Aukščiau – tik dangus…

„Šiųmetis gimnazijų reitingas išryškino net tris didžiules naujienas. Pirmoji – per septynerius metus nebeliko daugiau kaip pusšimčio gimnazijų ir vidurinių mokyklų. Kai prieš septynerius metus sudarėme pirmąjį gimnazijų reitingą, iš viso vertinome net 545 gimnazijas ir vidurines mokyklas, šiandien jų teliko 499.

(…)

Antra naujiena – geriausią Lietuvoje mokyklą Vilniaus licėjų iš pirmosios vietos išstūmė amžina šios mokslo šventovės konkurentė Kauno technologijos universiteto gimnazija. Šios dvi elitinės mokyklos metai iš metų rungtyniauja, kuri bus pirma.

Šiemet nutiko dar vienas ypač netikėtas dalykas – Vilniaus licėjų aplenkė Vilniaus jėzuitų gimnazija, pakilusi iš septintosios pozicijos į antrąją, bei VšĮ Kauno jėzuitų gimnazija, iš šeštosios vietos šoktelėjusi į trečiąją. Tai tikrai labai rimtas iššūkis. Ypač žinant tą faktą, kad kasmet po keliolika Vilniaus jėzuitų gimnazijos moksleivių laiko egzaminus ir bando įstoti į Vilniaus licėjų, bet dalis jų, sėkmingai pasirodę ir gavę kvietimą mokytis elitinėje mokykloje, juo nepasinaudodavo ir toliau likdavo savo gimnazijoje. Beje, Vilniaus jėzuitų gimnaziją lanko daug vaikų iš ypač religingų šeimų. Stodami į licėjų jie mėgina savo sėkmę ir nori pasitikrinti žinių bei gebėjimų lygį.“

(žurnalas „Veidas“)

***

Mes nesame konkurentai švietimo baruose! Mes visi turime dirbti gerai. Ir vis tik smagu, kad replikos „… nebeužtvenksi upės bėgimo…“, mesta po to, kai keli moksleiviai iš KTUG „persikraustė“ į Licėjaus bakalaureato klasę, nebereikia paneiginėti.

Atsakymai

kliuška, 2010-08-02 10:03:38

Sveikinimai KTUG! 🙂 Šaunuoliai.

me, 2010-08-02 10:26:35

puiku! Gimnazija to verta! (O del religingu seimu jezuitu gimanzijose verta suabejoti – esama visokio dviveidiskumo, tarp ju ir ”indulgencijos” galintiems tai sau leisti). Bet pasidziaukime uz KTUG!

Darth Vader, 2010-08-02 11:00:07

Gražu. Bet jei turėčiau vaikų – tikrai nerekomenduočiau jiems Jūsų gimnazijos. Nežinau kaip mokymas – vien dėl auklėjimo nenorėčiau.

Ramunė, 2010-08-02 11:14:29

Smagios žinios visai gimnazijai. Žinau, kad lyderiams visada labai sunku. Bet… vaisiai saldūs.

bim_bam, 2010-08-02 11:14:32

O kilti, vis tik, dar ir be dangaus tikrai yra kur 🙂

Egidijus J, 2010-08-02 12:32:02

Labai įdomu būtų sužinoti, kaip šiame reitinge atsispindi stojančiųjų į užsienio universitetus duomenys? Jeigu aš šiais metais nepadaviau paraiškos studijuoti Lietuvoje, taip pat niekur neteko deklaruoti to fakto, kad išvykstu, tai tuomet mano gimnazijos reitingas kris?

Burgis, 2010-08-02 12:37:54

Egidijui: nelabai žinau, kaip tas reitingas sudarinėjamas, atsiprašau… Nesureikšminu to fakto, kad KTUG pirmauja, bet reklama mums labai reikalinga – mes dirbame rinkos sąlygomis.

Aurelija, 2010-08-02 12:43:06

Aš šitam reitinge matau didelį ir svarbų ženklą švietimo ministerijai. Ar pastebėjot, kad pirmaujančios gimnazijos arba privačios arba skiriasi jų darbo metodika nuo “paprastose” mokyklose praktikuojamos.

Nepris, 2010-08-02 12:48:58

Gerb.B.B., sveikinu!

Reitinguotojai ateina ir išeina, o kasdienybėje liekame varžytis tik patys su savimi.

Ištvermės ir kantrybės Jums, ir visiems, kam rūpi Žmogus!

marius, 2010-08-02 12:54:43

Sveikinimai Direktoriui, gimnazistams ir mokytojams is “senosios gvardijos” 🙂

Burgis, 2010-08-02 13:57:37

Ačiū jums visiems! Pasiilgstu Tavęs, Mariau… Tavo stropumo, subtilaus humoro…

Šiandien išgirdau: kiekvienas žmogus per gyvenimą turi užauginti vaiką, pastatyti namą, pasodinti medį ir kaimyną.

attente, 2010-08-02 14:25:30

Vieno gero Europos (ir geriausio Italijos) universiteto dėstytojas pasakodamas apie šio universiteto bakalauro programą 150 (galbūt)būsimų studentų yra pasakęs: “Štai mūsų reitingai. Šiaip reitingai yra kvailas dalykas, nes visada gali rasti kampą iš kurio būsi geriausias.”

Bet, šiaip ar taip, vis tiek smagu:)

Evaldas, 2010-08-02 15:35:19

Taip, vienintelis geras dalykas visoms pirmosioms gimnazijos “Veido” sąraše – REKLAMA:) Vienais metais privati mokyklėlė, kurioje dirbau (na, šiaip neprasta ta mokyklėlė, bet ir ne supergimnazija), buvo net į dešimtuką šiame reitinge pakliuvus – griūk negyvas! Man kažkaip daug patikimesnės NEC’o egzaminų rezultatų suvestinės. Kažkoks priimtinesnis kampas…

Ir asmeniškai Burgiui: kažkaip nepatiko Jūsų komentaras, kad KTUG gimnazijos direktoriaus problema – iš “gerų” tėvelių vaikelių padaryti taip trokštamus vunderkindus. Tai kurioje vietoje tada šioje sistemoje stojamieji ir kitokios atrankos į KTUG? Ar jie nepasako, kad Jūs atsirenkat geriausius? Va, privačioj mokykloj, kur tik pinigėliai yra svarbiausias (ir vienintelis) kriterijus, ši problema tikrai būna aktuali…

Burgis, 2010-08-02 15:50:28

Evaldui: iš kur šis „mano“ teiginys? Kažkaip nepamenu, kad būčiau sakęs ar rašęs, kad mes priimame „gerų“ tėvų bet kokius vaikus… Kas kita, kad tų, kuriuos priimame, tėvai dažnai nori daugiau, negu vaikas ir mes galime. Tėvai mano, kad jei jau vaikas sugebėjo įstoti į KTUG, tai jis turi būti vunderkindas ir mūsų uždavinys – tai parodyti. Taip, tai problema.

Evaldas, 2010-08-02 16:05:49

Burgiui: sutinku, tai mano interpretacija kaip Jūsų pateikto teiginio DELFYJE:

“… ką reiškia mokyti kokio nors mediko vaikiuką, kuris iš anksto paskelbtas aukseliu, deimančiuku. Pabandyk iš jo nepadaryti genijaus, tėvai sienomis lips: „Kaip? Juk mūsų vaikas toks gudrus, protingas“.

Sutinku, kad tai nereiškia, jog priimate “gerų” tėvų vaikelius tik todėl, kad jie – “gerų” tėvų vaikai.

Bet noriu akcentuoti kitą pusę: man kiek pažįstamas (buvęs mano studentas) Saulius Jurkevičius tos problemos niekada niekur nemato (ar nors nepabrėžia). Jei yra skaidri priėmimo į mokyklą sistema pagal gabumus, žinias, tai kam tada dar kalbėti apie tėvelių medikų, teisininkų, ministrų … pretenzijas ?

Evaldas, 2010-08-02 16:15:24

Ir dar Burgiui: vienok, negalvokit, kad mano nuomonė apie KTUG nors kiek keičiasi. Turiu du giminaičius (brolius Paulių ir Gediminą – tikriausiai, nebuvo blogi mokiniai?), baigusius KTUG, žinau kuo geriausius jų tėvų atsiliepimus apie gimnaziją… Sėkmės Jums gerai proforientuojant savo mokinius – manau, kad pagal šį kriterijų Jūsų gimnazija tapo geriausia:)))

imbusy, 2010-08-02 17:17:20

Vėlgi neaiškūs reitingai. Jei skaičiuojami pagal VBE rezultatus, tai gali būt taip, kad tie egzaminai nemažam kiekiui moksleivių nieko nereiškia, jei jie jau žino, kad studijuos užsienyje ir jau kažkur praktiškai priimti. Tuomet nieko keisto, jei Licėjus taip nukrenta.

attente, 2010-08-02 18:33:49

Visos Lietuvos gimnazijos ir vidurinės mokyklos vertintos pagal tai, kiek jų absolventų įstojo į Lietuvos universitetus vadinamuoju pirmuoju pageidavimu ir kiek jaunuolį išvyko studijuoti į užsienio aukštąsias mokyklas. Reitingas sudarytas remiantis 2009 metų abiturientų laidos mokslo rezultatais.

lrytas.lt

Burgis, 2010-08-02 21:39:34

Evaldui: ačiū, dabar ir aš aptikau „Delfyje“ tai, apie ką kalbate. Viskas parašyta teisingai… Dėl Licėjaus šį tą tuo klausimu žinau, bet man komentuoti neetiška.

jurgis, 2010-08-03 14:54:19

dar vienas kampas

http://portalas.emokykla.lt/naujienos/Puslapiai/Naujiena2624.aspx?Source=http%3A%2F%2Fportalas.emokykla.lt%2FPuslapiai%2FNaujienos.aspx&ID=2474

Burgis, 2010-08-03 15:34:21

Jurgiui: taip, šią informaciją paskelbė ne vienas portalas, bet negaliu nepastebėti, kokie tie žurnalistai…

Skelbiant „šimtukų“ skaičių, mažų mažiausia reikėjo parašyti, kiek kurios mokyklos abiturientų buvo! O jei „šimtukų“ skaičių norima laikyti mokyklos gerumo kriterijumi, tai būtina pridėti dar bent du kriterijus: a) neišlaikytų egzaminų skaičių; b) bendrą valstybinių egzaminų rezultatų vidurkį (žr. šioje svetainėje).

Andrius 4B_2001, 2010-08-03 16:23:25

Kai stojau į Gimnaziją, atsimenu, Gerb. Direktorius sakė: “KTU Gimnazija yra geriausia mokykla Europoje”. Neabejoju, kad taip ir yra! Man ši mokykla davė labai daug! Džiaugiuosi turėjęs galimybę joje mokytis.

Ridas, 2010-08-03 22:23:23

Sveikinu KTU gimnazija. Pagaliau 1-oji vieta. Manau bus smagu mokytis geriausioje Lietuvos gimnazijoje.

Raidas Rimkus, 2010-08-03 22:33:19

Sveikinimai visiems KTUG gimnazistams, būsimiems KTU gimnazijos abiturientams, bei, aišku, Gerb. direktoriui B.Burgiui!! Pagaliau KTU gimnazija susilaukė to, ko yra verta 🙂

Burgis, 2010-08-04 08:48:03

Andriui_4B: tokį teiginį aš „nusirašiau“ nuo Talino universiteto profesoriaus, kuris pranešimus konferencijose pradėdavo maždaug taip: „Aš esu iš geriausio pasaulyje universiteto, kuriame kompiuterių mokslą galima studijuoti estų kalba…“. Nes toks vienas ir tėra.

Man patinka tokie pokštai. Dar vienas: įrodyta, kad ilgiausiai gyvena tie, kurie švenčia daug savo jubiliejų…

Burgis, 2010-08-04 09:04:08

Ačiū, Ridai! Tu – naujoji mūsų viltis…

Martynas, 2010-08-06 07:56:45

“absolventų įstojo į Lietuvos universitetus vadinamuoju pirmuoju pageidavimu”

Pasirodo, jeigu pritrūko taško ir vietoj Ekonomikos VU įstojai į Teisė yra blogiau, nei pirmu numeriu patekai į Ekonomiką VPU.

Gaila, aišku, kad oficialiai skelbiamas toks neobjektyvus reitingas. Galima pervadinti į “neambicingiausius mokinius išleidusios mokyklos”. Reklama ir tiek.

Lina L., 2010-08-09 11:52:20

Martynai, patikslinu: tokio reitingo rezultatus vienodai gerina tiek neambicingiausi, tiek pagrįstai ambicingi abiturientai.

Tomas Juskevicius, 2010-08-24 08:21:20

Gerb. direktoriau B.Burgi,

esu buves licejistas ir norejau pakomentuoti. Pats studijuoju matematika doktoranturoj, tad pabandysiu suregzti kazkoki modeli reitingavimui optimizuoti. Turbut nesunku butu pagristi, kad optimaliausia strategija uzimti pirmaja vieta siame reitinge yra tokia:

visi stoja i zemiausius reikalavimus turincias aukstasias mokyklas ir automatiskai 100% istoja, is to atseit isplaukia, kad ta istaiga geriausia. Noretusi labai grizti prie realybes, t.y., “bukim biedni bet teisingi”. Akivaizdu, kad Lietuvoje yra licejus ir KTUG, o kitos mokyklos yra nuo siu labai labai nutolusios. Dazniausiai licejistai 5-10% daugiau gauna is valstybiniu egzaminu, o olimpiadininkai eina bangomis – tai KTUG geresni, tai licejaus.

Todel taip, licejus ir KTUG yra virsuj reitingo ir tai – geriausios Lietuvos mokyklos. Bet dziaugtis rezultatais absurdisko reitingavimo yra negrazu. Dar tiksliau, i nerimta dalyka rimtai reaguoti – nerimta. Labai gerbiu Jusu darba, bet siuo atveju, deja, negaliu Jusu pagirti.

Burgis, 2010-08-24 08:52:34

Gerb. Tomai! Iškart matau, kad Jūs – licėjistas, nes mokate rašyti laiškus, samprotaujate tiksliai, logiškai. Ir vis tik turiu parašyti kelias pastabas, kurias Jūs suprasite geriau, nei kiti skaitytojai.

  1. Kad aš nesigiriu tais reitingais!… Aš tik erzinu visuomenę, kuri nesupranta, kad tai visiškai matematiškai nelogiškas „tyrimas“ ir išvados. Pavyzdžiui, kai Jūs sakote, kad Licėjaus valstybinių egzaminų vidurkis geresnis, aš iškart galiu pridurti – bet pas jus yra neišlaikiusių, o pas mus – ne. Kai rodė mūsų mokyklas, galėjote patebėti, kad jūsų sienos aprašinėtos, o mūsų – ne.

  2. Reitingai yra tik reklama, kuri mums, dirbantiems rinkos sąlygomis, yra svarbi. Štai kodėl jūsų direktorius tylėjo, kol Licėjus buvo pirmas, o prabilo, kad sistema yra bloga, kai Licėjus nebėra pirmas. Bet kuri sistema reklamos prasme yra gera, kol sako, kad ši mokykla (muilas, dviratis,…) yra geriausia.

  3. Pastebėjote, kad žurnalistai yra „tūpi“? Jie niekada nesupras norminės sistemos, jie nežino, kiek medalių išdalijama moksleivių olimpiadose ir pan. Ir aš nesiiimu jų šviesti. Viena, kad tai beviltiška, antra – mums tai naudinga, kad jie aukso medalį tapatina su pirmąja vieta… Ir vėl – tai tik buka reklama.

***

O svarbiausia, kas iš tiesų rūpi man ir kuo aš noriu džiaugtis – 280 moksleivių būsena, darbas, gebėjimai, perspektyvos. Mes ne konkurentai niekam, mes konkurentai patys sau.

Ačiū.

Tomas Juskevicius, 2010-08-25 03:46:50

Tinkamas ir geras atsakymas, jokiu pretenziju nebeturiu!