Saulė – pasaulis

Pagaliau radau tai, dėl ko taip niršta vienas šios svetainės lankytojas! Guliu ir girdžiu, kaip radijas man į ausį dainuoja: „… saulė… pasauly…“ Šokau iš lovos ir internete suradau tos dainos priedainio žodžius. Net du variantus, štai:

*

_**Tu nebuvai šalia,

kai skendo jūroj saulė,

ir aš likau viena

šiam suknistam pasauly!

***

Nebuvai šalia – jūroj skendo saulė,

Ir aš likau viena šiam suknistam pasauly.**_

***

Žinoma, ir aš esu pasibaisėjęs! Nes vietoj „suknistam“ turi būti visai kitas žodis. Jūs patys žinote koks… Tokie normalių keiksmažodžių pakeitimai surogatais erzina. Kai kas nors sako „bliamba“, aš iškart noriu pataisyti. Nes jau vaikystėje žinojau, kad čia yra klaidų: „jibūt mane mylėjus, ta kurva kar sutikau…“ Ir nereikia apsimesti!

***

Bet būkime teisingi – erzinti turi visai ne rimas „saulė – pasauly“, o to rimo kontekstas. Ir pradenčiuosius poetus turi mokyti ne vaderiai, o bent jau filologijos mokslų magistrai. (O gal Vaderis ir yra magistras?! Nes juk viską išmano, viską komentuoja. Tada ši mano klaida – nedovanotina!)

Atsakymai

Darth Vader, 2011-05-23 21:32:41

Nesikuklinant – ir magistras, ir doktorantas. VU magistras, jei tai įdomu. Žmogus, skaitęs mokslinį pranešimą apie poeziją (gaila, konferencijos medžiaga taip ir nebuvo išspausdinta).

Kaip ir įprasta blog’o savininkui – grafomanija. Būtų įdomu nors kartą gyvenime pamatyti p.autoriaus eilėraštį (grafomaninės rašliavos nelaikau kūryba). Bet, įtariu – neteks…

Burgis, 2011-05-23 22:08:17

Vau, Gerb. Vaderi, kaip aš pramoviau!…Bet tai dėl Jūsų kaltės: 1) šioje svetainėje jau esu rašęs, kaip mane mokė rašyti recenzijas; nejaugi Jūsų niekas nemokė, kad taip nemokšiškai rašote?! 2) kas atsitiko magistrui, jei jis virto nespecializuotu komentarų rašinėtoju, gėrio, šeimos ir kitų vertybių neigėju? Magistrai turėtų būti linksmi, patenkinti, orūs… Tai mane ir suklaidino.

Aš, 2011-05-23 22:13:28

Magistras Delfio liga susirgo, būtų nieko, bet sąžinė neleidžia parašyti ne kritiką. 🙂

Darth Vader, 2011-05-24 08:46:15

Recenzija išvis yra sudėtingas dalykas. Norint rašyti recenziją, reikia žinoti autoriaus kūrybą nuo A iki Z; reikia bent jau nuspėti, kas darė įtaką autoriui ir kodėl; reikia žinoti tos įtakos raidą, reikia gerai žinoti pasaulinės literatūros istoriją ir, savaime aišku, Lietuvos irgi. Turint tokį paprastutį pagrindą galima imtis recenzijos: iš pradžių dekonstruoti kūrinį, po to įvardyti stipriąsias puses, nurodant kodėl jos stiprios; tada įvardinti silpnąsias puses, įvardinant kodėl jos silpnos; tuomet įvardinti “lapsus lingvae” arba klaidas ir pasakyti, kodėl klaidinga – o galiausiai pasakyti autoriui kaip vengti silpnų vietų, ką jam/jai reikėtų skaityti, ko neskaityti, kuo vertėtų pasidomėti, o ko vengti kaip deputatui sąžinės ir padaryti išvadą apie autoriaus vietą šiuolaikinės lietuvių literatūros kontekste. Kaip matote – užimtų neproporcionaliai daug laiko nagrinėjant “Jonukas gu – karvutė mū” lygio rašliavą. Jeigu Jums ateitų laiškas “Gelbiamas dėde as isladau lazieri kuris visus uzmusa padekite uzpatientuoti duosiu sokoladuka” – ar imtumėte nagrinėti mokslinę literatūrą, klausinėti autoritetų? Jeigu eilėraštyje nėra nė vieno žodžio, nei vienos minties, kuri būtų nors kiek vertinga – nematau reikalo meluoti ir sakyti, kad tai yra. Man pačiam, kai jaunystėje rašinėjau juodą grafomaniją, Marcelijus Martinaitis yra labai taktiškai pasakęs, kad nerašyčiau. Ką gi, nustojau rašyti grafomaniją. Guli dabar stalčiuje, norėjau sudeginti (nes kvailystės neturi teisės gyventi), bet kažkaip pagailėjau kvailų sapalionių, kurias kadaise rašydavau šimtais. Tik štai manęs niekas nepriverstų (geriau tenušauna!) tą rašliavą skelbti.

Marius, 2011-05-24 09:49:11

Atkreipiau dėmesį į klausimą:

“2) kas atsitiko magistrui, jei jis virto nespecializuotu komentarų rašinėtoju, gėrio, šeimos ir kitų vertybių neigėju? “.

Direktoriau, “Star Wars” Jūs tikėtinai žiūrėjote? Ten Anakin Skywalker tapo Darth Vader ir atsakyti trumpai į klausimą “kas atsitiko?” nėra paprasta (ir jo motyvai buvo išskirtinai geranoriški, beje).

O žmonės savo “avatarus” (virtualiuosius “aš”) renkasi dažniausiai neatsitiktinai…

Burgis, 2011-05-24 10:38:13

Sveikinu, Gerb. Vaderi, pagaliau skaitau pirmą Jūsų normalų komentarą! Tai ir labai stebina, nes dauguma Jūsų komentarų yra „Gelbiamas dėde as isladau lazieri kuris visus uzmusa padekite uzpatientuoti duosiu sokoladuka“ tipo… Kodėl?! Kodėl Jūs, magistras, nusileidžiate iki tokio lygio rašliavos?

*

O dabar aš pasakysiu, kodėl čia skelbiu savo „eilėraščius“. Todėl, kad skelbiu tik čia! (Na, dar gimnazijos leidiniuose.) Galiu pasakyti kaip ir Jūs – tegu mane geriau nušauna, bet savo rašliavos knygos nekursiu. Bet asmeninė svetainė – visai kas kita. Jau sakiau, kad aš čia turiu teisę pramogauti, žaisti žodžiais, girtis anūkėliais ir t.t. ir pan. Todėl ir Jūsų kritika, Gerb. magistre, turėtų būti nuosaikesnė… Arba dar paprasčiau – Jūs čia daugiau galite neužeiti, kaip aš neužeinu į rašyk.lt ir šimtus kitų „kūrybos“ svetainių. Taigi…

Burgis, 2011-05-24 10:39:23

Mariui: ne, „Star Wars“ aš nežiūrėjau… Tai ir yra esmė – aš nenusileisiu iki jokių vaderių… :-)))

attente, 2011-05-24 12:39:07

Nagi, gerbiamasis Darth Vader’i, kiek man žinoma, blog’as arba tinklaraštis, yra dienoraštis internete. Ir jau žmogaus reikalas, ką skelbti, o ko ne. Juk rašydamas popierinį dienoraštį, žmogus tikrai nefiltruoja nei minčių, nei poezijos. O čia nemažai žmonių atrado kažką svarbaus, tad koks kieno reikalas, kas skelbiama, o kas ne. juk B.Burgis skaityt savo kūrinių į Poezijos pavasarį ir nesiveržia.

Buvusi mokytoja, 2011-05-24 13:35:45

Aš irgi ne visada sutinku su Vaderio nuomone, bet manau, kad jis gali turėti tą savo nuomonę…Kitas dalykas, kad kartais gal jo išraiškos priemonės išsiskiria bendram šio puslapio kontekste… Bet juk čia ir yra įdomumas – nuomonių skirtumas…

O p. B.Burgiui šiuo atveju tinka žodžiai: Jupiteri, tu pyksti? Vadinasi, tu neteisus…

Burgis, 2011-05-24 15:52:45

Buvusiai mokytojai: aš pykstu?! Kodėl turėčiau? Jei supykčiau, tai: 1) visai nieko nerašyčiau (žr. mano komentarą, įvertintą -1/5; kam jis man? Net nesuprantu, už ką mane baudžia…); 2) pašalinčiau visus komentarus, kurie man nepalankūs; 3) pašalinčiau iš svetainės visus man nepalankius autorius; 4) visai baigčiau tą žaidimą su svetaine.

*

Ne, aš mėgaujuosi tuo, kad galiu sau leisti būti žnaibomas. Va, kokia stora mano oda!

Marius, 2011-05-24 21:03:26

Aš nenusileisiu iki jokių vaderių… :-)))

“Nežiūrėjau” – ta atsakymo dalis man aiški.

O kodėl žiūrėti filmą, kuris yra vienas iš klasikinių Sci-Fi žanro filmų (pagalvojus – tai į galvą šauna tik “Kosminė odisėja” ir dar vienas-kitas filmas”) yra tolygu “nusileisti iki kažkur žemai” – to nesuprantu.

Lygiai taip nesuprasčiau, jei mokiniams uždavus, tarkim, perskaityti “Altorių šešėlyje” tūlas mokinys pasakytų: “Na aš tai jau kunigu nebūsiu…”.

P.S. O “Star Wars” – rekomenduoju, nebent mokslinė fantastika yra visiškai nepriimtina kaip žanras. Tik žiūrėti reikia keista tvarka: 4,5,6,1,2,3 dalys. Būtent taip sukūrė G.Lucas 😉

Dovilė, 2011-05-24 22:03:26

Va, tą patį, ką Marius norėjau pasakyti. Tame komentare matyt minusų pridėjo “Star Wars” gerbėjai 🙂

Burgis, 2011-05-24 22:20:20

Mariau, prašyčiau suprasti: aš turiu teisę nežinoti, kas yra tomlibukai, Tinki-vinki, goblinai ir pan. Turiu teisę spręsti, kurios lipdukų knygelės yra niekam tikusios. Bet Jūs visai be reikalo susiejote „Star Wars“ ir vaderius! Tai du skirtingi teiginiai!

*

Kita vertus, kiekvienas čia ateina su savo nuomone – tai – žavu.