Švietimo raidos scenarijai. Ką manote?

Švietimo ir mokslo ministerija paskelbė švietimo raidos scenarijų konkurso nugalėtojus, išdalijo premijas… Dabar labai smalsu, kas bus realizuota, kas bus atmesta. Jei konkursu viskas ir pasibaigs – pinigai į balą. O realizuoti tikrai nebus lengva ne vien dėl to, kad pagirtieji scenarijai rodo ne tik tuos pačius kelius, bet ir gerokai skirtingus. Sunkiausia bus gauti valdžios, politikų ir visuomenės mandatą realizuoti tai, kas daugeliui nepriimtina. Pavyzdžiui, kas išdrįs sumažinti mokytojų skaičių taip, kaip niekada iki šiol nebuvo padaryta? Kas išdrįs paskelbti, kad mokytojai Lietuvoje rengiami taip, kad blogiau jau negalima? Ir kas atliks Cezario pjūvį, kad gimtų „Šviesioji Lietuva“?

Štai scenarijų konkurso rengėjai, vertintojai ir dalyviai. Scenarijai paskelbti: http://www.smm.lt/strategija/iss.htm. Kiek žmonių juos perskaitys? Kiek žmonių parašys kritikos ir pritarimo žodžių? Kam parašys? Kas išklausys parašiusius? Kas nuspręs, ką daryti rytoj, poryt, po metų…?

*

Jūs čia parašykite… Ačiū!

Atsakymai

Margarita, 2011-12-28 12:29:20

Manau, kad nebus jokio progreso švietimo sistemoje, kol mokslas bus privalomas. Turi mokytis tie, kurie nori mokytis, o kitiems atviras kelias gatvių šluoti. Kodėl visi nori į KTUG? Juk mokytis reikės daug daugiau ir darbo teks įdėti, bet čia renkasi tie, kurie NORI mokytis. Va, kai mokyklos bus tokiems, kurie NORI, tada ir pajudėsime.

Burgis, 2011-12-28 12:37:01

Taip, Gerb. Margarita, taip! Tai ir mano sena svajonė, kad mokslo ieškotų, siektų, prašytų, o ne kad mokslas būtų prievarta brukamas.

Margarita, 2011-12-28 13:25:47

Perskaičiau Jūsų kurtą scenarijų (ir kai kuriuos kitus taip pat). Dar mūsų valdininkams augti ir augti iki tokio supratimo. Jūs gerb. Direktoriau, smarkiai pralenkiate laiką.

Burgis, 2011-12-28 13:40:12

Ačiū, Gerb. Margarita!

sonata, 2011-12-28 14:26:47

Gal aš klystu, bet kažkiek privalomo mokslo turi būti – BEraščius, BEmokslius, BEteisius labai lengva valdyti. Kiek, kokio pobūdžio – nesu specialistė, kad sugebėčiau spręsti, bet žmonių tamsumas prie gero nepriveda.

petras, 2011-12-28 14:29:10

Margaritai. žmonėms per jėgą bruka mokslą, kad jie įgytų bent kokį išsilavinimą, discipliną ir tada mažėja rizika, kad bus daug pavojingų žmonių visuomenėje 🙂 kaip Burgis mėgsta sakyt, kad būtų mažiau tų, kurie gali kelt pavojų jo anūkams.

Burgis, 2011-12-28 14:38:47

Gerb. Sonatai: žinoma, ir būtų to mokslo, jei mes mokėtume taip, kaip Tomas Sojeris dažė tvorą… Tik padarykime, kad mokslas būtų gėris – iškart prie jo išsirikiuos eilės!

Vaikus versti mokytis – pareiga, bet ne valstybės, ne mokyklos, o tėvų, globėjų. Kada gi mes pasimokysime iš gamtos? Ten tai puikiai sutvarkyta!

Matilda, 2011-12-28 14:39:43

Skirtumas tas , kad KTUG, Vilniaus licėjuje mokosi tie žmonės, kurie NORI ,mokytis, todėl ir rezultatai puikūs. Kitose mokyklose, deja, dauguma per prievartą mokomų. Todėl ir rezultatai analogiški. O prievartos reikia, kitaip koks trečdalis būtų tokie kaip Mauglis. Blogai tai, kad jie nesupranta( ar nenori suprasti) mokslo svarbos.

Gerų Jums ateinančių metų ir puikių mokinių, Gerb. B.Burgi.

Margarita, 2011-12-28 14:47:19

Na, turi būti kažkoks bendras išsilavinimas, kad visuomenė būtų raštinga. Bet tikrai nebūtina kiemsargiui mokėti įrodyti Pitagoro teoremą, ar sugebėti rašyti rašinius, ar žinoti Niutono binomą. Nes kai lengvai gaunamas vidurinis išsilavinimas, tada visi dundukai galvoja, kad jie tai jau tikrai verti aukštojo, o “aukštąjį” mūsuose galima gauti ir į kolegiją įstojus. Griežtesnės atrankos norėtųsi. Nes klesti nusirašinėjimas, diplominių, kursinių darbų pirkimas. O paskui pilnas internetas verksnių, besiskundžiančių mažais atlyginimais ir blogais darbdaviais. O ką gali darbdavys pasiūlyti darbuotojui, tesugebančiam atlikti vienintelį veiksmą copy-paste?

mokytoja, 2011-12-28 19:19:38

Vieno scenarijaus negaliu skaityti, erzina šriftas… Vakar bandžiau, šiandien vėl, dar negaliu…

Jūsų scenarijuje patiko terminas – interneteka (ir ne tik). Ar galiu jį “pasiskolinti”? (labai tiktų veiklos programoje).

Patiko scenarijus, kur yra tokia mintis: mokytojas (dėstytojas) į pamoką (paskaitą) turi eiti taip, kaip geras aktorius eina į sceną, visus nemalonumus: šeimyninius, finansinius, tarnybinius palikdamas už klasės (auditorijos) durų ir gyventi tik pamokos (paskaitos) tobulo pravedimo rūpesčiu (Adelė Bieliūnaitė-Kiubarienė).

Visada taip stengiuosi daryti, visada šypsausi, tik ne visi supranta. Bet džiaugiuosi, kad tai supranta mano mokiniai.

Burgis, 2011-12-28 20:06:09

Mokytojai: ačiū! Interneteka – Jūsų. 🙂

Ramunė, 2011-12-28 23:32:46

Perskaičiau Jūsiškį scenarijų (kitus dar tik skaitysiu). Patiko. Jūs mokat argumentuoti. Bet ar kas nors dalį šgyvendins????