Apie tą vienintelį kelią

Pirmasis Įsakymas yra svarbiausias:

1. Neturėk kitų dievų, tik mane vieną.

Kaip tai panašu į ES direktyvas!

Kodėl mes turime turėti tik vieną dievą? Šios temos neplėtosiu, bet man aišku… Užuominų apie išimtis yra, užuominų apie ne vienintelį kelią yra:

На бога надейся, а сам не плошай.

*

Mums svarbiau, kodėl kiekviena sąjunga riboja įvairovę? Kodėl ES šalys negali turėti savo požiūrio į visuomenės normas, į dorovę, į biurokratiją, į verslą…? Kodėl nenorima suprasti, kad rumunai ir romai gali (su)gyventi vienaip, o lietuviai ir čigonai – kitaip? Kodėl nematoma, kad prancūzams ir anglams, turėjusiems daugybę kolonijų, rasinis klausimas yra vienoks, o lietuviams – kitoks? Kodėl pagaliau mes savo gerą rusiškąją matematiką turime keisti lepūnėlių vakariečių matematika?

*

Jei visos šalys galėtų ieškoti savojo kelio laisvai, be jokių bendrų direktyvų, mes visi greičiau praturtėtume patirtimi. Kur vienas ieško, kur daug. Žinoma, bendri sutarimai turi būti: gynybos, prekybos, migracijos ir dar kai kuriais klausimais. Bet tikrai ne tiek ribojimų, kiek yra dabar!

Atsakymai

Burgis, 2013-08-06 09:27:02

Laisviems žmonėms…

ir, 2013-08-06 09:58:52

Kodėl gi ne!Galim į pirmą vietą įdėti pingus,daiktus,namus,mylimą žmogų ir net vaikus..Galim ir turim daug dievų

asta, 2013-08-06 10:14:02

Aš irgi euroskeptikė… Liūdna nuo tos deklaruojamos lygybės ir laisvės. Pastaroji, manau,tiesiog civilizuota vergovės forma. O kaip spėriai, efektyviai “įsaviname” ES lėšas, džiaugiamės naujais pastatais, gigantiškais daugiafunkciais centrais vidury kaimo, karpomos atidarymų juostelės, visi ploja, kad net verkti iš to linksmumo norisi :((

Sako, kad TSRS konstitucijoje buvo bent formalus punktas apie išstojimo iš Sąjungos galimybę…

sonata, 2013-08-06 10:38:56

Kai pritrūkstam dievų ar senieji pabosta, nusilipdom naujus. Kažką reikia garbinti. O kažkam lengva valdyti.

Matas, 2013-08-06 10:58:47

Geriau išskirstykime pasaulį į seniūnijas! Aleksoto ar Vilijampolės problemos man nerūpi… Juokauju žinoma. Iš tikrųjų norėčiau, kad pasaulis būtų viena federacinė valstybė, ir todėl esu už ES ir stipresnę jos centralizacijos politiką. Tačiau turi išlikti autonomija spręsti nacionalinio lygio klausimus. Ar nėra vienas pagrindinių ES siekių būtent išsaugoti valstybių skirtumai?

Ir nesupratau visgi – kuo nūdienos anglas yra susijęs su buvusiomis kolonijomis ir kuo jo požiūris į rasines problemas skirsis nuo lietuvio?

ak, 2013-08-06 14:11:23

Nūdienis anglas yra pripratęs prie svetimtaučių jau prieš kelis šimtus metų oksforde studijuodavo kilmingų indų vaikai, Afrikos valstybėlių karaliukų atžalos ir t.t. Anglai yra išsiugdę rasinį pakantumą – Londono bendrojo lavinimo mokyklose mokosi mokiniai, kurie kalba 302 pasaulio kalboms (šį faktą sužinojo mano žmona tobulinimosi kursuose Londone). Net anglų kilmingieji niekada nepaisė rasės grynumo ir jau seniai nebėra anglosaksai – lordai dažnai imdavo į žmonas indų radžų dukras, malajietes, kvarterones (prisiminkime Main Rido romaną “Kvarteronė”) ir t.t. Mano žmonai dėstė kursuose du dėstytojai britai. Vienas buvo vedęs gražuolę japonę, kitas – lenkę. Ir dėl to jie visai nesuko kalbos. Kad būtum UK piliečiu reikia kalbėti angliškai ir pripažinti UK įstatymus. Taigi nūdienos anglas gerokai susijęs su kolonijomis. Ir dabar Indijoje anglų turistą indai vadina “sachibu”.

Matas, 2013-08-06 14:40:49

Ką radau vos tik paieškojęs: http://www.migrationobservatory.ox.ac.uk/briefings/uk-public-opinion-toward-immigration-overall-attitudes-and-level-concern – “Apie 3/4 respondentų pritartų migracijos mažinimui.” (jei gerai moku išversti) Manau, kad ne pačiu gyventojų skaičiumi susirūpinę JK gyventojai, o labiau etnine gyventojų sudėtimi. Pakęst pakenčia kitataučius, bet viduje pyksta. Todėl ir nematau didelių skirtumų…

Manfredas, 2013-08-06 19:43:05

Astai: nesuprantu, kurioj vietoj ironija – ar iš ES lėšų nerenovuojami miesteliai (šituo atveju siūlyčiau pasivažinėt po Utenos apskritį, užsukant į Sudeikius, Tauragnus ar Zarasus, arba užmest akį į čia ir čia), ar geriau, kad stovėtų apgriuvusios chruščiovkės, kaip didžios tarybinės praieties paveldas, su apsimyžusiais bomžais šalia? (Toks pat paveldas, kaip ir Žaliojo tilto skulptūros, ar Kalvarijų gatvė Vilniuje.)

O dėl tos laisvės/vergovės, tai čia ne jum pirmai taip. “Laisvė – tai įsisąmonintas būtinumas”, jūsų mėgstamesnės sąjungos vadas, kartu su mauru, citavo Hėgelį.