Užmesti meškerę?

Fonas toks:

***

Tai va, tame fone aš ir galvoju – gal man imtis tikro darbo?

Rimto.

Reguliaraus.

Už pinigus.

Versija – po Naujųjų metų mokyti abiturientus matematikos.

Vilniuje, žinoma.

Tik ar atsirastų norinčių?

O gal susidarytų konkursas, nes aš mokyčiau tik keletą, ne srautais…

Užsisakykite:

[email protected]

Atsakymai

Sokolovas, 2015-12-08 10:41:08

TAI NUOSTABUS DARBAS

Aišku, besimokančių žmonių yra įvairių. Yra labai silpnų, ir nenorinčių mokytis ( “nori” tik jų tėvai). Tokių mokinių ( ypač abiturientų) reikėtų priimt kuo mažiau, nes tai vargas ir mokytojui, ir mokiniui.

Yra silpnų, bet norinčių išmokti. Juk mokykla ne visada išmoko! Tokiems padėti galima, tik jiems reikia įdiegti nuostatą- vykdyk! O supratimas ateis vėliau…

Žinau, kad daugelis su šia mano nuostata nesutiks. Tačiau bet koks mėginimas ją “paneigti” kaipmat pavirs tik gražbyliavimu…

Na, ir yra puikių besimokančių žmonių. Turinčių gerų pagrindų. Kodėl jie eina mokytis? O todėl, kad KUO DAUGIAU MOKINYS MOKA, TUO DAUGIAU JAM REIKIA DIRBT. Tai-dar viena mano esminė nuostata. Tokiems mokiniams galima duoti kur kas daugiau…

Pavyzdžiui, pas mane šiemet mokosi net trys abiturientės, kurios, besiruošdamos egzaminui, ruošiasi ir…J. Matulionio konkursui! Sprendžia noriai, domisi….Tai yra šventė!

Na, ir dar vienas šio darbo pliusas. Prie tokio (individualaus) mokymo negali prikišti nagų “vanagai-reformatoriai” su savo banditiškomis “rekomendacijomis”.

Kiekvienas mokinys įneša kažko naujo…Aš irgi mokausi iš jų…Kiek uždavinių gimsta dėka bendravimo su norinčiais bei gebančiais mokytis, turbūt nė nesuskaičiuočiau…

DovydasG, 2015-12-08 10:51:36

Gerą dieną.

Gal Courseros principu? Taip galima būtų mokyti keletą gyvai ir srautą virtualiai.

Nebūtų geografinio apribojimo ir pasiektumetė maksimalų naudingumą.

Būtų rimta, reguliaru ir apmokestinama.

qwerty, 2015-12-08 10:52:40

Sokolovas taip parašė, kad net pavydas paėmė.

Burgis, 2015-12-08 10:59:18

DovyduiG: turiu ir tokį planą… Net partnerius turiu. Tik kad jie… lėti.

Sokolovas, 2015-12-08 11:01:28

JIE MŪSŲ NEPALIEKA…

Čia ir vėl dialektinis “kiekybinių pokyčių virsmas naująja kokybe”.

Išlaiko egzaminą abiturientas. Po to- studijuoja. Ir, jei tenka susidurt su matematika,- vėl ateina mokytis. Džiugu. Nuostabioji Tąsa!

Aišku, kai kurie dalykai glumina bei pritrenkia. Tampa be galo apmaudu, kai matau dabartinės dėstytojų kartos požiūrį į savo darbą bei į savo dėstomą dalyką.

Uždaviniai sudaromi be jokios meilės, net su dalykinėmis klaidomis. O terminų vartojimas!

Štai perskaičiau vieną ( KTU) dėstytojo sudarytos pavyzdinės koliokviumo užduoties uždavinį- “raskite funkcijos išvestinę taške A link taško B”.

Ilgai nepamiršiu šios tragedijos. Kadaise net VIDUTINIS STUDENTAS žinojo, jog reikia sakyt “raskite KRYPTINĘ išvestinę (duotojo) vektoriaus kryptimi” !

Taigi, kas nūdien ateina dėstyti? “Blogiau už vidutinybes” ateina dėstyti!

Mums į atsargą dar anksti…

Burgis, 2015-12-08 11:06:47

Sokolovui: taikysiu apribojimą: du Jūsų komentarai per dieną ir perpus trumpesni už šiandienius.

Rūta, 2015-12-08 11:15:59

o ar nebus čia visagaliai kalbininkai savo trigrašio įkišę? Aš kartais skaitydama tam tikros srities, kurią sau leidžiu manyti, kad išmanau profesionaliai, naujesnę info, jau nesuprantu ką rašo, nes lotyniškų ar tarptautinių terminų pagrindu sudaryti ir masiškai anksčiau naudoti terminai/išsireiškimai yra išversti į lietuvių kalbą. Ką ten išversti, jie išgalvoti. Reformos, visur reformos, visi turi ką veikti. Bet turbūt irgi daug laimingiau gyvenčiau, jeigu kai kurie veikėjai neveiktų…

DovydasG, 2015-12-08 11:16:36

Puikios naujienos. Manau susidomėjusių ir pasiryžusių mokėti netrūks.

Pats save atsimenu prieš daugel metų klampojantį žiemos vakarais į Žinijos draugiją gilinti matematikos žinias.

Sekmės.

qwerty, 2015-12-09 02:04:58

Ko vertas yra Sokolovas su jo visomis matematikos žiniomis beigi gyvenimo pažinimu, jei jam galima pasakyti, kad bus taikomas apribojimas: du komentarai per dieną ir perpus trumpesni už šiandienius. Sokolovai, ech…

ALBINAS, 2015-12-09 09:55:04

KIEK KAINUOTŲ 1 VAL. PAMOKYMO ?

ainna, 2015-12-09 11:53:45

http://lietuvosdiena.lrytas.lt/kriminalai/teismas-eme-is-esmes-svarstyti-b-burgio-skunda.htm

petras, 2015-12-09 13:17:08

_______ tai ar kimba ? ________________

Povilas, 2015-12-09 14:09:43

Pacrowdfundinam BB matematikos kursą kokiai nors mokyklai ?

Mėnesiui / trimestrui / savaitei…?

nuoba, 2015-12-09 21:19:34

Pačioje pradžioje tinkamai užmetus meškerę, vėliau jos galima net neišvynioti. Žuvys pačios lips į krantą.

Čia pastebėjimas. Ne pamokymas, kurių BB nemėgsta.

Skaitytojas, 2015-12-09 21:19:40

Puiku,kad mokysite matematikos,bet būtų gerai sulaukti ir Jūsų straipsnių apie švietimo ir mokslo padėtį Lietuvoje ir būdus ją keisti plačiojoje žiniasklaidoje,nes padėtis,kaip suprantu, nėra itin gera:

http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/komentarai/ainius-lasas-lietuviskas-universitetas-kureju-bendruomene-ar-jakudza-500-529866

qwerty, 2015-12-09 21:31:59

Dabar galvoju: burgis.lt tinklapio žymieji, koloringi komentatoriai, be tinklaraštininko, kuriuos visi žino ir yra tik Rasa ir Sokolovas (buvo dar A.d.e.fa.g.i.j.a). Visi kiti – pilkas fonas, tie andriai, rūtos,dovydai, linos beigi virėjai, qwerty ar kiti skaitytojai…

nuoba, 2015-12-09 22:01:18

O qwerty man primena vieną garsų Lietuvos architektą – kritikos, vertinimų, apibendrinimų, ekspertizių, apžvalgų, pamokymų žvaigždę, bet kurio autorinių darbų, neišliejęs prakaito, nerasi.

qwerty, 2015-12-09 22:55:24

Ei, kas nors ištrinkit tą komentą, kur aukščiau)

sonata, 2015-12-09 23:36:01

mh… – fagija išėjo, bet kvapas liko 🙂

Burgis, 2015-12-10 15:09:26

Nesipykime…

Atsakau trumpai: turiu vieną pasisiūliusią mokytis; imsiu mažiau nei kiti.

Sokolovas, 2015-12-10 17:31:14

AR LAUKIATE NAUJŲJŲ METŲ?

Jei taip, tai šis lengvas uždavinys-jums! Juk Naujuosius reikia pažinti…

Apskaičiuokite skaičių x, y, z sandaugą xyz, jei šie skaičiai tenkina lygybę:

x(x – 32 ) + y(y – 36 )+ z ( z – 14 ) = – 629.

Random, 2015-12-11 04:29:16

Sokolovai, o jūs ar nepagalvojote, kad ne visiems tas principas – pirma vykdyk, o po ilgo laiko surišk ir suprask veikia? Dar reikia ir tokio asmens, kuris padėtų teisingai viską surišt, tačiau spragos visvien lieka. Teisingiau būtų žmogų išmokyti pagrindų ir ant jų kažką statyti. Na ir kas, kad žmogus dvyliktokas, jei nesupranta elementarių šeštos klasės kurso dalykų? Kam jam per prievartą kišti tai ko jis tikrai nesupras? Žymiai geriau suteikti gerus pagrindus, o po to viskas suksis savaime. Kažkoks spaudimas iš tokių žmonių kaip jūs ir visuomenės kyla, tarsi čia ir dabar visi vienodai turi mokėt, o jei nemoki – pačio bėdos. Pvz. kodėl khan academy yra tokie sėkmingi? O gi todėl, kad galima bet kuriuo metu tai ko nežinai iš anksčiau dar ir dar kartą perklausyti, atlikti pratimus, kad pasivytum kitus. O taip ir ta matematika nebebūna tokia karti.

Siūlyčiau pasižiūrėti Sal Khan ted kalbą, kurioje jis šneka apie visą šitą reikalą pateikdamas asmeninę istoriją iš šeimos kaip pavyzdį.

Dėl tokių: vykdyk, vėliau suprasi, taip ir atsiranda žmonės begalviai nesugebantys pritaikyti žinių.

Yra išimčių, bet išimtys ir lieka išimtimis.

Sokolovas, 2015-12-11 10:18:47

Random:

NIEKAS NĖRA “ABSOLIUTAS”

Ir supratimas atsilieka

nuo vykdymo.

Ir “pirmoji pažintus” be

“prievartos” negalima…

Aš ir neneigiu, kad geriausias principas BŪTŲ “supratimas pirmiau vykdymo”. Bet, deja, jis galioja tik idealizuotoje teorinėje erdvėje. T.y. jei žmogus NUO MAŽENS, IR NORIAI mokosi. Bet tai tik išimtys, taisyklę patvirtinančios…

Kai buvau penktokas, nebuvau mokslo pirmūnas ( aš iš viso juo nesu buvęs). Ir NESUPRASDAVAU, kodėl taip, o ne kitaip, reikia ieškoti bendro vardiklio. Bet aš VYKDYDAVAU. Nes mane VERTĖ TAI DARYTI. Ir aš DĖKINGAS vertusiems mane.

Sakiau ir sakysiu ( kartoju visur, garsiai)- niekas nežlugdo asmenybės taip, kaip veidmainiškų “humanizmo” principų kupina DEMOKRATIJA.

DEMOKRATIJA- tai blogiausia, ką sukūrė žmonija…Čerčilis buvo neteisus, teigdamas priešingai.

Žmogų reikia laikyti gniaužtuose! Nuo mažens. Jo paties vardan. SUPRATIMAS ATSILIEKA NUO VYKDYMO!

Tuo tarpu demokratija išplukdo į paviršių tingėjimą, “teisę nesistengt”, revizionizmo ( noro griauti viską, kas buvo sukurta per šimtmečius) prioritetus, ir kitokius griaunančius veiksnius…

O konkrečiai dėl matematikos…Paklauskite kad ir geriausio moksleivio, kodėl diskriminanto formulėje minuso, o ne pliuso ženklas? Jis NEATSAKYS! Jis vykdo, ir vykdydamas pasiekė nemažai.

Bet jam, geriausiam, JAU ĮMANOMA IŠAIŠKINTI, kodėl ten taip yra. Tada bus ir SUPRATIMAS. Bet jis atsiliks nuo vykdymo!

Ir tai tik vienas pavyzdys ir gausybės…

Kad taptų aišku ir įdomu, būtina peržengt tam tikrą “rutinų slenkstį”. O pastarasis vyksmas dažniausiai būna neįdomus ir varginantis ( pavyzdžiui, neįdomu ir sunku vaikui mokytis daugybos lentelės, bet šito nepadarius, “įdomybių” juk nepasieksi!

Ir todėl atsilieka supratimas nuo vykdymo.

Ir “pirmoji pažintis” be “prievartos” negalima…

Rasa, 2015-12-11 10:40:04

Sokolovui: taip ir užauginami žmonės, kuriuos paskui vadiname avių banda. Tie “vykdantys”. Ir bėgantys paskui tą, kuris “žino”. Juos veda tik tikėjimas. Akli žmonės. Robotukai, bet kur kas prastesni už robotus. Nes robotų tikslumas didesnis tose srityse, kam jie skirti 🙂

Negaliu daug kalbėt, atvažiavo man inventorizaciją daryt, laukia ilga ir sunki darbo diena 🙂

Sokolovas, 2015-12-11 11:23:40

Rasai:

Dar kartą teigiu- niekas netaps ( ir nebus) “absoliutas”. Ir SUPRATIMO SVARBOS aš nepaneigiau niekur.

Tik teigiu ( dar ir dar kartą)- SUPRATIMAS ATSILIEKA. Atsilieka nuo vykdymo.

Supratimas- šventas dalykas. Jis būtinas! Bet taip jau yra “gamtoje”, kad jis įsigalės vėliau. Po to, kai besimokantis žmogus tam tikrą laiką VYKDYS.

Taip buvo man, taip buvo Jums ( ar jūs, mažytė būdama, suprasdavot, kodėl reikia valgyti tada, kai jums norėdavosi žaisti? ), taip yra ir bus kitiems. Ir ne aš tai sutvėriau…

Rasa, 2015-12-11 12:12:45

Sokolovui: valgyti reikia tada, kai norisi, kai esi alkanas 🙂 Tai, beje, tinka ir vaikams. Net ką tik gimusiems kūdikiams. Ir jie tai puikiai žino 😉

Sokolovas, 2015-12-11 12:37:08

LAISVĖ,- TAI SUVOKTA BŪTINYBĖ

Rasai: Kai nuo vaikystės norai tampa prioritetu, kenčia pareigos jausmo formavimasis. Po to viskas “išsiplečia”, antai,- “ar aš noriu ruošti pamokas?”, “ar aš noriu dirbti?”…

Iš pradžių PAREIGA, o tik po to SUVOKTIEJI norai.

Ir dar į “mūsų temą”. Dialektika moko- SĄMONĖ ATSILIEKA NUO BŪTIES. O laisvė,- tai pagrįstai suvokta būtinybė.

Ir norai tampa pažangiu veiksniu vien tada, kai jie tampa suvoktąja pareiga.

petras, 2015-12-11 13:25:37

sokolovai, tai jūs antrinat rasai: “kenčia pareigos jausmo formavimasis”. pareiga nėra prigimtinis dalykas, ir nėra gamtos dėsnis tai žmonių bendravimo padarinys. jei iškelsit pareigą aukščiau žmogaus norų, tai gausit “robotą”. kas geriau, kai žmogus tą patį dalyką daro dėl to, kad nori ar dėl to, kad reikia (t.y. vykdo kitų nurodymus) ?

Rasa, 2015-12-11 22:08:56

Sokolovui: pabandžiau suprasti jūsų laisvės suvokimą, bet man sunku tai padaryti. Kodėl? Na, pirmiausia tai todėl, kad man laisvė ne tas pat, kas jums.

Paskui pagalvojau, o kaip aš apibūdinčiau, kas man yra laisvė. Hmmm. Ko gero tai būtų taip: laisvė- tai sąmoningo žmogaus sąmoningas pasirinkimas elgtis taip, kaip jis nori, suvokiant pilną atsakomybę už savo elgesį ir jo pasėkmes.

O dėl būtinybės… Sokolovai, esat nebe jaunas žmogus. Pasakykit nors menkiausią dalykėlį, kuris yra išties BŪTINAS jums. Ar yra daug dalykų, kuriuos išties privalot daryti? Dar kartą pagalvokit. Išties privalot? Ir pasidalinkit, nes smalsu. Nes tarkim mano gyvenime nėra nieko, ką aš būtinai turėčiau daryti. Ką tiesiog privalėčiau daryti. Išskyrus gal tai, kad kai jau užsimanau į tualetą, tai būtinai turiu nueit, nes kitaip pridėčiau į kelnes. Bet vėlgi- pasirinkimas net tame yra 😀

žydrūnas, 2015-12-11 23:58:23

Įdomu koks tas sokolas realybėje…čia jis rašo tai ką nori rašyti (kaip ir visi kiti)

Sokolovai, kodėl pirmas sakinys didžiosiomis raidėmis? čia toks ženklas ar kas? pamokslas? Ar kalendoriaus kasdieninės citatos?

p.s. aš vis dar nesuprantu Jūsų prasmės čia…

Jūs kažką norit pasakyti (aš neabejoju, kad galit), bet kodėl čia jūs tai darot? kitur nieks neklauso? radot tą vietą?..

aleksandras, 2015-12-12 08:28:49

Rasai:

“sąmoningas pasirinkimas” tai dar ne “laisvė”, tai parodo ir pati kalba – pvz. “laisvas pasirinkimas”; dauguma mano, kad “laisvė” tai kažkas, kas susiję su sąlygomis ir/ar galimybėmis “pasirinkti/pasielgti”. O p.Sokolovas matyt turėjo omenyje, kad tikras (realybėje, o ne fantazijose) pasirinkimas negali neatsižvelgti į natūralius apribojimus; pvz. žmogus negali skristi kaip paukštis, nes yra tam tikri gamtos dėsniai kurie ir yra ta “būtinybė”, kurią turi omenyje tie, kurie sako, kad “laisvė tai suvokta būtinybė”. Taigi kas yra “laisvė” priklauso nuo “konteksto”….

Rasa, 2015-12-12 09:12:00

Aleksandrui: biesai žino, ką turi galvoje tas Sokolovas ☺ Aš tai supratau taip, kad jis mano, kad pirmiausia žmogų reikia išdresiruoti, t.y. įpratinti daryti kažką “kaip reikia”, įpratinti prie drausmės, tvarkos ir t.t., o jau tik paskui “protinti”, kodėl jam to reikia, nes, jo nuomone, sąmonė atsilieka nuo būties, t.y. pirma turi gerai elgtis, o jau paskui kaip nors suprasi arba nesuprasi, žmogau, kodėl ☺ Bet svarbu kad elgsiesi taip, kaip reikia. Skaičiuosi taip, kaip priklauso, valgysi kada priklauso ir miegosi naktimis, nes taip reikia ☺

O aš tiesiog manau, kad žmogui nuo pat mažiuko svarbu mokytis suprasti kodėl kodėl kodėl ☺ Kodėl geriau pavalgyti košės, o ne saldainių, kodėl miegas naktį kitoks nei dieną, kodėl daugybos lentelėje skaičiai sudėlioti taip, o ne kitaip. Geriau ne iškalti tą lentelę, o suprasti, kuos skiriasi 2×4 nuo 4×2, tada ji pasidaro kur kas įdomesnė ir lengvesnė ☺

O dar, jei apie tikrą laisvę kitaip… Laisvė yra būsena. Jausena. Laisvas žmogus laisvas net tada, kai jis užrakintas po devyniais užraktais. Tikros laisvės iš žmogaus negalima atimti. Kaip ir meilės. Kaip laimės. Tuos dalykus mes turime savyje arba ne.

Sakai žmogus negali skraidyt? Argi? ☺ Kaip paukštis gal ir negali, bet juk kitaip, kaip žmogus, tai gali. Visaip. Daug kaip.

Kodėl aš ankstesniame komentare parašiau “sąmoningas pasirinkimas”? Nes tik galimybė elgtis taip, kaip norime yra dar ne laisvė, o dažnai labai palaida bala, t.y. taip, kai tu sakei- tai “laisvas pasirinkimas”. O palaida bala nuo laisvės skiriasi ☺ Mano supratimu ☺

Sokolovas, 2015-12-12 12:44:32

Rasai:

Šįkart lakoniškai:

Tai- ne “mano nuomonė”, taip tiesiog yra- sąmonė atsilieka nuo būties, nes būtis nulemia sąmonę.

Iš pradžių- drausmingas ( būtent!) vykdymas, o vėliau- supratimas. Nes supratimą reikia iškentėti, “užsidirbti”.

Noras “pirma laiko” “viską suprast- pretenzingas. O klausimas “kam to reikia?”, jei tik jis iškeliamas per pirmąją pažintį su tema- ciniškas.

Kaip radom, taip palikim…

Rasa, 2015-12-12 13:52:52

Sokolovui: suuuuupratau ☺ Žodžiu per kančias į žvaigždes ir niekaip kitaip. Jūsų manymu.

Nesiginčysiu tik todėl, kad ištrenks mus abu paskui iš šito puslapio, nes negalima daug pliurpt.

Tik… O aš nenoriu palikti taip, kaip radau. Aš noriu, kad po manęs liktų geriau… ☺