Agresija

Mildutė stovi ant baigiamo statyti namo palangės ir pro langą mato einančią moterį. Žvirbliukas, kuriam iki dviejų metų trūksta dviejų mėnesių, kalba: “Čia Mildutės namelis. Teta negali eiti į Mildutės namelį…”

***

Europos prospektu žemyn galima (bet ne būtina!) važiuoti iki 70 km/h greičiu. Aš važiuoju lėčiau – gali būti slidu. Suvalkas dideliu greičiu aplenkia ir be jokio reikalo, nė posūkio neparodęs, “užkiša” man savo automobilį po pat nosim. Keršija? Tyčiojasi iš senio?

***

Bet tas senis kaip jaunas agresyviai atakavo ministerijos klerkus Briedį, Čiužą, Kaminskienę (nė vienas jau nebedirba) ir kitus. Kodėl agresyviai? Todėl, kad normalaus balso ten niekas negirdi…

***

Mokyklose agresija, patyčios – kasdieninis reiškinys. Kodėl? Todėl, kad turi būti “kietas”. Kitaip, jei ne tu jį – tai jis tave…

***

Atsistatydina “Sodros” vadovas, VSD vadovas. Atsistatydina, kad nebūtų nubausti? Atsistatydina, nes jiems niekada ir nerūpėjo tai, ką jie dirba? Abiem atvejais agresija visuomenėje staigiai padidėja.

***

Seimūnai kartais riejasi kaip šunys, net gėda klausyti. Atrodo, kad jie vienas kitam gerklę perkąs. Bet neperkanda – prireikus sudaro koaliciją… Bet juk dėl to buvusio pykčio, agresijos (vaidybos?) priežastis nedingsta! Veidmainystė gimdo didelę agresiją.

***

Turėjome prezidentą, kuris retkarčiais vis ką nors “paragindavo”… Lyg ministrai, seimūnai, atsakingi darbuotojai be paraginimo ir nedirbtų, ir nesugalvotų. Tai kam juos laikyti? Deja, liūdna tradicija tęsiama…

***

Išvados: agresija sumažės tik tada, kai bus laikomasi taisyklių, įstatymų, kai neliks “lygių ir lygesnių”, kai ir tyliai ištartas žodis bus išgirstamas. Tada internete (deja, ir šioje svetainėje…) anonimams nereikės tykoti, kada kam čia įkandus.

***

Siūlau vienas kitą sušildyti komplimentais, gerais žodžiais ir gerais darbais. Juk šalta kitaip… Tikiuosi, kad joks vaikas eilutėje prie senelio dovanų nepasakys kitiems agresyviai kaip daugelis sakydavo sovietmečiu: “Aš čia stovėjau!”

Atsakymai

Vytas, 2009-12-14 16:21:09

Man patiko…..

D., 2009-12-14 18:04:48

labai teisingos mintys. Tik man įdomu kaip jūs nustatėte tam vairuotojui etnografinę kilmę? 🙂 tai jau kvepia rasizmu 🙂

Giedrius, 2009-12-14 21:26:16

D»> O suvalkietis atskira rase?

Burgis, 2009-12-14 21:55:18

Suvalkietis kaip ir blondinė – gyvenimo būdas…

D., 2009-12-14 23:05:00

Burgiui: kai kas tokiu pasakymu ir įsižeisti gali. Tikriausiai mažai pažįstate suvalkiečių, kad taip manote.

Lyg tai tam Kaune vien suvalkiečiai važinėtų. Beje kaunietis dar blogiau už blondinę, tai jau ne būdas, o diagnozė…

Giedrius, 2009-12-15 07:11:56

Gerb. Burgi. Dėl savo pasakymo apie suvalkiečius netekot 50 pagarbos taškų…

Burgis, 2009-12-15 08:38:30

Giedriui: tikiuosi, kad man dar liko bent 4950 taškų? 🙂 Dar kartą pabrėžiu, kad tą terminą pavartojau gyvenimo būdui, o ne etninei žmogaus priklausomybei pabrėžti. Turiu puikų draugą suvalkietį (žr. kitoje temoje – sėdi visas frakuotas, habilituotas…).

Beje, D. labai teisingai pastebėjo: už suvalkietį dar blogesnis kaunietis… Bet Europos prospektu rytais į Kauną daugiausia važiuoja suvalkiečiai ir žmonės iš Fredos kaimo…

petras, 2009-12-15 08:56:20

o tai kauniečiai ne suvalkiečiai ? kas tada jie, žemaičiai gal ?

petras, 2009-12-15 08:59:12

ai nors iš tikro kauniečiai gali būt tiesiog kauniečiai. pvz ir vilniečių niekam negalėčiau priskirt, atskira savita etninė grupė 🙂

Stanislovas, 2009-12-15 12:01:28

Kauniečiai, Vilniečiai, Suvalkiečiai… Visi Lietuviai. Kuo mes daugiau išsigalvojame skirtumų tarp mūsų, tuo labiau svetimėjame. Iš tiesų vienintelis skirtumas yra tik apgailėtini keli kilometrai, o jie pasaulio mąstu tai tas pat kas kitas svetainės fotelis iš to pačio baldų komplekto.

D., 2009-12-15 12:38:32

Stanislovui: skirtumus neišsigalvojame, o jie egzistuoja nuo senovės. Jei nesate žemaitis kažin ar esate ragavęs kraujinės dešros ar pvz. suvalkietiškos sriubos iš kiaulės skrandžio, jau nekalbant apie tarmę. Žinoma šiais laikais tie skirtumai mažėja. O kauniečius ir vilniečius taip pat priskirčiau atskirai grupei, taip kaip ir amerikiečius.

Stanislovas, 2009-12-15 13:08:47

Gerb.D: Nesu žemaitis tačiau kraujinės dešros esu ragavęs. Minėtos sriubos ragavęs nesu, tačiau nesu ragaves ir kaimyno žmonos verdamų cepelinų. Tai mano manymu per maži skirtumai, nes taip beskirstydami išsiskirstysime iki atskiro individo.

D., 2009-12-15 13:41:01

Gerb. Stanislovui: na gal aš čia neišaiškinsiu visų skirtumų, bet manau sutiksite jog tautiniai rūbai skiriasi, žodžių reikšmės taip pat. Pvz.: aukštaičiai žodį “baika” supranta kaip “menkniekis” ar pan., o suvalkiečiai “juokas” ir t.t.

Jums geriau paaiškintų etnologė G.Kadžytė.

Saula, 2009-12-15 13:56:08

P. Stanislovai, kiek save atsimenu, domiuosi etnokultūra. D. teisi.

Natūralu, kad jei skiriasi tarmė, rūbai, papročiai, muzikavimas, dainų atlikimo būdas ir pačios dainos, tai turi skirtis ir tų regionų žmonių gyvenimo būdas, tuo pačiu ir būdo bruožai. Suvalkiečiai visada gyveno gerai ant savo „riebių“ žemių, „pasikėlę“, nepalyginsi smėlynų dzūkų. Tą porina įvairūs liaudies anekdotai ar istorijos. Kaip antai, apie žemaičio užsispyrimą nelįst iš maišo (“Kas mun įkiš, tas tetrauk”) arba auktaičio norą pasirodyti (“Ar jau vysas kaima mergas many mate?”)

Juk mes neįdomūs, kuo esam vienodi. Įdomūs, kuo skiriamės 🙂

Saula, 2009-12-15 14:11:05

Tikrai neišsigalvojame tų skirtumų. Ir tikrai nesvetimėjame nuo jų. Tik dar labiau susidomime.

Net ir keli km. skiria vietoves, o jau kitoniška šnekta. Nuo Ukmergės už 15 km. yra Balninkai. Sunku suprast, ką kalba tenykščiai: “Muona muomas kuorve visus žuogarus sutuočija” (mano mamos karve visus žagarus…:-))

Taip kad ne kilometruose esmė. Ar jau taip toli latviai nuo mūsų pasaulio mastu, p. Stanislovai? Baltai, sutinku. Tai vienija. Bet juk kalba, istorija ir t.t. kitokia.

petras, 2009-12-15 14:41:22

va todėl smagu mokytis universitete 🙂 aš gyvenu ir mokiaus vilniuj, ir grupiokai iš labai įvairių kraštų buvo. labai smagu klausyt kaip skirtingai šneka 🙂 nors turiu pripažint pabuvę vilniuj, jie visi pradeda vis labiau vilnitiškai kalbėt. jau praėjo gal 6-7 metai ir kai sutinki, tai beveik grynai vilnietiškai kalba 🙂 vienas kitas žodis koks išlenda. bet gerai, kad nors rusizmų daug mažiau naudoja nei vietiniai 🙂

Stanislovas, 2009-12-15 16:16:10

Gerb. D: Skirtumai ne egzistuoja nuo senų senovės, bet egzistavo senų senovėje. Taip pat tiesa ir tai, kad šiokių tokių jų dar yra išlikę, kitus žmonės žūt būt stengiasi išsaugoti, ar netgi atgaivinti.

Gerb. Saula: Dar kai kur vietomis šnekta yra išlikusi, tačiau dėl tautinių rūbų, dainų ir t.t.. Tiek žemaitis, tiek dzūkas nešioja džinsus ir klausosi Radžio – “Ką daryyyyt…” :), tiek suvalkietis, tiek dzūkas dešrą perka mūsų šventovėje maximoje. Senai jau netgi Dievas pas mus vienas. Visiškai pritariu, kad esmė ne kilometrai. Esmė ta, kad panašumų daug daugiau nei skirtumų. Laikui bėgant tų skirtumų tikiuosi išvis neliks. Dar tikiuosi, kad kaip sako p.Burgis neliks „lygių ir lygesnių“. Va jei žmonės daugiau dėmesio atkreiptų į panašumus, o ne į skirtumus, tai tikrai sumažėtų ir agresijos (gal būt).

Ronaldas, 2009-12-15 18:22:11

Na, jeigu prakalbome apie etnologinius skirtumus, tai ir aš prisidėsiu.

Mokiausi Palangoje, praeitais metais perėjau į Kretingą. Skirtumas tik 15km, bet žmonės nesulyginami 🙂 Kretingoje žmonės labiau šiltesni, atviresni, o Palangoje labai jau visi pasikėlę – kurortas mat. Gražu klausytis, kai klasiokai kalba žemaičių kalba. Pats tokios per visą gyvenimą beveik negirdėjęs, nors ir gyvenu kaime :]

Saula, 2009-12-15 19:15:29

Oi, nesakykit, Stanislovai, prasišviečia pro tuos džinsus visos savybės 🙂 Palyginsiu 2 ekspedicijas vienu aspektu – vaišės. Viena Suvalkijoj, kita – Aukštaitijoj. Aukštaitijoj nuoširdžiai už kalnieriaus kišo, jau net perdaug vaišino, nes savo turėjom ir t.t., o Suvalkijoj (kaip čia mandagiau pasakius) – visko buvo, tik raginimo – ne. ir nuoširdumo – ne. Sunku labai nupasakot santykį keliais žodžiais, neišsiplečiant.

Stanislovas, 2009-12-15 19:34:45

Na mano patirtis kažkaip kitokia. Kelis metelius dirbau pardavimų vadybininku. Mano klientai buvo maisto prekių parduotuvės. Teko visą mūsų Lietuvėlę išvažinėti darbo reikalais. Dažnai, užsukus į kurią tai parduotuvę, buvo pasiūloma pasivaišinti kava, ar netgi ir prie kavos kažkuo. Taigi suvalkijos regionas man kažkaip atsimena kaip svetingiausias ir tikrai ne skūpiausias.

D., 2009-12-15 20:29:56

Gerb. Stanislovui: o kodėl jūs manote kad visi turi būti panašūs. Hitleris naikino tuos kurie atrodė ar buvo nepanašūs į tą kuriamą naują rasę.

Ar galvojate jog kai neliks skirtumų nebus ir agresijos? Kas bus agresyvus tas ras bet kokią priežastį jai parodyti, ar tai bus kaunietis ar suvalkietis.

nv, 2009-12-15 21:41:51

,,Sidabro medaliais apdovanoti Kauno technologijos universiteto vienuoliktokas Arnoldas Šidlauskas”-ima nervas,kai žurnaliūgos nesugeba elementariai pateikti informaciją.Tai žinoma tik smulkmena, nors ir nemaloni.

KTUG kolektyvui sveikinimai už (ne)eilinį laimėjimą ir Lietuvos vardo garsinimą.Derlingų ateinančių 2010 m.

Stanislovas, 2009-12-16 08:02:50

Gerb.D: Nesakau, kad visi turi būti panašūs. Mes jau tokie ir esame, tik koncentruojamės į skirtumus labiau nei į panašumus. Kiek skiriasi juoda katė nuo baltos? Tai tik kailio spalvos skirtumas, o visa kita tas pats.

Agresijos prasiveržimas, kaip ir visa kita mūsų pasaulyje, turi priežąstį ir tam tinkamą terpę. Priežąsčių gali būti daugybė. Pati agresija dar skirstoma į kelias rūšis. Manau, kad jei puodas nesijuoktų, kad katilas juodas, katilui nebūtų reikalo nervintis.

Lina, 2009-12-16 13:08:47

Tai jau taip. O tempora, o mores.

Aš tai kai važiuoju ne maksimaliu leistinu greičiu t.y. turiu laiko ir niekur neskubu, tai laikausi dešiniausio pakraštėlio, pasitraukiu ir visus praleidžiu, tegu visi suvalkai ar šiaip skubantys nesuvalkai lekia kur jiems reikia.

Tokiu būdu jų agresijos pasireiškimas sumažinamas iki minimumo, bent aš taip įsitikinusi.

O dėl virtualiai-agresyviai rašančiųjų inkognito – man patiko psicholgo komentaras: tai rodo, kad rašantysis turi problemų. Tai nėra jūsų problemos, taip ir reaguokite.

Andrius, 2009-12-16 13:19:42

Lina teisingai kalba. Jei važiuoji lėtai, netrukdyk kitiems. Antraip ne tave lenkiantis yra čia taip vadinamas “suvalkietis”, o tu pats esi “suvalkietis”.

Burgis, 2009-12-16 14:40:26

Andriau: nesupratote situacijos: aš važiuoju lėtai, leistinai lėtai (yra toks ženklas, neleidžiantis važiuoti lėtai; matėte?), leistina juosta, o tas suvalkietis nervinasi ir tyčia aplenkęs užkiša automobilį! Taisykles reikėtų žinoti ir etiketo reikėtų laikytis…

Stanislovas, 2009-12-16 15:02:34

Pats kasdien važinėju į darbą Europos pr. ir tikrai ten “aštresnis” posūkis kur pašalus galima slystelti. Vairuotojas turi įvertinti saugų greitį. Na bet jei man alkanam ir susierzinusiam kas nors priekyje važiuotų 30 km/h greičiu antra juosta, tikriausiai erzintų.

Taip pat grįžtant namo Baranausko gatve, važiuojant link Taikos pr., piko metu susidaro kamščiai. O dar kai kas nors ties Baranausko ir Studentų sankryža suka į kairę, sau už nugaros stabdydamas visus, tikrai pikta. Na, bet tokiu atveju visada mąstau, kad gal žmogus nevietinis, čia važiuoja pirmą kartą pagal navigacijos parodymus… Negalima pykti.

V.R., 2009-12-16 20:56:17

Stanislovui: ė, betgi jus vaišino parduotuvės, taigi su viltim naudos išpešti. O namuose… paskaitykit, kaip keliavo Ignas Šeinius po Lietuvą prieškary dviračiu…anais laikais. Aukštaitijoj vakariene vaišino ir migdė gryčioj, suvalkuose gi pieno puodelis tik susimokėjus ir pernakvoti tik ant šieno.

Skirtumai ir dabar išliko-mūsų giminė (mano ir žmonos)-perpus aukštaičiai ir perpus suvalkai. Viešint labai ryšku nuoširdumas ir vaišingumas. Suvalkai “pasikėlę” ir dabar, juos labiausiai išduoda principas “mą pačiam reik”.O aukštaičiai šiltesni, be abejonės.

Saula, 2009-12-16 22:37:42

P. Bronislovui: tai jis, begėdis, viršijo greitį. Nes pagal taisykles reikia laikytis ženklų. Mano instruktorius mane mokė: jei parašyta 60, tai (kai geros eismo sąlygos), reikia ir važiuoti tokiu greičiu, nes trukdai kitiems (taip pat taisyklės neleidžia būti nuolatiniu „antraeilininku“, tik esant būtinybei važiuoti II juosta, o po to iš karto grįžti į I-ąją).

V.R.: ačiū 🙂 Man, aukštaitei, kažkodėl malonu skaityt jūsų žinutę 🙂

Rasa, 2009-12-16 23:31:07

Aš tai šitoj temoj nieko nesakysiu…

Pritariu Burgiui: “Suvalkietis kaip ir blondinė – gyvenimo būdas…”

Tai jau taip yra, kad mano vyras tikras suvalkietis, o aš blondinė… Tai ką jau čia ir besakysi, belieka patylėt… :))))

Saula, 2009-12-16 23:36:35

Ne blondinė, ne blondinė. Pati rašai – gyvenimo būdas (ne spalva:-))

Smagu, kad „grįžai“, Rasa. O tai temoje „Gėris“ suneramino Tavo sakinukas 🙂

Rasa, 2009-12-17 08:15:54

Saulai 🙂

Kalbant apie piktokus vairuotojus, (kai kuris nors pasiunta dėl kažkieno vairavimo ne pagal jų norą 🙂 visada jiems patariu tiesiog pavažinėti pora savaičių miesto transportu, palaukti, kol jis atvažiuos, kad ir tokiam šalty, kaip dabar, kokia 20min., paskui persėsti į kitą, jei toliau važiuot reik. O paskui jie pamatytų vėl, kad automobiliu važiuoti didelis komfortas, net jei kažkas sustojo važiuoti tiesiai, o tu nori sukti, tau žalia rodyklė ir pan. 🙂 Be to, patyrimas ateina su metais (bent turėtų ateiti), todėl reikėtų tik džiaugtis, jei daugiau būtų ne lakstančių, o atsargiau vairuojančių.

Na, būna ypatingai vairuojančių, čia ir ne melas… Turėjau bendradarbę blondinę… Na nuostabi moteris, man ji- moteriškumo įsikūnijimas 🙂 Bet kai ji vairuodavo, nesėsdavau į mašiną. Nes, pav. kai jai reikėdavo apsisukti 6 juostų kelyje, ji sukdavo iš pačios dešiniausios į pačią kairiausią, kirsdama visas juostas :))))))) Bet ji tokia buvo ne tik kelyje, ir gyvenime- išsiblaškiusi, nuostabi, juokinga, šilta, meniška, puiki profesionalė savo darbe 🙂

V.R., 2009-12-17 09:36:09

Rasai – kodėl buvo? O ką – nebėra, nudaužė kas tose šešiose juostose?…

Rasa, 2009-12-17 09:59:41

V.R. 🙂 “Buvo”, nes dabar ji uzsieny ir labai seniai ja maciau… O gal ji pasikeite ir dabar kitokia… 😛

Burgis, 2009-12-17 10:11:44

Saulai: “… kai geros eismo sąlygos…”. O sąlygos buvo blogos: galėjo būti slidžių vietų, o aš vežiau savo bijančią brangenybę…

petras, 2009-12-17 11:44:23

bet taigi juk nėra pas mumis lietuvėlėj šešių juostų :))

o šiaip pastebėjau dvi tendencijas keliuose, kurios man nepatinka ir tai dažniausiai susiję su moterim už vairo:

  1. važiuoja važiuoja, tada staiga stabdo, tada suka kurianors kryptim. bet nerodo posūkio (na kartais parodo jau pasukus).

2, važiuoja 30-40 km/h greičiu antra juosta, kai pirma juosta važiuoja koks traktorius, o už galo jau mašinų trombiukas kaupiasi. ir galinis veidrodėlis nereikalingas. ir svarbu, kad tik man gerai, koks skirtumas kaip sekasi kitiem žmonėm. ir net jei žemė pradėtų iš galo griūt, nepamatytų.

svarbiausia manau kely važiuot taip, kad nemaišytum kitiems. ir nesukeltum avarinių situacijų. deja to beveik neįmanoma įgyvendint 🙂

nv, 2009-12-17 11:50:25

Petrui ,,bet taigi juk nėra pas mumis lietuvėlėj šešių juostų :))”-yra labai daug : trys -viena kryptimi ,trys kita, štai ir turim 6 juostas….

petras, 2009-12-17 11:57:50

na tokiu atveju, Rasos buvusi kolegė, turėjo ne kartą į tvorelę įvažiuot 🙂

aj ir dar vienas dalykas. labai man nepatinka. aš dažnai būna kokioj aikštelėj išlipdamas ir atidarydamas dureles, prie svetimos mašinos prisiliečiu (su durelėm). tai labai dažnai, tos mašinos savininkai taip supyksta smarkiai, kad ojej, vos ne mašiną nepataisomai sulaužai. kelis sykius vos ne grasina policija ar duot snukin, sako dabar perdažyt reiks mašiną ir t,t, nors ten nieko net nėra arba mikroskopinis įbrėžimas. vnž mašinų vergai (tiksliau sakant materialių dalykų) ir dar dažnai mėgsta užsigaut brangesnių mašinų savininkai, jei jų neužleidi ar pan. :))) bet kartu tai ir prajuokinga

Saula, 2009-12-17 15:19:57

Petrui: manau, žioplumas (kvailumas) – tokia savybė, kuri nuo lyties nepriklauso 🙂

„1. … staiga stabdo, tada suka. bet nerodo posūkio (na kartais parodo jau pasukus)“. Na, manau, objektyviai pasakysiu, kad taip elgiasi procentiškai daugiau vairuotojų – vyrų (tik tie iš viso nerodo posūkio).

„2, važiuoja 30-40 km/h greičiu antra juosta“. Ji gal suvokia, kad yra prastos reakcijos, nesusiorientuos greičiau važiuodama (nervina ir mane, bet nors nežūsta žmonės). Blogiau kai žali vyrukai (su lapu ar be lapo) to nesuvokia, viršija greitį, ir to pasekmės labai skaudžios.

Na, o dėl durelių. Jūs toks stambuolis ar „kerėpla“, kad neišlipat be „kontakto“?:-) Tada patarimas, lipdamas ranka laikykit tą labiausiai „atsikišusią“ durelių vietą, kuria stuktelit kitą mašiną, ir problemų nebus. Bet kuriuo atveju kas čia būtų, jei kiekvieną dieną pastačius mašiną, tarkim, prie prekybos centro iš abiejų pusių „kontaktuotų“ – nuo rūdžių neatsigintum (per tokius žioplius:-)) Kodėl aš dėl jūsų turėčiau turėti išlaidų, gaišti laiką?

petras, 2009-12-18 08:21:35

gal ir tiesa dėl tų durelių:) ir tos savybės nuo lyties nepriklauso, bet akivaizdžiai priklauso važiavimo įgūdžiai. čia aš kalbu ne apie lėkimą ar kažką, o apie tai, kaip vairuotojas elgesi su kitais važinėjančiais. ir tikrai vyrai (daugumoj) rodo posūkį prieš sukdami į kiemą, aš nekalbu kai lenkia mašiną ar keičia juostą. vnž iš važiavimo stiliaus galima kokių 80proc. pasakyt, kad motris už vairo (nematant vairuotojo). beja aš nesakau, kad moterys prasčiau vairuoja, aš tik sakau, kad daugumai jų neegzistuoja kiti vairuotojai. na o dėl viršijančių greitį vyrų, tikrai blogiau.

Rasa, 2009-12-18 08:54:59

Na, kad jau nukrypom apie vairavimą, man nuolat užstringa tokia situacija: kažkas (gal moteris, gal seniukas) važiuoja lėtai. Patyrusiam vairuotojui nelaiko nervai :))) ir jis vis pagąsdina (čia reik nosinės? :): dideliu greičiu privažiuoja iš užpakalio ir pristabdo arti, vis privažiuoja ir stabdo, tarsi norėdamas parodyti, kad tuoj pastums. Aš kartą tokiam ir pasakiau: būčiau aš tas vairuotojas prieky, tikrai staiga pastabdyčiau. Tu baksteltum, man sumokėtų draudimas, o savo mašiną tvarkytum pats. Nėr ko triedaliot tuose keliuose. Nelaiko nervai vairuojant- vaikščiok pėsčias gėrėdamasis gamta ir būsi ramus, kaip belgas 🙂

Net visiškai seniems ir prastesne orientacija žmonėms reikia kažkur nuvažiuoti. Reikia net labiau, negu jauniems. Ir būtų gerai daaaaug daugiau supratimo sulaukti, o ne fak-ų, rodomų pro langus.

Pentium100, 2009-12-19 18:38:56

Rasai,

va, va, mane irgi nervina tokie, kur atrodo tuoj pastums. Ypač tada kai aš važiuoju tiek, kiek leidžia ženklas, o jis, mat, skuba ir nori viršyt greitį.

Burgis, 2009-12-19 20:15:32

Pentium100: ką tik perskaičiau neblogą posakį: “You have to push as hard as the age that pushes against you” (Flannery O’Connor). Taigi tu turi priešintis tiek, kiek amžius atakuoja tave…

Andrius, 2009-12-22 12:23:32

Dar šiek tiek apie greičius.

Burgis teisus, sakydamas, kad gali važiuoti lėčiau jei to nevaržo specialūs minimalaus greičio ženklai. Bet ne visada reikia vadovautis tik taisyklėmis.

Jei stovi 60 km/h kelio ženklas, esant prastoms oro sąlygoms, rekomenduojama važiuoti 10 km/h lėčiau.

O laikant vairavimo egzaminą, egzaminuojamajam draudžiama važiuoti mažesniu nei 15km/h greičiu nuo maksimalaus leistino greičio. T. y. jei maksimalus leistinas greitis 60 km/h, važiuoti galima ne lėčiau kaip 45 km/h. Bet patyrusiems vairuotojams tas negalioja.

O dėl klevo ženklų pasakysiu tiek: keliuose daug “patyrusių vairuotojų”, iš kurių derėtų visai atimti teises. Klevukams iki jų blogumo toli. Dabar gi visai kiti vairavimo mokymo metodai taikomi.