Atsakymas komentatoriams iš www.delfi.lt

„Įgėlimas” lietuviškai:

Atriškite akis!

Pastatė prie duobės. Akis raikščiu užrišo

ir laukia, ką dabar – prieš mirtį – pasakys.

O jis ir užrištom akim į šviesą atsigrįžo,

surado saulę ir pasakė:

– Atriškit man akis!

Atriškite akis! Aš jums turiu pareikšti,

kad saulei niekados aš nenusikaltau!

Aš saulę ir dabar, pro jūsų juodą raikštį,

aš ją ir užrištom akim matau!

Atriškite akis.

Aš taip norėčiau, vėjau,

kad išdžiovintum ašarą aky…

Aš mirštu,

nes gyvenimą per daug mylėjau,

aš mirštu,

nes gyvenimui aš gyvas gyvenau.

Atriškite akis.

Aš noriu medžio lapą,

giliai į akį man įkritusį,

kartu dar nusinešti su savim

į šaltą kapą…

Aš pats krentu, lapeli, kaip ir tu.

Atriškite akis!

Aš noriu dar išvysti akis,

kurios mane nušauti įsakys,

ir įsitikinti, kurios stipresnės vis tik –

ar tos, ar mano bus.

Dabar atriškit man akis!

(Lenino premijos laureatas Eduardas Mieželaitis; atsiprašau už netikslumus, užrašiau “iš atminties”).

***

Ir pamokymas rusiškai:

ЕВГЕНИЙ ВИНОКУРОВ

Коль дёргаешь ты за кольцо запасное,

и не раскрывается парашют,

а там, под тобою, безбрежье лесное –

И ясно уже, что тебя не спасут,

и не за что больше уже зацепиться,

и нечего встретить уже по пути –

раскинь свои руки покойно, как птица,

и, обхвативши просторы, лети.

Atsakymai

Matilda, 2009-06-03 19:38:15

Iš dalies su Jūsų mintimis sutinku. Taip, mokykloje daug balasto. Dalis mokytojų tik ,,stumia” laiką, kita dalis ,,vaidina”, kad dirba. Mokykloje sunku rasti įvairiapusiškai išsilavinusį žmogų. Nebūtinai vienodai gerai išmanantį kalbas ir matematiką. Tiesiog nėra su kuo NORMALIAI pasikalbėti. Vieni paskendę savo problemėlių rate, kiti tik perka- parduoda. Paklausk, ką nauja skaitė ar kur buvo- kokiame kultūros renginyje, būsi vos ne nenormaliu palaikytas. Ir negali labai kaltinti, nes daugumą tokiais padarė rutina, kiti jau tokie nuo gimimo- niekuo nesidomi, niekas nerūpi.

Bet yra ir puikių mokytojų- bet tokių mažuma. Ir norėčiau papprieštarauti, kad mokytojai dykaduoniauja. Tas, kas dirba gerai, atidirba tikrai daugiau nei 40 val. Kartais ir 60, ir 70. Ir niekas už jas nemoka. Ir mokytojai tikrai ne turtuoliai- nors dirba daug. Taip kad nereikia taip mūsų pulti. Nors kai kuriuos reikia gerai papurtyti.Yra tokių ir mūsų mokykloje. Rasti galima ir kitur.

Vita, 2009-06-03 20:00:06

Ir upė, ir diena, ir žmogus, ir visa,

Kas į ką nors įkrinta, aišku,

Ko nors nebetenka.Atgręžk

Upę atgal, priversk sustoti

Dieną, žmogų vadink jo vardu.

Jūra negali būti bevardė:

Kiekviena jos banga turi

Savo autorių, kiekvienas

Jos lašas turi savo

Šaltinį.

Eduardas Mieželaitis

Nebuvo visi komentarai blogi, nebuvo 🙂 Jums pritariančių buvo gana daug.

Burgis, 2009-06-03 20:18:14

Žmonės gerieji, nenoriu nei ten, nei čia ginčytis: nei aš ką smerkiu, nei puolu… Manęs paklausė – aš pasakiau. Nesu pratęs nei meluoti, nei “vynioti į vatą”. Tegu tie komentatoriai pakalba su mama, kuri šiandien mane “atakavo”, kad priimtume jos vaiką į gimnaziją, nes jos vaiko mokykloje neišmokė. Tegu jie pakalba su studentais, kurie šiandien gavo įrašą, bet ne pažymį. Tegu jie paskaito vieną mano šiandien recenzuotą “bakalaurinį” darbą. Jau rašiau: noriu, kad jūs visi būtumėte laimingi tik dėl to, kad jūsų vaikai nemuštų mano anūkėlių. Visai neslepiu to egoizmo. Bet kaip tik dėl to dirbau, dirbu ir dirbsiu iš visų jėgų iki paskutinio atodūsio. O delfininkai tik parodė, kas per žmonės apie mus: ar aš bent šimtąją dalį drįsčiau pasakyti apie bet kurį žmogų to, ką jie pasakė apie mane? Bet jie nesuprato, kad tuo tik patvirtino mano teiginį: nenoriu, kad tokie žmonės man pritartų, mane girtų, nenoriu! Gerai pasakė klasikas: “Nori būti laimingas? Tai būk!” Ar aš trukdau?

Bet pasijuokiau šiandien į valias… :-))) O vakarop gavau vyriausybinį apdovanojimą: trumpą buvusio kolegos Stasio Buožio (kompiuterių genijaus, matematiko) laiškelį. Ir viskas. Ir aišku.

Mantas, 2009-06-03 20:38:29

Gerai kad Jūsų nebūna komisijoje ginantis bakalauro darbą :-)))

Mokytoja, 2009-06-03 21:03:04

Būna p.Burgis komisijose, kai ginasi mokytojai darbus. Oi kaip išsityčioja…Man dar pasisekė, tada labai skubėjo, tai net klausimo neuždavė.

O šiaip tai dūšia atsigauna, kai apsilankau jo puslapyje ir perskaitau mintis. Šaunus dėstojas, puikus mokytojas.

Burgis, 2009-06-03 21:16:18

Mokytojai: nejaugi tikrai “išsityčioja”? Gal Jūs ne tą žodį parinkote? Kitaip keista, kodėl mane keletą metų pirmininku skyrė garbūs dėstytojai. Tų, kurie tyčiojasi, neskiria pirmininkais, o jei skiria, tai, matyt, reikalingas būtent toks, kuris tyčiojasi. Abejoju…

jomantas, 2009-06-03 21:40:13

Kiek procentu netikusių studentų jau aišku, bet butu įdomu išgirsti kiek destytojų nevertų dėstytojo vardo dirba pavyzdžiui KTU. Gal panašus santykis kaip ir studentų?

Burgis, 2009-06-03 21:57:38

jomantui: ne, santykis blogų ir gerų dėstytojų yra mažesnis nei blogų ir gerų studentų, bet neneigiu, kad nevykusių dėstytojų tikrai yra. Klausimas Jums: tai nuo kurių mažinimo pradėsime?

jomantas, 2009-06-03 22:09:44

Vienas blogas vedlys gali paržudyti šimtus sekančiųjų. Bet iš dalies vienas blogas sekantysis savo pavyzdžiu gali priversti pasekti ir kitus. Bet šiuo atvėju geriau, gal karti jau tuos kurie turėjo daugiau progų pasitaisyti. Taip, manau, labiau butų reformuojama sistema.

Studentas ar mokinys juk nekaltas, kad jo požiūrį į moksla įšdarkė.

Adomas, 2009-06-04 01:05:58

Ir į temą ir ne į temą – apie atlygį pedagogams ir apie norą mokytis:

I) Prieš penketą metų pradėjau mokytis niekada nesimokytos kalbos. Dėstytojas pensininkas. Turėjau perlipti per save ir per visus savo baisiausias EGO apraiškas – reikėjo ruošti namų darbus. Man arti keturiasdešimt buvo! Kokie namų darbai? Bet greit buvau pastatytas į vietą – namų darbus ruošdavau kaip mokyklinukas. Maža to, bijodavau ateiti nepasiruošęs. Kai po metų nuvykau į simpoziumą, retas galėjo patikėti, kad aš pirmą kartą lankausi toje šalyje, nes ne tik galėjau “apsitarnauti”, bet galėjau ir diskutuoti. Moralas? Dėstytojas “ėmė” mažą kainą, tik 20 Lt/akad. val., bet norinčiųjų tiek daug, kad žmogus dirba (iki šiol) iki dešimtos vakaro. Negražu skaičiuoti svetimus pinigus, bet paskaičiuokite… Patikėkit, negaila nė vieno išleisto cento.

II) Dukra (moksleivė) lanko vieno dalyko korepetitorių. Kodėl? Mokykloje nemoko! Korepetitorius daro taip – va, vaikeli, sąsaja yra čia, va čia į tą reikia žiūrėti taip dėlto, kad tas yra taip ir t. t. ir pan. Ne, tas yra ne taip, nes, va reikia vadovautis tuom ir tuom…

Va, šis mokytojas moko. Už tai ir gauna pinigus – tarkim, po 20 Lt/akad. val., 5-6 val. per d. Paskaičiuokime… Tikrai negaila. Bet kodėl taip nemoko mokykloje? Kodėl joje liejasi arogancija ir atsainumas?

IŠVADOS:

  1. Pasitenkinimas rezultatu galimas, jei mokinys nori mokytis, o mokytojas – mokyti.

  2. Mokytojai gali uždirbti, jei netingi. Ir gerai uždirbti.

  3. Burgis teisus.

P.S. Su kolega praėjusį savaitgalį (nes darbo dienomis dirbame) norėjome “pravesti” NEMOKAMĄ seminarą studentams labai siaura specialybine tema (4-6 astron. val.). Pranešėme prieš tris savaites. Kiek atėjo? Atspėjote, nė vienas. Kodėl? Nes aš – ne dėstytojas, o tik visuomenininkas, kuris jokiu būdu negali įtakoti pažymio. Taigi, ne žinios reikalingos jaunimui – tik diplomas.

Aksioma – gerb. Burgis teisus.

Tomas D., 2009-06-04 01:52:25

Galvojau pakomentuosiu delfyje, bet zinau, jog ten autoriui perskaityti visus komentarus sudetinga. Is esmes su mintimis sutinku, taciau jei mes i universiteta ateiname ziniu (neneigsiu – per visa musu telekomunikaciju ir elektronikos fakulteto 2 kurso studentu, elektronika domimes tik dviese, kitiems – rupi diplomas), o ne diplomo, tai tikiuosi tas zinias gauti tikrai naudingas. Apie tai svajojau dar mokykloje. BET!, paimkime ta pacia skaitmenine elektronika, universitete mokinama programuoti assembler kalba, kurios 99% jau DABAR niekam nereikia, kas bus po 2 metu, kai baigsiu? Jau dabar programuojame kitomis kalbomis. Taip pat viskas mokinama 8051 kartos procesoriais, kurie jau ko ne visiskai isnyke, viskas perejo ant nauju kartu, nauju greiciu, visiskai naujos komandos ir veikimo principai. Taigi, baigiu universiteta pasisemes ten duotu ziniu, nueinu i firma, pasodina mane prie naujo procesoriaus (tarkime ARM9), o as NIEKO nesuprantu ka su juo veikti. Ir kam manes reikia? 🙂 Taigi prastudijaves du metus siame fakultete galiu pasakyt: man is studiju galbut prireiks bendro issilavinimo, taciau is troskimo gauti ziniu liko tuscia viet. Drasiai pareiskiu – man reikia tik diplomo! Viska ka as ismokau iki siol, viska ka dabar zinau, ismokau tik deka darbo TEF katedroje, bei saviedukacijos, kasdienio skaitymo forumuose, bei kituose portaluose. Na o dabar galite mesti i mane akmeni 🙂

Komentatorius, 2009-06-04 02:02:10

Del galimu kabliuku, tarkime, kad nesiskelbiu kas esu. Taigi, niekas nekalba, visi tyli, bet visai nesenai pakutenau visas pasenusios destymo technikos detales is vidaus. Fakulteto dekanas supranta, jog informacija destoma pasenusi, bet ka jis gali padaryti? Nieko. Jam ir paciam del to galva skauda. O kokia iseitis? Nuskambes kraupiai, bet tam, kad padaryti atnaujinimus, reikia keisti destytojus, o ten gi visi vienas kitam ranka plauna, todel yra du variantai: arba destytojas pats iseina i pensija, arba jis tiesiog numirsta. Paprastai gi destytojo neismesi, jis gi geras destytojas! Profesorius galbut. Na sutinku, savo dalyka destytojas ismano tikrai gerai, bet kas is to… Graudu is tikruju, bet taip yra, ne pats sugalvojau. Norim geros kokybes universitete? Palaukim kokia 20-30 meteliu, kol pensininkas pasitrauks, tada gal ipus nauji vejai 🙂

Raimundas Zabarauskas, 2009-06-04 07:35:45

Bravo!

Mokytoja, 2009-06-04 08:29:30

p.Burgiui: legendos apie mokytojų darbų gynimus sklandė nuo tada, kai tik patys pirmieji persikvalifikavo, t.y. įgijo informatikos mokytojo kvalifikaciją.

Pentium100, 2009-06-04 09:07:51

Tomui D.:

Assembler mokina dėl to, kad būtų galima suprasti kaip tas procesorius veikia, kas atsitinka kai C kalboj parašau “if (x>y) y=x;”, kaip procesorius tas komandas įvykdo. Beje, ASM yra vis dar naudojamas, kur reikia didelio greičio arba mažų energijos sąnaudų, nes galima labiau optimizuoti kodą.

Čia panašiai kaip ir tai, kai per matematika mokina kaip integruoti ar skaičiuoti matricas, kai vistiek viska galima suskaičiuot su MathCAD, arba per grandinių teorija moko įvairių metodų apskaičiuoti sroves ir įtampas, kai yra MultiSIM ar panašios programos.

Intel 8051, tiksliau suderinami procesoriai yra vis dar gaminami ir naudojami, yra gana nesunku juos programuoti. Beje, išmokus programuoti 8051 ant ARM ar kito procesoriaus pereiti yra lengviau, ypač jei programuojama C ar kita aukšto lygio kalba. Beje, universitete negali išmokinti tiksliai to, ko reikės darbe, nes, gal kaip tik, išmokys programuot ARM, o teks dirbti su AVR ar 8051.

Dėl žinių ir diplomo, tai kol į darbą priiminės pagal diplomus, tol diplomų reiks labiau nei žinių.

Na o dėl kitko, tai nelabai ką galiu pasakyt, tik norėjau įsiterpti ir apginti i8051 🙂

petras, 2009-06-04 09:23:44

pentiumui:

į darbą jau senai priima atsižvelgdami ne į diplomus, o į žinias (labaiusiai į praktiką ir nuveiktus darbus). aišku gal išskyrus valstybinius darbus bei tam tikras sritis kaip pvz medicina, teisė ir pan.

Burgis, 2009-06-04 11:43:24

Adomui ir kt.: tokia tezė: mokslas turi kainuoti, bet užmokėjęs tu turi gauti. Toks pavyzdys: užvakar sukako dveji metai, kai susituokė mūsų dukra. Taigi prieš 2,5 metų mes su žmona nutarėme bent šiek tiek pramokti švedų kalbos. Turėjau labai konkretų tikslą: švediškai be lapelio pasakyti vestuvinę kalbą (kalbelę…). Nusisamdėme mokytoją, mokėmės šeštadieniais po 1,5 val., mokėjome po 100 litų už seansą. Nenusakomai sunku buvo prisiversti atlikti namų darbus… Bet rezultatu likau patenkintas.

laisvas, 2009-06-04 13:19:50

p.B.B.: hmm… O kiek yra KTU dėstytojų ir kiek studentų? Kiek yra dėstomų dalykų ir kiek yra dalyko specialistų? Kiek minučių dėstytojo laiko tenka vienam studentui?

laisvas, 2009-06-04 13:29:47

Neįsižeiskit, bet trupinėlį ironijos. Šaukštą deguto į medaus statinę. Ištrauka iš KTU internetinio puslapio: “…Per šiuos aštuoniasdešimt šešerius metus jį baigė per 110 000 absolventų, tarp jų ir buvęs LR prezidentas dr. Algirdas Mykolas Brazauskas, dabartiniai ministrai, Seimo nariai. Mes didžiuojamės, kad daugelis Lietuvos verslo lyderių ir aukščiausio lygio vadybininkų yra mūsų absolventai.” DDD…

Giedrius, 2009-06-04 14:24:17

Adomai, aš taip pat neičiau:-) Kur matyta…4-6 astronominės valandos!

Šlykštu, kai mokytojas nemoko…žinodamas, jog vakare tas pats vaikas pas jį ateis. Tik dabar jau mokės vaikas (vaiko tėvai).

KTU-G absolvent (I laida), 2009-06-04 15:17:31

Direktoriau,

begalo Jus gerbiu. Iki šiol didžiuojuosi ir tuo, kad baigiau KTU Gimnaziją. Toks jausmas, kad mokyklos dvasia gyvuoja daugumoje ją baigusių mokinių – kai susipažinus su nauju žmogumi (bendradarbiu, kolega ar pan.) vos ne “šeštasis jausmas” pakužda, kad tai irgi gimnazistas. Pritariu ir daugeliui Jūsų minčių, tačiau norėčiau paklausti /ir tai nėra puolimas, tik klausimas :)/ – ar tikrai visi mokytojai KTU Gimnazijoje dirba nuoširdžiai, norėdami išmokyti?

Iki šiol prisimenu biologijos “pamokas” (mokytojo pavardės, deja, nebe – atminty išliko tik tų, kuriuos galima vadinti Mokytojais, pavardės). Nei vadovėlių, nei pamokų – tik 45 min. šmaikščių (ir nelabai) anekdotų. Trimestro pabaigoje pažymiai surašomi pagal tos dienos vėlavimus/moksleivių apsirengima/”mokytojo” nuotaiką… Ar Jūs žinojote apie tai?..

Dabar, praėjus beveik 20 metų (nejau tiek daug?…), galima suvokti, kad buvom patys kalti, juk galėjom Jus informuoti, bet.. Tada viskas atrodė kitaip – “ai, kam man ta biologija”. Tik vat “į senatvę” 🙂 pradedi kiek kitaip mąstyti..

O šiaip – sėkmės Jums, mokyklai ir daugumai mokytojų. Tikiuosi, kad šiais laikais tokių pamokų mokykloje nebevyksta, ir jei tik mano vaikai turės norą, būtinai paskatinsiu stoti į Gimnaziją. Ne tik dėl to, kad ją baigiau aš. Dėl to, kad nuoširdžiai tikiu, jog tai viena geriausių mokyklų Lietuvoje. 🙂

Rolanda, 2009-06-04 17:43:00

Aš vis dėl to norėčiau pastebėti, nors ir nukrypdama nuo temos. Perdaug – turėtų būti “per daug” – atskirai. Taip pat, prieš žodį “vėjau” nėra kablelio – juk kreipinys. Bent jau man taip atrodo 🙂 Jei teisingai, gal priimsite į gimnaziją? :))))

Netinkama žaliava, 2009-06-04 19:18:39

Jau rašiau Jums komentaruose, kad matote pasėkmes, tačiau nematote priežasčių.

O Jūsų daromos išvados panašios į neregio atsakymą į klausimą: “Kas yra dramblys?’ (Tikiuosi, pamenate alegorija apie neregius, lietusius skirtingas dramblio kūno dalis ir aiškinančius, kas yra dramblys.) Baisu, kad neturėdamas supratimo apie “dramblį” drįstate jį teisti.

Labai prašyčiau atsakyti į klausimą, nuo kurio reikėtų pradėti diskusiją:

kam ruošia mokinius šiuolaikinė mokykla?

Burgis, 2009-06-04 21:05:49

Rolandai: ačiū, ištaisiau. Abi klaidos rodo, kad jau senstu: kablelį pražiopsojau, o “perdaug” parašiau priešingai, negu mane mokytoja T. Matutytė mokė: jei “daug” negalima praleisti – “per daug” (“per … mylėjau” – negalima), jei galima praleisti – “perdaug” (perdaug vėlai = per vėlai). Bet dabar moko visada rašyti atskirai (vlkk.lt). Tiktum gimnazijai, bet reikia įstoti… :-)))

Burgis, 2009-06-04 21:10:15

Netinkamai žaliavai: o kodėl Jūs toks įsitikinęs, kad tai, ką teigiate, yra tiesa? Kodėl Jums turėčiau atsakinėti? Indų liaudies pasaką apie dramblį perpasakojau ir išspausdinau savo knygoje “Nepamirštamosios pasakos”. Taigi neįsijauskite į viršesnį…

Padarysiu išimtį ir Jums atsakysiu, bet daugiau nebūkite įkyrus, negražu: šiuolaikinė mokykla KTUG ruošia moksleivius visam jų gyvenimui, gyvenimui bet kurioje pasaulio vietoje, bet kurio tipo visuomenėje.

Burgis, 2009-06-04 21:32:57

Pirmos laidos absolventui: koks nepaprastas malonumas skaityti tokį laišką! Bet su ta biologijos mokytoja mane pritrenkėte: pirma, (gėda!) – nė už ką negaliu prisiminti, kas tos biologijos mokė; dvidešimt metų prabėgo…; antra, negaliu patikėti, kad buvo tokia situacija, o aš nieko nežinojau; ar tik neprisimenu, bet žinojau? kur ta mokytoja dingo, kada?

Vienu žodžiu – sklerozė. Ma ją šunes – pakalbėkime apie esmę. Deja, visais laikais ir KTU gimnazijoje buvo ir yra vienas kitas mokytojas, kurį reikėtų pakeisti… Tai nesmagi tiesa, bet tiesa. Mokytojai, ją iš manęs išgirdę, pyksta, bet sau ir kitiems meluoti negaliu. Bėda, kad nėra lengva blogą pakeisti geresniu, ir beveik neįmanoma pasiekti, kad blogas apskritai nedirbtų jokioje mokykloje.

Netinkama žaliava, 2009-06-04 22:10:21

Oho! Tai bent kultūros lygis! Jei nežinočiau, kad Tamsta gimnazijos vadovas, manyčiau, jog man atsako kaprizingas vaikis.

  1. Alegorijos aš Jums nepasakojau, o tik priminiau, siekaint pabrėžti Jūsų išvadų nepagrįstumą. Tai yra bandymas kalbėti vieną kalbą, o ne noras imti viršų.

  2. Jūs viešai pasisakote Delfyje, sukuriate interneto svetainę su forumu, o paskui įsižeidžiate, kodėl, skant, turėčiau jumas atsakinėti… Reiškia, pripažįstate tik monologą, nes dialogas, pagal Jus, įkyru ir negražu.

  3. Dar kartą įsitikinau, kad Jūsų galvoje yra sąvokų ir koncepcijų painiava.

  4. Pažadu, detaliai pakomentuosiu Tamstos straipsnelį.

Rolanda, 2009-06-04 22:14:45

Aš beveik įstojau, nedaug trūko!..Apmaudu žinoma, nes tik atėjus namo supratau kokių nesąmonių prirašiau matematikos teste…:) Aš 57.

Burgis, 2009-06-04 22:42:09

Netinkama žaliava: nesivarginkite, beveik pusantro tūkstančio jau pakomentavo… :-))) Tik ne straipsnelį, o interviu. Kai noriu pasijuokti – pavartau.

Burgis, 2009-06-04 22:43:42

Rolandai: gaila, norėčiau tokios gimnazistės… Bet tu turbūt aštuntokė? Lauksime kitais metais! O jei devintokė – tikrai rasi savo kelią į laimę – pažadu.

Netinkama žaliava, 2009-06-04 23:48:54

Neabejoju, kad “interviu” paties suveiktas. Tikslas vienas iš dvejų: arba padedate ruošti dirvą mokytojų algų mažinimui, arba/ir norite užsidirbti taškų.

Nemanykite, negerbiamasis, kad klaidinant visuomenę ir nuteikiant ją prieš mokytojus, Jūs tyliai kikensite krūmuose. Kiekvienas veiksmas (juo labiau negarbingas) turi atoveiksmį.

VV., 2009-06-05 08:12:44

Aš tai dar noriu pasiginčyti. Dėl mokytojų kokybės, tai tikrai, mokydamasi ir aš turėjau visokių – ir gerų, ir netikusių – bet gal kiekvienoj specialybėj taip.

O dėl atlyginimo, tai jūs, p. Burgi, (tarybiniais laikais būtų reikėję sakyti “draugas Burgi” 🙂 sakote, kad pakanka 18 pamokų normaliam pragyvenimui.

O ar jūs bent žinote, kiek už 18 pamokų gauna paprastas mokytojas be maksimalaus stažo? Ar turėjot minty, kad užsidirbti pakankamai galima po darbo valandų ir per tas ilgas atostogas?

Rolanda, 2009-06-05 08:51:39

Aš aštuntokė 🙂 Ech, bet į mandatines ateisiu, tokia jau aš – negaliu rankų nuleisti – vis dėl to visi metai yra daug. Jau išmokau tą pamoką, todėl daugiau niekada nebūsiu žiopla. Arba bent jau stengsiuosi. Beje, gaila, kad per stojamuosius nebuvo Jūsų kalbos – mes su drauge dėl to šiek tiek nuliūdome :)))

Tomas, 2009-06-05 10:37:41

Netinkama žaliava: mastyk ką kalbi žmogau.

petras, 2009-06-05 10:49:55

žaliavai:

kam tuos mokinius ruošia? bent jau seniau tai buvo įstatymas, kad vaikas iki 16 metų ar kažkas tokio, privalo mokytis 😀 o gal jau nebėr tokio 🙂 todėl ir turi mokykla mokint jį, pagal programas kokiastai. o kad vieniem dirbt sekasi geriau kitiem prasčiau, tai čia natūralu, juk žmonės ne su vienodais gabumais.

vv: aš turbūt uždirbu mažiau nei mokytojas, bet neverkiu garsiai, nes tai mano pasirinkimas ir mano galimybės. jei būdamas mokytoju neužsidirbi pakankamai tai čia jau tavo bėda, o ne kitų. galima visada pakeist darbovietę, o jei nėra sugebėjimų, tai nereik norėt neįmanomo 🙂 beja, čia 18 pamokų per mėnesį ar per savaitę ?:)

petras, 2009-06-05 10:55:26

Atsiprašau už potvynius.

tomai, manau žaliava pagalvoja prieš rašydamas + rašo argumentuotai, bent man taip atrodo. ir ant a nosinę uždėk :DD

Tomas, 2009-06-05 11:01:02

ok uždėsiu 🙂 kad jo argumentai nieko verti

Netinkama žaliava, 2009-06-05 12:05:47

Sveiki, vyrukai!

Prašau atkreipti dėmesį, kad mokytojai neverkia, tačiau p.Burgis tikslingai kelia bangas.

Maža to, jis įvardija visų blogybių didžiausius kaltininkus– tai beveik visi Lietuvos mokytojai – tad ant stiebo netikėlius! Zoologiniams minios instinktams nurodytas taikinys.

Gal susimąstykime, CUI BONO? ir CUI PRODEST? (Kam to reikia ir kam tai naudinga?)

O kur matėte mano ašaras? Užsidirbu duonai su sviestu.

Dėl argumentų – čia tegul p.Burgis paaiškina, kiek gauna į rankas vyr.mokytojas su 18 val. Manau, tai šiek tiek virš tūkstančio. Atmeskite komunalinius mokesčius, išlaidas maistui, transportui, vaistams – kiek liks tam “geram gyvenimui”?!

Be to, gimnazijos direktorius naglai meluoja. Net turėdamas 18 val., realiai mokytojas dirba žymiai daugiau, tai ir pasiruošimas, ir darbų analizė, ir bendrabarbiavimas su kolegomis, su tėvais, dokumentacijos tvarkymas, susirinkimai, renginiai, projektai, įvairūs darbai per egzaminų sesijas ir t.p. Gal p.Burgio gimnazijoje nepasiruošę mokytojai dirba tik per pamokas, o likusias 22 val. nosį krapšto? Apie kokius mokytojus jis visai Lietuvai pliurpia? Kokių tyrimų rezultatais jis remiasi? Kas suteikė jam teisę kalbėti apie visos šalies mokytojų darbą?

Saula, 2009-06-05 13:13:48

Pritariu VV. („žaliavai“ negaliu pritarti dėl jos nemandagaus teksto ir tono – tikrai, galvokite prieš rašydama).

Tai **kiek gi už 18 pamokų gauna paprastas mokytojas be maksimalaus stažo?

O gi tiek pat, kiek mokyklos valytoja dirbdama 1,5 etato!!!** Ateina ji vakarop 2-3 val. ir gauna tiek pat, tik be jokios įtampos, jokių diplomų, seminarų, reformų, atnaujintų (?) programų, popierių šūsnies ir t.t.

Taip, mokytojo darbas **NENORMUOTAS.

Mokytojas – tai gyvenimo būdas.** Ne taip, kaip inžinierius – uždarė duris po darbo ir pamiršo. Ir tai ne tik sąsiuvinių taisymas, nors tamposi mokytojas tas sąsiuvinių krūveles kaip katė su pūsle. Čia komentavusieji irgi pripažino, kad be namų darbų rezultato sunku pasiekti (beje, mažinant mokinių krūvius jau negalima užduoti n. darbų, vasarą skaitymui knygų sąrašo ir t.t.).

O kur dar auklėtojo darbas? Skambučiai tėvams, pokalbiai, susirinkimai, pažymių knygelės, asmens bylos ir kasdienė atsakomybė už kiekvieną auklėtinį, už jų išdaigas ir pan. Sakysit, taigi jau moka 5 val. ir duoda mobiliuosius tel.? Taip, tie popieriai tik rekomendacijos. Niekam neįdomu, kaip tai realizuojama „vietose“. Deja, jokių mob. telefonų, ir tik 2 val. Dirbu ne KTUG, o eilinėje vidurinėje mokykloje.

Drąsiai taip tvirtinu, nes 12 m. dirbau inžiniere programuotoja. Ir lygiai taip pat galvojau apie mokytojo darbą: kas čia pusę dienelės. Deja, tas nenormuotas darbas užsitempia iki vidurnakčio, o kartais ir ilgiau. Pasiruošimas pamokoms, internetinė svetainė mokiniams su užduotimis, jų darbų taisymas, komentavimas, diskusijos jų forume. NEMOKAMAS korepetitoriavimas (niekada neėmiau atlygio už papildomas konsultacijas). Taip, rezultatą pasiekiu ir džiaugiuosi savo perliukais. Gaunu vaikų mylimos, geros mokytojos nominacijas. Faina.

Bet kokia kaina? Savo sveikatos, savo šeimos apvagimu (nelieka jiems laiko). Ir jūs, p. Burgi, sakote, kad mokytojai gerai gyvena. Mano vyras mano kitaip. Vadina mane kamikadze ir pan. Jis svajoja, kad grįžčiau dirbti programuotojos darbą: už daug didesnį atlygį, su kasdieniu laisvalaikiu, su ramiais nervais ir galimybe kad ir trumpesnes atostogas, bet jas praleisti ne Lietuvos kaime, o svečioje šalyje.

Burgis, 2009-06-05 14:47:49

Mielieji mano, keistieji mano, piktieji mano: jei aš tik turėčiau laiko – prirašyčiau čia metrą komentarų. Deja… Teks pasitenkinti tezėmis:

  1. KTU gimnazijoje kasmet yra ne daugiau kaip 1-2 mokytojai, kuriuos reikėtų pakeisti. Visi kiti – puikūs specialistai, geri žmonės. Kitaip ar KTUG pasiektų tokių rezultatų? Kitaip ar aš dirbčiau 20 metų su netikėliais? Juk nesu mazochistas! Galvokite logiškai.

  2. Netikusių mokytojų Lietuvoje yra daug, labai daug, per daug! “Žaliava” – nesiginčykite, nes Jūs nežinote to, ką žinau aš (žinoma, aš nežinau to, ką žinote Jūs, bet juk atsakinėjau aš).

  3. Mane Priekulės vidurinėje prieš 40 metų mokė keli fantastiškai geri mokytojai (T.Matutytė, O. Rutkauskienė ir kt.), bet buvo ir niekam tikusių. Ir aukso medalį man įteikė ne už gražias akis.

  4. Paaiškinsiu jums, ką reiškia dirbti ir užsidirbti. Man nebuvo nė 28, o aš jau dirbau po 10 “kontaktinių” užsiėmimų per dieną, metus net dirbau trijose katedrose, dėsčiau matematiką, elektroniką ir programavimą, auginome du mažus vaikučius ir rašiau disertaciją (apgyniau būdamas 28). Mano bendraamžiai žino, ką reiškia keltis 6 ryto, važiuoti autobusu į darbą, kad gautum 22 val. vieną valandą padirbėti “Minsk-22” skaičiavimo mašina (mano disertacijos programinę dalį sudarė 22 000 perfokortų).

Man jau buvo per 50, kai dirbau net trijose užsienio bendrovėse (Londone ir Taline) laisvuoju vertėju, leidau ir pardavinėjau knygas, buvau žurnalo vyr. redaktorius ir dar užsiėmiau įvairiais dalykais, įskaitant “poilsį” ligoninėse…

Va, dabar ir paaiškinkite man, kiek mokama už 18 pamokų…

  1. Apie “žaliavą” ir kitus komentatorius “delfyje”: kažkas tikrai negerai jūsų karalystėje, jei galite grubiai užpulti nepažįstamą žmogų – nepriklausomai nuo to, ką jis pasakė! Kas rašo “naglai meluoja”? Žmogus, kurio nuomonė neturi jokios vertės.

  2. Tai vis tik – ką daryti geriems mokytojams? Dirbti už 1000 litų? Ne, jokiu būdu ne! Semkite Europos pinigus, dirbkite privačiai, reikalaukite priedų iš tų, kuriuos mokote, mokėdami krauju.

Išvada: vienas žmogus beveik prieš 100 metų savo sūnų mokė: už žemę galima mokėti tik auksu; aš pakartosiu savo pamokymą: už tikrus dalykus galima mokėti tik savo krauju.

petras, 2009-06-05 14:53:59

Saula ??? tai nesuprantu ko aimanuojat ?? jei nepatinka mokytojos darbas, tai aikit dirbt programuotoja (stažas didelis tikrai priims). Jei patinka vaikai ir dėl jų dirbat, tai poto nesiskųskit savo padėtim, nes pati taip pasirinkot, su visais pliussais ir minusais. čia tas pats kas daužyt su galva į sieną ir verkt. o dėl atlyginimų tai pas visus jie maži. kiek gauna daktarai ir kiek gauna seselės ??? kiek gauna eiliniai policininkai, gaisrininkai ir t.t. pas juos darbas irgi nelengvas (daug streso ir progreso :D), bei būtinas visuomenei. (aišku jie ir protestus kelia :)))

petras, 2009-06-05 15:07:56

nekreipkit dėmesio į prieš tai mano rašytą komentarą 🙂 aš parašau ar pasakau, o poto pagalvoju. nepykit 🙂

Aurelija, 2009-06-05 15:17:01

Geras mokytojas:

1.Griežtas, bet žmogiškas.

  1. Išradingas.

  2. Puikus pedagogas.

  3. Žino kaip pateikti savo dalyko žinias mokiniui

5.Atkreipia dėmesį į visus vaikus, o ne į gabiausius.

  1. Moko ne tik tai, kas “pagal programą” bet ir tai kas jo manymu svarbu žinoti tiek dėl dalyko tiek “iš gyvenimo”

7.Kitas temas išdėsto tik tada, kai prieš tai buvusi yra visiškai aiški. Jis – nuoseklus! (Nes jis žino, kad jei mokiniui liks spragų, tai visos “programos” šuniui ant uodegos).

  1. Jis įdomus, jo puiki kalba, tartis.

  2. Jis įeina į klasę ir visi tyli, klauso (nežinau kaip tai paaiškinti).

  3. Jis tiesiog serga už vaikus.

  4. Jis nebijo išsikviesti tėva ant kilimėlio.

  5. Jis draugas. Ji gerbia. Jo prisibijo. Jis Autoritetas. Jis aktyvus.

  6. Jis nesinaudoja mokinių tėvų “paslaugomis”, nes mano, kad tai paprasčiausiai neprofesionalu, net jei jis už jas moka.

Blogas mokytojas:

  1. Jis čia dirba tik, kad dirbų;

  2. jam svarbiau “programa”.

  3. Vaikai jam nerūpi.

  4. Užtat rūpi “tėvelių” pinigai;

  5. Jis nuoširdžiai tiki, kad visi turi lankyti “korepetitorius”

  6. Jis rašo blogą pažymį galvodamas, kad vaikas nesimoko, bet nepagalvoja, kad galbūt jis to “blogiečio” dalis. Jis net nesistengia suprasti, kodėl taip atsitiko. Tema neaiški, ar tinginiukas?

  7. jis naudojasi mokinių tėvų “paslaugomis” ir dėl to proteguoja arba ne mokinį.

VV., 2009-06-05 15:41:17

Aurelijai

Kaip būtų smagu, kad Aurelija taip pat paanalizuotų “gerą mokinį” ir “blogą mokinį”.

Mokytojai taip pat žmonės- su ribotais nervais ir su ribotom jėgom. Jeigu visi mokiniai būtų tokie geručiai, žinotų ne tik teises, o ir pareigas, būtų kur kas paprasčiau dirbti ir būti geru ir teisingu mokytoju.. Pavyzdžių būna daugiau negu juokingų – na, nelanko koks vaikutis dvyliktokiukas porą trejetą mėnesių pamokų (pamanyk – dailė…)… o paskui stebisi, kad gauna minimalų įvertinimą. Ir dar stebisi – jūs juk man nieko nesakėt 🙂 kažkodėl jam atrodo, kad tai aš turėjau jį koridoriais vaikytis ir už rankelės atsivesti į klasę. O juk yra tvarkaraštis, ir tam vaikučiui jau aštuoniolika metų, o ne treji-ketveri…

VV., 2009-06-05 15:52:30

B.B.

Direktoriau, bet kodėl jūs toks nenuoseklus? Tarsi būtumėt koks padangėm skradžiojantis poetas, o aritmetikoj nenusimanytumėt viisai. Aš gi klausiau, ar žinote, kiek uždirba paprastas mokytojas su ne itin dideliu stažu, turėdamas VISĄ ETATĄ, t.y. 18 kontaktinių valandų? Ar žinote? Kiek?

Saula atsakė – panašiai kaip valytoja, ateidama vakare iššluoti koridorių…

Jūs aiškinate, kiek ir ko, kaip ir kur jūs dirbote ir dirbate. Taigi ir mes dirbame visokius kitus papildomus darbus, per visas “ilgas” atostogas, kurių realiai telieka gal tik savaitė ar dvi.

Mokytojai nėra durneliai, jie tikrai gali PAPILDOMAI užsidirbti – korepetitoriaudami, programuodami, knygas rašydami, pagaliau vasarai išvažiuodami kokių braškių skint Anglijon ar senelių slaugyt Amerikon -visi sukasi kaip kas sugeba… Bet mes NE APIE TAI kalbame. Jūs suplakate į vieną du dalykus: atlyginimą už tiesioginį aukštos kvalifikacijos reikalaujantį darbą ir galimybes užsidirbti PAPILDOMAI.

Tai jei jūs teigiate, kad “mokytojai gyvena gerai”, reikia dar pridėti – jei mokytojai ir gyvena gerai, tai ne iš mokytojo algos – o pridėdami PAPILDOMUS darbus. O jei iš algos – galima sakyti, skursta.

Žinoma, pedagogo darbas (bent man) duoda didelį moralinį pasitenkinimą, ir kartais juokauju, kad už galimybę mokytojauti galėčiau net primokėti. Bet realiai tai ir mano vaikai nori ne tik valgyt, o ir prie jūros vasarą…

Aurelija, 2009-06-05 16:21:18

VV

Aš labai atsiprašau mokytojų, bet man regis Jūs vieninteliai, kurie kvestionuojat tuos su kuriais dirbate ir kuriems dirbate. Ar girdėjote gydytoją sakantį, kad ligoniai blogi, advokatą – kad klientas blogas. Kodėl man atrodo, kad dirbate su programa, o ne su vaiku? Reikia dirbt atvirkščiai!!!!

Sakot į dailę neteina. O kodėl? Paklausėte savęs? Gal tas vaikas nežino kam tos dailės reikia ir ką su ja daryt! Nes greičiausiai Jūs, būtent Jūs nepaaiškinote vaikui, kad dailė lavina jo skonį (na pvz. žinosi kokios spalvos dera, kokios ne ir galėsi sienas nusidažyti). Kad tai didelė duoklė jo intelektui ir žinoms.

Ir jei atvirai, kai mokiausi mokykloj labai laukdavau, kad mokytojai pasakytų ko iš mūsų tikisi! Na negi sunku surašyti ant didelio lapo ir pakabinti ant mokyklos sienos kuo pasižymi blogas mokinys, o koks geras? Bet ne…būdavo uždaro klasės duris ir tyli.

Nebendraujat ir nemylit savo mokinių pripažinkite.

Negi taip sunku yra pasikviesti į dailės pamoką tikrą dailininką!!!! Piešti ant tikros drobės ir su tikrais dažais!!!! Manau p. Burgis tą paveikslą (kad ir bendrai klasės nupieštą) mielai pakabintų ant gimnazijos sienos.

Diskutuokit! leiskit jiems būti meno kritikais, rašykit ese!!! Nustebsit kokie geri jūsų vaikai…

et… bijau, kad tai balsas tyruose…tuoj suvalgys mane Tamstos 🙁

Burgis, 2009-06-05 16:28:48

Aurelijai: 100 balų!

VV.: ne, aš nuoseklus! Pirma, čia ne vieta rašyti, kiek IŠ TIESŲ uždirba gimnazijos mokytojas metodininkas už 18 “kontaktinių” valandų (kodėl gimnazijos, o ne “paprastos” mokyklos? todėl, kad jis Mokytojas; kodėl metodininkas? todėl, kad tik žioplys ir tinginys juo netampa per porą metų). Antra, kas Jums pasakė, kad 18 valandų yra VISAS mokytojo krūvis? Ministerijos klerkai? Ar aš kaltas, kad jie neišmano darbo apskaitos?

Apie save parašiau tik todėl, kad galėtumėte “ekstrapoliuoti”: būdamas 25 metų, aš mėgaučiausi būdamas mokytoju metodininku gimnazijoje, turėčiau 25 “kontaktines” valandas ir neprašyčiau padidinti man atlyginimo!

Aiškiau nebesugebu.

Jūratė, 2009-06-05 16:45:58

  1. Kad suprasti, kokia gili krizė Lietuvoje, reikia pasiskaityti komentarus po straipsniais. Klausimas, ar mes gyvename taip gerai, kad žmonės leidžia savo laiką užgauliojimams, keiksnojimams, nes visos gyvenimo temos jau išsemtos? Ar mes gyvename tiek blogai, kad žmonės, taip iškeikę, apdrabstę purvais, bent kažkiek pasijunta geriau? Tokiems kaip “Žaliava” norėtųsi tik pasakyti: kartais kai labai aršiai loji, pamatai, kad loji prieš veidrodį… O kad įsitikinti, jog ne visi mokytojai tinkamai atlieka savo pareigą galime jau vien tuo, kad tokiems kaip “žaliava” nesugebėjo įskiepyti pačio pagrindo – pagarbos. Savo nuomonę ginti, diskutuoti, išreikšti pasipiktinimą galima ir mandagiai (kaip kažkas pasakė, kam rėkti, juk galima ir ramiai akis išdrąskyti :D). O pasakykite, miela Žaliava, kai jūs į diskusiją ateinate su agresija, koks tikslas? Pažeminti? Išsilieti? Ar išsakyti savo poziciją? Dažniausiai klausytojas to nebeišgirsta, nes pirmiausia “pasisveikina” su jūsų pykčiu ir panieka.

  2. Mūsų mokiniai ir studentai labai gerai žino savo teises, bet ne pareigas. Šiandien daug teko diskutuoti klausimu: neteisybė, nes per perlaikymą buvo daug sudėtingesni klausimai. O kodėl laikei antrą kartą? Nes pirmą kartą neišlaikei? O kodėl neišlaikei? Nes nebuvai gerai pasiruošęs? Tai kur čia neteisybė? Juk pasibaigus skolos mokėjimo terminui mokame ir delspinigius. Ar ir čia neteisybė?

  3. Jei gydytojas atmestinai gydys, o pacientas atmestinai gydysis, kam nuo to bus blogiau? Vistik studentai patys turėtų labiau norėti mokytis. Savo katedros dėstytojus galiu skirstyti į dvi kategorijas: į labai gerus ir į tuos, su kuriais dar nesusidūriau. Iš dalies sutinku su Aurelijos keliamais kriterijais dėstytojui. Bet ar tikrai turint gyvenime tikslą ir jo nuosekliai siekiant, žinių pasiėmimo motyvas turi priklausyti nuo dėstytojo asmeninių savybių?Dar ir dabar su džiaugsmu grupiokai prisimenam vieną kietą dėstytoją ir jo amžiną frazę: mergaitę, a mes kontaktuojam? A tau dar nedaeina? Bet savo dalyką išmanė labai gerai. Spėkite, kiek iš visos grupės eidavo pas jį į konsultaciją? Viešas tokias darė tik dvi, bet iš jo pusės buvo reikalavimas: ateinate ne į mane pažiūrėti, o su savo klausimais, problemomis. Gerbkite tiek savo, tiek mano laiką ir nevaidinkite darbo. Abi konsultacijas aš viena jo klausinėjau, tariausi, ginčijausi, o visa palaikymo komanda sėdėjo už nugaros… Rėkiame: studijų kokybė, studijų kokybė… tai ką dabar toks dėstytojas turi pradaryt skalpelį ir sudėt žinias? Tiesa, prieš tai gerai surišęs studentą, nes kaip matome, studentui viso to nelabai ir reikia…

  4. Kiekvienas tiesą susikuriame pagal patogumą. Aš tą interviu supratau kaip direktoriaus norą, kad būtų dar geriau. Kaip vanduo, stovėdamas pradeda gesti, taip ir žmogus, nustojęs siekti dar geriau, savotiškai pradeda degraduoti. Džiaukimės, bent vienas žmogus dar nori, kad mūsų vaikai gautų geresnį išsilavinimą. O kad toks noras nėra vien tik skambūs žodžiai, galime stebėti ir gerai atliktus namų darbus – KTUG 🙂

Jūratė, 2009-06-05 17:05:24

Audrelija, aišku kad ne kartą girdėjau iš gydytojų, kad ligoniai blogi. Čia jau visai kita sritis, bet irgi su panašiom problemomis. O kodėl dabar turėtų jus kas pulti? Juk idėjos pas jus visai įdomios, nereikalaujančios labai daug finansų, tik noro. Bet kiek tokių kaip jūs, norėjusių eiti, gauti, žinoti? Čia ne šunų kirpykla, kur atvedi savo gauruotą keturkojį ir pasiimi visa iššukuotą, pakvėpintą. O kai tėvų požiūris yra: atvežiau, išmečiau, atvažiuosiu po pamokų, mano pareiga tuo ir baigiasi.. tai natūralu, kad ir vaikučiai interpretuoja: manęs nesudomino, netinkamai kalbėjo… Ne paslaptis, kad tarp KTUG ir kitų mokyklų yra konkurencija. Tikrai ne kiekvienas mokytojas skatina savo auklėtinį stoti į KTUG, nes ten geriau. Bet kažkodėl patys mokiniai lenda ten kaip musės į medų. Vadinasi, sąmoningumą skatina ne tik mokytojas. Pagaliau, jei buvo blogas mokytojas, jums tai yra pakankamas argumentas nusiraminimui, jog visą gyvenimą dėl to teks taisyti mokykloje paliktas spragas? Juk gyvenimas tai mūsų, ar tikrai dedame patys visas pastangas, kad gyventume geriau?

Jūratė, 2009-06-05 17:06:29

Aurelija, atsiprašau, iškraipiau jūsų vardą. Netyčia

VV., 2009-06-05 22:53:21

Oi, pralinksminote. Ir Aurelija, ir p. Burgis.

Visų pirma Aurelijai: visa bėda, kad aš ir esu TIKRA DAILININKĖ – pirmokams(t.y. devintokams) taip ir pasakau – gal būsiu bloga mokytoja, nes ne pedagoginį baigiau, o Dailės Akademiją. (Žinoma, pedagogika, psichologija domėjausi ir net tokioj magistrantūroj mokiausi, kai supratau, kad pedagoginis darbas man patinka).

Kodėl didelėm raidėm parašiau, kad dailininkė? Kad pamatytumėt. Tapau, jau gal šešias personalines parodas esu surengusi, kasmet dalyvauju miesto dailininkų bendrose parodose, kartais vieną kitą paveikslą salonuose parduodu. Dar iliustruoju knygas. Dar – surašiau, ką žinojau, į dizaino vadovėlius.

Taigi: tiems, kas nori, galiu šį tą papasakoti ir kai ko išmokyti. Gimnazistai, kuriems įdomu, kartais ateina į mano dailės studiją (dirbtuvę). Yra ir kaimynų dailininkų, greta dirbtuves turinčių.

Dėl meilės. Tikrai nemyliu mokinių. Perfrazuojant p.Burgį, kuris sako, kad myli tik savo žmoną, o kitas moteris tik mėgsa, taip ir aš – myliu tik savo vaikus, o mokinius mėgstu. KTUG tokia „tiksliukinė“ – labai meniškų vaikų nėra tiek jau daug. Bet kurie domisi, tapo ir aliejiniais, ir tekstiliniais dažais ant drabužių, ir akvareles lieja. O mokinius vaikytis koridoriais, kad jie ateitų – nemanau, kad tai mano funkcija.

Beje, mokinių turiu apie 150-170.

Dėl dvyliktokų… tai jei jau nesusidomėjo, ką čia besudominsi. Yra ir kitų menų-juk gali rinktis. Kiti, sudominti arba susidomėjusieji, padaro puikiausius kūrybinius darbus.

Atsiprašau, kad trumpiau parašyti nemoku. Dar tokia detalė – mirsiu nepamiršiu. Prieš kokius septynerius metus viena klasė man įėjus ilgai triukšmavo –net negalėjau pamokos temos pasakyti, tokie buvo įsisiautėję.. Laukiau. Kelias minutes, kol vieni kitus nusitildė. Pasakiau, kad mokiniai turėtų žinoti, jog ne tik mokiniai turi teises, bet ir mokytojai – mokyti, o ne drausminti. Viena šaunuolė, sėdėjusi pirmame suole, labai išdidžiai man pareiškė:

-O jūs turite mus sudominti, kad netriukšmautume!

Va tokiais atvejais tikrai praeina noras “dominti”. Tikriausiai esu niekam tikusi mokytoja, ar ne?

p. Burgiui. Neprašiau jūsų parašyti sumos. Tik man susidarė įspūdis, jog nežinote.

VV., 2009-06-05 23:02:20

B.B. 25-erių jūs niekaip nebūtumėte metodininkas, nes tam būtina sąlyga – stažas pagal specialybę po diplomo. Visai neseniai pirma atestacija buvo įmanoma tik po 5 metų – iš paprasto tapti vyr. mokytoju. Kur ten dar iki metodininko. Nors, žinoma, kai nori -gali daug daugiau, negu kai nenori…

Viskas. Daugiau nerašysiu 🙂

Saula, 2009-06-06 01:19:45

Aurelija, o, kad visi mokiniai būtų tokie kaip Jūs: žingeidūs, trokštantys žinių, siekiantys savo tikslų! KTU gimnazijoje visi (na, gal beveik visi) tokie motyvuoti. Gal ne dailėje, bet vis tiek kur nors.

Čia buvo kalbama, kad universitetuose siekiama tik pažymio, diplomo. Paprastoje vidurinėje m-kloje kiek yra mokinių, kurie NIEKO nesiekia. Kažkoks totalus abejingumas. Patikėkit, vos ne ant galvos atsistoji, visą savo „dominimo“ arsenalą išbandai. Ne tik su tėvais kalbiesi, bet ir pradinių klasių mokytoją susirandi, ieškai priežasčių, kodėl, bet kaip į sieną. O dar klasėje po keletą mokinių adaptuotų, modifikuotų ir dar koks nors turintis elgesio sutrikimų, kuriam nei iš šio, nei iš to vidury pamokos šauna į galvą kam nors įspirti ar pan. Šlapia nugara būna po tokios pamokos. Tada nors verk – tiek širdies įdėjai, pastangų, o viskas šuniui ant uodegos. Žinai, kad kitą pamoką vos ne iš naujo teks… Bet ką darysi – integracija. Juk ir šitiems vaikeliams reikia gero žodžio, žinių, įgūdžių. O kad nenukentėtų gabieji, diferencijuoji, individualizuoji. Tos 45 min. pareikalauja iš mokytojo ohoho kiek jėgų. Galiu palyginti su valanda didelės salės scenoje, kai su kapela dainuoju ir vedu koncertą, bendrauju su publika ir t.t.

Saula, 2009-06-06 01:32:38

Petrai, neverkiu. Kodėl kas tik kas, iškart šitas veiksmažodis „verkia“. Tai žeidžia. Juk yra problemų, apie kurias galima KALBĖTI (ne verkti). Tik kelis faktus-mintis pateikiau. Nes, kas patys nepabuvo mokytojo kailyje, tai kaip ir aš anksčiau – neįsivaizduoja, kad taip yra.

Man patinka mano darbas. Radau savo vietą. Kaip žuvis vandeny. Ir aš, kaip VV, pagalvodavau, kad primokėti galėčiau. Ir satisfakciją gaunu, kai mokiniai skina laurus ar jau studentai vis užbėga pasiilgę. Ar tas buvęs adaptuotas/modifikuotas, išaugęs į puikų jaunuolį, užeina pasigirti, kad rado gyvenime savo vietą – tai suteikia tiek džiaugsmo, gal kiek Jums, p. Burgi, žinia apie KTUG abituriento įstojimą į Kembridžą ar pan.

Tomas Lee, 2009-06-06 11:29:59

100 proc pritariu Burgio mintims. Net nera ka daugiau pridurti.

we, 2009-06-06 13:44:21

Bet kuri sistema kažkokiu būdu stengiasi artėti link pusiausvyros taško. Tas pats atsitiko ir su mūsų švietimu: mokytojai už tiesioginį darbą gauna mažus atlyginimus, todėl pasidarė darbštesni ir už pinigus dirba asmeniškai (korepetitoriai). Tie mokytojai, kurių dalykų egzaminų nėra arba mažai kas juos laiko, gali užsiimti kažkuo kitu… Jei visus tokia situacija tenkina – viskas gerai.

Netinkama žaliava, 2009-06-06 14:23:16

Pradėjus diskutuoti, aptariu ne direktoriaus biografija, profesinius pasiekimus ar “namų darbus”, aš reaguoju į tai, kas pasakyta plačiai visuomenei. O tai, kas išsakyta, prieštarauja Tiesai ir profesinei etikai. Čia slypi mano nepagarbos šaknys.

“Antai pasakojamos legendos, neva mokytojai skursta. Tai netiesa. Mokytojai gyvena gana gerai, o Gedimino Vagnoriaus laikais jie gyveno dar geriau. Turbūt pastebėjote, kaip greitai „užgesta“ švietimo sistemos darbuotojų streikai. Vienybės nėra todėl, kad dauguma mokytojų suvokia – sakau tai drąsiai, – jog jie gyvena gerai. Jų atlyginimai – nemaži ir stabilūs. Jų atostogos – palyginti labai ilgos. Jų darbo diena – nenormuota.

Jei visas mokytojo darbo krūvis yra 18 pamokų per savaitę, tai ką jis veika likusias 22 valandas, kurias priklauso atidirbti darbuotojui prie staklių?“

Kas mato čia tiesą? Tiesos antonimas yra melas, o sąmoningas melas kompetentingo asmens yra naglas melas. Mielos Saulos pasisakymas puikiai atspindi Tiesą, kurios „nemato“ Direktorius.

Man be galo gaila mokytojų, tikusių ir netikusių, nes mokytojas yra viso labo iešmininkas visoje švietimo sistemoje, jis yra bejėgis įkaitas, įvarytas į kampą.

Gal pažvelkime į akis Jos Didenybei Realybei?

Kodėl užgęsta“ švietimo darbuotojų streikai? Visai ne todėl, kad viskuo patenkinti mokytojai tingi streikuoti, kaip čia vaizduoja gimnazijos direktorius.

Šiandienos mokyklą laikosi ant pagyvenusių moterų pečių (PIRLS, 2006), jos bijo prarasti darbą, todėl nuolankiai paklusta viskam. Streikai malšinami visokeriopais būdais: pradedant nuo neoficialių nurodymų iš viršaus mokyklų direktoriams baigiant direktorių spaudimų mokytojams. O kadangi mokytojas yra bejėgis prieš direktorių ir seniai palūžęs, jį nesunku priversti šokti pagal norimą muziką. O gal Jūs nežinote, koks klastingas direktorių arsenalas naudojamas prieš mokytojus, siekiant paralyžiuoti bet kokį jų aktyvumą? Tad atversiu Jums akis į populiariausius poveikio būdus: tai tarnybinis persekiojimas, trukdymas atestuotis, krūvio mažinimas, daugybė papildomų darbų, kolektyvo, mokinių ir jų tėvų nuteikimas prieš neįtinkančius, vienu žodžių, direktorių nebaudžiamumas leidžia jiems paversti pragaru mokytojo gyvenimą.

Užtat kaip turi dirbti mokytojas, žino visi. Galybė reikalavimų nurodyta Žakaitienės įsakyme, mokyklų sukurtų pareiginėse instrukcijose, valstybės dokumentuose, programose, jis dusinamas vidaus ir išorės audito, visokio plauko tikrintojų, vos ne kiekvienas laiko save išmanančių reikalą ir aiškina mokytojui, kaip jis turėtų dirbti, virš mokytojo galvos aibė visokių valdininkų, kurie nieko jam neduoda, tik reikalauja.

Mielieji, ar gali užguitas ubagas išugdyti laisvą kūrybingą asmenybę?

Kokios sąlygos sudarytos mokytojui, kad jis gerai dirbtų, tobulėtų, būtų ne tik amatininkas, bet ir Kūrėjas?

Alga už tiesiogines pareigas maža, gyvenimo kokybė prasta, atsakomybė didelė, socialinė padėtis apgailėtina, dauguma dirba kaip šumerų laikais – balsas ir kreida. Norint išgyventi, reikia suktis, štai ir p.Burgis siūlo dirbti papildomai. Ar suvokiate, p.Burgi, kad užsidirbantis pragyvenimui mokytojas degraduoja kaip specialistas?

Apie tobulėjimą ir kvalifikacijos kėlimą. Prieš metant akmenį į mokytoją, pažiūrėkime, kuo vadovaujasi direktoriai. Iš direktorių lūpų girdėjau,“pas mane pagrindinė mokykla, man aukštos kvalifikacijos mokytojų nereikia“, dirbtinai stabdoma atestacija, taupomi pinigai kvalifikacijos kėlimo sąskaita arba tiesiog menkos kultūros vadovas neapkenčia šalia savęs ryškių asmenybių, pavydi autoriteto ir populiarumo, mokyklose klesti feodaliniai santykiai.

Nėra nemotyvuotų darbuotojų, yra nemotyvuojantys darbdaviai. Gerą mokytoją irgi galimą išugdyti, kaip ir gerą mokinį. Tai Gerų Direktorių pareiga.

P.Burgis „nemato“ visos švietimo sistemos ydų, darbo rinkos nebuvimo, nesiūlo problemų sprendimo būdų. Po užimamų pareigų vėliava jis nuteikia visuomenę prieš VISUS mokytojus. Kokio rezultato galima laukti po jo pasisakymo Delfyje? Algų mažinimo ir dar labiau apgailėtinos mokytojų padėties.

Netinkama žaliava, 2009-06-06 14:48:30

Jūratei

Ne vieno argumento neišgirdau nei iš Jūsų, nei iš p.Burgio.

“Tokiems kaip “Žaliava” norėtųsi tik pasakyti: kartais kai labai aršiai loji, pamatai, kad loji prieš veidrodį… O kad įsitikinti, jog ne visi mokytojai tinkamai atlieka savo pareigą galime jau vien tuo, kad tokiems kaip “žaliava” nesugebėjo įskiepyti pačio pagrindo – pagarbos.”

Jums tikrai pgarbos kitiems neįskiepijo ir sąžinės iš miegų neprikėlė. Žinoma, kalti mokytojai…

Burgis, 2009-06-06 19:51:30

“Netinkama žaliava”, Jūs tikrai netinkama žaliava – iš Jūsų niekada niekas nesukurs mokytojo… Tai diagnozė, ne priekaištas.

Saula, 2009-06-06 23:21:58

Gaila. Ši diskusija bevaisė. Įžeidūs žodžiai, atitinkama reakcija, neįsiklausymas į kitokią nuomonę (šventai įsitikinę savo teisumu).

Labai gerai suprantu p. Burgį, gaunantį „netinkamą mokyklų produkciją“. Bet ne vien mokytojai kalti. Jaučio odos neužtektų vardinant visas galimas priežastis. Sutinku, yra mokytojų, netinkamų mokyklai. Bet dar daugiau yra „galvų“, kurių artyn mokyklos (švietimo sk., mini-isterijos) prileisti nereikėtų. Žuvis genda nuo galvos… Ir t.t.

Apgailestauju, kad „žaliava“ leido sau tokiu nemandagiu tonu išreikšti savo nuomonę, iš karto nuteikdama prieš save kitus. Matyt, žmogui skauda, p. Burgio interviu buvo kaip peiliu per žaizdą. Tai ir rėkė. Atmetus „žaliavos“ įžeidinėjimus, jos žodžiuose apie sistemą ir direktorius yra tiesos. Žinau ne tik iš pasakojimų. Sveiku protu nesuvokiama, bet egzistuoja tai.

Aš visada pagalvodavau: „O, kad mums tokį direktorių kaip p. Burgis“… Na, ir kas, kad kategoriškas, bet visada svarbiausia kompetencija, padorumas, sąžiningumas, asmenybė. Todėl jam net įsivaizduoti sunku, kad gali būti ABSOLIUČIAI kitaip.

VV., 2009-06-06 23:56:39

Netinkamai žaliavai.

Jūs teisi, Žaliava. Net LABAI teisi. Tik, matote, nepasirinkote tinkamo tono ir mandagesnių žodžių, todėl dabar jūsų niekas nenori klausyti. Čia juk ne Delfi komentarai 🙂

Aš tik dvejus metus dirbau “paprastoje mokykloje”. Netgi gana prastoje. Vadavau į dekretą išėjusią draugę, kad jai darbo vieta neprapultų.Kentėjo mano visa šeima, nes grįždavau tokiais išdirgintais nervais, kad sugebėdavau tik verkti arba rėkti ant namiškių. Esu buvusi apmėtyta net obuolių graužtukais pamokoje, nors šiaip jau su mokiniais susikalbu. Nė už ką negrįžčiau- net bado atveju ieškočiau kažko kito. Kaip dabar madinga sakyti, “nemotyvuotų” mokinių ten – baisi daugybė, kaip koks plentvolis… Mokytojams ten nežinau kokius priedus turėtų mokėti.

O kol mokytojai turės “papildomai užsidirbinėti”, tol jie negalės visų jėgų ir visos savo kvalifikacijos skirti tiesioginiam darbui. Labai paprasta. Visi turi savo ištvermės ribas.

Jūratė, 2009-06-07 09:03:02

Žaliava, jei skaitėte įdėmiai mano pasisakymą ir bandėte suprasti, tai aš būtent akmenėlį į mokinio, studento ar į jo tėvų daržą mečiau. Bet kaip vv ir pasakė, jūsų tonas ir parinkti žodžiai užblokuoja visas mintis. Pagarba avansu neduodama. Norite būti gerbiama, pirmiausia savo daržą susitvarkykite! Su kokia nuotaika į diskusija atėjot, su tokia mes jus ir pasveikinom

Netinkama žaliava, 2009-06-07 10:55:22

Galėčiau parašyti visiems: kaip medikė medikui išrašyčiau vaistukų nuo logorejos, paspausčiau ranką, įrodyčiau naivumą, pataikavimą ar loginikos stoką…

Tačiau man svarbus tik pokalbis apie reikalą.

B.Burgis, matyt, už savo žodžius neatsako,

o personalijų mėsinėjimas man nėra neįdomus.

Netinkama žaliava, 2009-06-07 10:56:23

Atsiprašau -“nėra įdomus”

Burgis, 2009-06-07 11:11:48

Saulai, Jūratei ir VV.: informacinio “triukšmo” fone, baigdamas šią diskusiją šioje vietoje (bet ne apskritai!), pastebėsiu: ar nepraslydo tokia mintis: jei atlyginimas būtų geras, tai mokykloje galėčiau dirbti ir su nusikaltėliais? Juk aš ir kalbu viešoje erdvėje dėl to, kad jokiu būdu negalima leisti, jog mokytojas būtų vergas! Bet jei esi vergas – susitaikyk su vergo dalia… Jūs skaitėte, kad keli komentatoriai siūlo pjaustyti automobilių padangas, jei, tų studentų nuomone, dėstytojas (net ne mokytojas) rašo netinkamus pažymius. Bėgti, pasitraukti, pasiduoti, nusileisti? Mokytoja VV, Jūs gerai žinote, kad niekšų mūsų gimnazijoje nėra, tai kaip gali atsitikti, kad žmogus nei iš gimnazijos pašalinamas, nei už dailės darbus laiku atsiskaito? Kažkas kažko nepadarė, tiesa? Ir jūs visi, gerieji mokytojai, jei stotumėte greta manęs mūru už savo orumą, už savo teisę dirbti ramiai, tai ar nenutrūktų diskusija apie atlyginimus?

Ir dar viena, jau paskutinė pastaba: atgavus nepriklausomybę, iš mano katedros į verslą išėjo tik trys žmonės… Žinoma, dėstytojas – ne mokytojas (dėstytojui nereikia pašaukimo, tiesa?), bet pagalvoti yra apie ką…

Saula, 2009-06-07 14:28:49

Nors kaip ir baigta diskusija, bet nusikalstu – paskutinė pastabėlė.

Nepajutau tos minties: „jei atlyginimas būtų geras, tai mokykloje galėČIAU dirbti ir su nusikaltėliais?“. O atsakydama į ją: tai kad GALIU ir DIRBAU su būsimais daboklių, kalėjimų gyventojais. Nedetalizuosiu visko, bet taip. Net ir šįmet. O šalia jų – pora gal būsimų lukšiukų ir imbrasaičių. Diferencijuoti ir individualizuoti reikia ne 2 ir ne 3 lygiais…

Čia atsakymas ir Aurelijai, kuri rašė: „Jūs vieninteliai, kurie kvestionuojat tuos, su kuriais dirbate ir kuriems dirbate. Ar girdėjote gydytoją sakantį, kad ligoniai blogi, advokatą – kad klientas blogas.“ Mokytojas dirba ne su 1-u, o su 16-32 mokiniais vienu metu.

Ir nesijaučiu verge. Gal dažniau Don Kichote. Todėl ir susitaikyt su vergo situacija niekaip neišeina. O po sunkiai pasiektų mažų džiaugsmų-pergalių, „abidno“ („skaudu“ ne visai tas atitikmuo), kai, makt, ir atlygis – apibendrinama: mokytojai šiokie ir anokie. Kaip nėra pasaulyje tik 2 spalvų, taip ir čia.

Ir ne atlyginimas svarbiausias, o požiūris.

Dar kartą atsiprašau, kad viršijau limitą 🙂

Gero tėvo dienos vakaro! O ir į rinkimus reikia skubėti.

Burgis, 2009-06-07 14:39:25

Ir aš viršysiu normą: atleiskite man, Mokytojai, jei įžeidžiau jus asmeniškai, norėdamas pasakyti apie mokytojus apskritai. Bet juk teisingai “išskaičiavo” komentatoriai: jei tas burgis nors šio to dar vertas, tai tik todėl, kad turėjo puikių mokytojų. Nesiginčiju!

Tomas D., 2009-06-07 15:23:41

Vistiek, mokytojas niekada nebus geras mokytojas, jei jis nesugebes sudominti moksleivio savo mokslu. O kai neidomu – kas ismoksi? Tarkime tam paciam KTU, taikomaja matematika deste prof. J. Rimas. Kol nepaklausem kam mums tos Furje transformacijos ir visa ta analize, tol gavom sausas formules, kurios atrode be proto ir mums ju niekada nereikes, juolab, kad viena ranka raso, kita trina, bet kas is to? Tikras pavyzdys kaip siekiama isdestyti programa, o ne ismokyti/sudominti studenta. Ne vien mokytojai blogi ir ne vien “zaliava” bloga…

Jūratė, 2009-06-07 21:12:30

Tomai, bet čia juk ne restoranas: atėjau, jei nori, kad neišeičiau, pasiūlyk man kažką toooookiooooo…

Mokslo sistema neveiks normaliai tol, kol svarbiau už žinių perdavimo/priėmimo procesą ir bendradarbiavimą bus svarbiau atsišaudyti iš abiejų barikadų pusių

Jūratė, 2009-06-07 21:22:33

Tomai, aš su jumis pilnai sutinku dė vieno – kiekvienas dėstytojas turėtų studentui apibrėžti praktinį to mokslo panaudojimą, net jei tai yra tik pagrindas kitam mokslui pažinti/pritaikyti.

Ir dar, mokytojai kaip ir kitos srities specialistai turi dirbti mėgiamą darbą. Dirbdamas nemėgiamą darbą žmogus nesijaus laimingas. Ir čia pasaka iš naujo apie tai, ką gero gali duoti kitiems nelaimingas žmogus. Kai gyveni savo mėgiamu darbu tai ir gerų sprendimų lengviau galima rasti. Ar visi mokytojai dirba tai ką moka/nori? Ar tai tik dėl to, kad neturėjo kito pasirinkimo…? Nuo čia ir kyla problema tiek mokytojams, tiek mokiniams

sonata, 2009-06-07 21:28:14

Jūratei: Vėl kišu savo trigrašį: vienos apklausos, inicijuotos berods Kauno visuomenės sveikatos biuro, tik 30 proc. mokytojų jaučiasi gerai, dirbdami savo darbą- likusieji triūsia apimti vidinio nepasitenkinimo, kuriam nurodo begalę priežasčių. Toks, sakyčiau, susimastyti verčiantis nuošimtis:/

VV., 2009-06-07 22:45:10

Tomui D.

Patariu: paklauskite p. B. Burgio, ką jis mano apie mokslo “įdomumą”. Nustebsite.

O šiaip tai man keisčiausia, kad galioja ta patarlė: pats muša, pats rėkia. Interpretuoju: aimanuojama, kad kažkas (mokytojas, dėstytoja,s mokykla) kažko nedavė, bet visai nekalbama, ar tas nepatenkintasis NORĖJO kažką gauti.

V.R., 2009-06-08 14:07:04

Liūdna diskusija. Kodėl? Todėl, kad jai toną uždavė arogantiškas svetainės šeimininko tonas (kuris dažnai jam pakiša koją)ir “nusvaigimai” interviu. Kodėl taip sakau? P. Burgis sakys, kad jam nė motais, bet pasikalbame su kitų KTUG mokinių tėvais, ir beveik visiems tai užkliūna. Pirmoji B.B. kalba gimnazistams būna žavinga – nes neįprasta. Paskui pamatai, jog imama kartotis. Dar vėliau – pamatai, jog virš visko – išminties, proto, talentų – iškyla arogancija „pažiūrėkite, koks aš puikus“.

Mano vaikas prieš kurį laiką jau baigė KTUG, todėl direktorių neblogai pažįstu, nors asmeniškai akis į akį nesame kalbėjęsi. Mokinių nuomonė panaši – pirmokai juo žavisi, o abiturientai jau atlaidžiai šypsosi… Narcizėja žmogus vis labiau.

Mano žmona dirba kitoje mokykloje (nors ne pedagoginį baigusi – ji informatikė). Mokyklos bėdos labai ne tokios, kokias piešia B.B., jas matydamas iš direktoriaus kabineto. Atlygis tikrai neadekvatus pamokų kiekiui.

Ir dėl Netinkamos Žaliavos. Ji visiškai teisi, o kalbėjimo toną išprovokuoja minėtoji B.B. arogancija…

Dar- Aurelijai. Vaikeli, vaikeli, kokia tu dar jauna ir idealistė. Pabūk bent kokią savaitėlę mokytojo kailyje. Tada galėsi svaičioti apie mokinių mylėjimą-nemylėjimą, sudominimą-nesudominimą…

Pabaigai – atleiskite, kad vėl įkėliau koją į šitą svetainę. Dabar jau puikiai žinau, jog jos šeimininkas mėgsta tik panegirikas. Gal metai kalti?

Sudie.

Jūratė, 2009-06-08 14:33:14

Vakar teko išgirsti vienos matematikos ekspertės pasakojimą. Moko ji mokinį už pinigus, ruošia valstybiniam egzaminui (vienoje stipriausių gimnazijų Kaune). Duoda spręsti uždavinį, kiek sudėtingesnį nei mokyklinio, bet pakankamai lengvą kaip valstybiniam egzaminui. Žinote kokia mokinio reakcija? 🙂 JŪS ANT MANĘS UŽSISĖDOTE! Reiškia, žmogus moka pinigus, eina papildomai mokintis… Tai ar čia mokytojo kaltė? Ar per tą laiką, kai jie produktyviai galėtų pasimokinti, ji turi sėdėti ir įtikinėti/sudominti? Kiekvienas turi dirbti savo darbą – tiek mokytojas, tiek mokinys. Kol kas tik vieni į kitus pirštus rodo

Burgis, 2009-06-08 14:46:51

V.R.: “Mano vaikas prieš kurį laiką jau baigė KTUG, todėl direktorių neblogai pažįstu, nors asmeniškai akis į akį nesame kalbėjęsi.” Žmogau, žmogau: Jūsų vaikas gavo mano gyvenimo dalelę, bent lašą kraujo, o Jūs “pažinote” mane nė nepakalbėjęs… O kalbate apie aroganciją.

index, 2009-06-08 15:41:13

Mirštu juokais:

“mano mielieji, mano piktieji, jei tas burgis nors šio to dar vertas, jei jūs visi, gerieji mokytojai, stotumėte greta manęs mūru, Jūsų vaikas gavo mano gyvenimo dalelę, bent lašą kraujo…”

Siūlau padovanoti Direktoriui auksinį bliūdą su krauju, kurį jis paaukojo vardan … “

Burgis, 2009-06-08 15:43:12

– Tai prisijuokėme per tėvo laidotuves! – pasakė index.

index, 2009-06-08 15:53:43

Teve mūsų, nenulipantis nuo kompo,prašome paaiškinti, Jūs laikote save biologiniu tėvu ar dvasiniu?

V.R., 2009-06-08 16:01:34

Tas ir paradoksalu – duodate tarsi daug – bent gimnazijos atmosfera gera, bet jusu pasisakymai “tryksta pasikelimu ir teisumu” -pasakiau ne as, o mano vaikas, jus labai garbines. Man, tiesa, apmaudu uz jus.

Atsiprasau uz lietuvisku zenklu prapuolima.

Burgis, 2009-06-08 16:40:11

V.R.: “Man, tiesa, apmaudu uz jus.” – nieko nesupratau, bet manau, kad tokie kaip “index” Jus supras. Frazę “tryksta pasikelimu ir teisumu” galėjo pasakyti būtent Jūsų sūnus, nes taip mokytas namuose – niekas negali būti teisesnis už jį patį.

Pakartosiu savo tiesą: vergams – vergų dalia. Jei per 20 metų niekas negalėjo nei pakeisti kitu, nei perauklėti direktoriaus, nors matė, koks jis netikęs, – matė vergai, net sukilti bijantys. Antras variantas: jei gimnazijoje direktorius nieko nereiškia, žmonės atiduoda savo vaikus geriems mokytojams mokyti, tai ir problemos nėra – tebūna direktorius koks nori!

Trečias variantas: tas pasipūtėlis kvailys mano, kad referendume slaptai balsuojant laimėtų ir prieš Jus, ir prieš Jūsų vaiką. Kas galėtų paneigti?

Bėda tokia: Jūsų vaikas jau niekada neturės kito gimnazijos direktoriaus (“netrykštančio teisumu”). Užjaučiu, bet nė kiek nežadu pasikeisti, nes tikrai mėgstu “trykšti teisumu” – to juk mokiausi visą gyvenimą…

index, 2009-06-08 20:22:19

Ketvirtas variantas: kažkas gimnazijoje velka visą darbo krūvį, o direktoriui leidžiama ant tvoros kakariekynę paleisti!

Jūratė, 2009-06-08 20:48:30

index, o jūs tikrai buvote gimnazistas?

Burgis, 2009-06-08 20:51:16

Tai čia pirmas variantas, indexe: vergams – vergų dalia, tegu velka visą darbo krūvį…

Jūratei: Jūs per geras žmogus su indexu kalbėtis, leiskite man pasimėgauti :-)))

jomantas, 2009-06-08 21:44:07

Ponai mielieji! Jau darosi įdomu. Nuo kada vaikas (vaiku laikau iki kol jis baigia mokykla, kitaip tariant susipažysta su aplinka) pradės pats reikalauti mokslo. Kada ir kur taip yra buve. Mokytojo darbas uždekti noru gyventi ir ieškoti neatrastu kanjonų. Bet jai jis, tai yra mokytojas, pats nedega noru kurti, atrasti. Taj kokia dar gali būti kalba. Yra toks mokytojas kuris trikšta parodyti pirštu ir užvesti ant kelio šioje diskusijoje? Mokytojas tik skundžiasi. O eina kalba apie konkretų reikalavima apart pinigų kiekio. Visiems sunku, bet kad jums sunkiausia? Jūs turite būti tas grižtas draugas. Paklauskite Burgio, ar kas nors yra metęs į jį graužtuka? Tikrai ne. jis dega noru džiaugtis gyvenimu ir moka uždegti kita gyventi. Kalba eina apie liepsną širdyje. Kas dar ją turite. Turėsite ją turėsite ir pasitenkinimą. Ar klystu? Jaj taip tai nepasididžuokite aš dar tebeieškantis atsakymu.

Burgi:(nemėgstu tu gerb. ar dr. ir pan. jie nieko nepasako apie žmogų, pasako pavardė) nebūkite toks kietas ir nepajudinamas dar ir jūs ne viska žinote. Reikėtu oponentus labiau gerbti juk jie oponentai. Pasakymas nekreipsiu dėmesio yra nepagarba. Oponenta reikia gerbti. Bet aš dar jaunas, taj atleiskit jaj klaidų daug ir panašiai.

Burgis, 2009-06-08 22:34:06

Įdomus sutapimas: Petras Jomantas buvo mano kurso draugas, mano jaunystės draugas – nuostabus žmogus! Gal čia rašo jo sūnus? Gerai rašo, bet pakomentuosiu.

Diskusijų pagrindu šiandien parašiau straipsnelį “Dialogui”, pavadinęs “Ginčo menas”. Gal kada nors išspausdins, vėl būsiu užpultas :-).

Nekartosiu to, kas ten parašyta, tik pasakysiu “jomantui”: nereikia gerbti kiekvieno oponento, nereikia! Negali gerbti visų, su kuriais diskutuoji, kartais diskutuoji karštai, aistringai. Tik nereikia oponento įžeidinėti (kol jis neima įžeidinėti tavęs…), nereikia tyčiotis net iš klaidingų teiginių – reikia ginčytis. Reikia neigti ir teigti. Manau, kad šioje svetainėje lankosi daug įžvalgių žmonių, kurie mato, kas šias taisykles pažeidžia (ir aš pažeidžiu kartais, ir aš!).

Man nesmagu už tuos, kurie stengiasi kuo skaudžiau įgelti – juk save pažemina. Bet jie anonimai… Jau vien tuo diskusija nelygiavertė, galėtų aršesni oponentai atsižvelgti į šį lemiamą faktorių.

Bet aš juk irgi galėčiau lengvai išsisukti: uždarau svetainę, niekam neduodu interviu, nerašinėju straipsnelių, nekalbu susirinkimuose… Kai taip atsitiks, prašyčiau mane užkasti arba sudeginti.

index, 2009-06-08 22:50:16

Su oponentais Burgis nebendrauja, ne jo lygis.

Malonumą jam teikia rietenos tuščioje vietoje.

Senovės išminčius sakė: „Kalbėk, kad aš tave matyčiau“.

Pamatėme, koktu pasidarė. Neįtikėtina, kad į blizgų popieriuką suvyniotas toks … .

Jūratė, 2009-06-08 22:53:37

V.R. aš atsakysiu Jums grynai iš savo pozicijos. Tikrai nenustebčiau ir nesupykčiau, jei mane kaip ir Aureliją pavadintumėte naivia jauna idealiste. Ar tai yra blogai? Pasvarstykime, kas pasauliui daro blogesnę įtaką – snobai, kurie save pervadina realistais, ar idealistai? Aš skaitau, kad kuo daugiau idealistų, tuo didesni šansai pagražinti gyvenimą. Juk kas daugiau gero gali pasauliui padaryti? Ar tas, kuris jau užsiblokavęs: pasaulis neteisingas, niekas nepasikeis, visi vagys… Ar tas, kuris dar pilnas gražių įdėjų ir tikėjimo? Sutikite, įtaiga yra galingas įrankis tikslui pasiekti. Kada jau susidurs su gyvenimo neteisybe tada. Bet kam tą forsuoti? Pažiūrėkite, Aurelija išvardino tikrai puikių įdėjų, kurioms realizuoti reikia tik noro.

Jei Jūsų sūnus baigęs gimnaziją, vadinasi Jūs esate panašaus amžiaus kaip mano tėvai. Man mano tėvai yra neabejotinas ir neginčijamas autoritetas. Todėl žiūrėdama iš savo varpinės galvočiau, kad Jūs savo vaikams irgi toks esąte. Bet niekaip negaliu suprasti Jūsų, kaip žmogaus su gyvenimo patirtimi, nedėkingumo. Pirmiausia, kai žmogus didindamas savo argumento svorį, remiasi: “pasikalbame su kitais tėvais ir daugumai užkliūva ta arogancija…” Labai jau neetiška. Jūs galite disponuoti savo asmenine nuomone, prie ko čia kiti? Ar visų nuomonių išklausinėjote? Gal mano tėvų paklauskite 🙂 . Kitas dalykas, ar Jūsų sūnui ta direktoriaus arogancija pakenkė kažkaip gyvenime siekiant savo tikslų? Uždarė kažkokius kelius į laisvą pasirinkimą? Pats sutinkate, kad atmosfera direktoriaus dėka Gimnazijoje yra gera. Ko Jums daugiau reikia? Kodėl žmogaus kitoniškumą vertinate kaip aroganciją? Kažkada auklėjota pasakė auksinę frazę: mes nemėgstame tų, kurių nesuprantame. Kitoks nei masė laikomas išsišokėliu. Bet tas išsišokėlis, sutikite, pasiekė kur kas daugiau nei kiti mokyklų vadovai, kad Jūsų vaikui būtų ten gera. Jums nereikia bičiuliautis, bet toks jausmas, kad paskutinį kartą Jūsų sūnus, uždarydamas gimnazijos duris, dar atsisuko, nusispjovė ir nuėjo. Aš susidariau nuomonę, kad Gimnaziją baigia dvi kategorijos absolventų – patriotų ir tų, kurie „išėję į laisvę“ suprato, kad viskas ko jie pasiekė, yra jų, tik jų pastangomis, o Gimnazija – nieko ten ypatingo, ir dar tas Burgis, aaaii… Jei taip rašytų tėvelis vaiko, kuris dėl nepažangaus mokymosi ar nederamo elgesio buvo pašalintas iš Gimnazijos, suprasčiau. Nesvarbu kas bebūtų, savam vaikui visada yra pateisinimas, nuoskauda žmogiška. Bet Jūsų sūnus juk protingas, gabus, buvo laisvas savo pasirinkime. Kam tiek ilgai reikėjo kęsti? Man nuo mažų dienų įskiepytas patriotizmas, dėkingumo jausmas. Nebūtinai kažkam konkrečiam. Dėkingumas likimui, kad jis susiklostė taip, o ne kitaip. Gal todėl ir skaudu už „Tėvynę“ skaityti tokius bandymus nuleisti ant žemės. Iš gimnazistų pusės tai dar galima tikėtis, kad jaunas, praeis ta žvaigždžių liga. Bet kai iš išmintingo žmogaus, turinčio nemažą gyvenimo patirtį… Smalsu, jei atsuktumėte laiką atgal, žinodamas, koks arogantiškas direktorius, norėtumėte, kad Jūsų sūnus ten mokytųsi? Ar rinktumėtės kitą mokyklą?

P.s. atsiprašau, gerb.Burgi, kad tiek išsiplėčiau temoje, užkištoje sandėliuke. Ir Jūsų, gerb.V.R. , jei nesupratote ko čia ta jauniklė prišoko. Nes aš irgi nesupratau, ką Jūs savo nusivylimu norėjote akcentuoti. Aš jauna, daug dar ko nesuprantu :), stengiuosi apginti tik tai, kas man yra labai svarbu – savo įsitikinimus, vertybių tvirtovę, kurią labiausiai įtakojo tėvai ir Gimnazija.

VV., 2009-06-09 01:17:16

jomantui

Tai kad B.B. čia apmėtomas daugiau negu graužtukais… bet gal jam patinka, jeigu leidžiasi. Arba -kas nors- duoda peno naujoms mintims. O tai gali būti vertinga.

Burgis, 2009-06-09 09:06:39

Jūratei: likimas Jums tikrai atlygins už gerumą. Neįtikėtinas jaunystės, gėrio ir išminties derinys, neįtikėtinas! Stebiuosi, kad Jūs viską parašėte taip, lyg gyventumėte mano gyvenimą…

VV.: atspėjote! Juk aš galėčiau tiesiog ištrinti visokius “indexus”, bet noriu, kad skaitytumėte: “Su oponentais Burgis nebendrauja, ne jo lygis. Malonumą jam teikia rietenos tuščioje vietoje.” Bandau save įsivaizduoti “rietenose” – ir ima juokas… Taigi žiniatinklis yra nebloga gyvenimo mokykla.

naujokas Vytautas, 2009-06-09 13:47:08

sveiki visi,rašau pirmą kartą,nes gerb. B.B. interviu delfyje sukėlė laviną prieštaringų minčių.Trumpai apie save .Gyvenu su mylima moterimi mokytoja – fanatike gera prasme : dirbti mokytoja pradėjo nuo 1979 m. ,vos tik baigė vidurinę. Dirbdama neakyvaizdžiai, baigė VPI (dabartinį VPU).Jos darbo stažas – 30 m. Auginame tris sūnus,vienas jų baigė KTU,kiti du baiginėja vidurinę.Aš ne švietimiečių gildijos narys, bet švietimo problemų purslai nuolat aptaško mane ir niekaip nepavyksta išdžiūti.

Pradėčiau nuo B.B. retorinio klausimo apie ,,žaliavas” – ,,Kaip gaminti cukrų iš netinkamų cukrinių runkelių? “ interpretavimo biologinės ,,kilmės” prasme.

Runkeliai yra trejopi : cukriniai, puscukriniai ir pašariniai.

,,Vaikų darymas” kai kurioms žmogystoms (žmonėmis vadinti nesiverčia liežuvis) yra tapęs ,,verslu”, leidžiančiu ,,pragyventi” iš vaikams skirtų pašalpų.Apie daugelio vaikų ,atsiradusių tokiu būdu, genetiką ir protinius sugebėjimus diskutuoti sudėtinga,

bet rezultatai akyvaizdūs jau šiandien.

Lietuvoje visuomenės skurdėjimo (ne tik materialine,bet ir dvasine prasme) procesas gilėja.Ateinančių į mokyklas kontingentas sparčiai prastėja. Rezultatai:

1.,,Žaliava” blogėja.

  1. ,,Technologai” (mokytojai) iš jos pagamina vis mažiau cukraus, o tik daugiau nelaimingų Lietuvos piliečių, nes fabriko ( švietimo sistemos) technologija primena mėsmalę,kurioje mokymo – ugdymo procesas orentuotas į vidutiniokus, aukojant gabiuosius – Lietuvos viltis į geresnį rytojų.

Siūlymai :

1.Reformą pradėti nuo fabriko technologijos keitimo – mokinių skaičių pradinėse klasėse mažinti, siekiant greičiaus ir giliau išaiškinti mokinių gabumus.Po pradinės

mokyklos baigimo,reiktų atrinkti tęstų ar egzaminų būdu gabesniuosius, vidutinius ir….

2.Vėliau komplektuoti klases (o gal ir mokyklas) pagal moksleivių pasiekimus moksle, kasmet motyvuotiems,pasiekusių gerų rezultatų mokiniams, palikti galimybę pereiti iš vieno lygio į kitą (pagal tęstų ar egzaminų rezultatus).Tik aiškiai, skaidriai ir suprantamai vykdoma atranka, gali moksleivius paskatinti į pažangą moksle ir aukštesnius gyvenimo tikslus.

3.Technologinės klasėse ( geriau mokyklose ) mokymo – ugdymo proceso eigoje išryškėtų mokinių polinkis į vieną ar kitą darbininkišką profesiją.Proftechninio mokymo sistema save pilnai pateisino ir ją, kiek patobulinus, reiktų diegti jau nuo penktos klasės.

4.Mokytojų atestavimo metodika suprantama ne tik jų gildijos nariams,bet ir moksleivių tėvams, bei patiems moksleiviams, nuramintų bereikalingas aistras ir

skatintų mokytojus tobulėti arba keisti profesiją.

Pradžiai tiek.Būsiu dėkingas už galimybę tęsti diskusijas.

P.S.

Gerb. p. B.Burgi, Jūs savo interviu ,,užkabinot” aštrius ir gilius povandeninių švietimo problemų rifus, sėkmės ir sveikatos Jums ….

O ,,išminčių knygai” gali tekti ir palūkėti, nes prasidėjo kova už jos būsimus skaitytojus….

Burgis, 2009-06-09 16:20:05

Ačiū “naujokui Vytautui”. Džiaugiuosi, kad Jūs ramiai ir paprastai dėstote mintis, o ne nirštate, kaip kai kurie kiti komentatoriai.

Knygą kuriu sau ir savo vaikaičiams, bet gal tiks ir kitiems…

Klebonas, 2009-06-19 00:37:30

Gerbiamas Bronislovai Burgi, paprašyčiau paaiškinti Jūsų požiūrį į mokslo elitiškumo ir masiškumo, liaudiškumo santykį. Ar nemanote, kad elitinis mokslas pražudys mažą šalį, nesuteikdamas visuomenei galimybių tobulėti? Rusijos imperijoje buvo aukšto lygio mokslas, ypač aukštasis. Bet tik labai mažai daliai visuomenės. Kiti buvo priversti gyventi skurde, varge ir tamsume. Kuo tia baigėsi, visi matome ir košę tą pačią valgome.

Burgis, 2009-06-19 11:58:21

Klebonui: turi būti visko. Elito mokyklos, elito ligoninės, elito kirpyklos, elito parduotuvės… Aš juk neturiu “Ferrari” automobilio ir niekada neturėsiu, bet būtų blogai, jei jų negamintų. Kai Prancūzijoje suvalgiau omarą už 45 eurus, pasakiau: tai buvo paskutinis omaras, kurį valgiau. Bet man reikėjo jį suvalgyti! Tam, kad sau ir kitiems pasakyčiau: tu gali sąžiningai užsidirbti net omarui už 45 eurus.

Elito mokyklų buvo nuo Romos imperijos laikų, bet jų niekada nebuvo daug. Ir dabar nėra ir nebus, nes elito nedaug… Svarbiausia – balansas.

Klebonas, 2009-06-19 17:41:38

Jūs išsisukote nuo mano klausimo. Niekas nesiginčyja, kad nelygybė nepanaikinama. Mano klausimas toks: ar XXI a. reikia siekti akvariumo sąlygų itin gabiems, o vidutinius ignoruoti?

Burgis, 2009-06-19 18:27:14

Klebonui: ne, neišsisukau. Į tokį klausimą, kokį dabar pateikiate, atsakymas aiškus – ne. “Akvariumo” sąlygų niekas nesiekia, vidutinių ignoruoti niekas nesirengia. Bet pakartosiu atsakymą į esminį klausimą: ar reikia vienaip mokyti vienus, kitaip mokyti kitus? Taip, reikia! Tai visai kas kita. Turi būti galimybės kiekvienam mokytis pagal gabumus, pomėgius ir piniginės storį.

NataWoollaKiz, 2010-12-06 23:14:57

Is this where I should post my intro?. People know me as Lucy. I go online mainly for lifting weights I’ll be reading more at http://www.burgis.lt http://pushbuttonmoneybonus.net/push-button-money-bonus.gif