Antros eilės išvestinės ženklas

Ruošiu uždavinius, teoriją abiturientams. Tęsiame tokį projektą, kuris dienos šviesą turėtų išvysti jau sausio pabaigoje…

Ir vis galvoju – kaip sugundyti tuos moksleivius, kaip sudominti?

Kas atsitinka smalsučiams (o ankstyvoje vaikystėje jie visi tokie!), kad vėliau jie pradeda mokytis vis nenoriau?

*

Tie, kurie supranta apie išvestines, žino, kad didėjimas gali būti spartėjantis ir gali būti lėtėjantis. Vos tik antros eilės išvestinė pakeičia ženklą iš pliuso į minusą – didėjimas (noro išmokti, išprusimo…) pasidaro lėtėjantis. O tai grėsminga! Nes po to gali pasikeisti ir pirmos eilės išvestinės ženklas ir iš didėjimo geri dalykai gali pereiti į mažėjimo stadiją…

*

Vaikams perkamos dovanos. Vis daugiau, vis brangesnių. Ar tai stiprus motyvatorius mokytis? Nemanau…

Tėvai bara vaikus. Gal net muša… Ar tai stiprus motyvatorius mokytis? Nemanau…

Tėvai bando vaikus įtikinti savo pavyzdžiu (teigiamu arba neigiamu…), kad būtina stropiai mokytis. Ar tai stiprus motyvatorius mokytis? Manau, kad neblogas…

Valstybė manipuliuoja valstybinių brandos egzaminų užduotimis, rezultatais. Tai jau tikrai stiprus motyvatorius nesimokyti!

Vastybė pataikauja lobistams pratybų sąsiuviniais, korupcine mokytojų atestacija. Tai jau tikrai stiprus motyvatorius nesimokyti!

Valstybė nuvertino aukštąjį mokslą. Tai jau tikrai stiprus motyvatorius nesimokyti!

***

Dabar susikaupkime. Atidžiai žiūrėkime į savo vaikus, anūkėlius. Raskime jautrią stygą, kuri skatina dirbti, mokytis. Didinkime motyvatorių įvairovę.

Ir aš stengsiuos! Kai mane filmuos (įrašinėsime uždavinių sprendimo procesus…), aš galvosiu apie jus, abiturientai. Jūs patikėkite manimi, prašau. Aš tikrai dirbsiu jums.

Atsakymai

j.m., 2015-12-18 10:16:16

nemanau, kad valstybės institucijos = Valstybė

Visgi valstybė, mano galva, yra jos žmonės (tame tarpe ir valstybės tarnautojai) + įstatymai, kultūra, tradicijos, papročiai..

petras, 2015-12-18 10:51:44

j.m. kultūra ir tradicijos, istorija gal nebūtinos apibrėžti valstybei. greičiau šaliai.

Sokolovas, 2015-12-18 11:00:51

IR ATEIS SUVOKIMO AKIMIRKA…

Funkcija y= – e^x.

Menininkai nusibraižys grafiką, ir supras, kas vyksta…

Matematikai suras pirmosios bei antrosios eilės išvestines ( jos abi neigiamos), ir suvoks, kas vyks toliau.

O jei dar užrašysime Teiloro eilutę

-1 – x – (x^2)/2! – (x^3)/3! – … , tai išvysime griūtinį vyksmą.

Pesimistas tars- nieko stebėtino!

Optimistas ištars – duok Dieve nesulaukt tęsinio…

O šėlstantys naivuoliai kartos, jog tai yra laikina..

skaitytojas, 2015-12-18 11:07:25

Manau,kad viena nenoro mokytis priežasčių- vaizdinio mąstymo įsigalėjimas (kompiuteriai (planšetės,išmanieji telefonai ir kt. IT prietaisai),filmukai,vaizdinės reklamos ir t.t. beveik nuo kūdikystės).Manau,tai kenkia ne tik vaiko akims,bet ir protiniam vystymuisi. Abstrakčiam mąstymui poreikio vis mažiau.

Žilvinas, 2015-12-18 11:44:33

Nenorėčiau sutikti su skaitytoju. Įvairios modernios priemonės savaime nėra blogis, blogis yra netinkamas jų vartojimas. Tinkamai vartojamos jos ženkliai išplečia galimybes tiek suvokti pasaulį, tiek spręsti problemas, tiek lavinti abstraktų mąstymą.

Todėl sakyčiau, kad lygiai toks pat blogis yra ir netinkamas tų priemonių nevartojimas.

Taip, su nostalgija galima prisiminti tuos laikus, kai patys sau kurdavome žaidimus programuojamais kalkuliatoriais, arba kai tinklo bendruomenės buvo pasiekiamos tik tiems, kurie sugebėdavo susikonfigūruoti ganėtinai klaidžią programinę įrangą… Tačiau modernios priemonės suteikia tūkstančius kartų daugiau galimybių, tik naudokimės jomis tinkamai.

Sokolovas, 2015-12-18 13:00:56

NAUJIESIEMS METAMS ARTĖJANT

Kiek sveikųjų, nelygių nuliui, skaičių yra funkcijos

f(x) = 713 ( sinx + cosx) reikšmių srityje?

petras, 2015-12-18 13:58:58

Spėju 2016 ?:)

Sprendimas: pažiūrėjus į funkcijų grafikus matosi, kad didžiausios funkcijų sumos reikšmės gaunamos tame taške kur funkcijos kertasi. pagal grafiką matosi, kad reikšmė sankirtoje ~ 0,7. tada sudedam abiejų funkcijų reikšmes ir gaunam ~ 1,4. padauginam iš 713 ir gaunam 998,2. dar padauginam iš 2 (nes reikšmės tai dvi) ir gaunam 1996. bet kadangi Sokolovo užduotis skirta naujiesiems metams, o naujieji metai bus 2016 metai pagal Grigaliaus kalendorių, tai atsakymą priimame 2016 (matomai funkcijų sankirtoje reikšmė buvo šiek tiek didesnė nei 0,7). Ar išlaikyčiau egzaminą su tokiu sprendimu ?

skaitytojas, 2015-12-18 15:05:18

Žilvinui:

http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-40794/straipsnis/Lietuviu-vaikams-internetas-sukelia-tokia-pat-priklausomybe-kaip-alkoholis-ir-narkotikai

petras, 2015-12-18 15:42:14

Gana prastas straipsnis. Visu pirma kompiuteriai sujungti internetu nesukelia priklausomybes. Turinys internete, gal, bet tada reiktu isskirti kas konkreciau. Net ir skirtingi narkotikai sukelia labai skirtinga priklausomybe.

Visu antra det interviu tipo straipsni su vaiku linijos atstoves nuomone mokslo skyriuje – kazkaip neitikinama.

Sokolovas, 2015-12-18 15:47:14

Petrui:

Taip, puiku! Funkcijos sinx + cosx didžiausioji reikšmė yra šaknis iš 2, t.y. 1,414213….. Mažiausioji reikšmė yra minus šaknis iš 2.

Padauginę šiuos skaičius iš 713, gausime intervalą, kuriame yra 1008 teigiamų, ir tiek pat neigiamų sveikųjų skaičių. Iš viso 2016 sveikųjų, nelygių nuliui, skaičių.

Su artėjančiais Naujaisiais!

qwerty, 2015-12-18 18:18:54

Sokolovai, toks nuolatinis egzaltuotas prikišamai brukamas esą matematinis sveikinimas “Su artėjančiais Naujaisiais!” pamažu tampa panašus į užstalės durnelio įkyrius bajerius. Su visa pagarba Jums.

miklis, 2015-12-18 19:38:10

Visi mokykloj mokina, kaip sudeti sinusus, kosinusus, keisti kampus ir pan., bet ar susimastote, kur tai pasitaiko kiekvieno zmogaus kasdienybeje? Jeigu nesusimastom, padideja rizika tapti uzdaviniu ir uzdavinynu aukomis ir uzsidaryti siauroj srity, mazai bendraujancia su pasauliu. Arba tapti mokslininku, nutolusiu nuo aplinkos, ir gkad ignoruojanciu, jog jo dalykas gali buti nesuprantamas.

Aras Pranckevicius, 2015-12-18 20:40:08

Manau neblogai matematika galima sudominti parodžius praktinius pritaikymus. Pavyzdžiui, Khan Academy kartu su Pixar padarė kursą, kaip matematika naudojama animacinių filmų kūrimui: https://www.khanacademy.org/partner-content/pixar

Sokolovas, 2015-12-18 21:33:25

Niekad nesuprasdavau šitos nuostatos “sudominti”.

Yra pakankamai daug gerų vaikų, norinčių ir gebančių mokytis, taip pat ir matematikos. Bet…

  1. Su jais nedirbama. Jie ignoruojami, jie AUKOJAMI “PILKOS MASĖS” VARDAN. Pilka masė- štai kur “vanagų-reformatorių” kelrodė!

  2. Dėl jų nekovoja aukštosios mokyklos.

  3. Jie “orientuojami” tik į “gerą VBE išlaikymą”, tuo tarpu VBE darbų vertinimo sistema sudaryta taip, kad pateisintų šį orientyrą! Esą “vis tiek šimtuko nevertas”. Gabūs, geri vaikai skandinami dirbtinėje “džiunglių loterijoje”…

Jų yra. Jų dar yra…Bet…Ar jų reikia tiems, kas švietimą džiunglėmis verčia?..

skaitytojas, 2015-12-18 22:32:46

Lauksiu Jūsų paskaitų,patarimų, įžvalgų ir kitais Naujaisiais metais. Sveikatos ir laimės Jums, Maestro Burgi.

qwerty, 2015-12-19 02:28:42

Sokolovas? https://www.youtube.com/watch?v=7MCh0_PfDgo

Burgis, 2015-12-19 10:38:13

skaitytojui: oho, kaip gražiai parašėte! Todėl pažadu: Jūsų šventės bus linksmos, Jūsų darbais žmonės gėrėsis, Jūsų namuose bus jauku.

mama R, 2015-12-20 14:50:23

p.Burgi, man nejauku.. jūs rimtai pažadėjote Skaitytojui? Jūs turite tokią galią ar tik norėtumėte, kad taip būtų? Atsargiai…

Burgis, 2015-12-20 16:00:55

mamai R.: taip, aš turiu tokią galią! Nes žmogus įvykius, savo būseną suvokia ne vienas, jis remiasi į kitų žmonių perduotą nuostatą, kaip ką reikia suvokti. Šiemet kaip niekada anksčiau aš supratau, kaip mano tėvai ir kiti lietuviai ištvėrė tremtį…

*

Iš Jūs galvokite taip: jei visi linki man gero, tai ir yra gerai!

mama R, 2015-12-21 00:14:16

Taip, kai labai tiki kuo, taip ir įvyksta. Viskas prasideda nuo minties. Bet apsiriboju savo artimaisiais 🙂 kitiems tik dvigubai gero linkiu, kad sugrįžtų. Jaukių artėjančių švenčių. Viskas yra fizika (kai kam matematika): ištransliuota energija niekur nedingsta, ji grįžta atgal.