Toks yra pasaulis…

*

Turkijos prezidentas svečiuojasi pas V.Putiną Maskvoje. NATO valstybės vadovas gražiai bendrauja su valstybės, nuo kurios gali tekti mus ginti NATO šalims, prezidentu. Tai jei Rusija imsis agresijos, kurioje pusėje bus Turkija?

*

Turkijoje sudužo Rusijos verslininkus gabenęs sraigtasparnis.

*

Seimo vicepirmininkas atsistatydino. Bet Seime jis gali dirbti, tiesa? Mūsų priešams gali dirbti!

*

Seimas ruošiasi sesijai, kurioje bus numatyta apsvarstyti ir priimti pusę tūkstančio teisės aktų. Kaip tik tiek mums ir trūko.

*

Vilniuje – ypatingoji padėtis. Legioneliozė. Bet kaltų nėra.

*

Nepriklausomos Lietuvos banditų gaujelė nužudė jauną merginą. Galimai dėl automobilio. Banditai – mūsų atgimusios valstybės bendraamžiai. Užsiauginome. Ne, užsiauginote! Aš turiu alibi. Mane tos Lietuvos respublikos vardu teisė…

*

Ir vis tik – rytoj aš švęsiu! Nes kūriau ir kuriu Lietuvą, bet ne tokią, kokią ją kuria valdžia, teisėsauga, žiniasklaida. Ir aš žinau – kuriančių su manimi daug. Ir mes laimėsime!

*

Atsakymai

Sokolovas, 2017-03-10 21:53:59

NĖRA BAISIAU…

Nužudyta mergina…Nužudymo tyrimą atliko policija. Manau, jog policija padarė viską, ką galėjo padaryti…

Bet…O kur nusikalstamumo prevencija? Jos nėra. Nes tai-politikų sfera, ir jiems ji nerūpi.

Tyrimą žiniasklaidoj komentavo A. Sadeckas. Tas, kurio vadovavimo kriminalinei policijai laikais klestėjo reketas, bei “gaujų karai”.

“Demokratūra”….Žinote, jei būtų mano valia, būtų suimti (ir eitų kaip bendrininkai) visi tų banditų draugeliai, pažįstami, giminės, ir pan…

Akis už akį! Obuolys nuo obelies….Kito kelio jau nėra.

Giedrius, 2017-03-10 23:21:48

Dviejų greičių Lietuva. Šalia klestinčios, iš įvairiaspalvių žurnalų viršelių nubalintais dantimis besišypsančios Lietuvos, kartu užaugo ir kita Lietuvėlė – pastaruosius 26 metus palikta kaip našlaitė, niekieno neprižiūrima, apleista ir nemylima. Kodėl gi turėtume stebėtis tokiais nužmogėjimo atvejais? Mūsuos gerovės sukūrimas kol kas suprantamas labai lokaliai ir tik kaip ne tokių sėkmingų išstūmimas į užribį. O tame užribyje automatiškai susiformuoja priešingas polius. Kuo didesnis pliusas pirmoje Lietuvoje, tuo didesnis minusas antrojoje. Juk pasaulis dualus.

Rasa, 2017-03-10 23:48:55

Giedriau, galima- paklausiu? Vienur kitur užmečiau akį į komentarus. Daug kur skamba, kad reikėtų juos nužudyti, t.y. grąžinti mirties bausmę arba, dar geriau būtų, jei leistų juos nulinčiuoti. Tada daugiau kentėtų. Nes žmonės išradingi. Ką manai apie tai?

Pentium100, 2017-03-11 00:15:15

Rasai: Man pikta, kai žinau, kad dalis mano sumokėtų mokesčių yra panaudojami tam, kad žmogžudžiams, kurių jau niekada neišleis (na bent aš tikiuosi,kad neišleis), gyvenimas kalėjime nebūtų per sunkus, kad tinkamai rodytų televizorius, nebūtų per ankšta kameroj, būtų pakankamai skanus maistas ir su reikiamu kiekių vitaminų. Taip pat, kad galėtų juos aplankyti jų merginos/vaikinai ir praleisti naktį.

Kitaip tariant, tam tikrai grupei žmonių kalėjimas gal netgi gera vieta yra – turi stogą virš galvos, dirbt nereikia, valgyt duoda…

Aš sutinku, kad daugumai nusikaltėlių (tų, kurie nuteisti ne iki gyvos galvos) sąlygos kalėjime neturi būti per daug blogos, nes dar tikimasi, kad žmogus pasitaisys ir išėjęs iš kalėjimo nebenusikals. Tačiau tai negalioja sėdintiems iki gyvos galvos. Jie patys niekad neišeis, iš ten tik išneš. Nužudei žmogų – džiaukis, kad kilpos neužmauna, nors kai kuriems gal ir reikėtų.

O šiaip tokio nusikaltimo prevencija, mano nuomone, yra įmanoma tik viena – turėti kaip apsiginti – ar ginklą ar kokį purškalą. Policija į užmiestį greit neatvažiuos. Visokios švietimo priemonės ir t.t. padėtų, bet reikia pripažinti – broko visada bus.

Giedrius, 2017-03-11 00:23:54

Žinoma. Manau, kad problemos priežasčių tai nepašalins. Vien tik bausmės nedaro žmonių geresniais. Jie gali išmokti tam tikro elgesio taisyklių, kad jų nekratytų elektrošoku kiekvieną kartą kai jie kažką padaro ne taip, bet tai tik išmoktas elgesys. O tuo tarpu viduje kaupiasi kaip minimum neviltis ir pyktis. Ir tik laiko klausimas kada šis užtaisas pradės sproginėti.

Žmonės neturėtų nenusikalsti dėl to, kad bijo bausmės. Jie taip nesielgia, nes jiems to nereikia, ir jeigu jie myli šį pasaulį. O kaip gali padaryti kažką blogo tam, ką myli?

Klaidos padarytos pradžioje, o dabar šis ir kiti įvykiai jau tik pasekmė. Ir tikras, nuoširdus ir laiku parodytas rūpestis bei gailestingumas daro žymiai didesnę įtaką žmogaus pokyčiams į gerąją pusę nei nuolatinis visokiausių bausmių griežtinimas.

Bet, kaip sakoma – lenk medį kol jaunas.

Nors aš asmeniškai juk Tikiu Karmos Įstatymu. Kiekvienas gaus dešimteriopai tai, ką padarė kitam. Baisu net įsivaizduoti kokia kančia laukia nusikaltimą padariusių. Ir palyginus su ta kančia, mirties bausmė ar dar geriau – panirimas į nebūtį, jiems pasirodytų tik kaip dovana.

Pentium100, 2017-03-11 04:08:31

Bausmės žmonių nedaro geresniais, bet blogus žmones priverčia elgtis geriau. Sakykim, už bet kokį nusikaltimą būtų baudžiama 100EUR bauda. Manau nusikaltusių tikrai padaugėtų. O dėl mirties bausmės, tai čia mano nuomonė, kad jei kaltė yra įrodoma 100%, laikoma, kad toks žmogus yra per daug pavojingas jį kada nors paleisti į laisvę (25 metų nusikaltėlis gali prasėdėti ir 60 metų), tai tada geriau įvykdyt mirties bausmę, o sutaupytus pinigus panaudot, pavyzdžiui, pensijų padidinimui tiems, kurie jau didžiąją dalį gyvenimo pragyveno ir nenusikalto. Ar dar kokiom socialinėm programom.

O dabar yra laisvėje gyvenančių žmonių (t.y. nenusikaltusių), kuriems gyvenimo sąlygos yra žymiai prastesnės nei žmogžudžiams. Taip išeina, kad kartais nusikalsti netgi apsimoka – geriau gyvensi, net jei pagaus ir pasodins.

Aš asmeniškai tikiu dalimi Karmos – t.y. tas, kas blogai elgiasi, dažniausiai apsistato save panašiais žmonėm (nes pvz gaujoj sąžiningų nebūna), kurie po to su juo blogai elgiasi. Tačiau nemanau, kad, pvz, žaibo pataikymo į mane tikimybė priklauso nuo mano sąžiningumo.

Sokolovas, 2017-03-11 07:51:32

REIKIA DYGLIUOTŲ PIRŠTINIŲ

Be jokios abejonės, bausmės dydis turi įtakos nusikalstamumo lygmeniui. Aišku, yra ir kitų veiksnių, bet …irgi turi. Tai žmonija suprasdavo visais ankstesniais laikais, šimtmečiais…Ir nors 21 amžiaus liberalai įsivaizduoja esantys protingesni už visas ankstesniąsias kartas, jie nieko naujo neišras, išskyrus “prezervatyvo pakuotes”…

Bausmės dydis,- tai ne tik BK straipsnyje numatyta viršutinė riba. Ir mirties bausmė nebūtų panacėja.

Bausmės dydis,- tai ir laikymo sąlygos.

Jie turėtų DIRBTI. Sunkiausius darbus. BE ATLYGINIMO. Jų artimųjų pavardės turi būti viešinamos (“obuolys nuo obels), jiems neturi būti leidžiama eit “gerų pareigų”. Tokiu atveju, kaip šių dienų tragedija, turi būti konstatuotas ne kažkoks “spontaniškumas”, o veikla organizuotoje grupėje, iš anksto susitarus.. Dabar gi akivaizdžius dalykus “būtina įrodyti”, dabar “svarbu, kas sudavė lemtingą smūgį” (kiti dalyviai- “pūkuotukai”), dabar kliedima apie kažkokį “perauklėjimą”, net apie “paramą nuteistųjų šeimoms”…

Aišku, tokiomis sąlygomis nusikalstamumas gali tik didėti…

Giedrius, 2017-03-11 08:56:25

Perauklėjimu suaugusio žmogaus tikiu sunkiai, bet kartais tai įmanoma. Reikalinga didelė kančia, galingas sukrėtimas, po kurio kai kurie atsipeikėja. Perauklėjimu įkalinimo įstaigoje iš viso netikiu. Ten patalpinama į tokių pačių terpę, dažnas kurių ne tik kad nepasmerks, bet dar ir petį patapšnos “koks kietas vyras esi”. Žmogus juk yra socialinė būtybė ir visada siekia priklausyti kokiai nors grupei į jį panašių. Kai sueina tokių daugiau į vieną vietą – gali įvykti energijų rezonansas. Kaip pavyzdys – Tomo Dobrovolskio nužudymas. Atskirai paimti, jį nužudę jaunuoliai, visai neatrodo pavojingi, jie išsilavinę, tvarkingai apsirengę. Ir kas gi turi nutikti jų galvelėse, kad suėję krūvon jie staiga nei iš šio nei iš to užtalžytų nieko dėtą žmogų – kompozitorių ir muzikantą? Iš kur tas pyktis ir agresija imasi? Štai į kokį klausimą reikia ieškoti atsakymų.

Sokolovas, 2017-03-11 09:44:16

Giedriui:

Jei “išsilavinę” (?), tai “nepavojingi”?

Jie labai pavojingi. Kaip ir tie, kas užaugino juos tokius…

Rasa, 2017-03-11 12:19:07

Giedriui: galima- dar paklausiu? ☺ Nu ne visai į temą, bet gal žinai ar gali parekomenduoti kokį nors gerą kovos menų klubą Kaune? Jaunam (sąlyginai jaunam, jau suaugusiam) vyrukui, ne rezultatams, o tiesiog savo palavinimui toje srityje.

***

O dėl to, kodėl kartais būna agresyvūs visai kaip ir geri žmonės, tai… Nemažai eksperimentų nuostabių daryta. Kaip veikia kitų nuomonė ir palaikymas, kaip veikia tai, kad gal nereikia prisiimti tuo metu (taip atrodo) nuosavos atsakomybės, ji tarsi permetama grupei. Įspūdingas yra toks vienas, kai liepta elektra trenkti žmogui ir vis didinti. Žmogus žino, kad krūvis jau mirtinas, o visi aplink šaukia, kad didintų. Ir žmonės didina… O kaip veikia kažkokios rolės prisiėmimas (baisusis eksperimentas apie Stanfordo kalėjimo “prižiūrėtojus” ir “kalinius”)!. Kita vertus, didelė dalis mūsų tautos- nežudantys žudikai. Žudikai širdyse. Sadistai. Bailūs, bet sadistai. O jaučiasi esantys labai geri moralūs piliečiai. Suprantu, kad dabar daug kas pasipiktins, nes jie mano esantys ne tokie. Bet pažiūrėkit komentarus po bet kuriuo baisiu straipsniu. Jaunos mamos, pradedančios auginti vaikus, yra pasirengę ne tik po gyslą ištampyti, bet nukankinti visais įmanomais būdais, kitus, jų nuomone blogus tėvus. Ir tai jos yra pasiruošę užauginti savo vaikus gerais žmonėmis???Po šio įvykio, mintyse žmonės laužo rankas ir kojas, pastatę aikštėje linčiuoja, net spiningą mėto ir po gabalą mėsos lupa. Kuo jie skiriasi nuo tikrų žudikų? Kad didesni bailiai ir bijo tai padaryt, norėtų kad kažkas kitas tai už juos padarytų? Bet norėtų! Jie maitina save tokiomis mintimis! Taigi iš esmės dar ilgai niekas nepasikeis. Kol žmonės manys, kad dėl vienos idėjos galima žudyt ir ji vertesnė nei kita idėja, nieko nebus. Nebus. Kol žmonės neišmoks mylėti vieni kitų, nieko kitaip ir nebus. O šiuo metu daugelis net ne bausmės nori, jie nori keršto. Ir kuo kruvinesnio.

Galit, nesakyti nieko tie, kas nori man pasakyt: “įdomu, ką tu galvotum, jei tavo vaikui taip atsitiktų” Nežinau. Ir jūs nežinot, tie, kurių vaikams taip neatsitiko. Jūs tik įsivaizduojat. O gyvenime esu milijoną kartų susidūrus su tuo, kad kai kažkas atsitinka, mes elgiamės visai kitaip nei įsivaizdavome.

Ir dar Giedriui. Man patinka tavo požiūris į daugelį dalykų ☺ Pamiršau pirmai pasakyti ☺

Giedrius, 2017-03-11 18:17:09

Sokolovui: Žinoma sutinku, kad išsilavinimas pats savaime žmonių geresniais nedaro. Veikiau priešingai, jeigu jie neturi tvirtos vertybinės ašies, daro juos tik labiau pavojingais. Nes informacija, žinios bei įgūdžiai, kaip žinome, gali būti panaudoti tiek geram, tiek blogam. Pvz. teisinės žinios gali būti panaudotos nusikaltimui pridengti ar nekaltam žmogui apkaltinti, siekiant tokiu būdu pasipelnyti ar dar kitokių tikslų. Ir taip visose mokslo bei kitose gyvenimo srityse.

Beje, vedose rašoma, kad bedieviška civilizacija, kuri puoselėja taip vadinamą švietimą, yra daug pavojingesnė už kitokią civilizaciją, kur žmonės yra pasiekę mažesnės materialios pažangos.

Giedrius, 2017-03-11 18:42:24

Rasai: Dėl rekomendacijos, tai taip iš karto net nepasakysiu. Klubas klubu, bet juk svarbiausia – kokie mokytojai tame klube. Suprantama, kad į tam tikrą veidų daužymo 🙂 sporto šaką susirenka tam tikrus mastymo panašumus turintys ir mokiniai, ir juo labiau mokytojai. Stebėjau ne kartą, kai pas mus netyčia užklysdavo jaunuoliai “mušeikos”, apsibintavę krumplius, ir siekiantys tik vienas kitam talžyti fizionomijas. Labai greitai, tokie iš mūsų dingdavo patys, po pirmo užsiėmimo, supratę, kad ne ten pateko. Pamėginsiu pasidomėti kas šiuo metu Kaune dirba iš rimtesnių.

O dėl kitko neturiu ką pridurti. Viskas gryna Tiesa. Mano dukra dabar kaip tik studijuoja Universitete socialinį darbą. Jie ten kaip tik nagrinėja tuos atvejus su srovės didinimu, taip pat ir įdomų psichologinį triuką kai dešimt žmonių prieš tai trumpą pieštuką įvardina kaip ilgą ir tik labai mažas procentas vienuoliktųjų pasako, kad pieštukas išties – trumpas. Aplinka mums daro didžiulę įtaką. Pažiūrėkime kas mus supa: urbanistinis peizažas, šleikščios reklamos, smurtas visur: filmuose, animaciniuose filmukuose, žiniose kiekvieną dieną; aistras kurstantys ir žadinantys vaizdai. O mes taip prie to įpratom, kad jau laikom norma. Ir po to nuoširdžiai stebimės: – na ir iš kur atsiranda tokie sadistai?

Rasa, 2017-03-11 21:21:44

Giedriui: ačiū labai iš anksto, jei pasidomėsi ☺ Ir tuo pačiu atsiprašau, žinoma, kad “lendu į akis” su tokiais klausimais ☺

O ką veikia tavo kitas vaikutis? ☺ Kažkodėl visada tave įsivaizduoju kaip mažiausiai dviejų tėtį ☺ Gali ir neatsakyt, bet paklausti tai galima juk? ☺

Giedrius, 2017-03-11 22:00:38

Rasai: Labai nesiplėsiu 🙂 3 vaikai. Vyriausias pernai baigė VGTU, mažasis – penktokas :), dėl dukros – parašiau.

Rasa, 2017-03-11 23:21:47

Giedriui: Puikuolis šaunuolis ☺