Vis tiek ką nors reikia daryti…

Dar vienas absurdas

Kurios klasės matematikos vadovėlyje yra šis uždavinys: sqrt(121)-10,1? Ką to vadovėlio autoriai mano apie moksleivius? Ką jūs manote apie to vadovėlio autorius?

Atsakymai

AC, 2008-05-14 22:39:52

Trečios klasės;

mano, kad moksleiviam reikia žinoti, kas yra kvadratinė šaknis;

nepakanka informacijos, bet jei panašaus stiliaus (aiškaus algoritmo pritaikymo, be jokios kūrybos) yra visos užduotys – labai prastai

JustasP, 2008-05-15 00:01:38

Nežinau kurios klasės, bet manau, kad uždavinys tikrai yra geras. Tegu supranta kad matematikoje dauguma formulių gali būti užrašyta tekstine, o ne vien simboline informacija. Ką jie darys, kai reikės kokiu algebros paketu pasinaudoti? Visai neseniai reikėjo pakankamai ilgą tekstą rašyti įterpiant formules. Labai džiaugiausi kad OOo Writer turi galimybe įterpti formules parašytas tekstu, o ne vargintis su MS Equation toolbar’u.

Burgis, 2008-05-15 06:38:33

JustuiP ir kt.: atsiprašau, vietoj sqrt vadovėlyje yra tiesiog kvadratinės šaknies (tikiuosi, aritmetinės kvadratinės šaknies…) ženklas. Čia aš tiesiog taip parašiau, kad nereikėtų Equation Editor.

AC: o, jei tai būtų trečios klasės! Spėkite dar…

Dar vienas absurdas – temos paveikslėlyje.

Sepa, 2008-05-15 08:47:26

Penktos arba šeštos? Uždavinys be fantazijos…

matematikos mokytoja, 2008-05-15 17:08:26

  1. Šis uždavinys tik sandaugos apibrėžimo iliustracija. Greičiausiai 5 – toje klasėje. Kam to reikia? Jei užeitumėte į pirmą Jūsų kelyje (ne KTUG) pasitaikiusią mokyklą ir paklaustumėte, kas bendro tarp sumos ir sandaugos, Jums 99% sutiktųjų atsakytų, kad nieko. Tą 1% sudarytų matematikos mokytojai.:) Tas pats likimas ištiktų ir klausimą apie litrą. Tik žinančių atsakymą būtų šiek tiek daugiau (dar fizikos ir chemijos mokytojai).:)

  2. Uždavinys ištrauktas iš konteksto. Manau, kad šiame teste greičiausiai yra ir visai “padorių” uždavinių.

  3. Kai universiteto pirmajame kurse, dėstytojas gal pusvalandį įrodinėjo, kad a + b = b + a, labai keistai jaučiausi. Tik vėliau suvokiau (žinojau gerokai anksčiau), kad matematikoje viskas turi būti įrodyta.

Burgis, 2008-05-15 19:26:29

Tebus žinoma: 1) testą gavau nežinia iš kur (plačiau – “Kompiuterijos” birželio numeryje), bet visiškai aišku, kad ne vyresnius kaip 5 klasės moksleivius bandoma įtikinti, kad 5 x 6 nėra tas pats kaip 6 x 5. O man buvo, yra ir bus! Nejaugi Jūs, Gerb. Mokytoja, manote, kad tuos vaikus, kaip Jus universiteto pirmame kurse, reikia mokyti komutatyvumo dėsnio subtilybių? O gal jie jau mokosi matricas, vektorius? Nusileiskime ant žemės…

  1. Tokio mokymo pasekmės matyti iš antro pavyzdžio: ištraukti kvadratinę (tikiuosi – aritmetinę…) šaknį iš 121 ir po to atimti 10,1 prašoma DEŠIMTOKŲ! Taip, taip, gerbiamieji, – DEŠIMTOKŲ! Uždavinys – iš oficialaus VADOVĖLIO! Kas dabar bus nubaustas už moksleivio garbės ir orumo įžeidimą? Kas davė teisę dešimtoką laikyti visišku neišmanėliu?!

Klaidas, 2008-05-15 20:13:17

Dešimtokų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduotys taip pat įdomios: pavyzdžiui, duotas trikampis, kurio kraštinės 2x, 3x, 4x – rasti perimetrą… (<a href=”http://www.nec.lt/failai/111_uzduotys_2007_PUPP_matematika.pdf” title=”Matematikos PUPP 2007, .pdf”)

matematikos mokytoja, 2008-05-15 21:21:44

B.Burgiui ir Klaidui: Atsakau, kas davė teisę dešimtoką laikyti neišmanėliu ir kodėl tokios įdomios PUPP užduotys. Nacionaliniai mokinių pasiekimų tyrimai. Kiekvienais metais jie vis prastesni. Su visa pagarba Jums, turiu pasakyti, kad Jūs visiškai neįsivaizduojate, koks tas dešimtokas kokioje nors pagrindinėje mokykloje mieste arba tolimame kaime. Ir kokio lygio yra to vaiko, kuris jau trečia karta nuo butelio, gebėjimai. Tikrai ne matematikos vadovėliai juos įtakoja. Greičiau jau yra atvirkščiai.

Sutinku, kad ta užduotis dešimtokui, tai jau persūdymas. Bet tame vadovėlyje yra ir kitokių užduočių?

Yra penktokų, kurie dar ne tokias subtilybes supranta. Pvz.: būtinumo ir pakankamumo sąlygą! Vėliau Jūs juos ir surenkate į KTUG. Ir už tai Jums ačiū. Štai dviejų fotografijas jau matau.

Burgis, 2008-05-15 21:32:00

Bet, Gerb. Mokytoja, kas vis tik pirma – višta ar kiaušinis? Tai gal nereikia to vaiko pradinėje mokykloje taip bukinti, tai jis ir nebus bukas dešimtoje klasėje? Sutinku, tėvai svarbu, bet ką daryti normalių tėvų normaliems vaikams? Mokytis, kad 3 x 6 nėra 6 x 3? Nesutinku!

matematikos mokytoja, 2008-05-15 22:23:15

Ir aš nesutinku. Todėl ir įsipainiojau į visokias veiklas, kad nors kiek galėčiau įtakoti šį procesą. Ir jei nors kruopelytę pavyksta, labai džiaugiuosi. Jūs irgi bandote ką nors pakeisti. Gal dar kiti pažįstami ir nepažįstami. Taip lašas po lašo ir gal…Deja, manau, kito kelio nėra.

Kiek teko girdėti, dabar pavyzdys suomiškas švietimo modelis, pagal kurį nėra didelių žirklių tarp gabių ir blogai besimokančių. Ką tai reiškia? Kas lengviau ar kvailį, ar gabų pritempti prie vidutinio? Ar abu?

Jūsų pastebėjimai turi gilesnes šaknis. Būtų gerai, kad būtų išgirsti.

grifas3000, 2008-05-15 22:32:10

Į klausymą kiek bus 100 gramų kart 10, 98 proc. atsakė, kad litras. Ir tik 2 proc., kad kilogramas.:) Tuo viskas ir pasakyta. 🙂

Jūratė, 2008-05-15 22:52:34

Matematikos mokytojai: o kodėl gabų tempti tik iki vidutinio? Tai gautųsi, kaip kad jį smugdyti žemyn.

Ar ne nuo pačio mokytojo priklauso, ką pateikia mokiniams? Vadovėlinės tiesos gerai, bet kiekvienas mokytojas, ruošdamasis pamokai, juk susidėlioja (bent jau turėtų) sau pamokos planą ir tiesas.

AC, 2008-05-15 23:53:34

Be bazinio atlyginimo kėlimo, įstatymų leidėjams reikia vystyti du tikslus:

  1. leisti mokytojams laisva ranka atsisakyti mokinių

  2. mokytojų atlyginimų priklausomybę nuo mokinių pasiekimų

Be įstatymų vykdymo, mokytojams reikia atsižvelgti į posakį, kad kai sunku, tai gerai.

jonas, 2008-05-16 01:00:12

Man atrodo kad geriausia švietimo sistema buvo tarybinė sistema ir reiktų į ją orientuotis, o dabar vienas galvoja pagal suomius kitas pagal JAV dar kitas pagal japonus ir taip nieko gero nesigauna…

AC, 2008-05-16 11:33:38

Jonai, negi siūlai bandyti grįžti į praeitį? Tai neįmanoma, nes pasaulis pasikeitė. Beje, kas kalba apie japonišką ir kas apie amerikietišką? Kopijuoti sistemų neįmanoma, tenka kurti taip kaip kiekvienai valstybei labiausiai tinka.

IJA, 2008-05-19 22:31:03

Gal kas nors iš mokančių matematikos vyresnius, perskaitė Balčyčio vadovėlius pradinukams? O jau pratybos…Po tokio matematikos pradžiamokslio greit ir vidutiniokų nebeturėsime.

matematikos mokytoja, 2008-05-20 15:23:44

IJA: Iš B.Balčyčio vadovėlių matematiką pradinukai mokosi jau ne vieną dešimtmetį. Neteko pastebėti smegenis ardančio poveikio, sukelto šių vadovėlių. Deja, ne vadovėliai daro didžiausią įtaką mokinių žinioms ir gebėjimams. Labiausiai tai įtakoja: genai, šeima, aplinka (ne tik artimoji), mokykla, klasė (jos bendras lygis), vaiko pomėgiai, … Ir tik po to mokytojas ir vadovėlis.