Aida

Vakar Muzikiniame teatre pažiūrėjome kitokią (ne D. Verdžio) „Aidą“ (režisierius – Vytenis Pauliukaitis). Legendinio britų kompozitoriaus ir dainininko Eltono Džono (Elton John) bei libreto autoriaus Timo Raiso (Tim Rice) miuziklą “Aida”. Pristatau kai kuriuos veikėjus.

  1. Radamesas – visiškas žioplys ir menkysta! Visą gyvenimą mylėjęs Amneri (pats taip sakė), nesugeba susituokti per aštuonerius metus nuo susižiedavimo, pamilsta Aidą (kam nepasitaiko?) ir pražudo save, savo naująją mylimąją, o ankstesniąją, kuri tebemyli tą menkystą, pasmerkia kančioms iki gyvenimo pabaigos dėl pražudytos trigubos meilės.

  2. Aida – savo Nubijoje (buvo tokia šalis piečiau Egipto…) lakstė po pievas, plaukiojo valtimi ir visai nesimokė matematikos. Kaip viskas būtų pasikeitę, jei Radamesas iškart būtų sužinojęs, kad Aida yra Nubijos karaliaus dukra, princesė? Ar negali tu, žiople, kalbėti aiškiai ir suprantamai?! Logikos trūkumas pražudė ir ją, ir jos mylimąjį (taip jam ir reikia…).

  3. Amneris – kokia tau naujiena, kad vyras ilgai negali būti tik sužadėtinis? Medikai turėjo patarti, kas negerai, jei sužadėtinis iš tavo lovos veržiasi į visai kitokio karo žygius. Tėvui reikėjo žymiai anksčiau pasakyti: leisk man valdyti šalį, nes nesuvaldau savo mylimojo. Finalas apskritai absurdiškas: jau ji Egipto valdovė, o gyvą užkasa smėlyje savo mylimąjį kartu su jo mylimąja Aida, nors ką tik jis sakė – mylėjau tave (Amneris) visą gyvenimą. Tai užkask Aidą ir pirmoji meilė sugrįš!

  4. Radameso tėvas (puikiai vaidina Maestro Gediminas Maciulevičius) – įsikandęs nuvalkiotą tiesą: „Koks tėvas – toks sūnus!“ Taigi seniai žinoma, kad galioja tik tiesioginė, bet negalioja atvirkštinė teorema. Jei tėvas vogė automobilius ir sūnus pavagia automobilį, teisinga sakyti: „Koks tėvas – toks sūnus.“ Bet jei sūnus nevagia automobilių, tai apkaltinti jį vagiant tik remiantis tuo, kad vogė tėvas – neteisinga. Ir jau visiškas absurdas reikalauti, kad sūnus vogtų automobilius, jei vogė tėvas.

***

Taigi spektaklis – apie durnių laivą… Bet muzika – nuostabi! Būtinai pažiūrėkite, paklausykite.

Atsakymai

Ieva, 2011-03-26 14:11:02

Na, aš šiandien pamatysi tą spektaklį:) Galbūt galėsi šį bei tą pridurti.

Darth Vader, 2011-03-26 20:34:59

O kam pobaisis klasikos darkymas, kai yra klasikinė Aida? Pažiūrėkite G.Zefirelli pastatymą – nuostabus! Ogi Elt.Džono terlionė gulės šalia 19 a. Kazlų Rūdos dvarponaitės libretui operai “Mopsiaus nuotykiai girioje”.

Ieva, 2011-03-27 09:33:12

Sveiki.Manau, jei G.Verdis prisikeltų, jam tai nelabai patiktų, bet man ši interpretacija patiko. O kodėl nepabandžius sukurti kažko kitokio, kažko naujo? Publikai patiko, nes ji plojo atsistojus ir tai darė tikrai ilgai.

Vienoje vietoje galvojau, kad apsiverksiu, kai miuziklas artėjo prie pabaigos, bet susilaikiau.:)

Taip pat į akis krito sudėtinga choreografija. Juk choro atlikėjai net tik stovėjo kaip stabai, bet jie šoko ir dainavo, o tai tikrai sudėtinga.

Nepatiko dekoracijos, norėjosi kažko įdomiau, o ne dviejų Ramzio kojų, nuolat keičiančių savo padėtį.

Kostiumai- jie tikrai buvo įspūdingi, ypač pagrindinių aktorių.

Tai tokie būtų mano pastebėjimai.