Užjūryje…

Dabar neatsakinėsiu, kaupiu faktus…

Bet jūs čia klauskite, rašykite, diskutuokite – aš skaitau ir kiti skaito…

Būkite sveiki.

P.S. Rengiuosi pasisakyti šiomis temomis, galite pradėti ————>

Atsakymai

marius, 2008-08-02 21:04:14

aš už kuo didesnę apsisrendimo laisvę, asmens teises ir laisves, decentralizuotą valstybę ir laisvą kanapės įsigijimą :]]

Vytautas, 2008-08-02 22:02:55

Norėčiau pasisakyti dėl “gejų paradas” 🙂 šiaip tokiems dalykams nepritariu, nes juk normalūs žmonės nedaro jokių paradų, kad parodytų, kad jie yra paprasti žmonės, kad jie dirba ir panašiai. Kadangi esu medicinos studentas, ir domiuosi viskuo, kas susiję su medicina, ir dabar skaitydamas psichiatrijos knygą randu idomių dalykų, kad augdamas vaikas perima nemažą dalį tėvų pasaulėžiuros ir taip pat, kaip tėvai elgiasi su vaiku jaunystėje, nulemia tolimesne asmenybe taps. Taigi ir pats homoseksualumas yra tarsi tėvų įskiepytas, ir kodėl pavyzdžiui sergančius šizofrenija mes laikome ligoninese, priverstinai gydome, o homoseksualumui leidžiame plėtotis? Sutinku, kad tolerancija turi būti, tačiau ar ne per daug jau toleruojam, kad leidžiam jiems įsivaikinti vaikus, viešai demonstruotis, juk vaikai dar to nesupranta, neskiria.

Tomas, 2008-08-03 01:12:46

Mariau, matosi, kad tu už daug ką, bet ar pats supranti, už ką?

Vytautai, visiškai sutinku su tavimi – keista ta tapatybė, kuriai išreikšti būtinas paradas, vėliavos ir pan. Užsienio spaudoje (pas mus mačiau tik kartą omni.lt) patys gėjai rašo ir prašo homoseksualizmo ir paradų netapatinti – neva tai lygiai tas pats, kas tapatinti heteroseksualius žmones su keletu striptizo šokėjų. Kitas dalykas – pats homoseksualizmas – pažįstu kelis vyrus, kurie jau turėdami vaikų, net “ženoti” suvokia esantys “kitokie” – vaikais jie nebesirūpina. Tai baisu, kaip ir iškrypėliškas noras įsivaikinti (!?!), bet gal tegul niekada nebebus BK straipsnių už galimybę miegoti pagal sugedimą (neturiu galvoje vaikų ir pan.).

Tomas, 2008-08-03 01:19:48

P.S. Vytautai, tai, kaip tėvai (juk vyras ir moteris!) elgiasi su vaikais turi reikšmės asmens tapatybei, bet nuo pat XX a. pradžios psichologija šią reikšmę mažina ir mažina. Tuo labiau, kaip tavo įsivaizdavimu vyras ir moteris gali skiepyti vaikui “homo*nesvarbu ką” – juk vyras ir moteris turi pakankamai skirtumų! 🙂

Vytautas, 2008-08-03 18:51:00

o jei šeimoje gimsta vaikas, šiuo atveju sūnus, ir motina pasitraukia iš šeimos, o tėvas neieško sau kitos draugės, ar žmonos? nors šeima buvo normali, tačiau vaikas vis tiek augs nenormaliomis sąlygomis.

Nežinau ar šitas pavyzdys čia tinkamas, nes aš dar tik antrakursis medicinoj 🙂

marius, 2008-08-03 18:53:14

o aš jum smagų linką duodu

sutinku su daug kuo,

iš esmės reikia lėtai ir sistemingai rengtis anarchizmo atėjimui 🙂

marius, 2008-08-03 18:53:32

http://www.anarchija.lt/index.php/juodrastis.html#catid9

Tomas, 2008-08-03 22:54:27

Man dar nėr 30, bet aš jau per senas tokioms pasakoms. Gyvenkit ramūs, ir didžiausi šių laikų anarchistai revoliucionieriai frontininkai netiki patys tuo, ką sako – utopija išsklaidoma kartą ir prie to pačio gyvenimas negrįžta 😉

ope, 2008-08-03 23:55:40

Del geju parado, visgi pritariu cia vyraujanciai nuomonei – nera ko demonstruotis. Jei, neduok Die, prieitume vienoda normalios seimos ir geju koncepcija, tai vaikai suprastu neva yra seima ir gejai – galiu rinktis! 🙂

juk truputi juokingai skamba “igimtas homoseksualizmas” (turbut augimo metu susiformuoja toks saves suvokimas :/ ).

ope, 2008-08-04 00:24:45

Kita vertus, pagalvojau:

gerai, tegul 40% poru yra homoseksualai. Kas cia blogo? – gimstamumas sumazeja (“demografinio sprogimo” nenaudai), vaiku namuose akyciu taip pat…Kame bedos?

*Laikant tuos 40% nekintamu.

Blogai, einu miegot.

marius, 2008-08-04 21:52:58

teorija irgi nėra blogai,

visada galima mąstyti apie geresnį pasaulį,

bent jau būsime užimti nuo jo darkymo

grifas3000, 2008-08-04 22:29:20

Pastebėjau, kad žmonės aršiau reguoja įbgėjus negu į lesbietes. Kaip manot kodėl taip yra? Teka kartą diskutuoti šia tema ir priėjom išvados, kad tai greičiausiai bus įtakota erotinių filmų, žiurnalų ir pan.

Mokytoja V., 2008-08-04 23:54:44

Gėjai agresyviau reiškiasi.

matematikos mokytoja, 2008-08-05 00:14:11

Heteroseksualai irgi “agresyviai reiškiasi”. Retsykiais kokiai nors mylimai mokytojai galvą nukerta.

Baigęs VPU, 2008-08-05 03:58:46

Citata iš delfi straipsnio “Aukštųjų mokyklų rūpestis – užkamšyti likusias laisvas vietas” : “…111. Tiek laisvų valstybės finansuojamų vietų liko Vilniaus pedagoginio universiteto (VPU) matematikos ir informatikos studijų programoje. Dieninėje fizikos ir taikomosios kompiuterijos studijų programoje likę 43 valstybės finansuojamos vietos, 21 laisva vieta liko chemijos programoje. Stojančiųjų nesuviliojo ir humanitarinės ar socialinės VPU studijų programos – 10 vietų liko lietuvių filologijoje, 30 – vokiečių filologijoje, 14 – edukologijoje, 10 – socialinėje pedagogikoje. Dar daugiau laisvų vietų liko vakarinėse arba neakivaizdinėse mokomose VPU studijų programose…”.

Būtų įdomi, pono Burgio nuomonė į šią situaciją, juk VPU teoriškai yra mokytojų kalvė.. – gera, bloga – čia jau kitas klausimas, kuris šiuo atveju nėra toks įdomus. Man kraupu įsivaizduoti, kas laukia mūsų vaikučių, kokie matematikos ar apskritai, kokie specialistai(pedagogai) ateis į mokyklas(aišku jei iš viso ateis…) … Manau, tai tik dar kartą patvirtina, kad švietimui reikia reformų ir labai skubių: alga, požiūris į mokytojo darbą, tėvų pagalba mokytojams ir aibė kertinių dalykų turi būti pakeista .. O gal aš klystu?

P.s. deja, bet turiu prisipažinti, kad esu baigęs vpu, tačiau nedirbantis mokytoju todėl, kad finansinės ir moralinės sąlygos neleido “degraduoti” ar pasiryžti tokiai aukai .. 🙁

Gretchen, 2008-08-06 10:25:06

Prakalbo homofobas apie normalius žmones…

Aurelija, 2008-08-06 10:42:05

Matematikos mokytojai: Eikit sau, rimtai…? Kažin kas ta nelaimėlė :):):):)

Andrius, 2008-08-07 22:52:34

Kažkoks nesusipratimas. Regis šie laikai yra liberalizmo laikai. Bet tuo pačiu ir griežtos atsakomybės. Jei pasakyčiau “suknistas gėjus”, galiu turėt reikalų su teisėsauga. O jei pasakyčiau “suknistas heteroseksualas”?

P. S. Mano naršyklė pabraukė žodį “heteroseksualas” kaip klaidiangai parašytą ir siūlo jį keisti žodžiais “homoseksualistas”, “homoseksualizmas”, “homoseksualistė” ar “homoseksualinis” 🙂 O žodžio “gėjus” nepabraukė.

Mokytoja V., 2008-08-07 23:28:22

Oi, nesupratot. Turiu minty, kad gėjai agresyviau demonstruojasi visokiuose paraduose ir labiau mėgsta viešai laižytis.

ope, 2008-08-08 00:10:22

Mokytojai V.:

bet ar tai nebus isdava to, kad patys vyrai jautriau reaguoja. Jei kuriam nors gatveje pasakysi, kad sis turbut gejus, tai mazu maziausiai “graziai” rusiskai pasius; o jei dar draugu akivaizdoj, tai tas mazu maziausia bus smugis i nosi. O jei merginai pasakysi, kad ji gal lesbiete, tai paziures kreivai arba numes trumpa komentara (pvz.: “tikrai kad ne”) ir nueis.

Veikia III Niutono desnis (kuo didesnes neigiamos reakcijos sulaukia, tuo daugiau, kaip sakote, ir agresyviau demonstruojasi). Man rodos 🙂

Gerb. Burgiui: del 3 temos, gal galite patikslinti. Tevai visada musa vaikus.

Jovita, 2008-08-08 21:03:38

Idomios temos. Jei as skaityciau paskaita, tai kalbeciau apie nuolat besikeiciancias nuostatos visuomeneje: kur brauksime linija “tai jau per daug” ir apie stereotipiniu nuostatu pavojus.

Burgis, 2008-08-09 17:48:55

Visiems: man sunku rasyti svetimais kompiuteriais, o ir laiko nera – reikia intensyviai atostogauti – atsakysiu visiems jau gal net poryt… Atsiprasau.

Briedis, 2008-08-09 23:26:49

A norėjau kažką pasakyti pirmosios žvaigždutės klausimu. Tačiau pastorosioms dienomis karts nuo karto prisimenu vaikinus iš Gruzijos su kuriais dar pernai gėrėm arbatą ar čiačą ar vyną kalbėjom apie kalnus ir apie gyvenimą čia ir ten. Galbūt jie kur nors dabar ruošia automatus savo Kaukazo kalnuose. Įdomu ką jie pasakytų kur yra riba tarp patriotizmo ir nacionalizmo?

Neprisistatantysis, 2008-08-10 23:55:24

Šiuos tris punktus vienija viena tema: suvaržymai.

Duotame kontekste, absoliutus yra tik šis suvaržymas: sutrikusios seksualinės orientacijos žmonės negali turėti palikuonių. Priešpriešoje su evoliuciniu imperatyvu, tolerancija atrodo kaip puota maro metu.

Visuomenė, kuri sudaro sąlygas genetiškai/psichologiškai/morališkai (ar kokios bebūtų homoseksualumo priežastys)nepilnaverčiams nariams kurti “šeimas” ir žaloti pusiau savus bei paliktus vaikus (bent jau jų sąmonę ir sielą — tai tikrai), yra sunkiai serganti visuomenė.

Visuomenė, kuri sudaro sąlygas nepilnaverčiams nariams viešai būriuotis ir organizuotai demonstruoti savo sielos votis, yra silpna ir bevalė.

Jovita, 2008-08-11 15:02:45

“Nepri…”, idomios mintys. Na, o tarkim neigalieji – ar jie pilnaverciai visuomenes nariai? Galbut ir jiems negalima leisti buriuotis ir demonstruotis?

As pries “visuomenini” mastyma ir valstybini reguliavima kaip zmones ar visuomene turi galvoti. Tad nesutinku, kad vyriausybe turetu keisti laiko patikrinta seimos “institucijos” apibrezima. Kur brauksime linija? Na, tarkim tetis ir jo dukra negali zenytis? Bet jie juk vienas kita labai myli! Ka, jie ne zmones? Jie ne pilnaverciai visuomenes pilieciai? Ir vaiku galbut gales tureti – bent jau isivaikinti tai tikrai… O man baisiausia tai, kad viesuose mokyklose mano vaikui mokytoja skaitys pasakas, kuriu pabaigoje du princai ar dvi princeses gyvens “ilgai ir laimingai”… Bet tuo paciu, as nenoriu, kad vyriausybe aiskintu, kad gejai ir lesbietes yra nepilnaverciai pilieciai, ar dar geriau, – kaip Irano vadovas, – kad jie neegzistuoja! “Susiburiuoja nepilnaverciai” biurokratai i vyriausybines institucijas, mes jiems mokam mokescius is savo kisenes, o jie reguliuoja musu gyvenima, nes, atseit, mes patys nesugebame normaliai (ir moraliai) mastyti savarankiskai!

“Nepri…” o kokia tavo nuomone apie suvarzymus pirmoje ir antroje temoje?

Gretchen, 2008-08-11 19:27:30

Neprisistatantysis, koks įdomus požiūris. Primena vieno labai charizmatiško vokiečio…

Rasa, 2008-08-11 21:13:35

Neaiškiam: pirma mintis, kilusi man, kiek vis dėl to jums metų 😀 Taip sau primečiau, kad už mane esat gerokai jaunesnis, na, mažiausiai 5-7m. Bet, ko gero daugiau 🙂 Kita mintis yra vis tik ta, kad negalima žmonių vadinti nepilnaverčiais. Esu pakankamai prisiginčijus gyvenime jau ta tema, ir būtent vyrai dažniau naudoja tokį ar panašų terminą. Jei imsim skirstyti žmones į pilnaverčius ir nelabai, prieisim idiotiškų sprendimų, kaip pav., kad gal reiktų atskirti sergančius AIDS ar alkoholikus, imsim svarstyti reik ar ne gimdyti neįgalius vaikus ir pan. Nes daug yra žmonių, kurie kažkodėl galvoja, kad va jie VERTI gyventi puikioj sveikoj visuomenėj, o kažkuri dalis žmonijos -ne.

Jus cituojant: “…sutrikusios seksualinės orientacijos žmonės negali turėti palikuonių” ir todėl jie tampa nepilnaverčiais? O normalios orientacijos žmones, kurie negali turėt vaikų, ar jie nepilnaverčiai? Gal ir juos šaudyt, kad žmonių veislės negadintų? 😀

Va pav. darbe man neseniai pasakė, kad tokias, kaip aš šaudyt reik, jam turbūt aš irgi nenormali pasirodžiau 😀

Įdomu kalbėtis apie žmonių kitoniškumus 🙂

“Visuomenė, kuri sudaro sąlygas nepilnaverčiams nariams viešai būriuotis ir organizuotai demonstruoti savo sielos votis, yra silpna ir bevalė”- va paskaičius ir pagalvojau- laikas seimą išvaikyt… 😀

Neprisistatantysis, 2008-08-12 17:12:44

Sakyčiau, neįsiskaitėte ir kabinėjatės prie žodžių. “Nepilnavertis visuomenės narys” mano žodyne yra eufemizmas, specifiškai rodantis į sutrikusios seksualinės orientacijos žmones. (Mano manymu, “homoseksualistas” yra nevykęs žodis, nes “homo”, kaip visi žinome, reiškia “žmogus”.)

Aš nesiimu svarstyti, kokia turi būti politika sutrikusios seksualinės orientacijos žmonių atžvilgiu. Tikrai žinau, kad niekur niekada nekėliau minties nieko naikinti. Bet taip pat žinau, kad nukrypimų toleravimas veda prie nukrypimų propagavimo, kuris veda prie dar didesnių nukrypimų, ir, galiausiai, prie visiško pakrikimo.

Priminsiu, kad šis skyrelis užvadintas “Užjūryje…” Jei pas mus dar tik nedrąsiai užsimenama, kad galbūt reikėtų kelti žmonių tolerantiškumą įvairių mažumų (įskaitant seksualines) atžvilgiu, tai pažangioji Amerika yra aktyvaus propagavimo stadijoje. Holivudas, scenos ir podiumo žvaigždės ir net žymių universitetų reikšmingi asmenys kasdien maloniai primena, kad būti normaliu reiškia būti nuoboda ir atsilikėliu. Kas suskaičiuos, kiek persisotinusių, abejojančių ar tiesiog nuobodžiaujančių yra tokios propagandos paveikiami. Kiek gyvenimų sugriaunama, kiek šeimų išdraskoma, kiek nelaimingų tėvų išeina iš proto, vien dėl to, kad kažkas nori pabandyti “būti savimi”.

Drįstu manyti, kad daugumai tautiečių gatvėje besiglamžantys žydruoliai šiuo metu atrodo kaip neplanuota nemokama egzotiška atrakcija. Bet ar saugiai jausitės leisdami dukrą, pavyzdžiui į itin “mergaitišką” Smith College (kaip kai kas juokauja: “the only way to be a lesbian is to be born on Lesbos or to go to Smith College”). Ar jums patiktų, jei, žengiant universiteto koridoriumi, kas antrame žingsnyje būtų maloniai siūlomos tokios

šaunios paslaugos kaip “resource center for gay and lesbian students, a variety of gay studies courses, scholarships specifically for gay and lesbian students, gay and lesbian social events, and procedures for reporting gay and lesbian harassment.” Pabandymui galite apsilankyti tam tikrų Bostono ar Niujoko universitetų Atvirų durų dienose, pavaikščioti po bendrabučius, studentų miestelį… manau tada naivų korektiškumą ir nežabotos tolerancijos idealus užkišite į kokią gilesnę kertę – bent kol dabartiniai vaikai susilauks vaikų…

_“Ir jei tu leisi veistis tarakonams, — man tarė tėvas, — tuomet rasis tarakonų teisės, kurios akivaizdžios. Ir atsiras giesmininkų, kurie tau juos pašlovins. Ir jie tau dainuos, kokia didelė tarakonų, kuriems gresia išnykimas, patetika”.

Būnant teisingam, — man tarė tėvas, — tenka pasirinkti. Teisingam arkangelui ar teisingam žmogui? Teisingam žaizdai ar sveikam kūnui? Kodėl turėčiau klausyti to, kuris atėjęs šneka man savo dvoko vardu?“_

Antoine de Saint-Exupery „Citadelė“, VIII

Rasa, 2008-08-12 18:34:18

Neaiškiam 🙂 Tarp kitko, pagaliau baigiau skaityti “Citadelę”, tikrai įdomi knyga 🙂

“…Mano žmonių supuvimas- pirmiausia supuvimas valstybės, kuri ugdo žmones. Jei ji būtų gyva ir sveika, sustiprintų jų taurumą…” (Citadelė) 🙂

O dabar dar pakalbėkim. Aš nesikabinėju prie žodžių, na gal tik truputį, juokaudama, nes tikrai nežiūriu labai rimtai į pokalbius internete ir nežadu čia išspręsti pasaulio bėdų 🙂 Va jei “gyvai” kalbėtume, tai gal pasikarščiuočiau ar dar rankom pamosikuočiau aiškindama… 🙂

Mano nuomone, bėda ne tik gėjai. Jiems taip gamta davė, kad juos traukia tik vyrai, na tegul sau gyvena su vyrais. Bėda, kad jie nori tuoktis ir auginti vaikus, tai nėra normalu, bet dar didesnė bėda apskritai žmonių ištvirkimas. Man bjauriausia, kai kai kuriems žmonėms apskritai nesvarbu kur, kada ir su kuo! Taip, draugė grįžo iš Vokietijos ir ten labai visi stebėjosi, kad ji nesibučiavusi su merginomis 🙂 Bjauru, kai vyras “tvarko” visus iš eilės, vyrus moteris ir “išakus”, jei imsim kaukaziečius 🙂 Jei gėjus yra gėjus ir myli vieną žmogų, su juo gyvena, esu tolerantiška, nes jis tiesiog toks yra. Bet kai koks Moisejevas (šiaip tai jis man patinka) niekaip nenusprendžia, vyrus ar moteris jis myli, bjauru. Toks žmogus tiesiog ištvirkėlis. Bjauru apsimetėliai. Jau geriau atviras gėjus, negu vyras, kuris turi šeimą “dėl akių”. Tarkim pažįstama moteris nugyvenusi pusę gyvenimo su vyru, rado jį lovoj su KITU! Trauma jai, vaikams. Jis ja pasinaudojo, kaip priedanga. Bet jei visuomenė būtų tolerantiškesnė, gal jis būtų nuo jaunystės gyvenęs su kokiu vyriškiu ir bent vaikai nebūtų gavę tokio šoko? T.y. jų net nebūtų buvę… 🙂

Gal apibendrinant galėčiau pasakyti, kad esu prieš neribotą ištvirkimą apskritai, o ne prieš gėjus konkrečiai.

O dabar dar iš “Citadelės”: “…Bet klysta tasai, kuris sukuria paviršinę tvarką nesugebėdamas iškilti gana aukštai, kad įžvelgtų šventovę, laivą arba meilę ir, užuot kūręs tikrąją tvarką, padeda pagrindus žandarų palaikomai drausmei…” 🙂

Taigi gal reikėtų ne drausti viską iš eilės, o stengtis auklėti žmones būti gerais, moraliais, sąžiningais žmonėmis. Aš moteris, taigi esu už auklėjimą meile :), vyrai daugiau turbūt pripažįsta auklėjimą jėga… 🙂

Na jau labai užsiplepėjau, bet apie tą auklėjimą jėga prisiminiau:

Sėdasi lošti kortomis vilkas, lokys, zuikis ir lapė. Visi susitaria, kad žais garbingai ir nesukčiaus. Lokys dar priduria: “O jei kas nors iš mūsų sukčiaus, tai gaus į snukį! Į tą rudą smailą snukį…” 🙂

Jovita, 2008-08-12 20:46:45

Rasa, koks geras anekdotas! Aciu! Man greitai reikes skaityti paskaita Cross-Cultural Business Etiquette – bus puiki izanga temai apie kulturinio stereotipizavimo pavojus.

Rasa, 2008-08-13 11:23:14

Jovitai: geros paskaitos! 🙂