Šis tas apie švietimą…

Tyli švietimo vadai Vilniuje, tyli – į mano klausimus neatsakinėja… Kurmių politika – kad tik mūsų neatkastų…

*

Šiandien – „Šimtadienio“ diena, Vasario 16-osios premijų KTUG moksleiviams įteikimo diena. Reikšminga diena! Šiandien reikia galvoti apie švietimą. Paskaitykime…

*

Vidutiniškai tik du trečdaliai Amerikos valstybinių mokyklų mokinių baigia vidurinę – tai blogiausias mokyklos baigimo rodiklis pramoniniame pasaulyje. Kai kuriose vietovėse mokyklas meta per 50 procentų vaikų; Amerikos čiabuvių bendruomenėse šis rodiklis viršija 80 procentų.

*

Manoma, kad ateinantį dešimtmetį visame pasaulyje stigs 18 milijonų mokytojų. Indijai reikės 1,2 milijono, Amerikai – 2,3 milijono…

*

2010 metais pasaulyje buvo per 1000 milijardierių: maždaug 500 Šiaurės Amerikoje, 245 Azijos ir Ramiojo vandenyno regione ir 230 Europoje.

*

1961-aisiais kinai per metus suvalgydavo vidutiniškai po 3,6 kilogramo mėsos. 2002 metais šis skaičius pašoko iki 52,4 kilogramo.

*

(Peter H. Diamandis, Steven Kotler. „Gausos amžius“)

***

… Domėjomės privačiu vaiku darželiu Kaune. Berods 1200 litų per mėnesį. Reikės paklausti Luko, gal jis nori kokį mėnesį lankyti? Reikės pagalvoti apie darželio įsteigimą. Kol kas mėgaujuosi darbu su penktokais. Pradėjome trečiąjį ciklą…

Atsakymai

Burgis, 2013-02-20 09:07:18

Reitingams…

ak, 2013-02-20 10:08:27

Ką gi LR pedagoginių universitetų studentai užuot važiavę skinti apelsinų ar šlavę viešbučius galės išmokti anglų kalbą ir važiuoti į JAV

burokėlis, 2013-02-20 10:17:23

Peršasi išvada, kuo daugiau technologijos padeda žmogui (gerėja gyvenimas), tuo jis žmogus darosi bukesnis. Čia kalbu apie JAV.

burokėlis, 2013-02-20 10:18:28

Pataisau, gal ne bukesnis, o tingesnis.

Arvydas R., 2013-02-20 12:53:36

burokėli, o aš nemanau, jog technologijos kaltos dėl žmonių bukėjimo. Nei Amerikoje, nei kurioje nors kitoje pasaulio šalyje. Pavyzdžiui, daugelis žmonių neišnaudoja įvairių kompiuterio galimybių. Bet negi tai “dėžės” problema?! Yra žmonių poreikis naudotis skirtingomis galimybėmis, yra žmonių gebėjimas mokytis, ką nors darant, yra paprasčiausias smalsumas.. Čia daug visokių faktorių susideda, bet pačios technologijos, manau, žmonijos regreso tikrai neskatina. Greičiau – atvirkščiai!

Aš labiau būčiau linkęs kaltinti socialinę terpę – tinginiams palanki valstybės politika, visuomenės pakantumas “siurbėlėms” ir panašių dalykų. Man rodos nė vienas kompiuteris ar išmanusis telefonas nepridaro tiek bėdos, kiek jų pridaro, pavyzdžiui, darbo birža..

laisvamanis, 2013-02-20 13:46:02

puikus pasigyrimas, kad B.B. gali mokėti 1200 Lt už mėnesį darželyje. Sumuojant 2 plius 2 aišku kodėl V.R.banką steigė Kaune, ir kodėl Žalgiris žlugo…

jei aš teisus, B.B. mane blokuos, jei neteisus — siūlykit variantus? kodėl gi ne? gal ponui E.B. šeimininkai neleido?

print screen išsaugotas 😉

Gintaras, 2013-02-20 14:16:47

laisvamani, jeigu tu toks gudrus, kodėl esi toks biednas ir negali vaiko gerovei 1200Lt skirti?

Burgis, 2013-02-20 14:37:45

laisvamaniui: nepykite, bet ir nesišaipykite – aš juk Jums nenurodinėju, kiek yra daug ir kiek yra mažai mokėti už anūkėlius… Kai (jei) Jūs jų turėsite keturis ir jei visą gyvenimą būsite dirbęs taip (kaip aš), kad galėtumėte anūkėliams skirti tiek, kiek reikia, suprasite, kad pašaipa buvo ne vietoje. Juk jei tiek prašo darželis, tai kažkas tiek moka, tiesa? Ir ne vien V.R., sutinkate?

ak, 2013-02-20 14:44:14

na 1200 litų buvo man kažkada nedaug. Ne tai svarbu, ką gali Burgis ar koks kitas lyderis, turtingas verslininkas, valdininkas ir t.t. Svarbu tai, kad nei vienas eilinis sąžiningai dirbanti to sau leisti negali. O tai jau negerai.

Tadas, 2013-02-20 14:53:53

Sėkmės renkantis darželį. Pritariu Burgiui, anūkėliai (ir vaikai) visada bus brangiausias turtas ir verti viso, kas geriausia. Aš džiaugiuosi, kad yra žmonių, galinčių sau tai leisti. Nebūkit pikti ir nepavydėkit, sako, pavydas jaunystei ir grožiui kenkia 🙂

Norėjau paklausti, ar mąstote apie VS? Jie leidžia kurį laiką “pasibandyti”. Būtų įdomu išgirsti įspūdžius.

Gintaras, 2013-02-20 14:56:37

ak: „Svarbu tai, kad nei vienas eilinis sąžiningai dirbanti to sau leisti negali.“ Ar tikrai? Sąžiningai tik už minimumą žmonės dirba? Kiti atlyginimą ne uždirba, o „gauna“? Ar jiems tiesiog „moka“?

Arvydas, 2013-02-20 16:31:16

Gintarai-Tamsta labai teisingai pastebėjote-būtent sąžiningai dirbantis žmogus uždirba -daug,jam jokios nuostabos tikrai nesukels tie 1200 (nes jis moka įvertinti ir kitų sąžiningą darbą).O tie kiti -tikrai “gauna” (kiek gauni?-jų tipiškas klausimas dar nuo tarybinių laikų).Klausimas-kaip išmokti dirbti sąžiningai? (t.y. tokį darbą ,kuriame gali save maximaliai realizuoti,duoti kitiems daugiausiai naudos).Tarp kitko-sąžiningai dirbti su vaikais-pati sunkiausia profesija (mokslininkai experimentiškai nustatė).Neuronai,neuronai !!!

Arvydas, 2013-02-20 16:35:06

….”pastumdėlis”-niekada nebūna sąžiningas-nebent jei jis ypatingai kvailas…

Rasa, 2013-02-20 17:46:24

Arvydai: nesu prieš privačius darželius, nes esu už tai, kad žmonės galėtų rinktis iš įvairių variantų. Puiku, kad jie yra.

Bet tavo komentaras keistokas. Sodros duomenimis, vidutinis darbo užmokestis šalies ūkyje 2012 m. III ketv. (bruto) 2171,00 lt. Vidutinis. Ne minimalus. Ar visi vidutiniai- tik nesąžiningi pastumdėliai? Ar visi tik kvailiai?

Arvydas, 2013-02-20 19:04:01

Rasa-kiek suprantu ,Jūsų klausimas -retorinis.Aišku ,kad ne visi ,bet…,kaip čia Jums pasakius-vidutinis,jau savaime ,pagal apibrėžimą ir yra pastumdėlis (na ne slunkius ,kaip tas Vingių Jonas,bet ir ne toks iš kurio galima ko nors rimto tikėtis).Vidutinybė gauna kompensaciją-jį visi supranta ir pateisina-juk jis-“kaip visi”.Vidutiniškai sąžiningi vidutiniai žmonės-miela publika.

Rasa, 2013-02-20 20:21:22

Arvydai, tiesiog aš manau, kad sąžiningas požiūris į darbą ir žmogaus sugebėjimas daug uždirbti nėra visiškai surišti dalykai. Yra žmonės, kurie moka daryti pinigus, o yra, kurie moka daryti kažką nuostabaus ar gero ar naudingo, ar tiesiog gerai dirbti, bet jie nemoka iš to daug užsidirbti. Tiesiog jie nėra verslūs. Ir manyti, kad tie, kurie nemoka, yra vidutinybės ar kvailiai, man atrodo neteisinga. Bet tai man taip atrodo 🙂

Žinai, net Rembrantas mirė skurde, o ar jis buvo vidutinybė ar nesąžiningas? 🙂 O kiek aktorių, kurie nenori iškeisti savo teatrų į pigią televiziją, kiek kitokių nuostabių žmonių nesugeba užsidirbti tiek, kiek jie verti? Ar jie visi tik “miela publika”? Gydytojai poliklinikose, jauni mokytojai, kurie turi tų vaikučių- ar visi jie nėra sąžiningi, nes nelabai kažin ką uždirba? Žinai, o aš va kažkada saugodavau kaimynės vaikučius beveik už dyką. Bet duodavau jiems ne mažiau, nei gali duoti darželis už 1200, esu tuo tikra. Ir dar mylėjau juos priedo. Už dyką 🙂 Gal dėl to irgi turiu būti laikoma “tarybine atgyvena” ar kokia naftalinine babyte? 😀

Atsiprašau, nugrybavom nuo švietimo iki belenko. Tiesiog man nelabai patinka Arvydo požiūris. Na, bet tegul sau būna, koks man skirtumas? 🙂

Arvydas, 2013-02-20 23:00:46

Rasa,dar galima pridėti Van Gogą arba Diogeną-aš čia nekalbu apie pinigus ,o tik apie požiūrį- tą “kiek gauni”-pastumdėlio požiūrį,kurio jokie pinigai neišgydys.Labai lengva būti sąžiningu už milijoną-pabandykit už skatiką (Bernardo Šo taikli mintis).Jei žmogus pradeda dejuoti ,kad 1200 brangu -tai išduoda tą jo “kiek gauni” (nors dažniausiai tokie dejuoja apsimesdami).Na ,o jei nėra tų niekingų pinigėlių -anokia čia bėda -kaip sako rusai -“na niet ,i suda niet”.O kas dėl tos Jūsų minėtos”visuotinės sąžinės”-tai mes visi ją puikiai matom-“miela publika”-saugokit kišenes (ir sveikatą ).Beje,mes labai “nenusigrybavom”-tikras švietimas prasideda nuo savigarbos .(juk išlavintas pastumdėlis,taip ir lieka pastumdėliu-tik “išlavintu”).

Rasa, 2013-02-21 00:06:48

🙂 Arvydui: nežinau net to, ar mes panašiai suprantame žodį “savigarba” 🙂

ak, 2013-02-21 08:18:14

mielas Arvydai – pagal tave LR gyvena vieni pastumdėliai – dirbantys už minimumą už vidutinę algą net gaunantys kokius 3000 litų į rankas tuo darželiu naudotis negalės.Atmeskime visus eilinius darbininkus, eilinius tarnautojus ir net smulkius vadovus – kas belieka?Kokie 2 – 3 proc. LR gyventojų. Ar kilmingiesiems tas darželis reikalingas? Gal būt. Bet toks tikrai neprisidės prie LR gyventojų gausėjumo nes emigruoja būtent tie, kurie už tokį darželį susimokėti LR negali. Kokioje Norvegijoje į darželį savo vaikus leisti gali ir valytoja ir indų plovėja, pas mus tik Burgis ar koks ministeris. Beje jie sąžiningiau pasielgtų už tuos 1200 pasisamdydami auklę. Taip sukurtų darbo vietą ir prisidėtų prie emigracijos nmažinimo.

Regina D., 2013-02-21 08:42:55

Verta investuoti į vaikus, ir 1200 Lt už darželį tikrai ne per daug (ypač jei tai “Vaikystės sodas”). Norėčiau dirbti labai gerame privačiame darželyje – nuo vaikystės svajoju :). Gal, kai turėsiu anūkučių, taip ir padarysiu 🙂

Burgis, 2013-02-21 09:04:03

Ačiū, Regina D., Jūs viską pasakėte, ką ir aš norėjau pasakyti. Vis tik įpilsiu alyvos į ugnelę šioje diskusijoje…

*

Mane glumina kai kurių komentatorių supratimas apie kainas ir dorai uždirbtą atlyginimą. Atrodo, kad čia jau esu aprašęs tokį epizodą, bet pakartosiu…

*

Kai Vilniuje, Gedimino prospekte, atidarė restoraną „Ponių laimė“ (įsimintinas ir dėl to, kad interjerui buvo panaudotos Gustavo Klimto paveikslų reprodukcijos; G.Klimto paveikslas parduotas už rekordinę 135 mln. dolerių sumą…), vieno dienraščio žurnalistė parašė: „antrasis patiekalas brangus…“. Man teko išgirsti, kaip jauną žurnalistę mokė patyręs redaktorius: „Negalima rašyti „brangus“! Tau brangus, o kitam – visai nebrangus… Parašyk kainą – ir tiek.“

*

Taigi – apie kainas. 1200 Lt už mėnesį darželyje yra visai nedaug! Aš jums sakau – nedaug. Nes pažįstu šeimų, kurios geroms auklėms Vilniuje už vieno vaiko priežiūrą namuose moka po 2000 Lt „į rankas“ ir moka oficialiai. Nes tų šeimų mėnesio pajamos yra tikrai ne 10 000 litų…

*

O aš gyvenime visada gaunu daugiau nei man reikėtų! Ir visada tai užsidirbu sąžiningai. Nes kitaip visai nenorėčiau gauti… Bet jūs, komentatoriai, nesuprantate, kad norėdamas gauti daugiau nei reikėtų, norėdamas (kodėl norėdamas?! nei aš noriu , nei ką…) gauti daug, turi visą gyvenimą, pabrėžiu – visą gyvenimą!, gyventi greitai, aukštai, iš visų jėgų!

Rasa, 2013-02-21 09:10:57

🙂 ak, darželiai neskirti tam, kad jie prisidėtų prie LR gyventojų gausinimo :))))))) Be to, juk yra ir pigesnių darželių.

ak, 2013-02-21 09:24:02

Darželiai galėtų prisidėti prie LR gyventojų gausinimo – daugelis dirbančių jaunų šeimų mažiau bijotų prasimanyti kūdikį jei žinotų, kad galės jį kažkur saugiai palikti ir darbuotis ramia dūšia. Beje pigiame darželyje vargu arbus patikimai saugu ir gera mažyliui.

Trečia tokių kaip Burgis ir visų kitų senelių probloemos gerokai skiriasi – manau, kad nesvarbu ar jo vaikaičiai lankys darželį už 1200 litų, ar jis jiems pasamdys auklę už 2000 litų, ar jie gyvens namuose su seneliais aš jų vis tiek naktį nesusitiksiu Kauno gatvėje ir jie neįrems man peilio tarp šonkaulių prašydami piniginės. Gatvės gaujos formuojasi būtent iš darbininkų vaikų, kurie abiem tėvams išėjus į darbą palieka su kurčia ir pusakle močiute arba patys vieni. Va jie ima gyventi gatvėje ir perima skurdo kultūra. Kaune tokių šimtai. Va , jeigu tokie turėtų galimybe lankyti gerą darželį ir auklyčių prižiūrimi formuotų savo elgesio įgūdžius ir moralės normas, ko gero Kauno gatvėse naktį būtų žymiai saugiau…

lol, 2013-02-21 09:29:42

jei gali mokėti tuos 1200 lt., tai tegu moka.

ir koks kieno reikalas…

ir darželio darbuotojos tokiame darželyje gal kitaip dirba, negu valstybiniame.

ir tam vaikui, gal, saugiau ir įdomiau.

Arvydas, 2013-02-21 09:34:01

ak ir Rasa-matau ,kad truputėlį nesusikalbam (čia mano kaltė).Teko sutikti save gerbiančių valytojų (ne pastumdėlių, o tiesiog valytojų) ir visai savęs negerbiančių “pedagogų”,bet dauguma žmonių (tiek valytojų ,tiek ir pedagogų) negerbia savęs tiek ,kad galėtų atsiriboti nuo to “piniginio nepilnavertiškumo”.Jiems tas “kiek gauni” neleidžia ramiai miegot (ir ramiai gyvent).Ta pastumdėlių armija per dieną neatsirado-tai baudžiavinės praeities reliktas (ir sovietinės okupacijos ).Gerai “pašertas” baudžiauninkas žiūri iš aukšto į sulysusį…jo savigarba priklauso nuo to įmitimo.Vaikus reikia auklėti taip .kad į “pinigėlį’ jie žiūrėtų su lengva panieka ir neinkštų dėl tokios smulkmenos.1200 už darželį objektyviai gana pigu (tiesiog pasiskaičiuokit ,nepatingėkit).Sakysim -grupė 15 vaikiukų ,dirba 3 darbuotojos-na dar už patalpas ir tt ,mokesčiai-ne kažinkas ir belieka (dirba iš idėjos).Mylėkim vaikiukus ,o ne pinigiukus.

ak, 2013-02-21 10:20:17

taigi, kad nesusikalbam – jūs atstovaujate tuos 30 tūkst gyventojų, kuriems LR gyventi visai gera ir 1200 litų yra nedaug. Tad ir yra principas – sotus alkano nesupranta. Neneigsiu – gal būt galima sąžiningai uždirbti ir dešimtį tūkstančių litų per mėnesį. Bet pačiam tokių susitikti nepasitaikė. O va Dailės akademijoje tikrai pilna šaunių vyrų ir moterų kurie gyvena iš tūkstančio litų mėnesiui, Telšių mero atlyginimas tėra kokie vargani šeši tūkstančiai. Nemanau, kad tų turtingų labai daug yra Kaune, ypač sąžiningai praturtėjusių. Gal būt BUrgis, gal tamsta, gal Arvydas Sabonnis, kuris buvo priverstas emigruoti nes nemokėjo “žaisti” pagal jūsų taisykles. Tad turtuoliams jokių problemų – Burgio vietoje net nediskutuočiau – kur noriu ten dedu tuos savo vaikaičius. Bet LR tokie asmenys ir jų problemos yra būtent nereikšmingi ir neaktualūs. Nes jie gyvena tik sau ir savo problemomis, o aš norėčiau, kad būtų gerai ne tik lyderiams sukčiams ir valdžiažmogiams, bet ir eiliniams, kurie vis dėl to sudaro beveik 100 proc. tautos.

Rasa, 2013-02-21 11:09:22

Arvydai, taip, man tiesiog nepatiko Jūsų tonas :)))))))))

ak, žinot, aš uždirbu tikrai nedaug 🙂 O dar turiu sūnų studentą, šiuo metu nedirbantį. Kaip pagalvoji, kaip gerai, kad jau studentas- ir maistas kainuoja mažiau nei daržely ir išleidžia kur kas mažiau :)))))))))

Ir, žinot, man irgi Lietuvoj gerai, manęs iš čia niekam niekaip nesiseka iškrapštyt 🙂 Na nebet kada paskui mylimą- tada būtų galima ir į pasaulio kraštą… 🙂

O dėl darželio kainos brangumo- tai išties normali kaina, negalima vertinti visko pagal savo uždarbį ir pagal tai, ar aš galiu už tai užmokėti ar negaliu. Pagaliau yra prabangos prekės, kurių kažkam reikia, yra kokybiškos prekės, kurių kažkam reikia. Visko yra ir visko reik. Su visom paslaugom taip. Juk net nusikirpt gali už 10 lt, o gali už 75 lt. pas normalų kirpėją. Bet jei aš noriu atrodyt gražiai, kodėl aš negaliu turėti net galimybės būti graži ir kirptis pas gerą, nes kažkam atrodo, kad visi kirpėjai privalo kirpti už 10 🙂 Ir niekam nesiūlyčiau kvepintis “trojnoj odekolon”, jei jis gali sau leisti gerus kvepalus. O jei negali, yra pilna alternatyvių variantų, pav.- tiesiog būti švariam 🙂

ak, 2013-02-21 12:22:27

NA AŠ IRGI NESIRUOŠIU NIEKAD BĖGTI IŠ žEMAITIJOS NES SAVO LAIKU PASAULIO PAŽIŪRĖJAU PAKANKAMAI, O DABAR MAN REIKIA VISAI NEDAUG. Mano vaikai jau suaugę, o vaikaičiais, ko gero, gaus rūpintis patys. Iš manęs paramos nesulauks tikrai. Kaip jau minėjau – esu bedarbis. Ir kalba ne apie tai brangu ar ne tie 1200 litų. Kokioje Šveicarijoje Burgis rastų pensioną, kur vaiko priežiūra kainuoja 10 tūkst. litų. Ar kainoje esmė? Telšių rajone nemažai pagyvenusių pensininkių uždarbiauja prižiūrėdamos tėvų išvykusių uždarbiauti į ES vaikus. Ir dirba auklėmis visai nuoširdžiai už kokius 300 litų. Kalba yra apie tai jog tai, kad kokybiškomis vaikų darželio paslaugomis LR gali naudotis tik Burgis ir dar keli tūkstančiai lyderių, o vis dar likę LR du su puse milijono “lūzerių” negali yra socialiai neteisinga. Tiesiog vėl priminsiu – UK, Norvegijoje ar Švedijoje, ar Islandijoje saugaus ir gero vaikų darželio paslaugos pagal kišenę yra valytojai, indų plovėjai – bet kuriam legaliai dirbančiam. LR manau, kad net tarp KTUG mokytojų (girdėjau, kad jie daugiau uždirba nei eiliniai mokytojai) nedaug atsirastų, kurie ryžtųsi naudotis Burgio minėto darželio paslaugomis.

Arvydas R., 2013-02-21 12:47:51

ak, nesuprantu – kodėl socialiai neteisinga, kad žmonės sau kažko negali leisti? Mūsų didžiausia bėda, kad mes labai savęs gailime, o įdedame labai mažai pastangų tam, kad kažką pakeisti. Didžioji mūsų tautos dalis – dykaduoniai. Ir neverta dėl to ginčytis. Aš nesiremiu kažkokiais skaičiais, bet sakau tai, ką matau. O aš matau, kad “Akropolis” vidury darbo dienos pilnas žmonių. Populiarūs sporto klubai vidury darbo dienos – sausakimši žmonių. Dienos metu miesto gatvės – pilnos automobilių. Aš pats dirbu Lietuvos – Norvegijos įmonėje, todėl dažnai keliauju po Skandinavijos šalis ir matau, kad, pavyzdžiui, Osle darbo valandomis eismas mieste – beveik išmiręs. Bet mes, matyt, labai gerai gyvename ir mums dirbti ir užsidirbti nereikia.. Valstybė turi pasirūpinti, kad visi būtume šokolade!

ak, 2013-02-21 14:01:10

Arvydai – didžioji tautos dalis tikrai nėra dykaduoniai – jie yra tik paprasti vidutiniai dori ir darbštūs žmonės neturintys ypatingų talentų, verslo sugebėjimų, ar lyderystės įgūdžių. Jie yra eiliniai. Kaip manai kas laimėjo Maratono mūšį kuriame kovėsi 10 tūkst. graikų prieš 70 tūkst. persų? Strategas Miltiadas ar vis tik tie eiliniai graikų kariai kurie bene 11 valandų įnirtingai kovėsi negailėdami savo gyvybės? Taip ir tu, esu lyderis, kuris gal būt uždirba daugiau nei dešimtį tūkstančių per mėnesį, ir net galvoja, kad uždirba juos sąžiningai? Ar tikrai? O gal tuos dešimtį tūkstančių tau vis dėl to uždirba “lūzeriai” kuriuos išnaudoji? Jie lūzeriai, juos apgaudinėti ir išnaudoti galima, jiems už darbą galima mokėti minimumą ir t.t. Ir darželių lūzerių vaikams nereikia – tegul malasi gatvėje ar ne? Kai tie lūzerių vaikai apiplėš tavo butą arba Kauno gatvėje tau įrems pašonėn peilį ir suspardys tave vien už tai, kad esi sotus ir gražiai apsirengęs – nepamiršk, kad esi lyderis ir piktinkis valstybe, samdykis apsauginius… Priminsiu, kad valstybės institucijos turi vienodai tarnauti visiems piliečiams – tiek lyderiams, tiek vidutiniams, tiek lūzeriams…

Arvydas, 2013-02-21 15:11:51

a.k. na ir nupiešėt mane ,Tamsta, kaip kokį kapitalistą -eksploatatorių iš Markso “Kapitalo”.Aš neapgaudinėju jokių “lūzerių” -tiesiog neturiu tam laiko-juk yra pakankamai įdomesnių už “lūzerius” žmonių.Neketinu ginčytis su Tamsta- ginčytis su žemaičiu beviltiškas reikalas.Sutinku ,kad eiliniai -reikalingi.Sakoma ,kad pėstininkai -šachmatų partijos siela (jie atlieka “juodą darbą” ir yra be gailesčio aukojami kai to būtinai reikia),kartais pėstininkas praeina ‘į Valdoves’-padaro karjerą ir net skelbia matą pačiam priešo Karaliui…

Arvydas, 2013-02-21 15:24:22

Rasa-na va ,pagaliau jau supratome vienas kitą(bent jau aš Jus supratau).Giliau pažiūrėjus tas “pastumdėlis” gyvena kiekviename iš mūsų (kaip ir “lyderis”)-tiesiog reikia jį laiku identifikuoti ir neleisti jam “veikti” (o jis tam -visada pasiruošęs).”nesipeškim”dėl tokių smulkmenų ,kaip 1200 lt -žiūrint į tą “mielos publikos” infantilumą-galima būtų pagalvot apie “vaikų darželį” suaugusiems (už prieinamą kainą-vieną “butkevičių” per mėn.).Daugeliui tikrai praverstų…

Arvydas R., 2013-02-21 17:40:59

ak, kaip suprantu iš Jūsų įrašo, Jūs manote, kad aš – verslininkas? Ne. Aš esu samdomas darbuotojas. Inžinierius. Aš esu visiška vidutinybė. Neturiu jokių ypatingų talentų. Nesivadovauju kokia nors ypatinga filosofija. Mano pajamos – kažkiek didesnės nei Lietuvos vidurkis, tačiau aš realiai ir dirbu ne Lietuvoje. Mokesčius moku sąžiningai. Juos moku Lietuvoje. Atlygį aš užsidirbu kartu su komanda, t. y. su bendradarbiais. O tam, kad aš gaučiau tokius pinigus, aš kryptingai dirbau 15 metų. Dirbti pradėjau universitete, nes reikėjo papildomų pinigų pragyvenimui bei mokslams. Baigus universitetą, tėvai ir mano būsima žmona man nuolat sakydavo, kad jau laikas susirasti pelningesnį darbą. Suprantate, kokį spaudimą turėjau atlaikyti? O aš visada tikėjau, kad gerai gyvensiu tada, ne kai aš priklausysiu nuo įmonės, kurioje aš dirbu, bet kai įmonės sėkmė priklausys nuo mano darbo, žinių bei patirties. Štai taip kantriai aš ir “ariau” savo vagą, kol mane pastebėjo ir ne tik pastebėjo, bet ir sudarė tokias sąlygas dirbti ir užsidirbti, apie kurias aš visada ir svajojau. Niekas man nepadėjo, per niekieno galvas aš nelipau. Todėl niekam neturiu ir dėkoti už tai, ką aš turiu šiandien. Ir nesuprantu – ar būtų socialiai teisinga, jei aš, sukišęs daugmaž pusę savo gyvenimo, gaučiau daugiau-mažiau tokias pačias pajamas, kaip ir mano kaimynė, kuri yra geras žmogus, bet per trisdešimt metų realiai pradirbo metus-du, o likusį laiką gyveno iš darbo biržos išmokų, nes realiai dirbti jai neapsimoka?

Rasa, 2013-02-21 18:40:09

Ar Arvydas ir Arvydas R. tai tas pat žmogus? Nes jau nesusigaudau 🙁 Apsispręskit jūs ten ar jūs du ar vienas 🙂 Nes abu kažkokie neaiškūs 🙂 Vienas inžinerius, kitas iš Markso “Kapitalo”… 🙂

ak, 2013-02-21 20:21:50

na Arvydai, viskas gerai, inžinierius, mano nuomone, visai gerbtina specialybė. Vis dėl to inžinierius, ypač geras inžinierius nėra ir niekada nebuvo eilinis. Ir uždirbti jis gali priklausomai nuo darbo pobūdžio. Priminsiu kad pirmasis milijonierius lietuvis carinėje imperijoje buvo būtent geležinkelių inžinierius P. Vileišis. Jis užsidirbo milijona caro rublių auksu – sprendžian pagal dabartinę auksinio červonco kainą tai būtų apie 70 milijonų litų. Užsidirbo kiek suprantu sąžiningai – projektuodamas, organizuodamas ir prižiūrėdamas geležinkelių statybą imperijoje. Tad aš ne dėl pajamų su tamsta ginčijuosi ir ne apie tokius eilinius kaip tamsta kalbu. Jei turi gerą darbą, gerai uždirbi – valio, gali leisti sau viską ką leidžia pajamos. Bet yra kitokie eiliniai – Maximos kasininkė, audėja, krovikas, darbininkas įmonėje (ne inžinierius, o eilinis dirbantis prie staklių) ir daugybė kitų eilinių – kad ir eilinis mokytojas.