Va, ir po konferencijos…

Panašu, kad vakar buvo mano paskutinioji tokio lygio konferencija… Po tokių akibrokštų – kas mane kvies? Ir nereikia!

Pradėsiu nuo pabaigos. Pirmą kartą gyvenime buvau priverstas išeiti, trenkęs durimis. Beveik iš prezidiumo… Nes toks žmogėnas į mano repliką

„Jūs man netrukdote“ atsakė replika „Bet jūs man trukdote!“ O prieš tai jis pasakė: „Jums reikėtų pakeisti žodyną!“

Mane tarsi elektra trenkė ir aš atrėžiau: „Nė už ką nepakeisiu!“ O prieš tai jis paklausė: „Tai jūs čia mus vadinate parazitais?“ Ir aš atsakiau: „Ne, vadinu tuos, kurie iškastravo lietuvių literatūrą“, nes prieš tai pasakiau: „Jūs iš mokyklinės literatūros pašalinote Mieželaitį, Avyžių, Baltušį, Baltakį (čia – medus ant širdies! Aš tik pasakiau: „Kaip išsaugot šio vakaro tolį ir tylą…, o beveik greta „prezidiume“ sėdėjęs Lietuvos studentų sąjungos prezidentas Dainius Dikšaitis pratęsė: „Gimiau nei per anksti, nei per vėlai…“ A. Baltakis būtų sužavėtas!), bet kodėl jūs, parazitai, iš manęs, Priekulės vidurinę baigusio, atėmėte ir mano kraštietę Ievą Simonaitytę?!“

*

Esu jau čia rašęs: ar tai mano nedidelis ūgis kaltas, ar tai todėl, kad nesu nieko nušovęs, – nesuprantu, kiek dar turiu sulaukti metų, kiek dar ko nors turiu nuveikti, kol nė vienas pašlemėkas nebeišdrįs manęs mokyti, kaip turėčiau elgtis, kaip turėčiau kalbėti, rašyti?! Kas čia darosi? Ar aš ką nors mokau, kaip kalbėti? Jei aš kam sakau „eik tu po velnių!“, tai atsakyk „tu pats eik!“, ir keliaukime kas sau… Labai norėčiau sužinoti, kas tas žmogėnas, kuriam nepatikau – kas jis per asaba?! Norėčiau sužinoti ir tai, kuo moderatorius mano esąs pranašesnis už mane? Juk aš vidury posėdžio nenurodžiau jam, kad taip moderuojant nemačiau nė karto, nors esu dalyvavęs bent pusšimtyje aukšto lygio mokslinių konferencijų…

*

Dabar pakartoju klausimą: „Kas jums, parazitai, leido tyčiotis iš mūsų vaikų, iš mūsų literatūros, ideologiškai sudarkant vadovėlius, programas?“ Tai galėjo būti gera tema diskusijai, bet matote – matyt, pataikiau į vieną į tų parazitų! O juk klausimas buvo retorinis… Bet – vagie, kepurė dega!

***

O nuo ko viskas prasidėjo? Konferencija buvo neblogai surengta, dalyvavo apie 150 klausytojų. Bet iškart supratau – mums nepasisekė su moderatoriumi.. O jis buvo pats Valdas Jankauskas, LVJC direktorius, asociacijos „Noriu į mokyklą“ direktorius! Kodėl nepasisekė? Nieko jis nemoderavo, tik prieš kiekvieną pranešimą ir po kiekvieno pranešimo įterpdavo savo nieko nereiškiančių blėnių… Patekome į visišką ceitnotą, vieną pranešimą teko nukelti į kitą posėdį… Nekenčiu!

Bet po mano pranešimo V.Jankauskas pakomentavo konkrečiai: „Nesupratau, kam čia ta Pitagoro teorema (nes aš replikavau Mildai Gardauskaitei, l.e.p. Lietuvos  moksleivių sąjungos prezidentei, V.Jankausko mokinei, kuri labai jau akcentavo neformalųjį švietimą ir tai, kad mokytis turi būti įdomu…) ir kam čia buvo kalbama apie ministrus?“

***

Žinoma, ne V.Jankauskui suprasti! Jums paaiškinsiu: pranešimo pabaigoje pasiūliau butelį šampano tam, kuris išvardins visus dešimt mano Švietimo ministrų nuo 1989 metų. Neišvardijo nei vienas, nei visa salė kartu… Tai švietimo tragedija, ponas V.Jankauskai! Kaip mokytojai, švietimo vadovai gali rūpintis švietimu, jei net nežino, kas jiems vadovauja? Salėje sėdėjo daug bent porą dešimtmečių dirbančių švietimiečių! Kaip gali sakyti, piketuose skanduoti, kad valdžia blogai dirba, jei net nežinai, kas ta valdžia?!

*

Nesuprato moderatorius ir kodėl pradžioje padeklamavau tris posmelius iš E.Mieželaičio eilėraščio „Atriškite akis!“ Simptomatiška…

***

Sužavėjo minėtas Dainius Dikšaitis! Nenuostabu – jis iš Gargždų ir studijuoja (baigė?) VU teisę…

Prisižiūrėjau skaidrių su gramatinėmis klaidomis, tamsiai raudono teksto juodame fone, dvidešimt sekundžių rodomų skaidrių, kurių turinio per tiek laiko neperprastų net genijus – bet tai smulkmenos…

***

Ką per 15 minučių spėjau pasakyti man skirta tema „Kodėl mokiniai nenori mokytis?“

Pasakiau pagrindinę tezę: taip liepia gamta! Niekas gamtoje sunkiai nedirba, jei tai nėra būtina!

Paskui pasakiau dešimt tezių su vienu kitu pavyzdžiu (jei paklausite – parašysiu…), nes nebuvo laiko…

  1. Todėl, kad moksleiviai nori pramogų, o ne darbų.

  2. Todėl, kad mokslui nėra socialinio užsakymo.

  3. Todėl, kad moksleivių tėvai nemokyti.

  4. Todėl, kad egzaminai – loterija.

  5. Todėl, kad vadovėliai – kalikams.

  6. Todėl, kad mokytojai meluoja dėl atlyginimų, nekelia kvalifikacijos.

  7. Todėl, kad daugelį moko mokytojukai, o ne Mokytojai.

  8. Todėl, kad universitetų durys automatinės – įtraukia kiekvieną praeivį.

  9. Todėl, kad vertinama debesėliais. Reikia sakyti tiesą, o ne tėvams palankią tiesą.

  10. Todėl, kad per 20 metų pasikeitė 10 ministrų.

***

Atsakymai

Žydrūnas, 2010-11-28 16:59:06

bravo!

sonata, 2010-11-28 17:09:38

Neveltui neramiai dirsčiojau į “Burgialapį”. Baisu buvo, kad negrįšit (neduokdie, kokia kraujagyslė nuo streso neatlaikys). Tikėjausi, kad “priskaldysit malkų”:) Kad tik iš jų nors mažas lauželis įsidegtų… Su pirmąją teze gal ir nelabai sutikčiau, bet visa kita 100 proc. tiesa. Žaviuosi Jūsų drąsa.

Mindaugas, 2010-11-28 17:20:35

Klounai juokiasi kada jiems pasakoma tiesa? Apgailėtini.

sarunas, 2010-11-28 17:23:19

Bravo. Man patinka. Iš tikro man patinka kaip viskas vadinama savo vardais (žiūrėti punktą 1;2;3;4;5;6;7;8;9 ir 10)

Povilas, 2010-11-28 17:28:01

Čia tai bent… Reikia nusiraminti. Suvalgysiu savo sodo obuolį, dar kelis kartus perskaitysiu tekstą ir bandysiu įsivaizduoti situaciją…

V., 2010-11-28 17:48:24

O aš nesuprantu šešto punkto… Dėl pirmo, kaip ir Sonata, irgi nelabai sutinku.

Burgis, 2010-11-28 18:59:55

V.: Na, nereikia! Jūs gi žinote, kiek gimnazijoje uždirba ekspertė, turinti, tarkime, 20 „kontaktinių“ valandų ir daug laiko papildomam uždarbiui…

Sonatai: taigi, kad prieš mane kalbėjusieji pabrėžė – turi būti įdomu, turi būti įdomu! Neturi būti įdomu! Negali viskas būti įdomu! Turi būti svarbu, reikšminga, sudėtinga, nuoseklu, ramu, teisinga, … – o įdomu tik tiek, kiek retkarčiais pavyks.

nuoba, 2010-11-28 19:19:54

Jupiteri, tu pyksti?

Gerbiamas Burgi, manau, kad Jūs neteisus, jog kažkas neturi teisės Jūsų mokinti. Jūs tai mokinote. Nesvarbu, kad ne tais pačiais klausimais.

O dėl esmės, tai sutinku ir pritariu.

Burgis, 2010-11-28 19:22:18

nuobai: taip, aš Jupiteris, aš pykstu, aš neteisus, bet ar teisūs mano oponentai? Ar teisi visuomenė, jei ji daugiau verkia nei šypsosi?

Žydrūnas, 2010-11-28 19:23:58

o bet tačiau…

pritariu!

nuoba, 2010-11-28 19:34:32

Visi teisūs (savo supratimo lygyje)

V., 2010-11-28 19:35:03

Direktoriau, kodėl jūs imate daugiausiai uždirbančius? Kalbėkite apie vidurkį. Ekspertai – jų tik KTUG “koncentracija”, o kitose mokyklose – visai nėra arba tik vienetai. Eilinės mokyklos eilinis mokytojas tikrai labai toli nuo pertekliaus.

Kita problema – kuo mokytojas turi aukštesnę kategoriją, tuo jis “brangesnis” mokyklai, ir direktoriai metodininkų ir ekspertų tiesiog nenori – arba neleidžia pasitvirtinti aukštesnės kategorijos. Tokių pavyzdžių irgi nemažai.

V., 2010-11-28 19:36:19

P.S. Ir ką reiškia “mokytojai meluoja” ?

sonata, 2010-11-28 19:51:32

p. Burgiui: na nebenoriu Jūsų nervinti, bet lieku prie savo nuomonės, kad informacija, pateikta per emocijas, žymiai efektyviau įsirašo. Tą seniai suprato marketingistai, reklameriai leisdami atitinkamas muzikytes prekybos centruose, pateikdami “ružavų kūdikėlių” fotografijas ir pan. Tą puikiai žinojo ir mano rusų kalbos mokytoja, trečiaklasiams dusliuosius priebalsius pateikdama vienu sakiniu “Петька Фец, хочеш щей ?” C –vietoj klaustuko. Neturi būt mokykla cirku, o Mokytojas neturi būt klounu, bet nemaža dalis informacijos gali būti pateikiama nesausai. Po mano trečios klasės praėjo 34 metai, o vis dar atsimenu:))

V., 2010-11-28 20:04:47

O aš atsimetu kaip devintoj ar dešimtoj klasėj, kai per chemiją mokėmės anglį, chemikė paklausė: Jei paimsime jūsų pirščiuką (iškėlė dešiniosios bevardį) ir padėsime ant degančios keptuvės, ką gausime? “C” – anglį!

Iki dabar nupurto prisiminus, nors ir po 35 metų. Štai ką gali emocijos! Kad ir šlykščios.

Burgis, 2010-11-28 20:20:20

O, tik spėk atsakinėti…

V.: mokytojai meluoja sakydami, kad jie kelia kvalifikaciją, o iš tiesų jie užsiima tik tuo, kas tuo momentu jiems naudingiau ar smagiau, tiesa? (žr. visus V. komentarus…); tai, kad jų kvalifikacija formaliai neįvertinta, gali būti ir administracijos kaltė, bet ar ne dažniau mokytojas bent tiek supranta, kad nėra nei metodininkas, nei ekspertas? O kas trukdo?

***

Dėl įdomumo: svarbu kas – vežimas prieš arklį ar arklys prieš vežimą…

Vilius, 2010-11-28 20:30:22

Mano chemijos mokytoja sakydavo “Iki ko degsit pragare? CO2 ir H20”. Įsiminė visam laikui.

laisvamanis, 2010-11-28 22:00:15

dėl nesausai : mano rusų kalbos mokytoja Traškienė taip mokė įsiminti linksnių pavadinimus: Irina Rodionovna, dajte vašu trubku prikuritj – imenitelnyl, roditelnyj, datelnyj, vinitelnyj, tvoritelnyj, predložnyj. o praėjo 30 metų 🙂

Evaldas, 2010-11-28 22:13:36

Burgiui: na ir įdomu, kaip jau džiaugiasi ta Jūsų minima dvidešimtvalandinė ekspertė? Ir vėl nesutiksiu, kad mokytojai meluoja dėl savo mažo atlyginimo. Pavyzdys? Ekspertas neina į gimnaziją dvidešimt keturioms savaitinėms pamokoms, nes atlyginimas … mažas. O mažas jis todėl, kad du trečdalius reikėtų atiduoti bankui už ne itin didelę paskolą. Todėl ir dirba namuose, kur uždirbti galima dvigubai daugiau. Taigi, Lietuvoje Jūsų ekspertės atlyginimas gal ir atrodo didelis. Aišku, jei palyginsim su Maximų kasininkėm ar pan. O jei su kokia nors Skandinavijos šalimi? O jei su pradedančiu mokytoju toje pačioje Lietuvoje?

Beje, dauguma patarimų prieš konferenciją buvo ne apie įdomų, bet apie naudingą ir susijusį su praktiniu pritaikymu mokymą…

Bet … smagu, kad nors kas konferencijose sugeba sukelti intrigą, pademonstruoti nepriklausomą mąstymą. Tokios konferencijos VISIEMS dalyviams turėtų ilgai išlikti atmintyje!

V., 2010-11-28 22:25:07

Netiesa: bent jau dėl manęs asmeniškai ir dėl mano (artimiausių) kolegų. Net nejaučiat, kaip gražiai ir smagiai mes tobulėjam. Taigi negali durnyn eiti.

Manau, tokių kaip jūs rašot, išvis nedidelis procentas.

Burgis, 2010-11-28 22:26:25

Parašysiu prieš miegą:

  1. taip, ir aš žinau nemažai triukų, kaip ką nors pateikti įtaigiau, kad įsimintų, pavyzdžiui: a) „kas į mane į vieną pažiūrėtų, pi rašyti gerai jau turėtų“ – raidžių skaičius žodžiuose atitinka skaičiaus pi skaitmenis; b) e=2,7182818284590… , nes 1828 – Levo Tolstojaus gimimo metai; c) 1; 2; 3. sqrt(1); sqrt(2); sqrt(3). sqrt(1)/2; sqrt(2)/2; sqrt(3)/2 – 30, 45 ir 60 laipsnių kampų sinusų reikšmės. Ir pan… Bet juk tai – tik razinos bandelėje! Pirmiausia reikia pačios bandelės!

  2. jeigu mokytojas uždirba per 3000 Lt „į rankas“, ar jis turi būti švietimo sistemos šalininkas, ar priešininkas?

***

Bet man tai nerūpi visai, man rūpi tik tai, kad ji myli mane… :-).

Burgis, 2010-11-28 22:33:04

V.: truputėlis fizikos: sistema negali įvertinti savo pačios greičio, jei nėra atskaitos sistemos…

V., 2010-11-28 22:33:39

Beje, dėl pasiruošimo pamokoms. Ar žinote, kad pasiruošti 18-ai pamokų skiriama tik 3,5 valandos? T.y. už tiek apmokama. O juk pamokos tai vis kitos ir visos nesikartoja! Tai čia apmokėjimas vadinasi?

Mokytojas NETURĖTŲ lakstyti per kelis darbus ir ieškoti papildomo uždarbio. Atidirbkite paeiliui šešias pamokas su 26 paauglių klase – stogas važiuos.

Esu dirbusi ir su studentais, ir mokykloje – tai darbas su studentais yra, palyginus su mokykla, poilsis ir malonumas. Paaugliai yra paaugliai.

V., 2010-11-28 22:35:30

Direktoriau, kur jūs sutikote gyvą ir 3000 litų uždirbantį mokytoją?!!!

Evaldas, 2010-11-28 23:21:09

3000? Na, nebent KTUG mokami ypatingi priedai… Bent Vilniaus gimnazijose net už 24 pamokas mokytojui ekspertui “į rankas” tiek tikrai niekas nepasiūlo.

Kita vertus, ne šitame atlyginime esmė. Kaip jau buvo viršuje pastebėta, kažin ar po gerų 24 savaitinių pamokų lieka dar laiko kitiems darbams? savišvietai, tobulėjimui – taip. Pats sąžiningas rengimasis pamokoms – geriausias kvalifikacijos kėlimas.

Lio, 2010-11-28 23:28:47

Man gera skaityti, kai viskas vadinama tikrais vardais. PARAZITAS – yra parazitas. Siuksle – yra siuksle. Komunistas – yra komunistas, kaip ir nacistas. Aciu p.Burgiui, kad netoleruoja pseudotolerancijos.

Kęstutis, 2010-11-29 00:42:06

Esu paprastas mokytojas, ne direktorius , ne ministerijos atstovas, taip kad buvau su liaudimi . Teko sėdėt toje salėje (kaip konferencijos dalyvis) ir stebėt tą visą pono Burgio spektaklį. Taip, pradžia buvo intriguojanti ir suprantama. Butelys ir lažybos 🙂 Na intriga yra, dėmesys taip pat, visi kaip ir atgijo:) Aišku su moderatorium tikrai kažkas buvo ne taip, nes pranešėjai nesilaikė programos ir pranešimai vėlavo – tai sudarė sąlygas pasinervinti pranešėjams.

Pono Burgio pranešimas trumpas, efektingas su savireklamos dalimi, bet teisingas ir iš esmės. Daugumai patiko, net palaikė plojimais. Bet va pabaiga … Na stovėt pries visą auditoriją ir ištart grūmojant “bet kodėl jūs, parazitai, iš manęs, Priekulės vidurinę baigusio, atėmėte ir mano kraštietę Ievą Simonaitytę?!“ Nors klausimas retorinis, bet kas ten supras tą retoriką, jei visas pranešimas vyko ne retoriniu pagrindu, o normaliais klausimais, reikalaujančiais konkrečių atasakymų (kaip su ministrų paskaičiavimais). Ne manau, kad konferencijų salėje buvo nors vienas žmogutis, kuris tai padarė – tai gal nevertėjo užduoti šį retorinį klausimą jiems (įžeidėte ponas Burgi mokytojus, bet manau Jūs stovite aukščiau už juos, bent taip manote)

Spektaklis baigėsi taip pat su intriga 🙂 išeidamas metėte frazę ” neturiu laiko , uošvienė laukia” Jei atvirai, tai jai jau taip tvirtai laikotės, tai gal nereikėjo kreipti dėmėsį į kažkokias replikas, (tarp kitko, replikavo nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktorius) Jūs tam prezidiume atrodėte puikiai. Tai matėsi ir girdėjosi. Tai gal silpnumo nereikejo parodyt?

Jūs este švietimo “katalizatorius” – tai labai svarbu , bet mes mokytojai, šį tą irgi veikiame, na gal ir ne tiek kiek Jūs, bet stengiamės…..

Paulius, 2010-11-29 09:28:18

Dėl vieno žodžio kuris tame sakinyje tikrai ne esminis… visi taip įsižeidė! Visi norėjo būti pavadinti Dievais ar partizanais (gal blogai išgirdote?) gauti šampano ir toliau paišyti viska geltona akvarelės spalva… kokia graži mūsų švietimo sistemos spalva… bet pats paveikslas menkavertis…

O tokia pradžia: “Esu paprastas mokytojas, ne direktorius , ne ministerijos atstovas, taip kad buvau su liaudimi.” turi sugrandint? ar iškelti klausimą kodėl Jūs ne direktorius/ministerijos darbuotojas? (čia ne sistemos bėda…dėja)

Aš, 2010-11-29 09:55:56

Aš ne mokytojas, ne pedagogas, net su švietimu nieko bendro neturiu, tačiau, nors ir kiek pono Burgio žodžiuose yra tiesos, juose taip pat labai nemažai pjero 🙂 Bet aišku, pjerą daryt irgi reik talento.

Burgis, 2010-11-29 10:36:16

V.: kadangi Jus sutinku gimnazijos koridoriuose, tai gal nereikėtų Jums čia taip aistringai ginti savo pozicijos? Užeitumėte ir viską sužinotumėte… O kitiems pasakysiu: ne mūsų mokytojų susirinkime paklausiau: kiek uždirba „į rankas“ jūsų direktoriai? Keli atsakė – apie 4000 litų. Tai va, kviečiu paskelbti akciją – joks mokyklos direktorius, joks ministerijos valdininkas negali gauti daugiau 3000 litų! Net aš…

Antras pavyzdys: vienoje nedidelėje šalies gimnazijoje iš maždaug 30 mokytojų penki TOS gimnazijos mokytojai gauna per 3500 litų. Koks jų krūvis? Toks, kad gimnazija sutinka jį duoti, o mokytojai – paimti…

Burgis, 2010-11-29 10:41:09

Kęstučiui: tai tiesa! Manęs tris valandas laukė uošvė ir žmona. Esu patenkintas, kad jau 14 val. Vilniuje žaidžiau su anūkėlėmis…

Ačiū Jums už informaciją, kad replikavo nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktorius! Dabar dar aiškiau, kas ir kaip vertina mokyklas! Ir kaip tai prieštarauja Ministro mintims apie himną vienoje mokykloje, apie higienos normas, apie savarankišką mokyklą, apie išlaisvintą kūrybingumą (skaitau iš savo konspekto, rašyto konferencijoje…).

V., 2010-11-29 11:36:57

Gerb. B.B., maniau, kad čia vieša diskusija :))).

Man tikrai nereikia sužinoti, kiek uždirba kolegos – tiesiog būkime teisingi. Jūsų nuolatiniai pavyzdžiai “kiek daug uždirba mokytojai” visuomet (visuomet!) paremti “pačiais pačiausiais” – maksimumu. Kiek ten tų ekspertų tėra – tikriausiai vos keli procentai. Juk matematikas jūs, o ne aš – tai nuolat grįždamas prie “didelių mokytojų algų” temos kalbėkite bent jau apie vidurkį. O ne apie tai, ką jie gali užsidirbti po tiesioginio darbo.

D., 2010-11-29 12:03:05

dėl 1 punkto IQ lentelė: http://www.part.lt/perziura/ec2a6a63a5b13746dda3668d8f04ea7c199.jpg

IQ lemia sugebėjimą mokytis.

Burgis, 2010-11-29 12:09:18

Gerb. Kolege V.! Taip, čia vieša diskusija, bet kodėl Jūs norite, kad aš paskelbčiau: Jūs gaunate 2541,8 lito pagrindinį atlyginimą „į rankas“, turite laiko važinėti į Italiją, rašyti romanus, piešti ir pardavinėti paveikslus, rašyti ir leisti knygeles vaikams… Jūs galite rengti užsiėmimus ne mūsų moksleiviams, kaip tai daro kiti mokytojai, kurie apskaičiavo, kad tai labiau apsimoka nei rašyti romanus… Kada visa tai darote ir kodėl gimnazijai to reikia? Gal jau laikas gimnazijai nusisamdyti dailės mokytoją ne ekspertę ir ne rašytoją?

Ir pagaliau: kodėl visi jūsų šalininkai (direktorių ir kitos valdžios skriaudžiami mokytojai…) vieną dieną nespjauna į mokyklą ir neišeina į verslą, užsienį, politiką, iš proto?! Pašaukimas trukdo? Tai ir vienuoliams, mintantiems sausa duona, jis trukdo, bet jie pasirinko ir jūs pasirinkote. Tik jie dėkoja Dievui, o jūs žnaibote valdžią – yra skirtumas… Ar aiškiai atsakiau?

*

O visų atlyginimų neskelbiau ir neskelbsiu – tai nieko apie realų darbą ir realias pajamas nesakantys skaičiai …

V., 2010-11-29 12:29:46

Atsakau: todėl, kad dirbu – pagal pašaukimą, kaip jūs sakote – pedagoginį darbą, o mano profesija – dailininkė/dizainerė.

Pvz. dabar turiu laisvą dieną ir (tarpuose tarp diskusijų čia) ruošiuosi rytojaus pamokoms – sugalvojau naujų ir, tikiuosi, vaikams įdomių dalykų.

O ginčijuosi todėl, kad jūs skaičiuojate neteisingai – dauguma mokytojų uždirba gana kukliai. KTUG yra išimtis.

Burgis, 2010-11-29 12:33:11

V.: atsakau, kad Jūs skaičiuojate neteisingai ir jau senokai klaidinate visuomenę – KTUG NĖRA JOKIA IŠIMTIS!

Baisuoklis, 2010-11-29 12:34:00

O Norfoje irgi degalinėje mokytojas atsiskaito “realiu darbu” ar realiais pinigais? Ir atlyginimo skelbti V neprašė – tik vidurkį. O jei gimnazijoje (kraštutinis pavyzdys – del vaizdumo) visi 100 proc. ekspertai susirinktų, kaip su mokos fondu butų tada?

Išėjusių yra. Tik dar nesutikau tokio, kurs labai gailėtusi dėl to…

Burgis, 2010-11-29 12:37:10

Baisuokliui: jei niekas iš išėjusių nesigaili, tai kodėl paskui juos neišeina kiti?!

Dėl kategorijų jau šimtus kartų kalbėta ir (lyg ir…) artėjama prie to, kad ne kategorijos, o darbai, realioji kvalifikacija lems atlyginimus. Bet aš, matyt, nebesulauksiu…

giedrius_m, 2010-11-29 12:38:20

Klausimas:

Kodėl kiekvienas tam tikros specialybės žmogus TURI uždirbti daug?

Visose specialybėse DAUG uždirba tik keli procentai žmonių. Tie, kurie yra dalyko ekspertai (nekalbu apie kitas veiklas), tie kurie yra tinkamoje vietoje tinkamu laiku.

Mažas pavyzdys apie vietą ir laiką iš kitos operos: jei dirbtumėte paklausios srities gydytoju 100 km atstumu arba didesniu nuo Klaipėdos, Kauno ir Vilniaus, jūsų atlyginimas būtų kelis kartus didesnis.

Visiškai normalu, kad dalis specialistų (kurie nieko nesiekia, negali siekti ir t.t) gauna nedaug. Problema yra ta, kad to “nedaug” nepakanka.

petras, 2010-11-29 12:43:14

Teisingai giedrius sako. pvz. aš darbe konkrečių darbų atliekų mažiau nei mano kolegės, todėl ir gaunu mažiausią atlyginimą. bet aš dėl to nesiskundžiu vadovei, nes suprantu, kad neturiu ambicijų, nesiekiu didesnio atlygio ir tas, kurį gaunu gal net didesnis nei turėčiau. todėl ir sėdžiu tyliai sau :)) o kad didesnių atlyginimų nori visi tai normalu, nes su minimaliu, net su vidutiniu atlyginimu (Lietuvoje uždirbamu vidurkiu) mažai šansų “normaliai” gyvent. bet tai toli gražu liečia ne tik mokytojus 😛

V., 2010-11-29 13:01:30

Direktoriau, jūs pykstate, ir be reikalo: aš visuomenės neklaidinu. Paaiškinsiu: KTUG išimtis todėl, kad čia kaip niekur kitur daug ekspertų ir metodininkų, todėl pagal KTUG mokytojų atlyginimų vidurkį net negalima spręsti apie bendrą mokytojų padėtį.

Beje, ir ta suma, kurią jūs tik ką nurodėte, yra ne “į rankas”, o “ant popieriaus”, taigi, atleiskite, ir čia jūs neteisus.

Buvusi mokytoja, 2010-11-29 13:39:22

Visiskai pritariu Kestuciui! Gerbiu p. Burgio nuomone, ir is esmes jis teisus, bet kiekvienoje diskusijoje (netgi paciais kebliausiais klausimais) reikia kalbeti islaikant elementaru mandagumo lygi… isivaizduokite, jei taip kalbetu salies diplomatas valstybinio lygio susitikime? Man rodos, kad sioje vietoje buvo persistengta, nors ir su gerais ketinimais. Gerbkime vieni kitus.

Burgis, 2010-11-29 14:44:32

V.: atsiprašau dėl „į rankas“, bet neatsiprašau dėl KTUG išskirtinumo. Dar kartą sakau – vidurkis nieko nerodo! Kiek mūsų mokytojų mokytojauja tik pas mus? Vos keli! Kiek mūsų mokytojų papildomai užsidirba nemokytojaudami ir visai nesiekia padidinti savo pedagoginio krūvio? Viena mokytoja net dėl papildomo uždarbio gimnazijoje tiesiai pasakė: „Man neapsimoka!“ O atlyginama, mano supratimu, buvo labiau nei dosniai…

*

Aš žinau, kiek ir kaip dirba žmonės mano žmonos, mano vaikų darbovietėse. Gal norite keistis vietomis?

Burgis, 2010-11-29 14:50:38

Buvusiai mokytojai: aš supratau, kad Kęstutis mane pagyrė…

Supraskite – man jau per 60 ir vėlu keistis. Tai ir nesikeisiu. Pažiūrėkite kitaip: ar geriau parazitus vadinti parazitais, ar geriau darbo metu piketuoti, streikuoti, graudžius komentarus internete rašinėti? Juk aš atvažiavau į Druskininkus žinodamas šimtus švietimo absurdo faktų, tai ar turėjau murkti kaip katė? Kol jūs nepradėsite keiktis, tol niekas nepradės keistis…(gerai surimavau!). Aš jau seniai pradėjau, todėl jau 21 metus laikau ant savo ištiesto delno KTU gimnaziją – krištolo rūmus! – ir niekam neleidžiu jos išpurvinti…

Buvusi mokytoja, 2010-11-29 15:07:25

p. B. Burgi, o kodel jus nebandote saves politikoje? Galbut jus sugebetumete pakeisti svietimo sistema, kad butu maziau tu svietimo absurdo faktu? As visiskai jus palaikau ir lenkiu galva pries jusu “kudiki” – KTUG, – bet visgi man atrodo, kad jusu pareiskimas konferencijoje daug kam panesejo i savotiska piketa ar PR kampanija, nei i konstruktyvu pranesima.

Burgis, 2010-11-29 15:15:36

Buvusiai mokytojai: Jums spręsti, į ką tai buvo panašu… Man jau nereikia jokių PR, jokių piketų… Aš erelis, pakilęs aukštai aukštai, sklandantis danguje nebeplasnodamas, nes šiltosios srovės mane kelia, o grobio ieškoti man jau nereikia – aš tiesiog gyvenu danguje…

Kodėl neinu į politiką? Medikai kalti… 🙂

mokytoja, 2010-11-29 17:09:16

p. B. Burgiui: Na Jūs ir šaunuolis! Reiktų paieškoti, gal kur įrašas yra įdėtas. Su malonumu pažiūrėčiau ir paklausyčiau.

V.: Jūs nors šioje svetainėje nekomentuokite apie atlyginimus. Manau neetiška ir negražu.

Rimantė, 2010-11-29 19:55:53

kažkaip tinka prie įrašo temos

http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

V.R., 2010-11-29 20:01:05

mokytojai (19:09)

Nieko sau! Direktoriui, matote, etiška ir gražu “varyti ” ant mokytojų (pvz., B.Burgio vienas iš teiginių, kodėl mokiniai nenori mokytis: “6. Todėl, kad mokytojai meluoja dėl atlyginimų, nekelia kvalifikacijos”.)

Ir tą sau leidžia DIREKTORIUS, išvadinti mokytojus melagiais, o mokytoja mat neturi teisės nei įsižeisti, nei atsikirsti?

Jūs, Burgiu besižavinti mokytoja, turbūt pripratusi būti kaip pelė po šluota ir jokiu būdu neišsikišti su savo nuomone, jeigu ji nesutampa su “aukščiausiojo”?

Burgis, 2010-11-29 20:25:01

V.R.: viską teisingai parašėte, tik vieną dalyką supainiojote – aš niekada nekomentuoju SAVO mokytojų! Kartais – buvusius…

Burgis, 2010-11-29 20:25:59

V.R.: Atsiprašau, dar turėjau pridurti: išimtis – kai jie, mano mokytojai, patys prašo komentuoti…

V.R., 2010-11-29 20:36:55

Bet tas teiginys – “mokytojai meluoja” – jūsų kaip direktoriaus nepuošia.

Mano žmona mokytoja, todėl gana gerai žinau visą mokyklos “virtuvę”.

Atsakymas, 2010-11-29 20:47:19

Mano manymu, Burgio problema ta, kad jis nenori (nemoka?) analizuoti situacijos atsisakydamas asmeniškumų. O nuo asmeniškumų iki įžeidinėjimo – vienas žingsnis… Gerbiu analitikus, kurie, net ir būdami problemos epicentre, moka į ją pažvelgti iš šalies – tai didžiulis menas!

mokytoja, 2010-11-29 21:09:41

V.R.(20.01): Ne tokia aš pelytė po šluota:)

Bet drąsiai galiu pasakyti: labai jau normalūs mokytojų atlyginimai ir nereikia čia verkti. Apie kvalifikaciją: tingi mokytojai važiuoti į seminarus, oi kaip tingi. Geriausia jei lektorius atvažiuoja į mokyklą, na jei dar Kaune, tai gal ir nuvažiuoja… (aš dirbu rajono mokykloje).

O p.B. Burgio reikia gyvai paklausyti ir pabendrauti.

V.R., 2010-11-29 21:49:52

Ar manote, seminarai tėra vienintelė kvalifikacijos kėlimo forma? Deja, kiek jų tėra “dėl popieriuko”.

O p. Burgį aš pažįstu daugiau kaip 10 metų, mano vaikas ir dukterėčia mokėsi KTUG. Per tą laiką jis gerokai pasikeitė. O kalbos kartojasi.

simas, 2010-11-29 23:38:17

Leisiu sau paskaiciuoti:

20 kontaktiniu valandu + 3.5 – 24 valandos. cia – per savaite?

Per menesi duok dieve – 100 valandu?

Leiskite, nuskrausti, mokytojai paklausti – kada ateinate i darba? Pries 8? na, kaip ir dauguma normaliu zmoniu..

O kada iseinate? 15? 14? Neblogai.

O kiek atostogu turite?

na … tai ko skustis?!

V.R., 2010-11-30 01:28:12

simai, iš kokio mėnulio pats iškritai?!!!!

Mokytojai turi ir 26, ir 28, ir net 32 valandų krūvį. Nors 27 ar 28 berods oficiali leistina riba, 1,5 etato (tiksliai nepasakysiu). Namie jie taiso sąsiuvinius ir ruošiasi pamokoms. Ilgai. Kasdien. Ne po vieną valandą.

Mano žmona metodininkė, turi 26 pamokas ir dar papildomų mokinių – deja, aš irgi pedagogas, kitaip neišlaikytume mūsų dviejų studentų. Jos atlyginimas gana geras. Žmona kasdien namie dar dirba nuo 2 iki 4 valandų. Pvz, šiandien ilgai neinu miegoti ir aš, nes ji nuo aštuonių iki pusės pirmos taisė dviejų ar trijų klasių kontrolinius. Taigi, mokytojai gali uždirbti, bet tikrai neturi kada leisti laiko veltui ir tikrai nedykinėja.

Bet mes ne apie tai kalbame. Grįžkime arčiau temos. Norėčiau atkreipti jūsų dėmesį į dar vieną problemą. Jei sutiksime, kad nuo mokytojų kokybės priklauso viso švietimo kokybė, turėtume galvoti, kaip į mokyklas privilioti gabiausius, ar ne? (Mano žmona baigė vidurinę aukso medaliu). Dabar gi gabiausieji nueina ten, kur galima geraiusiai uždirbti – medicinon, teisėn. Va ir ponas B.B. džiaugėsi, kad jo visi vaikai advokatai ir būdami dar labai jauni, jau gyvena labai gerai.

Ar jums neatrodo, kad jei mokytojų atlyginimai būtų žymiai aukštesni už šalies vidurkį, mokytojo profesija taptų prestižine, kaip kažkada,- paprasčiausiai ateitų gabesni žmonės ir nereiktų skųstis, kokie tie mokytojai netikę. Gal taip pavyktų ir mokinius labiau motyvuoti?

Būtų įdomu, ką šituo klausimu pasakytų gerb. Burgis.

GZ, 2010-11-30 02:10:00

V: na jūs galbūt tokia lyriška siela, ir jums visada sutikt su viršininko visom hiperbolėm (ar kaip ten jos) bus sunku. Bet kai kurie kiti iš mūsų labai džiaugiasi, kad toks, ir ne kitoks, pasitaikė. Galima per kiekvieną atsimokiusiųjų susitikimą kalbėt, bet kad jau turbūt galima ir nustot.

Man visi ginčai dėl to, kiek atlyginimo yra daug ar mažai, atrodo kaip toks viešas ašarojimas. Tiek kitokių darbų/karjerų/kraštų aplinkui, lėktuvu šiais laikais ramiai net pas pingvinus galima nusigauti (o troleibusu net iki Kaniūkų :). Vokietijoje garantuotai gausite daugiau, Norvegijoje ar Šveicarijoje — dar daugiau, bet mokytojai niekur nėra gausiai apmokama profesija (o Lietuvoj apskritai niekur nemarios). Ir išprotėja jie ankščiau už kitus žmones visuose kraštuose.

Manau, vietoj to, kad pult į atlapus savo darbdaviui, jūs galėtumet laimingai daryt kaip ir kiti : garsiai mintyse keikt (kad tas beširdis kur vabalo blauzdon sulįstų !), į akis šypsotis, internete naudotis tik pelyte, ramiai sau geresnės vietos ieškot, ir tuo tarpu dirbt savo mėgiamą darbą. Taip gerai, kaip tik pajėgiat. Direktorius gal ne, bet moksleiviai tą tikrai įvertins ir prisimins.

Man, aišku, lengva kalbėt — svetainės šeimininkas man nėra kraugeriu viršininku. Girdėjau turguje ne vieną manant, kad žmogus gal kiek ir per žiaurus. Net internete rašė — nuosaviem vaikam namus palikt teko, silpnesnieji tik už jūrų marių ramiau atsiduso ! Jūs geriau pasisaugokit. chi chi…

GZ, 2010-11-30 02:31:50

V.R.: kai kurie iš mūsų labai didžiuojamės savo geriausiais mokytojais (didžiosios raidės sakinio vidury naudot nebeišmoksiu…) Netgi pagalvojam, kad dėl tokių mokytojų ir mokyklų verta grįžti į šalį, kur visa kita gal ir ne taip tvarkoj.

Norėjau tik viena toki nebaisiai paguodžiantį faktą pastebėt iš asmeninių žinių : ir JAV, ir Olandijoje mokytojai gauna 2-3 kartus mažiau nei visokie buržujai informatikai (be aukso medalių), ir tik kokius 2 k. daugiau nei tų šalių pensininkai. Nors tai jūsų ir nepaguos, bet matematika panaši ir Lietuvoje, kaip kitur — nežinau. Kad bendras užmokesčio lygis labai priklauso nuo neprivačių mokyklų direktorių — abejoju.

Mokytojai, mano akim, labai daug paaukoja savo auklėtinių ateičiai. Kai kurie auklėtiniai tą supranta, ir labai vertina.

Auksinis kardas, 2010-11-30 03:22:59

  1. Žmona – mokytoja. Kadaise pakako dirbti mokykloje. Krūviui pastoviai mažėjant, prireikė įsidarbinti vakarinėje mokykloje. Tai sunku, bet krūviai ir toliau tebemažėja, tad jau pamanomai sunku. Toli gražu nėra kalbos apie 3000 Lt, nei per abi darbovietes, nei vienoje. Kvalifikaciją kelti reikėjo, nes kyla reiklumas. Melas? Kas ten per melas?

  2. Teko gyvenime pasimokyti žymios JAV verslo mokyklos rengtuose kursuose. Patirti dėstymo organizavimą, praktiką. Ji kitokia. Buvo labai įdomu mokytis, mokėmės rimtai, nors pats procesas sudarytas gyvai, sakytum net žaismingai. Aš manau, kad tokio mokymosi būdo šalininkai yra pranašesni. Nereikia versti žinių nuobodybe, nors ir paviršutinišku cirku – taip pat ne.

  3. Mielas autoriau, jūs turite gerų savybių, užduodate daug teisingų klausimų, bet vietomis tiesiog pasikarščiuojate, ką perlenkiate. Kas tikrai malonu, kad prisimenate esąs puikaus mūsų krašto miestelio mokyklos auklėtinis. Tai svarbu, gražu. Bet dar ne viskas. Mes visi baigtinių gebėjimų – suvokti, būti teisiu. Šito supratimo čia kiek stokojama. Paradoksalu, bet su juo būtumėt tik stipresnis.

Marius, 2010-11-30 09:30:01

Tik retoriniai klausimai:

  1. Ar direktorius (gamyklos, tarkim), turi teisę sakyti, kad darbuotojai (kitos analogiškos gamyklos, tarkim) yra melagiai ir neturi teisės reikalauti tokio atlyginimo, kokio jie mano esą verti?

  2. Ar žmogus, kad ir ką jis būtų pasiekęs bet kokioje srityje, yra 100% teisus, sakydamas, kad jo niekas negali sukritikuoti?

  3. Ar tikrai švietimo tragedija yra tai, kad konferencijoje niekas nežinojo 10 švietimo ministrų pavardžių? O gal tragedija yra tai, kad kai kurie iš tų ministrų atliko tiek darbų, jog nebuvo verti, kad juos prisimintų? O gal tragedija yra tai, kad švietimas (kaip ir daugelis veiklos šakų Lietuvoje) neturi normalios strategijos ir kiekvienas naujas valdininkas savaip iš naujo “strateguoja”?

  4. Ar tikrai KTU-G yra “neišskirtinė”? Taip, ji nėra “vienintelė”, jei taip paraidžiui suprasti žodį “išskirtinė”. Bet Lietuvoje turbūt ant pirštų galima suskaičiuoti mokymo įstaigas, kurios su KTU-G būtų “toje pačioje lygoje”. Tačiau “ne lygoje” gimnazijų bus daugiau, o pagrindinių, pradinių ir t.t. – dar daugiau… Todėl negalima pagal KTU-G spręsti apie visas likusias Lietuvos mokyklas ir mokytojus.

Beje, šie retoriniai klausimai nereiškia, kad šio straipsnio temos nėra aktualios ar mintys – teisingos. Galėčiau padiskutuoti tik dėl kai kurių aspektų…

Burgis, 2010-11-30 09:39:18

V.R.: gal Jums atsakiau naujoje temoje? O gal ir ne? Man tik smalsu, kodėl Jūs pradėjote taip manęs nemėgti? Manote, kad sugadinau Jūsų vaiką ir dukterėčią? O jei ne – tai juk visa kita nesvarbu!

Edgaras, 2010-11-30 11:14:05

Galbūt nereikėtų viešinti atlyginimo, tačiau manau p. B.B. yra teisus, gal žinote kiek žmonės uždirba dirbdami privačiame sektoriuje?

Oksidatorius Prisijungia Elektronus, Reduktorius Atiduoda – OPERA 🙂 tą atsimenu puikiai iš chemijos pamokų. Vaizdingas pasakojimas, pilnas asociacijų tik padeda įsiminti, tačiau yra dalykų, kurių tiesiog neįmanoma taip pateikti.

Beje ką p. Burgi manote apie mokslo revoliuciją?

http://www.ted.com/talks/lang/eng/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.html

http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

ir ar teko girdėti apie Ken Robinson?

V., 2010-11-30 12:18:16

Na, jūs kai kurie labai jau ne ten akcentus sudėjote!

Kur parašyta, kad būtent aš skundžiuosi – “verkšlenu” dėl tų atlyginimų?! Jau senokai esu ekspertė (manau, vertai, nes tą kategoriją gavau už parašytus du vadovėlius 11-12 klasėms). Nei ekspertai, nei metodininkai DABAR atlyginimais skųstis tikrai negali, jei tik turi pakankamą krūvį. Bet kad tą kategoriją įgytum, reikėjo atmokytojauti ilgą stažą, dažnai iki nuosavo keturiasdešimtmečio.

Mane tik nervina “profesijos brolių ir seserų” – visų!- išvadinimas melagiais.

Mūsų direktorius dažniausiai mato ir suskaičiuoja tik “erelius, skrendančius aukštai”, tarsi jaunų mokytojų, dirbančių pirmą dešimtmetį, nė būti nebūtų – o jie uždirba tikrai mažai.

Man niekas dar nepasakė, kad esu bloga mokytoja. Kaip direktorius save laiko labai geru direktoriumi, taip ir aš save – pakankamai gera mokytoja 🙂 Savo dalyke galiu duoti (pamokyti, patarti) kur kas daugiau, negu daugumai gimnazistų reikia.

O bijoti pasakyti savo nuomonę – ne mano būdui.

miela v, 2010-11-30 13:28:03

pradedantis teisininkas advokatu kontoroje taip pat tegauna ~ 1000 litu. daugumai jaunuju nepermokama….

Burgis, 2010-11-30 13:41:46

Edgarui: mokslo revoliucija vyko ir vyksta – su paūmėjimais ir sulėtėjimais. Vien mobilusis ryšys ką reiškia!

O apie Ken Robinson tik girdėjau – nesidomiu…

Burgis, 2010-11-30 13:44:28

Visiems: jau turiu dirbti – ne visiems atsakysiu, kodėl aš toks, o ne kitoks…

Tik kolegei V. pasakysiu: gal būtų geriau, jei mes vienas kitą komentuotume ne žiniatinklyje? Nes po kiekvieno Jūsų komentaro, ką apie mane galvojate, aš irgi noriu pasakyti, ką apie Jus galvoju…

V., 2010-11-30 13:49:31

Gerai. :)))

praeivis, 2010-11-30 17:05:34

Bravo! Kažkam gi tiesą reikėjo vienąkart pasakyti, nes paskiau bus per vėlu.

ST, 2010-11-30 22:05:12

Tos 10 tezių mokinio akimis (pabandžiau prisiminti mokyklos laikus ir kiek įtakos mano norui mokytis galėjo turėti išvardintos 10 tezių):

  1. be abejo, promogos pirmiau nei darbas 🙂

  2. jokie socialiniai užsakymai tuomet nerūpėjo ir iki vidurinės net nebūčiau supratęs ką tai reiškia;

  3. Tėtis viso buvo baigęs 4 klases, bet kažin ar tai slopino mano norą mokytis;

  4. 5, 6, 7, 8 klasėse egzaminų nebuvo ir jie tuomet nerūpėjo ir neskatino noro mokytis;

  5. vadovėlių pasirinkimo nebuvo ir todėl nebuvo svarstymų ar jie geri ar blogi (jie buvo tokie kokie yra);

  6. mokytojų atlyginimai nerūpėjo, jų kvalifikacijų nežinojau, bet mokytojai turėjo didelę įtaką norui mokytis (nors tuomet kaime kalbėdavo, kad traktoristas uždirba daugiau nei mokytojas);

  7. mokytojai turėjo labai didelę įtaką norui mokytis (vienas pamokas mokiausi iš baimės, kitas dėl mokytojo pagyrimų, trečias dėl galimybės būti pranašesnių už kitus klasiokus ir pan.);

  8. apie universitetus pradėjau galvoti baigiant 12 klasei, iki tol nežinojau ir nerūpėjo nei kiek jų, nei kokie jie, nei kam jie reikalingi, tad kažin ar jie labai įtakojo norą mokytis;

  9. vertinama buvo pažymiais, norėdavau kuo geresnio pažymio, tad vertinimas irgi turėjo didelę įtaką norui mokytis;

  10. nežinojau ir man nerūpėjo jokie ministrai iki 10 klasės (10 klasėje buvo politologijos pamokos, tad išgirdau, kad yra kažkokie ministrai, bet kažin ar tai paskatino geriau mokytis).

Kai pagalvoji, tai siaubas, koks tuomet buvau neatsakingas (negalvojau nei apie ateitį, nei apie universitetus, nei apie ministrus, …) 🙂

Skaitau ir gerbiu, 2010-11-30 23:31:55

Sveiki,

gerb. B.Burgi, o kokia Jūsų nuomonė dėl aušros maldeikienes (http://racas.lt/citata-355-desimt-b-burgio-teziu-tema-kodel-mokiniai-nenori-mokytis/) išreikštos pozicijos? Su pagarba kokybiskam dialogui

Kęstutis, 2010-12-01 01:22:01

ST-ui 🙂

Taip mes dauguma tokiais buvome :))) jauni …..

Regina A., 2010-12-01 02:26:40

o-ho-ho… Tik neužeik į p. Burgio svetainę trejetą dienelių 🙂

Dėl mokytojų su p. Burgiu irgi nesutikčiau.

Geri jie, dauguma geri, bet kaip ir visur yra išimčių: nusivylusių, pakirptais sparnais, rutinos pribaigtų. Matyt, p. Burgiui dažniau nesisekė – teko su tokiais ar jų mokytais vaikais susidurti (juk ir kunigų net kalėjime sėdinčių yra).

Dėl atlyginimo. Esu ekspertė su 20 kontaktinių. Į rankas gaunu 2100 (nemeluoju – taip parašyta atlyginimo lapelyje). Kitų pajamų šaltinių neturiu („privatukų“ irgi nemokau). Manau, kad sėdžiu savo rogėse, darbas su vaikais man patinka. Laisvo laiko neturiu: nemokamai atlieku įvairius šundarbius: mokyklos taryba, įvairios darbo grupės mokykloje (audito, ugdymo plano, metų veiklos programos ir t.t. ir pan.), mieste, šalyje; įvairių dokumentų analizė ir pasiūlymai, tarptautiniai ir kt. projektai ir t.t. Už „ačiū“ konsultuoju ir mokau mokymosi sunkumų turinčius mokinius (iš bedarbių šeimų, socialiai apleistus, iš asocialių šeimų, kurių tėvai/globėjai neišgalėtų/nenorėtų sumokėti – KTUG gal ir nėra tokių, o mano mokykloje tokių trečdalis). Iš namų išeinu su tamsa ir grįžtu su tamsa. Grįžusi iki dabar taisiau mokinių darbus.

Užsigardžiavimui užsukau į šią svetainę:-) Ir gavau per galvą: mokytojai meluoja dėl atlyginimų, nekelia kvalifikacijos. … moko mokytojukai, o ne Mokytojai. Ačiū 🙂

Algis, 2010-12-01 07:20:29

Dėl mokytojų atlyginimų – jei netingite, pasiskaitykite http://www.iea.nl/fileadmin/user_upload/graphics/Publications/TEDS-M_CostsStudy.pdf

Lietuva, deja, tame tyrime nedalyvavo, bet… patys rasite jai tinkamą vietą 🙂

Burgis, 2010-12-01 08:35:02

Algiui: nuostabiai geras tyrimas, bet… labai daug puslapių! Gal galėtumėte čia pateikti keletą svarbiausių, įtaigiausių duomenų? Ačiū.

Reginai A.: kodėl manote, kad būtent Jūs gavote per galvą?! Noriu tikėti, kad dauguma mūsų gimnazijos mokytojų taip nemano… Bet ar pati jaučiate, kad Jūsų laiške yra kažkoks kartėlis? Ar ne dėl to, kad kiti „… meluoja dėl atlyginimų, nekelia kvalifikacijos…“? Anksčiau ar vėliau Jūsų kilnus altruistinis darbas pagimdys kartėlį dėl nelygybės, pagimdys!

Skaitau…: Gaila, bet šį kartą Gerb. Aušros Maldeikienės komentaruose neradau bendrybių – tik atskirybes… Ji rašo apie save, apie savo mokyklą, o aš norėjau pasakyti apie bendrąjį foną. Juk nieko nesakiau nei apie save nemokytoją, nei apie mūsų puikiąją gimnaziją…

***

Bet pripažinkite – tokia audringa reakcija rodo, kad ne veltui važiavau į Druskininkus… 🙂

Rasa, 2010-12-06 12:18:50

“Musė gali įkasti arkliui, bet ir tuomet, musė liks muse, o arklys arkliu”.

Burgis, 2010-12-06 15:36:33

Rasai: bet jei musė neįkąstų, arklys gal visą gyvenimą nežinotų, kad be jo pasaulyje dar kažko esama.

Maža to, musei įkandus arklys kartais pasiunta, pradeda blaškytis, ką nors sulaužo ir iš to gaunasi visai nemažas pasaulio pakeitimas… 🙂

Rasa, 2010-12-06 18:01:24

Bet šita Rasa kur pirmai rašė, tai ne aš, žinokit 😛