje, Sonata, Jūs vertinate visą situaciją per mamos prizmę, t. y. vaikus lyginate su savuoju. Laikote jį etalonu. Smagu, kad Jūsų vaikas gabus, darbštus ir neištižęs. Bet bijau, kad jis priklauso mažumai! Ir dėl to yra dar geresnis :))

Iš arčiau, 2012-02-03 11:52:46

O kam lankyti kūno kultūros pamoka, jeigu ir taip sportuoji. Mano dukra maža dar, tai negaliu kaip už pavyzdį statyti, bet pvz… lanko žmogus krepšinį, treniruotės 3-4 dienas per savaitę, sporto per akis, kam tas fizinis? Yra lankančių tenisą, dziudo, futbolą ir pan. Sportuoja žmonės, o per tą fizinį nieko tokio ypatingo negauni.

sms, 2012-02-03 11:54:44

Gerbiamieji, ar jaučiate skirtumą tarp ištižimo ir pavojaus sveikatai? 20 ir daugiau laipsnių šalčio yra pavojingi sveikatai: nušalę rankos, kojos, nušalusi veido oda. Tam užtenka ir 5 – 10 minučių. Jauni žmonės nejaučia šalčio. Todėl mūsų, suaugusiųjų pareiga jais pasirūpinti. O šios svetainės šeimininkas, savo populistiniais pasisakymais, skatina neatsakingą elgesį su savo sveikata. Jūsų gimnazijos gimnazistai, neatėję tokiu oru į mokyklą, tik dar kartą patvirtina, kad yra labai protingi vaikai.

sonata, 2012-02-03 12:05:23

Arvydai, jų visa klasė tokia. Todėl ir nesuprantu, kodėl jaunimas blogas. Vaikas negimsta blogas. Tai kokia išvada? Blogi tėvai. Ir net ne aplinka. Jei tėvų įdiegtas pagrindas geras – blogos aplinkos įtaka redukuojasi. Ir tų vadinamų tikrai blogų vaikų yra mažuma – tik jie labiausiai pastebimi, nes problematiški. O dėl kūno kultūros… tos pamokos yra siaubinga nesąmonė – dar dabar prisimenu tą kvapą per matematiką, sklindanį nuo klasės vyrijos – nes prieš matematiką būdavo fizinis lavinimas. Kada spėt nusipraust? Kodėl tai negalėtų privalomos fizinio aktyvumo valandos po pamokų – šokiai, aerobika, fitnesas, krepšinis – kas tik nori pasirinktinai, kad tik judėjimas. Nežinau, gal dabar jau išbrauktas iš programos rutulio stūmimas – kai kurios mergaičiukės jo nelabai iš vietos pajudindavo:)

Arvydas, 2012-02-03 12:21:01

Sonata, aš ir nesakiau, kad jaunimas – blogas! Sakiau, kad ištižęs.. 😉 Jaučiu, kad mes šioje diskusijoje niekur nepajudėsime, nes Jūs turite gerų pavyzdžių, o aš turiu ne tokių gerų pavyzdžių. Ir mes abu esame teisūs! O tam, kad nebepilstyti iš tuščio į kiaurą, linkiu, jog ateityje nugalėtų “geroji”, t. y. Jūsų atstovaujama, pusė! Ir aš su savo “ištižėliais” būčiau sutriuškintas :))

O dėl tėvų – 100 proc. su Jumis sutinku. Už vaikus yra atsakingi tik tėvai!

sonata, 2012-02-03 12:26:13

Arvydai, taika:) Netikiu laikraščiais ir tebetikiu pasakom, kur gėris visada laimi, kitaip man nebūtų prasmės gyvent.

algis, 2012-02-03 12:33:43

Mokyklose daznai labai blogos salygos sportuoti. Sukaista vaikai , o nusiprausti nera nei duso , nei laiko. Paskui eina i kitas 4-2 pamokas susvinke kaip parsai.

Jeigu -20, i mokykla nera ko eiti, gyvenimas daugiau ismokys

Burgis, 2012-02-03 12:37:17

Ginkitės, ginkitės!… 🙂 Gyvenimas parodys, kiek apsigynėte. Va, tada tai burbėsite…

*

Dėl kūno kultūros pamokų jau esu čia ne kartą rašęs, bet dar pasakysiu:

  1. Jei žmogus kur nors kaip nors gana intensyviai sportuoja bent dvi valandas per savaitę – jokių pamokų jam nereikia! Visi gimnazijoje tai žino.

  2. Visaip išvengti kūno fizinio lavinimo nori kaip tik tie, kuriems to lavinimo labiausiai reikia. Panašu į bandymą išvengti mokyklos apskritai, tiesa?

Arvydas, 2012-02-03 12:51:40

Gerb. šeimininke, antrame punkte labai teisingai apibendrinote mano pastabas! Būtent tą aš ir norėjau pasakyti. Jei leisite žmogui rinktis du kelius – jis visada pasirinks lengvesnį. Ir net nežiūrės, kur tas kelias veda!

Lina L., 2012-02-03 13:23:49

Bet kaip mums, tai tikrai nenormaliai šalta!

http://www.meteo.lt/dokumentai/naujienos/20120202/pav_1.jpg

Jei tokios sąlygos būtų įprastos, visi turėtų ir reikiamos aprangos, ir paruoštus automobilius, o dabar…

Aš išeinu į mišką prieš miegą su šunimis kad ir valandai (ar jau esu didvyrė?:)), po kelių km sparčiu žingsniu raižyta vietove būnu atsisagsčiusi striukę, bet taip apsirengusi į darbą negaliu :). Ir nenueičiau per valandą.

Stovint stotelėje iš viso nežinau kaip galima nesušalti rankų-kojų, mašinos vienos užsiveda, kitos nebe, arba pakeliui sustoja.

Žodžiu, ekstrymas, kas gali tegu nevažiuoja niekur, mažiau rizikos, mažiau papildomo darbo tarnyboms.

Va tokią matau logiką (ir visai teisingą!) kad moksleiviams pamokos nevyksta.

Martynas, 2012-02-03 13:35:58

Teisingai Lina kalba apie riziką. Rizika – tai tikimybė, kad kažkas, gero ar blogo, įvyks. Kai lauke -25, rizika laukti vėluojančio autobuso 30 min. atrodo visai kitaip, nei kai lauke 0.

Kadangi ir vaikai, ir tėvai supranta tokią riziką, o dar ir protingas įstatymas leidžia, jie geriau lieka namuose.

Burgis, 2012-02-03 14:02:07

Linai L., Martynui: tai kas, po perkūnais, sugalvojo tą taisyklę apie minus 25!? Tikrai ne aš! Tai kaip man vaikus mokyti, kad Lietuvai vadovauja protingi, teisingas taisykles kuriantys žmonės, todėl mes tų taisyklių privalome laikytis? O jūs mokote nesilaikyti!

*

Kaip čia neprisiminsi vakar per radiją kalbėjusio teisėjų vado Kryževičiaus „teisės“: Kauno teisėjai elgėsi nusikalstamai, bet bausti jų nereikia, nes geriau „apsivalyti“ – leisti jiems išeiti švarutėliams, nes jie, girdi, daug padarė teisėsaugai… O mane baudė už ne vietoje (vietoje, Kryževičiau, vietoje!) pastatytą automobilį, nors aš daug padariau Kaunui…

P.S. Atsiprašau, pamiršau to vado vardą…

algis, 2012-02-03 15:09:13

koks butu pono Burgio pasiulymas , keiciant ar tobulinant ta -25 laipsniu taisykle ?

Burgis, 2012-02-03 15:23:19

Algiui: va, pagaliau geras klausimas!

Vaikystėje skaičiau tokią knygą: „Rungtynės įvyks bet kokiu oru“. Tai apie futbolą…

Tas pats tiktų mokyklai. Pamoka kaip ir mišios – šventas dalykas, ji turi įvykti! O žmonės, tik žmonės pasirenka – ateiti ar neateiti. Aš, žmogus, mokyklos vadovas, pilietis ir vaikų draugas visada pasakysiu, kai nerekomenduosiu ar net uždrausiu ateiti. Neabejokite, neapsiriksiu. Šiomis dienomis pasakiau: kas nori ir gali – ateikite. Ar blogai pasakiau?

algis, 2012-02-03 15:33:57

Kiek procentu mokiniu turi buti klaseje , kad mokytoja ktuG aiskintu nauja tema. (dabar kai salta)

Jeigu ateina 1 ar 2 , ka mokytojams jus rekomenduojate su jais dirbti ?

Aciu uz atsakymus

Burgis, 2012-02-03 15:47:05

Algiui: mokytojams duodu visišką laisvę, bet rekomenduoju dirbti…

Aš pats studentus pirmos paskaitos metu įspėju: užsiėmimas įvyks, jei bus bent trys studentai. Jei bus mažiau – aš išeisiu.

Tokia nuostata buvo įteisinta prieškario Lietuvos universitetuose.

Arvydas, 2012-02-03 15:55:25

Tres faciunt collegium? 🙂

Burgis, 2012-02-03 16:07:59

Arvydui: soobrazim na troich…

Martynas, 2012-02-03 16:08:16

Bet argi dabartinė tvarka bloga? Jeigu tinkamos sąlygos mokytis – visi mokosi. Jeigu speigas/cunamis/karas/maras, nesimoko.

Jeigu prasidės “sava nuožiūra”, ateis pusė klasės, išmoks temą, paskui klausys kaip kitai pusei kartoja. Arba neatėjusi pusė bandys mokytis savarankiškai, bus mažiau pasiruošę egzaminui.

O dabar tvarkingai. Šiandien atšiaurios oro sąlygos – darykim pertrauką. O kad žmogus susikūrė sau lepias gyvenimo sąlygas ir prie -25 elnio medžioti nebereikia, kaltinkim mokslo ir pramonės progresą.

Tokioj Olandijoj, kur speigo nebūna, prie kur kas mažesnių temperatūrų pamokos nevyksta. Skystesnė visuomenė? Nesutikčiau..

O įstatymas tam ir yra, kad nepaliktų valdžios individui, jeigu yra rizika, kad individas valdžios nevertas. Abstrakčiai rašau, netaikau niekam:) Bet būtų Jūsų, p.Burgi, siūloma tvarka, ir matytumėm kur nors gūdžioj Lietuvoj pirmokus nušąlusiom galūnėm.

Burgis, 2012-02-03 16:10:55

Martynui: būtų tol, kol tos gūdžios Lietuvos mokyklos direktorius sėstų už grotų ilgiems metams. Po to nebūtų, nes tokių direktorių nebūtų.

Martynas, 2012-02-03 16:30:37

Tai va, nėra įstatymo – vienas žmogus kalėjime, kitas nebebus pianistu. Yra įstatymas – visi laimingi.

Kitaip tariant, numatyta rizika (neigiama) ir jai užbėgta už akių.

Žydrūnas, 2012-02-04 06:32:26

Martyną į seimą 🙂

Arvydas, 2012-02-04 08:15:09

Kažkurioje temoje Jūs, Martynai, klausėte kas yra geras specialistas. Pateikėte du variantus: geras savo srities žinovas arba žmogus, gaunantis pajamas iš tos srities. Ir man, dar kartą skaitant šią temą, šovė į galvą atsakymas! Štai, turime du moksleivius – vienas eis į mokyklą, o kitas, speigo metu, liks namie. Tai va, tas, kuris ateis į mokyklą, ir yra geras specialistas. Žinote, kas skiria jį nuo eilinio darbuotojo? Specialistas – žmogus, kuris visada padarys daugiau nei iš jo tikimasi, nei iš jo reikalaujama, nei tai numato įstatymai, taisyklės, instrukcijos. O šaltis, šiuo atveju, buvo tik rėtis, kuris parodė, jog gimnazistams dar yra kur tobulėti.

Martynai, jau išvardinote 10+ priežasčių, kodėl vaikai NETURĖTŲ eiti į mokyklą! Kad nepasidarytumėte bambeklis (juk nenorite tapti panašus į šios svetainės šeimininką?), išvardinkite bent kelias priežastis, kodėl vaikai VIS DĖLTO GALĖTŲ nueiti per šalčius į mokyklą? 😉

Burgis, 2012-02-04 09:03:55

Arvydai, nepeikite manęs, Dievas mane jau vakar nubaudė – automobiliukas neužsivedė… :-(((

nuoba, 2012-02-04 12:08:53

Tęsiant temą:

Užkietėjęs žvejys kiek pramigęs šoka iš lovos,rengiasi, čiumpa kuprinę ir lekia į autobusų stotelę. Bet jau per vėlu. Kitas autobusas bus tik po 4 valandų. Nepatenkintas grįžta namo, nusimeta kailinius, lipa į lovą:

– Brr kaip šalta.

– O maniškis kvailelis į žvejybą išvyko.

Burgis, 2012-02-04 12:23:33

Koks įdomus reitingas: 0/42 – po lygiai… :-)))

Arvydas, 2012-02-04 13:55:00

Aš Jūsų nepeikiu. Tai buvo ironija. Martynas kažkuriame komentare paminėjo, kad šis įrašas – bambėjimas. Netgi citavo A. Užkalnį (kas, beje, jis toks yra? žurnalistas? ar žinomas ir kuo nors daugiau?). Tai ir pasiūliau jam užuot skaičiavus minutes, per kiek laiko sušals mokinys, laukdamas autobuso, sugalvoti porą priežasčių, kodėl vaikai turėtų apsilankyti speigo sukaustytoje mokykloje..

Atsiprašau, jei neaiškiai išdėsčiau mintis! 🙂

Martynas Pilkis, 2012-02-04 19:16:37

Kartais čia būna kiek sumaišties su vardais. Arvydai (ir kiti svetainės lankytojai), šioje temoje komentavęs Martynas nėra tas pats žmogus, kuris rašė ankstesnius komentarus, tai aš. Jei kada nuo šiol komentuosiu, tai dar brūkštelsiu ir pavardę – gal daugiau nebesusipainios. Paskutinis Lietuvoj girdėtas Martynas Pilkis, atrodo, buvo mano proprosenelis, nors kas žino, gal atsiras koks dar negirdėtas bedravardis bendrapavardis 🙂

O savo bendravardžiui nepritariu. Įstatymas savaime nuo visko neapsaugo, kvailai besielgiant galima ir prie -15 rimtai susirgti. Be to teisingai laikantis taisyklės į mokyklą būtų reikėję eiti, nes Kaune juk nebuvo -25 laipsnių! Kai sakiau tai savo broliui ir sesei, jie tik sakė, jog elgsis „kaip visi“, t.y. – neis. Na ir ką, žmogau, su jais darysi? Pašnekėjom apie neigiamą „normalumo“ įtaką ir tiek.

Marius A., 2012-02-04 19:22:44

Yra didvyriškumas ir yra kvailumas. Ir suteik man, Viešpatie, įžvalgos juos atskirti, nes kartais tai yra taip arti…

Kai už lango -25 – tai eiti į mokyklą yra didvyriškumas? Noras įrodyti, kad “aš galiu”? Galiu tikėtinai nesušalti, nenušalti ir nesusirgti ir tai yra “fifty-fifty”? Manau, kad tai tik beprasmis likimo tampymas už ūsų, primenantis supervaržybas – “Aš galiu suryti xx dešrainių per 90 sekundžių”… Nesvarbu, kad pasekmes po to jausiu savaitę – “Aš juk GALĖJAU!”.

O gimnazijoje išvis būtų puiku, kad netinkamu oru mokytojai galėtų pateikti medžiagą ir užduotis internetu, o norintys – tai spręstų. Ir tokių norinčių būtų nemažai, tikite?

Burgis, 2012-02-04 19:23:49

Ačiū, Martynai Pilki, jau norėjau Tavęs prašyti pakeisti autorystės identifikatorių – judu skirtingi…

Burgis, 2012-02-04 20:42:15

Mariui A.: mes renkamės gyvenimo stilių, o gyvenimas renkasi, kaip mums atlyginti…

Šiandien didelei miniai MLT ir MMLT dalyvių pakartojau S. Nėries žodžius: „… Aš gi su tais, kur nebijo / Plaukti bangų barami…“

Arvydas, 2012-02-15 15:25:21

Nuorodo į temą 🙂

http://www.lrytas.lt/-13293104791328794045-mokyklinio-amžiaus-vaikų-sveikata-apgailėtina.htm