Nesiginčykite – visi mes esame reklamos, ideologijos aukos! Pateikiu šiokį tokį pagrindimą (žr. citatą). Tai pripažinę, bent šiek tiek atsargiau galėsime vertinti peršamas mintis, auklėjimo schemas.
Kalbėjau apie Naujosios Anglijos raganų medžioklę, kaltinimus, isteriją, korimus. Kalbėjau apie ketvirtojo dešimtmečio Vokietiją, kaip visa šalis pasidavė smegenų plovimui.
Tik ne mano mokiniai. Jie tai nepasiduotų. Tai jau ne, pas mus toks dalykas niekaip nepraeitų. Jau mūsų tai tikrai niekas šitaip neapmulkintų.
Tuomet aš padeklamavau „Winston dūmas skanus kaip…” ir jie pabaigė sakinį.
Padainavau „Aš geriu Rheingold, tai mano alus…” ir jie pabaigė posmelį.
Dar deklamavau „O kur geltonis dingo, kai…” ir jie pabaigė eilutę.
Kai paklausiau, ar žino daugiau, klasė pratrūko posmeliais iš radijo ir televizijos, taip įrodydama reklamos galią. Kai pasakiau, kad jų smegenys išplautos, jie pasipiktino: na jau ne, taip tikrai nėra. Jie galvoja savo galva ir niekas negali jiems nurodyti, ką daryti. Jie neigė, kad jiems buvo pasakyta, kokias cigaretes rūkyti, kokį alų gerti, kokią dantų pastą naudoti, nors ir pripažino, kad kai esi prekybos centre, tai perki tokią rūšį, kuri yra tavo galvoje. Ne, tu niekuomet nepirktum cigarečių, kurios vadintųsi „Ropė“.
**_Frank McCourt. „Tataigis“
_**
Atsakymai
Andrius, 2007-12-01 23:06:20
Deja, prieš reklamą nepapūsi. CK draudžia melagingas reklamas, bet ar kam Lietuvoje tai rūpi? Tas man ir pikčiausia.
mokytoja, 2007-12-07 19:52:16
“Tie, kurie daug metų dirbame pedagoginį darbą, be abejo, esame pastebėję, kad vaikai sugeba dėmesį išlaikyti vis trumpiau ir trumpiau. Kai kurie mokslininkai tikina, jog ta trukmė sutampa su minučių skaičiumi tarp reklamų televizijos programoje: t.y. maždaug 12 minučių.” (E.Sakadolskienė, bernardinai.lt)
Burgis, 2007-12-07 20:39:37
mokytojai: nepaprastai taiklus pastebėjimas! Kas čia darosi?! Seni nelaiko šlapimo, jauni nelaiko dėmesio! Kaip retai bepamatysi kokį paauglį, į ką nors gerą valandėlę žiūrintį – iš nuostabos prasižiojusį…
Mindaugas, 2007-12-14 17:41:43
Pritariu, kad reklama turi didziulį poveikį, tačiau pasakikit kur reikėtų pasislėpti, kad ji taves nepasiektų… Eidamas kiekviena gatve matai tūkstančius blizgančių ir mirgančių reklamų (aišku galima būtų užsimerkti, bet nematant kelio būtų gana sunku eiti…), apie radiją, spaudą ir tuo labiau televiziją nenoriu net kalbėti…, (atsisėdi per televizorių pasižiūrėti filmą, galiausiai pamiršti, ką ir žiūrėjai, galvoje lieka tik blendamed, ar kokio nors viskio reklama…, štai tokia ir nauda…,). Aišku su spauda daug paprasčiau, puslapius su reklama gali praversti nežiūrėdamas, bet juk akys vistiek užsikabina už didžiulių raudonų raidžių AKCIJA ar pan., beto kiek gi lieka lapų su kokia nors naudinga informacija į šalį atmetus visus tuos reklaminius lapukus…,
Asmeniškai aš televizijos jau galima sakyti visai nebežiūriu, juk joje be reklamos nieko daugiau nebeliko…, o juk vietoj reklamos galėtų rodyti kokias nors chemijos, fizikos, matematikos formules, ar kokią kitą mokiklose ir kitose mokimo istaigose pateikiamą informaciją…, ir tikrai bent jau as nesupykčiau jej mano galvoje vietoj jogurto ar skalbimo miltelių reklamos suktusi koks nors mokslinis terminas (juk jej juos įsidėmėtumėm taip lengvai kaip cocacolos reklamą būtų nuostabu).
P.s- manau mes ne aukos, bet vergai kiekviename savo žingsnyje sukaustiti reklamos grandinėmis…,
ligonis, 2007-12-15 21:07:24
kaip Mindaugas sake laikraštyje gali praverst reklamas, o gal kas atkreipe demesi kiek reklamu yra laikrastyje “15minučiu” ??? va ten tai gryna reklama:) ten beveik visas laikrastis yra reklama,aisku yra ir ka paskaityti, buna ir neblogu straipsniu.
Burgis, 2007-12-15 21:23:47
ligoniui: “15 min.” tik todėl ir yra nemokamas, kad “išsilaiko” iš reklamų.
SniegZ, 2008-01-29 13:51:06
Prisipazhinsiu tikrai nejuokais ishsigandau kai mano mazhoji sesute zhiuredama animacija per reklamines pertraukeles akomponuodawo reklamos balsams.
Mintinai mokejo kiekwiena reklama ir atkartodawo taip precizishkai kad shiurpas per nugara lakstydawo. Esu mates ivairiu nemalonybiu. Tokius filmus kaip “Pjuklas” zhiuriu romiu veidu. bet toks ish pazhiuros nebaisus ivykis mane kaip reikiant ishgasdino. Nors dauguma senosios kartos zhmoniu yra atsparus tokiam dalykui, bet shtai pypliai uzhaugs tikrais “vartotojais”. Aisq nereikia uzhmirsht kad iki brandos jie dar spes ishmelzhti milijonus ish sawo gimdytoju zyzdami zhaislu, greito maisto ir kitokio shlamshto. Beje su zhaislais dabartiniai waikai zhadzhia tik pirmas pora dienu paskui numesdami juos i kampa. Tada wel prasho nauju. Jeigu kasnors sukurtu apie tai siaubo filma, garantuoju kad butu shimtakart baisesnis uzh bet kokius zombius,vampyrus ar bulgarijos vieshbuchius.