Vaikai moka nustebinti. Ar mokame nustebti?

Vasario 25, Pirmadienis

Toks mano darbas – pažinti ir mokyti. Jau ne pirmą kartą čia pateikiu testus ir atsakymų komentarus.
Pažiūrėkite į šį testą, kurį per penkias minutes turėjo atlikti mano penktokai. Atlikite patys! Kiek teisingai atsakėte? (Nes neabejoju, kad iškart po tų penkių minučių puolėte į internetą…)


Išvadas apie penktokų rezultatus padarykite patys. Aš tik vėl atkreipsiu dėmesį į bauginantį kontrastą – nuo devynių iki dviejų…
***
Kita išvada, apie kurią jau rašiau: po įvairiausių testavimų sakau, kad iš esmės reikia keisti tuos testus, tuos egzaminus, iš esmės reikia juos apsukti kitu galu.
Netinka klausti to, ką aš žinau, ką mes žinome ir manome, kad jie turi žinoti! Reikia jiems leisti parašyti tai, ką jie žino ir mano, kad tai svarbu, reikšminga.
***
Dabar kuriu naujo tipo testus, užduotis… Su studentais kelerių metų eksperimentai buvo nesėkmingi, nes užduotį „rašyk, ką nori“ jie atlikdavo nė kiek ne geriau, nei užduotį „rašyk, ką liepiu“. Bet pažangūs moksleiviai, mokytojai, suaugę žmonės, ieškantis prestižinio darbo, turėtų pamėgti naujo tipo testus…

patiko(0)